Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Andrá$ írta: (...)
Viszont a főtengelyen lévő kis lánckereket nem tudom levenni csavart kivettem de ez már a duplex láncos erről nem ír könyv csak a másikhoz van lehuzató.Ha jól emlékszem ez csak sima kupon van fönt de én ahogy néztem még fémragasztóval is megvan kenve...Eddig sehogy se sikerült levenni ahogy néztem a lánckerék végén van menet akkor elvileg kellene lennie lehúzatónak? :roll: Esetleg erről nincs rajz vagy vmi ötlet?
(...)
Igen, ehhez a blokkhoz még én se találtam scannelt javkönyvet, pedig nem ártana... kreatívnak kell lenni az 1977 előtti könyvet használva ;)
Csak kúpos rögzítés kéne legyen, a menetragasztó már valami magánakció... Az is lehet hogy csak jól fekszik a kúpon, kézzel úgy sem leszedhető.

Mérd meg a menetet (menetemelkedés, átmérő) és ilyen menettel készíttesd el esztergályossal az ETZ 125 lehúzót (forrás: miraculis.de).
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Sziasztok!
TS 250/1-nél, ha a menesztő szimering felőli oldalán a hézagoló alátétet fordítva tettem be a gépembe, akkor milyen problémám lehet a blokkal? Sajnos már felraktam a kuplungot és nem szívesen venném vissza. Az alátétnél pedig nem figyeltem melyik felét rakom alulra. :oops: Esetleg ha valaki tudna segíteni megköszönném!
Üdv.!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziasztok,
Kellene egy kis segítség,Nagyon fura hangok jöttek a motorból :? nagyon úgy néz ki hogy a kuplunglánc laza.A levétellel vannak problémáim a kpulung részét kosár lamellák anya sikerült elvenni ehez megcsináltam a célszerszámot ahogy a könyvbe volt.Viszont a főtengelyen lévő kis lánckereket nem tudom levenni csavart kivettem de ez már a duplex láncos erről nem ír könyv csak a másikhoz van lehuzató.Ha jól emlékszem ez csak sima kupon van fönt de én ahogy néztem még fémragasztóval is megvan kenve...Eddig sehogy se sikerült levenni ahogy néztem a lánckerék végén van menet akkor elvileg kellene lennie lehúzatónak? :roll: Esetleg erről nincs rajz vagy vmi ötlet?

Másik kérdés hogy észrevettem hogy a főtengely oldalirányba mozdul ez mennyire normális? :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Köszönöm. Akkor jól emlékeztem. Valamerre elhagytam azt a darabot. Az alátétek megvannak de az acél persely nincs.
Trubica
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2014.09.01. 20:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Trubica »

Matthej01 írta:Segítséget kérnék! Olyan jellegű problémával találtam szemben magam, a kis etz-m raknám össze de a kuplung kosár és a tengelye közül hiányolok valamit. Mert ugye ot rohadt nagy a kettő között a különbség. Próbáltam hátha a tengelyre szerelhető agy központosítja de nem igazán az lenne a megoldás. Ha valakinek ezen a téren vannak tapasztalatai ezúton kérném ossza meg velem és segítsen!
Egy fém persely megy a tengely és a kuplungkosár közé. Pontosan már nem emlékszem, de amikor én raktam össze hiányzott pár hézagoló alátét a persely alól, és meghúzás után szorult, érdemes ellenőrizni, mert nem fog kiemelni a kuplung. Nekem gyártanom kellett egyet.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Segítséget kérnék! Olyan jellegű problémával találtam szemben magam, a kis etz-m raknám össze de a kuplung kosár és a tengelye közül hiányolok valamit. Mert ugye ot rohadt nagy a kettő között a különbség. Próbáltam hátha a tengelyre szerelhető agy központosítja de nem igazán az lenne a megoldás. Ha valakinek ezen a téren vannak tapasztalatai ezúton kérném ossza meg velem és segítsen!
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Az INA termékek jók.Nekem 2 tűgörgős kosár is van a blokkban.Nem tapasztaltam semmi negatívat.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

A fene egye meg itt valami stikli van a multkor még jó volt! Ha rábökök oldalt a regisztráció nélküli sárga ablakra akkor már nálam mutatja miről van szó(KBK 18X22X24 0/-7*INA csapágy)!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

hell írta:
Tesztelem azt majd látom ha már nincs tapasztalati hozzászólás...
Azért nem tud válaszolni senki,mert a linkre kattintva egy csomó minden bejön és fogalmunk sincs mire gondolsz. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

hell írta:Erről valami tapasztalat van? Esetleg valaki tud valamit érdemben mondani róla? Magyarul igen vagy nem tehát használható vagy nem? :twisted: :D

http://rolling.hu/index.php?doaction=se ... an_code=hu
Tesztelem azt majd látom ha már nincs tapasztalati hozzászólás...
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Márton »

pnlaci írta:Az ilyen szaralakok megérdemelnék hogy megetesse vele az ember.
Még ha kérdés nélkül megveszem akkor jól van, úgy kell nekem. De direkt rákérdeztem a bronzperselyre......
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Az ilyen szaralakok megérdemelnék hogy megetesse vele az ember.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Márton írta:Sziasztok!
A múltkor olyan baj történt, hogy a kis ETZ a váltóban megrágta a bronzperselyt. Annyira, hogy meg is szorult. Pedig tavaly csináltattam bele újat. Mindegy. Találtam a vaterán komplett váltót. Előre rákérdeztem, hogy el van-e görbülve a tengely meg a bronzpersely ki van-e kopva. Erre azt a választ kaptam, hogy hibátlan állapotú. Tegnap hozta a posta, kibontottam, majdnem rosszul lettem. Írok neki, küldtem neki képet is. Erre azt mondta, hogy természetesen van rajta kopás, mert nem új.
Azt gondoltam, hogy lesz rajta kopás de 0,6mm???? Hibátlan, működőképes váltó???
Erre varrjon valaki gombot...

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
Sok szaralak az interneten adja el a használhatatlan holmijait,mert ugye itt arc nélkül mennek a dolgok,és problémás a garancia érvényesítése...
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Márton »

Sziasztok!
A múltkor olyan baj történt, hogy a kis ETZ a váltóban megrágta a bronzperselyt. Annyira, hogy meg is szorult. Pedig tavaly csináltattam bele újat. Mindegy. Találtam a vaterán komplett váltót. Előre rákérdeztem, hogy el van-e görbülve a tengely meg a bronzpersely ki van-e kopva. Erre azt a választ kaptam, hogy hibátlan állapotú. Tegnap hozta a posta, kibontottam, majdnem rosszul lettem. Írok neki, küldtem neki képet is. Erre azt mondta, hogy természetesen van rajta kopás, mert nem új.
Azt gondoltam, hogy lesz rajta kopás de 0,6mm???? Hibátlan, működőképes váltó???
Erre varrjon valaki gombot...

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Köszi a segítséget,már csak azt lenne jó tudni hogy esetleg melyik irányba és mennyit szoktak állítani? :roll: Azért ha nem muszáj 10X nem akarom levenni a deknit meg újratömíteni stb... :roll:
Remélem ez az állítás megoldja a problémát..
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szketo »

Kösz csoka! Akkor majdnem pontos volt erről az információm.,,,hát csak részben. :roll:
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Andrá$ írta:Sziasztok,
A múlt szombati túrán 3X-is csinált olyat a kis TS hogy a 4.-et kidobta de ezt csak olyan 80-90 körüli sebességnél :roll:
Eddig ilyet még nem csinált :? Kezdjek el aggódni hogy ebből blokk széthúzás lesz és valami elkopott vagy nem tudom de lehet-e a kis TS váltón állítani egyáltalán? :roll:
Nem szívesen szedném szét főleg szezonkezdetén :(
Azóta elég szar idő van nem tudtam kipróbálni de nem hiszem hogy állásába megjavul.Olaj 80W90 van benne de mindig is ez volt benne.
Lehet állítani rajta.A lánckerék körül van a csavar,viszont van egy kontra anya a kuplung oldalon.Tehát le kell venni a kuplung oldali deklit.Az állítással a léptetővilla tengelyét mozgatod,ezzel az összes fokozatot teszed arrébb.Lehet,hogy a léptetővilla elkopott,vagy elhajlott.
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szketo »

Andrá$ írta:Sziasztok,
A múlt szombati túrán 3X-is csinált olyat a kis TS hogy a 4.-et kidobta de ezt csak olyan 80-90 körüli sebességnél :roll:
Eddig ilyet még nem csinált :? Kezdjek el aggódni hogy ebből blokk széthúzás lesz és valami elkopott vagy nem tudom de lehet-e a kis TS váltón állítani egyáltalán? :roll:
Nem szívesen szedném szét főleg szezonkezdetén :(
Azóta elég szar idő van nem tudtam kipróbálni de nem hiszem hogy állásába megjavul.Olaj 80W90 van benne de mindig is ez volt benne.
Szia! Úgy tudom hogy a kis lánc fogaskerék környékén van egy hasított fejű csavar amivel lehet állítani a kapcsoló szerkezetet. Még nem állítottam de, pár hónapja a Facebook-on mit ha olvastam volna erről. Sőt!!!..lehet hogy éppen itt!!!
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziasztok,
A múlt szombati túrán 3X-is csinált olyat a kis TS hogy a 4.-et kidobta de ezt csak olyan 80-90 körüli sebességnél :roll:
Eddig ilyet még nem csinált :? Kezdjek el aggódni hogy ebből blokk széthúzás lesz és valami elkopott vagy nem tudom de lehet-e a kis TS váltón állítani egyáltalán? :roll:
Nem szívesen szedném szét főleg szezonkezdetén :(
Azóta elég szar idő van nem tudtam kipróbálni de nem hiszem hogy állásába megjavul.Olaj 80W90 van benne de mindig is ez volt benne.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Erről valami tapasztalat van? Esetleg valaki tud valamit érdemben mondani róla? Magyarul igen vagy nem tehát használható vagy nem? :twisted: :D

http://rolling.hu/index.php?doaction=se ... an_code=hu
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali, szeretném kérdezni, a futár-motoros -nál kapható K-20as anyagú dugóval , van már valakinek tapasztalata?? Előre is köszi.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Köszi,most csináltam meg a pasztázást,holnap felöntöm és kiderül,hogy mi lesz. [-o<
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

sell írta:ja, és ha szilikonos pasztával tömítesz használat előtt várd meg a megadott kikötési időt (fajtától függő, de minimum 24 óra) akkor bizti tartós lessz.
Lehet kapni kimondottan olaj álló szilikonos tömítőt motoros boltban!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

ja, és ha szilikonos pasztával tömítesz használat előtt várd meg a megadott kikötési időt (fajtától függő, de minimum 24 óra) akkor bizti tartós lessz.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Ha nem akarod bontani, engedd le az olaj nagy részét legalább, és elfektetett motornál (hogy a maradék olaj ne a fenéken legyen) alapos zsírtalanítás után (pl. Nitro higító) sziloplaszt-b, vagy hasonló jó minőségű szilikonos tömítőpasztával bekened 2-3 mili vastagon és nem lessz baj vele. Később sem lessz vele szívás ha bontani kell. Én nem raknák rá fémragasztót. Ez az én véleményem.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Sziasztok!
Nem kicsit vagyok ideges!
Volt egy pici hajszálrepedés az olajleeresztő csavar csonkján,ami már kicsit elindult tovább a blokk közepe felé,ezért gondoltam meg kell állítani,elvittem egy szerelőhöz aki rendezte a dolgot elvitte egy helyre ahol meghegesztik a repedést,nem is foglalkoztam a mikéntjével csak jó legyen gondoltam és tényleg fasza lett,DE amikor felöntöttem olajjal akkor vettem észre,hogy csöpög az olaj a két blokkfél találkozásánál a leeresztő csavarral egyvonalba,beszéltem a sráccal azt mondja a hegesztő hője kimelegítette a pasztát a két blokkfél közül! :evil:
kb.: 1cm-es szakaszról van szó,az a gáz,hogy hideg motornál is csöpög,amire felöntöttem volt alatta vagy két csepp,mi lesz melegen?

Széthúzni nem szeretném a blokkot,egy tökéletes állapotú blokkról van szó,arra gondoltam,hogy van az a folyékony fém nevezetű loctite cucc,szerintetek beválhat? vagy egyéb ötlet esetleg.

Senki nem gondolt erre,hogy a hegesztés jóval melegebb mint amit a paszta bír,az a gáz,hogy én sem,így még csak nem is dühönghetek. ](*,)


erre gondolok: http://www.bardiauto.hu/webshop/felszer ... k/-LT16812
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hjólvan, nem én verem le a kezem, ha kinyílik a kulcs... :mrgreen:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

KILL3R etz írta:Azért a gyertakulcsos crova nem épp a 100Nm-re lett tervezve... Én azzal óvatosan bánnék... :roll:
Bírja az !! Szedtem már ki kocsiból úgy gyertyát hogy hosszabbító szárral jött csak ki :mrgreen:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Azért a gyertakulcsos crova nem épp a 100Nm-re lett tervezve... Én azzal óvatosan bánnék... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: beci58 »

Szebik András írta:
MrDok írta: Nem merült fel az az opció, hogy ne a fordulatszámmérős anyával húzasd fel a cuccot?
Másik ugyanolyan menetű sima anya?
Pl.: első kerék tengelyének anyája............
ez a tipp nekem is jól jöhet a 251-esen 21mm a csavar ott könnyű dolgom volt mert a gyertya kulcsra 24mm crova jó volt arra meg a nyomatékkulcs.
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

MrDok írta: Nem merült fel az az opció, hogy ne a fordulatszámmérős anyával húzasd fel a cuccot?
Másik ugyanolyan menetű sima anya?
Pl.: első kerék tengelyének anyája............
Dehogynem gondoltam rá, viszont, hogy a motoron lenne egy megfelelő csavar az fel sem merült benne. :? A pincében az összes csavaros dobozt áttúrtam és olyan menetemelkedésűt természetesen nem találtam. Persze felette, alatta átmérőben már lett volna megfelelő. De ezt megjegyzem :)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Szebik András írta:Sziasztok!
Tegnapelőtt este sikerült a blokkot visszatennem, tegnap pedig belekerült a kuplung is. Egy műhelytesztet csináltam, most jónak bizonyult a kuplung. :D Megfelelően oldja a kapcsolást. A közúti teszt ma következik, hogy megfelelően nyomatékkal húzta-e le a kuplungot. Mivel nyomatékkulcshoz nem volt hosszú 22-es krovám, így a 100 Nm-t egy csavaron begyakoroltam a csillagvillással, és annak megfelelően nyomtam fel a kuplungot. Szóval ha később valaki kuplungot szeretne bűvölni, a nyomatékkulcs mellé egy hosszabbított 22-es krova is kell! Az alap krova sajnos rövid. A méreg majd megevett. :evil:
Nem merült fel az az opció, hogy ne a fordulatszámmérős anyával húzasd fel a cuccot?
Másik ugyanolyan menetű sima anya?
Pl.: első kerék tengelyének anyája............
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Szebik András írta:Sziasztok!
Tegnapelőtt este sikerült a blokkot visszatennem, tegnap pedig belekerült a kuplung is. Egy műhelytesztet csináltam, most jónak bizonyult a kuplung. :D Megfelelően oldja a kapcsolást. A közúti teszt ma következik, hogy megfelelően nyomatékkal húzta-e le a kuplungot. Mivel nyomatékkulcshoz nem volt hosszú 22-es krovám, így a 100 Nm-t egy csavaron begyakoroltam a csillagvillással, és annak megfelelően nyomtam fel a kuplungot. Szóval ha később valaki kuplungot szeretne bűvölni, a nyomatékkulcs mellé egy hosszabbított 22-es krova is kell! Az alap krova sajnos rövid. A méreg majd megevett. :evil:

Szóval a problémák a kuplungnál a következőek voltak nálam(remélem). A parafa lamellák 3,2mm vastagok voltak. Az előírt 3+-0,1mm. Ezeket elcsiszoltam 3 és 3,1mm közé.
A másik lehetséges okozóval az összerakást követően szembesültem, mikor belenéztem a csavaros dobozba, méghozzá hogy egy rugós alátét megmaradt ami rajta volt a főtengelyen, de nem emlékszem honnét jött le. Pedig a leírás szerint csak egynek kellett volna ott lenni, amit persze bele is raktam. :?:
Az tök jó mikor az ember olyan dolgokat talál ,aminek semmi keresnivalója sincs ott ahol rálelt. :)
Én az első telómnál találkoztam furi dolgokkal,egyem a zúzáját a vétkes okosának aki bele berhelt! :mrgreen:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Anno, vmikor én is szembesültem ezzel a hosszított crova kérdéssel, csak akkor még lehetőség sem volt kapni ilyent (földi halandónak legalábbis), akkor egy normál crova-szemet szétvágtam és megfelelő csődarabot közéhegesztettem, sokáig féltett kincs volt. Sok hasonló célszerszám készült akkoriban. ;-)
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Sziasztok!
Tegnapelőtt este sikerült a blokkot visszatennem, tegnap pedig belekerült a kuplung is. Egy műhelytesztet csináltam, most jónak bizonyult a kuplung. :D Megfelelően oldja a kapcsolást. A közúti teszt ma következik, hogy megfelelően nyomatékkal húzta-e le a kuplungot. Mivel nyomatékkulcshoz nem volt hosszú 22-es krovám, így a 100 Nm-t egy csavaron begyakoroltam a csillagvillással, és annak megfelelően nyomtam fel a kuplungot. Szóval ha később valaki kuplungot szeretne bűvölni, a nyomatékkulcs mellé egy hosszabbított 22-es krova is kell! Az alap krova sajnos rövid. A méreg majd megevett. :evil:

Szóval a problémák a kuplungnál a következőek voltak nálam(remélem). A parafa lamellák 3,2mm vastagok voltak. Az előírt 3+-0,1mm. Ezeket elcsiszoltam 3 és 3,1mm közé.
A másik lehetséges okozóval az összerakást követően szembesültem, mikor belenéztem a csavaros dobozba, méghozzá hogy egy rugós alátét megmaradt ami rajta volt a főtengelyen, de nem emlékszem honnét jött le. Pedig a leírás szerint csak egynek kellett volna ott lenni, amit persze bele is raktam. :?:
Avatar
Cs Misi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2015.03.11. 20:50
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cs Misi »

:smt033 :smt033
MrDok írta:
Cs Misi írta: Sziasztok,épp a minap cseréltem lamellákat,és bizony nem lett jó a kuplungom,mert el voltak görbülve a fém lamellák,bele sem fértek a kosárba,de összehúzattam hátha...nem emelt ki,érdemes megnézni,mert egyszer-kétszer elmelegszik,és annyi,valamint ha elektronikus a gyújtásod, a jeladót érdemes levenni a túloldalon,mert az enyém leesett és eltört miközben kalapáltuk a lehúzót a kuplunggal,az enyém fent volt rendesen.2 napig ütöttük brutál volt...egy nagy körmös lehúzót hegesztettem egy anyára...és kalapács...
üdv
Ehhez csak gratulálni tudok! =D> =D>
:smt033 :smt033
Cs Misi
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Cs Misi írta: Sziasztok,épp a minap cseréltem lamellákat,és bizony nem lett jó a kuplungom,mert el voltak görbülve a fém lamellák,bele sem fértek a kosárba,de összehúzattam hátha...nem emelt ki,érdemes megnézni,mert egyszer-kétszer elmelegszik,és annyi,valamint ha elektronikus a gyújtásod, a jeladót érdemes levenni a túloldalon,mert az enyém leesett és eltört miközben kalapáltuk a lehúzót a kuplunggal,az enyém fent volt rendesen.2 napig ütöttük brutál volt...egy nagy körmös lehúzót hegesztettem egy anyára...és kalapács...
üdv
Ehhez csak gratulálni tudok! =D> =D>
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Sziasztok!
Tegnap éjjel szétborítottam a technikát. A puhafás főtengely kipufogón keresztüli megtámasztás tök ötlet volt. A kuplung a lehúzóval gyönyörűen lejött, bár az ötforintos megbánta :)
A szét is vettem a kuplungot. Ami problémát láttam és mértem:
-A lamellák 3,15-3,2mm-es ek voltak. Ezeket visszacsiszoltam 3,05-3,1mm-re. Amúgy fém és a parafa lamellák teljesen síkok, alig bírtam szétszedni, szerintem azok jók.
- A kinyomócsapágy közepére felfekvő tengelykapcsoló működtető nem teljesen sík. Mintha egy hegesztés pötty lenne benne, de nem áll a csapágy síkja fölé:
Kép
A karcokat nem én csináltam rá :)
-Még néhány apróságot találtam a kuplung felöli blokkba amit nem tudok mire vélni, ezek mik lehetnek és honnan jöhettek le?
Kép
Hogy viszonyítás is legyen:
Kép
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Szebik András 2015.03.18. 11:17-kor.
Avatar
Cs Misi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2015.03.11. 20:50
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cs Misi »

MrDok írta:
Szebik András írta:Sziasztok!

Kicsit tanácstalan vagyok, nem tudom merre induljak, így egy kis segítséget szeretnék kérni kuplungproblémában.
Szóval a kuplung igazából működik. Viszont hideg és meleg olajnál is elinduláskor sebességbe rakva a motor fordulata visszaesik 1800-ról 1500-ra teljesen behúzott kuplungnál, valamint állásában 1-ből kivenni nagyon nehéz, szinte feszegetni kell a váltókart.
Amit még megfigyeltem, hogy lakott területre beguruláskor sebességbe, behúzott kuplungnál erősen lassul a motor, mintha enyhén fékeznék és a fordulat is csak nagyon lassan csökken, 2800-3000 alá ekkor nem is esik. Ha finoman visszagangolok üresbe akkor a fordulat beáll az alapjáratra, a motor pedig kellemesen és nem "fékezetten" lassul.

A váltóba 80W90-es váltóműolaj van.
A karnál és a blokknál az állítás sem okozott semmi különbséget.
Az előző tulaj még tavaly ilyen tájba felújítatta a motort, ezzel együtt a kuplungot is.

Szerintetek erre problémára lehet egy "vékonyabb" olaj megoldás, vagy a kuplungot kellene megnéznem, hogy a lamellák vastagsága megfelelő-e?
A segítséget előre is köszönöm!
Nem biztos hogy a lamellák vastagsága a probléma, inkább az egyenletessége. Biztos hogy kuplung gond, és biztos hogy állítgatással nem megoldható. A szerkezetet kéne átnézni, hullámos fém lamellák, rosszul kopott másik lamellák, akadozó működés után kutatva.
Sziasztok,épp a minap cseréltem lamellákat,és bizony nem lett jó a kuplungom,mert el voltak görbülve a fém lamellák,bele sem fértek a kosárba,de összehúzattam hátha...nem emelt ki,érdemes megnézni,mert egyszer-kétszer elmelegszik,és annyi,valamint ha elektronikus a gyújtásod, a jeladót érdemes levenni a túloldalon,mert az enyém leesett és eltört miközben kalapáltuk a lehúzót a kuplunggal,az enyém fent volt rendesen.2 napig ütöttük brutál volt...egy nagy körmös lehúzót hegesztettem egy anyára...és kalapács...
üdv
Cs Misi
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Szebik András írta:A ráhúzáshoz már hozzákészültem, van nyomatékkulcsom, még a múltkor vettem, elég sok helyen szükség lehet rá.

Kuplunglehúzóval is készültem, már vagy 4 hónapja megvettem, de eddig csak kerülgettem a forró kását.
Majd figyelek rá, milyen a lehúzó csavarja, köszi a tippet és köszönöm a segítséget.
Mindenképpen tegyél a lehúzócsavar alá valamit (akár két 5 Ft-ost, ennyi pénzt asszem megér a főtengely ;) )
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

A ráhúzáshoz már hozzákészültem, van nyomatékkulcsom, még a múltkor vettem, elég sok helyen szükség lehet rá.

Kuplunglehúzóval is készültem, már vagy 4 hónapja megvettem, de eddig csak kerülgettem a forró kását.
Majd figyelek rá, milyen a lehúzó csavarja, köszi a tippet és köszönöm a segítséget.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Szebik András írta: A lecsiszolást, hogyan kell elképzelni?
Ha nem túl karcos a tengely, kézzel kicsit határozottabban rányomod a kúpra a kuplungot, és tudod vele forgatni a főtengelyt, akkor nem kell különösképpen csiszolgatni. Az nagyon fontos, hogy zsír, és olajmentes legyen a kúp. Féktisztító sprével, alkohollal, tiszta benzinnel, vagy bármi oldószerrel le kell pucolni a főtengelyt, és a kuplung furatát is. Melegítésre nincs szükség. A puhafás támasztást írták a szakik, de arra figyelj, hogy ne üsd, hanem szép finoman szorítsd meg 90Nm-re, nehogy megnyomorodjon a dugattyú.

Van jó kuplunglehúzód? Ha előtted valaki "jól" felrakta azt a kuplungot, akkor lehet vele birkózni. A lehúzó csavarja és a főtengely vége közé készíts puhavasból egy közdarabot, ami elosztja a nyomást a főtengely végén, és nem kell félned, hogy letörik. Ha kúpos a lehúzó csavarja, és becsülettel nekihajtod a főtengelynek, lehet, hogy előbb nyílik szét a menet, mint hogy lejöjjön a kuplung.

Azt is ellenőrizd le, hogy a belső fogaskeréken könnyen csúszkálnak-e a belső oldalon fogazott lamellák. Ha be van maródva ez a fogaskerék, akkor nem tud rendesen oldani a kuplung, mert nem tudnak oldalra mozdulni a lamellák. Hasonló a tünete, mint amit írtál.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

MrDok írta:Nem biztos hogy a lamellák vastagsága a probléma
Azért mindenképp érdemes mérni, mert sok új lamella vastagabb, mint kellene, és egyszerűen nincs hely az oldásra. Sokszor előfordult, hogy az 5 új lamella helyett 3 új, és 2 régi ment vissza, mert csak így fért el.
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

A kipufogó könyök is lejön, mert a blokkot amúgy is le szándékozom venni, kicserélni a motortartó bakokat, mert jobboldalt eléggé kikandikál.
Ez a fadarabos kitámasztás nem hangzik rosszul. Kialakítani, meg majd a csatornának megfelelően fogom.

A lecsiszolást, hogyan kell elképzelni? :?:

A tengelyt bekenem a pasztával majd felteszem rá a kuplungkosarat és megforgatom? Gondolom gépronggyal és pasztával megcsiszolás nem célravezető, mert a tengely ezáltal ovális lehet. Bár csak század mm-ről beszélünk,de az is sok lehet.

Hogy minél kevesebb meglepetés érjen szerelés közben szeretnék elég infóval rendelkezni, de legfőképpen nem szeretnék hülyeséget csinálni.

A kuplung felhúzásánál gondoltam még melegítésére 100-120C-ra, akár a főtengely egyidejű meghűtésével, sokat segíthet a megfelelő összetapadásban.
Savazni meg csavar ragasztózni nem akarok, mert mielőtt a gyárban összerakták biztosan végigszámoltak mindent.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha leveszed a kipuff könyököt, akkor a kipuff csatornán keresztül egy puhább farúddal meg tudod támasztani a dugót, és így már tudsz erőt kifejteni a kuplung anyára.

Ha nem tökéletesek a kúpfelületek, akkor szelepcsiszoló pasztával érdemes összedolgozni a felületeket összeszerelés előtt. Viszont arra figyelj, hogy sokat ne vegyél le, mert akkor fel fog ülni a kinyomott kuplung a malomkerékre.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Igen ez miatt emeltem meg a fordulatot. Kellemetlen volt párszor lámpánál, mikor tudom, hogy csak pár másodperc van a zöldig, aztán bökök egyest és a motor lefullad, vagy.

Köszönöm a válaszokat, este szét is kapom :D
Megerősítettetek benne, hogy érdemes szétvennem a blokkot, bár kicsit tartok tőle, mert van még pár tisztázatlan kérdés a fejemben ami nem hagy nyugodni. :smt021

A kuplung visszafogatása valahogy nem áll össze a fejemben, mivel lehet a főtengelyt úgy megfogni, hogy a csavart 90 Nm-rel le tudjam húzni. A hengert nem szeretném lehúzni, hogy a dugót támasszam alá.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Valóban sűrűbb mint az előírt,de ekkora gondot nem okozhat,főleg meleg motornál,ha segít is valamennyit egy hígabb olaj csak palástolod a problémát meg nem oldod.Abból amit írtál nekem az jön le,hogy 1800-as alapjáratod van ez elég magas és ha a kuplung nem old rendesen ez is csak ront a helyzeten.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Szebik András írta:Sziasztok!

Kicsit tanácstalan vagyok, nem tudom merre induljak, így egy kis segítséget szeretnék kérni kuplungproblémában.
Szóval a kuplung igazából működik. Viszont hideg és meleg olajnál is elinduláskor sebességbe rakva a motor fordulata visszaesik 1800-ról 1500-ra teljesen behúzott kuplungnál, valamint állásában 1-ből kivenni nagyon nehéz, szinte feszegetni kell a váltókart.
Amit még megfigyeltem, hogy lakott területre beguruláskor sebességbe, behúzott kuplungnál erősen lassul a motor, mintha enyhén fékeznék és a fordulat is csak nagyon lassan csökken, 2800-3000 alá ekkor nem is esik. Ha finoman visszagangolok üresbe akkor a fordulat beáll az alapjáratra, a motor pedig kellemesen és nem "fékezetten" lassul.

A váltóba 80W90-es váltóműolaj van.
A karnál és a blokknál az állítás sem okozott semmi különbséget.
Az előző tulaj még tavaly ilyen tájba felújítatta a motort, ezzel együtt a kuplungot is.

Szerintetek erre problémára lehet egy "vékonyabb" olaj megoldás, vagy a kuplungot kellene megnéznem, hogy a lamellák vastagsága megfelelő-e?
A segítséget előre is köszönöm!
Vékonyabb olajjal próbáld meg mielőtt komolyabban belenyúlsz. A 75W-80 és 10W-40 közelebb van a gyári előíráshoz mint az elég sűrű 80W-90
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Szebik András írta:Sziasztok!

Kicsit tanácstalan vagyok, nem tudom merre induljak, így egy kis segítséget szeretnék kérni kuplungproblémában.
Szóval a kuplung igazából működik. Viszont hideg és meleg olajnál is elinduláskor sebességbe rakva a motor fordulata visszaesik 1800-ról 1500-ra teljesen behúzott kuplungnál, valamint állásában 1-ből kivenni nagyon nehéz, szinte feszegetni kell a váltókart.
Amit még megfigyeltem, hogy lakott területre beguruláskor sebességbe, behúzott kuplungnál erősen lassul a motor, mintha enyhén fékeznék és a fordulat is csak nagyon lassan csökken, 2800-3000 alá ekkor nem is esik. Ha finoman visszagangolok üresbe akkor a fordulat beáll az alapjáratra, a motor pedig kellemesen és nem "fékezetten" lassul.

A váltóba 80W90-es váltóműolaj van.
A karnál és a blokknál az állítás sem okozott semmi különbséget.
Az előző tulaj még tavaly ilyen tájba felújítatta a motort, ezzel együtt a kuplungot is.

Szerintetek erre problémára lehet egy "vékonyabb" olaj megoldás, vagy a kuplungot kellene megnéznem, hogy a lamellák vastagsága megfelelő-e?
A segítséget előre is köszönöm!
Nem biztos hogy a lamellák vastagsága a probléma, inkább az egyenletessége. Biztos hogy kuplung gond, és biztos hogy állítgatással nem megoldható. A szerkezetet kéne átnézni, hullámos fém lamellák, rosszul kopott másik lamellák, akadozó működés után kutatva.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Sziasztok!

Kicsit tanácstalan vagyok, nem tudom merre induljak, így egy kis segítséget szeretnék kérni kuplungproblémában.
Szóval a kuplung igazából működik. Viszont hideg és meleg olajnál is elinduláskor sebességbe rakva a motor fordulata visszaesik 1800-ról 1500-ra teljesen behúzott kuplungnál, valamint állásában 1-ből kivenni nagyon nehéz, szinte feszegetni kell a váltókart.
Amit még megfigyeltem, hogy lakott területre beguruláskor sebességbe, behúzott kuplungnál erősen lassul a motor, mintha enyhén fékeznék és a fordulat is csak nagyon lassan csökken, 2800-3000 alá ekkor nem is esik. Ha finoman visszagangolok üresbe akkor a fordulat beáll az alapjáratra, a motor pedig kellemesen és nem "fékezetten" lassul.

A váltóba 80W90-es váltóműolaj van.
A karnál és a blokknál az állítás sem okozott semmi különbséget.
Az előző tulaj még tavaly ilyen tájba felújítatta a motort, ezzel együtt a kuplungot is.

Szerintetek erre problémára lehet egy "vékonyabb" olaj megoldás, vagy a kuplungot kellene megnéznem, hogy a lamellák vastagsága megfelelő-e?
A segítséget előre is köszönöm!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 58 vendég