Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 549
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2014.12.11. 04:57

Sanya01 írta:Időközben szétszedtem a blokkot :) /most csináltam ilyet először, traktor, kombájn motorokhoz értek, de ebben a dologban még kezdő vagyok :D /
A fogaskerekek hibátlan állapotúak, semmi kopás nincs rajtuk, de a 010 jelű villa picit elégett :(
Egyén alkatrészeken nem láttam hibát.
Lehet hogy ennek a cseréjével megoldódna a hiba?

ui: szketo köszönöm szépen a segítséged! :)
Léptetö villa és fogaskerékpár cserével a probléma megszűnik .

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2305
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2014.12.10. 23:32

Sanya01 írta:Időközben szétszedtem a blokkot :) /most csináltam ilyet először, traktor, kombájn motorokhoz értek, de ebben a dologban még kezdő vagyok :D /
A fogaskerekek hibátlan állapotúak, semmi kopás nincs rajtuk, de a 010 jelű villa picit elégett :(
Egyén alkatrészeken nem láttam hibát.
Lehet hogy ennek a cseréjével megoldódna a hiba?

ui: szketo köszönöm szépen a segítséged! :)
Hidd el hogy van kopás a kapcsolókörmökön, még ha nem is veszed észre. Azért nem jó.

Sanya01
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2008.11.03. 11:43
MZ-d típusa: Ts 250/1
Tartózkodási hely: Heves

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Sanya01 » 2014.12.10. 22:52

Időközben szétszedtem a blokkot :) /most csináltam ilyet először, traktor, kombájn motorokhoz értek, de ebben a dologban még kezdő vagyok :D /
A fogaskerekek hibátlan állapotúak, semmi kopás nincs rajtuk, de a 010 jelű villa picit elégett :(
Egyén alkatrészeken nem láttam hibát.
Lehet hogy ennek a cseréjével megoldódna a hiba?

ui: szketo köszönöm szépen a segítséged! :)

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 470
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szketo » 2014.12.10. 20:48

Sanya01 írta:Sziasztok!
Van egy 250/1 gépen, lassan minden kész van rajta, de a próbaköröknél kiderült hogy nincs 3. sebesség :(
A többit tökéletesen veszi, de mikor harmadikba kapcsolok, és elengedem a kuplungot, akkor kegyetlen daráló hang jön a motortól, és a fordulat is emelkedik. Ha kihagyom a harmadikat, a 4-5-öt simán veszi, de ezzel így nem igazán élmény járni :(
Mondták hogy lehet hézagolás gond, vagy kopás is. Valakinek esetleg ötlete?
Előre is közönöm!
Szia! Bocsánat rossz hírrel kezdem de, nem tehetek mást,ez az igazság.Blokkot szét kell húznod,és legalább a kapcsolódó fogaskerék párokat ,ha jól emlékszem az 1,és a 3.fogaskerekeket cserélned kell.El kopott ugyan is a belő "köröm,,.Nem érdemes tovább így motoroznod vele és ne is erőltesd, mert a kapcsoló villát is ,meg hajlik...Sőt!! ha már szét lesz szedve jól nézd meg milyen állapotban van a kapcsoló villa,más néven léptető villa. Érdemes már ekkor ezt is cserélni főleg ha már rég ilyen problémád van.Ha kevésbé tapasztalt vagy javaslom szakemberek bevonását,vagy javíttasd velük..Ne kínoz tovább,nem érdemes.
Szikeres javítást kívánok!

ut: ha szükséges, tudok képet, cikket küldeni az adott téma körben.

Üdv:szketo

Sanya01
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2008.11.03. 11:43
MZ-d típusa: Ts 250/1
Tartózkodási hely: Heves

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Sanya01 » 2014.12.10. 09:37

Sziasztok!
Van egy 250/1 gépen, lassan minden kész van rajta, de a próbaköröknél kiderült hogy nincs 3. sebesség :(
A többit tökéletesen veszi, de mikor harmadikba kapcsolok, és elengedem a kuplungot, akkor kegyetlen daráló hang jön a motortól, és a fordulat is emelkedik. Ha kihagyom a harmadikat, a 4-5-öt simán veszi, de ezzel így nem igazán élmény járni :(
Mondták hogy lehet hézagolás gond, vagy kopás is. Valakinek esetleg ötlete?
Előre is közönöm!

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli » 2014.12.09. 21:24

CRU3L írta:Sziasztok!

Úgy adódott, hogy a most vásárolt MZ TS 150 blokkom kuplungját le kell vennem, mivel a berugókar rugóját nem tekerték meg eléggé, ezért nem húzza vissza a berugókart. Mivel elég jól belenyúlok a blokkba, lenne pár kérdésem.
1. Mit érdemes ilyenkor kicserélnem? (pl vettem o gyűrűt, 65 ft)
2. Mit ellenőrizzek? Lamellák? Lánc?
3. Ha rakom összefele, minden alkatrészt külön mossak át benzinben?
4. Hol találom meg, hogy gyárilag milyen csavarokat raktak a blokkba? Pl. cserélném a dekni tartó csavarokat, akkor pl. ami a kuplungkosarat fogja, stb.

A válaszokat előre is köszönöm!

- CRU3L -
Így van, van O gyűrű, esetleg lánc ha nagyon megnyúlt.
Én nem mosnám át benzinben semmit nem érsz vele szerintem. Úgyis olajos lesz. Ha meg olajsáros, azért mosnád, akkor régen rossz. Lamellákat is lehet ellenőrizni. Ha újat veszel bele, vigyázz, mert azok általában vastagabbak, mint a gyári. Kuplung kosár csavarokat, sem érdemes cserélni, esetleg, ha el van nyalva a fejük. Am meg kiveszed a csavarokat és bemész velük a csavarboltba, hogy ilyeneket adjanak. A dekni csavarok lehetnek 5.5 ös, de a blokk belsejében keményebbek vannak.

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 470
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szketo » 2014.12.08. 22:43

allllli írta:
szketo írta:Köszi Srácok! :-D Úgy hallottam én is a manapság kapható Cromofág,nyomába nem lép a régi megszokottnak.A blokkról még csak-csak lecsiszolgatom valahogy az elmegy...De henger bordái közt, az ami macerásabb.. :smt017

:smt039
Erre tanácsoltam a Chemofag nevű festékes fémdobozban lévő cuccot. Festék sűrűségű, g*ci állagú és színű. Ecsettel kell kenni. Így be tudod juttatni a bordák közé.
:smt039 Köszi szépen!!

CRU3L
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2014.08.09. 15:49

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: CRU3L » 2014.12.08. 14:11

Sziasztok!

Úgy adódott, hogy a most vásárolt MZ TS 150 blokkom kuplungját le kell vennem, mivel a berugókar rugóját nem tekerték meg eléggé, ezért nem húzza vissza a berugókart. Mivel elég jól belenyúlok a blokkba, lenne pár kérdésem.
1. Mit érdemes ilyenkor kicserélnem? (pl vettem o gyűrűt, 65 ft)
2. Mit ellenőrizzek? Lamellák? Lánc?
3. Ha rakom összefele, minden alkatrészt külön mossak át benzinben?
4. Hol találom meg, hogy gyárilag milyen csavarokat raktak a blokkba? Pl. cserélném a dekni tartó csavarokat, akkor pl. ami a kuplungkosarat fogja, stb.

A válaszokat előre is köszönöm!

- CRU3L -

Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: telectronic » 2014.12.07. 17:07

szketo írta:De henger bordái közt, az ami macerásabb..
Homokfúvóval kell kitisztítani és egyben mindjárt szép is lesz, persze még nagy laposreszelővel van mit rajta alakítani mire igazán olyan lesz mint egy igényes henger ami nincs tele a gyári öntvényhibákkal .

Engem spec. soha nem vonzottak a feketére festett motorok. Még a gyáriak sem nemhogy az utólag otthon "majd most alkotunk és befestjük feketére azt milyen szép lesz"
Mindig csak az jut eszembe, hogy miért kell egy szép vagy krómozott felületet vagy egy kipufogót lefesteni feketére ?
Mert szétb.szták és ugye a fekete festék mindent eltakar...

Kép

Mennyivel másként néz ki a teló így mint a gyári homokformázással öntött alu azzal a 2 ronda öntvény csíkkal az oldalán, persze, hogy feketére kell festeni, hogy ne látsszon és így olcsóbb a gyártás.
(a fotó egy kicsit homályosra sikerült, már nem megyek vissza újat csinálni)

A kerékagy majd jövőre szépül meg.

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli » 2014.12.07. 15:47

szketo írta:Köszi Srácok! :-D Úgy hallottam én is a manapság kapható Cromofág,nyomába nem lép a régi megszokottnak.A blokkról még csak-csak lecsiszolgatom valahogy az elmegy...De henger bordái közt, az ami macerásabb.. :smt017

:smt039
Erre tanácsoltam a Chemofag nevű festékes fémdobozban lévő cuccot. Festék sűrűségű, g*ci állagú és színű. Ecsettel kell kenni. Így be tudod juttatni a bordák közé.

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 470
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szketo » 2014.12.06. 22:45

Köszi Srácok! :-D Úgy hallottam én is a manapság kapható Cromofág,nyomába nem lép a régi megszokottnak.A blokkról még csak-csak lecsiszolgatom valahogy az elmegy...De henger bordái közt, az ami macerásabb.. :smt017

:smt039

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 937
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2014.12.06. 14:35

allllli írta:
szketo írta:Hmm..Én meg ép azon agyalok :-k hogy el kellene tüntetni a festéket a blokkról. Képet nézve...lehet mégse??,..Inkább fel kellen újítani? :roll: Kétség kívül,jól néz ki... \:D/
Kép
Chemofag talán a neve annak, amivel én hoztam le a festéket a deknikről. Szépen lehozza, csak többször kellett rákenni. Igaz nagyon vastagon is volt rajta. Állni hagyni egy kicsit, majd én WC papír darabokkal töröltem le a felpuhított festéket. Majd ismét elölről, amíg van rajta festék. 1800 Ft egy doboz, festékboltban kapható.
Na hát ez a baj hogy többször kellett beáztatni ,régen ez a Kromofág mindent feloldott szinte azonnal,mióta EU szabványosították kiszedtek belőle valami összetevőt azóta ilyen sz.....

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli » 2014.12.06. 13:25

szketo írta:Hmm..Én meg ép azon agyalok :-k hogy el kellene tüntetni a festéket a blokkról. Képet nézve...lehet mégse??,..Inkább fel kellen újítani? :roll: Kétség kívül,jól néz ki... \:D/
Kép
Chemofag talán a neve annak, amivel én hoztam le a festéket a deknikről. Szépen lehozza, csak többször kellett rákenni. Igaz nagyon vastagon is volt rajta. Állni hagyni egy kicsit, majd én WC papír darabokkal töröltem le a felpuhított festéket. Majd ismét elölről, amíg van rajta festék. 1800 Ft egy doboz, festékboltban kapható.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 937
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2014.12.05. 06:28

bluerider írta:És utána a Gerecse túrán megint! :P Még egy próba! :-"
Majd meglátjuk :)

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 937
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2014.12.05. 06:26

sunbim írta:"...A hangját lenne klassz meghallani. ;-) ,,

Tegyél fel pár hangot nekünk pempelli ! Várjuk! ... Várjcsak, hol a hanerő gomb? :D
:D

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 613
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell » 2014.12.04. 22:23

Valamikor nekem is nagyon tetszett a fekete dekli (250-eseken), ha nem az volt festettem, volt egyszer, hogy metálfeketére (ezüst volt a tank, baromi jól nézett ki). Most pedig úgy hozta a sors jelenlegi motoromon teljesen meztelen, fémtiszta (én marattam le a gyári ezüst maradékát) beleszerettem a festetlenbe. Valószínűleg a korral az izlés is formálódik. ;-)

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2631
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2014.12.04. 22:19

"...A hangját lenne klassz meghallani. ;-) ,,

Tegyél fel pár hangot nekünk pempelli ! Várjuk! ... Várjcsak, hol a hanerő gomb? :D

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2014.12.04. 21:34

És utána a Gerecse túrán megint! :P Még egy próba! :-"

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 470
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szketo » 2014.12.04. 21:33

Hmm..Én meg ép azon agyalok :-k hogy el kellene tüntetni a festéket a blokkról. Képet nézve...lehet mégse??,..Inkább fel kellen újítani? :roll: Kétség kívül,jól néz ki... \:D/
Kép

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 937
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2014.12.04. 21:05

sell írta:Nagyon pengén néz ki. A hangját lenne klassz meghallani. ;-)
Nekem is birizgálja a fantáziám,lehet a télen bedobom egy próba erejéig :)

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 613
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell » 2014.12.04. 20:48

Nagyon pengén néz ki. A hangját lenne klassz meghallani. ;-)

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 937
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2014.12.04. 16:23

pár kép fényképezővel
Kép

Kép

Kép

Kép

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 937
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2014.12.04. 06:37

bluerider írta:Jövőre melyik túrán lehet majd megtekinteni! :smt023
Azt még nem tudom de Vértes -Gerecsén ott leszek,ez csak tartalék blokk a másik is jól teljesít még hál istennek.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 937
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2014.12.04. 06:35

sunbim írta:Szép lett Pempelli !

Nem is a blokk a nagy szám, hanem Pempelli időgépe! Mert csak így lehet egy full gyári alkatrészekből összetenni egy blokkot. :lol:

Kibérelném egy órára. :wink:
Köszi ! :)

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 937
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2014.12.04. 06:34

sell írta:Ahhh, "asszem" amit most érzek az valami olyan lehet, mint az irigység... :-/ ;-) Merre sikerült beszerezni? Esetleg emberi áron?
Hajtókart kompletten egy öreg bácsitól vettem véletlenül.
Kuplungot hirdetett és kérdezte érdekel-e még valami mondom igen aztán hozta a lezsírozott hajtókart is:)
Dugót Bambi mester intézte.
Ja és a lényeg komplett kuplungot 5000ft-ért vettem a fajtókart kompletten 6000-ért :oops:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára pempelli 2014.12.04. 06:39-kor.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2014.12.04. 00:46

Na tessék mi ez az ellenséges kötöszködős hozzáállás!? :D :twisted:

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2631
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2014.12.03. 23:36

Szép lett Pempelli !

Nem is a blokk a nagy szám, hanem Pempelli időgépe! Mert csak így lehet egy full gyári alkatrészekből összetenni egy blokkot. :lol:

Kibérelném egy órára. :wink:

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2014.12.03. 21:57

Jövőre melyik túrán lehet majd megtekinteni! :smt023

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 613
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell » 2014.12.03. 21:07

Ahhh, "asszem" amit most érzek az valami olyan lehet, mint az irigység... :-/ ;-) Merre sikerült beszerezni? Esetleg emberi áron?

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 937
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2014.12.03. 20:06

sell írta:Írtad fúrás is volt, milyen dugattyút, gyűrűt raktál bele?
Gyári mindkettő.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 613
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell » 2014.12.03. 20:04

Írtad fúrás is volt, milyen dugattyút, gyűrűt raktál bele?

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 613
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell » 2014.12.03. 19:42

Ok, köszi.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 937
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2014.12.03. 15:16

sell írta:Jó lett, mutatós! ;-) mivel érted el? Drótkorong, vagy csiszoltad? Vagy...? Gondolom esténként nem unatkoztál;-)
Összerakott állapotban le lett gyöngyöztetve az egész ,utána lett fúratva és összerakva.
Így teljesen olyan hatása van mint az új blokknak.csinálok holnap fényképezőgéppel képeket azokon jobban látszik majd.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 937
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2014.12.03. 15:14

hell írta:De jó neked, hogy sikerült "full gyári" alkatrészekből összeraknod egy blokkot! Nem sok embernek sikerül ez manapság. :)
Fél évig keresgéltem,de remélem meglesz az eredménye:))))
Illesztések ,malomkerék minden patent,gyári értékeken.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2014.12.03. 14:59

De jó neked, hogy sikerült "full gyári" alkatrészekből összeraknod egy blokkot! Nem sok embernek sikerül ez manapság. :)

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 613
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell » 2014.12.03. 14:53

Jó lett, mutatós! ;-) mivel érted el? Drótkorong, vagy csiszoltad? Vagy...? Gondolom esténként nem unatkoztál;-)

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 937
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2014.12.03. 14:08

zudori írta:Nem tudom illik- e egy blokkra ilyet írni, de gyönyörű!!!!
Tényleg szép ez a szar teló nem tud többet,élőben nagyon szép csillogós az alu rész

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori » 2014.12.03. 13:51

Nem tudom illik- e egy blokkra ilyet írni, de gyönyörű!!!!

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 937
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2014.12.03. 13:41

Alakul a full gyári tartalék blokk!
Kép

Kép

Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: moyos » 2014.11.28. 14:13

Gombaur írta:Hali!

Csak érdekességképpen információgyűjtésből kérdezem a következőt. :)
Ma széthúztam a kis TSem blokkját, és arra lettem figyelmes, hogy a motoromban lévő blokkban (1980) a főtengelyszimeringeknél más megoldást használtak mint abban a blokkban amit alkatrésznek vettem. Az enyémben a kuplung oldalon kívül van egy fém sapka és abban van egy kisméretű szimering, a gyújtás oldalán is kívül van a szimering. A másik blokkban pedig a fogattyúsháznál belül vannak a szimeringek.
Vajon miért változtatták meg a technológiát és melyik a jobb megoldás?
üdv.
Cső!
Mindkét megoldást használták. Nekem ES-150/1-ben a belülszimmeringes változatú a blokk. Ez a korábbi verzsön. (Gyújtás oldalon itt van kívül is szimmering.)
Motorfelújítás során a főtengely alul-felül tűgörgős hajtókart kapott. A főtengelycsapágakat a váltóolaj keni. Ilyen esetben arra kell figyelni, hogy a váltóolaj szintje megfelelő legyen. (Van akinek elpötyög a lánckerék, vagy a berúgótengely felé.)

Avatar
Gombaur
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2014.09.21. 21:32
MZ-d típusa: Yamaha XJ600
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gombaur » 2014.11.27. 00:12

Hali!

Csak érdekességképpen információgyűjtésből kérdezem a következőt. :)
Ma széthúztam a kis TSem blokkját, és arra lettem figyelmes, hogy a motoromban lévő blokkban (1980) a főtengelyszimeringeknél más megoldást használtak mint abban a blokkban amit alkatrésznek vettem. Az enyémben a kuplung oldalon kívül van egy fém sapka és abban van egy kisméretű szimering, a gyújtás oldalán is kívül van a szimering. A másik blokkban pedig a fogattyúsháznál belül vannak a szimeringek.
Vajon miért változtatták meg a technológiát és melyik a jobb megoldás?
üdv.

janosf
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.02.12. 20:42
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: janosf » 2014.11.12. 21:51

Koszonom .
Meg probalom a jovo heten. :)

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli » 2014.11.10. 15:20

Szerintem a berúgókart nem lehet lenyomni, ez a baj.
A gyújtás oldalon 13-as kulccsal tudja a főtengelyt forgatni, tehát a dugó nincs megszorulva.
Berakta sebességbe és a hátsó kereket forgatta, hogy a váltó fogaskerekei is megmozduljanak, de így sem lehet még mindig lenyomni a berúgókart.
Tehát a hiba a berúgó szerkezetben van. Valószínű, hogy nem a fogaskoszorú és fogaskerék fogai érnek rossz pozícióban össze, mert a sebességben való mozgatáskor és a főtengely mozgatása után már el kellett volna kapnia a fogaknak egymást.
Szedd le az oldaldeknit és nézd meg, hogy mi baja a berúgó szerkezetnek.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2014.11.10. 09:15

janosf írta:Udv minden Mz forumost.

Volna nekem is egy problemam egy 250 etz vel egy ismerosom el hozta hozam hogy nezem at a motorjan az elektronikai reszet de nem volt idom csak egy jo honap utan ( mukodot) de amikor be akartam inditani semi kepen nem lehet a berugo kart le nyomjam a labomal a dugot birom mozgatni a gyujtas reszen, ha sebesegbe teszem akor se mozdul ha a kereket mozgatom. MI lehet a baj ???
Valaszotok elore is koszonom.

janosf =;
Hát így nehéz lesz segiteni.Próbáld meg kicsit értelmezhetőbben leírni(vagy leíratni valakivel) a problémát.Legalábbis én baromira nem értem mit írsz. :-k Tisztában vagyok vele hogy miért írsz így,szóval nem cikizés részemről,de tényleg nehéz értelmezni.

-semi kepen nem lehet a berugo kart le nyomjam a labomal--ez pld azt jelenti hogy nem tudod a berugókart lefelé lenyomni?
-a dugot birom mozgatni a gyujtas reszen--milyen dugó van a gyújtás részen amit tudsz mozgatni???
-ha sebesegbe teszem akor se mozdul ha a kereket mozgatom--berakod sebességbe és a motort nem tudod arréb tolni mondjuk?


Szóval mintha azt próbálnád a tudomásunkra hozni(de ez csak részemről találgatás)hogy a hengerben a dugattyú megszorult és nem mozdul?

janosf
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.02.12. 20:42
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: janosf » 2014.11.09. 20:50

Udv minden Mz forumost.

Volna nekem is egy problemam egy 250 etz vel egy ismerosom el hozta hozam hogy nezem at a motorjan az elektronikai reszet de nem volt idom csak egy jo honap utan ( mukodot) de amikor be akartam inditani semi kepen nem lehet a berugo kart le nyomjam a labomal a dugot birom mozgatni a gyujtas reszen, ha sebesegbe teszem akor se mozdul ha a kereket mozgatom. MI lehet a baj ???
Valaszotok elore is koszonom.

janosf =;

83NC3
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2014.11.04. 22:52
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: 83NC3 » 2014.11.06. 20:29

Köszönöm, megpróbálom! :-)

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2305
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2014.11.06. 00:55

allllli írta:
Igen! Nincs meg az állítócsavar és a kuplungpálca közötti 6 mm-es csapágygolyó. Én is így jártam valamelyik nap, gondolom dekli leszedésnél elgurult valahová. Szétolvasztottam egy olyan nem használatos csapágyat, amiben 6 mm-es golyók voltak. Azzal pótoltam. Ugyanis kapni nem lehet a motoros boltban.
Kerékpár boltban viszont igen.....

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli » 2014.11.05. 23:34

83NC3 írta:Sziasztok!

Olyan problémám lenne 125-ös TS-sel, hogy a kuplungom csak félig emel ki. Először a kuplung állító csavarra gyanakodtam, mert egy sima hatlapfejű csavar volt belehajtva, gondoltam túl rövid. Ezt lecseréltem a gyári állító csavarra, de nem oldotta meg a problémát, bármennyire is tekerem be.

Tud nekem segíteni valaki, hogy hol lenne érdemes elkezdeni a hibakeresést?

Válaszokat előre is köszönöm!
Igen! Nincs meg az állítócsavar és a kuplungpálca közötti 6 mm-es csapágygolyó. Én is így jártam valamelyik nap, gondolom dekli leszedésnél elgurult valahová. Szétolvasztottam egy olyan nem használatos csapágyat, amiben 6 mm-es golyók voltak. Azzal pótoltam. Ugyanis kapni nem lehet a motoros boltban.

83NC3
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2014.11.04. 22:52
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: 83NC3 » 2014.11.04. 22:58

Sziasztok!

Olyan problémám lenne 125-ös TS-sel, hogy a kuplungom csak félig emel ki. Először a kuplung állító csavarra gyanakodtam, mert egy sima hatlapfejű csavar volt belehajtva, gondoltam túl rövid. Ezt lecseréltem a gyári állító csavarra, de nem oldotta meg a problémát, bármennyire is tekerem be.

Tud nekem segíteni valaki, hogy hol lenne érdemes elkezdeni a hibakeresést?

Válaszokat előre is köszönöm!

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli » 2014.11.03. 11:49

aronpfabian írta:
allllli írta:ES 125/1 Trophy A dinamó oldali szimmeringet ki lehet cserélni kívülről? Vagy blokkot szét kell hozzá húzni, mintha úgy rémlene, hogy ez már külső szimmeringes... Tévedek?
És milyen méretű kell oda?
Hacsak nem cseréltek benne blokkot, akkor belső szimeringes.
TS-nél jött be (újra) a keverékkenésű főtengelycsapágy és ezzel a külső szimering, de ott is csak a későbbi változatnál (MM 125/3 blokk), a korábbinak ugyanaz a blokkja mint az ES 125/1-nek (MM 125/2).
Köszönöm, biztos, hogy az eredezi blokk van benne, akkor ebben a formában felejtős a szimmering csere. Csak nagyon pörög, sehol nem szív falsot, befújkáltam. Akkor maradt a kopott karburátor szerintem.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég