Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
janosf
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.02.12. 20:42
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: janosf »

Koszonom .
Meg probalom a jovo heten. :)
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Szerintem a berúgókart nem lehet lenyomni, ez a baj.
A gyújtás oldalon 13-as kulccsal tudja a főtengelyt forgatni, tehát a dugó nincs megszorulva.
Berakta sebességbe és a hátsó kereket forgatta, hogy a váltó fogaskerekei is megmozduljanak, de így sem lehet még mindig lenyomni a berúgókart.
Tehát a hiba a berúgó szerkezetben van. Valószínű, hogy nem a fogaskoszorú és fogaskerék fogai érnek rossz pozícióban össze, mert a sebességben való mozgatáskor és a főtengely mozgatása után már el kellett volna kapnia a fogaknak egymást.
Szedd le az oldaldeknit és nézd meg, hogy mi baja a berúgó szerkezetnek.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

janosf írta:Udv minden Mz forumost.

Volna nekem is egy problemam egy 250 etz vel egy ismerosom el hozta hozam hogy nezem at a motorjan az elektronikai reszet de nem volt idom csak egy jo honap utan ( mukodot) de amikor be akartam inditani semi kepen nem lehet a berugo kart le nyomjam a labomal a dugot birom mozgatni a gyujtas reszen, ha sebesegbe teszem akor se mozdul ha a kereket mozgatom. MI lehet a baj ???
Valaszotok elore is koszonom.

janosf =;
Hát így nehéz lesz segiteni.Próbáld meg kicsit értelmezhetőbben leírni(vagy leíratni valakivel) a problémát.Legalábbis én baromira nem értem mit írsz. :-k Tisztában vagyok vele hogy miért írsz így,szóval nem cikizés részemről,de tényleg nehéz értelmezni.

-semi kepen nem lehet a berugo kart le nyomjam a labomal--ez pld azt jelenti hogy nem tudod a berugókart lefelé lenyomni?
-a dugot birom mozgatni a gyujtas reszen--milyen dugó van a gyújtás részen amit tudsz mozgatni???
-ha sebesegbe teszem akor se mozdul ha a kereket mozgatom--berakod sebességbe és a motort nem tudod arréb tolni mondjuk?


Szóval mintha azt próbálnád a tudomásunkra hozni(de ez csak részemről találgatás)hogy a hengerben a dugattyú megszorult és nem mozdul?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
janosf
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.02.12. 20:42
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: janosf »

Udv minden Mz forumost.

Volna nekem is egy problemam egy 250 etz vel egy ismerosom el hozta hozam hogy nezem at a motorjan az elektronikai reszet de nem volt idom csak egy jo honap utan ( mukodot) de amikor be akartam inditani semi kepen nem lehet a berugo kart le nyomjam a labomal a dugot birom mozgatni a gyujtas reszen, ha sebesegbe teszem akor se mozdul ha a kereket mozgatom. MI lehet a baj ???
Valaszotok elore is koszonom.

janosf =;
83NC3
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2014.11.04. 22:52
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: 83NC3 »

Köszönöm, megpróbálom! :-)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

allllli írta:
Igen! Nincs meg az állítócsavar és a kuplungpálca közötti 6 mm-es csapágygolyó. Én is így jártam valamelyik nap, gondolom dekli leszedésnél elgurult valahová. Szétolvasztottam egy olyan nem használatos csapágyat, amiben 6 mm-es golyók voltak. Azzal pótoltam. Ugyanis kapni nem lehet a motoros boltban.
Kerékpár boltban viszont igen.....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

83NC3 írta:Sziasztok!

Olyan problémám lenne 125-ös TS-sel, hogy a kuplungom csak félig emel ki. Először a kuplung állító csavarra gyanakodtam, mert egy sima hatlapfejű csavar volt belehajtva, gondoltam túl rövid. Ezt lecseréltem a gyári állító csavarra, de nem oldotta meg a problémát, bármennyire is tekerem be.

Tud nekem segíteni valaki, hogy hol lenne érdemes elkezdeni a hibakeresést?

Válaszokat előre is köszönöm!
Igen! Nincs meg az állítócsavar és a kuplungpálca közötti 6 mm-es csapágygolyó. Én is így jártam valamelyik nap, gondolom dekli leszedésnél elgurult valahová. Szétolvasztottam egy olyan nem használatos csapágyat, amiben 6 mm-es golyók voltak. Azzal pótoltam. Ugyanis kapni nem lehet a motoros boltban.
83NC3
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2014.11.04. 22:52
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: 83NC3 »

Sziasztok!

Olyan problémám lenne 125-ös TS-sel, hogy a kuplungom csak félig emel ki. Először a kuplung állító csavarra gyanakodtam, mert egy sima hatlapfejű csavar volt belehajtva, gondoltam túl rövid. Ezt lecseréltem a gyári állító csavarra, de nem oldotta meg a problémát, bármennyire is tekerem be.

Tud nekem segíteni valaki, hogy hol lenne érdemes elkezdeni a hibakeresést?

Válaszokat előre is köszönöm!
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

aronpfabian írta:
allllli írta:ES 125/1 Trophy A dinamó oldali szimmeringet ki lehet cserélni kívülről? Vagy blokkot szét kell hozzá húzni, mintha úgy rémlene, hogy ez már külső szimmeringes... Tévedek?
És milyen méretű kell oda?
Hacsak nem cseréltek benne blokkot, akkor belső szimeringes.
TS-nél jött be (újra) a keverékkenésű főtengelycsapágy és ezzel a külső szimering, de ott is csak a későbbi változatnál (MM 125/3 blokk), a korábbinak ugyanaz a blokkja mint az ES 125/1-nek (MM 125/2).
Köszönöm, biztos, hogy az eredezi blokk van benne, akkor ebben a formában felejtős a szimmering csere. Csak nagyon pörög, sehol nem szív falsot, befújkáltam. Akkor maradt a kopott karburátor szerintem.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

allllli írta:ES 125/1 Trophy A dinamó oldali szimmeringet ki lehet cserélni kívülről? Vagy blokkot szét kell hozzá húzni, mintha úgy rémlene, hogy ez már külső szimmeringes... Tévedek?
És milyen méretű kell oda?
Hacsak nem cseréltek benne blokkot, akkor belső szimeringes.
TS-nél jött be (újra) a keverékkenésű főtengelycsapágy és ezzel a külső szimering, de ott is csak a későbbi változatnál (MM 125/3 blokk), a korábbinak ugyanaz a blokkja mint az ES 125/1-nek (MM 125/2).
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

ES 125/1 Trophy A dinamó oldali szimmeringet ki lehet cserélni kívülről? Vagy blokkot szét kell hozzá húzni, mintha úgy rémlene, hogy ez már külső szimmeringes... Tévedek?
És milyen méretű kell oda?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

srácok,csatos karbim van,ha elveszem az alapjáratot szépen megy nem kopog nem rángat gáz visszaengedésnél.ha beállítok mindent rángat kopog de nagyon.
Miért csinálja ezt?
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Ha így a kényelmes, és jól kezelhető, akkor pont jól áll. ;-)
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Márton »

sell írta:Bocs, ha nem volt egyértelmű, a hasonlítást a lábtartó, váltókar pozicióra golndoltam.
Nem tudom hogy kéne állnia a lábtartónak. Egyengetni kellett rajta egy kicsit, mert el volt hajolva. Vágtam kb. 2,5cm-t a váltókarból. Így jelenleg nekem kényelmes.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

jura györgy írta:sziasztok ,NrDok a szívatóban lévő kis gumi henger tényleg nem a legjobb, fel van puhulva, gondolom nem benzin és olajálló gumiból készült , ki fogom cserélni , de amit mondani akartam, gyújtó trafó csere és egy új gyertya meg oldotta az előző hozzászólásomba leírt problémákat, lehet ezt az elektronika rovatba (topik) tartozott volna üdv. juragy
A kettő közül a trafó okozhatta a hibát, nekem is hasonló tünetem volt és trafó miatt. Sőt nekem az új trafó is szar volt, ezért trafó csere után (mivel ugyanazt produkálta) kizártam a trafó problémát. Csak akkor jöttem rá, hogy a trafó a baja, amikor egy DDR-es eredeti trafót szereltem fel. A tengelyeken fogaskerekek vannak, csak hogy a blokk témába is vágjon a dolog. :D
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok ,NrDok a szívatóban lévő kis gumi henger tényleg nem a legjobb, fel van puhulva, gondolom nem benzin és olajálló gumiból készült , ki fogom cserélni , de amit mondani akartam, gyújtó trafó csere és egy új gyertya meg oldotta az előző hozzászólásomba leírt problémákat, lehet ezt az elektronika rovatba (topik) tartozott volna üdv. juragy
Gombaur
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2014.09.21. 21:32
MZ-d típusa: Yamaha XJ600
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gombaur »

A hétvégén levettem a hengert, hogy hétfőn viszem furatni 150re és a következőt találtam. A kipufogó oldalon hiányzik a kis darabka.:)

Kép

Kép

Kép
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

jura györgy írta:sziasztok, egy kis segítséget kérnék, össze raktam már ezt az ETZ 150-es motort be is indítottam mát többször, de az a gond nem veszi a LAPOT, alapon adok neki egy gáz fröccsöt nem reagál, ha nagy nehezen eléri a 2000 fordulatot úgy már reagál, benzin szintet már csökkentettem nem javult semmit, karburátor tiszta ,gyújtásom valószínű jó mert könnyen indul, az alapjárat az hagy némi kívánni valót maga után , olyan mintha sokat kapna, tudom nem befolyásolja de a töltés az jó ,így hát mit nézek még át ? ja hogy ne felejtsük el kipufogó nélkül is ezt csinálta, gyertya az fekete de gondolom az azért mer még nem mentem vele csak az udvaron van járatva üdv. juragy
Nem zár a szivató.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, egy kis segítséget kérnék, össze raktam már ezt az ETZ 150-es motort be is indítottam mát többször, de az a gond nem veszi a LAPOT, alapon adok neki egy gáz fröccsöt nem reagál, ha nagy nehezen eléri a 2000 fordulatot úgy már reagál, benzin szintet már csökkentettem nem javult semmit, karburátor tiszta ,gyújtásom valószínű jó mert könnyen indul, az alapjárat az hagy némi kívánni valót maga után , olyan mintha sokat kapna, tudom nem befolyásolja de a töltés az jó ,így hát mit nézek még át ? ja hogy ne felejtsük el kipufogó nélkül is ezt csinálta, gyertya az fekete de gondolom az azért mer még nem mentem vele csak az udvaron van járatva üdv. juragy
Gombaur
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2014.09.21. 21:32
MZ-d típusa: Yamaha XJ600
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gombaur »

Mielőtt nekiállnék inkább kérdezek még. Abból nagy baj még nem volt. :)

Van egyáltalán értelme ezt úgy állítani, hogy nincs széthúzva a blokk?
Ha igen akkor van valami trükk vagy bevett folyamat amit pontosan követve tip-topra be tudom lőni a váltót?
Nekem nem dobja ki a sebességeket, csak olyan érzés mintha nem lennének elég közel a fogaskerekek egymáshoz és ha nem húzom határozottan ütközésig a váltókart akkor 3.-4. közé megy.
1.-2.-nál nincs probléma. 2.-3. is elfogadható.
Köszi
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

MrDok írta:
Andrá$ írta: és ezzel hogyan tudom állítani a váltót?mármint mit lehet rajta vagy hogyan? :roll:
A kuplung mögött fellazítod az ellenanyát, aztán a képen lévő végét tudod forgatni. Azt lehet állítani, hogy hol álljon a léptetővilla (a tengelyen pozicionáló vájatok vannak) tulajdonképpen az egyes fokozatok helyzetét.
Szóval ez akkor jó ha esetleg kidobja a sebességet akkor lehet rajta állítani.Mert eszembe jutott, hogy nekem a váltom "hangos" annyi hogy hallani rendesen mikor berakom vagy kiveszem sebességből, kuplung nem kopott azt hittem hogy ezzel tudtam volna rajta finomítani.Amúgy meg mind1-is mióta megvan ilyen :) és teljesen jó
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

MrDok írta:
Andrá$ írta: és ezzel hogyan tudom állítani a váltót?mármint mit lehet rajta vagy hogyan? :roll:
A kuplung mögött fellazítod az ellenanyát, aztán a képen lévő végét tudod forgatni. Azt lehet állítani, hogy hol álljon a léptetővilla (a tengelyen pozicionáló vájatok vannak) tulajdonképpen az egyes fokozatok helyzetét.
A harmadik és a negyedik fogaskerekek oldalfala közötti távolság 1 tized mm legyen :D
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Andrá$ írta: és ezzel hogyan tudom állítani a váltót?mármint mit lehet rajta vagy hogyan? :roll:
A kuplung mögött fellazítod az ellenanyát, aztán a képen lévő végét tudod forgatni. Azt lehet állítani, hogy hol álljon a léptetővilla (a tengelyen pozicionáló vájatok vannak) tulajdonképpen az egyes fokozatok helyzetét.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

MrDok írta:
Gombaur írta:Kép

Sziasztok,
meg tudja mondani nekem valaki, hogy a képen bekarikázott csavar mi célt szolgál? Kis TS blokkról készült a kép.

Köszi
Ez a léptetővilla tengelye, és evvel tudod állítani a váltót. A túloldalán van egy biztosított M8-as anya.
és ezzel hogyan tudom állítani a váltót?mármint mit lehet rajta vagy hogyan? :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Gombaur
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2014.09.21. 21:32
MZ-d típusa: Yamaha XJ600
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gombaur »

MrDok írta:
Gombaur írta:Kép

Sziasztok,
meg tudja mondani nekem valaki, hogy a képen bekarikázott csavar mi célt szolgál? Kis TS blokkról készült a kép.

Köszi
Ez a léptetővilla tengelye, és evvel tudod állítani a váltót. A túloldalán van egy biztosított M8-as anya.
Huh köszi, én is erre tippeltem, de a motoromban lévő blokkon nem akartam úgy elállítani, hogy nem tudom mi az. Remélem ezzel megoldódik majd a problémám. Most olyan a váltóm, hogy ha határozottan váltok szépen beveszi a fokozatokat, de 3-4 között könnyebben rakok egy ürest mint magát a sebességet. Arra tippeltem, hogy rosszul rakták össze a blokkot, vagy kopott a léptetővilla, de ha szerencsém van elég lesz ezen állítani. Örülnék, ha nem kéne széthúzni az egész blokkot :)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Gombaur írta:Kép

Sziasztok,
meg tudja mondani nekem valaki, hogy a képen bekarikázott csavar mi célt szolgál? Kis TS blokkról készült a kép.

Köszi
Ez a léptetővilla tengelye, és evvel tudod állítani a váltót. A túloldalán van egy biztosított M8-as anya.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Gombaur
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2014.09.21. 21:32
MZ-d típusa: Yamaha XJ600
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gombaur »

Kép

Sziasztok,
meg tudja mondani nekem valaki, hogy a képen bekarikázott csavar mi célt szolgál? Kis TS blokkról készült a kép.

Köszi
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Márton »

Itt van egy kép. Holnap fotózok jobbat.
Kép
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Bocs, ha nem volt egyértelmű, a hasonlítást a lábtartó, váltókar pozicióra golndoltam.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Márton írta:Köszönöm a segítséget! Azt gondoltam, hogy el van kopva, azért nagy az útja. De most jobban megnézve nincs is játéka felfele a váltókarnak. Amint emelem fordítja is a váltódobot. Lehet, hogy csak az én bokám nem hajlik úgy mint másnak. :shock: A schwalbe-val ilyen bajom nem volt. :lol: Mennyit érdemes vágni a karból? 2-3cm?
Hali, esetleg nem lehetséges, hogy a lábtartód nem áll jól? Az miatt is lehet "rossz helyen" a váltókar. Szerintem mielőtt "belevágnàl" hasonlitsd össze egy másik kis mz-vel.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Csak egy gondolat,nem tudom milyen a váltókar pontosan a kis etz-n,de ha egyáltalán felcserélhető nem 250-es etz váltókarja van a motorodon és az hosszabb?
Mondom lehet marhaság,de úgytudom a 251-es váltókarja is rövidebb mint a 250-esé.
Majd a többiek megmondják van e realitás abban amit írtam,de hátha.
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Márton »

Köszönöm a segítséget! Azt gondoltam, hogy el van kopva, azért nagy az útja. De most jobban megnézve nincs is játéka felfele a váltókarnak. Amint emelem fordítja is a váltódobot. Lehet, hogy csak az én bokám nem hajlik úgy mint másnak. :shock: A schwalbe-val ilyen bajom nem volt. :lol: Mennyit érdemes vágni a karból? 2-3cm?
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, így van ahogy a Bambi mondja ,különben nem tudna bele akadni a stiftekbe ami a léptetővilla pozicionáló tengelybe van egyébként én is rövidítettem a váltó kart üdv. juragy
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Márton írta:Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani, hogy mi lenne a gyári mérete a váltóvillának? Fel kell emelni a lábam váltáskor. Vettem újat, de az még rosszabb mint ami benne volt....
Előre is köszönöm!
Kép
Ez az alkatrész nem nagyon megy tönkre és szükség van ekkor méretre mert különben nem tudna sebességet váltani..Sajnos a váltó útját csak váltókar rövidítéssel lehet megoldani.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok és ha lejjebb tennéd a váltó kart? szerintem 1 próbát megér még mielőtt megint szét húznád a blokkot üdv. juragy
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Márton »

Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani, hogy mi lenne a gyári mérete a váltóvillának? Fel kell emelni a lábam váltáskor. Vettem újat, de az még rosszabb mint ami benne volt....
Előre is köszönöm!
Kép
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Melák »

zsakfos írta:Etz dugó:93 mm
Ts dugó: 87 mm hosszú a dugótetőtől mérve.
Szuper, köszönöm!
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Etz dugó:93 mm
Ts dugó: 87 mm hosszú a dugótetőtől mérve.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Melák »

zsakfos írta:
Melák írta:Hello!
Úgy tudom, hogy az ETZ 250 és TS 250 dugók között van különbség? Hogy tudom megállapítani? (gyári darabokra gondolok)
A szoknya hosszából.
Ok, melyik hossz az ETZ és melyik hossz a TS?
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Melák írta:Hello!
Úgy tudom, hogy az ETZ 250 és TS 250 dugók között van különbség? Hogy tudom megállapítani? (gyári darabokra gondolok)
A szoknya hosszából.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: moyos »

Sziasztok!
Ma az M0-on megkotlott a kisTrophy. Időszerű volt már a felújítás, de gondoltam, hogy az idényt még kibírja. Nem így történt :(
Ezt a HF levétele után szedtem le a dugattyútetőről: http://kepfeltoltes.hu/140921/idegen_an ... es.hu_.jpg
Némi morzsalék még van a dugótetőn és a henger falán is. Megállva mint a szög az egész.
Egyelőre a legrosszabbra gondolok. Legfeljebb majd kellemesen csalódok.
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Melák »

Hello!
Úgy tudom, hogy az ETZ 250 és TS 250 dugók között van különbség? Hogy tudom megállapítani? (gyári darabokra gondolok)
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Azért ezt a 350-es 2 hengeres hangot a p20, és a p21 elég jól közelítette, nem?

Kíváncsi lennék, hogy egy ilyen 500-as mz mit szólna egy gatyáig felkönnyített főtengellyel.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

allllli írta:Ez aztán megy rendesen!

MZ ETZ 502

http://www.youtube.com/watch?v=mUyMVp8lMWg
Annyira azért nem, mint egy gyári 500-as 2T...
OFF
Vagy 350-es:
http://youtu.be/r1uFnwDbRhw

Azért a hangvillások már régen is tudtak jókat csinálni:
http://youtu.be/a1mHBaidIiI
ON
TS powa!
Kép
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Ez aztán megy rendesen!

MZ ETZ 502

http://www.youtube.com/watch?v=mUyMVp8lMWg
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Azért jó lenne tudni, hol szivárogtat, blokkfeleknél, dekni alatt esetleg berúgótengelynél. Lánckerék- kihajtásnál, ott pl tud olyant csinálni, hogy használa után a dekni alól kicsöpög. Esetleg berúgótengelynél a gumigyűrű "dagad" és tömít. Ki kellene lesni hol ereszt.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

Meg lehet csinálni úgy, hogy ne csöpögjön!!
Az enyém csont száraz, egy csepp olaj sincs alatta. Igaz volt vele munka, volt túltöltés is, de most jó a szint is. Megtaláltam a hozzá való olajat és most minden ok. Én abból indultam ki, hogy nem úgy tervezték, hogy csepp-csepp.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

gesszti írta:
Tri-Ton írta:Egyébként a régi mondást ne felejtsétek. Az MZ és a Simson olyan mint a kankutya, mindig megjelöli a helyét.
Ezen most sírvafakadtam... :mrgreen: =D> \:D/

Ne keseregj ezen. Az NDK gyártmány ugyan sokkal jobb volt a többi keletinél, viszont csak kelet és nem távol kelet, vagy nyugat, volt a minőség. Lásd : IFA mennyivel korszerűbb volt, mint a ZIL és mégis csak ....
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

[quote="nicecleanpot"]nem kókler, aki csinálta, megbízom benne teljesen, igazából az érdekelt, hogy lehet-e olyan hogy csordogál, aztán egyszer csak abbamarad

Elvileg lehet. Amennyiben csak egy kis résen csöpögött, azt eltömíthette az olajsár. ( apró fémreszelék ) Ettől még nem lett tökéletes, viszont ha ellenőrzöd az olajszintet és az rendben van, a csöpögés meg abba maradt, akkor nem kell szétszedni. Viszont, ha használat közben, melegen csöpög, akkor muszáj vele újra foglalkozni. ( az olaj is hígabb melegen, meg az áramlás is kimoshatja azt amitől most eltömődött ) Továbbá, mint az előző példa is mutatja az sem biztos, hogy a szétszedett és javított résznél csöpögött.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Tri-Ton írta:Egyébként a régi mondást ne felejtsétek. Az MZ és a Simson olyan mint a kankutya, mindig megjelöli a helyét.
Ezen most sírvafakadtam... :mrgreen: =D> \:D/
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 58 vendég