Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
nicecleanpot
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2014.03.19. 19:36
MZ-d típusa: schwalbe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nicecleanpot »

nem kókler, aki csinálta, megbízom benne teljesen, igazából az érdekelt, hogy lehet-e olyan hogy csordogál, aztán egyszer csak abbamarad vagy lecsökken a normál szintre? hogy pl. túl töltődött, és emiatt folyt jobban stb. engem igazából nem nagyon érdekel, hogy a parkolóban lesz alatta egy két folt, csak nem szeretném, ha szép lassan kifolyna mind.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

[quote="allllli"]Nem biztos, hogy kókler csinálta.

Én is ezen a véleményen vagyok. Egyébként a régi mondást ne felejtsétek. Az MZ és a Simson olyan mint a kankutya, mindig megjelöli a helyét. És a kivétel erősíti a szabályt.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Nem biztos, hogy kókler csinálta. Pl. én is csináltam egy S50-es Simsont. Azzal hozták hozzám, hogy nem vették észre h menet közben elfolyt az olaj és emiatt olaj nélkül használva ugye besült a főtengely, ledarálódtak a fogaskerekek stb. Jó kicseréltem mindent papírtömítés mindenhova + piros hőálló paszta. Megjavítottam a dekni csavar helyét egy darab ki volt törve belőle, itt folyhatott el az olaj. Dekni fel, olajat beletöltöttem, csak csepeg a blokk és a dekni között (papírtömítés és paszta). Szétszedtem üveglapon megcsiszoltam a deknit majd vissza tettem. Jó lett. Erre kb. egy hónap után hozza vissza, hogy a két blokkfél között is csepeg az olaj. Most szedhetem megint szét az egészet és a két blokkfelet is üveglapon síkolni kell. Az olaj szivárgásos hibákat kijavítottam, a fene se gondolta, hogy szar a két blokkfél illeszkedése. És nem kóklerkedtem. Törekedtem a jó munkára.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

nicecleanpot írta:Sziasztok, a szerelő széthúzta a blokkot, összerakta és csepegett belőle az olaj,
Akkor vissza kell neki vinni, hogy csinálja meg rendesen garanciában.

(amíg ilyen kókányolást következmény nélkül eltűrünk, addig lesznek, és működnek is ilyen kóklerek! Csak és kizárólag a felhasználók hibája!)
nicecleanpot
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2014.03.19. 19:36
MZ-d típusa: schwalbe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nicecleanpot »

Sziasztok, a szerelő széthúzta a blokkot, összerakta és csepegett belőle az olaj, kicsit jobban, mint azelőtt (mert persze mindig megjelent valamennyi alatta). Most egy pár napja abbamaradt, pedig négy napot állt mozdulatlanul, gondoltam is, hogy milyen tócsa lesz alatta, de semmi. Lehet ilyen, hogy betömődik a "normál" csepegési szintre? el nem folyt, mert azért annyit elcsepegtetni gondolom kicsit több idő, nem egy hónap. Hogy tudnám megnézni az olajszintet? etz125
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Milyen lapocska és milyen csavarnál? :A berúgó racsninál van egy érdekes formájú lemez az a helyén van?az biztosítsa hogy a berúgó szerkezet fogaskerekei oldjanak vagy kapaszkodjanak egymásba.
Ő lenne az http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/ber ... -1480.html
bakko
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2014.09.15. 14:58
MZ-d típusa: etz 250 de luxe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bakko »

pempelli írta:
bakko írta:Sziasztok!!!! Lenne egy kérdésem.

A minak megkért egy bácsi hogy csináljam meg szeretett es 250-ét.El vol törve a berúgórugó. Megvettem az újat kicseréltem és valami borzasztó racsnizó hangot ad ki ha beindítom , mintha nem emelne ki , pedig a lemez legmagasabb pontjára áll vissza alaphelyzetben. Előre is köszi!!!! :oops:
Felhúztad a rugót?előfeszítetted?a lapocska a csavarnál van belül?

Milyen lapocska és milyen csavarnál? :D
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

bakko írta:Sziasztok!!!! Lenne egy kérdésem.

A minak megkért egy bácsi hogy csináljam meg szeretett es 250-ét.El vol törve a berúgórugó. Megvettem az újat kicseréltem és valami borzasztó racsnizó hangot ad ki ha beindítom , mintha nem emelne ki , pedig a lemez legmagasabb pontjára áll vissza alaphelyzetben. Előre is köszi!!!! :oops:
Felhúztad a rugót?előfeszítetted?a lapocska a csavarnál van belül?
bakko
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2014.09.15. 14:58
MZ-d típusa: etz 250 de luxe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bakko »

Sziasztok!!!! Lenne egy kérdésem.

A minak megkért egy bácsi hogy csináljam meg szeretett es 250-ét.El vol törve a berúgórugó. Megvettem az újat kicseréltem és valami borzasztó racsnizó hangot ad ki ha beindítom , mintha nem emelne ki , pedig a lemez legmagasabb pontjára áll vissza alaphelyzetben. Előre is köszi!!!! :oops:
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Phoeton írta:Sziasztok
MZ-ETZ bontót keresek ha lehet Budapest közelében. Tudna valaki ebben segíteni?
Előre is köszönöm
Kérdezd őket, pár éve még volt elég sok alkatrész: http://szocibonto.hupont.hu/
Esetleg ha nem precíziós alkatrész kell, akkor xmotor.hu. (Ott legalább az átvételkor meg lehet nézni a cuccot, és nem szállítás után derül ki, hogy selejtet sóztak rád. Első kerekemmel sajnos így jártam.)
TS powa!
Kép
Phoeton
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2014.09.08. 11:30
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Phoeton »

Sziasztok
MZ-ETZ bontót keresek ha lehet Budapest közelében. Tudna valaki ebben segíteni?
Előre is köszönöm
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Én amikor vettem le volt forogva a kuplung. 80.000Ft-ra tartotta 60.000Ft-ért hoztam el és volt rajta 1év műszaki,teljes motorgenerált kapott,de megérte,azóta csak megy és megy.
Szóval ha 300-asítani akarod és teljes felújítást akkor ne foglalkozz vele hogy indul vagy nem azt vedd meg amelyik a legszebb állapotban van optikailag,mert az tud piszok sok pénz elvinni,nem a motorfelújítás.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

gesszti írta:Nem vennék ilyenhez ismeretlen kipufogót. Bambi tudja, hogy mi kell hozzá. Ha már a motorra költesz, akkor a teljes rendszert csináld/csináltasd meg olyannal, aki már csinált ilyet. Pörgetésre meg írták a megoldást: nagy lánckerék. :mrgreen:

Igaz :) De te is tudod a Balaton felvidéken a nagy lánckerék nem előny...
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Nem vennék ilyenhez ismeretlen kipufogót. Bambi tudja, hogy mi kell hozzá. Ha már a motorra költesz, akkor a teljes rendszert csináld/csináltasd meg olyannal, aki már csinált ilyet. Pörgetésre meg írták a megoldást: nagy lánckerék. :mrgreen:
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Én is gondoltam rá, hogy megpróbálni a kuplungot rögziteni egy próba erejéig.

Ennél a 300-asitási dolognál gondolkoztam azon hogy lehet az e-bay-en 251-301-hez kipufogót kapni.
Igaz utángyártott de esetleg nem oldaná e meg az emlitett "problémákat" (nem pörög 5000 fölé, a végebesség 120)
Értem hogy nem érdemes pörgetni és persze én sem széthajtani tervezem a motort de lehet dinamikusabb is lehetne.....
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Ha a leforgott kuplung a csavar visszaszorítása után nem képes elindítani a motort, akkor ott majdnem biztos, hogy a főtengely is cserés lesz. Ezt figyelembe kell venni az áralkunál. Bár hirdetnek a szaktársak több blokkot, és főtengelyt is a szomszédban, így viszonylag értelmes áron megoldható. Ha az a szándék, hogy okosítod a motort, amúgy is érdemes 1-2 pót blokkot beszerezni, és többől összeválogatni a legjobb alkatrészeket.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

aronpfabian írta:Leforgott kuplungnál akár a főtengely is sérülhetett, olyat csak akkor vegyél ha azonnal szét akarod borítani és kívül-belül felújítani!
Ilyenért viszont nem illik 100.000-nél többet kérni.

(és a 250-es tényleg nem indítható úgy)

Igen elméletileg igy is úgy is felújitanám. Azért is kérdeztem ezt a 300-as megoldást.
A leforgott kuplungos egyébként 85000-es irányáron van.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Leforgott kuplungnál akár a főtengely is sérülhetett, olyat csak akkor vegyél ha azonnal szét akarod borítani és kívül-belül felújítani!
Ilyenért viszont nem illik 100.000-nél többet kérni.

(és a 250-es tényleg nem indítható úgy)
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Köszönöm szépen a válaszokat!

Most keresgélek egy alap gépet. Olyat keresek amit fel kell újitani.

Néztem egy 85-ös 250-est rendezett papirokkal de műszaki nélkül és leforgott kuplungal.
Vagy van 130-ért jó állapotúnak mondott elméleti 22000km-rel.
Van egy 251-es is 140e-ért műszaki nélkül.
Igazából az én "izlésemhez" mindegyikhez hozzá kellene nyúlni.

A leforgott kuplungoshoz elméletileg új nyomólap kellene az eladó szerint. Ami a bajom vele hogy ha jól tudom beinditani sem lehet ha a kuplung leforgott.
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

KILL3R etz írta:Egyre nagyobb késztetést érzek, hogy kipróbáljam a motorodat...

De ha detonál, jössz egy sörrel... :D

Amúgy nekem is Bambi rakta össze, gyári új főtengóval, 300-asként kb 40.000km-t mentem vele. Kb 6x szorult meg... :lol:
Az Őrségen remélem találkozunk, ott mehetsz vele egy karikát nyugodtan. Ha detonál, egy sörre a vendégem vagy.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Egyre nagyobb késztetést érzek, hogy kipróbáljam a motorodat...

De ha detonál, jössz egy sörrel... :D

Amúgy nekem is Bambi rakta össze, gyári új főtengóval, 300-asként kb 40.000km-t mentem vele. Kb 6x szorult meg... :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

Úgy érzem, akaratlanul is meg lettem szólítva :)
Én már két éve használok 300-asra átalakított ETZ-t. Bambi keze munkáját dicséri a motor, gyakorlatilag a főtengely, és a két blokkfél kivételével minden ki lett cserélve, fel lett újítva benne, szakszerűen, jó anyagokból, ahogy azt kell.
Eddig 12500 km-t tekertem bele, és nagyon elégedett vagyok a masinával. Sok munkát igényel, hogy a 300-as összeálljon, de megéri. Én eleve nehézsúlyú versenyző vagyok, így a plusz erő jól jön. Nem kell mindig visszaváltani, általában eggyel magasabb fokozatban el lehet menni a 300-assal ugyanott, ahol a 250-es megy. A dombokat sem érzi úgy a gép, illetve nem kell kínozni, ha haladni szeretnél.
Végsebességre nem megy annyit a motor, illetve nem is pörög annyit, mint a sima 250-es, de ez engem nem zavar. Így is megy 120-at, utassal együtt is 8) Esetleg nagyobb kis lánckerékkel ez a dolog kompenzálható.
Érdekes, nekem nem akart megragadni soha a motor, pedig gyári illesztésre lett fúratva, és csak kb. 100 km-t járattam, utána hajrá. Érzék kell hozzá, más nem. Ha érzed, hogy szorulós, nem kell tovább kergetni.
Fogyasztás ugyanúgy 4.5 - 5.5 liter, mint a régi blokkal, azzal a kivétellel, hogy itt érzem az "erőt".
Detonálni sem fog, ha hozzá értő rakja össze. Nekem soha nem csinálta.
Én egyébként hobbi motorként használom az MZ-t, ritkábban, de akkor sokat és messze megyek vele. Külföldre, túrákra, stb. Nekem ezzel az összeállítással nagyon tetszik a motor, következőre is 300-ra fogom fúratni.
Hogy neked tetszene-e? Ezt nem tudom, próbálj ki egyet, mielőtt eldöntöd.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Én idén csináltam meg 300 ra amit egybefűztem egy blokk generállal a lényeg hogy pénzt ne sajnáld .. és jó lesz az ;) Rendes dugattyút tűgörgőt bele a ragadásra tényleg figyelni kell most tartok kb 3000 km az összerakás óta tapasztalataim hogy nyomatékosabb lett alul . Pörögni tényleg nem szeret annyira a gyári dobbal cserébe nem kell emelkedőknél szurkolni hogy visszaváltsak vagy ne. Detonálást szerintem egy kis esztergálással lehet csökkenteni. Fogyasztás meg kiváló 4.5 - 5.5 között ingázik.
dkari írta:Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek azzal kapcsolatban hogy a 250-es Etz-t érdemes e "300-asítani"?
Miben változik a motor jellege? Nem rezonál e erőteljesebben a motor a nagyobb ccm miatt?
Pro és kontra vélemény, tapasztalat érdekel.


Köszönöm előre is!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerintem meg pont csak akkor érdemes, amikor már muszáj a túlméret miatt. Túrázni valóban jobb, de mindennapi, városi használatban már érződik, hogy inkább nyomatékos, mint pörgős...
Könnyített kuplunggal el lehet fedni a "lustaságot", de akkor sem olyan.
Ugyanakkor "ragadóssá" válik, nagyon óvatosan kell bejáratni, és a persely záró"koronája" is eltűnik a fúrás miatt, így detonál szinte folyamatosan. Kárt nem okoz igazából, csak rossz hallgatni. :D

Én azt mondom, hogy jobb a 250-es, ha jó...

Persze mindez vezetési stílus függő... :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

gesszti írta:Köbcentiből sose elég... Mindenképp érdemes szerintem. Ha olyan csinálja a műtétet, aki tudja, hogy mit miért, akkor nem fogod megbánni az átalakítást. Jó dugó, jóféle fúrás, kis faragás itt, kis faragás ott, és mintha kicserélték volna a mocit.

...bárcsak a ts-nek is lenne ilyen opciója.

Ha össze jön úgy is Bambival csináltatnám :) Sokat nem akarnák faragni csak amit érdemes.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Köbcentiből sose elég... Mindenképp érdemes szerintem. Ha olyan csinálja a műtétet, aki tudja, hogy mit miért, akkor nem fogod megbánni az átalakítást. Jó dugó, jóféle fúrás, kis faragás itt, kis faragás ott, és mintha kicserélték volna a mocit.

...bárcsak a ts-nek is lenne ilyen opciója.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek azzal kapcsolatban hogy a 250-es Etz-t érdemes e "300-asítani"?
Miben változik a motor jellege? Nem rezonál e erőteljesebben a motor a nagyobb ccm miatt?
Pro és kontra vélemény, tapasztalat érdekel.


Köszönöm előre is!
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

SRicsi írta:Hello!



Egy kérdéssel fordulok hozzátok. Most jött vissza a szerelőtől az ETZ-m és nagyon fent fog a kuplung amikor elvittem hozzá jó volt azt mondta hogy nagyon sok hézagoló volt a kuplungnál és ő ezt kiszedte de így meg használhatatlan erre az volt a válasza hogy komplett kuplungcsere.....(lánc fogaskerekek lamellák) nagyon olyan érzésem van hogy leakar húzni (nem vagyok megelégedve vele) vagy belerakott egy szar kuplungot. Mit nézzek meg először hogy mi lehet a baja? Kell valami speciális szerszám hozzá?


Köszi SRicsi
Ha csak ennyi a baj, eressz utána a bowdennel. Én azt szeretem ha lent fog, biztos a fogáspont és alig van holtjáték.
SRicsi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2014.04.07. 19:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: SRicsi »

Hello!



Egy kérdéssel fordulok hozzátok. Most jött vissza a szerelőtől az ETZ-m és nagyon fent fog a kuplung amikor elvittem hozzá jó volt azt mondta hogy nagyon sok hézagoló volt a kuplungnál és ő ezt kiszedte de így meg használhatatlan erre az volt a válasza hogy komplett kuplungcsere.....(lánc fogaskerekek lamellák) nagyon olyan érzésem van hogy leakar húzni (nem vagyok megelégedve vele) vagy belerakott egy szar kuplungot. Mit nézzek meg először hogy mi lehet a baja? Kell valami speciális szerszám hozzá?


Köszi SRicsi
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Üdv!
Először is: Mindenkinek köszönöm a hozzászólást, és a segítséget! Mindig tudtam, hogy az MZ-sek összetartóak! :)

A tévhitek eloszlása miatt csak, és nem kötözködés meg semmi.

Idézet az ES javítási könyvéből:
"A henger és a hengerfedél között nincs tömítés.
Nem takarékossági okokból..."

Gyárilag nincs. Ennyi. :)

Sziasztok
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

moyos írta:
Patrik írta:Simsonosok is alkalmazzák a sörösdoboz hengerfejtömítést,ha nekik bevált...

(Egyébként nem is tudtam,hogy az es-nek nincs gyárilag hengerfej tömítése,ma is tanultam valamit. :D )
Amennyire tudom, gyárilag volt hengerfejtömítés. A "káros teret" lehet vele csökkenteni, ha elhagyják. Ennek viszont előfeltétele, hogy a hf és a hüvely teteje passzoljanak a síkban.

Nem tudom, igazam van-e, de én azzal magyarázom, hogy anno a 86-os oktánszámú benyához voltak kalibrálva a dolgok, a jelenlegi 95-ös pedig nagyobb mértékben tűri a kompressziót => elhagyható a tömítés.
Jól mondod.
Én egészen vékony lemezből (0,3 mm) vágtam magamnak tömítést belőle. Nem fúj ki, nem taknyol és kész.
Nem hinném, hogy sokat csökkenti a kompressziót ekkora égéstér növekedés. Ha tuningolni akarsz, le kell sikolni a hengerfejet pár tizeddel és nagyobb lesz a kompresszió, de feltétele a jó tömítettség! Aztán belever a dugó... hagyjuk. Jó ez a tömítés.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: moyos »

Patrik írta:Simsonosok is alkalmazzák a sörösdoboz hengerfejtömítést,ha nekik bevált...

(Egyébként nem is tudtam,hogy az es-nek nincs gyárilag hengerfej tömítése,ma is tanultam valamit. :D )
Amennyire tudom, gyárilag volt hengerfejtömítés. A "káros teret" lehet vele csökkenteni, ha elhagyják. Ennek viszont előfeltétele, hogy a hf és a hüvely teteje passzoljanak a síkban.

Nem tudom, igazam van-e, de én azzal magyarázom, hogy anno a 86-os oktánszámú benyához voltak kalibrálva a dolgok, a jelenlegi 95-ös pedig nagyobb mértékben tűri a kompressziót => elhagyható a tömítés.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: moyos »

MrSummertime89 írta: Szia!

Én a klingeritet javaslom, a rendes azbesztosat, nem fog megégni. Esetleg, ha igényes vagy síkbaköszörülteted a hengerfejet, de szvsz felesleges. Üdv.
Nem próbáltam még, csak urban legend szinten hallottam, hogy a klingerit veszettül kikeményedik, és akkor lehet szexuálni.. bár az hozzá tartozik, hogy abban a szövegkörnyezetben szívócsonk - henger közé kívánták applikálni hővédő tömítés gyanánt.
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

Lóri írta:Sziasztok!

Mz 125 ES ről lenne szó, vagy ha úgy tetszik TS 125. Az a gondom, hogy a hengerfej alól szivárog az olaj. A hengerfejet már meghúztam üveglapon, csiszolóvásznon, a henger pedig a fölső részén meg is lett szabályozva gépműhely által, de még mindig szivárog. Idegesít, hogy folyik/szivárog. Tegyek alá valamiféle tömítést, vagy klingeritet? Bár félek, hogy a klingerit kiég...

Valakinek valami ötlet? Minden javaslatot szivesen veszek!

Üdvözlet az Uraknak! :)
Szia!

Én a klingeritet javaslom, a rendes azbesztosat, nem fog megégni. Esetleg, ha igényes vagy síkbaköszörülteted a hengerfejet, de szvsz felesleges. Üdv.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Simsonosok is alkalmazzák a sörösdoboz hengerfejtömítést,ha nekik bevált...

(Egyébként nem is tudtam,hogy az es-nek nincs gyárilag hengerfej tömítése,ma is tanultam valamit. :D )
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: moyos »

Lóri írta:Sziasztok!

Mz 125 ES ről lenne szó, vagy ha úgy tetszik TS 125. Az a gondom, hogy a hengerfej alól szivárog az olaj. A hengerfejet már meghúztam üveglapon, csiszolóvásznon, a henger pedig a fölső részén meg is lett szabályozva gépműhely által, de még mindig szivárog. Idegesít, hogy folyik/szivárog. Tegyek alá valamiféle tömítést, vagy klingeritet? Bár félek, hogy a klingerit kiég...

Valakinek valami ötlet? Minden javaslatot szivesen veszek!

Üdvözlet az Uraknak! :)
Próbát tehetsz egy "pakolást" kivágva sörösdobozból; esetleg lehet kapni boltban is (kb tizenegynéhány évvel ezelőtt én is vettem).

/Biztosan nem a kipuffantónál, vagy a gyertyánál dolgozza fel oda? Nekem az előbbivel van folyamatosan nyűgöm, de nagyban besegít neki az is, hogy a persely mellett fúj ki a szemétláda, illetve nem a gyári könyök van rajta, hanem utángyártott TS./
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Sziasztok!

Mz 125 ES ről lenne szó, vagy ha úgy tetszik TS 125. Az a gondom, hogy a hengerfej alól szivárog az olaj. A hengerfejet már meghúztam üveglapon, csiszolóvásznon, a henger pedig a fölső részén meg is lett szabályozva gépműhely által, de még mindig szivárog. Idegesít, hogy folyik/szivárog. Tegyek alá valamiféle tömítést, vagy klingeritet? Bár félek, hogy a klingerit kiég...

Valakinek valami ötlet? Minden javaslatot szivesen veszek!

Üdvözlet az Uraknak! :)
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

kiszsebi írta:
Tri-Ton írta:Még egy dolog. Ha be tudod rúgni, akkor a kuplung működését is ki tudod próbálni. Gyújtás nélkül rúgd meg behúzott, majd félig behúzott és kiengedett kuplunggal. ( máris kiderül, hogy mi van a kuplunggal )
A kis MZ-ket behúzott kuplunggal is be lehet rúgni. Akár még sebességben is.

Köszi, ezt nem tudtam. ( bocs )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

Sziasztok!

(először is elnézést, hogy mindíg csak kérdezek, majd ha pro leszek válaszolok is ígérem)

Nagyon csörög a gépem, tudom ez ilyen de az enyém nagyon. Ti még ilyet nem hallottatok, majd csinálok videót és belinkelem.
Eddig nem annyira érdekelt, de most már aggódom.
Kapott új kuplungláncot és etz 125 karbiját. Gyújtás belőve, így már nem csöpög a kipun az olaj sem.
Alapjáraton is csinálja, aztán 90-nél eltűnik, illetve 50-nél 4. ben sem hallani.
Mi lehet a gond? Dinamót mozgattam, holtjáték nincs se fel-le, se ki-be.

Cseréljek gyűrűt? Vagy a tűgörgő? Alul is tg van?

Köszi!
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

kiszsebi írta:
Tri-Ton írta:Még egy dolog. Ha be tudod rúgni, akkor a kuplung működését is ki tudod próbálni. Gyújtás nélkül rúgd meg behúzott, majd félig behúzott és kiengedett kuplunggal. ( máris kiderül, hogy mi van a kuplunggal )
A kis MZ-ket behúzott kuplunggal is be lehet rúgni. Akár még sebességben is.

Ez így van!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Tri-Ton írta:Még egy dolog. Ha be tudod rúgni, akkor a kuplung működését is ki tudod próbálni. Gyújtás nélkül rúgd meg behúzott, majd félig behúzott és kiengedett kuplunggal. ( máris kiderül, hogy mi van a kuplunggal )
A kis MZ-ket behúzott kuplunggal is be lehet rúgni. Akár még sebességben is.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

aronpfabian írta:Az kiderült hogy mi okozhatta?
Bambi szerint kosártörés lehetett az elindítója. Gondolom az sem használt neki, hogy a forgattyúsházban állt a víz, de már csak találgatni lehet. :(
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Az kiderült hogy mi okozhatta?
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Ma voltam Bambinál, aki szétnyomta a beállt főtengelyt. Szép látvány... #-o

Kép

Kép

Azt mondta, még gyári volt...kár érte. :(
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

TareszHUN írta:Összef@som magam. Megjavult a kuplung :D, kicsit állítgattam a spanolóján meg a kiemelőszerkezetnél az állító csavaron (amivel amúgy már próbálkoztam) és most csak úgy megjavult. :D
Lehet valahol fel volt akadva és most a helyére ugrott...
TS powa!
Kép
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

TareszHUN írta:Összef@som magam. Megjavult a kuplung :D, kicsit állítgattam a spanolóján meg a kiemelőszerkezetnél az állító csavaron (amivel amúgy már próbálkoztam) és most csak úgy megjavult. :D

Várható volt.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
TareszHUN
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2014.05.22. 13:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: TareszHUN »

Összef@som magam. Megjavult a kuplung :D, kicsit állítgattam a spanolóján meg a kiemelőszerkezetnél az állító csavaron (amivel amúgy már próbálkoztam) és most csak úgy megjavult. :D
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Még egy dolog. Ha be tudod rúgni, akkor a kuplung működését is ki tudod próbálni. Gyújtás nélkül rúgd meg behúzott, majd félig behúzott és kiengedett kuplunggal. ( máris kiderül, hogy mi van a kuplunggal )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

TareszHUN írta:Hát igen érdekes mert ugyebár ha szétkapcsolna folyamatosan berugni sem tudnám de mégis olyan mintha ez lenne a helyzet.
Esetleg Valaki tud Szolnok közelében vagy Szolnok megyében szerelőt vagy szervizt mondani ahová el tudnám vinni?
Csak mint esetleges lehetőség : A 70-es években volt egy motorom, amin a kihajtó lánckereket egy ék rögzítette és elszakadt. No ott volt hasonló a helyzet, berugni lehetett, sebességbe téve elforgott a tengely a lánckerékben és nem húzott. Viszont betolni sem lehetett. A tiédet be lehet tolni ?
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
TareszHUN
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2014.05.22. 13:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: TareszHUN »

Hát igen érdekes mert ugyebár ha szétkapcsolna folyamatosan berugni sem tudnám de mégis olyan mintha ez lenne a helyzet.
Esetleg Valaki tud Szolnok közelében vagy Szolnok megyében szerelőt vagy szervizt mondani ahová el tudnám vinni?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 45 vendég