Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

TareszHUN írta:Néztem robbantott ábrát és biztos vagyok benne hogy semmi nem maradt ki. És a lánc is oké mind 2 oldalt. De azért megfogadom és átnézem hogy nem-e kihagytam valamit.
(azaz olyan mint ha folyamatosan szétkapcsolna a kuplung). Csak egy érdekes kérdés: Akkor hogyan indítottad el, mert ahhoz kellene a kuplung ?
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
TareszHUN
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2014.05.22. 13:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: TareszHUN »

Néztem robbantott ábrát és biztos vagyok benne hogy semmi nem maradt ki. És a lánc is oké mind 2 oldalt. De azért megfogadom és átnézem hogy nem-e kihagytam valamit.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Lehet, hogy valami mégis kimaradt? Lánc?

Szedd szét, és lépésről lépésre nézd át. Esetleg szerezz hozzá egy szerelési könyvet a netről. Ha valami ismeretlen gépet szerelek, mindig azzal kezdem, hogy valami robbantott ábrát, szerelési utasítást, alkatrészjegyzéket keresek hozzá.
TareszHUN
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2014.05.22. 13:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: TareszHUN »

Sziasztok.
Olyan problémával állt elő a kis TS 125-öm amit nem értek. Elfolyt az olajam a kuplungnál és összesült a kuplung. kisebb nagyobb segítséggel szétszedtem megcsiszolgattam a lamellákat és össze is szereltem figyelve arra hogy minden a helyére kerüljön és minden meg legyen húzva amit meg kell húzni majd feltöltöttem olajjal. És most a kis drága nem adja át az erőt (azaz olyan mint ha folyamatosan szétkapcsolna a kuplung). Állítottunk a bovdenen és a kiemelő szerkezetnél is de semmi eredmény.
Valakinek valami tippje hogy mi lehet ez?
kiccsavo81
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2009.08.09. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Kazincbarcika

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiccsavo81 »

MrDok írta:
kiccsavo81 írta: Akkor nem?
De most tényleg. Miért kellek ÉN ehhez?
TS: http://auto-motor.zsibvasar.hu/estatic/ ... 698462.jpg
ETZ: http://www.robogocenter.hu/galleries/al ... 25_big.jpg
A képeken nem látszik a méret, az is más, a kialakítás is. A típus is eltérő. NEM jó bele.
Vagyis de, a csomagtartóban elfér. :wink:
Nem,nem kellesz hozzá,ha nehezedre esik válaszolni!
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

MrDok írta: Sehogy, csörög.......... de nem mind, némelyik megszorul. :mrgreen:
Sajnos a régi idők, mikor még színkóddal ellátott illesztett cuccokat lehetett kapni, elmúltak.
Azt veheted ami van.
Megvigasztaltál. #-o :wink:
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

KILL3R etz írta: Miért akarsz mindenáron új főtengelyt? A régiben ki kell cserélni a hajtókart, meg ki kell centírozni, és félár alatt megúszod.
Feltéve, hogy épek a kúpok, menetek...
Egyelőre keresgélek, tájékozódom... Valahogy nem bízom a felújítottban. A múltkori kis TS-hez hozott felújított is jónak nézett ki, mégis csörög mint a veszedelem. Nem akarom megismételni. A Tarbikról is messziről hallatszik, melyik főtengelye felújított.
Yoko felújító készletet is láttam, mintha azt jónak mondtátok volna. Esetleg egy megbízható gépműhelyt tudtok ajánlani Budapesten vagy környezetében? Bambit is kérdeztem pü-ben, de még nem válaszolt erre.

Úgy néz ki a hétvégén szét tudom szedni, akkor kiderül mi van a kúpokkal, menetekkel. MrDok már küldi a szerelőhidat, a szomszédom készíti a kuplunglehúzót a gyári rajz alapján, később a beütőket is.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Thorwald 2014.08.20. 01:02-kor.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Thorwald írta:Sziasztok!

Mofaker-es német minőségűnek titulált főtengelyről van valamilyen tapasztalatotok? Lehet bárhogy ellenőrizni az eredetét, vagy el kell hinni amit mondanak róla?
Elég remegős volt már a besült főtengely, szeretnék valami normálisat kihozni belőle, ha már költeni kell rá.

http://www.mofaker.hu/termek/Fotengely- ... TZ__305120

Még egy kérdés: A főtengelyhez adnak felső tűgörgőt, de csapszeget nem. Hogyan passzítható méretben az új csapszeghez, hogy ne csörögjön rögtön már az elején? Vagy a dugattyúcsapszeg az állandó méret?

Miért akarsz mindenáron új főtengelyt? A régiben ki kell cserélni a hajtókart, meg ki kell centírozni, és félár alatt megúszod.

Feltéve, hogy épek a kúpok, menetek...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

kiccsavo81 írta: Akkor nem?
De most tényleg. Miért kellek ÉN ehhez?
TS: http://auto-motor.zsibvasar.hu/estatic/ ... 698462.jpg
ETZ: http://www.robogocenter.hu/galleries/al ... 25_big.jpg
A képeken nem látszik a méret, az is más, a kialakítás is. A típus is eltérő. NEM jó bele.
Vagyis de, a csomagtartóban elfér. :wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Akkor nem!
kiccsavo81
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2009.08.09. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Kazincbarcika

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiccsavo81 »

MrDok írta:
kiccsavo81 írta:Üdv,tudja valaki hogy a 125-ös TS MZ-ből a főtengelyt bele tudom tenni a 125-ös ETZ-be? 2 soros lánc van a 125-ös TS-ben is.
Persze minden gond nélkül a csomagtartó dobozba. :?
Akkor nem?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Thorwald írta:Sziasztok!
Még egy kérdés: A főtengelyhez adnak felső tűgörgőt, de csapszeget nem. Hogyan passzítható méretben az új csapszeghez, hogy ne csörögjön rögtön már az elején? Vagy a dugattyúcsapszeg az állandó méret?
Sehogy, csörög.......... de nem mind, némelyik megszorul. :mrgreen:
Sajnos a régi idők, mikor még színkóddal ellátott illesztett cuccokat lehetett kapni, elmúltak.
Azt veheted ami van.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára MrDok 2014.08.19. 23:21-kor.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

kiccsavo81 írta:Üdv,tudja valaki hogy a 125-ös TS MZ-ből a főtengelyt bele tudom tenni a 125-ös ETZ-be? 2 soros lánc van a 125-ös TS-ben is.
Persze minden gond nélkül a csomagtartó dobozba. :?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

Sziasztok!
Tudja valaki, hogy hívják azt a kicsi gumidugót, ami a jobb oldali deklinél található, a szerepe az, hogy a kuplungpálca átmegy rajta a blokk másik felébe, miközben ez a kis gumi izé tömít. Egyrészt a blokknál, valamint a közepén átmenő pálcánál.
Tudom,kissé körülményes voltam, de aki látott már ilyet, az tudni fogja.
Esetleg lehet ilyet kapni??
Maj elfeledtem:- kis ETZ-ről van szó!
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Sziasztok!

Mofaker-es német minőségűnek titulált főtengelyről van valamilyen tapasztalatotok? Lehet bárhogy ellenőrizni az eredetét, vagy el kell hinni amit mondanak róla?
Elég remegős volt már a besült főtengely, szeretnék valami normálisat kihozni belőle, ha már költeni kell rá.

http://www.mofaker.hu/termek/Fotengely- ... TZ__305120

Még egy kérdés: A főtengelyhez adnak felső tűgörgőt, de csapszeget nem. Hogyan passzítható méretben az új csapszeghez, hogy ne csörögjön rögtön már az elején? Vagy a dugattyúcsapszeg az állandó méret?
kiccsavo81
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2009.08.09. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Kazincbarcika

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiccsavo81 »

Üdv,tudja valaki hogy a 125-ös TS MZ-ből a főtengelyt bele tudom tenni a 125-ös ETZ-be? 2 soros lánc van a 125-ös TS-ben is.
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Márton »

MrDok írta:
Márton írta:Most már nem jön az olaj a gumidugón. Viszont még mindíg nem jó a kuplungom. Akárhogy hézagolom, akárhogy állítom vagy csúszik, vagy nem emel ki rendesen, nem birom üresbe tenni... Szerintem az olajtól összetapadnak a lamellák...
Kezdjük az "akárhogy hézagolom" -nál. A kuplung kosárnak van pár tizedes játéka a tengelyén? A belső rész külön, könnyen, szabadon forog a kosártól?
Történt egy kis technikai malőr.... Vagy én néztem be valamit vagy nem tudom. Észre vettem, hogy mikor elkezdem húzni a kuplungot akkor először a kuplung kosár kintebb jön és csak utánna kezd oldani a kuplung. Lebontottam az egészet és a váltó bemenő tengelynek van kb. 0,3-0,4mm lógása tengelyirányban. A csapágy is csúszik a fészekben bár nem forog meg. Ilyenkor mi a teendő? Merről hézagoljam a tengelyt? A kislánckerék felől?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A török főtengely sem jó? A Futárnál láttam.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

sunbim írta:...A racingosok mit használnak??
Tartalék blokkot, esetleg motort. De nem egyet...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Manapság semmi nem megbízható minőség.
Pl a műhelyben gyári vezérműszettet szereltek be a srácok egy Navarába, kíbírta Horvátországot és itthon szétesett. Anyaghiba!

A racingosok mit használnak??
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ahol a fehér holló fészkel... :lol:

Yoko felújító készlet nem rossz állítólag. Szerintem keresd Bambit. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Éljen az utángyártott világ. :twisted:

Hol találok jó minőségű, esetleg gyári főtengelyt?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nem az olaj, vagy a tárolás volt a veszte, hanem a hitvány utángyártott alsó kosár.
Többen jártak így az utóbbi időben. Nagyobb, huzamos terhelés alatt megolvad a kosár. ](*,)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

[Ezután már csak minőségi olajat fog kapni. Sajnos a Futár motorosboltban beszéltek rá a HardtOil-ra, azt mondták az MZ-sek ezt viszik.
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=263
Én Repsolt akartam, de a tulaj nyitogatta a pénztárcát, őt meggyőzték. Kérdés a Repsol meg tudta volna még menteni, de ezt már nem tudjuk meg. A vízben áztatás biztos dolgozott rajta eleget, 2 éve volt nála.[/quote]


Szerintem nem rossz ez az olaj! Résszintetikus, nem gondolnám, hogy ez tette tönkre a motorodat. -ez már olaj-topic, de talán ennyi még ide is elmegy.
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

gesszti írta:Ezért kell rendes 2T olajat használni, ami nem csurog le az alkatrészekről, hanem hetek múltán is megvan az olajfilm. Egy ilyen, az alábbiakban látható motorhibához azért kell egy elég erős elhanyagoltsági faktor... Ha egy frissen vásárolt motor így állna meg hazafelé az autópályán, lenne pár kedves kérdésem az eladó felé.
Ahogy az előző tulaj használta, még évekig elment volna, maximum vízkenéssel, de az is hűt és ken valamennyire. Láthatólag nem sokat konyított hozzá, csak tanulómotornak vette és már nagyobbat akart, azért adta el. Amíg úgymond normál módban közlekedtem vele - város, országút - nem is volt semmi baja, így nem nagyon tudok mit reklamálni, ment a motor, csak a folyamatos terhelést nem bírta. :(

Ezután már csak minőségi olajat fog kapni. Sajnos a Futár motorosboltban beszéltek rá a HardtOil-ra, azt mondták az MZ-sek ezt viszik.
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=263
Én Repsolt akartam, de a tulaj nyitogatta a pénztárcát, őt meggyőzték. Kérdés a Repsol meg tudta volna még menteni, de ezt már nem tudjuk meg. A vízben áztatás biztos dolgozott rajta eleget, 2 éve volt nála.
CRU3L
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2014.08.09. 15:49

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: CRU3L »

Köszi a segítséget, sikerült vennem egy blokkot. Igaz még nincs nálam, de a héten megérkezik.
ES 150, az újabb fajta.. Remélem jól választottam... Akkor most melyik a legjobb olaj hozzá? Nem sajnálom rá a pénzt, úgysem használom majd sűrűn.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Ezért kell rendes 2T olajat használni, ami nem csurog le az alkatrészekről, hanem hetek múltán is megvan az olajfilm. Egy ilyen, az alábbiakban látható motorhibához azért kell egy elég erős elhanyagoltsági faktor... Ha egy frissen vásárolt motor így állna meg hazafelé az autópályán, lenne pár kedves kérdésem az eladó felé.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Thorwald írta:Igen! :twisted: Ilyet még nem láttam. Az MZ-k fénykorában nem volt jellemző hiba. Úgy mentünk el Bulgáriába a tengerhez, hogy csak átnéztük a motorokat és hajrá, fel sem merült, hogy nem jutunk el és vissza. Romániában a benzinjegyrendszer idején nem volt keverék (ezt nem tudtuk), sima motorolajat öntöttünk a benzinbe, mert csak ezt tudtunk csencselni 10 l benzinért.
Tudom, eltelt huszonvalahány év... :|

EZ korfüggő, vagy okozhatta, hogy az előző tulaj annyira rövid távokon használta, hogy a forgattyúsházban állt a vizes trutyi? Mint gejzír jött ki belőle amikor gyertya nélkül átforgattam a motort. Még a kipufogóból is öntöttem ki.
A besülés előtti napon mentem vele hegyes-völgyes úton több mint egy órát, ment szépen, húzott rendesen, teljesen olyan volt mint amikor az enyémmel mentem anno (csak csörgősebb).
A "vizes trutyi" nem tesz jót a megbízhatóságnak............ Mint ahogy a mai benzinnek árult trutyi sem. El kell használni, mert megromlik a tankban, és nem évek alatt mint a régi............
A tiszta fémfelületek (tűgörgő, hajtókar szemek) kapnak egy kis felületi rozsdát, és mire azt ledolgozzák magukról, már nem igazán ép a felület= reszelő..........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

Igen! :twisted: Ilyet még nem láttam. Az MZ-k fénykorában nem volt jellemző hiba. Úgy mentünk el Bulgáriába a tengerhez, hogy csak átnéztük a motorokat és hajrá, fel sem merült, hogy nem jutunk el és vissza. Romániában a benzinjegyrendszer idején nem volt keverék (ezt nem tudtuk), sima motorolajat öntöttünk a benzinbe, mert csak ezt tudtunk csencselni 10 l benzinért.
Tudom, eltelt huszonvalahány év... :|

EZ korfüggő, vagy okozhatta, hogy az előző tulaj annyira rövid távokon használta, hogy a forgattyúsházban állt a vizes trutyi? Mint gejzír jött ki belőle amikor gyertya nélkül átforgattam a motort. Még a kipufogóból is öntöttem ki.
A besülés előtti napon mentem vele hegyes-völgyes úton több mint egy órát, ment szépen, húzott rendesen, teljesen olyan volt mint amikor az enyémmel mentem anno (csak csörgősebb).
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Thorwald írta:10 km autópálya 115-el, és a végeredmény: :cry: :cry:

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

40-es keverékkel ment, volt kenése, mert a hengert könnyedén, erőlködés nélkül le tudtam húzni a dugóról, érezni lehetett az olajfilmet rajta.
Úgy érzem ezzel a sebességgel nem terheltem túl, 6000 alatt volt a fordulatszám és kb 3/4 gázállás. Ki kellett próbálni, mert délután az M7-esen vitték volna haza, ami jóval hosszabb táv mint Szada-Budapest. Mostanában nem szeretnek az égiek... :(
Szépem elolvadt az alsó kosár
Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Thorwald »

10 km autópálya 115-el, és a végeredmény: :cry: :cry:

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

40-es keverékkel ment, volt kenése, mert a hengert könnyedén, erőlködés nélkül le tudtam húzni a dugóról, érezni lehetett az olajfilmet rajta.
Úgy érzem ezzel a sebességgel nem terheltem túl, 6000 alatt volt a fordulatszám és kb 3/4 gázállás. Ki kellett próbálni, mert délután az M7-esen vitték volna haza, ami jóval hosszabb táv mint Szada-Budapest. Mostanában nem szeretnek az égiek... :(
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Márton »

MrDok írta:
Márton írta:Most már nem jön az olaj a gumidugón. Viszont még mindíg nem jó a kuplungom. Akárhogy hézagolom, akárhogy állítom vagy csúszik, vagy nem emel ki rendesen, nem birom üresbe tenni... Szerintem az olajtól összetapadnak a lamellák...
Kezdjük az "akárhogy hézagolom" -nál. A kuplung kosárnak van pár tizedes játéka a tengelyén? A belső rész külön, könnyen, szabadon forog a kosártól?
Persze. Úgy hézagoltam, hogy semminek ne legyen jelentős lógása és ne szoruljon. Mielőtt még újra megbontom kipróbálom másféle olajjal.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Márton írta:Most már nem jön az olaj a gumidugón. Viszont még mindíg nem jó a kuplungom. Akárhogy hézagolom, akárhogy állítom vagy csúszik, vagy nem emel ki rendesen, nem birom üresbe tenni... Szerintem az olajtól összetapadnak a lamellák...
Kezdjük az "akárhogy hézagolom" -nál. A kuplung kosárnak van pár tizedes játéka a tengelyén? A belső rész külön, könnyen, szabadon forog a kosártól?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Márton »

Most már nem jön az olaj a gumidugón. Viszont még mindíg nem jó a kuplungom. Akárhogy hézagolom, akárhogy állítom vagy csúszik, vagy nem emel ki rendesen, nem birom üresbe tenni... Szerintem az olajtól összetapadnak a lamellák...
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Márton »

Ma leengedtem belőle az olajat. A leeresztőn cseréltem alátétet, mert viseletes állapotban volt. Felöntöttem 4,5 dl 80w90-es olajjal ahogy a könyvében van. Levettem a gyújtás oldali deknit de jelentős szivárgás nincs. Inkább csak a lánc kent szét egy kis anyagot. Viszont a kuplungpálca gumigyűrű lejött. Végül is csak ragasztó fogta, ha nem fog ott olaj folyni akkor nincs baj. A mai nap kipróbálom.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

[
Nézd majd meg a jobb oldali deklit, nem nyomta-e át az olajat. Ott ugyan is nem lehetne olaj, de ha ilyen csúnyán túltöltötted, sajnos előfordulhat. Ha szerencséd van nincs olaj, ha megjött, akkor bizony előtte rendbe kell ott is tenni a dolgokat.[/quote]

Még nem néztem de ott elméletileg nem folyhat. Csináltattam bele bronzperselyt, szimering csere, perselyt ragasztóval tettem rá amin a szimering fut, a kuplung pálcánál gumigyűrű van, az üresjelző új és be is ragasztottam. Felül a gumidugón dúrta kifele az olajat.[/quote]


Tudom,hogy nem folyhat, de ha túltöltötted, akkor a nyomás tönkreteheti a tömítéseket. De ha csak egy keveset mentél vele, akkor valószínűleg nincs probléma.
Azért nézd meg!
CRU3L
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2014.08.09. 15:49

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: CRU3L »

https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hph ... e=5477B9C5
https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hph ... 6885_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... ff383a5516

Ez lenne az amit kinéztem, de mostmár bizonytalan vagyok

Írja:
(ezek a személyes tapasztalatok)
Volt h kicseréltem a csapágyat és rá kb 1 hónapra úgy lógott a FAG - KSF csapágy h öröm volt nézni az istenért nem tudtam miért szaggat durrog fordulaton meg főleg nem is gondoltam a csapágyra hisz most cseréltem,erre úgy lógott mint egy 10éves...
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Márton »

zudori írta:
Márton írta:Kb. egy kilómétert mentem és tiszta hab volt. Viszont azt nem értem, hogy fél litert írnak mindenhol, nekem meg majdnem egy liter belement mire elérte az ellenőrző csavart. Lassan öntöttem, vártam is vele, hogy lefolyjon. Ilyenkor mi van? Csúnyán túlöntöttem???
Nézd majd meg a jobb oldali deklit, nem nyomta-e át az olajat. Ott ugyan is nem lehetne olaj, de ha ilyen csúnyán túltöltötted, sajnos előfordulhat. Ha szerencséd van nincs olaj, ha megjött, akkor bizony előtte rendbe kell ott is tenni a dolgokat.
Még nem néztem de ott elméletileg nem folyhat. Csináltattam bele bronzperselyt, szimering csere, perselyt ragasztóval tettem rá amin a szimering fut, a kuplung pálcánál gumigyűrű van, az üresjelző új és be is ragasztottam. Felül a gumidugón dúrta kifele az olajat.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Én mindenképp a váltóolajas csapágykenést tartom jobbnak. Ha ott fogaskerék-reszelék van, az már régen rossz. Akkor meg kell javítani a váltót. Eddig akárhányszor szedtem szét olyat, aminek nem volt váltóhibája, mind patika tiszta volt a főtengelycsapágy, és igen jó állapotban.

A benzin-olaj keverék-kenésű csapágyak meg becsülettel kapják azért az égésterméket is, ami a dugattyú mellett lemegy. Ha megnézed ezeket a csapágyakat, általában fekete korom/oxid lerakódás van a kosáron, és a nem funkciós felületeken. Ennek a lerakódásnak a forrása ad a golyóknak, és a pályáknak is rendesen. Arról nem is beszélve, hogy az olajfürdős csapágy sokkal alacsonyabb hőmérsékleten üzemel.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Sajnos ezzel nincs tapasztalatom. A kertigép esetleg más fordulatszám-tartományban dolgozik, más a hűtése, de nem tudom, ez mennyire befolyásol.

Én továbbra is alaptalan legendának tartom, ha nem vagy biztos a dolgodban, keverj a benzinhez modern, jó minőségű (JASO FD) olajat, az többszörösen túlteljesíti az előírt kenési képességet bármilyen fordulatszám-tartományban. A jó olajat a kipufogó is meghálálja :)

UI: az meg, hogy "valaki mondta", nem feltétlenül mérvadó, pl. ismerek olyat is aki nem hajlandó 1:50 arányba keverni az olajat mert szerinte megragad tőle a motor. A gyári előírás, meg az azt túlteljesítő mai olajak sem győzik meg. Neki ez a véleménye, én ráhagyom, amíg nem az én motoromba keveri.
CRU3L
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2014.08.09. 15:49

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: CRU3L »

aronpfabian írta:@CRU3L:
Erről máshol (Simson) is megoszlanak a vélemények.

A váltóolajjal kent csapágy egyrészt valóban, folyamatosan olajban fut, másrészt viszont az olaj amiben fut, a váltóolaj, az összes lekopott kuplung- és fogaskerék-reszelékkel. A váltó csapágyai is ebben futnak, de sokkal kisebb fordulatszámon.

A forgattyúsházból olajfilmmel kent csapágyra vékonyabban, de mindig friss olaj kerül, és a 30 éves tapasztalat alapján a kopás nem jelentősebb mint a másik technológiánál. Na meg a gyár sem a "tervezett élettartamról" híres, valószínűleg nem váltottak szándékosan rosszabb technológiára.


Szerintem az, hogy a váltóolajban futó jobb lenne, legenda, de csak ezért blokkot cserélni semmiképpen sem éri meg.
Elmondom őszintén, hogy nem MZ-be kellene blokk, hanem Kertitox 101-be.
Gyárilag TS 150 blokkal szerelték, és egy fickó azt mondta, hogy mindenképp a régi fajtát vegyek erre a célra.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

@CRU3L:
Erről máshol (Simson) is megoszlanak a vélemények.

A váltóolajjal kent csapágy egyrészt valóban, folyamatosan olajban fut, másrészt viszont az olaj amiben fut, a váltóolaj, az összes lekopott kuplung- és fogaskerék-reszelékkel. A váltó csapágyai is ebben futnak, de sokkal kisebb fordulatszámon.

A forgattyúsházból olajfilmmel kent csapágyra vékonyabban, de mindig friss olaj kerül, és a 30 éves tapasztalat alapján a kopás nem jelentősebb mint a másik technológiánál. Na meg a gyár sem a "tervezett élettartamról" híres, valószínűleg nem váltottak szándékosan rosszabb technológiára.


Szerintem az, hogy a váltóolajban futó jobb lenne, legenda, de csak ezért blokkot cserélni semmiképpen sem éri meg.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

Márton írta:Kb. egy kilómétert mentem és tiszta hab volt. Viszont azt nem értem, hogy fél litert írnak mindenhol, nekem meg majdnem egy liter belement mire elérte az ellenőrző csavart. Lassan öntöttem, vártam is vele, hogy lefolyjon. Ilyenkor mi van? Csúnyán túlöntöttem???
Nézd majd meg a jobb oldali deklit, nem nyomta-e át az olajat. Ott ugyan is nem lehetne olaj, de ha ilyen csúnyán túltöltötted, sajnos előfordulhat. Ha szerencséd van nincs olaj, ha megjött, akkor bizony előtte rendbe kell ott is tenni a dolgokat.
CRU3L
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2014.08.09. 15:49

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: CRU3L »

Sziasztok!
Szakértők segítségére lenne szükségem.
Elvileg az MZ TS 150 blokk régi változata jobb mint az új, a fordulatszámmérős, mert más a kenésük. Ez igaz?
Hol olvastam:
"a lényeg az egészben az hogy itt a benzin keverék keni a főt., csapágyakat míg a régi folyamatossab olajban fut"
Igaz ez?
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Márton »

Köszönöm! Holnap megpróbálom előírt mennyiséggel.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Bizony!
a 250-es be kell 0,9 .
Amire a nívócsavart eléri az olaj és rendesen beáll az elég sok idő,ezért érdemes este feltölteni kitekerni a nívócsavart tenni alá egy edényt és reggel csak betekered a csavart,akkorra szépen beáll a szint.
Ez persze a nagyon ráérős módszer,bár amikor alszunk nem sietünk sehova.
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Márton »

Kb. egy kilómétert mentem és tiszta hab volt. Viszont azt nem értem, hogy fél litert írnak mindenhol, nekem meg majdnem egy liter belement mire elérte az ellenőrző csavart. Lassan öntöttem, vártam is vele, hogy lefolyjon. Ilyenkor mi van? Csúnyán túlöntöttem???
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Nem a viszkozitásával van baj,a 80W90 tökéletes főleg ilyen melegbe.
Valami rossz minőségű olaj lehetett ami habzik.
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Márton »

Sziasztok!
ETZ 125 motorom nyomja kifele a hajtóműolajat a beöntő gumidugón. 80w90 olaj van benne. Leállítás után leengedtem az olajat és tiszta hab volt. Az olaj lenne a bűnös? Milyet öntsek bele? 15W40 motorolaj jó bele?
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

Alakul ez, nagyon igénytelen és hálás szerkezetek ezek a motorok. Azt a kevés minimumot megkapják és már mennek is!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Amazon [Bot] valamint 101 vendég