Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
gyuri20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2014.08.09. 12:08
MZ-d típusa: mz ts150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gyuri20 »

zudori írta:Olyan nincs, de irány az elektronika topik!
Tedd fel ott a kérdést!
Meg oldodott a hiba megy jol :) a kuplung az olaj hiányos volt a gyujtásnál kondi baj volt es a karbin az uszot az elözö tulaj drotozta eselye nem volt nyitni zárni. Igy anyagot sem kapot.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

Olyan nincs, de irány az elektronika topik!
Tedd fel ott a kérdést!
gyuri20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2014.08.09. 12:08
MZ-d típusa: mz ts150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gyuri20 »

zudori írta:Csak az ETZ-s tapasztalat, de szinte biztos hogy a blokk tetején kell lennie a beöntő nyílásnak, az én motoromon egy gumidugó fedi,ill. zárja le. valami ilyesfélét keressél.
Köszi a válaszodat :) meg oldodott a kuplung hiba :) már csak gyujtás hiba van akármit csinálok nincsen szikra.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Á, azok csak dombocskák voltak. :-) Vigyáztam a gépre. Komolyan. Csak 2-3 helyen kellett megkenni, ahol már 1-esben se akart felmenni. :mrgreen:

Amúgy siralmas minőségi bizonyítvány ez az alkatrészekről... Most tettem bele egy olyan csapszeget, amivel korábban ~10 évet ment a motor. Még mindig jobb állapotban volt, mint ez az utolsó.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

gesszti írta:Jött egy kis csörgés a motorba mostanában. Ma szétszedtem. A dugattyúcsapszeg frankón megmozdult a dugóban, és megkoptatta a dugattyú furatát. Élt ~4000 km-t. Hurrá...
Mert biztos széthajtottad az osztrák hegyekben. :)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Jött egy kis csörgés a motorba mostanában. Ma szétszedtem. A dugattyúcsapszeg frankón megmozdult a dugóban, és megkoptatta a dugattyú furatát. Élt ~4000 km-t. Hurrá...
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

Csak az ETZ-s tapasztalat, de szinte biztos hogy a blokk tetején kell lennie a beöntő nyílásnak, az én motoromon egy gumidugó fedi,ill. zárja le. valami ilyesfélét keressél.
gyuri20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2014.08.09. 12:08
MZ-d típusa: mz ts150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gyuri20 »

Sziasztok srácok köszönöm az edigi segitségeket de még mindig nem oldodott meg a problemam.
Azt szeretném meg kérdezni hogy hol tudok olajat önteni bele? Lehet h az lesz a probléma.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

gyuri20 írta:Sziasztok.
Szeretném meg kérdezni mi lehet a baj ha behuzom a kuplungot sebességbe akkor sem birom tolni mert nem emel ki.
Szia!

Ha leveszed a jobb oldali dekli külső részét, az alatt találsz egy állitó csavart a kuplunhoz. Ez egy "hernyó" csavar, rajt egy anyával amit 13-as kulcsal lehet oldani.
Ha ezt meglazítod a hernyó csavart finomat ütközésig tekerd be, majd egy fél vagy három negyed fordulatot tekerd vissza. Majd húzd meg az anyát. Ez az alapbeállítás.
Ha ezután sem jó akkor marad a szétszerelés.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

gyuri20 írta:
zudori írta: A karon ott már tökig ki van cavarva az álitto csavar a bloknál hol tugok álitani?
Még mielőtt bármit állítgatsz, ellenőrizd a kuplungkarnál a holtjátékot. Ha 1-2 mm holtjáték van, és akkor se emel ki teljesen behúzott kuplungkarnál a kuplung, akkor ott hiába állítgatsz bármit. Először a bovdent ellenőrizd, hogy nem nyúlik-e jobban, mint kéne, aztán ha az se, akkor szét kellene szedni, letakarítani a tárcsákat, ellenőrizni a kiemelőszerkezetet, és megnézni, hogy a kuplungkosár, és belül a menesztőkerék fogai nincsenek-e berágódva. (bár ez inkább pannoniákra volt jellemző) Végül friss olajjal fel kellene tölteni a váltót.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

Nekem ETZ-m van ott van egy un. dúrva állító csavar ami a kuplungpálcát tolja befele.
látom neked TS-ed van, de biztos vagyok benne, ott is van valami lehetőség.
Biztos segítenek majd a TS-es kollégák.
gyuri20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2014.08.09. 12:08
MZ-d típusa: mz ts150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gyuri20 »

zudori írta:
gyuri20 írta:Sziasztok.
Szeretném meg kérdezni mi lehet a baj ha behuzom a kuplungot sebességbe akkor sem birom tolni mert nem emel ki.

Kérdéseddel meg is adtad a választ, nem emel ki rendesen.
Lehet ezen állítani a kuplungkarnál és a blokknál is. Elsőnek a karnál próbálkozzál.
A karon ott már tökig ki van cavarva az álitto csavar a bloknál hol tugok álitani?
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

gyuri20 írta:Sziasztok.
Szeretném meg kérdezni mi lehet a baj ha behuzom a kuplungot sebességbe akkor sem birom tolni mert nem emel ki.
Kérdéseddel meg is adtad a választ, nem emel ki rendesen.
Lehet ezen állítani a kuplungkarnál és a blokknál is. Elsőnek a karnál próbálkozzál.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

MrDok írta: Lehet, alapjárati fúvóka kell nagyobb bele. Hasonló eredményt lehet elérni, mint ahogy Kill írja, viszont hozzá kell állítani mindent.............
Vagyis dúsabb keverék orvosolja a hibát.
Szerintem az csak tüneti kezelés.

Én úgy szoktam beállítani, hogy motorféknél is prüttyögjön, de mégse rángasson. Ha teljesen befullad, akkor úgy megszívja magát, hogy hosszabb lejtő után akár meg is áll.

A gázelvételkori kopogás meg egy másik hf.tömítéssel, és a gyertya szintbeállításával szűnt meg nálam.
gyuri20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2014.08.09. 12:08
MZ-d típusa: mz ts150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gyuri20 »

Sziasztok.
Szeretném meg kérdezni mi lehet a baj ha behuzom a kuplungot sebességbe akkor sem birom tolni mert nem emel ki.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

gesszti írta:Ezt a gázelvevős kopogást szerintem karbival nem lehet megoldani. Ott valami izzik a hengerfejnél. Gyertya, tömítés széle, kipufogó visszaég, akármi.
Lehet, alapjárati fúvóka kell nagyobb bele. Hasonló eredményt lehet elérni, mint ahogy Kill írja, viszont hozzá kell állítani mindent.............
Vagyis dúsabb keverék orvosolja a hibát.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Ezt a gázelvevős kopogást szerintem karbival nem lehet megoldani. Ott valami izzik a hengerfejnél. Gyertya, tömítés széle, kipufogó visszaég, akármi.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

gesszti írta:
ha dúsabb keveréket adsz neki, gázelvételnél mégjobban berángat. (szerintem)
Hjaa, azt hittem a kopogás miatt mondod.

A rángatás megszűntetése nálam véletlenül sikerült a csatos karbival, de akkor dúsítottam, illetve mennyiségből vettem el. Most olyan, hogy 500m-t tudok motorfékezni egyetlen pöffenés, vagy rángatás nélkül. Mintha elvenném a gyújtást.
Cserébe nem valami jó az alsó tartományom.... :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

sunbim írta:
pempelli írta:Srácok ma megmértem a présrésem ETZ 250-nél és 1,35mm ettől tud detonálni illetve rángatni gázvisszaengedéskor?
Fogadni mernék utángyári kipufogód van.
Én mostanában cseréltem a legutóbbi szériás Bambi féle gyártatású , ,,gyári" dobra és alig észrevehetőel ezek a hibák, amik elég hasonlóak voltak a tiedhez.
De ezt a kipufogó topicban folytatnám.
Sajnos gyári dobom van:(
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

KILL3R etz írta:Inkább zárni kéne a levegőcsavaron, ha dúsabb keverékre vágyunk. :roll:
ha dúsabb keveréket adsz neki, gázelvételnél mégjobban berángat. (szerintem)
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

pempelli írta:Srácok ma megmértem a présrésem ETZ 250-nél és 1,35mm ettől tud detonálni illetve rángatni gázvisszaengedéskor?
Fogadni mernék utángyári kipufogód van.
Én mostanában cseréltem a legutóbbi szériás Bambi féle gyártatású , ,,gyári" dobra és alig észrevehetőel ezek a hibák, amik elég hasonlóak voltak a tiedhez.
De ezt a kipufogó topicban folytatnám.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Inkább zárni kéne a levegőcsavaron, ha dúsabb keverékre vágyunk. :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

pempelli írta: Gyertya vége mit számít?
Ha a gyertya vége nem ér ki, vagy éppen túlér a hf síkján, akkor változik a hőértéke (hőelvonóképessége) és beizzhat. Ezt csak tetőzi a menetbe rakódó korom felizzása.

Adnék neki még egy kis előgyújtást a helyedben. +nyitnék a levegőcsavaron.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

gesszti írta:
pempelli írta:Srácok ma megmértem a présrésem ETZ 250-nél és 1,35mm ettől tud detonálni illetve rángatni gázvisszaengedéskor?
Fele ennyitől se feltétlen.

Javított gyertyameneted van? Teljesen szintben van belül a gyertya menet vége?
Nincs javított gyertyamenet,már nem tudom mihez kezdjek ,gurulni szinte nem is tudok úgy berángat a motor mintha csuklana és olyanokat kopog hogy csak na.
Gyertya vége mit számít?
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

pempelli írta:Srácok ma megmértem a présrésem ETZ 250-nél és 1,35mm ettől tud detonálni illetve rángatni gázvisszaengedéskor?
Fele ennyitől se feltétlen.

Javított gyertyameneted van? Teljesen szintben van belül a gyertya menet vége?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nem valószínű. Nekem 0.9, de csak magas fordulaton, gázelzárásra detonál.

Azt hiszem a gyári ajánlás 0.9-1.2mm.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok ma megmértem a présrésem ETZ 250-nél és 1,35mm ettől tud detonálni illetve rángatni gázvisszaengedéskor?
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Nem. A 250/1, hasonlít az etz-hez. A TS csapágyazása, és szimeringjei teljesen mások.

...de ugyanaz az Ro55 való hozzá, mint ha etz lenne. :mrgreen:
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Hali,

Hozzám került egy TS250 blokk, amiben teljesen be van rohadva a főtengely és a dugattyú.
kb. így:
Kép

Szeretném kérdezni, hogy így első nekifutásra ugyanaz a csapágy, szimering, olajterelő lemez, dugattyú, való hozzá, mint az ETZ250-hez ?

köszi
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Szerintem igazán nyugodt csak akkor lehetsz ha mindkettőt cseréled,ha egyszer megforgott jó állapotában akkor mért n e forogna le miután már javítgatva lett.Próbálkozni persze lehet csak kellemetlen x-kmre otthontól egy ilyen probléma.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

djpety írta:Nos leharcoltam az oldal deklit egy csavar csak a fúrásnak engedelmeskedett,gondolom acél csavar imbusz mehet is majd vissza bele, na mindegy.A kuplungot kézzel könnyen levettem gondolom ez nem igazán jó és ez volt a baj.A főtengelyen hossz irányban található 4-darab szimetrikusan elhelyez kedő bemarás rovátka nem túl mélyek alig érezhető kissé érdes a felület a kuplungon is illetve a főtengelyen is.Hogyan tovább? össze csiszolás + loctite 603?Várom a bevált módszereket!
Dobj egy képet róluk, de jó eséllyel kuplung agy csere lesz belőle. És reméljük, hogy a főtengót nem kell... :|
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
djpety
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2014.05.21. 18:38
MZ-d típusa: Mz-Etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: djpety »

Nos leharcoltam az oldal deklit egy csavar csak a fúrásnak engedelmeskedett,gondolom acél csavar imbusz mehet is majd vissza bele, na mindegy.A kuplungot kézzel könnyen levettem gondolom ez nem igazán jó és ez volt a baj.A főtengelyen hossz irányban található 4-darab szimetrikusan elhelyez kedő bemarás rovátka nem túl mélyek alig érezhető kissé érdes a felület a kuplungon is illetve a főtengelyen is.Hogyan tovább? össze csiszolás + loctite 603?Várom a bevált módszereket!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

bugyi63 írta:Köszönöm a válaszod! A méreteiket nem tudod? Sajnos nekem az akkor hiányzik... hol lehet ilyet beszerezni?

A golyó 8-as átmérőjű,a rugó pedig 0,8x5,5x11,5.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

bugyi63 írta:Én is üdvözöllek! :)
Sajnos a tipped viszont biztos nem jó, ez a váltó körül van.
Így viszont gesszti a nyerő. Bocs, de tévedni emberi dolog, mondta a sündisznó is és lemászott a drótkeféről.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
bugyi63
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2013.06.17. 17:18
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Fülöpszállás

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bugyi63 »

Köszönöm a válaszod! A méreteiket nem tudod? Sajnos nekem az akkor hiányzik... hol lehet ilyet beszerezni?
gesszti írta:
Ez a fokozatrögzitő csavar. Kellene, hogy legyen benne egy kis rugó, és golyó.
bugyi63
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2013.06.17. 17:18
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Fülöpszállás

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bugyi63 »

Én is üdvözöllek! :)
Sajnos a tipped viszont biztos nem jó, ez a váltó körül van.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Ez a fokozatrögzitő csavar. Kellene, hogy legyen benne egy kis rugó, és golyó.
djpety
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2014.05.21. 18:38
MZ-d típusa: Mz-Etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: djpety »

Tri-Ton írta:
djpety írta:Etz-s társak! Probléma merült fel a motorom kapcsán!A mai nap folyamán gondoltam gurulok egyet, meglepetésemre a motor érdekes dolgot kezdett el csinálni, minden sebességi fokozatban 2800 ford fölött, mint ha behúznám a kuplungot vagy üresbe kapcsolnám a motor indokolatlanul csak felpörög , hajtás megszűnik , mikor vissza engedem a gázt akkor jó, alacsony ford. tartományban 2500 ford ig. Semmilyen előzmény nem volt tegnap előtt gond nélkül ment.Várnám az ötletek mitöl vajon? Ha kuplung lepörög az nem ilyen......250-es ETZ
Valószínűsítem, hogy a kuplungod csak csúszik és mivel a nyomaték 2800 felett az igazi, ezért alatta még nem csúszik meg. Ha 2800 felett óvatosan gyorsítod fel, akkor mit csinál, próbáltad ?

Köszönöm a segítséget!Úgy nem próbáltam ,elkezdtem szétszdeni csak megakadtam mert a dekli csavar inkább szét pereg mint hogy lazuljon...
djpety
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2014.05.21. 18:38
MZ-d típusa: Mz-Etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: djpety »

[quote="KILL3R etz"]Sajnos akkor is hasonlót csinál,amikor leugrik a kúpról a kuplung, de az anya még a helyén tartja. Nekem is ilyesmi volt, csak magasabb fordulaton, és csak ritkán jött elő.

A másik lehetőség, ami valószínűbb, hogy a kuplungod csúszik meg, ami lehet vetemedett/sérült lamelláktól, menesztőtől, kosártól, bowdentől. Én elsőnek a bowdent ellenőrizném, hogy nem-e szorul. Utána a kiemelő szerkezetet, és a kuplung anyát. Ha ezek rendben vannak, akkor le kell venni a kuplungot.


Az anya a helyén van bowden kicsit meg van törve de normálisan mozog, könnyen.Igaz vagy 2-hónapja lepörgött az anya akkor nem húztam szét csak meghúztam ill. menetrögzítő!
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

bugyi63 írta:Üdv!
Kb. 30 eladtam építkezés miatt fiatal kori szeretett 250/1-emet. 50. születésnapomra a gyerekeimtől kaptam egyet, melyet nekiálltam felújítani. A blokkot széthúztam, az alkatrészek beszerzés alatt vannak... viszont érdekelne, hogy a mellékelt képen szereplő csavarnak mi a szerepe. Nem az olajleeresztő, mert az a másik blokkfélen van. Sajnos az emlékek kicsit megkoptak e téren. Várom válaszaitokat. Köszönöm!
http://kepfeltoltes.hu/140804/CAM00072_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140804/CAM00073_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140804/CAM00074_ ... es.hu_.jpg
Másik 63-asként üdvözöllek, én is hasonlóan jártam. A 80-as évek elején nekem is volt egy új ETZ 250 - em, de eladtam. MZ nélkül viszont lehet élni, de nem érdemes, ezért pár éve én is ismét vettem. Viszont a kérdésedre a válasz és máris emlékezni fogsz. Az akkori kétüteműeken mindig volt egy ilyen csavar, amivel túlszívatás esetén le lehetett üríteni a forgattyúsházat. Ugye, hogy beugrott ?
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

djpety írta:Etz-s társak! Probléma merült fel a motorom kapcsán!A mai nap folyamán gondoltam gurulok egyet, meglepetésemre a motor érdekes dolgot kezdett el csinálni, minden sebességi fokozatban 2800 ford fölött, mint ha behúznám a kuplungot vagy üresbe kapcsolnám a motor indokolatlanul csak felpörög , hajtás megszűnik , mikor vissza engedem a gázt akkor jó, alacsony ford. tartományban 2500 ford ig. Semmilyen előzmény nem volt tegnap előtt gond nélkül ment.Várnám az ötletek mitöl vajon? Ha kuplung lepörög az nem ilyen......250-es ETZ
Valószínűsítem, hogy a kuplungod csak csúszik és mivel a nyomaték 2800 felett az igazi, ezért alatta még nem csúszik meg. Ha 2800 felett óvatosan gyorsítod fel, akkor mit csinál, próbáltad ?
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
bugyi63
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2013.06.17. 17:18
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Fülöpszállás

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bugyi63 »

Üdv!
Kb. 30 éve eladtam építkezés miatt fiatal kori szeretett 250/1-emet. 50. születésnapomra a gyerekeimtől kaptam egyet, melyet nekiálltam felújítani. A blokkot széthúztam, az alkatrészek beszerzés alatt vannak... viszont érdekelne, hogy a mellékelt képen szereplő csavarnak mi a szerepe. Nem az olajleeresztő, mert az a másik blokkfélen van. Sajnos az emlékek kicsit megkoptak e téren. Várom válaszaitokat. Köszönöm!
http://kepfeltoltes.hu/140804/CAM00072_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140804/CAM00073_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140804/CAM00074_ ... es.hu_.jpg
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára bugyi63 2014.08.11. 22:41-kor.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Sajnos akkor is hasonlót csinál,amikor leugrik a kúpról a kuplung, de az anya még a helyén tartja. Nekem is ilyesmi volt, csak magasabb fordulaton, és csak ritkán jött elő.

A másik lehetőség, ami valószínűbb, hogy a kuplungod csúszik meg, ami lehet vetemedett/sérült lamelláktól, menesztőtől, kosártól, bowdentől. Én elsőnek a bowdent ellenőrizném, hogy nem-e szorul. Utána a kiemelő szerkezetet, és a kuplung anyát. Ha ezek rendben vannak, akkor le kell venni a kuplungot.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
djpety
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2014.05.21. 18:38
MZ-d típusa: Mz-Etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: djpety »

Etz-s társak! Probléma merült fel a motorom kapcsán!A mai nap folyamán gondoltam gurulok egyet, meglepetésemre a motor érdekes dolgot kezdett el csinálni, minden sebességi fokozatban 2800 ford fölött, mint ha behúznám a kuplungot vagy üresbe kapcsolnám a motor indokolatlanul csak felpörög , hajtás megszűnik , mikor vissza engedem a gázt akkor jó, alacsony ford. tartományban 2500 ford ig. Semmilyen előzmény nem volt tegnap előtt gond nélkül ment.Várnám az ötletek mitöl vajon? Ha kuplung lepörög az nem ilyen......250-es ETZ
pety2105
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2014.05.31. 23:11
MZ-d típusa: Mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pety2105 »

Köszönöm a választ gesszti!
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Az a súly, ami a nagykönyvben meg van adva a dugattyúra, az a mezítelen dugóra vonatkozik, vagy felszerelve gyűrűvel, csapszeggel, csapággyal mérendő?
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

pety2105 írta:Üdv! Mz főtengelybe, vagy telsejen mind1 2t főtengelyt meglehetne csinálni alul tűgörgö helyett rendes gyolyós csapágyasra? Jobban birná mint a tűgörgö? Macerás mert főtengelyt gyártatni hozzá stb, de ha jóval tovább birná akkor szerintem megérné, nem kéne bontogatni a blokkot a főtengely miatt...
A hengergörgős csapágynak nagyobb a teherbírása, mint a golyósnak. Inkább rontanál rajta. Nem kell azt a blokkot olyan gyakran szétszedni, ha sikerül jó hajtókarkészletet szerezni.
pety2105
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2014.05.31. 23:11
MZ-d típusa: Mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pety2105 »

Üdv! Mz főtengelybe, vagy telsejen mind1 2t főtengelyt meglehetne csinálni alul tűgörgö helyett rendes gyolyós csapágyasra? Jobban birná mint a tűgörgö? Macerás mert főtengelyt gyártatni hozzá stb, de ha jóval tovább birná akkor szerintem megérné, nem kéne bontogatni a blokkot a főtengely miatt...
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Köszönöm! Időközben már én is rájöttem, hogy akkor ez az alkatrész hiányzik. A tengely végére - amit a váltókarral mozgatok - pedig egy csavarhúzó nyelére való gumiharang volt húzva, ezért nem látszódott, hogy a váltókar mozgatásánál forog a tengely. Csak nincs rajta semmi, így nem is emel ki váltáskor.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

allllli írta:Mi oldja a félautomata kuplungot 638-as jawánál a váltókar mozgatásakor? El se tudom képzelni. Leszedtem a kuplung kiemelő szerkezetet a lánckerék felől és hiába mozgatom a váltókart, semmi nem mozdul, ami kiemelné a kuplungot....nem értem. Meg hiányzik a kép jobb oldalában lévő alkatrész, annak hol kellene lennie? Blokkon belül?

http://xmotor.hu/portal/static/upload_a ... _orig1.jpg
A jobb oldali alkatrész a váltó/berúgótengely végén kell legyen (ha igaz, akkor hasított szeggel van rögzítve), és a srác kezében lévő kiemelőmechanizmust mozgatja, a kiemelőmechanizmus karján lévő görgőhöz kapcsolódva.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 57 vendég