Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Üdv! Igaz nem pont blokkhoz kapcsolódik, inkább karbi gond.. elõzõ tulaj beletörte levegõcsavart karbiba, és így megnézni se tom hogy hogyan áll, és gyanús hogy emiatt nem megy többet moci 80-90nél, és néha rángat.. (125ös etz) Van valami ötletetek csavar kibányászásra, vagy kezdhetek spórolni új karbira? :roll:
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Igen a 251-nek csapott a henger bordázata alul a kipuffkönyök miatt, ill. Bambi mondta, h kicsit más a vezérlése és ennyi a különbség. A különolajzás nem volt alapfelszerelés, de senkinek nem ajánlott a megbízhatatlansága miatt :)
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

na, és ma sikerült megkapni bambitól a blokkot.Ahogy pucoltam, feltünt, hogy ennek az öntészeti kialakítása más, mint a másik 2-é.Tehát akkor ez most fiatalabb kiadás?Vagy ez utántártott?Csak érdekességbõl kérdem. :roll:
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Matthej01!

Na szóval, arról van szó, hogy nem a fõtengelyre gondolt conus, hanem a váltónál egy tengely végén, nem csapágyozva, hanem tûgörgõzve van.És a méretekkel elég sokra mész, mert a csapágyboltban elmondod a méreteket, és hogy tûgörgõ, lehet kapsz jobb minõségû tûgörgõt, mint amit a motoros boltban kapsz.LEHET
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Én úgy tudom,125\150-esekhez is volt különolajos lehetõség,bár én jobban bízom a kezemben,ami a keverést illeti :D
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi »

mzgergõ írta:1 dologgal.a 251-esen gyárilag van külön olajzás(ha jól tudom csak ennyi).
Sziasztok!

ETZ-kre létezett, mint opció, külön olajzós csomag. Ennek nyoma a két bowdenhelyes gázszektor. Az egyik bowden a karburátort a másik az olajadagolót vezérelte. Az olajtartályt a légszûrõház alá szerelték. Azonban a gyár nem eröltette a dolgot, állítólag nem volt elég megbízható. Ebbõl a verzióból Magyarországon még nem láttam. Német weboldalakon is mint uniqum (nem Zvack) mutogatják.

Sziasztok!

novi
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára novi 2008.05.14. 15:39-kor.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

+a henger belsõ kialakítása a rövidebb kipuff miatt :)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

1 dologgal.a 251-esen gyárilag van külön olajzás(ha jól tudom csak ennyi).
soldier84
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2008.05.11. 12:18

Hozzászólás Szerző: soldier84 »

Üdv!

Lenne egy gyors és sokak számára egyszerû kérdésem. A 250es ETZ és a 251es ETZ blokja eltér valamiben vagy megeggyezik? Elõre is köszi

Üdv
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Hát akkor ez volt a baj...Amikor szétszedsz egy blokkot felújjítani, akkor a fõtengelyt is fel illene.Meghát nem csak attól tud el romlani, ha "hozzányúltok" :roll:
bence1418

Hozzászólás Szerző: bence1418 »

Sziasztok.Elõször írok és nagy szükségem lenne a segítségre,mert ti biztos tudtok segíteni.Az a bajom,hogy felújítottam a motoromat egy 125-ös etz-t és tök jó lett nagyon jól megy csak kozben nagyon berezonál a motor.A futomü jó és minden ismerösöm azt mondja,hogy a fötengellyel lehet a gond.Pedig még csak nem is nyultunk a szereléskor a fötengelyhez!Tudnátok valami tanácsot adni mint gyakorlott mz-sek.Leköteleznétek!!!Elöre is köszi
Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 »

Mesterek ki milyen utángyártott lamellát ajánl 250-es ETZ-be?
Láttam sok félét, de kérdés melyik jobb minõségû.
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Rossz topicba írtál, inkább az alkatrészt keresekhez kellett volna.De ha megakarod csinálni, akkor nagyobb menetet kell belefúrni.Vagy ha nagyon ragaszkodsz, ismét bambit tudom ajánlani, õ biztos tud "pár filléért" adni.
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Hy!
A blokk bal oldalán ahová a fordulatszámmérõ bowden fut be, abba a kerek fedélbe 3 csavar található és a legalóban megszakadt a menet. Kipróbáltam már a javítására teflonszálat tekertem a csavarra és blokkragasztóval is bekentem a csavart(ja és még sziloplaszt se volt jó, pedig le volt zsírtalanítva) és mégis szivárog az olaj. A mofaker oldalán kerestem új oldaldeklit de ne találtam. ol lehet 250es ETZ-hez kapni? És kb mennyiért?







___________________
Üdv.: Papszi
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

én a benzinkúton kapható hykomolt rakok bele.De sokan vannak ugyan így.
MZoo

Hozzászólás Szerző: MZoo »

SAE 80 jelû BP hajtómûolajat raktam bele. Olyan jelût amit a könyv ír. De valóban egy kisség hígnak tûnik. Lehet, hogy a modernebb olajok sûrûsége megváltozott a régi jelekhez képest. Na mindegy. Ti milyen olajat javasoltok?
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

hmm...biztos elég sûrû olajat raktál bele?Haverral történt ugyan az a dolog, hogy a fordulatszámmérõ bowdennél nyomta ki az olajat.Szerintem azért volt, mert túl híg olajat vett(valamilyen repsol).Mondjuk valahogy megoldotta.



újból témát kerülök.Kedden fogom újra borítani a gépet, de bambitól vettem blokk kartert, és kaptam hozzá egy blokknyi alkatrészt plusszba.Méghozzá, ami nagyon jó, hogy ts kuplungot.Na mivel evvel a blokkal lementek rómáig, és ts kuplungja volt, nekem is azt kéne beraknom.Csak innentõl kezdõdik a baj, hogy hogy rakom össze?Ha jól emléxem tigris is ts-t használ.Te hogy szoktad össze rakni, milyen szerszámmal?Még az is megfordúlt a fejemben, hogy valamivel nehezebb ez az acél agy, az etz aluminiumoához képest, és ez nem befolyásolja?Nem pörgõsebb a motor ETZ kuplungal?Ja, és még annyit, hogy havernak(akirõl a föntiekben beszéltem)neki is ts kuplunga van.Amikor még csak huzogattam a kuplungot, elég finomnak tünt, de mikor levettük a deknit, akkor láttam meg.1 valamit kölünösnek találtam.1 lamella hiányzott belõle...Tehát akkor azért volt finomabb, mert 1 lamella hiányzott.Mielött megkérdi valaki, hogy miértnem próbáltam ki, hát mert nem volt lehetõség.Gyújtás gondjai voltak, amihez nem értek.Még annó amikor nekem is azvolt az elsõ kistz-mben, elég erõs balkezem lett, de az etz-nél meg szinte ellustúlt :roll:
MZoo

Hozzászólás Szerző: MZoo »

Andrei írta:
MZoo írta: Rossz szimering? Akkor nem a szimeringnél kellene folynia? Már csináltam azt is, hogy a gumidugó belsejét elzártam egy papírgalacisnnal (mert ugye a tetején van egy szellõzõ nyílás), de azon is átszivárgott, plusz elkezdte kinyomni a fordszámmérõ bowden csatlakozásánál is. Úgy néz ki mintha a blokkban keletkezõ túlnyomásnál az olajat pont a gumidugóhoz verné és levegõ helyett azt nyomná ki.
pifff, egy átszakadt karternél tudnék ilyet elképzelni, sehol máshol...
nincs esetleg 2 liter olajjal feltöltve a váltótér?
Egész biztos, hogy 0.5 liter van benne. Illetve már sokkal kevesebb, mert úgy folyik mint az állat!
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

MZoo írta:
Apol77 írta:íNálam a rossz szimering miatt dobálta ott ki az olajat.
Bambi Mester miután kezelésbe vette nem jön ki olaj.
Dugó kilukasztva, és egy kb 1 méteres csõ van beledugva.
Szimering csere elõtt az 1 méteres csövön is kinyomta az olajat.
Rossz szimering? Akkor nem a szimeringnél kellene folynia? Már csináltam azt is, hogy a gumidugó belsejét elzártam egy papírgalacisnnal (mert ugye a tetején van egy szellõzõ nyílás), de azon is átszivárgott, plusz elkezdte kinyomni a fordszámmérõ bowden csatlakozásánál is. Úgy néz ki mintha a blokkban keletkezõ túlnyomásnál az olajat pont a gumidugóhoz verné és levegõ helyett azt nyomná ki.
pifff, egy átszakadt karternél tudnék ilyet elképzelni, sehol máshol...
nincs esetleg 2 liter olajjal feltöltve a váltótér?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
MZoo

Hozzászólás Szerző: MZoo »

Apol77 írta:íNálam a rossz szimering miatt dobálta ott ki az olajat.
Bambi Mester miután kezelésbe vette nem jön ki olaj.
Dugó kilukasztva, és egy kb 1 méteres csõ van beledugva.
Szimering csere elõtt az 1 méteres csövön is kinyomta az olajat.
Rossz szimering? Akkor nem a szimeringnél kellene folynia? Már csináltam azt is, hogy a gumidugó belsejét elzártam egy papírgalacisnnal (mert ugye a tetején van egy szellõzõ nyílás), de azon is átszivárgott, plusz elkezdte kinyomni a fordszámmérõ bowden csatlakozásánál is. Úgy néz ki mintha a blokkban keletkezõ túlnyomásnál az olajat pont a gumidugóhoz verné és levegõ helyett azt nyomná ki.
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

mesu írta:basszus nem egyszerü dolog ez a bejáratás! :x ahány embert eddig kérdeztem mindenki mást mondott! áááááááá megõrülök! na meg ez a mikulás bácsi féle módszer sem egy egyszerü megoldás! de azért köszi conus mégegyszer :D nem tom h mejiket csinálom de lehet h inkább maradok a gyári leírásnál.elméletileg hülyeséget nem írtak le a régi öregek és megbízok bennük!na minden jót mindenkinek! :wink:

én is most járatok be, 70km van a hengerben 4 nap után, elõször nagyon meglepõdtem hogy 300 méter alatt üzemmeleg lett a henger, elsõ 10 kilométer úgy telt hogy 1km felkapcsolva 5ösbe 70-ig aztán 5 perc pihi, mostmár rendesen használom, csak nincs két személy, meg van 1:30 keverék meg van teljesen felemelt részterheléstû
ennyi
nekem igazából ez a bejáratás dinamikusabb motorozást jelent mint elõtte volt, igyekszek mindig 3000 felett tartani a fordulatszámot és így nem nagyon lehet nagypapázni...

én ennyit tudtam összerámolni a 100 féle bejáratási leírásból
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
mesu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2008.05.08. 19:10
Tartózkodási hely: Balatonakali

Hozzászólás Szerző: mesu »

basszus nem egyszerü dolog ez a bejáratás! :x ahány embert eddig kérdeztem mindenki mást mondott! áááááááá megõrülök! na meg ez a mikulás bácsi féle módszer sem egy egyszerü megoldás! de azért köszi conus mégegyszer :D nem tom h mejiket csinálom de lehet h inkább maradok a gyári leírásnál.elméletileg hülyeséget nem írtak le a régi öregek és megbízok bennük!na minden jót mindenkinek! :wink:
mesu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2008.05.08. 19:10
Tartózkodási hely: Balatonakali

Hozzászólás Szerző: mesu »

Köszi conus a segítséget!örk hála! minden jót! 8)
mesu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2008.05.08. 19:10
Tartózkodási hely: Balatonakali

Hozzászólás Szerző: mesu »

Köszi conus a segítséget minden jót!örök hála! 8)
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: ol

Hozzászólás Szerző: Andrei »

MZoo írta:Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem. 150-es ETZ-men a blokk tetején lévõ olajbeöntõ nyílás gumi dugójának a tetején okádja ki az olajat. A hétvégén leeresztettem az olajat, leszedtem a kuplung felõli deklit, tömítést cseréltem és finom friss olajjal töltöttem fel. A könyvem ami van hozzá fél litert írt, így kimértem a megfelelõ mennyiséget és belezuttyantottam. És mégjobban okádja! Tud valaki esetleg valami okosat javasolni?
szerelési kézikönyv 600 cm3-t ír feltöltendõ mennyiségre, én is fél literrõl tudtam, de ennyinél nem jelent meg az olaj az ellenõrzõ csavarnál
ennyit tudok hozzáfûzni :)
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 »

íNálam a rossz szimering miatt dobálta ott ki az olajat.
Bambi Mester miután kezelésbe vette nem jön ki olaj.
Dugó kilukasztva, és egy kb 1 méteres csõ van beledugva.
Szimering csere elõtt az 1 méteres csövön is kinyomta az olajat.
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

A gumidugó tetején??? :smt103
Lukas a gumidugód,vagy nem tömít rendesen?
Csak így tudom elképzelni a dolgot,ha ott luk van,akkor járó motornál a fogaskerekek feldobálják az olajat.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
MZoo

ol

Hozzászólás Szerző: MZoo »

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem. 150-es ETZ-men a blokk tetején lévõ olajbeöntõ nyílás gumi dugójának a tetején okádja ki az olajat. A hétvégén leeresztettem az olajat, leszedtem a kuplung felõli deklit, tömítést cseréltem és finom friss olajjal töltöttem fel. A könyvem ami van hozzá fél litert írt, így kimértem a megfelelõ mennyiséget és belezuttyantottam. És mégjobban okádja! Tud valaki esetleg valami okosat javasolni?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

bejáratás :arrow: szájíz kérdése
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... nalati.zip
ebben van íromány a bejáratási fordulatszámokról, meg még sok hasznos egyéb infó.
kb 500 km-en kell óvatosan menni vele. kb 1500km-nél van bejáratva a motor.
nézd meg a 2. oldalt ebben a topikban, ott leírtam a mikulás bácsi féle bejáratást.
nem kötelezõ így csinálni, ha nem tetszik, vagy jobbat tudsz, csináld máshogy. :twisted:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
mesu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2008.05.08. 19:10
Tartózkodási hely: Balatonakali

Hozzászólás Szerző: mesu »

Üdvözletem mindenkinek!bevallom most regisztráltam és írok ide elõször de remélem h valaki tud nekem segíteni!Van egy 250es etz-m és most lett teljes felújítás végezve rajta.Motorfúrást is beleértve.Azonban nem tudom h menyi ideig tart ilyen esetben a bejáratás és h milyen fordulatszámtartományban a leg célszerûbb használni ez idõ alatt.Kérek mindenkit h valaki tud segíteni írjon ide vagy a : hapyboy@freemail.hu e-mail címre:segítségeteket elõre is köszönöm!További jó és biztonságos motorozást kívánok mindenkinek!Kopjon a gumi! :twisted:
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Ha Bambi vállalja,akkor jó lesz! :)
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

hát, hozzá(juk) vittem volna, innentõl kezdve az a lényeg, hogy jól összelegyen rakva :roll: De egyébként nem tudom.
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

mzgergõ írta:Egy kicsit elkanyarodok a témától.Az lenne a kérdésem, hogy honnan tudom, hogy egy fõtengelyt nem kell felújjítani?Csak mert eddig úgy volt, hogy bambihoz elviszem a blokkot, felújjít rajta ezt azt, és kész(bocsánat, hogy itt igérkedtem, és mégse hozom).Csak anyagi gondokkal küszködök, és csak ha nagyon szükséges dolgokat cserélgetem ki.Márcsak új blokkfeleket kell találnom(alkatrészt keresek topicba már írtam), és a fõtengelyt kéne tudni, hogy jó-e.Ha ez segít, a fõtengely tavaj nyáron lett felújjítva, azóta talán ha 2000km-t mehetett, néha néha megtéptem a száját, de járatásnál betartottam a határokat.A blokk szétszerelést igényelt, mert fõleg alacsony fordulaton kattogott(Primerláncra nem gondolni, az egész minden kilett cserélve ott is!), és a csapágyak kotyogtak :evil:
Bambi újra foglalkozik kisTZ-vel? :roll:
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

aha értem :(
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Andrej!

Ötleteim: törött gyûrû, kisebb gyûrû, nem lesarkazott henger ablakok, csapszeg-tûgörgõ közt van egy hajszálnyi hézag, rosszul illesztett dugó.
Új fõtengelynél is kell hajtókart derekasan szögelni? :roll:

mzgergõ!

Ha kalapácsos haverod hidegen összeverte, akkor én max centíroztatni vinném el. Egyébként csak nagyon pontos mûszerekkel lehet megmérni h pl. a hajtókar kottyan-e.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Egy kicsit elkanyarodok a témától.Az lenne a kérdésem, hogy honnan tudom, hogy egy fõtengelyt nem kell felújjítani?Csak mert eddig úgy volt, hogy bambihoz elviszem a blokkot, felújjít rajta ezt azt, és kész(bocsánat, hogy itt igérkedtem, és mégse hozom).Csak anyagi gondokkal küszködök, és csak ha nagyon szükséges dolgokat cserélgetem ki.Márcsak új blokkfeleket kell találnom(alkatrészt keresek topicba már írtam), és a fõtengelyt kéne tudni, hogy jó-e.Ha ez segít, a fõtengely tavaj nyáron lett felújjítva, azóta talán ha 2000km-t mehetett, néha néha megtéptem a száját, de járatásnál betartottam a határokat.A blokk szétszerelést igényelt, mert fõleg alacsony fordulaton kattogott(Primerláncra nem gondolni, az egész minden kilett cserélve ott is!), és a csapágyak kotyogtak :evil:
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

conus írta:ETZ 150-nél a hajtókar derékszögelés vajon miiiiiiii :?: :roll:

a henger belsõ nyílásait is lesarkaztad?
nem én csináltam, gépmûhelyben készült, a kipufogónyíláson benézve a gyûrûk szépen le voltak kerekítve
derékszögelés... a régi dugattyú egyik fele szénné volt égve, a másik meg hosszirányban összekarcolva, a hajtókart régen megkalapálták vagy valami és nem volt jó, ezt tanácsolták régebben mikor 1-2 képet feltettem a dugattyúmról, hogy derékszögeltessem ki a hajtókart, ez megtörtént
most viszont csörög, egyéb ötlet?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

conus írta:ETZ 150-nél a hajtókar derékszögelés vajon miiiiiiii :?: :roll:

a henger belsõ nyílásait is lesarkaztad?
A fõtengely forgástengelye és a hajtókar szimetriatengelye nem árt ha...
...merõlegesek egymásra :-k

Üdv. Ghost
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

ETZ 150-nél a hajtókar derékszögelés vajon miiiiiiii :?: :roll:

a henger belsõ nyílásait is lesarkaztad?
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

ETZ 150
hengerfúrás után vagyok, új dugó új lesarkazott gyûrûk, felsõ tûgörgõ, hajtókar derékszögelés, szal rendbe lett vágva a blokknak az a része, a többi meg már régebben fel lett újítva
bejáratás közben vagyok, 30km van a motorban, 1:30 Mol dynamic szintetikus olaj, tûhelyzet a legalsó rovátkában

már az elsõ métereken is hallani lehetett egy éktelen zörgõ csörgõ hangot a motoron váltásoknál, akkor ezzel nem foglalkoztam annyira mert nincs a kipuff hollanderhez kulcsom és nem tudtam eléggé meghúzni, gondoltam biztos vmi csavar laza volt, átellenõriztem az egészet de semmit sem találtam lazának, a hang még mindig megvan, mostmár eléggé idegesít úgyhogy utánanéztem pontosan mikor csinálja
felváltásoknál amikor egy pillanatig üresjáratban van a gép, akkor, aztán ha sebességben elengedem a gázt és lassul a moci, akkor is
illetve ha alapjáraton megpörgetem (nem 8 ezerig...mielõtt valaki beszól) akkor amíg 2000 alá nem esik a fordulat, addig is csörög

marhára remélem hogy nem gyûrû tört és nem a tûgörgõ hullott atomjaira, eddig 1x sem sikerült megszorítanom a dugót, ezen a csörgésen kívül a hangja nagyon jó lett, össze sem lehet hasonlítani a régi hengerrel

ötlet van? bontsam meg a hengert?nagyon nincs kedvem :(
ha valaki nagyon kiváncsi, fel tudom venni a hangot
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Egy tûretlen méretnek is van tûrése: szabad tûrés (mértéke magától a mérettõl függ).
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Nem vettem okoskodásnak :wink:
Csak arra gondoltam,hogy van itt nálunk egy öreg esztergályos csóka,aki,ha a rajzon türetlen 5,8-as méret van,akkor 5,80-ra csinálja meg,Tõle szoktam ellesni az okos fogásokat (sajnos nem vagyok se esztergályos,se marós,csak szeretem forgácsolni a fémet :D ),de nem mindenki ilyen precíz és lelkiismeretes,és egy blokkfelet kidobni a kukába nem olyan vidám dolog.Szóval szerintem mindenképp csak teljesen megbízható emberhez érdemes vinni.Én sokféle dolgot megcsinálok,de ezt például nem vállalnám,mert ha elrontom... :oops:

De mostmár irány a csevegõ,mert kikapunk :D
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

tigris írta:Persze nem azt mondtam,hogy nem lehet megcsinálni,csak olyan embert találj,aki tényleg precíz,nem szarik bele,"üt egy tizedet,MZ-be jó lesz az" mert sokszor ez a mentalitás.
Mondjuk tényleg esztergán a legegyszerûbb furatkéssel,csak legyen akkora eszterga,amiben el tud forogni a blokkfél.
Persze könnyû,ha valaki a MÁV-nál esztergál :roll:

Itt nálunk se akkora eszterga,se akkora körasztal nincs,amibe fel lehetne fogni egy blokkfelet befogó szerszámot... :(
Na meg így is volt hiszti belõle,hogy a dolgom helyett a forgácsolóban csinálom az MZ hátsó gátlóját :D
Majdnem eltaláltad.Közlekedés de nem vasut.Hajózás!Egyébként nem okoskodásból irtam nehogy félreértsd csak ha valaki ilyet akar nehogy eleve elijedjen a dologtól.Megfelelõ mûhelyt kell megtalálni.Szerintem(de ez tényleg csak találgatás)ahol hengert furnak ott is meg tudnak ilyet csinálni még precizebben.De ez tényleg csak találgatás részemrõl.
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Persze nem azt mondtam,hogy nem lehet megcsinálni,csak olyan embert találj,aki tényleg precíz,nem szarik bele,"üt egy tizedet,MZ-be jó lesz az" mert sokszor ez a mentalitás.
Mondjuk tényleg esztergán a legegyszerûbb furatkéssel,csak legyen akkora eszterga,amiben el tud forogni a blokkfél.
Persze könnyû,ha valaki a MÁV-nál esztergál :roll:

Itt nálunk se akkora eszterga,se akkora körasztal nincs,amibe fel lehetne fogni egy blokkfelet befogó szerszámot... :(
Na meg így is volt hiszti belõle,hogy a dolgom helyett a forgácsolóban csinálom az MZ hátsó gátlóját :D
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Ha lesz saját lehúzóm, az alapból csapágygolyós lesz, a csak kihegyezettel csak a fõtengelyt lehet tönkreverni.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

tigris írta:A legnagyobb probléma a pontos középpontra állással van,mert ha az el van b*szva,akkor a csapágy meg a benne forgó tengely nem lesz azonos központon.
Egy marógépen egyáltalán nem nagy ügy a központraállás.Az egész lényege hogy mérõórát tesznek a marófej helyett.Sõt nagy esztergán amiben el tud forogni a blokkfél megtudják oldani a dolgot.Az én ts 250/1-et amikor átalakitottam generátorosra nagy esztergán esztergálták ki a közbetét helyét.Frankón központos lett.
Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

janer6328 írta:Ha valaki nem tudná leszedni a kuplungagyat ETZ250-röl, íme 1 alternatíva:
(Én most vettem egy 250-es blokkot amiröl nem tudták leveni az agyat, ami még gyári felrakás. Gyári lehúzó, és körmös lehúzó próbálkozásokkal szétba*ták a fötengelyt, és az agy korongja is elhajlott. Gratulálok hozzá... bár így az enyém lett olcsó pénzért! :P )

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Remélem lesz olyan akinek tudtam ezzel segíteni...
Nem rossz az ötlet.Ha nem haragszol meg annyit hadd tegyek hozzá hogy a fõtengely végét ha egyenesre lereszeli vagy köszörüli finoman az ember és a közepére csinál egy besüllyesztést fúróval,akkor egy csapágygolyót tesz a fõtengely és a lehúzócsavar közé,a lehúzás sokkal hatékonyabb.Ez vonatkozik a nem sérült fõtengelyre is.Mi a cégnél ahol dolgozom mindig ezt tesszük.Érdemes kipróbálni.Ja természetesen akkor a lehuzócsavar nem hegyes hanem ellenkezõleg az is besüllyesztett.Persze azt esztergán érdemes megcsinálni mert kézi furógéppel kicsit nehézkes besüllyeszteni.
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

a jobb oldalon található forgógenerátórt úgy tudod, hogy becsavarsz egy elég hosszú azthiszem 10-es csavart.Én a vissza pillantót szoktam, nekem úgy mindig sikerült :twisted:
a kis fogaskereket szigoruan csak csapágy lehúzóval!Vagy ha szétakarsz verni mindent, akkor 2 csavarral aláfeszítessz.Csak akkor úgy jársz, mint én(mondjuk ez sokatszorra történt meg), csapágyház, és fõtengely k.o.MZ boltban max 1 ezresért kapsz.Ha nem, akkor Bp-en a zichy utcában van.Vagy ha neked messze van, akkor tudok esztergálni, és eltudom küldeni postán(de a bolti árat kérem :twisted: )
Egyébként evvel a lehúzóval kapcsolatban csak annyit, hogy nekem rövid a csavar...
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni, hogy lehet Ts fõtengely végérõl a tekercset eltávolítani? ill. a másik végérõl a dupla fogaskereket?

Köszi!
Avatar
janer6328
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
Tartózkodási hely: Dunapataj
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: janer6328 »

Ha valaki nem tudná leszedni a kuplungagyat ETZ250-röl, íme 1 alternatíva:
(Én most vettem egy 250-es blokkot amiröl nem tudták leveni az agyat, ami még gyári felrakás. Gyári lehúzó, és körmös lehúzó próbálkozásokkal szétba*ták a fötengelyt, és az agy korongja is elhajlott. Gratulálok hozzá... bár így az enyém lett olcsó pénzért! :P )

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Remélem lesz olyan akinek tudtam ezzel segíteni...
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 46 vendég