Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

hell írta:Hogyan lehet megszüntetni a kalimpálást? Nem nagyon láttam még MZ amin nem kalimpál. :) De roppantul kíváncsi lennék rá mit kell neki ártani, hogy szép stabil legyen.
Érdekes, nekem nem kalimpál egy mutatóm sem. Semmi trükk nincs benne, gyári meghajtó spirálok a gyári helyen elvezetve, és jó műszerek.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Én nem tudom de én hiába kenegetem nem javul a kalimpátor. :D Na majd lecserélem ha megunom. :D
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Olyan spirált kell szerezni/venni, mint amilyet linkeltem. :twisted:

Egyébként utángyártottból is vettem már olyan spirált amivel nem kalimpált a mutató. Amikor kalimpált én azt csináltam, hogy gépzsírt összekevertem olajjal és azzal sűrűbb dologgal "adtam" kenést a spirálnak. Csodák csodájára nem kalimpált többé.
MZ ETZ 251e '89
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Hogyan lehet megszüntetni a kalimpálást? Nem nagyon láttam még MZ amin nem kalimpál. :) De roppantul kíváncsi lennék rá mit kell neki ártani, hogy szép stabil legyen.
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

zudori írta:Szóval nem lett jó, ma volt egy kis motorozás Badacsonyig, meg vissza, de sajnos a fordulatszámmérő spiráljánál jön rendesen az olaj. Sajnos a spirál műanyak külseje kicsúszott abbol a roppantott csőből és ereszti. Kéne egy másik spirál. Nem tudja véletlenül VALAKI a 125-ös ETZ-spiráljának a hosszát? Van remény egy gyárit guberálni, csak a keresztkérdés, milyen hosszú- megmérnémén, de nem tudnám pontosan a helyén.
Van remény! Lehet hogy nem teljesen gyári, de nekem ez bevált:
http://www.xn--motoralkatrsz24-lnb.hu/t ... 0000061535

Fordulatszám mérőm se kalimpál:
https://www.youtube.com/watch?v=hA-Z6GMRakY
MZ ETZ 251e '89
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

zudori írta:Szóval nem lett jó, ma volt egy kis motorozás Badacsonyig, meg vissza, de sajnos a fordulatszámmérő spiráljánál jön rendesen az olaj. Sajnos a spirál műanyak külseje kicsúszott abbol a roppantott csőből és ereszti. Kéne egy másik spirál. Nem tudja véletlenül VALAKI a 125-ös ETZ-spiráljának a hosszát? Van remény egy gyárit guberálni, csak a keresztkérdés, milyen hosszú- megmérnémén, de nem tudnám pontosan a helyén.
A gyári spirál 91 cm hosszú, és fekete színű műanyag a menetes rész a két végén, amit rátekersz a fordulatszámmérő órára, illetve a kihajtásra.
Börzéken szokott lenni belőlük, csak meg kell keresni őket :)
Utángyártottat ne vegyél. Annak maga a spirál anyaga rossz. Azért szorul forgás közben. Ismertető jele, hogy alumíniumból (vagy annak ötvözetéből) van elkészítve a két végén a menetes rész.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

Szóval nem lett jó, ma volt egy kis motorozás Badacsonyig, meg vissza, de sajnos a fordulatszámmérő spiráljánál jön rendesen az olaj. Sajnos a spirál műanyak külseje kicsúszott abbol a roppantott csőből és ereszti. Kéne egy másik spirál. Nem tudja véletlenül VALAKI a 125-ös ETZ-spiráljának a hosszát? Van remény egy gyárit guberálni, csak a keresztkérdés, milyen hosszú- megmérnémén, de nem tudnám pontosan a helyén.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

A blokk felöli oldalon a kihajtásnál van egy csőanya féleség, ami rögzíti a spirált. No a spirál külső háza csúszott ki, azt nyomtam vissza. Tegnap jött is felfele egy kicsit az olaj, de megint visszanyomtam a házba, most úgy néz ki, jó lett.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

zudori írta:Űgy áll most a dolog, hogy a "csúfos kudarc" megszünni látszik. Történt, hogy a kijött tőcsavart megbütyköltem, a rezgéscsillapító motortartót is végre összeraktam helyesen. Most jó, nem rezonál. Persze, hogy ne legyen minden ok. összerakás után látom,hogy a fordulatszámmérő spirálja a blokk felöli oldalon lötyög, visszanyomtam, most rendesen áll, de hallatszik, hogy ciripel!
De jó is lenne egy spirál nélküli elektronikus fordulatszámmérő!
Stephanus! Hogy áll a projekt? :-({|= :D
Benne van a biztosító csavar, ami a kihajtást a helyén tartja? Az magától nem jön csak úgy ki...
TS powa!
Kép
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

Űgy áll most a dolog, hogy a "csúfos kudarc" megszünni látszik. Történt, hogy a kijött tőcsavart megbütyköltem, a rezgéscsillapító motortartót is végre összeraktam helyesen. Most jó, nem rezonál. Persze, hogy ne legyen minden ok. összerakás után látom,hogy a fordulatszámmérő spirálja a blokk felöli oldalon lötyög, visszanyomtam, most rendesen áll, de hallatszik, hogy ciripel!
De jó is lenne egy spirál nélküli elektronikus fordulatszámmérő!
Stephanus! Hogy áll a projekt? :-({|= :D
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

A dugattyú alján, csapszegre merőleges irányban is mérd meg a hézagot. Én belefutottam pár olyan dugóba, aminek ez a része összezsugorodott pár órai használat után, és úgy szólt a motor, hogy azt hittem, mindjárt összeveri magát. Dugócsere, és új fúrás oldotta meg.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

Meg kellene nézni, hogy rendesen, derékszögben áll-e a hajtókar.

Hónolás után mekkora a hézag a dugó és a henger közt?[/quote]

A hónolás után kb 4 század, de ez a jelenség azután lett amikor levettem a hengerfejet és visszatettem. Attól tartok, hogy azt a motortartó rezgéscsillapító bigyót rosszul tettem vissza. De amikor nekiestem, hogy orvosoljam- e bajt, kijött a tőcsavar is, csak ne legyen egyszerű az élet. :shock:
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

Sziasztok!

Amatőr MZ-s lévén küzdük a géppel. Közepes fordulaton ha tépek egy kövér gázt, a motor elkezd durrogni, vagy kopogni (?). Nem tudom hogy a kipufogó durrog vagy valami fém cucc kopog, egyszerűen nem bírom beazonosítani.
Terheletlenül nem csinálja semelyik fordulaton, terhelve viszont 2-4000 között igen, felette megint nem.
A gyújtást elvileg belőttem megy is a gép mint a mérgezett egér. Félek viszont, mi van ha csapágyas. Lehetséges?
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

zudori írta:Csúfos kudarc!
Történt, hogy megragadt a dugattyú, hónolás, majd próbaképpen vissza a régi,de csörgött, mint a kígyó farka. Kapott ezért egy másik dugót, azzal már szépen ment, de kopogott, mint a harkály. Gondoltam kicsi a préssáv, memértem, valóban-kb. 0,7 mm. Más megoldás nem lévén leszedtem a hengerfejet és tettem alá még egy tömítést. Visszaraktam, meghúztam, visszatettem a hengert a blokkal összekötő tartó izét, berúgtam, ment, majd elindultam. Amint feljebb ment a fordulat elkezdett rezonálni, kemény csúnya hangot adni, olyan mintha két fém kopogna össze.
Mit rontottam el?
Meg kellene nézni, hogy rendesen, derékszögben áll-e a hajtókar.

Hónolás után mekkora a hézag a dugó és a henger közt?
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Mitől lehet az, hogy az ETZ-m nagyon tolja vissza a légszűrőhöz a benzint? Tudom, hogy egy kicsit kell neki, de nekem a karbi és a légszűrő gumicsöve között csöpög ki (egy pár csepp, eddig) és a menetszéltől a hátsó villán és a gumin landol... :S
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

Gondolom igen, de igazából nem tudom. De a probléma amit írtam közvetlenúl a tegnapi nap után jött elő, elképzelhető, hogy a motortartó kütyüt rosszul szereltem össze.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hónolás után a csatornák élei le lettek törve?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

Csúfos kudarc!
Történt, hogy megragadt a dugattyú, hónolás, majd próbaképpen vissza a régi,de csörgött, mint a kígyó farka. Kapott ezért egy másik dugót, azzal már szépen ment, de kopogott, mint a harkály. Gondoltam kicsi a préssáv, memértem, valóban-kb. 0,7 mm. Más megoldás nem lévén leszedtem a hengerfejet és tettem alá még egy tömítést. Visszaraktam, meghúztam, visszatettem a hengert a blokkal összekötő tartó izét, berúgtam, ment, majd elindultam. Amint feljebb ment a fordulat elkezdett rezonálni, kemény csúnya hangot adni, olyan mintha két fém kopogna össze.
Na ez a csúfos kudarc! Mit rontottam el?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

gesszti írta:Sziasztok!

250-es TS, és ETZ motortartó fülei egyformák? Vagy ki kell cserélnem, vagy ki kell egyengetnem a gyári tartókat, mert nagyon oldalra áll a motor. (hétvégén meg ugye mennék a hegyekbe motorozni)

Nincs meg valakinek a motortartó fülek méretezett rajza? Lehet, hogy az lenne a tuti, ha gyártanék két combosabb tartót hozzá.
Kompatibilis
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Sziasztok!

250-es TS, és ETZ motortartó fülei egyformák? Vagy ki kell cserélnem, vagy ki kell egyengetnem a gyári tartókat, mert nagyon oldalra áll a motor. (hétvégén meg ugye mennék a hegyekbe motorozni)

Nincs meg valakinek a motortartó fülek méretezett rajza? Lehet, hogy az lenne a tuti, ha gyártanék két combosabb tartót hozzá.
ceri20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2014.06.07. 18:40
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ceri20 »

gabsic írta:
ceri20 írta:Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy 125-ös ts mznél a blokk középnél gyárilag nincsen tömítés? Vettem egy tömítés garnitúrát és nincs benne olyan tömítés ami a blokk középhez menne!
Papírtömítés oda nem való, pasztával tömítsd.
Rendben, köszönöm!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

ceri20 írta:Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy 125-ös ts mznél a blokk középnél gyárilag nincsen tömítés? Vettem egy tömítés garnitúrát és nincs benne olyan tömítés ami a blokk középhez menne!
Papírtömítés oda nem való, pasztával tömítsd.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
ceri20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2014.06.07. 18:40
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ceri20 »

Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy 125-ös ts mznél a blokk középnél gyárilag nincsen tömítés? Vettem egy tömítés garnitúrát és nincs benne olyan tömítés ami a blokk középhez menne!
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Szia!
Ha a gyújtás tényleg jó,és a gyertyakép is vagyis nem szegény a keverék(benzin-levegő),akkor lehet még:

-nem megfelelő méretű hengerfejtömítés
-nem megfelelő hőértékű gyertya
-koksz lerakódás (izzik és gyújt)

Hirtelen ennyi jutott eszembe,majd még kiegészítik.
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Sziasztok!

Kérdésem lenne... ES 125/1 motorkám olyasmit produkál, hogyha megyek vele 60-70-80-nal, akkor néha tompa koppanó hangot hallat a henger. Üresben megpörgetve néha néha hallatszik a hang. Gyujtása jó helyen van. Gyertya szerint rendben van minden, szépen ki van égve a gyertya. Szerintetek mi okozhat ilyesmit?


Köszi előre is!

Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

jura györgy írta:sziasztok, ETZ125 hogy lehet le venni a főtengelyről a lánckereket ? csavart ki vettem, próbáltam melegíteni is, sajnos lehúzatóm az nincs, nagyon rá van gyógyulva ](*,) üdv. juragy
Csak lehúzóval lehet levenni, a nélkül teljesen esélytelen. :)
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, ETZ125 hogy lehet le venni a főtengelyről a lánckereket ? csavart ki vettem, próbáltam melegíteni is, sajnos lehúzatóm az nincs, nagyon rá van gyógyulva ](*,) üdv. juragy
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

jura györgy írta:sziasztok , mindnél mélyebbre ások ebe a motorba (ETZ125) annál több hiba jön elő, a főtengelyen lógnak a csapágyak ,a kuplung belső koronába bele van szakítva a 6 milis csavar, a háromból csak 2 volt benne, ezt még ki tudnám cserélni ha nem lenne az anya ami ezt tartja tengelyen oda hegesztve ,a pici golyó ami a kuplung kinyomó rudak közt van az itt ebbe az esetbe nincs ,nagyjából ennyi, ezen a motoron ami van minden rossz még szerencse nem az enyém üdv. juragy
Innen szép nyerni! Kihívások nélkül nincs győzelem!
TS powa!
Kép
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , mindnél mélyebbre ások ebe a motorba (ETZ125) annál több hiba jön elő, a főtengelyen lógnak a csapágyak ,a kuplung belső koronába bele van szakítva a 6 milis csavar, a háromból csak 2 volt benne, ezt még ki tudnám cserélni ha nem lenne az anya ami ezt tartja tengelyen oda hegesztve ,a pici golyó ami a kuplung kinyomó rudak közt van az itt ebbe az esetbe nincs ,nagyjából ennyi, ezen a motoron ami van minden rossz még szerencse nem az enyém üdv. juragy
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

jura györgy írta:sziasztok én egy ETZ 125 blokkját szedem szét kérnék tanácsot mire kell figyelni és melyik az olaj leeresztő csavar? jól tudom hogy az amelyikbe a mágnes van? egyébként ezt már ki vettem üdv. juragy
Igen, egészen pontosan a 13-as alkatrész:
http://mz-b.info/etz150/hp_etz_150/tab_4-3.htm
TS powa!
Kép
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok én egy ETZ 125 blokkját szedem szét kérnék tanácsot mire kell figyelni és melyik az olaj leeresztő csavar? jól tudom hogy az amelyikbe a mágnes van? egyébként ezt már ki vettem üdv. juragy
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zudori írta:Elrepült a kis ETZ berugókarján arögzítő seeger gyürű. Nem tudna valaki egy méretet mondani rá, milyet kérjek a boltban?
Tolómérő?

De vonalzó is megteszi, meg kell mérni a tengelyméretet és külső seegert kérni rá!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

Elrepült a kis ETZ berugókarján arögzítő seeger gyürű. Nem tudna valaki egy méretet mondani rá, milyet kérjek a boltban?
Cerebellumm
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
Tartózkodási hely: Enying

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cerebellumm »

zsakfos írta:
Cerebellumm írta:Sziasztok!

Szednék szét egy TS250 blokkot. Kérdésem, a kuplung lehúzó szerszám ami az ETZ250-hez való, az nem jó a TS250 blokkhoz? Boltban vettem, de nem tudom használni. Köszi.
Ha van esetleg esztergályos a közelben,akkor a boltban vett lehuzó belső menetét nagyobbitasd meg vele és akkor jó lesz.
Most 24x1,5 a menet,ezt kell 26x1,5-re feljavitani.

Rendben köszi a tanácsot. Van esztergályos haver, megbeszélem vele.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Cerebellumm írta:Sziasztok!

Szednék szét egy TS250 blokkot. Kérdésem, a kuplung lehúzó szerszám ami az ETZ250-hez való, az nem jó a TS250 blokkhoz? Boltban vettem, de nem tudom használni. Köszi.
Ha van esetleg esztergályos a közelben,akkor a boltban vett lehuzó belső menetét nagyobbitasd meg vele és akkor jó lesz.
Most 24x1,5 a menet,ezt kell 26x1,5-re feljavitani.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Cerebellumm
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
Tartózkodási hely: Enying

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cerebellumm »

bambi írta:
Cerebellumm írta:Sziasztok!

Szednék szét egy TS250 blokkot. Kérdésem, a kuplung lehúzó szerszám ami az ETZ250-hez való, az nem jó a TS250 blokkhoz? Boltban vettem, de nem tudom használni. Köszi.
Sajnos nem jó az ETZ lehúzó a TS 250-hez.A TS 250/1 és az ETZ 250 egyezik.
Köszi szépen! Akkor majd valamit kitalálok kuplung ügyben.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Cerebellumm írta:Sziasztok!

Szednék szét egy TS250 blokkot. Kérdésem, a kuplung lehúzó szerszám ami az ETZ250-hez való, az nem jó a TS250 blokkhoz? Boltban vettem, de nem tudom használni. Köszi.
Sajnos nem jó az ETZ lehúzó a TS 250-hez.A TS 250/1 és az ETZ 250 egyezik.
Cerebellumm
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
Tartózkodási hely: Enying

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cerebellumm »

Sziasztok!

Szednék szét egy TS250 blokkot. Kérdésem, a kuplung lehúzó szerszám ami az ETZ250-hez való, az nem jó a TS250 blokkhoz? Boltban vettem, de nem tudom használni. Köszi.
ceri20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2014.06.07. 18:40
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ceri20 »

Sziasztok!
Most jutottam el odáig, hogy szét kellett húznom a blokkot megnézni mi a kehélye a váltónak! Motor szerelési tapasztalataim alapján én nagyobb bajra gondoltam mint az olaj, de a minél kevesebb szerelés érdekében kipróbáltam amiket írtatok.
2 napig próbáltam kb 15 km keresztül 1-2 volt 3-4 semmi! ma szétszedtem a blokkot egy szembetűnő hibát észre vettem törött a váltó rúdnál lévő olló rugó.
Kép
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára ceri20 2014.06.22. 17:14-kor.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

gabsic írta:
tiger1342 írta:Urak! Ki kéne vennem a gyújtás pozícionáló stiftet a főtengelyből. Fogóval nem igazán akar megmozdulni, de később még vissza szeretném rakni. Van erre valami bevált megoldás? A "leflexelemagecibe" alkalmazását csak a legvégső esetben lépném meg...
Kalapáccsal, dornival koccantsd meg a stiftet elölről, és oldalról, de finoman, érzéssel, aztán már kijön fogóval.
Köszi, kipróbálom.
TS powa!
Kép
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

tiger1342 írta:Urak! Ki kéne vennem a gyújtás pozícionáló stiftet a főtengelyből. Fogóval nem igazán akar megmozdulni, de később még vissza szeretném rakni. Van erre valami bevált megoldás? A "leflexelemagecibe" alkalmazását csak a legvégső esetben lépném meg...
Kalapáccsal, dornival koccantsd meg a stiftet elölről, és oldalról, de finoman, érzéssel, aztán már kijön fogóval.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Urak! Ki kéne vennem a gyújtás pozícionáló stiftet a főtengelyből. Fogóval nem igazán akar megmozdulni, de később még vissza szeretném rakni. Van erre valami bevált megoldás? A "leflexelemagecibe" alkalmazását csak a legvégső esetben lépném meg...
TS powa!
Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Milyen jó hogy kis Mz-hez kért segitséget,erre mindenki a naggyal jött.Ez nagy segitség mondhatom. :)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

gabsic írta: Te Doki, ha már ennyire belemész, akkor vedd le a kipuffogót is, szerintem elég nagy szopás lehet úgy levenni a hengert, ha közbe rángatod vele a kipuffot :D És a gyertyapipát is húzd le, ne fityegjen rajt a hengerfej :wink: :D
:mrgreen: Ne legyél komolytalan!
A karbi lóg a bovdeneken, a hengerfej a gyertyakábelen, a hengert meg a kipufogóval feszítem le a helyéről, mert nagyon fogja az FBS!!!!!!!! :oops: Kell az erőkar.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

MrDok írta:
gabsic írta: Ami biztos: 250-esnél, és 251-esnél le lehet. Annyi a trükk, hogy lent a blokktartóvas 8-as csavarjait fel kell lazítani, és a fölsőt ki kell venni, így a blokk előre tud billenni annyit, hogy lejön a henger. (lehet hogy a kicsinél a blokktartó buzerálása nélkül is lejön a henger, mert ott rövidebbek a tőcsavarok) Láncfeszességre közben figyelni kell, és ha kell lazítani rajta, mert lehet hogy a megfeszülő lánc nem engedi eléggé előre billenni a blokkot!
:D Ha innen állsz neki akkor: felső blokktartó leszedés, hátsók lazítása/ hátsó felső csavar ki, karbi le, hátsó kerék lazítása/lánc lazítás, majd még egy kis tank emelés, mert nem jön ki........... :mrgreen:
Egyszerűbb módszer: ülés le, tank le, karbi le, felső blokktartó le, aztán jöhet a henger is..........lefér, ha nincs semmi a váz alá építve............
Ez 250/251-esre vonatkozik.
Te Doki, ha már ennyire belemész, akkor vedd le a kipuffogót is, szerintem elég nagy szopás lehet úgy levenni a hengert, ha közbe rángatod vele a kipuffot :D És a gyertyapipát is húzd le, ne fityegjen rajt a hengerfej :wink: :D
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

hy,

kösz a hsz-okat. jó hogy vannak még akik tudnak segíteni. :mrgreen:
egyébként gyanús nekem hogy már én is megcsináltam ezt úgy 5 évvel ezelőtt, csak már nem emlékszem pontosan miként:

Kép

mindegy, a lényeg hogy meg lehet csinálni 8)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

gabsic írta: Ami biztos: 250-esnél, és 251-esnél le lehet. Annyi a trükk, hogy lent a blokktartóvas 8-as csavarjait fel kell lazítani, és a fölsőt ki kell venni, így a blokk előre tud billenni annyit, hogy lejön a henger. (lehet hogy a kicsinél a blokktartó buzerálása nélkül is lejön a henger, mert ott rövidebbek a tőcsavarok) Láncfeszességre közben figyelni kell, és ha kell lazítani rajta, mert lehet hogy a megfeszülő lánc nem engedi eléggé előre billenni a blokkot!
:D Ha innen állsz neki akkor: felső blokktartó leszedés, hátsók lazítása/ hátsó felső csavar ki, karbi le, hátsó kerék lazítása/lánc lazítás, majd még egy kis tank emelés, mert nem jön ki........... :mrgreen:
Egyszerűbb módszer: ülés le, tank le, karbi le, felső blokktartó le, aztán jöhet a henger is..........lefér, ha nincs semmi a váz alá építve............
Ez 250/251-esre vonatkozik.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

conus írta:hy,

etz 150 hengert le lehet-e húzni anélkül hogy ki kell venni a blokkot?
hengerfejet tudom h le lehet szedni.
külvárosi legendák nem érdekelnek, csak olyan válaszoljon, aki csinált már ilyet.
köszönöm.

üdv
Igen, ahogy Gabsic kolléga is megénekelte, le lehet. Én csináltam.....
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

conus írta:hy,

etz 150 hengert le lehet-e húzni anélkül hogy ki kell venni a blokkot?
hengerfejet tudom h le lehet szedni.
külvárosi legendák nem érdekelnek, csak olyan válaszoljon, aki csinált már ilyet.
köszönöm.

üdv
Ami biztos: 250-esnél, és 251-esnél le lehet. Annyi a trükk, hogy lent a blokktartóvas 8-as csavarjait fel kell lazítani, és a fölsőt ki kell venni, így a blokk előre tud billenni annyit, hogy lejön a henger. (lehet hogy a kicsinél a blokktartó buzerálása nélkül is lejön a henger, mert ott rövidebbek a tőcsavarok) Láncfeszességre közben figyelni kell, és ha kell lazítani rajta, mert lehet hogy a megfeszülő lánc nem engedi eléggé előre billenni a blokkot!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

hy,

etz 150 hengert le lehet-e húzni anélkül hogy ki kell venni a blokkot?
hengerfejet tudom h le lehet szedni.
külvárosi legendák nem érdekelnek, csak olyan válaszoljon, aki csinált már ilyet.
köszönöm.

üdv
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 40 vendég