Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 » 2014.06.12. 13:29

gabsic írta:
tiger1342 írta:Urak! Ki kéne vennem a gyújtás pozícionáló stiftet a főtengelyből. Fogóval nem igazán akar megmozdulni, de később még vissza szeretném rakni. Van erre valami bevált megoldás? A "leflexelemagecibe" alkalmazását csak a legvégső esetben lépném meg...
Kalapáccsal, dornival koccantsd meg a stiftet elölről, és oldalról, de finoman, érzéssel, aztán már kijön fogóval.
Köszi, kipróbálom.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2014.06.12. 13:10

tiger1342 írta:Urak! Ki kéne vennem a gyújtás pozícionáló stiftet a főtengelyből. Fogóval nem igazán akar megmozdulni, de később még vissza szeretném rakni. Van erre valami bevált megoldás? A "leflexelemagecibe" alkalmazását csak a legvégső esetben lépném meg...
Kalapáccsal, dornival koccantsd meg a stiftet elölről, és oldalról, de finoman, érzéssel, aztán már kijön fogóval.

Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 » 2014.06.12. 12:36

Urak! Ki kéne vennem a gyújtás pozícionáló stiftet a főtengelyből. Fogóval nem igazán akar megmozdulni, de később még vissza szeretném rakni. Van erre valami bevált megoldás? A "leflexelemagecibe" alkalmazását csak a legvégső esetben lépném meg...

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2014.06.11. 17:36

Milyen jó hogy kis Mz-hez kért segitséget,erre mindenki a naggyal jött.Ez nagy segitség mondhatom. :)

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2014.06.11. 17:06

gabsic írta: Te Doki, ha már ennyire belemész, akkor vedd le a kipuffogót is, szerintem elég nagy szopás lehet úgy levenni a hengert, ha közbe rángatod vele a kipuffot :D És a gyertyapipát is húzd le, ne fityegjen rajt a hengerfej :wink: :D
:mrgreen: Ne legyél komolytalan!
A karbi lóg a bovdeneken, a hengerfej a gyertyakábelen, a hengert meg a kipufogóval feszítem le a helyéről, mert nagyon fogja az FBS!!!!!!!! :oops: Kell az erőkar.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2014.06.11. 13:07

MrDok írta:
gabsic írta: Ami biztos: 250-esnél, és 251-esnél le lehet. Annyi a trükk, hogy lent a blokktartóvas 8-as csavarjait fel kell lazítani, és a fölsőt ki kell venni, így a blokk előre tud billenni annyit, hogy lejön a henger. (lehet hogy a kicsinél a blokktartó buzerálása nélkül is lejön a henger, mert ott rövidebbek a tőcsavarok) Láncfeszességre közben figyelni kell, és ha kell lazítani rajta, mert lehet hogy a megfeszülő lánc nem engedi eléggé előre billenni a blokkot!
:D Ha innen állsz neki akkor: felső blokktartó leszedés, hátsók lazítása/ hátsó felső csavar ki, karbi le, hátsó kerék lazítása/lánc lazítás, majd még egy kis tank emelés, mert nem jön ki........... :mrgreen:
Egyszerűbb módszer: ülés le, tank le, karbi le, felső blokktartó le, aztán jöhet a henger is..........lefér, ha nincs semmi a váz alá építve............
Ez 250/251-esre vonatkozik.
Te Doki, ha már ennyire belemész, akkor vedd le a kipuffogót is, szerintem elég nagy szopás lehet úgy levenni a hengert, ha közbe rángatod vele a kipuffot :D És a gyertyapipát is húzd le, ne fityegjen rajt a hengerfej :wink: :D

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2014.06.11. 11:43

hy,

kösz a hsz-okat. jó hogy vannak még akik tudnak segíteni. :mrgreen:
egyébként gyanús nekem hogy már én is megcsináltam ezt úgy 5 évvel ezelőtt, csak már nem emlékszem pontosan miként:

Kép

mindegy, a lényeg hogy meg lehet csinálni 8)

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2014.06.11. 09:14

gabsic írta: Ami biztos: 250-esnél, és 251-esnél le lehet. Annyi a trükk, hogy lent a blokktartóvas 8-as csavarjait fel kell lazítani, és a fölsőt ki kell venni, így a blokk előre tud billenni annyit, hogy lejön a henger. (lehet hogy a kicsinél a blokktartó buzerálása nélkül is lejön a henger, mert ott rövidebbek a tőcsavarok) Láncfeszességre közben figyelni kell, és ha kell lazítani rajta, mert lehet hogy a megfeszülő lánc nem engedi eléggé előre billenni a blokkot!
:D Ha innen állsz neki akkor: felső blokktartó leszedés, hátsók lazítása/ hátsó felső csavar ki, karbi le, hátsó kerék lazítása/lánc lazítás, majd még egy kis tank emelés, mert nem jön ki........... :mrgreen:
Egyszerűbb módszer: ülés le, tank le, karbi le, felső blokktartó le, aztán jöhet a henger is..........lefér, ha nincs semmi a váz alá építve............
Ez 250/251-esre vonatkozik.

Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom » 2014.06.11. 08:44

conus írta:hy,

etz 150 hengert le lehet-e húzni anélkül hogy ki kell venni a blokkot?
hengerfejet tudom h le lehet szedni.
külvárosi legendák nem érdekelnek, csak olyan válaszoljon, aki csinált már ilyet.
köszönöm.

üdv
Igen, ahogy Gabsic kolléga is megénekelte, le lehet. Én csináltam.....

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2014.06.11. 07:04

conus írta:hy,

etz 150 hengert le lehet-e húzni anélkül hogy ki kell venni a blokkot?
hengerfejet tudom h le lehet szedni.
külvárosi legendák nem érdekelnek, csak olyan válaszoljon, aki csinált már ilyet.
köszönöm.

üdv
Ami biztos: 250-esnél, és 251-esnél le lehet. Annyi a trükk, hogy lent a blokktartóvas 8-as csavarjait fel kell lazítani, és a fölsőt ki kell venni, így a blokk előre tud billenni annyit, hogy lejön a henger. (lehet hogy a kicsinél a blokktartó buzerálása nélkül is lejön a henger, mert ott rövidebbek a tőcsavarok) Láncfeszességre közben figyelni kell, és ha kell lazítani rajta, mert lehet hogy a megfeszülő lánc nem engedi eléggé előre billenni a blokkot!

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2014.06.10. 20:26

hy,

etz 150 hengert le lehet-e húzni anélkül hogy ki kell venni a blokkot?
hengerfejet tudom h le lehet szedni.
külvárosi legendák nem érdekelnek, csak olyan válaszoljon, aki csinált már ilyet.
köszönöm.

üdv

Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 » 2014.06.10. 12:23

MrSummertime89 írta:
ceri20 írta:Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem! 1-jén vásároltam egy 125-ös ts mzt. Egy kis garázsból került elő az idős ember akié volt tavaly meghalt de a motor nem volt már használva 8-10 éve. Pár nap után sikerült a kábelrengeteget kitotóznom mi micsoda és eljött a beindítás pillanata is a motor hibátlanul szépen jár , de a váltója siralmas mondhatom úgy hogy utazást egyenlőre nem lehet vele bevállalni. Elindulok vele másodikig felváltok 3. at nagyon nehezen veszi ha bevette 3.-4. megy visszaváltani lehetetlen meg kell állnom a motorral és kezdeni elölről de legutóbb bármit csináltam semmi reagálás csak 3.-4. Mivel nem volt még ilyen motorom nem tudom mivel kezdjek mit nézzek meg legelőször?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Ádám
Először is cseréld le a hajtóműolajat. Csavard ki mind a két csavart alul! Ha kicsöpögte magát töltsd fel az ellenőrző csavarig 4-5 deci 10w40 motorolajjal. Használd a motort, majd cseréld le hajtóműolajra.
Én jó alaposan átmosnám azt a váltót pl gázolajjal, lehet lesz benne koszos rozsda bőven... Bár használat közben is jön még majd le. Leeresztéskor ilyen konyhai teaszűrőn kell átengedni az olajat és figyelni, mit hoz ki a váltóból.

verbation
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2014.06.09. 08:19
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: verbation » 2014.06.09. 08:22

Az lenne a kérdésem, hogy Ts 125-ön a léptetővilla tengelyét hogy kell beállítani érzésre, fülre, mert szétszedésnél nem figyeltem meg mennyire volt becsavarva? Mire figyeljek oda?

Köszönöm a válaszokat előre!

ceri20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2014.06.07. 18:40
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ceri20 » 2014.06.09. 07:22

pitypang18 írta:A váltókar mögött
Köszönöm! :)

Avatar
pitypang18
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pitypang18 » 2014.06.08. 22:02

A váltókar mögött

ceri20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2014.06.07. 18:40
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ceri20 » 2014.06.08. 20:51

MrSummertime89 írta:
ceri20 írta:Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem! 1-jén vásároltam egy 125-ös ts mzt. Egy kis garázsból került elő az idős ember akié volt tavaly meghalt de a motor nem volt már használva 8-10 éve. Pár nap után sikerült a kábelrengeteget kitotóznom mi micsoda és eljött a beindítás pillanata is a motor hibátlanul szépen jár , de a váltója siralmas mondhatom úgy hogy utazást egyenlőre nem lehet vele bevállalni. Elindulok vele másodikig felváltok 3. at nagyon nehezen veszi ha bevette 3.-4. megy visszaváltani lehetetlen meg kell állnom a motorral és kezdeni elölről de legutóbb bármit csináltam semmi reagálás csak 3.-4. Mivel nem volt még ilyen motorom nem tudom mivel kezdjek mit nézzek meg legelőször?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Ádám
Először is cseréld le a hajtóműolajat. Csavard ki mind a két csavart alul! Ha kicsöpögte magát töltsd fel az ellenőrző csavarig 4-5 deci 10w40 motorolajjal. Használd a motort, majd cseréld le hajtóműolajra.
Nagyon egyszerű és buta kérdésem lesz, de mivel nem találok olyan képet amin le lenne írva, hogy mi micsoda így kénytelen vagyok megkérdezni! Hol találom az ellenőrző csavart?

Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad » 2014.06.08. 20:22

gabsic írta:
nagydivad írta:125-ös ETZ-nél már másodszor járok úgy, hogy a kuplung agyból lenyírta a bordákat a kuplung tengely. Mind a két alkalommal TS kuplungagy volt rajta. Azt, hogy a TS kuplungagyat rá lehet tenni az ETZ-re azt a wikiben olvastam. Már kezdem azt hinni, hogy ez fals infó és valamilyen mérete más és ezért nyírja mindig körbe. Mind a kétszer 90 km-re az otthonomtól történt az eset a semmi közepén. A tünet az annyi, hogy akármelyik sebességbe teszed nem hajt semmit. Eddig mind a 2 TS kuplungaggyal kb. 400 km-t bírt ki mielőtt szétnyírta. A sajátjával (alumínium) még nem csinált ilyet.
Az agy mögül nem hiányzik alátét, ez azért fontos, mert a balmenetes anya így nem a tengely végén fog megszorulni, hanem rendesen az agyat fogja, hiszen az agy kijjebb áll mint a menet vége. Tehát még az sem mondható, hogy lötyögött rajta és azért nyírta el.
Megfelelő nyomatékkal meg volt húzva az anya? Biztositólemez volt az anyánál?
Igen, meg volt húzva. Direkt gyártottam hozzá célszerszámot, hogy normálisan meg lehessen. Biztosítólemez szintén volt rajta. Az anya le se lazult egyáltalán, csak ahogy lenyíródtak a bordák és elforgott az egész agy, akkor a biztosítólemez egy az egyben elszakadt (mert a lemez egyik fele az anya alá ment, amit fel kellett hajtani az anya oldala mentén, a másik meg az agyban lévő 6 db. rúd egyikére).

Frissítés: kezdek rájönni mi a baj, ha pontosan megvan, majd leírom.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nagydivad 2014.06.08. 21:31-kor.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2014.06.08. 20:00

nagydivad írta:125-ös ETZ-nél már másodszor járok úgy, hogy a kuplung agyból lenyírta a bordákat a kuplung tengely. Mind a két alkalommal TS kuplungagy volt rajta. Azt, hogy a TS kuplungagyat rá lehet tenni az ETZ-re azt a wikiben olvastam. Már kezdem azt hinni, hogy ez fals infó és valamilyen mérete más és ezért nyírja mindig körbe. Mind a kétszer 90 km-re az otthonomtól történt az eset a semmi közepén. A tünet az annyi, hogy akármelyik sebességbe teszed nem hajt semmit. Eddig mind a 2 TS kuplungaggyal kb. 400 km-t bírt ki mielőtt szétnyírta. A sajátjával (alumínium) még nem csinált ilyet.
Az agy mögül nem hiányzik alátét, ez azért fontos, mert a balmenetes anya így nem a tengely végén fog megszorulni, hanem rendesen az agyat fogja, hiszen az agy kijjebb áll mint a menet vége. Tehát még az sem mondható, hogy lötyögött rajta és azért nyírta el.
Megfelelő nyomatékkal meg volt húzva az anya? Biztositólemez volt az anyánál?

Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad » 2014.06.08. 14:04

125-ös ETZ-nél már másodszor járok úgy, hogy a kuplung agyból lenyírta a bordákat a kuplung tengely. Mind a két alkalommal TS kuplungagy volt rajta. Azt, hogy a TS kuplungagyat rá lehet tenni az ETZ-re azt a wikiben olvastam. Már kezdem azt hinni, hogy ez fals infó és valamilyen mérete más és ezért nyírja mindig körbe. Mind a kétszer 90 km-re az otthonomtól történt az eset a semmi közepén. A tünet az annyi, hogy akármelyik sebességbe teszed nem hajt semmit. Eddig mind a 2 TS kuplungaggyal kb. 400 km-t bírt ki mielőtt szétnyírta. A sajátjával (alumínium) még nem csinált ilyet.
Az agy mögül nem hiányzik alátét, ez azért fontos, mert a balmenetes anya így nem a tengely végén fog megszorulni, hanem rendesen az agyat fogja, hiszen az agy kijjebb áll mint a menet vége. Tehát még az sem mondható, hogy lötyögött rajta és azért nyírta el.

Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 » 2014.06.08. 13:06

ceri20 írta:Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem! 1-jén vásároltam egy 125-ös ts mzt. Egy kis garázsból került elő az idős ember akié volt tavaly meghalt de a motor nem volt már használva 8-10 éve. Pár nap után sikerült a kábelrengeteget kitotóznom mi micsoda és eljött a beindítás pillanata is a motor hibátlanul szépen jár , de a váltója siralmas mondhatom úgy hogy utazást egyenlőre nem lehet vele bevállalni. Elindulok vele másodikig felváltok 3. at nagyon nehezen veszi ha bevette 3.-4. megy visszaváltani lehetetlen meg kell állnom a motorral és kezdeni elölről de legutóbb bármit csináltam semmi reagálás csak 3.-4. Mivel nem volt még ilyen motorom nem tudom mivel kezdjek mit nézzek meg legelőször?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Ádám
Először is cseréld le a hajtóműolajat. Csavard ki mind a két csavart alul! Ha kicsöpögte magát töltsd fel az ellenőrző csavarig 4-5 deci 10w40 motorolajjal. Használd a motort, majd cseréld le hajtóműolajra.

ceri20
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2014.06.07. 18:40
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ceri20 » 2014.06.07. 18:53

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem! 1-jén vásároltam egy 125-ös ts mzt. Egy kis garázsból került elő az idős ember akié volt tavaly meghalt de a motor nem volt már használva 8-10 éve. Pár nap után sikerült a kábelrengeteget kitotóznom mi micsoda és eljött a beindítás pillanata is a motor hibátlanul szépen jár , de a váltója siralmas mondhatom úgy hogy utazást egyenlőre nem lehet vele bevállalni. Elindulok vele másodikig felváltok 3. at nagyon nehezen veszi ha bevette 3.-4. megy visszaváltani lehetetlen meg kell állnom a motorral és kezdeni elölről de legutóbb bármit csináltam semmi reagálás csak 3.-4. Mivel nem volt még ilyen motorom nem tudom mivel kezdjek mit nézzek meg legelőször?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Ádám

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2014.06.05. 22:44

FDani92 írta:Nagyobb fúvókát már nem érdemes beletenni, mert 145-össel már 5ezer felett dadogva pörögött, és így 140essel szépen kipörög. Azért gondolom hogy dús a keverék, mert ha jön egy emelkedő, vagy szembeszél akkor rögtön sima lesz a járása, tehát a terhelés hatására már el tudja égetni azt a benzinmennyiséget amelyet tempó tartásnál nem képes.
Súbertű probléma lesz az, üzemanyag ellátás témát olvasgasd.

Avatar
FDani92
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2014.05.28. 11:37
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Kisvárda

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: FDani92 » 2014.06.05. 22:42

Nagyobb fúvókát már nem érdemes beletenni, mert 145-össel már 5ezer felett dadogva pörögött, és így 140essel szépen kipörög. Azért gondolom hogy dús a keverék, mert ha jön egy emelkedő, vagy szembeszél akkor rögtön sima lesz a járása, tehát a terhelés hatására már el tudja égetni azt a benzinmennyiséget amelyet tempó tartásnál nem képes.

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2014.06.05. 22:14

Nem biztos, hogy jól értem, de ha nem lehet egyenletes tempóval haladni, (mert rángat) akkor inkább szegény lesz az a keverék. Emelt feljebb a tűt, ha az kevés, akkor pedig nagyobb fúvóka kell bele. De persze ezt így leírás alapján elég nehéz lenne megállapítani. Az alapjárati levegőcsavarra fordulaton tényleg nem sokat reagál. Azt ebben az esetben hiába tekergeted, nem azt mondom hogy nincs hatása, de nagyon minimális.

Avatar
FDani92
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2014.05.28. 11:37
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Kisvárda

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: FDani92 » 2014.06.05. 21:51

Sziasztok!

Olyan problémám van (Bambi-féle ETZ 300), hogy kb. 80ig nem lehet a géppel egyenletes tempóval haladni, ugyanis állandó gázállás mellett dadog, és csak gyorsításra hagyja abba. Próbáltam több hengerfejtömítést, előgyújtás növelését, csökkentését, illetve a levegőcsavaron állítani de nem változott a helyzet. Úgy gondolom hogy sokall benzinből de hiába szegényítem el akkor se jó(illetve el se tudom szegényíteni mert a karbi nem sokat reagál a levegőcsavarra). Szerintetek mit lehetne tenni?

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari » 2014.06.04. 19:13

"Hónolással kijöhet. Majd a szakik a gépműhelyben megmondják.
Kicsit gány ,de én 400as vízpapírral le tudtam szedni."


Köszi :) Nekem is így sikerült. 600-800 aztán 1000-es olajos vízpapírral 8)

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2014.06.04. 09:10

bambi írta: Kicsit kisebb az átmérője kb 8 tizeddel,de beépíthető.
Igen, az alapméretesé, de létezik vastagabb is, ami pont jó nekünk. Ezért kell a mintadarab, vagy pontos méretek.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi » 2014.06.04. 07:27

MrDok írta:
holiday írta:Sziasztok! Nagy Trophy berugó karjához hogy lehetne éket csinálni a leggyorsabban? Előre is köszönöm!
Bemész vele egy biciglis boltba és veszel egyet............
Kicsit kisebb az átmérője kb 8 tizeddel,de beépíthető.

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2014.06.03. 20:56

holiday írta:Sziasztok! Nagy Trophy berugó karjához hogy lehetne éket csinálni a leggyorsabban? Előre is köszönöm!
Bemész vele egy biciglis boltba és veszel egyet............

holiday
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013.05.23. 20:29
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: holiday » 2014.06.03. 19:45

Sziasztok! Nagy Trophy berugó karjához hogy lehetne éket csinálni a leggyorsabban? Előre is köszönöm!

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 937
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2014.06.03. 05:47

aronpfabian írta:Az ETZ 250 gyertyahelye és a tank alja/váz között kb mekkora hely van?
Láttam egy indikátoróra hírdetést, de csak akkor venném meg, ha befér.
Befér én is azzal állítom a gyújtást.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2711
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2014.06.02. 23:22

Megerősítem. A gyári 010 jelölésű lenne és nem ilyen ,bronzos külselyű.

Sziasztok!
dkari írta:Sziasztok!

Érdeklődnék hogy a megszorult dugattyú esetén a hengerfalról hogy lehetne eltávolítani a felkenődött alut?
Minimálisan van a hengerfalon de nem tudom hogy kellene leszedni.
Hónolással kijöhet. Majd a szakik a gépműhelyben megmondják.
Kicsit gány ,de én 400as vízpapírral le tudtam szedni.
Dargo írta:Üdv.
A véleményeteket szeretném kérni. Fölfelé gond nélkül tudok sebességet váltani, de lefelé nem. Hiába taposom a váltót, puhán mozog, mintha nem kapcsolódna semmihez. Úgy tapasztalom, hogy az 1,2 és talán 3 sebesség fokozat tűnt el. Léptető villa probléma lesz?
Előre is köszönöm a hozzászólásokat.
Lehet a váltóvillád kopott vagy megvan szorulva, a kapcsolódob meg van szorulva. Én először csak a bal oldaldeknit szedném le. Meg kellene nézni hogy a váltódob mennyire könnyen forog, ott szétnézni h. a váltás segítő görgős karocska könnyen mozog-gördül e, de valószínűleg blokk széthúzás lesz belőle.
Írj ha van fejlemény.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2014.06.02. 23:22

KILL3R etz írta:Na igen, én is összenéztem a gyárival, a "gyári szám" nincs rajta, és a 010 helyett is sima 10 van ráírva. Méretekben, kialakításban viszont teljesen megegyezik a gyárival. Illetve a börzén akitől vettem, esküdözött, hogy ezt ő még anno, amikor boltja volt a németektől hozta... Kételkedtem, meg mondtam, hogy nem olyanok a jelölések, erre mondta hogy a késői időszakban ilyenek voltak... :D

Végül 3 egységért elhoztam, mert még így is olcsóbb mint a bolti utángyártott. Vésztartaléknak jó talán, de én se hiszem, hogy gyári volna. Csak reménykedtem a csodában... :D
Na ezt nem tudhatom :D
Akár még igaz is lehet. :-k
Csak azt látom hogy nem olyan mint az eddig általam látott gyáriak.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2014.06.02. 22:23

Az ETZ 250 gyertyahelye és a tank alja/váz között kb mekkora hely van?
Láttam egy indikátoróra hírdetést, de csak akkor venném meg, ha befér.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3817
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2014.06.02. 20:46

Na igen, én is összenéztem a gyárival, a "gyári szám" nincs rajta, és a 010 helyett is sima 10 van ráírva. Méretekben, kialakításban viszont teljesen megegyezik a gyárival. Illetve a börzén akitől vettem, esküdözött, hogy ezt ő még anno, amikor boltja volt a németektől hozta... Kételkedtem, meg mondtam, hogy nem olyanok a jelölések, erre mondta hogy a késői időszakban ilyenek voltak... :D

Végül 3 egységért elhoztam, mert még így is olcsóbb mint a bolti utángyártott. Vésztartaléknak jó talán, de én se hiszem, hogy gyári volna. Csak reménykedtem a csodában... :D

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2014.06.02. 20:31

KILL3R etz írta:Üdv!

A sokat látott, tapasztaltaktól kérdezném, hogy ez gyári alkatrész-e?

Kép


Kép
Szerintem nem gyári.
Legalábbis ami nekem van 10-es léptetővillám a /1-hez gyári(ami ugyanaz mint az Etz250-esé),az teljesen máshogy néz ki(mármint jelölések szerint).

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3817
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2014.06.02. 14:21

Üdv!

A sokat látott, tapasztaltaktól kérdezném, hogy ez gyári alkatrész-e?

Kép


Kép

Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 » 2014.06.02. 12:02

mrpocok írta:Helló!
Lenne egy kérdésem. Kicsit égő, de ts250/1-en hogy jön le a kuplung oldali dekni? :oops: A csavarok eltávolítva, a fordulatszámmérő "dekni" leszedve. Valami ott tart még a kuplunknál, de nemtom mi. Mit és hogyan kell még szjelbontani hogy lejöjjön a dekni?
Köszönm és én kérek elnézést :lol: :lol:
Főtengely végéről vedd le a fordulat-kihajtás anyát.

Avatar
Toronto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2013.02.03. 17:00
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Toronto » 2014.06.01. 18:29

Sziasztok! :)

Ismét írok, mert sajnos nem sikerült még megoldanom a problémát. Az a gondom, hogy a 250-es ETZ-m szét volt szedve hengerfelújítás céljából s egyúttal kapott új csapágyakat (KOYO) is a váltóban és a kuplung fel lett újítva. Egyéb nem lett cserélve. Össze lett rakva, kapott új 80W90-es olajat. Azóta nagyon nehezen megy be 1-es sebességbe. Sokat kell taposni, viszonylag erősen, s sokadik próbálkozásra bekattan. A többi sebességet, üreset, veszi mint a vaj, de az egyes kínos :oops: helyzetekbe hoz a forgalomban. Próbálkoztam a rugós-golyós csavar többféle hézagolásával, de nem oldotta meg a problémát. Már nem tudok mit tenni, gondoltam még egyszer megkérdem, nem akarom a szezon elején szétbontani újra. :cry:

Köszönöm a segítségeket előre is,
további szép napot! :)

pety2105
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2014.05.31. 23:11
MZ-d típusa: Mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pety2105 » 2014.06.01. 10:07

Köszönöm szépen a választ és a képet! A leg egyszerübb akkor, ha leveszem a deknit és ha ilyen a belse mint amit küldtél akkor, gond nélkül betudom rakni..

Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad » 2014.06.01. 00:49

pety2105 írta:Sziasztok! Olyan kérdéssel fordulnák hozzátok, hogy lenne egy Mz TS 125, de nem a delux változat. Mivel eddig delux-om volt átszeretném alakitani. Kromozott tank, lámpafej, fordulatszámmérö hozzátartozó spirállal kihajtással mindennel, km óra és a tartójuk megvan. Be lehet tenni a fordulatszámmérö meghajtót a kuplunghoz? Mert kivül megvan a helye csak ki kéne furmom. Ha kifurom gond nélkül belehet tenni? Más modositást nem kell belül csinálnom? A kép illisztráció, de ugyan ilyen az én blokkom is, kis bemélyedés van a kihajtás helyén, ahogy a képen is látszik.

Kép
A tengely másik vége a blokkon belül egy alumíniumba süllyesztett perselyben fut (ahogy a képen látszik, de az is lehet, hogy csak csal a kép és nincs persely), azt is meg kéne oldanod valahogy. No meg azt, hogy minden pontos legyen (a fogaskerekek csatlakozása miatt).
http://xmotor.hu/portal/static/upload_a ... _orig2.jpg

pety2105
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2014.05.31. 23:11
MZ-d típusa: Mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pety2105 » 2014.05.31. 23:39

Sziasztok! Olyan kérdéssel fordulnák hozzátok, hogy lenne egy Mz TS 125, de nem a delux változat. Mivel eddig delux-om volt átszeretném alakitani. Kromozott tank, lámpafej, fordulatszámmérö hozzátartozó spirállal kihajtással mindennel, km óra és a tartójuk megvan. Be lehet tenni a fordulatszámmérö meghajtót a kuplunghoz? Mert kivül megvan a helye csak ki kéne furmom. Ha kifurom gond nélkül belehet tenni? Más modositást nem kell belül csinálnom? A kép illisztráció, de ugyan ilyen az én blokkom is, kis bemélyedés van a kihajtás helyén, ahogy a képen is látszik.

Kép

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2014.05.31. 20:41

mrpocok írta:Helló!
Lenne egy kérdésem. Kicsit égő, de ts250/1-en hogy jön le a kuplung oldali dekni? :oops: A csavarok eltávolítva, a fordulatszámmérő "dekni" leszedve. Valami ott tart még a kuplunknál, de nemtom mi. Mit és hogyan kell még szjelbontani hogy lejöjjön a dekni?
Köszönm és én kérek elnézést :lol: :lol:

mrpocok
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2009.04.18. 10:57
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mrpocok » 2014.05.31. 20:28

Helló!
Lenne egy kérdésem. Kicsit égő, de ts250/1-en hogy jön le a kuplung oldali dekni? :oops: A csavarok eltávolítva, a fordulatszámmérő "dekni" leszedve. Valami ott tart még a kuplunknál, de nemtom mi. Mit és hogyan kell még szjelbontani hogy lejöjjön a dekni?
Köszönm és én kérek elnézést :lol: :lol:

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari » 2014.05.30. 21:05

Sziasztok!

Érdeklődnék hogy a megszorult dugattyú esetén a hengerfalról hogy lehetne eltávolítani a felkenődött alut?
Minimálisan van a hengerfalon de nem tudom hogy kellene leszedni.

Dargo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dargo » 2014.05.29. 16:05

Üdv.


A véleményeteket szeretném kérni. Fölfelé gond nélkül tudok sebességet váltani, de lefelé nem. Hiába taposom a váltót, puhán mozog, mintha nem kapcsolódna semmihez. Úgy tapasztalom, hogy az 1,2 és talán 3 sebesség fokozat tűnt el. Léptető villa probléma lesz?

Előre is köszönöm a hozzászólásokat.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2611
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2014.05.26. 22:46

Matthej01 írta:koszi a segitseget de a fotengely is egy hulladek ! igy hat itt az ideje lekukaznom a motort!
Máté, ha tényleg kuka, akkor adj egy címet, elmegyek érte :D

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 985
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2014.05.26. 22:19

koszi a segitseget de a fotengely is egy hulladek ! igy hat itt az ideje lekukaznom a motort!

TareszHUN
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2014.05.22. 13:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: TareszHUN » 2014.05.25. 20:48

Hello, olyan kérdésem lenne hogy TS 125-ös mz-n melyik az olajszint ellenőrző csavar, és mennyi olaj kell bele?

Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2014.05.25. 18:24

Esztergályos, és felperselyezi, és szaladhat a gép...

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Google [Bot] valamint 8 vendég