Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

allllli írta:
pedro121 írta:Sziasztok!
Fel akarok újítani egy 125-ös TS-t, és a főtengely kuplung felőli oldalán a 2 egymás mellett lévő csapágyat szeretném kicserélni újakra és azt szeretném megkérdezni, hogy hogyan lehet őket kivenni a csapágyfészekből anélkül hogy bármiben is kárt tennék?
Széthúzod a blokkot, majd melegítés után egyszerűen kiütöd a helyéről. Széthúzás nélkül nem hiszem, hogy ki tudod venni. Csak ha gányolni akarsz.

Szét van már húzva a blokk, próbálkoztunk melegítéssel csak mi úgy csinaltuk hogy kerestünk valamit ami akkora mint a csapágy külső gyűrűjének átmérője és azt a csapágyat ütöttük vele amihez hozzáfértünk, remélve hogy megindul a mellette lévő csapágy is... hát nem akart megindulni. Még a gyári csapágyak vannak benne.
Akkor nincs más módja annak hogy kijöjjenek csak ez hogy melegítjük és megpróbáljuk kiütni?
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

pedro121 írta:Sziasztok!
Fel akarok újítani egy 125-ös TS-t, és a főtengely kuplung felőli oldalán a 2 egymás mellett lévő csapágyat szeretném kicserélni újakra és azt szeretném megkérdezni, hogy hogyan lehet őket kivenni a csapágyfészekből anélkül hogy bármiben is kárt tennék?
Széthúzod a blokkot, majd melegítés után egyszerűen kiütöd a helyéről. Széthúzás nélkül nem hiszem, hogy ki tudod venni. Csak ha gányolni akarsz.
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Sziasztok!
Fel akarok újítani egy 125-ös TS-t, és a főtengely kuplung felőli oldalán a 2 egymás mellett lévő csapágyat szeretném kicserélni újakra és azt szeretném megkérdezni, hogy hogyan lehet őket kivenni a csapágyfészekből anélkül hogy bármiben is kárt tennék?
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Köszi Tiger ! :P :lol: 8) :shock: :o :) :D
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

holiday írta:Sziasztok! Es 250/2 teljes felújítását végezükk épp. A blokk közepén alulról van egy csavar, én leeresztő csavarnak gondoltam. Viszont volt rajta egy rugó és a tetején egy golyó. Okkoztam szerintetek valami problémát? Előre is kszönöm a válaszokat!
Kivetted az üresjárat rögzítőcsavarját. Tedd vissza ugyanúgy ahogy volt, és nem lesz gond.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
holiday
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013.05.23. 20:29
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: holiday »

Sziasztok! Es 250/2 teljes felújítását végezükk épp. A blokk közepén alulról van egy csavar, én leeresztő csavarnak gondoltam. Viszont volt rajta egy rugó és a tetején egy golyó. Okkoztam szerintetek valami problémát? Előre is kszönöm a válaszokat!
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Lóri írta:Üdv!

Érdeklődnék, hogy TS 250 1970-1975 közötti motornál, ha szimmeringet akarok cserélni teljesen szét kell húzni a blokkot? Vagy csak simán bontás nélkül "kívülről" szerelhető?

Köszi a válaszokat előre is!


Lóri
Úgy tudom a 4 sebis TS250-esek a főtengelynél mind belső szimmeringesek, tehát ha azt is cserélni akarod, akkor igen.

Kép
TS powa!
Kép
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Üdv!

Érdeklődnék, hogy TS 250 1970-1975 közötti motornál, ha szimmeringet akarok cserélni teljesen szét kell húzni a blokkot? Vagy csak simán bontás nélkül "kívülről" szerelhető?

Köszi a válaszokat előre is!


Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
djpety
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2014.05.21. 18:38
MZ-d típusa: Mz-Etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: djpety »

Még nem pörgött le sosem a kuplugom az úgy hogy is nézne ki? Ha leveszem a deklit leesik vagy miylen? Javitási ötletnek Loctite 603? Jó lenne?Alapjáraton járt és utána jelnetkezett ez a hiba gondolom akkor gondot csak nem okozott (bemarás ilyenekre gondolok)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Köszi az infót megnézem de nekem gyanus hogy lepörgött a kuplung, mert olyan mint amikor behúzott kuplungal próbálnám indítani csak egy kicsit nehezebb....[/quote][/quote]Így már a kuplung a gyanus
djpety
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2014.05.21. 18:38
MZ-d típusa: Mz-Etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: djpety »

[quote="bambi"][quote="djpety"]Hali motoros társak :)

Köszi az infót megnézem de nekem gyanus hogy lepörgött a kuplung, mert olyan mint amikor behúzott kuplungal próbálnám indítani csak egy kicsit nehezebb....
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

djpety írta:Hali motoros társak :)

Nekem egy 250-es etz gép szamaram van.Szétment a csúszó gyűrűm hát kicserélt bronzra (gyári szén helyett) na indítanám a gépet de csak csúszkál a berugókar az alsó holt pontonton forgat egyet. Kérdés mitöl lehet eddig semmi baja nem volt se hidegen sem meleg normálisan lehetett indítani. Sőt be is indítgattam egy hete alapjáraton pötyögött( töltés nem volt más kérdés :) ) olajcsere előtt állok az sem volt még castrol 80w-90 fog kapni mihint jó lesz és felbírom melegíteni :)
A berugó szerkezetben lehet a hiba nem megy vissza alaphelyzetbe a az indító racsni.Sajna deklit le kell venni megnézni :(
djpety
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2014.05.21. 18:38
MZ-d típusa: Mz-Etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: djpety »

Hali motoros társak :)

Nekem egy 250-es etz gép szamaram van.Szétment a csúszó gyűrűm hát kicserélt bronzra (gyári szén helyett) na indítanám a gépet de csak csúszkál a berugókar az alsó holt pontonton forgat egyet. Kérdés mitöl lehet eddig semmi baja nem volt se hidegen sem meleg normálisan lehetett indítani. Sőt be is indítgattam egy hete alapjáraton pötyögött( töltés nem volt más kérdés :) ) olajcsere előtt állok az sem volt még castrol 80w-90 fog kapni mihint jó lesz és felbírom melegíteni :)
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

csiszar.gergo írta:Sziasztok.Van egy Mz ts125-ön olyan kérdésem lenne, hogy hogyan tudom levenni a forgórészt? :) Előre is köszi a választ :)
Belehajtasz egy M10 csavart és letolja.
TS powa!
Kép
csiszar.gergo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2014.04.27. 19:22
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csiszar.gergo »

Sziasztok.Van egy Mz ts125-ön olyan kérdésem lenne, hogy hogyan tudom levenni a forgórészt? :) Előre is köszi a választ :)
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Üdv!

Köszönöm allli!


A kuplung behúzásakor elmúló hang, a kuplungkosár hézagolása miatt van, mikor behúzod kicsit megfeszül, és nem zörög.
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Lóri írta:Üdvözletem!

Érdekelne egy dolog. Kis TS-nél a kuplung keréknél a berúgóracsnin lévő zégergyűrű helyettesíthető-e csapáhgboltban kapható zégerrel, vagy csak a gyári karika a jó oda? Sajnos a tartalék blokkomból ez a rész hiányzik, és a racsnis rész nem marad a helyén...


Köszi a segítséget!

Lóri
Szia! Én is sima seeger gyűrűt tettem oda, a rugó belső átmérőjénél kisebb volt, így nem tartotta meg, de tettem oda megfelelő méretű vékony alátétet és teszi a dolgát azóta is.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Annó volt erről szó olvasatok vissza...
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Erre én is kíváncsi lennék,mert nekem is ezt csinálja.
Idegesítő mert szép hangja lenne nagyon a motornak,de ez a kerepelés elcseszi az összhatást.
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Sziasztok!

Kiengedett kuplungnál egyre erősebb a zaj. Most cseréltem olajat MOL Hykomol 80W90-re.

Üresbe ha behúzom a kuplungot elcsendesedik, ha kiengedem akkor felerősödik. Ez mi akar lenni? :(


Köszi
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
Toronto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2013.02.03. 17:00
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Toronto »

bambi írta:
Toronto írta:Sziasztok!
Összeraktam a gépet (ETZ 250) eléggé szépen morog, kicsit az új kuplunglamellák nehezen jöttek bele a csúszkálásba de végül minden rendben. Sajnos mindig van egy de. Nagyon nehezen megy be az 1-es sebességbe, többször is nagyon rá kell taposni, nincs meg az a határozott sebességbe kattanás sem. Nem akar lenn maradni a pedál, visszajön üresbe. Ha nagyon erősen nyomom le, akkor második-harmadik próbálkozásra sikerül. Nem tudom mi lehet az oka. A többi sebességet veszi puhán finoman mint a vaj, üreset is. A blokk szét volt szedve, ellenben a csapágyakon kívül semmi sem új (a váltóműnél ), minden a régi. Azelőtt nem volt ilyen baj vele. Gondolkodom a rugós-golyós csavaron, mert ott eltávolítottam egy rakás gumis gányolást, és egy szép rézalátéttel raktam össze. Tippem sincs mi okozhatja. :(

A segítségeket, nagyon köszönöm,
további szép napot! :)
Olajleeresztő csavar alá tegyél még egy vastag alu vagy rézalátétett.
No megpróbáltam, tettem alátéteket, egyet is kettőt is, hármat is. Játszottam a csavarral is, kihajtottam fél fordulatonként, de semmi. Nem nagyon változott. :( Nagyon nehezen megy be. Mondjuk nem az olajleeresztő csavar alá tettem hanem a rugós-golyós alá. Az olajleeresztő alá tegyem? Mit tudjak még megpróbálni?
Köszi! :)
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Üdvözletem!

Érdekelne egy dolog. Kis TS-nél a kuplung keréknél a berúgóracsnin lévő zégergyűrű helyettesíthető-e csapáhgboltban kapható zégerrel, vagy csak a gyári karika a jó oda? Sajnos a tartalék blokkomból ez a rész hiányzik, és a racsnis rész nem marad a helyén...


Köszi a segítséget!

Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Toronto írta:Sziasztok!
Összeraktam a gépet (ETZ 250) eléggé szépen morog, kicsit az új kuplunglamellák nehezen jöttek bele a csúszkálásba de végül minden rendben. Sajnos mindig van egy de. Nagyon nehezen megy be az 1-es sebességbe, többször is nagyon rá kell taposni, nincs meg az a határozott sebességbe kattanás sem. Nem akar lenn maradni a pedál, visszajön üresbe. Ha nagyon erősen nyomom le, akkor második-harmadik próbálkozásra sikerül. Nem tudom mi lehet az oka. A többi sebességet veszi puhán finoman mint a vaj, üreset is. A blokk szét volt szedve, ellenben a csapágyakon kívül semmi sem új (a váltóműnél ), minden a régi. Azelőtt nem volt ilyen baj vele. Gondolkodom a rugós-golyós csavaron, mert ott eltávolítottam egy rakás gumis gányolást, és egy szép rézalátéttel raktam össze. Tippem sincs mi okozhatja. :(

A segítségeket, nagyon köszönöm,
további szép napot! :)
Olajleeresztő csavar alá tegyél még egy vastag alu vagy rézalátétett.
Avatar
Toronto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2013.02.03. 17:00
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Toronto »

Sziasztok!
Összeraktam a gépet (ETZ 250) eléggé szépen morog, kicsit az új kuplunglamellák nehezen jöttek bele a csúszkálásba de végül minden rendben. Sajnos mindig van egy de. Nagyon nehezen megy be az 1-es sebességbe, többször is nagyon rá kell taposni, nincs meg az a határozott sebességbe kattanás sem. Nem akar lenn maradni a pedál, visszajön üresbe. Ha nagyon erősen nyomom le, akkor második-harmadik próbálkozásra sikerül. Nem tudom mi lehet az oka. A többi sebességet veszi puhán finoman mint a vaj, üreset is. A blokk szét volt szedve, ellenben a csapágyakon kívül semmi sem új (a váltóműnél ), minden a régi. Azelőtt nem volt ilyen baj vele. Gondolkodom a rugós-golyós csavaron, mert ott eltávolítottam egy rakás gumis gányolást, és egy szép rézalátéttel raktam össze. Tippem sincs mi okozhatja. :(

A segítségeket, nagyon köszönöm,
további szép napot! :)
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

moyos írta: Csáó!
Próbáld meg elérni Gessztit. Ő emlékeim szerint Zalában javítgat, de talán ő a legközelebbi, aki esetleg tud segíteni.
Köszönöm, talán megpróbálom. Egerszegig még elmegyek vele így.
Kár, hogy nem lehet már új MZ-t venni.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: moyos »

MrSummertime89 írta:
csoka írta: Nem lehet,hogy a főtengely csapágyad annyira "oda van",hogy a kotyogás befolyásolja a megszakító mozgását?
De lehet :(
Várok még egy hetet, hátha jelentkezik valaki aki elvállalná a javítást. Ha nem megy eladom. Pedig szép motor, még 1 év műszakija van.
Csáó!
Próbáld meg elérni Gessztit. Ő emlékeim szerint Zalában javítgat, de talán ő a legközelebbi, aki esetleg tud segíteni.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

MrSummertime89 írta:
csoka írta: Nem lehet,hogy a főtengely csapágyad annyira "oda van",hogy a kotyogás befolyásolja a megszakító mozgását?
De lehet :(
Várok még egy hetet, hátha jelentkezik valaki aki elvállalná a javítást. Ha nem megy eladom. Pedig szép motor, még 1 év műszakija van.
Szombathelyen nem vagyok ismerős, de Veszprémben, pontosabban Almádiban van egy ügyes ember. Budapesten ott van Bambi, csak fel kell tenni a vonatra és a Déliből kimotorozni, vagy utánfutóval elvinni. Nem akkora dolog, ha pedig jó lesz, igazán sok örömet fog még szerezni!
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

csoka írta: Nem lehet,hogy a főtengely csapágyad annyira "oda van",hogy a kotyogás befolyásolja a megszakító mozgását?
De lehet :(
Várok még egy hetet, hátha jelentkezik valaki aki elvállalná a javítást. Ha nem megy eladom. Pedig szép motor, még 1 év műszakija van.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Sírtam már a szervízbe, de nem jelezte senki, hogy elvállalná a gyújtásállítást :(

Azért köszi mindenkinek, ha van valami tipp azt megköszönöm. Jó motorozást annak, akinek van mivel :([/quote]
Nem lehet,hogy a főtengely csapágyad annyira "oda van",hogy a kotyogás befolyásolja a megszakító mozgását?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

MrSummertime89 írta: De hülye helyen van, még a gyújtótrafót is ki kellett venni, pedig a túloldalon is elfért volna a cucc. Amúgy szép tiszta.

Másik gyertyával is próbáltam, gyertyakábelt is felfrissítettem. Ugyanaz, kövér gázra töfföget. De nem úgy fullad mint a simo, ha nem kap eleget akármiből is.
Ha kisebb előgyújtást adok, még rosszabb, ha túl nagy akkor meg nem olyan rossz, de nagyon csörög a motor, érezni hogy darabosan jár, rázkódik.

Sírtam már a szervízbe, de nem jelezte senki, hogy elvállalná a gyújtásállítást :(

Azért köszi mindenkinek, ha van valami tipp azt megköszönöm. Jó motorozást annak, akinek van mivel :(
Tipp: legközelebb jobban jársz, ha nem bal oldalról bontod szét a fél motort, hanem egyszerűen leveszed a jobb oldali deknit (légszűrőház): 3 db hatos csavar tartja, meg a légszűnő gumicsövének bilincsét kell fellazítani :)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

MrDok írta:
MrSummertime89 írta: A légszűrőt is kipucolnám, de az hol van? Nem találom egyik oldalon sem :(
Első körben vedd ki, tesztkör, aztán meglátod hogy jobb-e.
Légszűrő? Henger->szívócsonk->karbi->gumi szívócső->légszűrőház->benne a légszűrő. :mrgreen:
Ha a felsorolás elején lévő alkatrészt sem találod, akkor nem neked készült ez a motorkerékpár, gyorsan add el! :mrgreen:
De hülye helyen van, még a gyújtótrafót is ki kellett venni, pedig a túloldalon is elfért volna a cucc. Amúgy szép tiszta.

Másik gyertyával is próbáltam, gyertyakábelt is felfrissítettem. Ugyanaz, kövér gázra töfföget. De nem úgy fullad mint a simo, ha nem kap eleget akármiből is.
Ha kisebb előgyújtást adok, még rosszabb, ha túl nagy akkor meg nem olyan rossz, de nagyon csörög a motor, érezni hogy darabosan jár, rázkódik.

Sírtam már a szervízbe, de nem jelezte senki, hogy elvállalná a gyújtásállítást :(

Azért köszi mindenkinek, ha van valami tipp azt megköszönöm. Jó motorozást annak, akinek van mivel :(
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

"Nekem sárga... :twisted: ,,
Nekem egész sötétsárga ha keveset iszok :lol:

"...Maajd jövök, ha te is a Tolna Túrára.......... :mrgreen: ,,
Nem tolom. Utánfutón vagy tréleren szoktam vinni ha baj van. :lol:

"...TS 125 az alany, nem ETZ!,,
MrSummer, vegyél már egy Etz-t, hadd segítsek. :mrgreen:

Nnajólvan, viszlát a Pilisen! :smt039
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

sunbim írta:
Kedves Summertime Úr! :D
Doki barátunk helyesen írta a lekövetését a légszűrő elhelyezkedésének, kiegészíteném:

Jobb oldaldekli zárját kinyitod , leakasztod. A savas kapacitástároló egységet kiszereled. Mögötte meg fogsz látni egy kb 14cm átmérőjű "majdnem kerek fémlemez,,t , hatos anya fogja, kitekered, lehúzod a menetes pálcáról a "majdnem kerek fémlemez,,t , ezt légszűrőfedélnek is nevezhetném, de az túl szaxerű. :D
Ha lehúztad a pálcáról ezt az alkatrészt, előtűnik a hengeres légszűrő ,és annak piros/rózsaszín szilikongumi karimája. Eltávolítása magad felé, egy határozott mozdulattal megtörténhet.

Doki, Te meg ne szervizeskedj itt, hanem gyere Pilis túrára !! :D
Maajd jövök, ha te is a Tolna Túrára.......... :mrgreen:
TS 125 az alany, nem ETZ!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

sunbim írta:...és annak piros/rózsaszín szilikongumi karimája...
Nekem sárga... :twisted:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

MrDok írta:
MrSummertime89 írta: A légszűrőt is kipucolnám, de az hol van? Nem találom egyik oldalon sem :(
Első körben vedd ki, tesztkör, aztán meglátod hogy jobb-e.
Légszűrő? Henger->szívócsonk->karbi->gumi szívócső->légszűrőház->benne a légszűrő. :mrgreen:
Ha a felsorolás elején lévő alkatrészt sem találod, akkor nem neked készült ez a motorkerékpár, gyorsan add el! :mrgreen:
Kedves Summertime Úr! :D
Doki barátunk helyesen írta a lekövetését a légszűrő elhelyezkedésének, kiegészíteném:

Jobb oldaldekli zárját kinyitod , leakasztod. A savas kapacitástároló egységet kiszereled. Mögötte meg fogsz látni egy kb 14cm átmérőjű "majdnem kerek fémlemez,,t , hatos anya fogja, kitekered, lehúzod a menetes pálcáról a "majdnem kerek fémlemez,,t , ezt légszűrőfedélnek is nevezhetném, de az túl szaxerű. :D
Ha lehúztad a pálcáról ezt az alkatrészt, előtűnik a hengeres légszűrő ,és annak piros/rózsaszín szilikongumi karimája. Eltávolítása magad felé, egy határozott mozdulattal megtörténhet.

Doki, Te meg ne szervizeskedj itt, hanem gyere Pilis túrára !! :D
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

MrSummertime89 írta: A légszűrőt is kipucolnám, de az hol van? Nem találom egyik oldalon sem :(
Első körben vedd ki, tesztkör, aztán meglátod hogy jobb-e.
Légszűrő? Henger->szívócsonk->karbi->gumi szívócső->légszűrőház->benne a légszűrő. :mrgreen:
Ha a felsorolás elején lévő alkatrészt sem találod, akkor nem neked készült ez a motorkerékpár, gyorsan add el! :mrgreen:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

Patrik írta:Ne vedd ki az üres rögzítő csavarját fölösleges,onnan is csak annyi folyik ki mint a leeresztő csavaron.
A nívó csavart vedd még ki és dönts oldalra a motort, az előttem szóló pedig a denki középső alsó rögzítő csavarjára gondolt a nívó csavar alatt középen.
Válaszd ki a szimpatikusabbat a kettő közül!

Ok! Értem már.Ki próbálom.
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

allllli írta:
MrSummertime89 írta: Szia!

Köszi hogy írtál, és a linket is!
Középállásban állítottam be a hézagot. Túl sokat nem oszt nem szoroz (Simsonnál legalábbis), de a túl nagy az cink. Nagyobb előgyújtást meg nem lehet adni, mert maximálisan el van forgatva a lemez, amin a megszakító van és a furat többet nem enged.
Hétfőn megkapja az új mexát és egy új kondenzátort. Ez utóbbi amúgy elég púpos és forog is a belseje. Remélem ezzel megoldódik. Magyar utángyártott megfelelő, vagy mindenképpen német kell bele?

Valaki tudna vasi szerelőt ajánlani?
Akkor állítsd az alaplapot teljesen jobbra és úgy állítsd be a megszakítóhézagot. Ezután tudsz nagyobb előgyújtást is adni neki. Kondenzátorból jó szokott lenni (legalábbis nekem) az a világos közepű 700 Ft körüli is, nem tudom az milyen gyártmány.
Hello!

Vettem alkatrészeket - megszakítót (Gyújtás kft. - kis dobozkában volt, adtak hozzá hézagmérő lapocskát is) és kondenzátort (fehér közepü).
Beállítottam a gyújtást középre, majd 0,4 mm hézagra a megszakítót. A motor első rúgásra indult, kiváló alapjárat, élénk gázreakciók.

Elvittem egy körre, de magasabb fordulaton ill. kövérebb gáz esetén (kis fordulaton is!) beszaggat.
Lehet üzemanyaghiánya van? Vagy a légszűrő koszos?

A karbit levettem, megnéztem, de nagyon tiszta és a fúvókák is szépek. (BVF 22N 2-2) A főfuvi 110-es, ez nem túl sok a TS125-nek? Mekkora lenne bele ideális?
A légszűrőt is kipucolnám, de az hol van? Nem találom egyik oldalon sem :(
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

allllli írta:1500 km-t mentem az új KOYO főtengelycsapágyakkal és máris lóg a csapágy a generátor oldalon...elég rendesen. Mint csapágycsere előtt. Összeszerelésnél nagyon gondos voltam, nem szorult semmi, mikor összeraktam. Talán a főtengely volt picit megkopva a csapágy alatt, mert ott tudtam mozgatni rajta. Ez okozhatta a "lógást"?
Valószínű gyári hiba.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

1500 km-t mentem az új KOYO főtengelycsapágyakkal és máris lóg a csapágy a generátor oldalon...elég rendesen. Mint csapágycsere előtt. Összeszerelésnél nagyon gondos voltam, nem szorult semmi, mikor összeraktam. Talán a főtengely volt picit megkopva a csapágy alatt, mert ott tudtam mozgatni rajta. Ez okozhatta a "lógást"?
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Ne vedd ki az üres rögzítő csavarját fölösleges,onnan is csak annyi folyik ki mint a leeresztő csavaron.
A nívó csavart vedd még ki és dönts oldalra a motort, az előttem szóló pedig a denki középső alsó rögzítő csavarjára gondolt a nívó csavar alatt középen.
Válaszd ki a szimpatikusabbat a kettő közül!
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

gabsic írta:
MZsGabi írta: Oké!
És mi a helyzet a kuplung bovdennel? Ha feltöltöm a 9 decivel nekem ott mindig folyik az olajam.
Gondolom csak az alsó olajleeresztő csavart vetted ki, de mindkét térből le kell engedni az olajat.
(váltó - alsó leengedőcsavar, kuplungtér - alsó középső deknifelfogó 6os csavar)


Az üres állás rögzítőre gondolsz?Azt nem tekertem ki.
Megpróbálom úgy.Lehet eddig túltöltöttem.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

zudori írta:Sziasztok!
A kis etz berúgókarjánál jön az olaj! Nem nagyon, de jön. Már cseréltem O gyűrűt, de még is jön. Valami ötlet,megoldás, praktika?
Nekem is jön ott az olaj. Én nem tudtam megoldani, de már le is sz*rom. Ennyi baj legyen, max nem az ünneplő cipőmben megyek motorozni...bár lehet h nem ártana neki egy kis ápoló, bőrmegújító olaj. :D
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

Sziasztok!
A kis etz berúgókarjánál jön az olaj! Nem nagyon, de jön. Már cseréltem O gyűrűt, de még is jön. Valami ötlet,megoldás, praktika?
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , nekem nem fötengelyszimeringes és mégis folyt amíg ki nem takarítottam a gumi dugót az olaj felöntőnél el fér benne 1 liter mindig annyit teszek bele üdv. juragy
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Atilla »

MZsGabi írta: Oké!
És mi a helyzet a kuplung bovdennel? Ha feltöltöm a 9 decivel nekem ott mindig folyik az olajam.
Ha jó a szint, esetleg főtengelyszimeringes a gép.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

MZsGabi írta: Oké!
És mi a helyzet a kuplung bovdennel? Ha feltöltöm a 9 decivel nekem ott mindig folyik az olajam.
Gondolom csak az alsó olajleeresztő csavart vetted ki, de mindkét térből le kell engedni az olajat.
(váltó - alsó leengedőcsavar, kuplungtér - alsó középső deknifelfogó 6os csavar)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

allllli írta:
MZsGabi írta:Sziasztok!
Olaj csere gondjaim vannak a 250 ETZ-vel.Lehetséges hogy nem folyik ki az összes olaj?Az olajleeresztőn keresztül?
Mert amikor feltöltöttem olajjal akkor a kuplung bovdennél folyt ki az olajam.Illetve ez normális kell oda valamiféle tömítés?
http://www.olajshop.hu/eurol-sport-tour ... 0-1-l.htmlMost ez az olaj van benne és nehezen veszi a 4. 5. sebességet. Tudtok valami jó olajat ajánlani?
Ja még valami a blokkot ki lehet valahogy takarítani szétszedés nélkül?Nem tudom mikor volt utoljára olaj cserélve nem rég került hozzám a moci és mindig szürke trutyi van a leeresztő csavar mágnesén.
A segítséget előre is köszi!
Széles utat!
Az olajleeresztőn nem fog az összes kifolyni. Pár cl biztos marad a fogaskerekek között, meg az eldugott járatokban stb.
9 dl olaj kell bele. A sebességeket nem biztos, hogy az olaj miatt veszi nehezen. Lehet, hogy elkopott a léptetővillád.
Üzem melegre kell járatni a motort, leállítod, majd vársz kb. 10-15 percet, hogy lecsorogjon az olaj a blokk aljára és úgy kell leengedni. A mágnesről meg szedd le a fémreszeléket. Nem baj, ha ott van, az a dolga, hogy összegyűjtse.
Oké!
És mi a helyzet a kuplung bovdennel? Ha feltöltöm a 9 decivel nekem ott mindig folyik az olajam.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

MZsGabi írta:Sziasztok!
Olaj csere gondjaim vannak a 250 ETZ-vel.Lehetséges hogy nem folyik ki az összes olaj?Az olajleeresztőn keresztül?
Mert amikor feltöltöttem olajjal akkor a kuplung bovdennél folyt ki az olajam.Illetve ez normális kell oda valamiféle tömítés?
http://www.olajshop.hu/eurol-sport-tour ... 0-1-l.htmlMost ez az olaj van benne és nehezen veszi a 4. 5. sebességet. Tudtok valami jó olajat ajánlani?
Ja még valami a blokkot ki lehet valahogy takarítani szétszedés nélkül?Nem tudom mikor volt utoljára olaj cserélve nem rég került hozzám a moci és mindig szürke trutyi van a leeresztő csavar mágnesén.
A segítséget előre is köszi!
Széles utat!
Az olajleeresztőn nem fog az összes kifolyni. Pár cl biztos marad a fogaskerekek között, meg az eldugott járatokban stb.
9 dl olaj kell bele. A sebességeket nem biztos, hogy az olaj miatt veszi nehezen. Lehet, hogy elkopott a léptetővillád.
Üzem melegre kell járatni a motort, leállítod, majd vársz kb. 10-15 percet, hogy lecsorogjon az olaj a blokk aljára és úgy kell leengedni. A mágnesről meg szedd le a fémreszeléket. Nem baj, ha ott van, az a dolga, hogy összegyűjtse.
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

Sziasztok!
Olaj csere gondjaim vannak a 250 ETZ-vel.Lehetséges hogy nem folyik ki az összes olaj?Az olajleeresztőn keresztül?
Mert amikor feltöltöttem olajjal akkor a kuplung bovdennél folyt ki az olajam.Illetve ez normális kell oda valamiféle tömítés?
http://www.olajshop.hu/eurol-sport-tour ... 0-1-l.htmlMost ez az olaj van benne és nehezen veszi a 4. 5. sebességet. Tudtok valami jó olajat ajánlani?
Ja még valami a blokkot ki lehet valahogy takarítani szétszedés nélkül?Nem tudom mikor volt utoljára olaj cserélve nem rég került hozzám a moci és mindig szürke trutyi van a leeresztő csavar mágnesén.
A segítséget előre is köszi!
Széles utat!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 53 vendég