Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

=D>
Patrik írta:Nyáron nagy melegbe szerintem kimondottan jó a 80w90-es olaj,nem hígul fel annyira mint a 10W40-es motorolaj.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Nyáron nagy melegbe szerintem kimondottan jó a 80w90-es olaj,nem hígul fel annyira mint a 10W40-es motorolaj.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

SRicsi írta:Sziasztok!

250es karburátor tömítés jó a 125ös karburátorhoz? Környékünkön csak ezt lehet kapni. :( Boltban rámtukmáltak 80w-90es olajat bele rakhatom vagy inkább cseréltessem ki?
Az olaj jó bele de hidegben valószínű ugrani fog egyet ahogy egyesbe rakod.tömítés nem jó
SRicsi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 28
Csatlakozott: 2014.04.07. 19:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: SRicsi »

Sziasztok!

250es karburátor tömítés jó a 125ös karburátorhoz? Környékünkön csak ezt lehet kapni. :( Boltban rámtukmáltak 80w-90es olajat bele rakhatom vagy inkább cseréltessem ki?
Avatar
Toronto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2013.02.03. 17:00
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Toronto »

Sziasztok, :)
Először is köszönöm a segítséget a gyűrűvel kapcsolatos kérdésemhez, lengyel kerül majd bele, Almot.

Másodszor, a felhők nem fogynak, csak gyűlnek. Fura dolgot tapasztaltam: összeraktam a blokkot, és mivel a kuplungnál az a bizonyos hézag 0,5 mm alá csökkent ezért a kuplunglamellákat (csak a belső fogazásúakat) újakra cseréltem. Összeraktam szépen, ahogy a könyvben van írva, de az összerakás után észrevettem, hogy az ellenőrző hézag megnőtt legalább 4 mm-re, ráadásul a kuplungszerkezet olyan közel került a primer fogaskerékhez, hogy a 0,4-es hézagolólemezt tudtam csak betenni a kettő közé. Próbálva még nem volt, de nem is merem így kipróbálni. Valamit rosszul raktam össze vagy mitől lett ilyen? Melyek a rendes méretek új lamellák beszerelése után?

Köszi a segítségeket, remélem egyszer elkészül! :D
Szép napot!
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Repsol 15w50 :smt023

Nekem ez az aranyközépút a 10w40 és a sűrűbb 20w50 között.
MZ ETZ 251e '89
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Köszönöm a tapasztalati hozzászólást, de előrébb nem lettem... :D Persze lehetséges nincs is arany középút... :D
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

hell írta:Váltóba milyen 10W 40 ami úgymond befutó lehet milyen márkájú?
Nekem hidegen jó volt de ahogy bemelegedett vár akadt nehezebben vette a sebességeket 10w40-el.többet is próbáltam
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Váltóba milyen 10W 40 ami úgymond befutó lehet milyen márkájú?
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Pedig az összes sebességet szépen és könnyen veszi. Na akkor majd állítok rajta.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

nagydivad írta:
Slarin írta:Annak a golyónak a feladata az üres rögzítése. Nagyon valószínű, hogy ez miatt nem tudod betenni üresbe! Motorosboltban biztos, hogy van.
Ha már itt tartunk, nekem is nehezen veszi az üreset járó motornál. Ha gurulok és gurulás közben rakom be, akkor ha finoman csinálom viszonylag könnyen megvan, de ha megállok a motorral és úgy próbálom betenni játszani kell vele vagy 20 mp-et mire meglesz. A golyóm pedig ott van a helyén. :)
A kuplungod nem emel ki rendesen.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

nagydivad írta: Ha már itt tartunk, nekem is nehezen veszi az üreset járó motornál. Ha gurulok és gurulás közben rakom be, akkor ha finoman csinálom viszonylag könnyen megvan, de ha megállok a motorral és úgy próbálom betenni játszani kell vele vagy 20 mp-et mire meglesz. A golyóm pedig ott van a helyén. :)

Nálam akkor csináltam mikor 80W olaj volt benne, miután átálltam a 10W40-re azóta olyan a váltó mint a vaj.
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Slarin írta:Annak a golyónak a feladata az üres rögzítése. Nagyon valószínű, hogy ez miatt nem tudod betenni üresbe! Motorosboltban biztos, hogy van.
Ha már itt tartunk, nekem is nehezen veszi az üreset járó motornál. Ha gurulok és gurulás közben rakom be, akkor ha finoman csinálom viszonylag könnyen megvan, de ha megállok a motorral és úgy próbálom betenni játszani kell vele vagy 20 mp-et mire meglesz. A golyóm pedig ott van a helyén. :)
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Kobi írta:Üdv! Megint lenne egy-két fura kérdésem.! :)
ETZ 150 A kuplungnál azoknak a hézagoló lemezeknek (háromszög alakú) gyárilag összesen milyen vastagnak kell lennie?? Lehet hogy túl vékony és azért nehéz kivenni járó motornál üresbe?
A másik érdekesség számomra hogy amikor szétszedtem a blokkot ott alul a csavar felett ugye van egy rugó.. na azon kellene lenni egy kis vasgolyónak, ha jól tudom. Na az nem volt benne. Ez is lehet a probléma? Ha igen akkor ilyen kis golyót hol lehet venni?? :)
Előre is köszönöm!! :)
Annak a golyónak a feladata az üres rögzítése. Nagyon valószínű, hogy ez miatt nem tudod betenni üresbe! Motorosboltban biztos, hogy van.
Kobi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2014.02.26. 21:20
MZ-d típusa: Mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kobi »

Üdv! Megint lenne egy-két fura kérdésem.! :)
ETZ 150 A kuplungnál azoknak a hézagoló lemezeknek (háromszög alakú) gyárilag összesen milyen vastagnak kell lennie?? Lehet hogy túl vékony és azért nehéz kivenni járó motornál üresbe?
A másik érdekesség számomra hogy amikor szétszedtem a blokkot ott alul a csavar felett ugye van egy rugó.. na azon kellene lenni egy kis vasgolyónak, ha jól tudom. Na az nem volt benne. Ez is lehet a probléma? Ha igen akkor ilyen kis golyót hol lehet venni?? :)
Előre is köszönöm!! :)
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Toronto írta:Sziasztok :)

Nagy dilemmában vagyok. A boltban kétféle dugattyúgyűrű van 70-es méretben. Az egyikről annyit lehet tudni, hogy nevenincs, tajvani és 3000 forintot kérnek el a szettért és van indiai Ambika márkájú de jóval olcsóbb. Fogalmam sincs melyiket válasszam. Mit nézzek? Azt, hogy a drágábbat vegyem vagy azt amelyiknek van neve? Szemrevételezéssel valamit meg lehet állapítani róluk? Létezik valamilyen márka amit ajánlotok?

Köszönöm a segítséget, kellemes hétvégét.
:D
Hát semmiképpen ne az Ambikát, azért olcsó, mert nagyon sz*r. De a taiwanit is kihagynám gyűrűből. Inkább már akkor magyart vennék. De a legjobb a lengyel. Ha nincs a boltban ahol nézted, akkor keress másik boltot vagy rendelj neten! A gyűrűt ne kapkodd el, inkább várj rá, de akkor jó legyen benne!
nicecleanpot
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2014.03.19. 19:36
MZ-d típusa: schwalbe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nicecleanpot »

köszi a tanácsokat! hiányzott belőle biztosító alátét, csoda, hogy eddig elment.. mindig tanul valamit az ember :)
JBiafra
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.03.06. 17:13
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: JBiafra »

Üdv, a mai reggel munkába menet nem indult be a kisTS-em, vissza durrogott, aztán megnéztem a hajnali sötétben, de egyenlőre azt tudom, hogy alsó dugó állásnál van szikrám. Valakinek volt hasonló? Remélem nem a főtengely hullott szét. Eddig ezzel jártam a héten, nem volt semmi furi, kivéve, hogy két éve nincs töltésem...
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

KILL3R etz írta:
tiger1342 írta:Tegnapelőtt leszedtem a kuplungomat, mert elkezdett csúszni. Eljöttem vele 130 km-t óvatoskodva, aztán "nemérdekelcsakérjekoda" üzemmódban, ezért gondoltam ránézek megégtek-e a lamelláim. Amikor a kezembe került egyből láttam a csúszás okát: Az egyik biztosító alátét eltört (dejó, hogy levettem a deknit) és a 6 anyából az egyik kicsit letekeredett. Nem esett le, de ott megnőtt a hézag, és a mellette lévő 2 anya is elkezdett lazulni. Arra gondoltam raknék ide önzáró anyát, kérdés, kibírja-e a meleget, a váltóolaj is 90 fok körül van üzemmelegen, ha jól gondolom.
Természetesen új rözgítő alátéteket is vennék, de jobb a békesség.
Vélemények?
Nekem mindkét motoromon csak önzáró anya van, és még soha nem volt gond vele. :wink:
Köszönöm, erre voltam kíváncsi.
Bár csavarboltba már nem jutok el, a 4kelemennél meg a ismét a "kézszéttárós módszerrel" szolgáltak ki. ("Nem tudok adni.")
Legyártok magamnak 6 alátétet és csá. Ha addig kapok csavart is, akkor önzárós lesz. Ha nem, akkor nem. :)
Fene se emlékszik, lehet nem húztam meg eléggé...
TS powa!
Kép
Avatar
Toronto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2013.02.03. 17:00
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Toronto »

Sziasztok :)

Nagy dilemmában vagyok. A boltban kétféle dugattyúgyűrű van 70-es méretben. Az egyikről annyit lehet tudni, hogy nevenincs, tajvani és 3000 forintot kérnek el a szettért és van indiai Ambika márkájú de jóval olcsóbb. Fogalmam sincs melyiket válasszam. Mit nézzek? Azt, hogy a drágábbat vegyem vagy azt amelyiknek van neve? Szemrevételezéssel valamit meg lehet állapítani róluk? Létezik valamilyen márka amit ajánlotok?

Köszönöm a segítséget, kellemes hétvégét.
:D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

tiger1342 írta:Tegnapelőtt leszedtem a kuplungomat, mert elkezdett csúszni. Eljöttem vele 130 km-t óvatoskodva, aztán "nemérdekelcsakérjekoda" üzemmódban, ezért gondoltam ránézek megégtek-e a lamelláim. Amikor a kezembe került egyből láttam a csúszás okát: Az egyik biztosító alátét eltört (dejó, hogy levettem a deknit) és a 6 anyából az egyik kicsit letekeredett. Nem esett le, de ott megnőtt a hézag, és a mellette lévő 2 anya is elkezdett lazulni. Arra gondoltam raknék ide önzáró anyát, kérdés, kibírja-e a meleget, a váltóolaj is 90 fok körül van üzemmelegen, ha jól gondolom.
Természetesen új rözgítő alátéteket is vennék, de jobb a békesség.
Vélemények?
Nekem mindkét motoromon csak önzáró anya van, és még soha nem volt gond vele. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

nicecleanpot írta:sziasztok! nem találtam kuplungos topikot, remélem ide is jó lesz. nos a probléma az, hogy váratlanul önmagától letekeredett a kuplungagy rögzítő bal menetes anya (etz 125). faterommal a motorszerelési tudásunk nem sokkal mutatott túl a simson gumicserén, gyertyapiszkáláson és karbikipucoláson. affinitás viszont volt a szereléshez, szédszedtük, rájöttünk a működésére, és hogy a megoldódott csavar a ludas. meghúztuk, összeraktuk, működött. 3 napig :( ma megint elment a kuplung, és valószínűleg az volt a gáz, hogy nem eléggé szorítottuk meg (ugyan mi azt hittük,hogy igen, de csak egy csavarhúzóval tudtunk ellentartani). nos a kérdésem az lenne, hogy miképpen lehetne azt a csavart rendesen meghúzni, mert így a megbízhatósága kicsit kérdéses a gépnek. menetrögzatő ragacs? megtépni mint az atom? meg mivel célszerű ellentartani? és kicsit s.o.s. és köszi, ha másnak is volt ilyen probléma és tud rá valami orvosságot!
Biztosító alátét kell a balmenetes anya alá és azt az alátétet pedig szépen ráhajlítod az anyára, hogy "biztosítsa" letekeredés ellen. Nem szabad nagyon meghúzni sem a szerelési videóban (az előttem lévő hozzászólásban a kolléga belinkelte) ott van h milyen nyomatékkal kell meghúzni.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

nicecleanpot írta:sziasztok! nem találtam kuplungos topikot, remélem ide is jó lesz. nos a probléma az, hogy váratlanul önmagától letekeredett a kuplungagy rögzítő bal menetes anya (etz 125). faterommal a motorszerelési tudásunk nem sokkal mutatott túl a simson gumicserén, gyertyapiszkáláson és karbikipucoláson. affinitás viszont volt a szereléshez, szédszedtük, rájöttünk a működésére, és hogy a megoldódott csavar a ludas. meghúztuk, összeraktuk, működött. 3 napig :( ma megint elment a kuplung, és valószínűleg az volt a gáz, hogy nem eléggé szorítottuk meg (ugyan mi azt hittük,hogy igen, de csak egy csavarhúzóval tudtunk ellentartani). nos a kérdésem az lenne, hogy miképpen lehetne azt a csavart rendesen meghúzni, mert így a megbízhatósága kicsit kérdéses a gépnek. menetrögzatő ragacs? megtépni mint az atom? meg mivel célszerű ellentartani? és kicsit s.o.s. és köszi, ha másnak is volt ilyen probléma és tud rá valami orvosságot!
http://www.youtube.com/watch?v=gk4xiRYBtAE
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

tiger1342 írta:Tegnapelőtt leszedtem a kuplungomat, mert elkezdett csúszni. Eljöttem vele 130 km-t óvatoskodva, aztán "nemérdekelcsakérjekoda" üzemmódban, ezért gondoltam ránézek megégtek-e a lamelláim. Amikor a kezembe került egyből láttam a csúszás okát: Az egyik biztosító alátét eltört (dejó, hogy levettem a deknit) és a 6 anyából az egyik kicsit letekeredett. Nem esett le, de ott megnőtt a hézag, és a mellette lévő 2 anya is elkezdett lazulni. Arra gondoltam raknék ide önzáró anyát, kérdés, kibírja-e a meleget, a váltóolaj is 90 fok körül van üzemmelegen, ha jól gondolom.
Természetesen új rözgítő alátéteket is vennék, de jobb a békesség.
Vélemények?
Szerintem tök felesleges az önzáró anya.
Új biztositó lemez,esetleg új anya azt ennyi.
Nem is hallottam/olvastam még ilyenről hogy csak úgy eltörjön a biztositó lemez azt letekerdejen az anya a kupplungon :-k
Szóval ez szerintem annyira ritka,így nem is gondolnám hogy bármi más biztositásra szükség lenne mint a gyári megoldás.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
nicecleanpot
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2014.03.19. 19:36
MZ-d típusa: schwalbe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nicecleanpot »

sziasztok! nem találtam kuplungos topikot, remélem ide is jó lesz. nos a probléma az, hogy váratlanul önmagától letekeredett a kuplungagy rögzítő bal menetes anya (etz 125). faterommal a motorszerelési tudásunk nem sokkal mutatott túl a simson gumicserén, gyertyapiszkáláson és karbikipucoláson. affinitás viszont volt a szereléshez, szédszedtük, rájöttünk a működésére, és hogy a megoldódott csavar a ludas. meghúztuk, összeraktuk, működött. 3 napig :( ma megint elment a kuplung, és valószínűleg az volt a gáz, hogy nem eléggé szorítottuk meg (ugyan mi azt hittük,hogy igen, de csak egy csavarhúzóval tudtunk ellentartani). nos a kérdésem az lenne, hogy miképpen lehetne azt a csavart rendesen meghúzni, mert így a megbízhatósága kicsit kérdéses a gépnek. menetrögzatő ragacs? megtépni mint az atom? meg mivel célszerű ellentartani? és kicsit s.o.s. és köszi, ha másnak is volt ilyen probléma és tud rá valami orvosságot!
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Tegnapelőtt leszedtem a kuplungomat, mert elkezdett csúszni. Eljöttem vele 130 km-t óvatoskodva, aztán "nemérdekelcsakérjekoda" üzemmódban, ezért gondoltam ránézek megégtek-e a lamelláim. Amikor a kezembe került egyből láttam a csúszás okát: Az egyik biztosító alátét eltört (dejó, hogy levettem a deknit) és a 6 anyából az egyik kicsit letekeredett. Nem esett le, de ott megnőtt a hézag, és a mellette lévő 2 anya is elkezdett lazulni. Arra gondoltam raknék ide önzáró anyát, kérdés, kibírja-e a meleget, a váltóolaj is 90 fok körül van üzemmelegen, ha jól gondolom.
Természetesen új rözgítő alátéteket is vennék, de jobb a békesség.
Vélemények?
TS powa!
Kép
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

allllli írta:ETZ 250 kuplung lepörgését meg szeretném akadályozni. Melyik szelepcsiszoló pasztát javasoljátok, a durva vagy a finom szemcséjűt? Vagy esetleg melyik márkát érdemes megvenni?
A felülettől függ. Ha nagyon karcos, akkor előbb a durvát, utána a finomat. :)
TS powa!
Kép
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

ETZ 250 kuplung lepörgését meg szeretném akadályozni. Melyik szelepcsiszoló pasztát javasoljátok, a durva vagy a finom szemcséjűt? Vagy esetleg melyik márkát érdemes megvenni?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Bandita írta:Sziasztok!

Győrben illetve annak közelében keresnék valakit aki megjavítaná ETZ 250-esemet és esetleg meg is mutatna, tanítana néhány dolgot. Sajnos ilyen lehetőség híján tavaly szeptember óta áll a motor :cry:
Küldtem privát üzenetet!
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cat »

Köszi az infókat

Eladó egy alig használt dugattyú(gyűrűkkel együtt) 8)
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

bluerider írta:Lehet ETZ dugó, mert úgy tudom az magasabb mint a /1! :-k
Igen, ez egy ETZ dugattyú, a TS-é alacsonyabb. (Emiatt nem csereszabatos.)
TS powa!
Kép
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Lehet ETZ dugó, mert úgy tudom az magasabb mint a /1! :-k
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cat »

Üdv

Sajnos a rosszabbik végén lógicálok, így lenne pár kérdésem...
Mivel a kipuff menetem kijött a helyéről és nem tudtam itt helyben megcsináltatni, előkaptam a tartalék hengerem + ajándék dugót és megfúrattam a dugó méretére..
összeraktam és első meglepi: a dugón nem ugyanugy vannak a stiftek mint a régin...(jóvan elfér gondoltam)
2 meglepi a kipuff menete kb 2mm menetemelkedésű, nem 1,5-ös mint a sima(amihez van hollanderem ugye)
Némi sodrott rézvezetékkel történő körbetekerés után megszorult a hollander, így próba.
1 mozdítás a berúgón, csattanás és sehová tovább...
Leszedtem a hengerfejet leszorítván a hengert a kövi kép:
http://i.imgur.com/kCfEBSF.jpg

Kissé alacsony a henger gondoltam...
Lekaptam a hengert és a dugót is...
Sajna ez a Berta (Made in Hungary) nem igazán jó nekem.,..

1;
Milyen dugó ez, hogy hosszabb vagy 4-5mm el??
http://i.imgur.com/NAF6Z8p.jpg


2;
Milyen menet lehet ez a hengerben( elismerem elég szar a kép de csak telo van)???
"Normál menet":
http://i.imgur.com/2n1yLLi.jpg

Hülye menet:
http://i.imgur.com/TGXZwsE.jpg

Köszi
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

zsakfos írta:
Matthej01 írta:Valaki tudna segíteni? Etz250 hez keresek blokk felek közé való tömítést Székesfehérvár és környékén esetleg van-e olyan bolt ahol lehet kapni vagy van- e olyan személy akinek van és meg is válna tőle? fehérváron a dankovicsnál biztos nincs.
Most tömitő pasztára gondolsz vagy valamiféle papirtömitésre?
Mert oda paszta kell,az meg csak kapható Fehérváron valamelyik autós boltban.
Nem a pasztára gondolok, hanem valamilyen anyagból készült tömítésre, de nem papír. vannak olyan készletek amiben vannak lehet is kapni pesten..... máshol ez idáig nem láttam. Paszta volt közte de nem vált be.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , volt itt szó még a múltkor az olajfolyásomról .már mint a motoromnak az olajfolyásáról , valóban a sebesség visszajelzőnél volt a szivárgás, be kentem FBS-el azóta meg szűnt a szivárgás , de még a könyék cső csatlakozásnál a hengerhez ott még szivárog a motorolaj üdv juragy
Bandita
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2013.05.29. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Lux

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bandita »

Sziasztok!

Győrben illetve annak közelében keresnék valakit aki megjavítaná ETZ 250-esemet és esetleg meg is mutatna, tanítana néhány dolgot. Sajnos ilyen lehetőség híján tavaly szeptember óta áll a motor :cry:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Matthej01 írta:Valaki tudna segíteni? Etz250 hez keresek blokk felek közé való tömítést Székesfehérvár és környékén esetleg van-e olyan bolt ahol lehet kapni vagy van- e olyan személy akinek van és meg is válna tőle? fehérváron a dankovicsnál biztos nincs.
Most tömitő pasztára gondolsz vagy valamiféle papirtömitésre?
Mert oda paszta kell,az meg csak kapható Fehérváron valamelyik autós boltban.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Valaki tudna segíteni? Etz250 hez keresek blokk felek közé való tömítést Székesfehérvár és környékén esetleg van-e olyan bolt ahol lehet kapni vagy van- e olyan személy akinek van és meg is válna tőle? fehérváron a dankovicsnál biztos nincs.
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Sziasztok!

Van egy 150-es hengerem 56.97-es dugóval. Sajna rosszul raktam össze és a csapszeg elég szép nútot mart a hengerbe. Meg szeretném fúratni.Neten nézegettem méreteket és ha jól látom akkor 58-as a max dugattyú. Van ennél nagyobb 150-es hengerhez?Ugyanis a bemarás eléri az 1mm-t :(
Avatar
Toronto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2013.02.03. 17:00
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Toronto »

Sziasztok,
alakul a motor, ma érkeztek meg az alkatrészek, amelyeket rendeltem. 70-re lesz a henger felfúrva, így érkeztett egy 69,92 feliratú dugattyúszett, hozzá 3 db ULTIMO feliratú gyűrűvel amelyeken még annyit ír, hogy 69. Jól érzem, hogy ez a gyűrű nem az ami nekem kell? Jól gondolom, hogy a gyűrűkön 70 et kellene írjon? Milyen gyűrűmárkák léteznek még, amiben meg lehet bízni?

Köszi a segítséget!
:)
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

Cat írta:Üdv
Hengerből ha kikopott a kipuff menete akkor hogyan javítható?
Kb mennyibe lehet megoldani és hogyan?

köszi

Én készítettem egy M50 X 1,5-ös menetfúrót, azt hajtószárral belehajtottam a sérült menetbe, és a menetfúró újra meggyógyította a sérült meneteket.
Mondjuk nekem nem voltak kikopva a menetek, csak az előző tulajok párszor félrekapatták.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Kipufogó topic 2oldal középtájt!
Több ötlet is volt rá!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Cat írta:Üdv
Hengerből ha kikopott a kipuff menete akkor hogyan javítható?
Kb mennyibe lehet megoldani és hogyan?

köszi
Legegyszerűbben: nagyobb menet belevágása, egyedi hollandival.
Hogy ezt hol, az már egy fogósabb kérdés, a környékeden kell keresni esztergányoló kisiparost, aki eltököl neked vele.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cat »

Üdv
Hengerből ha kikopott a kipuff menete akkor hogyan javítható?
Kb mennyibe lehet megoldani és hogyan?

köszi
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Iványi Balázs írta:Üdv!
Nem tudom,hogy jó helyre írok-e ezzel a kérdéssel,de milyen gyertyát ajánlotok 250 es etz-be?!
Keverési arányom 1:50-hez. heti max 30 km-ert megyek,általában rövid távon.
Például NGK B8HS
Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs »

Üdv!
Nem tudom,hogy jó helyre írok-e ezzel a kérdéssel,de milyen gyertyát ajánlotok 250 es etz-be?!
Keverési arányom 1:50-hez. heti max 30 km-ert megyek,általában rövid távon.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

kerpacs írta:Most csereltem teljeskuplug szerkezetet es valamiert nem mukodik akuplung vagy csuszik vagy nem emelki mi tegyek
Rezso
Üdvszerintemszeddszetes rakjadoszeujrajoll.
Gondolommotorcsoonakban csereltelcuplungot.......... odanemiskell. :oops:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
kerpacs
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2014.03.21. 21:40
MZ-d típusa: emzetz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kerpacs »

Most csereltem teljeskuplug szerkezetet es valamiert nem mukodik akuplung vagy csuszik vagy nem emelki mi tegyek
Rezso
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Köszönöm nektek. Ha jól emlékszem Brisk N14C van benne.
Dreamer
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Dreamer írta:Sziasztok!

Továbbra is kérdésem, hogy találkozott már valaki a következő problémával. Gyorsításkor kalapácsszerű ütésre emlékeztető hang (detonál?) jön a blokkból. Ha beállok egy sebességre, vagy csak enyhén gyorsítok akkor nem érzékelhető.

A gyújtás 2.7-en volt. 2.4 el is ugyan ezt csinálja, bár 2.4-el mintha dinamikusabb lenne.
Tettem bele 100-as benzint, ezzel sem változott.
Préssáv 0,9.

Igazándiból nem akartam szétszedni a blokkot, leszedni a hengerfejet, de úgy tűnik, hogy rá kell vennem magam.

Valami ötlet?
Próbálj ki magasabb hőértékű gyertyát!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 41 vendég