Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Köszönöm szépen az infókat!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Lóri írta:Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy mennyi km megtétele után tekinthető bejáratottnak a motor? Most van az enyémben 200 km kereken.

Köszi a válaszokat!


Lóri
Ket teli tank benzin utan lehet lassan terhelni!
Dreamer
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Szia!
A könyv szerint 1500...2000km.
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy mennyi km megtétele után tekinthető bejáratottnak a motor? Most van az enyémben 200 km kereken.

Köszi a válaszokat!


Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Larionov »

Köszönöm a válaszokat igazatok van.
Ami miatt még aggódtam, hogy a karbi zörgésén kívűl, maga a motornak is elég kemény, kerepelő hangja van. Legalábbis a múltkor lágyabb hangja volt alapjáraton. Mondjuk szerintem akkor fals levegőt szívhatott, mert a szívócsonk karbi felőli végén a 2 csavarból az egyik menete megszakadt, most cseréltem. Azért nem értettem én a dolgot, hogy már az 5. rovátkában is volt a súber, de ment vele, sőt ha 2-3 percet állt a motor, egyet rúgnom kellett rajta szívatóval.
Most meg a 4.-ben van, és szerintem most biztos hogy túl dúsat kap a fals levegő nélkül, mert a szívatóra lényegében nincs is szükség, sőt amikor már jár a motor és félig behúzom rögtön leáll, úgy befolytja. Az alapjáratot nem lehet beállítani. Meg mentem így vele egy kört, és állandó fordulatszámon közlekedve olyan egyenetlen a járása, néha néha úgy egy pillanatra megtorpan, beledadog, de csak állandó fordulatszámon. Ezt hívja a szakkönyv "négyüteműzésnek"?

Na mindegy a lényeg, hogy megijedtem, mitől lett ilyen a hangja. Mondjuk mivel kezdő ETZ-s vagyok, nincs viszonyítási alapom, szóval még ha hangtalanul járna kb az is zavarna, mert "biztos hogy ennek ilyen hangtalanul kell járnia?" :mrgreen:
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Larionov írta:Nekem is lenne pár kérdésem az öreg motorosokhoz, szeretném ha meghallgatnátok a motorom hangját.

A lényeg az, hogy már mentem vele pár kört, aztán Gonda Tamás (MZ Racing Club-osok ismerhetik régebbről) barátom is ment vele pár kört. Megcibálta a fülét, hogy a szívem szakadt meg. Nekiesett, találomra próbálgatással állított az előgyújtáson, aztán azt mondta, hogy mostmár úgy megy, ahogy egy ETZ-nek kell. Hát én hazafelé kipróbáltam, 4000 felett tényleg nagyon jól ment. Itthon megméregettem, találomra sikerült neki egy 5mm-es előgyújtást állítani, amivel berúgáskor néha olyanokat visszarúgott a motor, hogy a lábam majd leszakakdt. Én visszaállítottam 3mm-re. Igaz itt volt egy furcsaság, mert apám kis próbalámpájával beállítottam 3mm-re, aztán kipróbáltam úgy, hogy a gyertyát a pipával betámasztottam a hengerhez, és így 2,5mm-en ugrott át a szikra. Ezt nem értettem miért van, de beállítottam gyertya alapján, mostmár 3mm-en ugrik át a szikra.
A karbit szétszedtem, mert apám TS250-es karbijával összehasonlítgattam. Összeraktam, a sieber tű fentről a 4. rovátkában, az üresjárati levegő kettő fordulattal kicsavarva.
Összedobtam a motort beindítottam, de olyan keményebb, kerepelőbb lett a járása, illetve ha hozzáérek a gázkarhoz csak annyira, hogy áthúzom a holtjátékon egyből belép egy plussz hülye hang a karbi felől ami eddig nem volt, falsot szívna? Jah és észrevettem, hogy a hangtompító és a kipufogó könyök találkozásánál szökik egy kis füst, a hollandernél jónak tűnik.

Arra szeretnélek kérni benneteket, hogy csekkoljátok le a motor hangját, én kezdő ETZ-s vagyok, szerintetek csak a rossz beállítások miatt van fura hangja, vagy valami mechanikusan sincs rendben?

https://drive.google.com/file/d/0B0Uzp5 ... sp=sharing
Amit a videón hallani néha-néha az a súber hangja ahogy picit elemelkedik az aljától.vedd le a légszűrőt és fogd le úgy húzd a gázt meglátod nem csörög .
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Azt a csapágyat a váltóban kenyérbéllel, vagy célszerszámmal lehet kiszedni.
Kenyérbél gyurma receptje alább, célszerszámot barkácsboltban beszerezhető betonba való acéldűbelből lehet csinálni.
Kell egy olyan ami belemegy a csapágyba, ott szétfeszíted egy menetes szárral, azzal meg tetszőleges módon ki tudod húzni a csapágyat.

A megemelt súber hangja az a zörgés a bovden feszítésénél, kopott karbi jellemzője.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára MrDok 2014.03.08. 14:05-kor.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Larionov »

Nekem is lenne pár kérdésem az öreg motorosokhoz, szeretném ha meghallgatnátok a motorom hangját.

A lényeg az, hogy már mentem vele pár kört, aztán Gonda Tamás (MZ Racing Club-osok ismerhetik régebbről) barátom is ment vele pár kört. Megcibálta a fülét, hogy a szívem szakadt meg. Nekiesett, találomra próbálgatással állított az előgyújtáson, aztán azt mondta, hogy mostmár úgy megy, ahogy egy ETZ-nek kell. Hát én hazafelé kipróbáltam, 4000 felett tényleg nagyon jól ment. Itthon megméregettem, találomra sikerült neki egy 5mm-es előgyújtást állítani, amivel berúgáskor néha olyanokat visszarúgott a motor, hogy a lábam majd leszakakdt. Én visszaállítottam 3mm-re. Igaz itt volt egy furcsaság, mert apám kis próbalámpájával beállítottam 3mm-re, aztán kipróbáltam úgy, hogy a gyertyát a pipával betámasztottam a hengerhez, és így 2,5mm-en ugrott át a szikra. Ezt nem értettem miért van, de beállítottam gyertya alapján, mostmár 3mm-en ugrik át a szikra.
A karbit szétszedtem, mert apám TS250-es karbijával összehasonlítgattam. Összeraktam, a sieber tű fentről a 4. rovátkában, az üresjárati levegő kettő fordulattal kicsavarva.
Összedobtam a motort beindítottam, de olyan keményebb, kerepelőbb lett a járása, illetve ha hozzáérek a gázkarhoz csak annyira, hogy áthúzom a holtjátékon egyből belép egy plussz hülye hang a karbi felől ami eddig nem volt, falsot szívna? Jah és észrevettem, hogy a hangtompító és a kipufogó könyök találkozásánál szökik egy kis füst, a hollandernél jónak tűnik.

Arra szeretnélek kérni benneteket, hogy csekkoljátok le a motor hangját, én kezdő ETZ-s vagyok, szerintetek csak a rossz beállítások miatt van fura hangja, vagy valami mechanikusan sincs rendben?

https://drive.google.com/file/d/0B0Uzp5 ... sp=sharing
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Larionov »

Toronto írta:Továbbá hiányzik egy alkatrész ami a javítási kézikönyvben az olajfelfogó táska gumi választótárcsájaként szerepel. Na ez nincs meg, és nem tudom pótolható-e? Egyébként a szerepét sem igazán értem.
-Jól láttam, hogy a szervízvideóban az egyik főtengely csapágyon porvédő van?
-A váltóműben az egyik csapágyat feszítőpatron segítségével húzzák ki. Ilyen sajnos nekem nincs és készíteni sem tudok. Mivel lehet pótolni? Létezi valamilyen alternatív megoldás?
A blokkfelek közé egy kis gumidugó meg választótárcsaként. Annyi tesz, hogy ketté választja az olajfelfogó táskát. Német fórumon azt olvastam, hogy az a szerepe, hogy kanyarban amikor bedöntöd, nem fog az összes összegyűlt olaj csak az egyik főtengely csapágyra zúdulni, hanem marad a másik csapágynak is amikor visszarakod egyenesbe, azáltal hogy ketté választja ez a kis gumidugó az olajfelfogó táskát.

Ezt a porvédős főtengely csapágy kérdést én is feltettem régebben. Az nem porvédő, hanem gyárilag műanyagkosaras csapágyakat szereltek az MZ-be és a műanyagkosár "tömör" felét látod.

A váltóban a zsákfuratból a legegyszerűbben a régi pannóniás módszerrel lehet kiszedni a csapágyat, de csak akkor ha biztos cseréled. Kenyérbelet egy kis vizzel keverve gyurmát csinálsz belőle (horgászok előnyben :mrgreen: ). És ezt a gyurmát elkezded betömni a csapágy belső gyűrűjén. Egy ütőtüskével ami belefér a
csapágy belső gyűrűjébe, elkezded beütni ezt a gyurmát. A csapágy és a zsákfurat fala közötti hézagba bekúszik ez a gyurma és elkezdi kinyomni a csapágyat. A biztonság kedvéért a blokkfél túloldaláról egy fával támaszd alá a zsákfuratot, hogy az vegye fel az ütést. Én is így szedtem ki, nekem gyönyörűen könnyen kijött. Persze ez a csapágy utánna dobós, mert szerintem az életben ki nem mosod belőle ezt a gyurmát.
KépKép
Avatar
Toronto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2013.02.03. 17:00
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Toronto »

Először is köszönöm szépen a dicsérő szavakat! Igyekszem méltó lenni rá! Továbbá, igen sokat jelent számomra, hogy a mai világban, amikor ez a márka már történelem, (az összes előnyével és hátrányával), van egy márkatársi világ ahol ki-ki a lehetőségeihez mérten segít ahogy tud. Ha nem lenne, akkor éreznénk csak a hiányát igazán!

-A motort szétszedtem majdnem teljesen, leesett az állam amikor megláttam, hogy valaki kiszedte belőle a főtengely csapágy melletti nyomástartó lemezeket. Továbbá hiányzik egy alkatrész ami a javítási kézikönyvben az olajfelfogó táska gumi választótárcsájaként szerepel. Na ez nincs meg, és nem tudom pótolható-e? Egyébként a szerepét sem igazán értem.
-Úgy tűnik, hogy a henger megérett a fúrásra és kap egy új dugót is. Mondjuk azt nem értem, hogy ahol a hengert fúrják, ott tartanak eladásra dugattyúkat is? Vagy csak pontosan megmondják, hogy milyet kell vennem? A Futár motorosbolt oldalán (létezik jobb lehetőség?) találtam KOYO főtengelycsapágy szettet duplaajkú szimeringekkel 7100 forintért. Az jöhet? Ugyancsak itt volt 6000 forintért német, gyáriként feltüntetett dugattyúkészlet. Ez megfelelő? A készlet mit tartalmaz? (csapszeg, gyűrűk, tűgörgős kosár, stb)
-Jól láttam, hogy a szervízvideóban az egyik főtengely csapágyon porvédő van?
-A motortartó egyik füle törött volt. Láttam hogy létezik a normál meg az erősített. Normál használatra, megteszi a gyári is vagy inkább legyen az erősített?
-A csapágyragasztóból milyen márkát vagy típust illik venni?
-A váltóműben az egyik csapágyat feszítőpatron segítségével húzzák ki. Ilyen sajnos nekem nincs és készíteni sem tudok. Mivel lehet pótolni? Létezi valamilyen alternatív megoldás?

Elnézést, hogy ennyit értetlenkedem, :oops: csak sajnos nem ismerem a piacot, s amiből lehet, szeretném a legmegfelelőbbet venni, már amennyire a pénztárcám engedi.
A szervízvideókat lázasan nézem, lassan megtanulok belőlük németül. :)
A segítségeket ismételten nagyon köszönöm!
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Toronto írta: Kép
Szerintem ez a dugó már megérett a nyugdíjra. Keress valami jó fúrómestert, és fúrasd fel a hengert. Ő adjon bele jó minőségű dugattyút. (a dugóhoz fúrja a hengert)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Toronto írta:Sziasztok,
Tavaly vásároltam egy 250-es ETZ-t. Aztán őszre szépen a hibák mind előjöttek. A 21 lóból legalább 7 valahol legelni van, az olaj rendesen csöpögött az alján. Mivel nem áll módomban szerelőhöz vinni, ezért szépen legyártottam a szerszámokat, s szétszedtem az egész blokkot. Szembesültem egy-két problémával és a diagnosztizáláshoz szeretnék tanácsokat kérni.

-a dugattyúról teszek fel képeket. A gyűrűkön látszódik a berágódás de kicsinek tűnik. A henger belső falán alig tapintható kopás van. Ha már tapintható akkor az fúrást jelent?
-a főtengelycsapágyak elég rendesen lógnak.
-másik érdekesség, hogy hidegen rakhatták össze, mert ami csapágyam van szinte mindenik (leszámítva a főtengelyt) belső gyűrűjében könnyen elfordul a tengely. Ez megoldódik a csapágy cseréjével, vagy a tengely is elkopott. Mit lehet tenni ha nem elég a csapágycsere.
-lehúzattam a kuplungszerkezetet. Ott is látható egy csapágy amiben az a menetelt "cső" van amitől lehúzódik a szerkezet. Ennek a csapágynak is a belső gyűrűje lazán körbeszalad a fentebb említett "csövön". Itt is baj van?
-a dugattyú tetején 69,46-os jelölés található. Ha fúratni kell a hengert akkor milyen méretre és milyen új dugattyúszettet vegyek bele? A főtengely és hajtókar között, nem érzek mozgást.
-SKF csapágyak beszerzésére lenne lehetőségem. Az megfelelő?

Elnézést a hosszú litániáért, de sok a kérdésem és sok is lesz még valószínűleg.
A segítségeket előre is nagyon szépen köszönöm!
:wink:
Először is: ÜDV A CSAPATBAN!
Nagy öröm számomra, hogy épkézláb mondatokat megfogalmazni képes új fórumtagot üdvözölhetek személyedben, aki az mellett, hogy meg tudja fogalmazni a problémáját, még kiváló minőségű képekkel is kiegészíti azt.
A legjobb helyen vagy a kérdéseiddel!
Sorjában:
- A gyűrűid elkoptak, biztos hogy cserések. a dugattyún még látszanak a megmunkálás nyomai, az még jó lehet..
gyűrűket leveszed, a szárazra törölt dugót a hengerbe téve megnézed mennyi játéka van. Ha nagyon nagy, fúrás.
- Főtengelycsapágyak: csere, KOYO- az ajánlott márka manapság. Jó minőség, kedvező ár.
- Csapágycsere általában elég, de szerezz be "csapágyragasztót" a biztonság kedvéért, hátha kell.
-A kuplungban az a kinyomócsapágy, annál az a gáz, ha nem forog a belső gyűrű.
-Ha fúrni kell, vidd a hengert, a műhelyben adnak dugót hozzá, és a méreteket is tudják.
- Skf is jó volt régen, mostanában hallható már panasz rájuk, hamar kopnak.
Ha már szétszeded a blokkot, nézd meg a 3. fokozat kapcsolókörmeit, nehogy azok miatt kelljen fél év múlva újra szétkapni. Általában mintaként a többi kapcsolóköröm jó, azokhoz képest látható az állapot.
Nézegesd ezt: http://www.youtube.com/watch?v=5jdypzaM ... sults_main

Üdv köztünk.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Toronto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2013.02.03. 17:00
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Toronto »

Sziasztok,
Tavaly vásároltam egy 250-es ETZ-t. Aztán őszre szépen a hibák mind előjöttek. A 21 lóból legalább 7 valahol legelni van, az olaj rendesen csöpögött az alján. Mivel nem áll módomban szerelőhöz vinni, ezért szépen legyártottam a szerszámokat, s szétszedtem az egész blokkot. Szembesültem egy-két problémával és a diagnosztizáláshoz szeretnék tanácsokat kérni.

-a dugattyúról teszek fel képeket. A gyűrűkön látszódik a berágódás de kicsinek tűnik. A henger belső falán alig tapintható kopás van. Ha már tapintható akkor az fúrást jelent?
-a főtengelycsapágyak elég rendesen lógnak.
-másik érdekesség, hogy hidegen rakhatták össze, mert ami csapágyam van szinte mindenik (leszámítva a főtengelyt) belső gyűrűjében könnyen elfordul a tengely. Ez megoldódik a csapágy cseréjével, vagy a tengely is elkopott. Mit lehet tenni ha nem elég a csapágycsere.
-lehúzattam a kuplungszerkezetet. Ott is látható egy csapágy amiben az a menetelt "cső" van amitől lehúzódik a szerkezet. Ennek a csapágynak is a belső gyűrűje lazán körbeszalad a fentebb említett "csövön". Itt is baj van?
-a dugattyú tetején 69,46-os jelölés található. Ha fúratni kell a hengert akkor milyen méretre és milyen új dugattyúszettet vegyek bele? A főtengely és hajtókar között, nem érzek mozgást.
-SKF csapágyak beszerzésére lenne lehetőségem. Az megfelelő?

Elnézést a hosszú litániáért, de sok a kérdésem és sok is lesz még valószínűleg.
A segítségeket előre is nagyon szépen köszönöm!
:wink:
Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

thetibiify írta:mz etz 150 5.-be mennyit pörög max?

Annyit pörög maximum, amennyit 1-ben vagy 2-ban. A kérdés, hogy van-e olyan jó állapotban, hogy 5-ben úton, rajta ülve is forog annyit. Amúgy 6 ezertől nem hiszem, hogy többet.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

tiger1342 írta:
hell írta: Igen ezt mondta, javasolta más is. Bár a gyári értéket nem tudom. :D Azt mondják a Berta és hasonló csodákat 7 századra szokták mert nem épp a legjobbak. Gyakolatilag meg a fene se tudja... :D
Én tudok olyat, aki tudja! :) Idézet Bambitól: "A lengyel dugattyúkat 5 századra szoktuk fúratni."
Szerintem én maradok ennél.
Ámen úgy lesz! :twisted: :D
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

thetibiify írta:mz etz 150 5.-be mennyit pörög max?
TS powa!
Kép
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

hell írta: Igen ezt mondta, javasolta más is. Bár a gyári értéket nem tudom. :D Azt mondják a Berta és hasonló csodákat 7 századra szokták mert nem épp a legjobbak. Gyakolatilag meg a fene se tudja... :D
Én tudok olyat, aki tudja! :) Idézet Bambitól: "A lengyel dugattyúkat 5 századra szoktuk fúratni."
Szerintem én maradok ennél.
TS powa!
Kép
thetibiify
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2014.02.25. 22:17
MZ-d típusa: Mz etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: thetibiify »

mz etz 150 5.-be mennyit pörög max?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

tiger1342 írta:
hell írta:Egy kis apró kérdés az új dugót mennyire érdemes hagyni az illesztését a hengerhez mondjuk egy almot-ra nézve?
Szerintem maradj a gyári értéknél. 250-nél talán 5 század.
Igen ezt mondta, javasolta más is. Bár a gyári értéket nem tudom. :D Azt mondják a Berta és hasonló csodákat 7 századra szokták mert nem épp a legjobbak. Gyakolatilag meg a fene se tudja... :D
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

hell írta:Egy kis apró kérdés az új dugót mennyire érdemes hagyni az illesztését a hengerhez mondjuk egy almot-ra nézve?
Szerintem maradj a gyári értéknél. 250-nél talán 5 század.
TS powa!
Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Egy kis apró kérdés az új dugót mennyire érdemes hagyni az illesztését a hengerhez mondjuk egy almot-ra nézve?
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Larionov írta:
Dreamer írta:Sziasztok!

Szimering csere miatt levettem a kuplung deknit. Szétesett a kuplung szerkezet.
Összeszereléskor -számomra- értelemszerűen összeraktam.

Most a durva beállítóval minimum 15 mm-t tudok beállítani 11 helyett (ahogy a nagy könyvben írva vagyon).
Akár hogy fordítom a lemezt a furatok mindig takarásban vannak.

Szedjem szét a deknit, és fordítsak a hasított alkatrészen?
Erre kivételesen tudom a választ, mert én is a durva beállításnál tartok, és én is jártam így.

Nem kell hozzá levenni a deknit, csak a fordulatszámmérő anyáját.
(Azt nem tudom, hogy fixálod a főtengelyt a meglazításhoz, mert én még most pakolom össze a blokkot, és a henger még nincs rajta, így nekem a dugótámasz fixálja a főtengelyt, ahogy a szervizvideóban is.)

Ha már nincs rajta az anya, akkor egyszerűen az óramutató járásával ellentétesen, mintha állítanád, a csapágypersely leforog a nyomólapról. Ezután már csak annyi dolgod van, hogy a csapágyperselyt ne ugyanúgy forgasd vissza, hanem más szögben, vagyis a "következő fogba" csavard.
Tehát ahogy most neked a képen áll, több mint 90 fokot kell fordítanod balra, amire a csapágypersely leforog a nyomólapról. Ezután tehát ha a "következő fogba" akasztva visszaforgatod, akkor a jelölések, meg rögzítőlap két fülének a bevágása, nem így fog állni mint most, hanem kb vízszintesen. Ha így sem tetszik a lyuk, akkor jön a következő fog. Így körbe lehet játszani az egészet, én is így kerestem olyan beállítást az állítólemeznek, hogy még bőven maradjon helyem a jövőbeni állítgatásra, anélkül hogy megint le kelljen csavarnom a főtengelyről a fordulatszámmérő meghajtóanyáját.

Persze miután újra összeforgattad a csapágyperselyt a nyomóorsóval vissza is kell tekerned, hogy a nyomólap újra felfeküdjön a kuplungra, de ez már maga a "durva beállítás" témakör, azt pedig tudod hogy kell.

Viszont amikor visszaforgatod a csapágyperselyt, tartsd meg a húzóorsót, mert ugyebár szeretne a nyomólap is jobbra fordulni. Viszont ha hagyod egyenesbe fordulni a húzóorsó rúdjával, akkor ki tud akadni a rúd a nyomólapból. Na akkor viszont tényleg, le kell szedned a kuplungfedelet, mert azt vissza nem tudod játszani a helyére azon a kis lyukon. Tapasztalatból mondom, szóval ezzel vigyázz. :)

Tehát lényegében ugyanazt játszod el, mint amit te akarsz , hogy leveszed a kuplungfedelet és a belül a nyomókaron fordítasz, csak fordítva. Így nem a csapágypersely fog állni, és a nyomókaron fordítasz a kuplungfedélen belül, hanem fordítva. Kívűlről a csapágyperselyt fordítod a "következő fogba" és a nyomókar áll.
Koszonom, kozben a szerelesi videoban is megtalaltam a valaszt. Meg egyszer koszi!
Dreamer
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Larionov »

Dreamer írta:Sziasztok!

Szimering csere miatt levettem a kuplung deknit. Szétesett a kuplung szerkezet.
Összeszereléskor -számomra- értelemszerűen összeraktam.

Most a durva beállítóval minimum 15 mm-t tudok beállítani 11 helyett (ahogy a nagy könyvben írva vagyon).
Akár hogy fordítom a lemezt a furatok mindig takarásban vannak.

Szedjem szét a deknit, és fordítsak a hasított alkatrészen?
Erre kivételesen tudom a választ, mert én is a durva beállításnál tartok, és én is jártam így.

Nem kell hozzá levenni a deknit, csak a fordulatszámmérő anyáját.
(Azt nem tudom, hogy fixálod a főtengelyt a meglazításhoz, mert én még most pakolom össze a blokkot, és a henger még nincs rajta, így nekem a dugótámasz fixálja a főtengelyt, ahogy a szervizvideóban is.)

Ha már nincs rajta az anya, akkor egyszerűen az óramutató járásával ellentétesen, mintha állítanád, a csapágypersely leforog a nyomólapról. Ezután már csak annyi dolgod van, hogy a csapágyperselyt ne ugyanúgy forgasd vissza, hanem más szögben, vagyis a "következő fogba" csavard.
Tehát ahogy most neked a képen áll, több mint 90 fokot kell fordítanod balra, amire a csapágypersely leforog a nyomólapról. Ezután tehát ha a "következő fogba" akasztva visszaforgatod, akkor a jelölések, meg rögzítőlap két fülének a bevágása, nem így fog állni mint most, hanem kb vízszintesen. Ha így sem tetszik a lyuk, akkor jön a következő fog. Így körbe lehet játszani az egészet, én is így kerestem olyan beállítást az állítólemeznek, hogy még bőven maradjon helyem a jövőbeni állítgatásra, anélkül hogy megint le kelljen csavarnom a főtengelyről a fordulatszámmérő meghajtóanyáját.

Persze miután újra összeforgattad a csapágyperselyt a nyomóorsóval vissza is kell tekerned, hogy a nyomólap újra felfeküdjön a kuplungra, de ez már maga a "durva beállítás" témakör, azt pedig tudod hogy kell.

Viszont amikor visszaforgatod a csapágyperselyt, tartsd meg a húzóorsót, mert ugyebár szeretne a nyomólap is jobbra fordulni. Viszont ha hagyod egyenesbe fordulni a húzóorsó rúdjával, akkor ki tud akadni a rúd a nyomólapból. Na akkor viszont tényleg, le kell szedned a kuplungfedelet, mert azt vissza nem tudod játszani a helyére azon a kis lyukon. Tapasztalatból mondom, szóval ezzel vigyázz. :)

Tehát lényegében ugyanazt játszod el, mint amit te akarsz , hogy leveszed a kuplungfedelet és a belül a nyomókaron fordítasz, csak fordítva. Így nem a csapágypersely fog állni, és a nyomókaron fordítasz a kuplungfedélen belül, hanem fordítva. Kívűlről a csapágyperselyt fordítod a "következő fogba" és a nyomókar áll.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Sziasztok!

Szimering csere miatt levettem a kuplung deknit. Szétesett a kuplung szerkezet.
Összeszereléskor -számomra- értelemszerűen összeraktam.

Most a durva beállítóval minimum 15 mm-t tudok beállítani 11 helyett (ahogy a nagy könyvben írva vagyon).
Akár hogy fordítom a lemezt a furatok mindig takarásban vannak.
Kép
Kép
Kép
Kép

Szedjem szét a deknit, és fordítsak a hasított alkatrészen?
Dreamer
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Az új söprűnyél :)) Megjött a nagy dugattyú témához hozzászólásként :)

http://kepkezelo.com/images/iemrsava85c8rfqjt1e1.jpg
Avatar
falatka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.05.04. 10:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: falatka »

Larionov írta:
Dreamer írta:Akkor mi értelme van megrendelni a 2rad-tól?
Annyi értelme van, hogy nekik minden alkatrészük volt jó minőségben, ami nekem kellett a motorhoz, így nem kellett külön-külön minden egyes csavarért postaköltséget fizetni a különböző webáruházaknak. Sőt minél nagyobb értékű a csomag, annál olcsóbb a postaköltség. A végén olcsóbban jött németből, mint egy magyar webáruházból. :D
Sziasztok,

http://www.zweirad-schubert.de/ en is csak ajanlani tudom. Eddig amit rendeltem toluk minden minoseges alkatresz volt.
Ez sajnos nem mondhato el a sok hazai web-aruhazrol :(

Udv,

Faltaka
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szketo »

Tökéletes.Ilyenről már hallottam de, soha nem láttam az eredményt. Köszönjük. :D Egyébként ez hol szerezhető be?
Á!!!!! ..Bocsánat figyelmetlen voltam már meg is találtam kérdésemre a választ... #-o
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Megosztanám az érdeklődőkkel a kuplung fedelem professzionális javításának képeit.
A javítás V-coil (Helicoil) technológiával készült. Ennek jellemzője, hogy a menet sokkal szívósabb lesz mint saját anyagában.
Kép
Indulási állapot, az egyik menet jóformán nullás, megfordul benne a csavar.
Kép
Előfúrás.
Kép
Kép
Menetmetszés.
Kép
Betéthez való beállítás.
Kép
Betét behajtása.
Kép
Betét vége.
Kép
Betét végének eltávolítása.
Kép
Párhuzamosság ellenőrzése.
Kép
A gyári csavarok fejmérete kb. ekkora, csak nem kereszt!
Kép
Itt is láthatóak a tökéletes menetek.

Ezekkel már nem lesz baj. Ugyanígy javítható a blokkban lévő menetek nagy része, valamint a gyertya menete is.
Dreamer
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Larionov írta:
Dreamer írta:Akkor mi értelme van megrendelni a 2rad-tól?
Annyi értelme van, hogy nekik minden alkatrészük volt jó minőségben, ami nekem kellett a motorhoz, így nem kellett külön-külön minden egyes csavarért postaköltséget fizetni a különböző webáruházaknak. Sőt minél nagyobb értékű a csomag, annál olcsóbb a postaköltség. A végén olcsóbban jött németből, mint egy magyar webáruházból. :D
Az a helyzet, hogy itthon is 90%-ban elérhető minden ami kint. Anno az elsők között rendeltem ötös váltót Simsonhoz, mert akkor csak ott volt elérhető. Mára szerencsére gyökeresen megváltozott a helyzet, és adott kiskereskedők olcsóbban is meghozzák, csak szét kell nézni!

Sajnos ma a minőségre semmi nem garancia! Az ár főként nem. Az a baj, hogy szűk réteg az aki keresi a minőségibb alkatrészeket. A kereskedő pedig csak a rosszabbat tartja mert mindenki azt tartja a verseny miatt.

Nyíregyházán is ismerek olyan üzletet ahol lehet néha jó alkatrészeket venni. Meg nézelődni a börzén...

Tehát azt akarom mondani, ha ez neked bejött és így jó, akkor minden tuti! Persze alternatívák mindig is léteznek szerencsére!
Dreamer
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Larionov »

Dreamer írta:Akkor mi értelme van megrendelni a 2rad-tól?
Annyi értelme van, hogy nekik minden alkatrészük volt jó minőségben, ami nekem kellett a motorhoz, így nem kellett külön-külön minden egyes csavarért postaköltséget fizetni a különböző webáruházaknak. Sőt minél nagyobb értékű a csomag, annál olcsóbb a postaköltség. A végén olcsóbban jött németből, mint egy magyar webáruházból. :D
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Larionov írta:
Dreamer írta: Ez a dugattyú az?
Igen, ez ALMOT dugattyú, a tetején ott a 3 lábú nyilacska, a színe is stimmel.

A motoralkatresz24.hu-n amit lengyel dugattyúnak hirdetnek, az ALMOT dugattyú. Már írták itt a fórumon, meg én is beszéltem velük telefonon, ők is megerősítették ezt.
Akkor mi értelme van megrendelni a 2rad-tól?
Dreamer
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Hejja_Petya írta:Tokod - Dorog - Esztergom környéki szerelő jelentkezését várom! Lenne egy kevés munka a géppel. ...
Petya!

A géppel valami nagyon fos van. :-k

Bambi az ,,Környéki" . Jó nagy kör de megéri! :D Így ezzel a topickal betellik a szerverünk, és négy hónap brutális szop@sok árán TALÁN rábukkanunk a hibára, aminek végén megutálod a motorod, hogy ez szaaaar és eladom és felgyújtom és beledöntöm az árokba meg lehugyozom.

Ha van időd és szeretsz ...ni, segítünk !! :mrgreen:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Larionov »

Tisztelt MZ építők, megint lenne egy kérdésem, remélem valaki járt már hozzám hasonlóan.

Konkrétan most az a problémám, hogy össze lett rakva a blokk, a jobb oldali házfélbe ahogy a szervizvideón utólag raknám be az olajterelő lemezt, meg a seeger gyűrűt, de nem férnek el.
Egész pontosan olyan 0,2 mm hiányzik, hogy bepattanjon? Akárhogy próbáltam lejjebb ütögetni a seeger, nem pattan be a helyére. Én arra gondolok, hogy az utángyártott olajterelő lemezek kicsit vastagabbak a kelleténél. Járt már más is így?

A csapágyak szerintem rendesen ülnek a helyükön, mert a bal házfelet felhevítettem olyan 100 fok körülre, és a főtengelycsapágy simán a helyére cuppan, épp csak meg kellett koccintani. Megint a villanyrezsóra a bal házfél, és hogy biztos ne akadjon meg, a főtengelyt meg betettem a mélyhűtőbe egy kicsit. :mrgreen: Úgy összecsusszantak mint a .... :mrgreen: Ezek után jobbos csapágy is hevít, az is 2 koccintással fent volt a főtengely, a jobbos ház is könnyen felment felhevítve, szóval nem tom, miért nem adja ki...
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Larionov »

Dreamer írta: Ez a dugattyú az?
Igen, ez ALMOT dugattyú, a tetején ott a 3 lábú nyilacska, a színe is stimmel.

A motoralkatresz24.hu-n amit lengyel dugattyúnak hirdetnek, az ALMOT dugattyú. Már írták itt a fórumon, meg én is beszéltem velük telefonon, ők is megerősítették ezt.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Larionov írta:Szép jó estét mindenkinek.
Tegnap megérkezett németből a csomag, minden stimmel, tényleg ALMOT dugattyú. Szín, nyilacska, minden stimmel, szóval aki a Zweirad Schuberttől rendel, nyugodtan veheti ezt, tényleg ALMOT, csak szar a kép.
http://shop.zweirad-schubert.de/kolben-7000-etz250

Persze azért van kérdésem is, az olajterelő lemezről.
Lehet csak az én blokkomnál fúrták félre az olajfuratokat, de majdnem pont középen felezi a berakott olajterelő lemez.
Másvalaki ETZ blokkjánál is így van?

Én kezdetben azt hittem, azért rakták bele ezt a lemezt gyárilag, hogy ne a szimeringnek kelljen elviselnie a forgáttyúsház felől érkező állandó húzás-nyomást. Viszont ez az "olajterelő" elnevezés elbizonytalanított.
Ez a dugattyú az?
Dreamer
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Larionov »

Szép jó estét mindenkinek.
Tegnap megérkezett németből a csomag, minden stimmel, tényleg ALMOT dugattyú. Szín, nyilacska, minden stimmel, szóval aki a Zweirad Schuberttől rendel, nyugodtan veheti ezt, tényleg ALMOT, csak szar a kép.
http://shop.zweirad-schubert.de/kolben-7000-etz250

Persze azért van kérdésem is, az olajterelő lemezről.
Lehet csak az én blokkomnál fúrták félre az olajfuratokat, de majdnem pont középen felezi a berakott olajterelő lemez.
Másvalaki ETZ blokkjánál is így van?

Én kezdetben azt hittem, azért rakták bele ezt a lemezt gyárilag, hogy ne a szimeringnek kelljen elviselnie a forgáttyúsház felől érkező állandó húzás-nyomást. Viszont ez az "olajterelő" elnevezés elbizonytalanított.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Pfff csak 40km! Nincs is annak olyan nagy baja akkor! :D
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

KILL3R etz írta:Miért nem viszed el Bambinak? 8-[
Mert körülményes. Legalább 40 km
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Miért nem viszed el Bambinak? 8-[
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

Tokod - Dorog - Esztergom környéki szerelő jelentkezését várom! Lenne egy kevés munka a géppel.

Ma mentem egy karikát a géppel, érdekes dolgokat produkál.
Hidegen az alapjárat 3000 fölött, gondolom marha rossz helyre állítottam a karbit.
Kis idő, melegedés után elindultam vele. Nem lehet gyorsítani vele, megtorpan. Kis gázzal nagy nehezen felmegy a fordulat.
Falsot szívhat... de hol? Légszűrőt is piszkáltam, de lehet szimeringes? Nem tudom milyen van benne...


Bemelegedett blokkal, üresen álló helyben húztam egy kövér gázt és a motor önállósította magát - 5-6000 körül pörög eszeveszetten, gyújtás nélkül is!!! Sebességbe rakva, két féket használva fullasztottam le... elképzelhető hogy a előgyújtás ideje sem jó helyen van.

Tehát, ami munka lenne: szimeringek ellenőrzése, gyújtás ellenőrzése, beállítása, karburálás vagyis üzemképessé tétel...
Ha már szimering ellenőrzés, akkor megejteném az olaj cserét.


A leírtakból milyen hibákra lehet gyanakodni? Jó helyen tapogatózok?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Én is! Remélem sokat... :) A feliratokat nem részletezem érdekesek az tény. :D
Jó ha semmi extra nem kell, rápróbálok az egysorosra itt annó jókat irtak róla remélem nem kell csalódnom majd...
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

hell írta:Valami megérkezett! :D Erről lenne szó!? Made in taiwan világít rajta hát nem tudom... :twisted: :D
Na majd elválik 5270Ft mit tud...
Tavaly az én 300-as ETZ-m is ilyennel lett összerakva. Eddig 6500 km-t mentem el vele, és jól szuperál. Bár hidegen a felső csapszegnek van egy pici hangja, de ez csak engem zavar, a funkcióját továbbra is betölti. Kíváncsi leszek, mennyit fog kibírni.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

hell írta:Valami megérkezett! :D Erről lenne szó!? Made in taiwan világít rajta hát nem tudom... :twisted: :D
Na majd elválik 5270Ft mit tud...

Kép


Kép

Ja igen és még annyi ha egysoros lesz a tűgörgő akkor nem kell vanamit alakítani rajta felül(fúrni, vágni, harapni :twisted: :D )?

Jók ezek a szövegek a csomagoláson: "Német minőség" máskor meg "Japán Minőség"
Elég lenne ha csak a jó öreg Dudari (DDR) minőséget hoznák :)

Amúgy semmi extrát nem igényel az egysoros tűgörgő. A ts-emben is yoko van és a 350 jawamban is. Jól bírják :mrgreen:
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Valami megérkezett! :D Erről lenne szó!? Made in taiwan világít rajta hát nem tudom... :twisted: :D
Na majd elválik 5270Ft mit tud...

Kép


Kép

Ja igen és még annyi ha egysoros lesz a tűgörgő akkor nem kell vanamit alakítani rajta felül(fúrni, vágni, harapni :twisted: :D )?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Oké jóóó... :D
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

hell írta:Ajjaj akkor lehet ez is valami elcseszett példány lesz!? Valahogy ki lehet ezt deríteni?
Nálam tapasztaltabbak szerint nem jelent semmit, hogy nincs beleírva a yoko szöveg. Nekem már folyamatban van a berakás, majd kiderül meddig bírja...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Ajjaj akkor lehet ez is valami elcseszett példány lesz!? Valahogy ki lehet ezt deríteni?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

hell írta:Állítólag a mofakernél van yoko hajtókar megrendeltem szerdára elválik igaz-e. Felhívta a boltos őket és azt mondták neki igen az ami a képen van. Dehát mindegy mit vesz az ember egy helyen csinálják az összeset ezt még hozzátette a mofás valaki. A boltos ismerős meg majdnem lebunkozta olyan hangnemben mondta neki. :) Persze ha nem az lesz akkor nem veszem meg... :D
Az lesz, 2 hete vettem én is. Bár érdekes, doboz-csomagolás yoko, de a korábbi yoko hajtókaromba bele volt írva h yoko, ebbe nincs.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Állítólag a mofakernél van yoko hajtókar megrendeltem szerdára elválik igaz-e. Felhívta a boltos őket és azt mondták neki igen az ami a képen van. Dehát mindegy mit vesz az ember egy helyen csinálják az összeset ezt még hozzátette a mofás valaki. A boltos ismerős meg majdnem lebunkozta olyan hangnemben mondta neki. :) Persze ha nem az lesz akkor nem veszem meg... :D
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

sub-ee írta:http://szupermagnes.hu/Devcon_Titanium_ ... y_ragaszto

Én ezt használom,szuper

Az epoxy nem hőálló![/quote]
A blokk közepek szerintem nem érik el a 90 fokot!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 39 vendég