Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.12.01. 18:36

Nekem tudna valaki ilyen trafót szerezni mert a környékben ilyen nincs? Nagyon régen vadászom hiába...

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2013.12.01. 18:23

Gyertyából NGK B8HS, vagy Brisk ?N14C? talán... Mostmár kiderült, hogy ha új gyertyával se indul, akkor az új gyertya a szar.
Én következő körben vennék bele gyertyát egy párat, illetve kipucolnám, átnézném a karbit, benzincsapot, szűrőt ha van esetleg.
Szivató tömítést, rugóját, bowdenjét különös gondossággal.

Trafóból vagy bontott gyári, vagy pl Honda VFR400-é.

Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya » 2013.12.01. 18:14

zsakfos írta:
Hejja_Petya írta:Ma kivettem a sógornő Babetta-jaból a gyertyát és ment a motor! Azt hittem lehidalok! Amiket próbáltam az mind rossz? Mind a 3?

260-as hőértékűből spajzolhatok be.

Lehet a karbi miatt köpi be és nem tud szikrat adni és máshol átüti a gyertyát.
Úristen mikor veszel már bele normális alkatrészeket?
Értsd már meg végre,az innen onnan kiszedett,megmaradt dolgok tudják a legjobban szivatni az embert.Miért nem veszel új dolgokat?Azt csodálkozol hogy nem jó a gép,meg elakarod adni meg stb.
Azt ha eladnád és vennél valami japán gépet,annak is ilyen alkatrészeket adnál?
Mi számít normális alkatrésznek, mikor sok veterán motorral rendelkezőtől hallom, hogy a mai kisipari utangyartott alkatrészek konkrétan szarok?

A gyertyát is hamisítják és a moped forgalmazza is ezeket?

Lebaszasbol nem kérek többet. Köszönöm a segítséget.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2013.12.01. 17:54

Hejja_Petya írta:Ma kivettem a sógornő Babetta-jaból a gyertyát és ment a motor! Azt hittem lehidalok! Amiket próbáltam az mind rossz? Mind a 3?

260-as hőértékűből spajzolhatok be.

Lehet a karbi miatt köpi be és nem tud szikrat adni és máshol átüti a gyertyát.
Úristen mikor veszel már bele normális alkatrészeket?
Értsd már meg végre,az innen onnan kiszedett,megmaradt dolgok tudják a legjobban szivatni az embert.Miért nem veszel új dolgokat?Azt csodálkozol hogy nem jó a gép,meg elakarod adni meg stb.
Azt ha eladnád és vennél valami japán gépet,annak is ilyen alkatrészeket adnál?

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2013.12.01. 17:26

Erről beszéltem...

De azért járasd egy darabig, mert lehet a trafó gyengélkedik, és a szépen kiégett gyertyát még átüti, de a taknyosat már nem...
A taknyosodás meg lehet karbitól is. Pl szivató gumitömítés.

Menni fog ez, csak csinálni kell! :wink:

Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya » 2013.12.01. 15:36

Ma kivettem a sógornő Babetta-jaból a gyertyát és ment a motor! Azt hittem lehidalok! Amiket próbáltam az mind rossz? Mind a 3?

260-as hőértékűből spajzolhatok be.

Lehet a karbi miatt köpi be és nem tud szikrat adni és máshol átüti a gyertyát.

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2013.11.30. 21:48

Hejja_Petya!

Nekem a kuplungom forgott le annak idején, mivel nem értettem hozzá és nem akartam tönkre tenni még jobban elvittem a mesterhez. 200-200km oda vissza. A mai napig tökéletesen működik. kopp kopp kopp....

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.11.30. 12:20

Addig princeled a bandát lassan a közeliek meglátogatnak! Persze nem azért, hogy körbecsapkdják a gépet és gazdát hanem, hogy megcsinálják. :twisted: :D
Az meg, hogy megfogadot vagy sem szerintem ennyi kinlódás után nem kérdéses! Ha hozzám ilyen közel lakna a mester már régen pöfögne a gép...

Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya » 2013.11.30. 11:26

zsakfos írta:Petya nem igazán értem miért szenvedteted magad.

Az irásaidból kitűnik hogy csak tapogatózol.Most neki akarsz állni a henger leszedésnek.Van hozzá gyakorlatod?Szerszámozottságod?Bár nem kell hozzá sok szerszám,de azért pld nem árt egy kipuf hollander körmöskulcs hogy ne csőfogóval csesszük szét a hollandert vagy vágó/kalapács kombóval.
Ráadásul szerintem felesleges kört fogsz futni és még esetleg csak rontasz a helyzeten aztán még többe kerül a helyreállitás.
Amit már itt javasoltak mások.
Miért nem viszed el szerelőhöz?

Csak egy kis számolás.
Bambihoz tőled(Tokod) utánfutóval odavissza kb 100 km.Fogyasztás mondjuk 8 liter benzin.Az durván ugye legyen 4000ft.
Bambi nevében nem beszélhetek,mert azt sem tudjuk mi a hiba,de abban biztos vagyok hogy olcsóbban kijönnél és működőképes lenne a motorod,minthogy összevissza veszegetsz mindent és kisérletezgetsz.
Szerezz egy ismerőst utnfutóval ha neked nincs azt vidd el Bambihoz.
Előzetesen lebeszéled neki mikor jó,azt simán eltudom képzelni hogy még meg is várhatod,mert lehet hogy csak valami apróság van,amit a szakember 5 perc alatt megold.
De ha ott kell hagynod,akkor legfeljebb 2x fizetsz üzemanyagköltséget,de ez már kijött volna a megvásárolt elektronikus gyújtás árából amire az irásaidból kitűnik hogy lehet nem is volt szükséged.

Na mindegy a te motorod azt csinálsz amit akarsz,csak jó tanács volt.
Fontold meg mivel veszitesz többet.

Ja ha elakarod adni én megveszem,de ilyen rossz állapotban max 45000-et adok érte.
Mégiscsak egy működésképtelen motorról van szó ami csak alkatrésznek jó. :smt096
Műszakis motort nem adnék oda 45-ért. Inkább kiárulnám darabonként.

Simsont raktam már össze, vezetékeltem, blokkot húztam, stb.

De mindegy is. Még meggondolom tanácsotokat.

Tapatalk-kal küldve az én GT-S6310N-el

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2013.11.30. 10:39

Petya nem igazán értem miért szenvedteted magad.

Az irásaidból kitűnik hogy csak tapogatózol.Most neki akarsz állni a henger leszedésnek.Van hozzá gyakorlatod?Szerszámozottságod?Bár nem kell hozzá sok szerszám,de azért pld nem árt egy kipuf hollander körmöskulcs hogy ne csőfogóval csesszük szét a hollandert vagy vágó/kalapács kombóval.
Ráadásul szerintem felesleges kört fogsz futni és még esetleg csak rontasz a helyzeten aztán még többe kerül a helyreállitás.
Amit már itt javasoltak mások.
Miért nem viszed el szerelőhöz?

Csak egy kis számolás.
Bambihoz tőled(Tokod) utánfutóval odavissza kb 100 km.Fogyasztás mondjuk 8 liter benzin.Az durván ugye legyen 4000ft.
Bambi nevében nem beszélhetek,mert azt sem tudjuk mi a hiba,de abban biztos vagyok hogy olcsóbban kijönnél és működőképes lenne a motorod,minthogy összevissza veszegetsz mindent és kisérletezgetsz.
Szerezz egy ismerőst utnfutóval ha neked nincs azt vidd el Bambihoz.
Előzetesen lebeszéled neki mikor jó,azt simán eltudom képzelni hogy még meg is várhatod,mert lehet hogy csak valami apróság van,amit a szakember 5 perc alatt megold.
De ha ott kell hagynod,akkor legfeljebb 2x fizetsz üzemanyagköltséget,de ez már kijött volna a megvásárolt elektronikus gyújtás árából amire az irásaidból kitűnik hogy lehet nem is volt szükséged.

Na mindegy a te motorod azt csinálsz amit akarsz,csak jó tanács volt.
Fontold meg mivel veszitesz többet.

Ja ha elakarod adni én megveszem,de ilyen rossz állapotban max 45000-et adok érte.
Mégiscsak egy működésképtelen motorról van szó ami csak alkatrésznek jó. :smt096

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.11.30. 01:14

Ja lehet az is ahogy mondják. Vagy inkább elektronika ez már. De valami kontakt hiba lesz ez nem? Beindul és a rázkódástól megzavarodik. Engem annó jó 2 hónapig szopatott egy olyan helyen az állórésznél a hiba amit 10x átnéztem és azt mondtam az fasza. Volt amikor 1-2 napig jó volt a töltés majd pislákolt és nem igazán töltött. Az idegtől már porig tudtam volna égetni az egészet. De akkor nagy szopatás után meglett és azóta is jó kb. 2 éve.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2013.11.30. 01:08

Hejja_Petya írta:
Szikrázik mindkét gyújtás rendszerrel. De mégsem indul, illetve pár ütem után tüsszög, durrog és leáll.
Vedd ki a gyertyát, és fújj be féktisztítót, vagy önts be egy fél ülepítőpohárnyi benzint. Gyertya vissza, és ha így elindul egyből, és jár egy darabig, akkor karbi lesz...

Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya » 2013.11.30. 00:56

KILL3R etz írta:
Hejja_Petya írta: Az, hogy nincs lefogatva a tartójaval az számít?
Nem.

Ha egy csavarhúzóval, vagy valami ilyesmivel rövidre zárod a megszát, akkor sem szikrázik?
Ha nem, akkor a trafóig eljut a 12V ? Vigyél neki közvetlenül az akksi + oldaláról, hátha ez a hasfájása. :-k

Szikrázik mindkét gyújtás rendszerrel. De mégsem indul, illetve pár ütem után tüsszög, durrog és leáll.



Tapatalk-kal küldve az én GT-S6310N-el

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2013.11.29. 23:43

Hejja_Petya írta: Az, hogy nincs lefogatva a tartójaval az számít?
Nem.

Ha egy csavarhúzóval, vagy valami ilyesmivel rövidre zárod a megszát, akkor sem szikrázik?
Ha nem, akkor a trafóig eljut a 12V ? Vigyél neki közvetlenül az akksi + oldaláról, hátha ez a hasfájása. :-k

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2013.11.29. 23:09

KILL3R etz írta:
Inkább egy kipróbáltat kellene betenni szerintem. Vettem már boltban olyat, ami a dobozból kivéve már szar volt. Valami TCE vagy mi, ovális hologramos matrica volt raja...
(Ugyanez igaz gyertyára is)
Hát nem tudom.Nekem nem ez a tapasztalatom,bár eddig 2 trafót vettem boltban újonnan,egyet az Mz-be,egyet meg a Simsonba,de mindegyik jó volt.

De hát ha te azt mondod,próbálkozzon csak a Simsonból "megmaradt" trafóval.Az tutira jó mert "kipróbált".
Nekem aztán hót mindegy :-"

Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya » 2013.11.29. 21:55

zsakfos írta:
Hejja_Petya írta:Már napok óta szívok, lassan hónapok óta a motorral.

Nincs szikra - vettem új gyújtást. Azzal hol a kipufogóba, hol a karbiba lőtt vissza.
Vissza alakítottam megszakítósra, de azzal is ugyanezt csinálja. Én ebből azt szűrném le, hogy nem gyújtás okozza a problémát. Olyan, mintha a dugattyú nem zárná le a nyílásokat - elmenne a kompresszió...

Vagy mintha az előgyújtás nem működne, hiába állítom be a FHP előtt 3mm-t. Próbáltam az állítási lehetőségek mindkét végletét. Figyeltem a főtengely ék elhelyezkedését is. Szóval nem értem.

Azt tervezem, hogy le fogom venni a hengerfejet, hengert és bízok abban, hogy látni fogok valamit, ami nem jó, de megmagyarázná a problémát.

Vélemény?

Trafót cseréltél-e már?
Nagyon jókat tud durrogni ha rossz a trafó :D Sőt a trafó egyéb sunyi bajságokat is tud okozni,jó egy darabig azt megint rossz,vagy kivett gyertyánál van szikra,viszont betekert gyertyánál kompresszió alatt meg nincs.
Szóval!!!
Trafót cseréltél már?Ja és újra,nem pedig valami használtra ami állitólag jó! [-X
Igen. Cseréltem. Simsonos korszakból maradt trafoval

Az, hogy nincs lefogatva a tartójaval az számít?

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2013.11.29. 20:50

zsakfos írta: ...
Trafót cseréltél már?Ja és újra,nem pedig valami használtra ami állitólag jó! [-X
Inkább egy kipróbáltat kellene betenni szerintem. Vettem már boltban olyat, ami a dobozból kivéve már szar volt. Valami TCE vagy mi, ovális hologramos matrica volt raja...
(Ugyanez igaz gyertyára is)

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2013.11.29. 18:54

Hejja_Petya írta:Már napok óta szívok, lassan hónapok óta a motorral.

Nincs szikra - vettem új gyújtást. Azzal hol a kipufogóba, hol a karbiba lőtt vissza.
Vissza alakítottam megszakítósra, de azzal is ugyanezt csinálja. Én ebből azt szűrném le, hogy nem gyújtás okozza a problémát. Olyan, mintha a dugattyú nem zárná le a nyílásokat - elmenne a kompresszió...

Vagy mintha az előgyújtás nem működne, hiába állítom be a FHP előtt 3mm-t. Próbáltam az állítási lehetőségek mindkét végletét. Figyeltem a főtengely ék elhelyezkedését is. Szóval nem értem.

Azt tervezem, hogy le fogom venni a hengerfejet, hengert és bízok abban, hogy látni fogok valamit, ami nem jó, de megmagyarázná a problémát.

Vélemény?

Trafót cseréltél-e már?
Nagyon jókat tud durrogni ha rossz a trafó :D Sőt a trafó egyéb sunyi bajságokat is tud okozni,jó egy darabig azt megint rossz,vagy kivett gyertyánál van szikra,viszont betekert gyertyánál kompresszió alatt meg nincs.
Szóval!!!
Trafót cseréltél már?Ja és újra,nem pedig valami használtra ami állitólag jó! [-X

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.11.29. 14:25

Innen ezt érdemes megrendelni vagy van ennél olcsóbb hely is? Ja igen és még mindíg egész türhető minősége ez? Mostani egy utángyártott valami moslék van benne ez túl van a 30000 és kezd dögleni annál gondolom ez jobb!?

http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=896

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.11.29. 13:55

Hejja_Petya írta:Már napok óta szívok, lassan hónapok óta a motorral.

Nincs szikra - vettem új gyújtást. Azzal hol a kipufogóba, hol a karbiba lőtt vissza.
Vissza alakítottam megszakítósra, de azzal is ugyanezt csinálja. Én ebből azt szűrném le, hogy nem gyújtás okozza a problémát. Olyan, mintha a dugattyú nem zárná le a nyílásokat - elmenne a kompresszió...

Vagy mintha az előgyújtás nem működne, hiába állítom be a FHP előtt 3mm-t. Próbáltam az állítási lehetőségek mindkét végletét. Figyeltem a főtengely ék elhelyezkedését is. Szóval nem értem.

Azt tervezem, hogy le fogom venni a hengerfejet, hengert és bízok abban, hogy látni fogok valamit, ami nem jó, de megmagyarázná a problémát.

Vélemény?

Ui.: Hell-nek szól: még nem találtam szerelőt, így inkább megpróbálom én. Később jól jöhet a tapasztalat.
Te tudod itt van egész tél rá! Ennél több időd nem lesz. Sok sikert!

Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya » 2013.11.29. 13:46

Már napok óta szívok, lassan hónapok óta a motorral.

Nincs szikra - vettem új gyújtást. Azzal hol a kipufogóba, hol a karbiba lőtt vissza.
Vissza alakítottam megszakítósra, de azzal is ugyanezt csinálja. Én ebből azt szűrném le, hogy nem gyújtás okozza a problémát. Olyan, mintha a dugattyú nem zárná le a nyílásokat - elmenne a kompresszió...

Vagy mintha az előgyújtás nem működne, hiába állítom be a FHP előtt 3mm-t. Próbáltam az állítási lehetőségek mindkét végletét. Figyeltem a főtengely ék elhelyezkedését is. Szóval nem értem.

Azt tervezem, hogy le fogom venni a hengerfejet, hengert és bízok abban, hogy látni fogok valamit, ami nem jó, de megmagyarázná a problémát.

Vélemény?


Ui.: Hell-nek szól: még nem találtam szerelőt, így inkább megpróbálom én. Később jól jöhet a tapasztalat.

kos7
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2013.05.19. 21:07
MZ-d típusa: Mz ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kos7 » 2013.11.29. 12:03

allllli írta:
kos7 írta:Üdv !
Most raktam össze a blokkot, frissen fúrt hengerrel, frissen újított főtengellyel, csapágyakkal stb, de picike aluminium forgács darabok jöttek fel ez mitől lehet vagy honnan jöhet, gyári biblia és videó alapján raktam össze, ötletek ? (illetve kopogó hangot is ad de gyújtásnak csak most fogok majd utána állítani, bár így nem nagyon akarom elindítani...)
Honnan jöttek fel forgács darabok? Felbüfögte? :D
Fogalmam sincs ezért kérdezem, összeszerelés előtt minden ki lett tisztítva, kompresszorral fujatva.

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.11.29. 10:58

kos7 írta:Üdv !
Most raktam össze a blokkot, frissen fúrt hengerrel, frissen újított főtengellyel, csapágyakkal stb, de picike aluminium forgács darabok jöttek fel ez mitől lehet vagy honnan jöhet, gyári biblia és videó alapján raktam össze, ötletek ? (illetve kopogó hangot is ad de gyújtásnak csak most fogok majd utána állítani, bár így nem nagyon akarom elindítani...)

Honnan jöttek fel forgács darabok? Felbüfögte? :D

kos7
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2013.05.19. 21:07
MZ-d típusa: Mz ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kos7 » 2013.11.28. 23:35

Üdv !
Most raktam össze a blokkot, frissen fúrt hengerrel, frissen újított főtengellyel, csapágyakkal stb, de picike aluminium forgács darabok jöttek fel ez mitől lehet vagy honnan jöhet, gyári biblia és videó alapján raktam össze, ötletek ? (illetve kopogó hangot is ad de gyújtásnak csak most fogok majd utána állítani, bár így nem nagyon akarom elindítani...)

Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad » 2013.11.22. 15:38

tiger1342 írta:Semmi köze hozzá, hogy hogyan rögzíted a kipufogódat.
Köszi, akkor megnyugodtam.
Dreamer írta:Nekem csak annyi a felvetésem, hogy (szerintem) felesleges volt minden hova FPM szimering. Nyílván nem árt. Amúgy ötletes.
A csapágylehúzó miért 2-1?
Nem mindenhová viton-os szimeringet vettem. A főtengelyhez vettem azokat, a lánckeréktengelyre sima megy. Több meg nincs benne. :D A maradék az egy barátom Simsonjába lesz, mert megkért, hogy rendeljek már neki is egyúttal. Ő mondta, hogy legyenek ilyenek.
A csapágylehúzó azért kettő az egyben, mert az egyik fele 6304-es csapágyra megy, a másik meg 6204-re. Azaz a főtengely mindkét oldalára jó.

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2013.11.22. 12:32

nagydivad írta:Hollandertelenítés ( :twisted: ) folyamatban és új kopó alkatrészek + 2in1 főtengelycsapágy lehúzó. :)

Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép

Frissítés #1: Vajon mennyi annak az esélye, hogy a rendőr ránéz erre a megoldásra a hollander helyén és azt mondja, hogy nem gyári és engedély nélküli átalakítás és megbüntet?
Nekem csak annyi a felvetésem, hogy (szerintem) felesleges volt minden hova FPM szimering. Nyílván nem árt. Amúgy ötletes.

A csapágylehúzó miért 2-1?

Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 » 2013.11.22. 10:01

nagydivad írta:Hollandertelenítés ( :twisted: ) folyamatban és új kopó alkatrészek + 2in1 főtengelycsapágy lehúzó. :)

Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép

Frissítés #1: Vajon mennyi annak az esélye, hogy a rendőr ránéz erre a megoldásra a hollander helyén és azt mondja, hogy nem gyári és engedély nélküli átalakítás és megbüntet?
Semmi köze hozzá, hogy hogyan rögzíted a kipufogódat.

Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad » 2013.11.21. 23:13

Hollandertelenítés ( :twisted: ) folyamatban és új kopó alkatrészek + 2in1 főtengelycsapágy lehúzó. :)

Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép

Frissítés #1: Vajon mennyi annak az esélye, hogy a rendőr ránéz erre a megoldásra a hollander helyén és azt mondja, hogy nem gyári és engedély nélküli átalakítás és megbüntet?

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2013.11.16. 20:14

kudlaty2007 írta:My homemade service MZ film, with my homemade service tools
Cool stuff, congratulation!

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 549
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2013.11.16. 05:46

kudlaty2007 írta:My homemade service MZ film, with my homemade service tools

:smt023

Avatar
kudlaty2007
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kudlaty2007 » 2013.11.15. 22:11

My homemade service MZ film, with my homemade service tools


Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2013.11.14. 18:58

allllli írta:Főtengely csapágy cserére készülök, de lehet az összeset kicserélem. Új csapágyak beszerelése után van valami szabályszerűség, hogy be kell-e járatni vagy hasonlók?
Ha szakszerűen szereled, akkor nem kell velük semmit sem csinálni!

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2013.11.14. 08:41

Patrik írta:71.00mm a legnagyobb talán,bár után gyártottból a futárnál lehet kapni 72.00mm-est is.
Na meg persze még ott a 300-asítás.
köszi

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.11.13. 23:29

Főtengely csapágy cserére készülök, de lehet az összeset kicserélem. Új csapágyak beszerelése után van valami szabályszerűség, hogy be kell-e járatni vagy hasonlók?

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 937
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2013.11.13. 20:14

nyakas írta:
pempelli írta:Ha 250-es ETZ-nél a kis gumi kimarad a két blokkfél közül akkor az problémát okozhat?
Ami az olajjáratnál van.
Nem !
Köszi.

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 549
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2013.11.13. 20:02

pempelli írta:Ha 250-es ETZ-nél a kis gumi kimarad a két blokkfél közül akkor az problémát okozhat?
Ami az olajjáratnál van.
Nem !

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 937
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2013.11.13. 19:04

Ha 250-es ETZ-nél a kis gumi kimarad a két blokkfél közül akkor az problémát okozhat?
Ami az olajjáratnál van.

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2013.11.13. 17:56

71.00mm a legnagyobb talán,bár után gyártottból a futárnál lehet kapni 72.00mm-est is.
Na meg persze még ott a 300-asítás.

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2013.11.13. 15:38

Patrik írta:Szia!
Szerintem az 3. túlméret.
Az,hogy hányadik fúrás nem lehet biztosan tudni mert nem feltétlen egy mérettel fúrják feljebb,ez függ a henger állapotától.
Erre gondoltam, hogy hányadik méret lehet. Ha jól gondolom akkor ez az utolsó és ezután ha kellene már nem lehetne fúrni?

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2013.11.12. 23:22

Szia!
Szerintem az 3. túlméret.
Az,hogy hányadik fúrás nem lehet biztosan tudni mert nem feltétlen egy mérettel fúrják feljebb,ez függ a henger állapotától.

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2013.11.12. 22:52

K.Imi írta:69-es az alapméret, tömítéseket szerintem illik cserélni, ha már le vannak szedve a dolgok. :wink:
Köszi! És vajon akkor hányszor fúrhatták már a hengeremet? Hogy ez a dugó van bent...

Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: K.Imi » 2013.11.12. 22:36

69-es az alapméret, tömítéseket szerintem illik cserélni, ha már le vannak szedve a dolgok. :wink:

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2013.11.12. 22:16

Sziasztok,

hengerfej, henger, beömlő szerelésekor illik tömítést is cserélni?

Érdekesség kép nem tudjátok véletlenül hogy a 70.46-os dugó az még az alapméret?

Köszi!

Avatar
Peti92x
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2013.08.22. 19:10
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Peti92x » 2013.11.12. 08:01

Valaki eltudná küldeni nekem az ETZ 150-nek a hengerfej gyári paramétereit? (lehet akár alakított is, csak jó legyen, mer enyém nem az igazi, valami kóklertól már így vettem)
Lehet akár rajz is, vagy csak méretek (tömítő felülettől mért mélység a kúp kezdete és végén, ill a kúp hossza vízszintben vele)

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 937
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2013.11.11. 15:40

Dreamer írta:
pempelli írta:Vateráról rendeltem ismét ETZ 250-hez csapágy és szimeringszettet.
Meg is jött rendesen és jó minőségűek.
Szimering SOG márka erről hallott már valaki?
Kép
A SOG egy jó közepes minőségű szimering, azonban főtengelyszimeringnek csak korlátozottan alkalmas. Oda (személy szerint) Viton v. FPM alapú szimeringet tennék. Ezt arra tervezték, hogy magasabb fordulaton is hosszú élettartamú legyen.

A FAG-ot nem kell bemutatni, a KBS pedig jó kis ferde szemű csapágy. Hova kerül a KBS?
6204 2rsc3 a száma ,most nem tudom pontosan hova kerül.
Kuplung felőli oldalon viton szimering lesz,gyújtásnál meg könnyű cserélni:)

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2013.11.11. 15:38

pempelli írta:Vateráról rendeltem ismét ETZ 250-hez csapágy és szimeringszettet.
Meg is jött rendesen és jó minőségűek.
Szimering SOG márka erről hallott már valaki?
Kép
A SOG egy jó közepes minőségű szimering, azonban főtengelyszimeringnek csak korlátozottan alkalmas. Oda (személy szerint) Viton v. FPM alapú szimeringet tennék. Ezt arra tervezték, hogy magasabb fordulaton is hosszú élettartamú legyen.

A FAG-ot nem kell bemutatni, a KBS pedig jó kis ferde szemű csapágy. Hova kerül a KBS?

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 937
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2013.11.11. 14:58

Vateráról rendeltem ismét ETZ 250-hez csapágy és szimeringszettet.
Meg is jött rendesen és jó minőségűek.
Szimering SOG márka erről hallott már valaki?
Kép

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 937
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2013.11.09. 06:36

allllli írta:Most rájöttem valamire...álló helyzetben járó motornál nem tudom kivenni üresbe. Ha kicsit is állítok a kuplungon, akkor meg már csúszik. Lehet-e ez azért, mert full szintetikus Elf motorolaj van benne(5W30) ? Gondolom a full szintetikussága miatt ez már ott csúszik, ahol az ásványi még fogná a lamellákat.
Én is próbálgattam az olajakat a 10w40 elég jó volt de felhígult ha nagyon meleg volt,sima 80w hajtóműolaj a legjobb bele szerintem,Hikomol.

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.11.08. 22:02

Most rájöttem valamire...álló helyzetben járó motornál nem tudom kivenni üresbe. Ha kicsit is állítok a kuplungon, akkor meg már csúszik. Lehet-e ez azért, mert full szintetikus Elf motorolaj van benne(5W30) ? Gondolom a full szintetikussága miatt ez már ott csúszik, ahol az ásványi még fogná a lamellákat.

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.11.06. 20:18

MrDok írta:...a csapágy kosarak zörgése hallatszik ki.... :mrgreen:

Akkor meg is van a csörgésem oka. :smt120

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég