Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

benely írta:amikor már kettesben van, akkor ránt egyet
Ezt nekem is csinálja, főleg amikor hideg az olaj.
Kép
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

6 mm-es szám beütője nincs valakinek kölcsönbe?
benely
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2013.04.30. 19:15
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: benely »

amikor már kettesben van, akkor ránt egyet
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

benely írta:Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni, hogy mitől lehet az hogy kettesben ránt egyet a gép? Mintha szalajtana egy pillanatra :)
Kuplung jó, és a sebességet is szépen veszi
Köszi
Mikor 1-esből felkapcsolsz 2-esbe?
Talán nem csúsztatod eléggé a kuplungot kiengedéskor? Vagy nem kuplungolsz :D
benely
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2013.04.30. 19:15
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: benely »

Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni, hogy mitől lehet az hogy kettesben ránt egyet a gép? Mintha szalajtana egy pillanatra :)
Kuplung jó, és a sebességet is szépen veszi
Köszi
kisott92
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2013.05.16. 18:32
MZ-d típusa: MZ Ts 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kisott92 »

Köszi a gyors segítséget mindenkinek!!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

kisott92 írta:Sziasztok!

MZ Ts 250/1-esre szeretnék kipufogót tervezni, ha valaki tudna abban segíteni, hogy megmérné ennek a típusnak a hajtókar csapszeg furatainak távolságát, azt megköszönném. Nem vagyok benne biztos, hogy az ETZ 250-nek is megegyezhet-e ez a mérete, ezért is kérek segítséget.

Üdv: Otti
A hogy Pempeli írta a hossz ugyan az de az alsó csapszeg átmérője más TS 28mm az ETZ 32mm
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

kisott92 írta:Sziasztok!

MZ Ts 250/1-esre szeretnék kipufogót tervezni, ha valaki tudna abban segíteni, hogy megmérné ennek a típusnak a hajtókar csapszeg furatainak távolságát, azt megköszönném. Nem vagyok benne biztos, hogy az ETZ 250-nek is megegyezhet-e ez a mérete, ezért is kérek segítséget.

Üdv: Otti
Távolság ugyan az csak az átmérő nem.
kisott92
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2013.05.16. 18:32
MZ-d típusa: MZ Ts 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kisott92 »

Sziasztok!

MZ Ts 250/1-esre szeretnék kipufogót tervezni, ha valaki tudna abban segíteni, hogy megmérné ennek a típusnak a hajtókar csapszeg furatainak távolságát, azt megköszönném. Nem vagyok benne biztos, hogy az ETZ 250-nek is megegyezhet-e ez a mérete, ezért is kérek segítséget.

Üdv: Otti
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Harcos írta:Köszönöm, hogy segítettetek!

Kipuf milyen állapotban van? Nincs eltömődve? Magas pattogó üveghangon szól, ha igen akkor oks... Jön erőteljesen ki belőle a füst? Ha megkopogtatod valamivel a kipufogót kongó, csengő hangnak kéne lennie, ha tompa akkor már sok a lerakódás....
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Harcos
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2011.12.23. 15:31
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Harcos »

Köszönöm, hogy segítettetek!
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Harcos írta:Milyen méretű fúvókát kellene vennem és mit jelent a mexás gyújtás?
mexás= hagyományos megszakítós
gyárilag 120-as vagy 115-ös főfúvóka van a 24-es karbikban. Ha ezektől kisebb, akkor cseréld 120-asra, ha meg 120-as akkor jöhet bele a 125 vagy 130.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

5 századdal nagyobbat mint mi most van.
mexás = megszakítókalapácsos.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Harcos
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2011.12.23. 15:31
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Harcos »

Milyen méretű fúvókát kellene vennem és mit jelent a mexás gyújtás?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Első körben főfúvókát cserélnék nagyobbra, ha nem változik, vagy romlik, akkor az elektronikus gyújtást cserélném mexásra.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Harcos
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2011.12.23. 15:31
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Harcos »

Sziasztok!

Frissen bejáratott ETZ-m nem a várt módon teljesít. A problémám az lenne, hogy 5000-ig tényleg remekül húz, viszont amint a mutató átlépi az 5000-t hirtelen megtorpan a motor és egy kis hatásszünet után újra szép lassan kezd el feljebb pörögni (minél magasabb a sebességfokozat annál jobban érzékelhető). Sajnos így 90 km/h fölé nem is jut el, viszont 150-es hengerszett van rajta 4 felömlővel, Berta dugattyúval (ami rendesen be lett járatva és passzolt is a felszabályozott hengerbe) 24-es karbival, NGK B9HS gyertyálva és elektronikus gyújtás jeladóval. A motor rendesen indul hidegen,melegen. A gyújtás elvileg 3mm-re van állítva. A karbit úgy raktam bele ahogy a dobozból kivettem, nem állítottam el.
Mi lehet a probléma? Esetleg a súbertűt kellene feljebb emelni?

Előre is köszönöm!
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

tiger1342 írta: Katalógus megmondja:
http://support.mz-b.info/etz250/t4-2.htm
A 7-es és 8-as alkatrész:
http://support.mz-b.info/mz/angebot/eng ... hause8.htm
7 O-ring 14x2 96 72 602
8 O-ring 17x2.5 96 72 803
Köszi!
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

kobraCode írta:Sziasztok,

ETZ 250 kuplung oldali deklinél a sebváltónál és a berúgókarnál milyen tömítés van? Tudja valaki annak a méretét?

Köszi.
Katalógus megmondja:
http://support.mz-b.info/etz250/t4-2.htm
A 7-es és 8-as alkatrész:
http://support.mz-b.info/mz/angebot/eng ... hause8.htm
7 O-ring 14x2 96 72 602
8 O-ring 17x2.5 96 72 803
TS powa!
Kép
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Sziasztok,

ETZ 250 kuplung oldali deklinél a sebváltónál és a berúgókarnál milyen tömítés van? Tudja valaki annak a méretét?

Köszi.
imo88
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.03.20. 21:42
MZ-d típusa: TS 250 Deluxe 1975
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: imo88 »

allllli írta:
imo88 írta:Sziasztok
A TS 250 nél kuplung problémák léptek fel.
Recsegve veszi a sebességeket. illetve ha beteszem sebességbe teljes behúzott kuplungnál is gurul a motor.
A kuplungom nincs elkopva mert bőven van még állítási lehetőség rajta, rengeteg még a holtjátéka.
Azt sejtem hogy a lamelláknak lehet baja megégett vagy iesmi.
De nem vagyok benne biztos.
Egy kis segítséget kérnék hogy mihez kezdjek vele :)
Előre is köszönöm.
Pont az a baj, hogy nagy a holtjátéka, így nem old a tengelykapcsoló. A KRESZ kérdésekben is benne van.
A túl kicsi holtjátéknál pedig csúszik. Akkor jó, ha 2-3 mm-es holtjátéka van a karnak és utána kezd oldani a kuplung.
Hát akkor lehet félre értettél vagy én írtam le rosszul.
A karnak semmi holtjátéka sincs úgy állítottam be, ha engedem a kart kifele a végén kezd megindulni a motor.
Ha hagyok neki 2-3 centit akkoris ugyan az a szitu.
ha rakom sebességbe olyan mintha kuplung nélkül váltanék , és be huzott kuplungnál csúszik, nem emel ki rendesen a kuplung.
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

MZsGabi írta:
Target írta:Az normális.
Ha tekersz egy kicsit a hátsó keréken, akkor tudsz feljebb váltani.
Nem és még így is nehezen jár a váltó.
Lehet megnézem megint a program kapcsoló tengelyt.
Ma megint szét szedtem.
Minden fokozatot tudok kapcsolni,de az normális hogy minden fokozat után van egy üres????
Használat közben nem volt!
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Ha budapest, akkor keresd fel Bambit! 8)
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: intelatom »

Tudom, hogy nem ide tartozik, de egy olyan embert keresnék aki vállalná egy Mz ts 250 blokk felújitását, ha tudtok valakit aki megbizható szóljatok, szállitani 150km-es kőrzetben tudok, Budapesti vagyok.
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

kiszsebi írta:
MZsGabi írta:...az üres állás rögzítő csavart nem tudom teljesen be tekerni kb 3-4mm kellene még de megszorul...
Talán túl hosszú a csavar. Szedd ki, úgy próbálj meg váltani. Szinte biztos, hogy menni fog. A próba idejére meg úgysem kell az üres.
Ez a csavar volt benne eredetileg is,és csavar nélkül próbálgatom a váltót.
Holnap leveszem a deklit és meg mozgatom még a program kapcsolót.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

MZsGabi írta:...az üres állás rögzítő csavart nem tudom teljesen be tekerni kb 3-4mm kellene még de megszorul...
Talán túl hosszú a csavar. Szedd ki, úgy próbálj meg váltani. Szinte biztos, hogy menni fog. A próba idejére meg úgysem kell az üres.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

Target írta:Az normális.
Ha tekersz egy kicsit a hátsó keréken, akkor tudsz feljebb váltani.
Nem és még így is nehezen jár a váltó.
Lehet megnézem megint a program kapcsoló tengelyt.
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

Az normális.
Ha tekersz egy kicsit a hátsó keréken, akkor tudsz feljebb váltani.
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

Lehet beragasztottad a programtengelyt?! :))
Tekerd ki az üres állás kapcsolót és nézd meg, hogy a váltókar lenyomására elmozdul-e a mögötte hengeres rész.
Ha nem, akkor a kuplung oldalon bontsd le a deknit és próbáld kicsit segíteni az elfordulását. Ha megindul, jó eséllyel működni fog rendesen.[/quote]
](*,)
Köszi megnézem de ez szerintem már vasárnapi akció lesz.
Majd meg írom a fejleményeket.[/quote]

Szét szedtem ,és meg volt ragadva a program kapcsoló tengelye.Egy kicsit meg ütöttem és meg indult.
De van még problémám ,az üres állás rögzítő csavart nem tudom teljesen be tekerni kb 3-4mm kellene még de megszorul.
Hogy kell állnia a váltónak hogy be tudjam tekerni a csavart?
Még valami álló motornál be tudom rakni egyesbe üresbe meg másodikba,fölfelé tovább nem tudok váltaniez csak azért van mert nem jár a motor vagy szedhetem megint szét?
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

Draby írta:
MZsGabi írta:Sziasztok!
ETZ 250-ről van szó.
Olajat cseréltem a váltóban, ki lett tekerve az üres állás rögzítő csavar is,a rugó és golyó ellenőrzése végett.
A problémám pedig az lett ,hogy nem tudom sebességbe rakni.Ma indultam volna motorozni egyet kicsit járattam hogy melegedjen míg be öltözöm,indulnék el és nem veszi a sebességet.
Se fel fel le.
Az üres állásrögzítőnek lehet hozzá köze?
Vagy valami teljesen más hiba jött elő?
A segítséget előre is köszönöm.
Széles utat!
Szia! Ezzel én is szoptam , az "golyós" csavaron volt egy alátét, ami már nem töltötte be szerepét, szétnyírodott. Golyó+rugó a csavarba , 1mm vastag alátét a csavarra, betekertem, tökéletes.
Kösz de nekem új alátát van raja.
Úgy hogy ezt ki zárnám.
De azért köszi.
Avatar
occsike87
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
MZ-d típusa: Mz etz 125
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: occsike87 »

intelatom írta:Sziasztok!

Egy olyan problémám lenne, hogy ts250-BE 1liter olajat töltöttem (hajtómüolaj) (tudom saját figyelmetlenség), és menet után arra lettem figyelmes, hogy dől belőle az olaj, igazából nem tudtam eldönteni honnan jöhet mert minden tiszta olaj volt.
Csak ki löki magából a felesleget és nem lesz baj, vagy ilyenkor kell vele valamit csinálni?
Előre is köszönöm!
Én is csináltam már ilyet. Kilöki a felesleget, letörlöd és annyi.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

intelatom írta:Sziasztok!

Egy olyan problémám lenne, hogy ts250-BE 1liter olajat töltöttem (hajtómüolaj) (tudom saját figyelmetlenség), és menet után arra lettem figyelmes, hogy dől belőle az olaj, igazából nem tudtam eldönteni honnan jöhet mert minden tiszta olaj volt.
Csak ki löki magából a felesleget és nem lesz baj, vagy ilyenkor kell vele valamit csinálni?
Előre is köszönöm!
Szerintem nem lesz belőle baj. Az más dolog, hogy talán a kuplung is, meg a váltószerkezet is lomhább a több olaj miatt picivel, de kárt nem okoz. Legalább is logikusan gondolkodva nem kellene.
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: intelatom »

Sziasztok!

Egy olyan problémám lenne, hogy ts250-BE 1liter olajat töltöttem (hajtómüolaj) (tudom saját figyelmetlenség), és menet után arra lettem figyelmes, hogy dől belőle az olaj, igazából nem tudtam eldönteni honnan jöhet mert minden tiszta olaj volt.
Csak ki löki magából a felesleget és nem lesz baj, vagy ilyenkor kell vele valamit csinálni?
Előre is köszönöm!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

bambi írta:
pempelli írta:Srácok tudom nem ide tartozik de hátha kapok választ.
4 ütemű 4 hengeres mocinál (4 az 1 -be kipu)mennyit számít a hátsó dobban lévő fojtás fogyasztás szempontjából.
Teljesen ki van herélve átlátok rajta.
Számit de nem sokat,viszont a kipufogó szelep idő előtti beégését viszont elősegíti.
Köszönöm.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

pempelli írta:Srácok tudom nem ide tartozik de hátha kapok választ.
4 ütemű 4 hengeres mocinál (4 az 1 -be kipu)mennyit számít a hátsó dobban lévő fojtás fogyasztás szempontjából.
Teljesen ki van herélve átlátok rajta.
Számit de nem sokat,viszont a kipufogó szelep idő előtti beégését viszont elősegíti.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok tudom nem ide tartozik de hátha kapok választ.
4 ütemű 4 hengeres mocinál (4 az 1 -be kipu)mennyit számít a hátsó dobban lévő fojtás fogyasztás szempontjából.
Teljesen ki van herélve átlátok rajta.
Draby
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2013.09.05. 16:51
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Draby »

MZsGabi írta:Sziasztok!
ETZ 250-ről van szó.
Olajat cseréltem a váltóban, ki lett tekerve az üres állás rögzítő csavar is,a rugó és golyó ellenőrzése végett.
A problémám pedig az lett ,hogy nem tudom sebességbe rakni.Ma indultam volna motorozni egyet kicsit járattam hogy melegedjen míg be öltözöm,indulnék el és nem veszi a sebességet.
Se fel fel le.
Az üres állásrögzítőnek lehet hozzá köze?
Vagy valami teljesen más hiba jött elő?
A segítséget előre is köszönöm.
Széles utat!
Szia! Ezzel én is szoptam , az "golyós" csavaron volt egy alátét, ami már nem töltötte be szerepét, szétnyírodott. Golyó+rugó a csavarba , 1mm vastag alátét a csavarra, betekertem, tökéletes.
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

tiger1342 írta:
MZsGabi írta: Kipróbáltam de semmi változás.
De viszont lehet hogy nagy balgaságot csináltam!
Ugyanis a blokkból szivárgott az olaj,az üres állás kapcsoló melletti kis "vakdugónál"amit én be ragasztottam,így nem folyik az olajam.
Azóta most akartam menni a mocival lehet ez a hiba forrása?
Lehet beragasztottad a programtengelyt?! :))
Tekerd ki az üres állás kapcsolót és nézd meg, hogy a váltókar lenyomására elmozdul-e a mögötte hengeres rész.
Ha nem, akkor a kuplung oldalon bontsd le a deknit és próbáld kicsit segíteni az elfordulását. Ha megindul, jó eséllyel működni fog rendesen.
](*,)
Köszi megnézem de ez szerintem már vasárnapi akció lesz.
Majd meg írom a fejleményeket.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

MZsGabi írta: Kipróbáltam de semmi változás.
De viszont lehet hogy nagy balgaságot csináltam!
Ugyanis a blokkból szivárgott az olaj,az üres állás kapcsoló melletti kis "vakdugónál"amit én be ragasztottam,így nem folyik az olajam.
Azóta most akartam menni a mocival lehet ez a hiba forrása?
Lehet beragasztottad a programtengelyt?! :))
Tekerd ki az üres állás kapcsolót és nézd meg, hogy a váltókar lenyomására elmozdul-e a mögötte hengeres rész.
Ha nem, akkor a kuplung oldalon bontsd le a deknit és próbáld kicsit segíteni az elfordulását. Ha megindul, jó eséllyel működni fog rendesen.
TS powa!
Kép
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

bambi írta:
MZsGabi írta:Sziasztok!
ETZ 250-ről van szó.
Olajat cseréltem a váltóban, ki lett tekerve az üres állás rögzítő csavar is,a rugó és golyó ellenőrzése végett.
A problémám pedig az lett ,hogy nem tudom sebességbe rakni.Ma indultam volna motorozni egyet kicsit járattam hogy melegedjen míg be öltözöm,indulnék el és nem veszi a sebességet.
Se fel fel le.
Az üres állásrögzítőnek lehet hozzá köze?
Vagy valami teljesen más hiba jött elő?
A segítséget előre is köszönöm.
Széles utat!
Lehet hiba az üresjárati csavarnál,esetleg beszorult a golyo a csavarba,és nem eneged így váltani.Tekerd ki a csavart,és teszteld le a váltót. .
Kipróbáltam de semmi változás.
De viszont lehet hogy nagy balgaságot csináltam!
Ugyanis a blokkból szivárgott az olaj,az üres állás kapcsoló melletti kis "vakdugónál"amit én be ragasztottam,így nem folyik az olajam.
Azóta most akartam menni a mocival lehet ez a hiba forrása?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

MZsGabi írta:Sziasztok!
ETZ 250-ről van szó.
Olajat cseréltem a váltóban, ki lett tekerve az üres állás rögzítő csavar is,a rugó és golyó ellenőrzése végett.
A problémám pedig az lett ,hogy nem tudom sebességbe rakni.Ma indultam volna motorozni egyet kicsit járattam hogy melegedjen míg be öltözöm,indulnék el és nem veszi a sebességet.
Se fel fel le.
Az üres állásrögzítőnek lehet hozzá köze?
Vagy valami teljesen más hiba jött elő?
A segítséget előre is köszönöm.
Széles utat!
Lehet hiba az üresjárati csavarnál,esetleg beszorult a golyo a csavarba,és nem eneged így váltani.Tekerd ki a csavart,és teszteld le a váltót. .
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

Sziasztok!
ETZ 250-ről van szó.
Olajat cseréltem a váltóban, ki lett tekerve az üres állás rögzítő csavar is,a rugó és golyó ellenőrzése végett.
A problémám pedig az lett ,hogy nem tudom sebességbe rakni.Ma indultam volna motorozni egyet kicsit járattam hogy melegedjen míg be öltözöm,indulnék el és nem veszi a sebességet.
Se fel fel le.
Az üres állásrögzítőnek lehet hozzá köze?
Vagy valami teljesen más hiba jött elő?
A segítséget előre is köszönöm.
Széles utat!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

davidgeszt írta:Sziasztok, nekem olyan problémám lenne a kis ETZ-mel hogy amikor be akarom rúgni, beugrik sebességbe. Mikor gurulok vele, akkor is. Hallottam hogy vmi rugót kéne kicserélni rajta. Illetve a váltóm sem olyan pontos,kattanós. Néha nagyon nehezen tudom kivenni egyesből is. Szerintetek érdemes lenne léptetővillákat is cserélni rajta? Előre is köszi a válaszokat.
Olvass vissza kicsit, ott bővebben találsz infót az üresjárat rögzítő golyóról és rugóról...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

pedro121 írta:Sziasztok!
Biztos, hogy volt már téma, de nem találtam semmit, így hát úgy gondoltam csak megkérdezem.
Olyan problémám lenne, hogy 250-es ETZ kuplungjának enyhén sistergő hangja van mikor behúzom a kuplungot. Mikor elengedem a kuplungkart akkor a hang megszűnik. A kuplung rendesen ki van hézagolva, ez csak pár napja jelent meg egy 600 km-es túra után. Csapágy lenne a ludas? Ebben még 51106-es gyári DDR csapágy van, mert ezen 250-es Trophy kuplung van. Azért furcsállom mert 4 éve használom ezzel a kuplunggal és pont most a túra után jelent meg ez a jelenség, eddig semmi baja nem volt. Működés szempontjából nem tapasztaltam változást. Szépen kiemel, nem csúszik úgy viselkedik mint eddig, csak hanga lett.
Köszönöm előre is a segítséget!
Nekem 150-es ETZ-n most a napokban ugyanez a hang jött elő, engem is érdekelne mi lehet az....
davidgeszt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.06.22. 12:59
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: davidgeszt »

Sziasztok, nekem olyan problémám lenne a kis ETZ-mel hogy amikor be akarom rúgni, beugrik sebességbe. Mikor gurulok vele, akkor is. Hallottam hogy vmi rugót kéne kicserélni rajta. Illetve a váltóm sem olyan pontos,kattanós. Néha nagyon nehezen tudom kivenni egyesből is. Szerintetek érdemes lenne léptetővillákat is cserélni rajta? Előre is köszi a válaszokat.
Draby
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2013.09.05. 16:51
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Draby »

Ahha, lehet 118 csak a csomagolásán Bing 84/30/110 A volt, ebből gondolhattam. Hát akkor Bambi lesz belőle. :D Köszönöm!
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Sziasztok!
Biztos, hogy volt már téma, de nem találtam semmit, így hát úgy gondoltam csak megkérdezem.
Olyan problémám lenne, hogy 250-es ETZ kuplungjának enyhén sistergő hangja van mikor behúzom a kuplungot. Mikor elengedem a kuplungkart akkor a hang megszűnik. A kuplung rendesen ki van hézagolva, ez csak pár napja jelent meg egy 600 km-es túra után. Csapágy lenne a ludas? Ebben még 51106-es gyári DDR csapágy van, mert ezen 250-es Trophy kuplung van. Azért furcsállom mert 4 éve használom ezzel a kuplunggal és pont most a túra után jelent meg ez a jelenség, eddig semmi baja nem volt. Működés szempontjából nem tapasztaltam változást. Szépen kiemel, nem csúszik úgy viselkedik mint eddig, csak hanga lett.
Köszönöm előre is a segítséget!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Nem 118 az a főfúvóka benne? Én mindíg így tudtam, de lehet rosszul... :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Valószínű keverékképzési hiba van. De hogy az a karbi fúvókák, vagy esetleg fars levegő miatt van, azt passz.

Szerintem vidd el Bambihoz, ott tuti meggyógyul a gép. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Draby
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2013.09.05. 16:51
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Draby »

Sziasztok! Lehet, hogy rossz helyre írok , csak most regeltem. Van egy 251 -es ETZ - m, vettem rá egy új német Bing 84-et. Gyárilag ha jól tudom 110-es fúvóka van benne. Gyönyörűen megy, szét sem bontottam, de : alacsany fordulatról NAGYON nehezen kínlódja fel magát olyan fordulatra, hogy meginduljon a motor. Főleg akkor derül ki, mikor egy parton nem tudok, csak magas fordulattal , visszaváltva felmenni. Erő egyébként szerintem van benne, bár 115 körül ott a vége. Nem tudom a 16-os kerék miatt -e, de ennyi. Kérdésem: Karburátor beállítási bibi van , esetleg más? Magyar utángyártott kipufogó van rajta, új Brisk gyertya, gyári trafó és kondi . A Bing beállításait nem ismerem , nem is nyúltam hozzá. Csak lámpánál fel kell pörgetnem a motort és CSAK úgy tudok szinte megindulni... A karbit a gyári helyére tettem fel egy az egyben , semmit sem cserélve és alakítva , kivéve a szivató bowdent. Abból vettem egy új belevalót. Shuber tű felülről a 2.rovátkában van, gyertyahézag 0.65 . Nem lehet, hogy esetleg nagyobb fúvóka kell valahová? A régi karbim is megvan, azzal nem vettem ezt észre... Vagy valaki aki esetleg Vác-Gödöllő-Újpest környékén precízebben belőné a gyújtást illetve a karbit?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

imo88 írta:Sziasztok
A TS 250 nél kuplung problémák léptek fel.
Recsegve veszi a sebességeket. illetve ha beteszem sebességbe teljes behúzott kuplungnál is gurul a motor.
A kuplungom nincs elkopva mert bőven van még állítási lehetőség rajta, rengeteg még a holtjátéka.
Azt sejtem hogy a lamelláknak lehet baja megégett vagy iesmi.
De nem vagyok benne biztos.
Egy kis segítséget kérnék hogy mihez kezdjek vele :)
Előre is köszönöm.
Pont az a baj, hogy nagy a holtjátéka, így nem old a tengelykapcsoló. A KRESZ kérdésekben is benne van.
A túl kicsi holtjátéknál pedig csúszik. Akkor jó, ha 2-3 mm-es holtjátéka van a karnak és utána kezd oldani a kuplung.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 52 vendég