Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cat »

Ok, köszi, holnap a súberten állítok..
1 próbát megér.. =D> [-o<
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: moyos »

Cat írta:Üdv
Távoli gyógyítást kérek:
Új dugó és gyűrűk bejáratva(2000km)
Ma is megszorult 110km/h nál...
ez most a 3-ik vagy 4-ik alkalom...:(
Eddig 40-es keverékkel ásványi olajjal mentem..
Ma szintetikus olaj, 40-es keverék...
Nem tudom mi a csoda a baja..

100 felett elkezd más hangja lenni...
110 körül olyan mintha gyengülne, de a 90-100-at tudja simán,
ha pörgetem 5000 ig(110-115) akkor hangváltozás majd megszorulás...

Ötletek?
A mai időjárás ismeretében zsigerből kevés nafta avagy sok levegő a durrelegyben.
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Cat »

Üdv
Távoli gyógyítást kérek:
Új dugó és gyűrűk bejáratva(2000km)
Ma is megszorult 110km/h nál...
ez most a 3-ik vagy 4-ik alkalom...:(
Eddig 40-es keverékkel ásványi olajjal mentem..
Ma szintetikus olaj, 40-es keverék...
Nem tudom mi a csoda a baja..

100 felett elkezd más hangja lenni...
110 körül olyan mintha gyengülne, de a 90-100-at tudja simán,
ha pörgetem 5000 ig(110-115) akkor hangváltozás majd megszorulás...

Ötletek?
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Istvan79 írta:
Target írta:Sziasztok!
Trophy főtengely bele menne TS blokkba?
Különböznek egyáltalán?
125-ösről van szó.
76év végéig trophy blokkal szerelték a TS-eket. Annyi változott 77től,hogy a hajtókar felső szemét tűgörgővel szerelték,és a főtengely külső szimeringet kapott.
Meg változott a főtengely csapágyazása, a főtengelycsap átmérője (ezzel együtt a főtengelycsapgyak mérete), egysoros helyett kétsoros lett a kuplunglánc, emiatt a főtengely vége, a lánckerék, és a kuplungkosár is más.
Ekkor változott meg a blokk szellőztetése, és elvileg ekkortól lett más menetű a kipufogócsonk.
Hirtelen ennyi jutott eszembe : :lol:
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Itt van nálam egy motor ETZ 250 kuplungozni és azt vettem észre hogy a főtengelyen a menet hiányzik egy menet majdnem körbe ,okozhat ez valami gondot?gondolom nagyon feltépték a kuplungot valamikor.
Istvan79
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2013.07.16. 12:21
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Istvan79 »

Nagyon sok alkatrészem van kis TS-hez,de fesszabályzóm az nincs.
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

Értem.
Látom te is tatai vagy.
Nincs esetleg egy fölösleges fesszabályzód elfekvőben?
Lett véve egy elektronikus, de mint utólag kiderült átvertek, és a szabályzó rossz...
Mivel most sajnos nem igazán van pénzem, csak csere jöhetne szóba.
Istvan79
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2013.07.16. 12:21
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Istvan79 »

Ja,és 33:1-ről áttértek 50:1 keverékre.
Istvan79
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2013.07.16. 12:21
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Istvan79 »

Target írta:Sziasztok!
Trophy főtengely bele menne TS blokkba?
Különböznek egyáltalán?
125-ösről van szó.
76év végéig trophy blokkal szerelték a TS-eket. Annyi változott 77től,hogy a hajtókar felső szemét tűgörgővel szerelték,és a főtengely külső szimeringet kapott.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Szia Target
Ha gyári a főtengely akkor nem kell kosár mivel bronz perselyes,ha meg van a csapszege amivel össze van kopva és az passzos benne akkor OK ha meg nincs akkor egy új csapszeg amit ha szoros a perselybe bele kell dörzsárazni"úgy,hogy könnyen mozogjon benne de ne lötyögjön még erre a hőtágulás végett van szükség(egyszerűen elmondva de nem árt ha olyan csinálja aki már dörzsárazott).
A legfontosabb: ha bronzos a hajtókarod az MZ be akkor csak 1/25 keverékkel szabad használni!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

kupi írta:
Target írta:Sziasztok!
Trophy főtengely bele menne TS blokkba?
Különböznek egyáltalán?
125-ösről van szó.
Bele megy teljesen egyforma a méretük(ha jól tudom az első Ts-ek (125-150)gyárilag is ilyen főtengelyesek voltak) a különbség a csapágyazásba van a TS felül a dugónál is tűgörgős a Trophy ES" meg felül bronz perselyes és ez bizony igényli az 1/25 keveréket de nagyon.Nekem jó pár évig volt Trophy"főtengely a Ts be de meguntam a sok olajat meg a füstölést és szereztem bele egy gyári TS-t.Az az igazi mégis.
Tehát akkor Trophy főtengelyhez nem is jó a tűgörgős kosár?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

tiger1342 írta: Ha nincs más megoldás, bele lehet reszelni, de ez csak tákolás.
Köszönöm, erre a megerősítésre vártam. :wink:
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Target írta:Sziasztok!
Trophy főtengely bele menne TS blokkba?
Különböznek egyáltalán?
125-ösről van szó.
Bele megy teljesen egyforma a méretük(ha jól tudom az első Ts-ek (125-150)gyárilag is ilyen főtengelyesek voltak) a különbség a csapágyazásba van a TS felül a dugónál is tűgörgős a Trophy ES" meg felül bronz perselyes és ez bizony igényli az 1/25 keveréket de nagyon.Nekem jó pár évig volt Trophy"főtengely a Ts be de meguntam a sok olajat meg a füstölést és szereztem bele egy gyári TS-t.Az az igazi mégis.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

allllli írta:-Az első képen látható "közép stiftű" gyűrű rámehet-e az "alsó stiftes" kialakítású dugattyúra (2.kép)
-A 3. képen az eredeti rajta lévő gyűrű "alsó stiftes" kialakítása.

Kép

Kép

Kép
Ha nincs más megoldás, bele lehet reszelni, de ez csak tákolás.
TS powa!
Kép
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

-Az első képen látható "közép stiftű" gyűrű rámehet-e az "alsó stiftes" kialakítású dugattyúra (2.kép)
-A 3. képen az eredeti rajta lévő gyűrű "alsó stiftes" kialakítása.

Kép

Kép

Kép
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

Sziasztok!
Trophy főtengely bele menne TS blokkba?
Különböznek egyáltalán?
125-ösről van szó.
Isti67
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.07.14. 11:40
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Isti67 »

allllli írta:
Kázmér írta:Szerintem tömít is. Gondolj bele, ráhúzod a deknit a csavarokkal...

Kimegyek lemérem, hogy mekkora a berugókar átmérője, és ez alapján próbálok venni oda egy karikát.

20 x 2 mm-es O-gyűrű kell oda gyári leírás szerint
Nem az O gyűrű a téma, hanem ami a dekli mögött van egy vékony alu hézagoló alátét. Az nem tömít!!!!!
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Kázmér írta:Szerintem tömít is. Gondolj bele, ráhúzod a deknit a csavarokkal...

Kimegyek lemérem, hogy mekkora a berugókar átmérője, és ez alapján próbálok venni oda egy karikát.

20 x 2 mm-es O-gyűrű kell oda gyári leírás szerint
Isti67
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.07.14. 11:40
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Isti67 »

Kázmér írta:Szerintem tömít is. Gondolj bele, ráhúzod a deknit a csavarokkal...

Kimegyek lemérem, hogy mekkora a berugókar átmérője, és ez alapján próbálok venni oda egy karikát.

Sziasztok!!
Én pont most raktam össze egy 125ccm es blokkot. Abban volt ilyen karika amiről beszéltek. A vastagsága az 1,5 mm az átmérője pedig a berúgótengely mérete. A berúgó tengelyen van egy pici váll azon támaszkodik fel.A szerepe pedig az, hogy nem engedi kicsúszni a berúgó tengelyt mert meg támaszkodik az oldaldekliben. Ja és az nem tömít, csak az ó gyűrű tömít ami a dekliben van. \:D/

Üdv: Isti 67
Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kázmér »

Szerintem tömít is. Gondolj bele, ráhúzod a deknit a csavarokkal...

Kimegyek lemérem, hogy mekkora a berugókar átmérője, és ez alapján próbálok venni oda egy karikát.
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Kázmér írta:Szia nagydivad!

2000%, hogy oda egy alímium karika kell.
Szia, na így a videóban már oké, oda tényleg az megy. Én hirtelen azt hittem, hogy az o gyűrűre gondolsz.
Ez a 15 eurós szállítás tényleg rablás, szóval kiszaladtam a tartalék blokkomhoz, leszedtem az oldalát és meg akartam mérni neked a távtartót (tömítést?!) de nekem se volt benne. A mostaniban lehet, hogy benne van, de most ezért nem akarom leengedni az olajat, ha nem gond. :D
Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kázmér »

Szia nagydivad!

2000%, hogy oda egy alímium karika kell.

Ebben a videóban: 27:43 körül rakja rá. http://www.youtube.com/watch?v=yo3S4ne-iQU

A gumikarika az oldaldeknibe megy bele, és ez a kettő együtt tömít. (Szerintem sok embernek ezért ereszti az olajat a berugórarnál, mert hiányzik az alumínium tömítése).

Egy helyen találtam, hogy kapni lehet: http://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/Zy ... 5-150.html

Jah. 1,5 Eur + Szállítás magyarországra 15 Eur.

Ha valaki tudja a méretét, kb 30 forintért vennék egy csavarboltban.

Amúgy Bambinak írtam privátban, és ő sem nagyon tudott hozzászólni. Nem hiszem el, hogy ez senkinek sem tűnt fel eddig... :mrgreen:
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

allllli írta:Ma a gyűrűcsörgést meg akartam szüntetni és eközben mikor vettem volna le a gyűrűket a dugóról, eltört a felső, az alsót meg már mérgembe én törtem el. A kérdés az, hogy kb 1500 km van az új hengerben meg a gyűrűkben. Nem lesz -e baj belőle, ha a gyűrűket újakra cserélem?
Az Mz hogyantovábban azt írja, hogy 3000 km-ig, nyugodtan lehet gyűrűt/gyűrűket cserélni.
(mondjuk nincs más választásom ez tény :D )
Elvileg nem lehet baja 1500km még nem sok a hengernek majd bele kopik de a méretét ellenőrizd és ha kell igazítsd meg. Természetesen az első pár százig csak finoman mintha járatos volna had kopjon a helyére.
Én is csináltam már ilyent (szükségből útszélén mikor a barátom a hengerbe ejtett egy gombot" és le kellett húzni a hengert és tört a gyűrű), és az a motor azokkal a gyűrűkkel amiket egy út menti házba kaptunk(kicsit rozsdásan lehet használtak is voltak)lement még 20000km és alig csörgött.De ha otthon a műhelybe gyári új alkatrészt raktam volna tutira nem lett volna ilyen jó.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Ma a gyűrűcsörgést meg akartam szüntetni és eközben mikor vettem volna le a gyűrűket a dugóról, eltört a felső, az alsót meg már mérgembe én törtem el. A kérdés az, hogy kb 1500 km van az új hengerben meg a gyűrűkben. Nem lesz -e baj belőle, ha a gyűrűket újakra cserélem?
Az Mz hogyantovábban azt írja, hogy 3000 km-ig, nyugodtan lehet gyűrűt/gyűrűket cserélni.
(mondjuk nincs más választásom ez tény :D )
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Kázmér írta:Sziasztok!

ETZ-150-esemnél a berugókar tömítésénél egy alumínium karika használatos a szervíz videó alapján.

A feltöltött képen a 19-es alkatrészről van szó.
Kép

Valaki tudna segíteni, hogy hol lehet ilyet kapni, vagy pontosan mekkora méretei vannak? Szeretném megoldani a tömítést az említett helyen.

Nagyon örülnék, ha valaki tudna segíteni, mert számomra fontos lenne, hogy minden a helyén legyen. :)
Jól láttad, biztos alu? Csak mert én még sose láttam oda mást a gumi O-gyűrűn kívül.
Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kázmér »

Sziasztok!

ETZ-150-esemnél a berugókar tömítésénél egy alumínium karika használatos a szervíz videó alapján.

A feltöltött képen a 19-es alkatrészről van szó.
Kép

Valaki tudna segíteni, hogy hol lehet ilyet kapni, vagy pontosan mekkora méretei vannak? Szeretném megoldani a tömítést az említett helyen.

Nagyon örülnék, ha valaki tudna segíteni, mert számomra fontos lenne, hogy minden a helyén legyen. :)
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Ma tömítettem az említett módszerrel egy MZ és egy Simson kipufogóját...tökéletesen tömít.
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

lackóó írta:nem,nem ragad össze teljesen!ez egy oldható,rugalmas kötés lesz!nem olyan mint a csavarrögzítő,hogy azt nehéz megbontani!
Oks, az a lényeg! Ráállok a dologra!

Köszi!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
lackóó
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2013.05.05. 21:16
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Lajosmizse

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: lackóó »

nem,nem ragad össze teljesen!ez egy oldható,rugalmas kötés lesz!nem olyan mint a csavarrögzítő,hogy azt nehéz megbontani!
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

lackóó írta:miért kéne szétszedni a blokkot?azt irod,hogy a kipufogó hollandernál engedi ki a trutyit!akkor kiveszed a hollandert,könyököt,megtakarítod bekened ezzel a pasztával(hollander menetet,meg belül is a hollander meg a könyök közt)visszatekered,meghuzod rendesen,hagyod egy éjszakát száradni,és kész!
enyém is ezt csinálta,akárhogy meghúztam!amióta megcsináltam igy,azóta egy csepp trutyi nem jön ki onnan!
Értem. Az én történetem annyi, hogy állandóan köpködte ott az olajat. Vettem bele tűzkarikát, mert valamilyen oknál fogva nem volt benne...no, ahogy bele került a tűzkarika, 1-200 kilométeren keresztül egy csepp olaj sem volt a blokkon, de most megint olajos...szóval nem tudom eldönteni, hogy honnan jöhet a trutyi.
És amúgy, ha ezzel a pasztával rakom össze, akkor mennyire ragad meg tőle a könyök? Úgyértem, ez csak tömítőpaszta, tehát nem fog örökre odaragadni, igaz?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
lackóó
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2013.05.05. 21:16
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Lajosmizse

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: lackóó »

miért kéne szétszedni a blokkot?azt irod,hogy a kipufogó hollandernál engedi ki a trutyit!akkor kiveszed a hollandert,könyököt,megtakarítod bekened ezzel a pasztával(hollander menetet,meg belül is a hollander meg a könyök közt)visszatekered,meghuzod rendesen,hagyod egy éjszakát száradni,és kész!
enyém is ezt csinálta,akárhogy meghúztam!amióta megcsináltam igy,azóta egy csepp trutyi nem jön ki onnan!
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

lackóó írta:http://kamionalkatresz.unas.hu/spd/unas ... ito_paszta

itt a megoldás!szinte minden autósboltban kapsz!jó párunknak bevált már!

\:D/
Hm, és hova kenjem? Ha szét kell szedni hozzá a blokkot, akkor inkább letörlöm 200 km-enként, mert annyit nem ér az egész. :)
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
lackóó
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2013.05.05. 21:16
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Lajosmizse

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: lackóó »

http://kamionalkatresz.unas.hu/spd/unas ... ito_paszta

itt a megoldás!szinte minden autósboltban kapsz!jó párunknak bevált már!

\:D/
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Üdv!

A 251-esen a kipufogókönyök környékén állandóan friss olajos-benzines trutyi volt. Vettem tűzkarikát a kipufhoz, azzal mintha megoldódott volna a probléma, de ma megint azt vettem észre, hogy olajos a blokk, és mintha a leömlőtől jönne.

Mit érdemes megnézni, hol lehet a hiba? Tudom, hogy ez a motor sohasem lesz teljesen tömített, de ha valami tipikus, kézenfekvő dologról van szó, akkor megsasolnám.

Köszi!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Na ez szarul eshetett... :evil: ](*,)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Nos klubtársaim régen szóltam hozzá a fórumhoz ennek oka kevés az időm és Hibátlan volt a motorom eddig szembesültem egy kuplung hibával 15 e km ert futott az agy zsír új volt mikor beleraktam után gyártott gagyi. Sajnos jó minőségű képekkel nem tudok szolgálni most talán holnap de a lényegek ezen is látszódnak majd úgy gondolom .
http://kepfeltoltes.hu/130812/2013-08-1 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/130812/2013-08-1 ... es.hu_.jpg
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

pempelli írta:Srácok,használt gyári dugóhoz lehet hengert fúratni?
Használt dugó hordó alakúra kopik, ráadásul még ovális is. (Mondjuk a gyári geometria is ovális és kúpos.)
Talán egy használt túlméretes dugót ha le tudnál esztergálni jó méretre, + sikerülne a geometriát is megcsinálni, akkor érdemes lenne fúrni hozzá.
De akkor már szerintem olcsóbb gyártatni hozzá egy dugót valami minőségi anyagból.
(Régebben volt itt szó Kolbenschmidt gyártmányról, amit azóta se találok sehol - állítólag jó.)
TS powa!
Kép
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

pempelli írta:Srácok,használt gyári dugóhoz lehet hengert fúratni?
Lehetni lehet de NEM érdemes,tudod a használat közben belekopik a saját hengerébe a gyűrű hornyok is kiverődnek kopnak,ha nem a te dugód volt akár lehet repedve is pl dobálták leejtették...Nem lehet hozzá dolgozni"a hengert meg őszintén szólva bocs hülyének is néznek ilyen kéréssel.A lényeg nem szokás.
Persze szükségből pl hosszabb úton dugó törést szenved-el..azonos méretű számú alkatrészt be lehet tenni amivel haza lehet jutni de az más az a szükség.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok,használt gyári dugóhoz lehet hengert fúratni?
Avatar
occsike87
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
MZ-d típusa: Mz etz 125
Tartózkodási hely: Dunaújváros

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: occsike87 »

Macgyver írta:Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek.
Van egy ETZ 150 motorom. Kuplung beállításhoz kérnék segítséget.
A jelenség egyik napról a másikra történt, elment a kuplungom. Nem emelt ki! Utána állítottunk amitől jó is lett viszont mikor behúztam a kuplungot zörgő hangot adott ki! Szétszedtük és az agy fel volt lazulva, amit meg is húztunk! Összetettük, most pedig állandóan csúszik! Mindkét helyen próbáltuk utánaállítani de hiába! Lamellák ránézésre hibátlanok! (nincsenek fél évesek se)
Megköszönném ha valaki tudna ez ügyben tanácsot adni mert mi már kifogytunk belőle. Először azt hittük valamit rosszul tettünk össze de ha 5x nem szedtük szét és utána össze akkor egyszer sem és nem értjük hogy miért nem jó! :(
Hali. Nekem is volt hasonló problémám az etz vel. Tányérrugó gyengült el nálam ( igaz saját hülyeségem miatt, de ez itt nem lényeges ). Cseréje megoldotta a problémám. De ugyanakkor lehet hibás hézagolás is. Csak tipp
Széles utat ( bár most inkább szeles :mrgreen:
Macgyver
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.12.03. 15:05
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Macgyver »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek.
Van egy ETZ 150 motorom. Kuplung beállításhoz kérnék segítséget.
A jelenség egyik napról a másikra történt, elment a kuplungom. Nem emelt ki! Utána állítottunk amitől jó is lett viszont mikor behúztam a kuplungot zörgő hangot adott ki! Szétszedtük és az agy fel volt lazulva, amit meg is húztunk! Összetettük, most pedig állandóan csúszik! Mindkét helyen próbáltuk utánaállítani de hiába! Lamellák ránézésre hibátlanok! (nincsenek fél évesek se)
Megköszönném ha valaki tudna ez ügyben tanácsot adni mert mi már kifogytunk belőle. Először azt hittük valamit rosszul tettünk össze de ha 5x nem szedtük szét és utána össze akkor egyszer sem és nem értjük hogy miért nem jó! :(
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

markoka911 írta:Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Ismét szét lett borítva a kis ts 125-ös. (hajtókar cserés) Szeretnék bele valami nagyon jó minőségű hajtókart, tűgörgőt venni. Az előző sajnos csak 3000km-t bírt. Most szeretnék valami sokkal tartósabbat. Tudtok esetleg segíteni abban hogy hol érdemes és milyet venni?
Előre is köszi:Márk :)
06306622197
markoka911@gmail.com
A taszári Kacsó gép fel tudja jóra újítani a főtengelyt, de nem olcsó.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

markoka911 írta:Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Ismét szét lett borítva a kis ts 125-ös. (hajtókar cserés) Szeretnék bele valami nagyon jó minőségű hajtókart, tűgörgőt venni. Az előző sajnos csak 3000km-t bírt. Most szeretnék valami sokkal tartósabbat. Tudtok esetleg segíteni abban hogy hol érdemes és milyet venni?
Előre is köszi:Márk :)
06306622197
markoka911@gmail.com
Szia biztosan van valami új hajtókar is hozzá valahol jó pénzért,biztosan találsz valakit aki bőcsületesen meg is csinálja el is megy sok tízezret sok tíz ezerért...De én inkább keresnék egy elfekvő TS-t valahol megvenném pár ezerért aztán átpakolnám abból a gyári főtengelyt,ki lehet fogni néhány ezret futót motorokat is még csak keresni kérdezni kell és nagyon sok alkatrészed marad amit később is használhatsz.Nekem már így megy a motorom az utolsó 15 éve csak bontott gyári alkatrészeket használok de jók is(természetesen a fő darabokról beszélek lánc meg ilyenek azért újak egyébként 28 éve van meg a TS és száz38000km van benne!)
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
markoka911
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.08.07. 23:06
MZ-d típusa: simson

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: markoka911 »

Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Ismét szét lett borítva a kis ts 125-ös. (hajtókar cserés) Szeretnék bele valami nagyon jó minőségű hajtókart, tűgörgőt venni. Az előző sajnos csak 3000km-t bírt. Most szeretnék valami sokkal tartósabbat. Tudtok esetleg segíteni abban hogy hol érdemes és milyet venni?
Előre is köszi:Márk :)
06306622197
markoka911@gmail.com
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Veszy2107 írta:Helló!

Nem tudná nekem pár mondatban, összefoglalni valaki a 250 ETZ kuplung lamellájának cseréjét? Igényel valami célszerszámot? Hasonlít a kis ETZ szerelésére? Hézagolás mennyire bonyolult? Van rá valami szabály? Ja és még, milyen finomhangolás van a kuplungnál? Lehet állítani a bovdenen a blokknál ahol, bemegy a blokkba? Gondolok itt arra, hogy kis ETZ-nél ügye oldalt van egy csavar egy anyával, amit tudsz tekergetni, mennyire feszítse elő a pálcát.... Nagy ETZ-nél van valami hasonló lehetőség, anélkül hogy a blokk felet levegyem?


Köszönöm!
Minden irott szónál többet érnek a szerelési videók:
https://www.youtube.com/watch?v=DVPeTmU ... ata_player

Kuplung szerelésnél jól jönne egy összenyomó szerszám mint a videón,de nem feltétlenül kell.Viszont egy segitő kéz jól jön ilyenkor.Jó nagy erővel kell nyomni,mig közben legalább 2 anyát rá kell kapatni egymással szemben.

https://www.youtube.com/watch?v=kCWyupp ... ata_player
https://www.youtube.com/watch?v=b4qZ-zT ... ata_player
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Helló!

Nem tudná nekem pár mondatban, összefoglalni valaki a 250 ETZ kuplung lamellájának cseréjét? Igényel valami célszerszámot? Hasonlít a kis ETZ szerelésére? Hézagolás mennyire bonyolult? Van rá valami szabály? Ja és még, milyen finomhangolás van a kuplungnál? Lehet állítani a bovdenen a blokknál ahol, bemegy a blokkba? Gondolok itt arra, hogy kis ETZ-nél ügye oldalt van egy csavar egy anyával, amit tudsz tekergetni, mennyire feszítse elő a pálcát.... Nagy ETZ-nél van valami hasonló lehetőség, anélkül hogy a blokk felet levegyem?


Köszönöm!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

allllli írta:
allllli írta:Akkor elvileg, ha leveszem a hengert és a gyűrűk éleit 1000-es papírral megsimogatom ramélhetőleg elmúlik a csörgés?!...(Fúrás után a csatornák éleit megreszeltem.)
Valaki megerősítene? :D
Megerősítem: remélhetőleg elmúlik!:-)
TS powa!
Kép
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

allllli írta:Akkor elvileg, ha leveszem a hengert és a gyűrűk éleit 1000-es papírral megsimogatom ramélhetőleg elmúlik a csörgés?!...(Fúrás után a csatornák éleit megreszeltem.)
Valaki megerősítene? :D
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

Értem.
Akkor majd a régi lamelláim közül össze csemegézek egy párat. :D
A felső lamelláim mindig sokkal vastagabbak maradtak.
TS-nél is ilyen vastagnak kell lennie?
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Target írta:
m-tom írta:Esetleg léptetővilla nem lehet ludas a dologban?

Egyértelműen kuplung, ott is a megfelelő hézagolás a hiba.
3 eset van:

1. állandóan csúszik, bármilyen olajat is teszel bele - bár kátránnyal feltöltve jól működik.... ;-) (kevés/túl laza a hézagolás)
2. jól működik, álló helyzetben kivehető/betehető sebességbe
3. álló helyzetben nem vehető ki/tehető sebességbe (sok/túl szoros a hézagolás)

A kis ETZ szerelési könyv jól leírja hogy hogyan és mennyi a helyes hézagolás.

Ami a problémát okozhatja:

1. nem megfelelő hézagolás
2. új lamellák pontatlansága (vastagabbak a kelleténél, csiszolni kell rajtuk!)
Milyen vastagnak kéne lennie egy lamellának?[/quote]

3,4+/-0,1 mm

Ugye 6 db "bakelit" és 6 db fémlamella van a kupplungban, plusz az első, vastagabb "tartólamella"(fém).
Nekem volt olyan új készletem, hogy csak 5 db bakelit fért be a helyére, nem értettem, hogy miért.... :-k

Aztán megmértem... ](*,)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 50 vendég