Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Kázmér írta:Kisetz-nél a kuplung oldali szimering kicseréléséhez teljesen szét kell húzni a blokkot, vagy elegendő, ha leszedem a kuplungot, és csak egyszerűen ki lehet venni a főtengelynél?
Simán ki lehet venni, le kell bontanod a deknit, valamint venned kell egy lánckerék lehúzót a kuplung + lánc lehúzásához. Ha jól emlékszem, külön szimmering ház is van.
Innen tudsz puskázni:
http://youtu.be/gk4xiRYBtAE
TS powa!
Kép
Avatar
karcsi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2012.06.02. 18:04
MZ-d típusa: Mz TS 150 de'lux
Tartózkodási hely: Szigetújfalu

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: karcsi »

Üdv !

Abban szeretném a segitségeteket kérni hogy valaki meg tudná e nekem adni a kis ts főtengely alsó görgö méretét!

Prox minőséget akarok bele de nem találtam eddig sehol a méretét!
Csak lapulok a fűben...vörös szemekkel akár 1 nyúl.
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

m-tom írta:Esetleg léptetővilla nem lehet ludas a dologban?

Egyértelműen kuplung, ott is a megfelelő hézagolás a hiba.
3 eset van:

1. állandóan csúszik, bármilyen olajat is teszel bele - bár kátránnyal feltöltve jól működik.... ;-) (kevés/túl laza a hézagolás)
2. jól működik, álló helyzetben kivehető/betehető sebességbe
3. álló helyzetben nem vehető ki/tehető sebességbe (sok/túl szoros a hézagolás)

A kis ETZ szerelési könyv jól leírja hogy hogyan és mennyi a helyes hézagolás.

Ami a problémát okozhatja:

1. nem megfelelő hézagolás
2. új lamellák pontatlansága (vastagabbak a kelleténél, csiszolni kell rajtuk!)[/quote]

Milyen vastagnak kéne lennie egy lamellának?
Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kázmér »

Kisetz-nél a kuplung oldali szimering kicseréléséhez teljesen szét kell húzni a blokkot, vagy elegendő, ha leszedem a kuplungot, és csak egyszerűen ki lehet venni a főtengelynél?
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Esetleg léptetővilla nem lehet ludas a dologban?[/quote]


Egyértelműen kuplung, ott is a megfelelő hézagolás a hiba.
3 eset van:

1. állandóan csúszik, bármilyen olajat is teszel bele - bár kátránnyal feltöltve jól működik.... ;-) (kevés/túl laza a hézagolás)
2. jól működik, álló helyzetben kivehető/betehető sebességbe
3. álló helyzetben nem vehető ki/tehető sebességbe (sok/túl szoros a hézagolás)

A kis ETZ szerelési könyv jól leírja hogy hogyan és mennyi a helyes hézagolás.

Ami a problémát okozhatja:

1. nem megfelelő hézagolás
2. új lamellák pontatlansága (vastagabbak a kelleténél, csiszolni kell rajtuk!)
Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: LaloX »

bambi írta:A kuplung nem old rendesen. vagy állítani kell vagy az olaj nem megfelelő benne. lamellák szorulhatnak ha pl. vizes az olaj. egyéb ok nem jut eszembe
A kuplung rendesen old, a lamellák nem szorulnak, most cseréltünk benne kuplungot és az előzővel is ezt csinálta és ezzel is így kuplung kilőve... esetleg valami más ötlet?[/quote]
Azért én nem lőném ki a kuplungot mint hibát :-k[/quote]

Esetleg léptetővilla nem lehet ludas a dologban?
Kép
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

A kuplung nem old rendesen. vagy állítani kell vagy az olaj nem megfelelő benne. lamellák szorulhatnak ha pl. vizes az olaj. egyéb ok nem jut eszembe[/quote]

A kuplung rendesen old, a lamellák nem szorulnak, most cseréltünk benne kuplungot és az előzővel is ezt csinálta és ezzel is így kuplung kilőve... esetleg valami más ötlet?[/quote]
Azért én nem lőném ki a kuplungot mint hibát :-k
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Target írta:Nekem is ezt csinálja, mióta TS kuplungot kellett rátennem (az ETZ agy eltört).
Engem is érdekelne a megoldás, mert idegesítő.
Lamellák nem hullámosak, nem szorulnak?
Milyen olaj van benne?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

Nekem is ezt csinálja, mióta TS kuplungot kellett rátennem (az ETZ agy eltört).
Engem is érdekelne a megoldás, mert idegesítő.
Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: LaloX »

Hejja_Petya írta:
LaloX írta:Sziasztok! Mivel lehet orvosolni azt a problémát, hogy álló járó motornál sehogy sem tudom berakni üresbe csak ha még gurul... Ez sokszor idegesítő tud lenni ha épp véletlen nem sikerül beraknom gurulás közben üresbe és a pirosnál végig húznom kell a kuplungot. Előre is köszi :)
A kuplung nem old rendesen. vagy állítani kell vagy az olaj nem megfelelő benne. lamellák szorulhatnak ha pl. vizes az olaj. egyéb ok nem jut eszembe
A kuplung rendesen old, a lamellák nem szorulnak, most cseréltünk benne kuplungot és az előzővel is ezt csinálta és ezzel is így kuplung kilőve... esetleg valami más ötlet?
Kép
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

LaloX írta:Sziasztok! Mivel lehet orvosolni azt a problémát, hogy álló járó motornál sehogy sem tudom berakni üresbe csak ha még gurul... Ez sokszor idegesítő tud lenni ha épp véletlen nem sikerül beraknom gurulás közben üresbe és a pirosnál végig húznom kell a kuplungot. Előre is köszi :)
A kuplung nem old rendesen. vagy állítani kell vagy az olaj nem megfelelő benne. lamellák szorulhatnak ha pl. vizes az olaj. egyéb ok nem jut eszembe
Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: LaloX »

Sziasztok! Mivel lehet orvosolni azt a problémát, hogy álló járó motornál sehogy sem tudom berakni üresbe csak ha még gurul... Ez sokszor idegesítő tud lenni ha épp véletlen nem sikerül beraknom gurulás közben üresbe és a pirosnál végig húznom kell a kuplungot. Előre is köszi :)
Kép
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Akkor elvileg, ha leveszem a hengert és a gyűrűk éleit 1000-es papírral megsimogatom ramélhetőleg elmúlik a csörgés?!...(Fúrás után a csatornák éleit megreszeltem.)
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

allllli írta:Mitől lehet magasabb fordulaton ez az idegesítő csörgés?...
Nekem ez gyűrűhangnak tűnik. Az előttem leírtakhoz csak annyit tennék hozzá, hogy a nyílások széleinek letörésén kívül én a gyűrűk éleit is megsímogattam 1000-es papírral. Nekem ez tüntette el az utolsó hasonló csörgéseimet is.
KépKép
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

MrDok írta:A gyűrűknek akkor van hangja, ha az útjukba eső csatornák szélein akadnak.
Ezért kell letörni fúrás után az éles sarkokat a csatornáknál (felömlők, kipufogó, de a szívónál sem árt).
És ha csak nagyobb fordulaton csörög?alapjáraton 2-3000-ig nem akkor mi lehet ?gázvisszaengedésnél detonál is.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

A gyűrűknek akkor van hangja, ha az útjukba eső csatornák szélein akadnak.
Ezért kell letörni fúrás után az éles sarkokat a csatornáknál (felömlők, kipufogó, de a szívónál sem árt).
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Target írta:Nekem is van ez a hang mióta gyűrűt cseréltem a 150-esben.
De jelenleg nem is hallom, a kuplunglánc miatt. :D
Nekem azt írták, hogy valószínű ez a probléma.
Még nem cseréltem tömítést, mivel sok baj van még a blokkal, és a közeljövőben lesz széthúzva.

Én kuplungláncot is 1000 km óta cseréltem, akkor lehet, hogy a gyűrű okozza ezt?

Valaki szaki kisegíthetne a véleményével, hogy mit lehet kezdeni a hangoskodó gyűrűkkel? :D
Előre is köszönöm!
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

Nekem is van ez a hang mióta gyűrűt cseréltem a 150-esben.
De jelenleg nem is hallom, a kuplunglánc miatt. :D
Nekem azt írták, hogy valószínű ez a probléma.
Még nem cseréltem tömítést, mivel sok baj van még a blokkal, és a közeljövőben lesz széthúzva.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Target írta:Vastagabb hengerfejtömítés lehet megoldja a problémát.
A megfelelő 0,9-1,2 mm-es távolság van a henger és a hengerfej között, vagyis a dugó 1,1 mm-re lapítja a bedugott forrasztóónt.
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

A blokkon, a gyújtás felőli deknin van egy csavar, ellenanyával.
Ott tudsz állítani, hogy mennyire emeljen ki alapállásban.
Traktoros
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.08.03. 03:05
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Traktoros »

Szevasztok Urak! Nem akarom nyujtani a szavakat, röviden annyit szeretnék kérdezni hogy ETZ 125-nél hol van lehetőségem a kuplung utánállításra, illetve mikre figyeljek oda, mit-hova? Új vagyok itt, a gépet pedig mult vasárnap vettem. Simsonom volt előtte, egyébként mezőgazdasági gépésztechnikus palánta vagyok, úgyhogy olyan nagyon nem vagyok el veszve. :)
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

Vastagabb hengerfejtömítés lehet megoldja a problémát.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Mitől lehet magasabb fordulaton ez az idegesítő csörgés?
Fúratás előtt nem volt hangja. Amint összeraktam, csörgött. Csapszeg, tűgörgő ugyanaz lett visszatéve, nem erőltettem semmit. Kicseréltem ezeket is, hátha megjavul, de nem, ugyanúgy csörög.
Gyűrű tud ilyen hangokat produkálni, mert végülis csak az változott a fúratás után. Ha igen mit lehet vele kezdeni, hogy ne adjon hangokat? Esetleg reszelni?

http://www.youtube.com/watch?v=_Rjbi_Qe ... e=youtu.be
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

steev94 írta:Üdv mitől zúghat az 5 ik fokozat ? :/
Bambi megválaszolta már a kérdést, kb 4 hsz-el ezelőtt... :smt120
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
steev94
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2013.07.29. 23:54
MZ-d típusa: Mz Etz 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye Tát

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: steev94 »

Üdv mitől zúghat az 5 ik fokozat ? :/
balazs13962
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.07.03. 21:58
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balazs13962 »

Kázmér írta:Sziasztok!

ETZ-150-es blokkot feltöltök olajjal, és az olajszintjelző csavart kicsavarva megvárom, hogy csak annyi legyen a blokkban, amennyi kell. Alul nem szivárog az olaj, a csavarokat alumínium alátéttel, és spec. pasztával tömítem.

Utána jobban füstöl a gép egy darabig, és olyan mintha a motorolajat a forgattyús házba átszívná. Az alapjáratom is egy picit bizonytalanabb lesz, bár nem áll le. Majd amikor abbahagyta a füstölést leeresztettem az olajat, és csak 2,5 dl jött ki az 5 helyett.

Ez normális? Nem lehet, hogy valamelyik szimering megadta magát, és ezért felszívja a motorolajat. Pls help, mert nem szeretném, ha komolyabb baja lenne a vasnak...

Helo, Valószínű, sőt biztos, hogy a kuplung oldali szimeringed megatta magát, de eszt sürgősen orvosolni kell, ha nem akarsz komolyabb károkat.
Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kázmér »

Sziasztok!

ETZ-150-es blokkot feltöltök olajjal, és az olajszintjelző csavart kicsavarva megvárom, hogy csak annyi legyen a blokkban, amennyi kell. Alul nem szivárog az olaj, a csavarokat alumínium alátéttel, és spec. pasztával tömítem.

Utána jobban füstöl a gép egy darabig, és olyan mintha a motorolajat a forgattyús házba átszívná. Az alapjáratom is egy picit bizonytalanabb lesz, bár nem áll le. Majd amikor abbahagyta a füstölést leeresztettem az olajat, és csak 2,5 dl jött ki az 5 helyett.

Ez normális? Nem lehet, hogy valamelyik szimering megadta magát, és ezért felszívja a motorolajat. Pls help, mert nem szeretném, ha komolyabb baja lenne a vasnak...
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)
steev94
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2013.07.29. 23:54
MZ-d típusa: Mz Etz 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye Tát

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: steev94 »

Rendben csak attól félek hogy esetleg szét törik . Mert ez a dolog úgy indult hogy egyre hangosabb lett.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

steev94 írta:Üdv Olyan problémám lenne 250 es etz nél hogy zúg az 5 ik fokozat. :/ mi lehet a baj ? amúgy most cseréltem kuplunk lamellákat és eltűnt az a jellegzetes fütyülő hang amikor elindulok .Ez normális ilyenkor ?
Valószinű,hogy az 5-dik fogaskerék fogmoduljai be vannak marodva.Ettől még lehet használni.
steev94
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2013.07.29. 23:54
MZ-d típusa: Mz Etz 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye Tát

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: steev94 »

Üdv Olyan problémám lenne 250 es etz nél hogy zúg az 5 ik fokozat. :/ mi lehet a baj ? amúgy most cseréltem kuplunk lamellákat és eltűnt az a jellegzetes fütyülő hang amikor elindulok .Ez normális ilyenkor ?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Harcos írta:Üdv Mindenkinek!

Etz 150-hez szeretnék dugattyút venni. Milyen márkát érdemes? Tudnátok néhány boltot ajánlani?

Előre is köszönöm

Magyar BERTA vagy lengyel. A berta a Mofakernél van de sztem máshol is kell lennie. Nekem is az van, bevált már Babettában, Simsonban és ETZ-ben.
steev94
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2013.07.29. 23:54
MZ-d típusa: Mz Etz 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye Tát

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: steev94 »

Üdv Olyan problémám lenne 250 es etz nél hogy zúg az 5 ik fokozat. :/ mi lehet a baj ? amúgy most cseréltem kuplunk lamellákat és eltűnt az a jellegzetes fütyülő hang amikor elindulok .Ez normális ilyenkor ?
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Harcos írta:Üdv Mindenkinek!

Etz 150-hez szeretnék dugattyút venni. Milyen márkát érdemes? Tudnátok néhány boltot ajánlani?

Előre is köszönöm
Nekem eddig ár érték arányba a Berta Dugattyú vált be (sajátomba is az van már sok éve)biztosan van jobb-szebb drágább de ez elérhető a legtöbb motoros boltba van és használható.Amit messziről kerülni kel az távol keleti vagy Indiai(ajtókilincs minőségű esetleg sörös-dobozból van) min pl az Ambika.Vannak vele rossz tapasztalataim.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kupi 2013.07.30. 21:56-kor.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
MZETZ250DELUX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2012.05.03. 12:38
MZ-d típusa: mz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MZETZ250DELUX »

ETZ 250 és TS 250 kuplunglamellái csereszabatosak????????
Harcos
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2011.12.23. 15:31
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Harcos »

Üdv Mindenkinek!

Etz 150-hez szeretnék dugattyút venni. Milyen márkát érdemes? Tudnátok néhány boltot ajánlani?

Előre is köszönöm
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Extremeblast írta:Én is kétszer hézagoltam a menesztőt , de nem hallattszik az a jellegzetes 250-es fütyülés (Etz 250 motorról van szó) a kuplung felől. Most ez jó vagy rossz?
A fütyülést nem annyira a menesztő tengelyirányú lötyögése, hanem inkább a primer hajtás maga adja. elvem, hogy egy motor sosem lehet elég hangos, így próbaképp tavaly beraktam egy szemmel láthatóan kopottabb fogazatú malomkereket. Olyan lett mint egy légvédelmi sziréna, több száz méterről hallani lehetett. Ekkor dőlt meg az elméletem: mégis van túl hangos motor :D Lényeg, hogy szerintem azt a hangot ha erősebb a normálisnál, akkor a megnőtt foghézag, a fogak kopása, illetve rossz kapcsolódása okozza.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

"Tehát ha hangos az jó! A könyv szerint akkor megy és tombolnak a pacik."

Akkor én nagyon nyugot vagyok nem egy hanem egy zsáknyi csörgőkígyóm van. :twisted: :D
Nekem már minden kilóméter ajándék... :D
steev94
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2013.07.29. 23:54
MZ-d típusa: Mz Etz 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye Tát

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: steev94 »

Üdv Olyan problémám lenne 250 es etz nél hogy zúg az 5 ik fokozat. :/ mi lehet a baj ? amúgy most cseréltem kuplunk lamellákat és eltűnt az a jellegzetes fütyülő hang amikor elindulok .Ez normális ilyenkor ?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára steev94 2013.07.30. 00:11-kor.
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Én is kétszer hézagoltam a menesztőt , de nem hallattszik az a jellegzetes 250-es fütyülés (Etz 250 motorról van szó) a kuplung felől. Most ez jó vagy rossz?
Kép
Odi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2013.05.06. 15:48
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Odi »

Köszi! Akkor hagyom :)
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Odi írta:Hali!

Lehet hogy már volt erről szó csak nem volt időm átnézni az oldalakat mert munkahelyemről írok illegálban :)
A kérdésem az lenne hogy mitől kerepel a kuplungom ha csak úgy üresben jár a gép? Hiba nincs csak a hang fura nekem. Fél éve vettem a gépet akkor is ugyan így szólt. Akkor azt mondták nekem hogy Ez egy ETZ szokd meg! Megszoktam de azért érdekel hogy lehet-e ellene tenni akármit. Köszi előre is a válaszokat
Üdv van egy szép kék"könyvecském kedvenc motorunkról (MZ) szól és ezt írja a szent írás:
Zajok:
Optimális szívás-és kipufogás-zajtompítás következtében a zajok erősebben hallhatók mind a korábbi MZ-modelleknél. Ez nem szolgáltat okot a nyugtalanságra a tapasztalt szakember kifogástalanul fel tudja ismerni azokat a zajokat, melynek oka meghibásodásban rejlik....A nagyobb zaj a NAGYOBB FAJLAGOS TELJESÍTMÉNYŰ MOTOROK KÍSÉRŐ JELENSÉGE! (Ha nagyon csendes akkor ál a motor \:D/ )
És ezt írták az úr 1982. évében VEB MOTORRADWERK ZSCHOPAU szakemberei.

Tehát ha hangos az jó! A könyv szerint akkor megy és tombolnak a pacik. :D :D :D
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Odi írta:Hali!

Lehet hogy már volt erről szó csak nem volt időm átnézni az oldalakat mert munkahelyemről írok illegálban :)
A kérdésem az lenne hogy mitől kerepel a kuplungom ha csak úgy üresben jár a gép? Hiba nincs csak a hang fura nekem. Fél éve vettem a gépet akkor is ugyan így szólt. Akkor azt mondták nekem hogy Ez egy ETZ szokd meg! Megszoktam de azért érdekel hogy lehet-e ellene tenni akármit. Köszi előre is a válaszokat
A kuplung belső menesztője kerepel. a ferde fogazás ide-oda rángatja.
Van két hézagoló alátét amivel be lehet állítani a hézagot, vagy veszel újat, vagy a meglévőt csiszolod be, mindegyik működik.
De kb 1000km és újrakezdi.

Mit tehetsz?
1. Ha már megszoktad akkor hagyd így.
2. Ha mégis nagyon zavar, csináld meg, és majd ha újra zörög 1 hónap múlva akkor automatikusan térj vissza az 1. ponthoz :smt040

(én kétszer hézagoltam, mielőtt úgy döntöttem, hogy lesz@rom a kerepelést)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Odi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2013.05.06. 15:48
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Odi »

Hali!

Lehet hogy már volt erről szó csak nem volt időm átnézni az oldalakat mert munkahelyemről írok illegálban :)
A kérdésem az lenne hogy mitől kerepel a kuplungom ha csak úgy üresben jár a gép? Hiba nincs csak a hang fura nekem. Fél éve vettem a gépet akkor is ugyan így szólt. Akkor azt mondták nekem hogy Ez egy ETZ szokd meg! Megszoktam de azért érdekel hogy lehet-e ellene tenni akármit. Köszi előre is a válaszokat
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

snjeno írta:Maximális tiszteletem!

Olyan problémára keresnék megoldást, hogy a 125-ös ETZ-n túl nagy a váltóút, bokából biccenteni már nem elég a felfelé váltáshoz, combból kell felhúzni. A következö sebességet pedig csak úgy veszi, hogy a váltokart visszaállítom kb.középsö helyzetbe. Nem tudom, hogy kapcsolatban van-e ezzel, de néha kilökte magát üresbe. Mi lehet a megoldás? Elölre is köszönöm a segítséget.

Nekem is manuálisan kell visszaállítani a kart középre, csak így tudok visszaváltani, de azért van ez, mert valószínűleg el van törve az ollórugó, ami visszahúzza a kart.
snjeno
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2013.07.28. 05:32
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: snjeno »

Maximális tiszteletem!

Olyan problémára keresnék megoldást, hogy a 125-ös ETZ-n túl nagy a váltóút, bokából biccenteni már nem elég a felfelé váltáshoz, combból kell felhúzni. A következö sebességet pedig csak úgy veszi, hogy a váltokart visszaállítom kb.középsö helyzetbe. Nem tudom, hogy kapcsolatban van-e ezzel, de néha kilökte magát üresbe. Mi lehet a megoldás? Elölre is köszönöm a segítséget.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Tib76 írta:Tisztelt Kupi!

Igen, én is gondoltam, hogy nem 20 km alatt fog bekopni a kuplung... Próbálok akkor váltani, amikor pont megfelelő a fordulatszám, ki lehet tapasztalni.
Egyébként bakelit lamellák lettek beszerelve, én úgy tudom régen parafa volt. A bakelitet meg nemigen a könnyű kopásáról ismerjük...
Az alsó állítást még megnézem, lehet hogy tudok még kiemelni anélkül, hogy 4-esben megcsússzon.

Köszönöm a szóbeli segítséget, ez is jól jön, ha nem szerelő az ember!
A kuplung nem dugattyú,hogy be kell kopnia annak azonnal jónak kell lennie.Valami nincs rendben. :shock:
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

MrDok írta:
pempelli írta:Srácok ez milyen dugó lehet:
KépKép

72,7 a mérete és gyári jelölés van rajta.nagyon jól ment vele a paripa amiből bontottam a henger is módosítva volt
Trabant, a szoci idők "300"-asítása...........A csapszegméret más, ezért van perselyezve.
Így van nekem is ilyen volt az ETZ-m amit a Rendőrségtől vettem a 90-es években,a jó hír őrök mind a szegénység mivel amikor megvettem volt benne 30 ezer km Kb én is tettem bele vagy 15 ezret és a kolléga"aki megvette még szintén vagy öt évig hajtotta naponta járt munkába vele mire kihalt szegény.És akkor még szinte csak Arol 2T volt nem is mindig 1/33-1/50 be mivel a kút keverte és nem volt megbízható és mégis bírta.
Szerintem hagyd így.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
MZETZ250DELUX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2012.05.03. 12:38
MZ-d típusa: mz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MZETZ250DELUX »

Üdv a motoros társaknak!

Valakinek van esetleg Ötlete: Kuplungcsere után (gyárit, nem utángyártott vackot tettem bele) 5.ben 90km/h környékén elmegy a motor ereje és lassan gyorsul, sőtt kicsit meg is torpan. Majd alig lehet berugni. Egyértelműen csúszik a kuplung, pedig jó olaj van benne és megfelelő mennyiségű is. Nincsen túlfeszítve a bovden sem (van még holtjáték bőven).

Mi lehet a hiba oka?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

pempelli írta:Srácok ez milyen dugó lehet:
KépKép

72,7 a mérete és gyári jelölés van rajta.nagyon jól ment vele a paripa amiből bontottam a henger is módosítva volt
Trabant, a szoci idők "300"-asítása...........A csapszegméret más, ezért van perselyezve.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok ez milyen dugó lehet:
Kép

Kép

72,7 a mérete és gyári jelölés van rajta.nagyon jól ment vele a paripa amiből bontottam a henger is módosítva volt
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 45 vendég