Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Bandi93 írta:Sziasztok!
Azt hiszem a kuplungot jól állítottam be. A kuplung valóban nem emel ki.Így azt hittem az egész rossz.
Mondja el nekem valaki hogy értsem ezt az összecsiszolást ( új lamelláknál ). A régi lamellák is megvannak azért cseréltem le őket mert 1-sbe történő váltáskor a motor kissé előre ugrott , habár a régi lamellák sem voltak nagyon rosszak.Választ előre is köszönöm.

Azt hiszem a gyári javítási útmutatóban (neten fennvan) le van írva a gyári szélessége a lamellának. Kiszeded őket, letisztítod, majd egy üveglapra ragasztott finomabb csiszolópapíron méretre csiszolod, közben tolómérővel nézed.
Azt meg hogy 1esbe rakáskor ugrik, azt vagy azért csinálja mert nem emel ki rendesen (állítani kellett volna), vagy az olaj (túl sűrű hidegen) miatt csinálja. Bármit is csinálsz, nagyon figyelj arra, hogy a kuplung felszerelése a főtengelyre szakszerű legyen. A támasztógyertyát a hengerbe rakod, a kuplungagyat zsírtalanítás után felmelegíted mint az állat, főtengely kúpját szintén letisztítod, majd egy rossz csapágyat távtartónak használva felhúzod a főtengelyre. Jó erősen, de vigyázz, mert a fordszámkihajtó belül felfekszik a főtengely végén, ezért majd vissza kell lazítani, és még távtartót betenni. Ezután hagyod kihűlni, csavar és távtartók le és mehet rá a dekni. Mindez akkor időtálló, ha a kuplungalaplap menetes vége és a kúpok épek.

Ha nem sértelek meg, ez forgalomban résztvevő motor, vagy valami cross/stunt szörnyeteg?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Bandi93
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.06.08. 18:57
MZ-d típusa: Mz etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bandi93 »

Sziasztok!
Azt hiszem a kuplungot jól állítottam be. A kuplung valóban nem emel ki.Így azt hittem az egész rossz.
Mondja el nekem valaki hogy értsem ezt az összecsiszolást ( új lamelláknál ). A régi lamellák is megvannak azért cseréltem le őket mert 1-sbe történő váltáskor a motor kissé előre ugrott , habár a régi lamellák sem voltak nagyon rosszak.Választ előre is köszönöm.
Avatar
kudlaty2007
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kudlaty2007 »

kudlaty2007 írta:Saját szerviz eszközök MZ. 1. rész. Homemade.
-Jobb, mint a kuplung lehúzó értékesítik az üzletekben
-bordás rotor
-Bat-csapágyak: 6306 és 6304

Mindezt az eredeti méret.

Kép
My friend did for me:
Impactor oil seal from the clutch
Tool for setting the driving play - no clock. This clock will be used from the set point.
The device for the plunge
A barátom volt számomra:
Impactor tömítés a tengelykapcsoló
Eszköze beállítása a vezetés play - nincs óra. Ez az óra lesz használva a beállított.
Az eszköz a dugattyút.
Kép
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007

I use google translator: Polish - Hungarian

Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
Bandi93
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.06.08. 18:57
MZ-d típusa: Mz etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bandi93 »

Helló!
Azt hiszem a kuplungot jól állítottam be. A kuplung valóban nem emel ki.Így azt hittem az egész rossz.
Mond el nekem kérlek hogy értetted ezt az összecsiszolást ( új lamelláknál ). A régi lamellák is megvannak azért cseréltem le őket mert 1-sbe történő váltáskor a motor kissé előre ugrott , habár a régi lamellák sem voltak nagyon rosszak.Választ előre is köszönöm.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Harcos írta:Üdv!

Etz 150-m ötödik sebességben használhatatlan. Miután 4. fokozatból ötödikbe váltok azonnal vagy néhány száz méter után visszaugrik 4-be vagy fokozat közé.
Mivel lehet a probléma? Tönkrement a fogaskerék?

Segítségeteket előre is köszönöm!
Motorblokk szét belenéz 8)
A viz szalad, a kő marad!
Harcos
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2011.12.23. 15:31
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Harcos »

Üdv!

Etz 150-m ötödik sebességben használhatatlan. Miután 4. fokozatból ötödikbe váltok azonnal vagy néhány száz méter után visszaugrik 4-be vagy fokozat közé.
Mivel lehet a probléma? Tönkrement a fogaskerék?

Segítségeteket előre is köszönöm!
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

telectronic írta:
akos02 írta: pl, hogy leírod milyen alkatrész adhatja ki ezt a hangot motorolaj hiányakor...
Szerintem alapban hasznos volt...
Amíg leírtad a kérdésed adddig azt is megnézhetted volna, hogy van-e benne olaj.
Egyébként : váltóvilla, gyűrű, tűgörgő, kuplung alatti tűgörgő.

De ami úgy általában igaz : így látatlanban, bármi lehet a baja.
Vagy megállt a csapágy, és a házban/tengelyen forog tovább. Az is lehet nem? Én nem értek hozzá.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Bandi93 írta:Sziasztok!
Nekem egy 250-es Etz-m van. A kuplung beállításához kérnék segítséget.
Most cseréltem lamellákat.Magát a kiemelő szerkezetet ,hogy kell beállítani.
Előre is köszönöm.
Ha csak úgy betetted a bolti lamellákat csiszolás nélkül, jó eséllyel nem fog kiemelni. Ha meg méretre csiszoltad, akkor a fordulatszám kihajtásnál a ház alatt levő lemezzel tudod megadni az ütköző pozícióját (működése szétszedve, kuplungkar húzogatásával egyértelművé válik), de mielőtt ezt csinálod fenn a kuplungkaron tekerd 3/4ig be a feszítőt, hogy tudj még ott állítani majd.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Bandi93
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.06.08. 18:57
MZ-d típusa: Mz etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bandi93 »

Sziasztok!
Nekem egy 250-es Etz-m van. A kuplung beállításához kérnék segítséget.
Most cseréltem lamellákat.Magát a kiemelő szerkezetet ,hogy kell beállítani.
Előre is köszönöm.
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: telectronic »

akos02 írta: pl, hogy leírod milyen alkatrész adhatja ki ezt a hangot motorolaj hiányakor...
Szerintem alapban hasznos volt...
Amíg leírtad a kérdésed adddig azt is megnézhetted volna, hogy van-e benne olaj.
Egyébként : váltóvilla, gyűrű, tűgörgő, kuplung alatti tűgörgő.

De ami úgy általában igaz : így látatlanban, bármi lehet a baja.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
akos02
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Baracs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: akos02 »

@telectronic
A hang amit írtam, az a hengerre jellemző hang. A motorolaj hiánya menet közben okoz inkább problémát. De a kérdésre válaszolnál legalább. Nem akarom feltölteni motorolajjal és elindítani, ha a hengerben van probléma, mert akkor csak nagyobb lesz a baj. Tedd hasznossá a hozzászólásodat azzal pl, hogy leírod milyen alkatrész adhatja ki ezt a hangot motorolaj hiányakor...
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: telectronic »

akos02 írta:Üdv!
ha nincs a motorban motorolaj? Ugyanis mindig csöpögött valamennyi belőle, de már egy ideje megszűnt a csöpögés, előfordulhat hogy az összes elcsöpögött...
Az ember azt hinné, hogy már nem tud újat tapasztalni/hallani...
De az élet rácáfol, hogy mégis.

Erre csak egy hasonló példát tudok felhozni.
Az ember bemegy a számtech boltba, majd előadja, hogy :
Amióta nem zörög a vetilátor azóta gyakran lefagy a gép, sőt tegnap furcsa égett szag jött kia gépből....

Természetesen a vetilátor azért zörgött, mert már rosz volt, aztán egy idő után megszorult, ekkor a processzor túlmelegedett és lefagyott a gép, aztán egyszer el is égett..

Klap, Klap, Klap. ](*,) :smt013 .. :smt068 :smt071 :smt070
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
akos02
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Baracs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: akos02 »

Üdv!
Az lenne a problémám, hogy tegnap motorozás után, már beállva a garázsba készültem leállítani a motorom, ami leállítás előtt elkezdett olyan hangot kiadni, mint autóknál amikor csúszik az ékszíj, csak kb. 5-ször olyan hangosan. Azonnal leállítottam. Utána kézzel lenyomtam a berúgókart h hallok e valami rendelleneset, de semmi. Elindítottam mégegyszer, kb. 5 másodpercig tisztán járt, majd megint jött a hang. A kérdésem az lenne, hogy van e olyan alkatrész a motorban, ami ezt a hangot adhatná abban az esetben, ha nincs a motorban motorolaj? Ugyanis mindig csöpögött valamennyi belőle, de már egy ideje megszűnt a csöpögés, előfordulhat hogy az összes elcsöpögött... Ha előfordulhat, akkor töltenék bele olajat és megint elindítanám próbából, mielőtt leveszem a hengert.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

bambi írta:
pempelli írta:Srácok szerintetek van rá esély hogy valamelyik lamella gyári,mindegyikből van 5 db.
A bal oldali 16,2mm az 5db
középső 15 mm 5db
jobboldali 16 mm 5db
Kép
A jobb szélső tűnik gyárinak.
De a vastagságuk együtt 16mm+egy pici
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

pempelli írta:Srácok szerintetek van rá esély hogy valamelyik lamella gyári,mindegyikből van 5 db.
A bal oldali 16,2mm az 5db
középső 15 mm 5db
jobboldali 16 mm 5db
Kép
A jobb szélső tűnik gyárinak.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok szerintetek van rá esély hogy valamelyik lamella gyári,mindegyikből van 5 db.
A bal oldali 16,2mm az 5db
középső 15 mm 5db
jobboldali 16 mm 5db
Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

stv írta: Ha szükség lesz kuplung javításra ezt hogy a p.csába húzom le?

Üdv
Vagy csapágylehúzóval az egész kupplung mögé akasztva azt,vagy pedig egy kupplunglehúzót gyártatsz egy esztergályossal,aminek a belsejébe nincs menet,azt 3 helyen odaheftelteted a kupplungagyhoz(annyi hő még nem árt a főtengelynek,de azért 2 heftelés közt nem árt lehűteni biztos ami biztos alapon),azt lehuzatod mint ahogy szoktuk.
Mindkét módszernél segithet ha közben melegitve van a kupplungagy és amikor már úgy érzed nem tudod fesziteni a lehúzót tovább,akkor a lehúzó végére odaütsz kalapáccsal.A lehúzó és a főtengely közé vagy csapágygolyót érdemes tenni vagy csináltatni a főtengely végére egy menetes kupakot,hogy ne közvetlenül a főtengely végét nyumjuk,mert könnyen kitörhet belőle egy darab.
Ha már lenn van akkor csináltatsz rá menetet esztergán,hozzá egy lehúzót és utána már később nem lesz gondod.
Ha viszont sehogy nem sikerül leszedni,akkor jön a kis flex és a milis korong és a szétvágása a kupplungagynak úgy hogy a főtengelynek ne legyen baja.Ez nem egyszerű feladat,de nem is lehetetlen.Persze az a kupplunagy értelemszerűen utána kuka!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: stv »

zsakfos írta:


Még az előzőhöz.3:46-tól van a stift helyzetét bemutató részlet.
A stift nem úgy állt mint a videón.A hibát orvosoltam.
A kuplungról csináltam képet;
Kép

Kép

ez itt valami mókolás , nem vágom. Sajna így került a kezembe. :-(
Ha szükség lesz kuplung javításra ezt hogy a p.csába húzom le?

Üdv
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

KILL3R etz írta:3 deci soknak tűnik, de valamennyi mindig marad benne...

Ha síkon áll a motor, akkor a nívóra hagyatkozz. Különben köpni fogja mindenhonnan... :?

Most nézem, kis etz-ről van szó. Abba nem is kell 9 deci... :D
Talán 6 deci a feltöltési mennyiség, már nem emlékszem...

Szerk.:
Hm... Mégse... =D> ](*,)

Amúgy 250-esből én mindig a legalsó kuplung dekni csavaron engedem le, megdöntött motorral. Így max fél deci marad bent.... :wink:
Ja, igen már a 125-ös ETZ nem aktuális csak még nem írtam át! :)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
tanker1234
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2013.05.31. 19:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tanker1234 »

Sziasztok!
Gondolom nem csak nekem van ilyen bajom de a nyeles tengely közepénél szivárog a váltóolaj szimering tömítés cserélve. Ti hogy oldottátok meg?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

3 deci soknak tűnik, de valamennyi mindig marad benne...

Ha síkon áll a motor, akkor a nívóra hagyatkozz. Különben köpni fogja mindenhonnan... :?

Most nézem, kis etz-ről van szó. Abba nem is kell 9 deci... :D
Talán 6 deci a feltöltési mennyiség, már nem emlékszem...

Szerk.:
Hm... Mégse... =D> ](*,)

Amúgy 250-esből én mindig a legalsó kuplung dekni csavaron engedem le, megdöntött motorral. Így max fél deci marad bent.... :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

zsakfos írta:
Veszy2107 írta:Hali! Srácok SOS-be egy kis tippet kérnék! Már rengeteg oldalt megnéztem, de még mindig nem találtam egy normális robbantott ábrát, ahol fel lenne tüntetve Hogy 250-es ETZ-be melyik az olajleeresztő csavar!
Valaki írja már le melyik az! Ha jól láttam, 2 db van alul. Egy nagyobb közelebb a kipufhoz és egy kisebb inkább a váltó felé...
melyik lehet az? Az én tippem, hogy a nagyobb a kipufhoz közeli....

Előre is köszi!
Nem tudom milyen oldalakon jártál,de pld itt ebben a használati utmutatóban is benne van:
http://www.szocimotoros.hu/download/hasznutm.zip
Vagy itt:
http://mz-etz-250.motoroskonyvek.fotoal ... id/7382039

Na jó nem szivom a véredet :D ,itt egy oldal az egyik szerelési könyvből:

Kép
Vagy két könyvet én is végig pörgettem pdf-be, da azokban biztos nem volt benne, de még google se dobott ki normális ábrát.... :/
Na de a lényeg, hogy kössz! ;)
Amúgy lenne még ezzel kapcsban egy amatőr kérdésem!
Megtaláltam a csavart leengedtem az olajat, pár percig hagytam hagy csöpögjön ki faszán aztán csavar vissza, nívó csavar ki, 9 dl olaj kimérve, majd beletölt!!
Aztán utána látom, hogy a 9dl olajból vagy 3 dl kifolyt (a falakonba) a nívó lyukon! Elvileg szintben volt a motor! Vagy ezek szerint mégse... Hagyjam a picsába a nívószintet és töltsem fel a fix 9 dl-el vagy inkább hagyatkozzak a nívószintre? Amúgy 9dl kell ügye?
Bár én az oldalt a legalsó csavart nem szedtem ki, csak azt ami alul van!! Lehet, hogy így maradt benne olaj, azért nem ment bele annyi?? :/
Köszi a választ!

Na értem már! Én szerelési kézikönyvet néztem, ez meg használati útmutató vagy mi a fene! :D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Veszy2107 2013.06.12. 08:45-kor.
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

stv írta:Üdv!
Megnéztem a lemezt a berúgókarnál, amit a blokkfélhez kell igazítani.Az a helyén van.
Valami más lesz a ludas.Esetleg attól racsnizhat (alapjáraton is), ha túl feszesre van meghúzva a rugó?

Ts 250(4 seb.) Kuplungját hogyan lehet lehúzni, ugyanis nem menetes az alaplap.
Ezzel nem fog menni;
Kép
Én egy egyszerű csapágylehúzót használtam már többször is, tökéletesen megfelel.
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: stv »

zsakfos írta:


Még az előzőhöz.3:46-tól van a stift helyzetét bemutató részlet.
Köszi a segítséget!

De, sajnos volt szétszedve a berúgókar.Elvileg egy "hozzáértő" ismerősöm csinálta meg a blokkot.20 évet motorozott mz-n ,jawán és társaikon, saját gépeit mindig sikerrel javította ezért adtam oda neki.
Bár mostmár kezdek kételkedni.... :-(
Ha leszedtem a deknit majd csinálok fényképet a kuplungról, és felteszem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Veszy2107 írta:Hali! Srácok SOS-be egy kis tippet kérnék! Már rengeteg oldalt megnéztem, de még mindig nem találtam egy normális robbantott ábrát, ahol fel lenne tüntetve Hogy 250-es ETZ-be melyik az olajleeresztő csavar!
Valaki írja már le melyik az! Ha jól láttam, 2 db van alul. Egy nagyobb közelebb a kipufhoz és egy kisebb inkább a váltó felé...
melyik lehet az? Az én tippem, hogy a nagyobb a kipufhoz közeli....

Előre is köszi!
Nem tudom milyen oldalakon jártál,de pld itt ebben a használati utmutatóban is benne van:
http://www.szocimotoros.hu/download/hasznutm.zip
Vagy itt:
http://mz-etz-250.motoroskonyvek.fotoal ... id/7382039

Na jó nem szivom a véredet :D ,itt egy oldal az egyik szerelési könyvből:

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Hali! Srácok SOS-be egy kis tippet kérnék! Már rengeteg oldalt megnéztem, de még mindig nem találtam egy normális robbantott ábrát, ahol fel lenne tüntetve Hogy 250-es ETZ-be melyik az olajleeresztő csavar!
Valaki írja már le melyik az! Ha jól láttam, 2 db van alul. Egy nagyobb közelebb a kipufhoz és egy kisebb inkább a váltó felé...
melyik lehet az? Az én tippem, hogy a nagyobb a kipufhoz közeli....

Előre is köszi!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »




Még az előzőhöz.3:46-tól van a stift helyzetét bemutató részlet.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2013.06.10. 15:55-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

stv írta:Üdv!
Megnéztem a lemezt a berúgókarnál, amit a blokkfélhez kell igazítani.Az a helyén van.
Valami más lesz a ludas.Esetleg attól racsnizhat (alapjáraton is), ha túl feszesre van meghúzva a rugó?

Ts 250(4 seb.) Kuplungját hogyan lehet lehúzni, ugyanis nem menetes az alaplap.
Ezzel nem fog menni;
Kép
Racsnizásnak nemigen van köze az alapjárathoz,legfeljebb annyi hogy jobban hallod :D
Azt a lemezt okkal kérdezték,az hivatott felszerelt dekninél a 2 fogaskereket egymástól távoltartani ha a helyén van.
Esetleg még lehet az is hogy rosszul szerelték a berugókart miután szétszedték és a stift nem abba a helyzetbe került vissza ahogyan kell.Szedte szét valaki a berugókart mostanában?
Itt van 3 kép
annak a lemeznek így kell állnia:

Kép

Jól beszerelt berugókar esetében a stift ilyen irányban van:


Kép

Felszerelt dekninél így húzza szét a két kapcsolódó fogaskereket a lemez.


Kép



Kupplung lehúzó:

Menetesnek kell lennie a 4 sebis kupplngjának is,ha a tied nem olyan akkor az nem kicsit mókolt.
A képen látható lehúzóval nem fogod tudni lehúzni mert az a TS 250/1 és az Etz 250-hez való.
A 4 sebis TS-hez más menetű kell.
Azt úgy kell legyártatnod.
Itt egy kis segitség.
A szöveget is olvasd el,abban van a lényeg.


Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: stv »

Üdv!
Megnéztem a lemezt a berúgókarnál, amit a blokkfélhez kell igazítani.Az a helyén van.
Valami más lesz a ludas.Esetleg attól racsnizhat (alapjáraton is), ha túl feszesre van meghúzva a rugó?

Ts 250(4 seb.) Kuplungját hogyan lehet lehúzni, ugyanis nem menetes az alaplap.
Ezzel nem fog menni;
Kép
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

[quote="balazsiracing"]Üdv! A kezem-közé került egy MZ TS 125-ös, adjatok tanácsot milyen gyertyát érdemes beletenni?
Az NGK nemigazán tetszik neki ez biztos!
Válaszotokat előre is köszönöm![/quote


Brisk N14C nekem ez vált be sajnos az NGK erősebb gyújtást kíván (szerintem így 6v motorba TS-be nem az igazi).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

balazsiracing írta:Üdv! A kezem-közé került egy MZ TS 125-ös, adjatok tanácsot milyen gyertyát érdemes beletenni?
Az NGK nemigazán tetszik neki ez biztos!
Válaszotokat előre is köszönöm!
Valami ilyesmit választanék.

http://www.mzclubhungary.com/forum/sear ... res%C3%A9s
balazsiracing
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.05.21. 21:00
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balazsiracing »

Üdv! A kezem-közé került egy MZ TS 125-ös, adjatok tanácsot milyen gyertyát érdemes beletenni?
Az NGK nemigazán tetszik neki ez biztos!
Válaszotokat előre is köszönöm!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

vickers írta:hát ez egy jó kérdés, hogy tudnám ezt leellenőrizni? Sajnos kevésbé értek hozzá, mint szeretnék, melyik oldalról kell elkezdeni szétszedni a blokkot, hogy ezekhez hozzáférjek?
Ismét:
http://www.youtube.com/watch?v=5jdypzaM ... sults_main
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

vickers írta:hát ez egy jó kérdés, hogy tudnám ezt leellenőrizni?
Megnézed.
Avatar
vickers
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2013.06.06. 21:43
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Vasvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: vickers »

hát ez egy jó kérdés, hogy tudnám ezt leellenőrizni? Sajnos kevésbé értek hozzá, mint szeretnék, melyik oldalról kell elkezdeni szétszedni a blokkot, hogy ezekhez hozzáférjek?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára vickers 2013.06.06. 22:08-kor.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

vickers írta:Sziasztok!
ha a motor jár, nem lehet üreset kapcsolni, se egyből, se kettőből. Mindkét fokozatból a legkisebb lábfejpöccintésre is azonnal átugrik az üres fokozaton,
A malomkerék alatt, a fokozatrögzítő kart, és annak a rugóját ellenőrizném először.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üresrögzítő rugó, golyó helyén van? Megfelelő méretűek?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
vickers
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2013.06.06. 21:43
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Vasvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: vickers »

Sziasztok!
A segítségetekre lenne szükségem, egy 85-ös ETZ250 boldog tulajdonosa vagyok, de sajnos van egy kis gond a motorral, ha a motor jár, nem lehet üreset kapcsolni, se egyből, se kettőből. Mindkét fokozatból a legkisebb lábfejpöccintésre is azonnal átugrik az üres fokozaton, és egybe, vagy ugye kettőbe vált. Ez elég zavaró mondjuk ha az ember pirosat kap. Próbáltam különböző hajtóműolajakat, most 80W-90 van benne. A kuplungra is gyanakodtam, hogy esetleg nem emel ki rendesen, de nem esik vissza a fordulat ha egyesbe kapcsolok. A fura az, hogy ha áll a motor, akkor gond nélkül veszi az üreset. Mi lehet a gond, és milyen megoldást javasoltok? Esetleg más is találkozott hasonló problémával? Előre is köszi!
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Egy Ts 150 hengert meg lehet furatni ETz 150 dugóhoz? (mert van itthon egy új etz 150 dugó de) nekem Ts-t kéne megfúratni:D
Valaki csinált már ilyet?
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

stv írta:Ok.Akkor leeresztem , és újból feltöltöm.Ezúttal lassan úgy ahogy tanácsoltad.
Köszi
Ha a berugóracsni miatt nem kéne épp levenned a deknit, akkor csak annyit kellene csinálni, hogy a motort egyenes helyre állítva, kitekernéd a nívócsavart, és megvárnád, amíg a felesleg kifolyik. Ha leveszed a deknit, akkor gondoskodj új/tartalék tömítésről. Ha nem tömít tökéletesen, akkor folyton olajtrutymós lesz a blokkod alja.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

stv írta:
Nem volt oldaltámaszon, hanem túl gyorsan önthettem bele(ezt súgták).
Megnézem a lemezt amit mondtál.
Köszi

Nem nézlek hülyének, csak vicceltem az oldaltámasszal :wink:
Piros MZ ETZ 250
UDX
holiday
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013.05.23. 20:29
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: holiday »

Sziasztok! Valaki esetleg tudná a rövidebbik kuplung tolorúd hosszát mm pontossan. Nekem 49.6mm. Gyanítom hogy 50 mm kell lennie. Ezért is nem emel ki rendesen a kuplungom. Köszönöm!!!
stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: stv »

Hujber írta:
stv írta:Helló!

Valaki tudna tippet adni mit nézzek meg?
A berúgókar folyamatosan racsniz járó motornál.
Ja, az létezik hogy 1,2 liter olaj ment bele a 9 deci helyett?( Ts 250)

Vedd le a deknit, talán a lemez amit be kell akarsztani a blokközépbe nincs a helyén. Az olaj meg... nem oldaltámasszal volt kitámasztva mikor ellenőrizted a szintet? :D
Nem volt oldaltámaszon, hanem túl gyorsan önthettem bele(ezt súgták).
Megnézem a lemezt amit mondtál.
Köszi
stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: stv »

gesszti írta:
stv írta: Ja, az létezik hogy 1,2 liter olaj ment bele a 9 deci helyett?( Ts 250)
Túl gyorsan öntötted, nem vártad meg, míg átfolyik a nívócsavarhoz. 7 decinél mindig meg szoktam állni, és várni vagy negyed órát. Innen fél decinként tovább, míg nem folyik a nívón. Egy fél deci olaj a váltóba, egy fél deci vegyigyümi a pocakba...
Amúgy a 4 sebis TS250-be 750 ml váltóolaj kell, nem 9 deci.
Ok.Akkor leeresztem , és újból feltöltöm.Ezúttal lassan úgy ahogy tanácsoltad.
Köszi
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

stv írta: Ja, az létezik hogy 1,2 liter olaj ment bele a 9 deci helyett?( Ts 250)
Túl gyorsan öntötted, nem vártad meg, míg átfolyik a nívócsavarhoz. 7 decinél mindig meg szoktam állni, és várni vagy negyed órát. Innen fél decinként tovább, míg nem folyik a nívón. Egy fél deci olaj a váltóba, egy fél deci vegyigyümi a pocakba...
Amúgy a 4 sebis TS250-be 750 ml váltóolaj kell, nem 9 deci.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

stv írta:Helló!

Valaki tudna tippet adni mit nézzek meg?
A berúgókar folyamatosan racsniz járó motornál.
Ja, az létezik hogy 1,2 liter olaj ment bele a 9 deci helyett?( Ts 250)

Vedd le a deknit, talán a lemez amit be kell akarsztani a blokközépbe nincs a helyén. Az olaj meg... nem oldaltámasszal volt kitámasztva mikor ellenőrizted a szintet? :D
Piros MZ ETZ 250
UDX
stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: stv »

Helló!

Valaki tudna tippet adni mit nézzek meg?
A berúgókar folyamatosan racsniz járó motornál.
Ja, az létezik hogy 1,2 liter olaj ment bele a 9 deci helyett?( Ts 250)
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

Ha mindenképp 10w40-es olajat akarsz beleönteni, akkor keress valami egyszerűt. Nehogy 3600-ért vegyél bele olajat. Hót felesleges. 1000-1500 Ft-ért már kapsz olyat, ami bőségesen jó bele.[/quote]


Oké.
akkor szétnézek máshol is.
Mondjuk ők a telóba is szép áron akarnak olajat adni.....
Nemjárok turázgatni,már csak azért sem mert nincs rendszám.Melóba járok csak el vele.
Ezért gondoltam 10W40-re,télen meg se melegszik mire átérek.

Majd elválik.Még össze is kéne raknom.Szétszedni könnyű(bár a főtengely biztos nem így vélekedik,gyujtás felől meg kell majd igazitani összerakás előt,1 órába telt széthuzni a közepét)
Összerakni már időigényesebb.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

zolee33 írta: Ennyi van ráírva:Hardt Oil mineral based oil 80W90 ,és ásványi.Ezt kaptam a motros üzletben.
Lamellák szépek,kuplungház újszerű,kuplungközép vadiúj.
Olajra tippelnék én is.
Viszont nemtudom hogyan alakulna a dolog 10W40-essel,és ugye elég drága,3600-ért adnák.Megér ennyit?
Vagy szimplán viseljem el hogy viszi a mocit?Nem túlzottan de gurul,így nem csúszik meg.
Most szétvan szedve,csapágycsere lessz,meg minden ami "mozdítható".Még az eredetik voltak benne.Először lett széthuzva a közepe.
Ha mindenképp 10w40-es olajat akarsz beleönteni, akkor keress valami egyszerűt. Nehogy 3600-ért vegyél bele olajat. Hót felesleges. 1000-1500 Ft-ért már kapsz olyat, ami bőségesen jó bele.
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

.......És ha jól értem akkor nem belevalók ezek a lamellák? :?
volt pár hajmeresztő dolog a motorban....
Nesze itt a legenda ,hogy idős bácsitol érdemes motort venni....
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 32 vendég