Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
sipi5000
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2020.01.21. 13:07
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sipi5000 » 2020.09.14. 17:55

Valakinek van tapasztalata a simson-keletimotor oldalról vásárolható tuning ts hengerrel kapcsolatban?

tybke98
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2017.05.20. 11:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tybke98 » 2020.06.18. 11:36

sell írta:
2020.06.13. 20:56
tybke98 írta:
2020.06.06. 16:37
Sziasztok.
Adott motor ETZ 251.
Tavaly szét lett húzva a blokk és egy teljesen "új" váltó lett kompletten beletéve. Nem én végeztem hanem egy ismerősöm. A motorral úgymond nincs gond, megy szépen, teszi a dolgát. Kivéve azt, hogy a harmadik sebességet mostanában egyre többször csak második "felhúzásra" veszi be. Nem tudom miért lehet ez. Kopva csak nincsenek a léptetővillák meg a harmadik sebességnek a fogaskereke. :-k Mikor össze volt téve akkor is csinálta ezt tavaly. Valamint ötödik sebességből nehezen lehetett lefelé váltani negyedikbe, de ez mostanra megszűnni látszik. [-o<
Valakinek van valami ötlete? Esetleg a kuplungon spanoljak egy kicsit?
Köszi előre is! :)
Hali, ha szorul, a "kukactengely", akkor is szokott ilyent csinálni, vagy esetleg, ha a váltókar nem tér vissza középállásra, a váltások között.
Köszi a tippet!

Tegnap megnéztük a kukactengelyt. Nem volt meglazulva sem, de nem is szorult, vagyis nem tűnt úgy. Tengely irányban volt egy nagyon minimális mozgása csak.
A váltókar mindig visszatér normál állásba. Minden egyes sebességváltásnál ugyanott van. :-k
Jó lenne, ha legalább tudnám mi lehet az oka. De ez, hogy csak egyedül a harmadik fokozatban csinálja nagyon furcsa. Ha kopott lenne a fogaskerék akkor elméletileg kidobálná sebességből. De ez nem dobja ki, hanem nem "kattan" be elsőre, csak másodjára. Kb 3-ból 1-szer csinálja ezt. Meg lehet szokni, csak városban azért zavaró tud lenni. :(

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell » 2020.06.13. 20:56

tybke98 írta:
2020.06.06. 16:37
Sziasztok.
Adott motor ETZ 251.
Tavaly szét lett húzva a blokk és egy teljesen "új" váltó lett kompletten beletéve. Nem én végeztem hanem egy ismerősöm. A motorral úgymond nincs gond, megy szépen, teszi a dolgát. Kivéve azt, hogy a harmadik sebességet mostanában egyre többször csak második "felhúzásra" veszi be. Nem tudom miért lehet ez. Kopva csak nincsenek a léptetővillák meg a harmadik sebességnek a fogaskereke. :-k Mikor össze volt téve akkor is csinálta ezt tavaly. Valamint ötödik sebességből nehezen lehetett lefelé váltani negyedikbe, de ez mostanra megszűnni látszik. [-o<
Valakinek van valami ötlete? Esetleg a kuplungon spanoljak egy kicsit?
Köszi előre is! :)
Hali, ha szorul, a "kukactengely", akkor is szokott ilyent csinálni, vagy esetleg, ha a váltókar nem tér vissza középállásra, a váltások között.

Avatar
mladi
Magkakas
Magkakas
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2008.05.18. 17:37
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 és SX 125
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mladi » 2020.06.07. 09:45

Zorka írta:
2020.06.04. 21:52
mladi írta:
2020.06.03. 20:24
Sziasztok. Valaki meg tudná mondani a /1 váltókar tengely "O" gyűrűjének pontos méretét? (Ha még valaki olvassa a honlapot)
Szia!
Erre gondoltál? Ez 14X2mm
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 23/6215/c/_/_/?_
Köszönöm :-"

tybke98
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2017.05.20. 11:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tybke98 » 2020.06.06. 16:37

Sziasztok.
Adott motor ETZ 251.
Tavaly szét lett húzva a blokk és egy teljesen "új" váltó lett kompletten beletéve. Nem én végeztem hanem egy ismerősöm. A motorral úgymond nincs gond, megy szépen, teszi a dolgát. Kivéve azt, hogy a harmadik sebességet mostanában egyre többször csak második "felhúzásra" veszi be. Nem tudom miért lehet ez. Kopva csak nincsenek a léptetővillák meg a harmadik sebességnek a fogaskereke. :-k Mikor össze volt téve akkor is csinálta ezt tavaly. Valamint ötödik sebességből nehezen lehetett lefelé váltani negyedikbe, de ez mostanra megszűnni látszik. [-o<
Valakinek van valami ötlete? Esetleg a kuplungon spanoljak egy kicsit?
Köszi előre is! :)

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 254
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2020.06.04. 21:52

mladi írta:
2020.06.03. 20:24
Sziasztok. Valaki meg tudná mondani a /1 váltókar tengely "O" gyűrűjének pontos méretét? (Ha még valaki olvassa a honlapot)
Szia!
Erre gondoltál? Ez 14X2mm
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 23/6215/c/_/_/?_

sipi5000
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2020.01.21. 13:07
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sipi5000 » 2020.06.04. 18:48

150-es TS-be az NGK B8HS megfelelő hőértékű?

Avatar
mladi
Magkakas
Magkakas
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2008.05.18. 17:37
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 és SX 125
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mladi » 2020.06.04. 16:05

Kösz. Sokat segítettél. ](*,)

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2654
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2020.06.04. 08:47

mladi írta:
2020.06.03. 20:24
Sziasztok. Valaki meg tudná mondani a /1 váltókar tengely "O" gyűrűjének pontos méretét? (Ha még valaki olvassa a honlapot)
Szerintem ugyanaz mimt a 250-es ETZ-jé.

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2020.06.03. 21:33

mladi írta:
2020.06.03. 20:24
Sziasztok. Valaki meg tudná mondani a /1 váltókar tengely "O" gyűrűjének pontos méretét? (Ha még valaki olvassa a honlapot)
Olvassuk!

Avatar
mladi
Magkakas
Magkakas
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2008.05.18. 17:37
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 és SX 125
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mladi » 2020.06.03. 20:24

Sziasztok. Valaki meg tudná mondani a /1 váltókar tengely "O" gyűrűjének pontos méretét? (Ha még valaki olvassa a honlapot)

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2654
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2020.05.22. 10:12

Peter0405 írta:
2020.05.21. 11:26
Üdv!
Olyan kérdésem lenne, hogy a váltókar alján közvetlen a tengelynél gyakran előfordul, hogy olaj csepp van, hol lehet a probléma forrása, hol eresztheti ki az olajat? ETZ 125
Elképzelhető, hogy a berúgó tengelyt tömítő O gyűrű ment tönkre a dekliben, de jellemzően a berúgó és a váltókar tengelye között szokta. Lehet, hogy kopott, de az is, hogy többet öntöttél bele, mint kellett volna.

Peter0405
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2020.05.21. 11:18
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Peter0405 » 2020.05.21. 11:26

Üdv!
Olyan kérdésem lenne, hogy a váltókar alján közvetlen a tengelynél gyakran előfordul, hogy olaj csepp van, hol lehet a probléma forrása, hol eresztheti ki az olajat? ETZ 125

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2020.05.20. 08:15

szediati írta:
2020.05.18. 06:47
Sziasztok. Segitséget szeretnék kérni. Most újitottam fel teljesen a 250 es etz met és a próbakörnél észrevettem, hogy járó motornál nagyon nehezen vagy egyáltalán nem tudom üresbe tenni. Szépen veszi az összes fokozatot illetve ha nem jár a motor akkor simán kiteszem üresbe. Kuplungot is próbáltam álitani csúszáshatárig spanoltam hátha nem emel ki de nem az a baja. Volt már ilyen valakinek? Az üreset rögzítő golyó és rugó is új. 15w 40 es motorolajat tettem bele
Valószínűleg tényleg nem emel ki eléggé a kuplung, de nem beállítás hanem deformálódott fémlamellák miatt.

szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szediati » 2020.05.18. 06:47

Sziasztok. Segitséget szeretnék kérni. Most újitottam fel teljesen a 250 es etz met és a próbakörnél észrevettem, hogy járó motornál nagyon nehezen vagy egyáltalán nem tudom üresbe tenni. Szépen veszi az összes fokozatot illetve ha nem jár a motor akkor simán kiteszem üresbe. Kuplungot is próbáltam álitani csúszáshatárig spanoltam hátha nem emel ki de nem az a baja. Volt már ilyen valakinek? Az üreset rögzítő golyó és rugó is új. 15w 40 es motorolajat tettem bele

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2020.05.16. 08:23

sipi5000 írta:
2020.05.10. 19:00
Kis TS-hez milyen kuplung láncot érdemes venni?
Kapható ČZ meg ČZ, ebből a ČZ-t javaslom ;)

sipi5000
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2020.01.21. 13:07
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sipi5000 » 2020.05.10. 19:00

Kis TS-hez milyen kuplung láncot érdemes venni?

janness
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2018.07.25. 21:46
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: janness » 2020.04.09. 11:02

Sziasztok!

Mi szükséges a mz ts 125-höz hogy a fordulatszámmérő müködjön? A müszer megvan, de ki van kötve. A blokk bal oldalán az olajbetöltő gumi elött van egy menetes lyuk, amiben egy csavar van belerakva, gondolom ott lenne a helye eredetileg.

Köszönöm a válaszokat!

sipi5000
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2020.01.21. 13:07
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sipi5000 » 2020.03.23. 13:02

Sziasztok. Az újabb kis Ts-eknél (értem ezalatt, hogy nem a trophy blokkos), a kuplung oldali szimeringhez nem kell széthúzni a blokkot igaz?

janness
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2018.07.25. 21:46
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: janness » 2020.03.18. 18:21

Sziasztok!

Kérdésem az lenne, hogy ha a főtengely bal oldala, ami menetes, kicsit sérült (nem én okoztam), érdemes javíttatni vagy lehet egyáltalán javítani? Nehezen de rà lehet erőltetni az anyát.

Köszönöm a válaszokat!

Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 102
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Melák » 2019.12.29. 23:12

Szevasztok!
Van valakinek tapasztalata abban hogy a 250-es Trophy (TS250), TS250/1 és ETZ (250/251) kuplungok között milyen különbségek vannak?
Eddig az alábbiakról hallottam: Trophy-TS esetén a kuplungrugók alatt nincs alátét. ETZ-nél van. (más lenne a rugóhossz is?)
Trophy-TS esetén a felső leszorító csillag acél, a TS250/1 és ETZ esetén alu. A lamellák menesztőjén van egy váll a főtengely felé. Trophy/TS esetén ez magasabb. TS250/1 - ETZ esetén alacsonyabb.

Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 102
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Melák » 2019.12.01. 21:47

motrosmano írta:
2019.12.01. 17:30
Szia!

Sokat nem tudok segíteni, mert nem tudom minek mi a neve pontosan, azért amit tudok leírom:
1- 125/150 ES, TS ('76 előtti) kuplung kosár, ('76 után gyártott kis TS-eknél is már két soros a kuplunglánc)
2- 125/150 ES, TS kuplung agy
7- 125/150 ES, TS ('76 előtti) kuplung lánckerék
6- 125/150 ES, TS berúgó tengely
10- 125/150 ES, TS berúgó fogasív

4,5,8,9,11,14 váltó alkatrészek

14- váltó (előtét) tengely https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... TO-TENGELY (ezzel kiegészíteném igazándiból mindegyiket: 125/150 ES, TS)
11- váltó villa a tengelyével https://www.motoralkatresz24.hu/spd/599 ... ALTO-VILLA
________________________ https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... LA-TENGELY
8- https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... 20-1-3-SEB
4- https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... 2-18-2-4-S
9- https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... -Z28-1-SEB
5- https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... NGELY-ELSO

A 3, 12, 13 számú alkatrészt nem tudom mi és mié!
Remélem segítettem!
Hello!
Köszönöm a segítséget! Hasznos volt.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.12.01. 17:30

Szia!

Sokat nem tudok segíteni, mert nem tudom minek mi a neve pontosan, azért amit tudok leírom:
1- 125/150 ES, TS ('76 előtti) kuplung kosár, ('76 után gyártott kis TS-eknél is már két soros a kuplunglánc)
2- 125/150 ES, TS kuplung agy
7- 125/150 ES, TS ('76 előtti) kuplung lánckerék
6- 125/150 ES, TS berúgó tengely
10- 125/150 ES, TS berúgó fogasív

4,5,8,9,11,14 váltó alkatrészek

14- váltó (előtét) tengely https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... TO-TENGELY (ezzel kiegészíteném igazándiból mindegyiket: 125/150 ES, TS)
11- váltó villa a tengelyével https://www.motoralkatresz24.hu/spd/599 ... ALTO-VILLA
________________________ https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... LA-TENGELY
8- https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... 20-1-3-SEB
4- https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... 2-18-2-4-S
9- https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... -Z28-1-SEB
5- https://www.motoralkatresz24.hu/spd/200 ... NGELY-ELSO

A 3, 12, 13 számú alkatrészt nem tudom mi és mié!
Remélem segítettem!

Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 102
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Melák » 2019.12.01. 15:10

Szevasztok!
Tudna valaki segíteni a fotón látható alkatrészek beazonosításában? Én úgy hiszem ez Trophy vagy TS 125/150 kuplung és váltó alkatrész. Ha jól tudom ETZ-nél már duplasoros volt a lánckerék a kuplungon és a főtengelyen. 4-es, 5-ös fogaskerék azt hiszem összetartozik. (ETZ-nél az 5-ös fogaskerék már ablakos (?)) 13-as fogaskerék méreténél fogva talán nem 125/150 alkatrész.
Csatolmányok
_DSC00381b.jpg
_DSC00377b.jpg

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2019.10.15. 19:19

sunbim írta:
2019.10.14. 21:03
És működik a fordulatszám mérőd rendesen?

Ha kerekein áll a motor, álló helyzetben, behúzod a kuplungot , és valamelyik sebességbe ,mondjuk egyesbe beteszed, elhallgat?
Lehet hogy a malomkerékről pattant le egy fog.
nem hallgat el,malomkeréknél rendben minden fordulatszám mérő rendesen teszi a dolgát :(

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2802
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2019.10.14. 21:03

És működik a fordulatszám mérőd rendesen?

Ha kerekein áll a motor, álló helyzetben, behúzod a kuplungot , és valamelyik sebességbe ,mondjuk egyesbe beteszed, elhallgat?
Lehet hogy a malomkerékről pattant le egy fog.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2019.10.13. 18:24

sunbim írta:
2019.10.13. 17:20
pempelli írta:
2019.10.10. 19:32

Ráhallgatok de mintha a túlsó oldalról hallanám inkább
Fordulatszám függő vagy kerék fordulat számmal változik?
Gurulás közben vagy álló helyzetben is?
Álló helyzetben is kuplung húzogatásra sem változik,tök új az egész blokk,lehet főtengellyel nem stimmel valami?olyan kaffogó hangja van,inkább jobb oldalról hallani a gyújtás felől.igen mindha fordulatszám függő lenne

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2802
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2019.10.13. 17:20

pempelli írta:
2019.10.10. 19:32
Zorka írta:
2019.10.07. 21:37


Fordulatmérő kihajtás?
Ráhallgatok de mintha a túlsó oldalról hallanám inkább
Fordulatszám függő vagy kerék fordulat számmal változik?
Gurulás közben vagy álló helyzetben is?

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2019.10.10. 19:32

Zorka írta:
2019.10.07. 21:37
pempelli írta:
2019.10.07. 20:07
Srácok mi klaffoghat a mociban ,olyan mintha lassan lépkedne egy ló csak halkan,ütemes,ha behúzom a kuplungot akkor sem változik,pedig akkor csak a főtengely megy már
Fordulatmérő kihajtás?
Ráhallgatok de mintha a túlsó oldalról hallanám inkább

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 254
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.10.07. 21:37

pempelli írta:
2019.10.07. 20:07
Srácok mi klaffoghat a mociban ,olyan mintha lassan lépkedne egy ló csak halkan,ütemes,ha behúzom a kuplungot akkor sem változik,pedig akkor csak a főtengely megy már
Fordulatmérő kihajtás?

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2019.10.07. 20:07

Srácok mi klaffoghat a mociban ,olyan mintha lassan lépkedne egy ló csak halkan,ütemes,ha behúzom a kuplungot akkor sem változik,pedig akkor csak a főtengely megy már

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1054
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.10.04. 12:54

1szerűbb ha kipuff szar, hogy: KUKA!!!! Veszel egy bambi3-at azt jó napot!

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2802
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2019.10.03. 21:26

csitni írta:
2019.10.01. 17:47
A kipufogó hibát, hogy lehet diagnosztizálni? Leszedtem valami csörög benne de ennyi. Javítható a kipufogó vagy újat kell venni?
Ha csörög, valami elszabadult benne, tehát hibás. Ez is okozhatja a nem megfelelő kipufogással járó erő csökkenést. Szétvágás után fogod meglátni mi is az. A gyári dob hegesztésnél körbe flexeled 1mm-es koronggal. És rázogatás után ki is derül hogy hol van az elszabadult alkatrész.

Avatar
csitni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2018.04.10. 21:18
MZ-d típusa: etz250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csitni » 2019.10.01. 17:47

A kipufogó hibát, hogy lehet diagnosztizálni? Leszedtem valami csörög benne de ennyi. Javítható a kipufogó vagy újat kell venni?

Avatar
csitni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2018.04.10. 21:18
MZ-d típusa: etz250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csitni » 2019.09.27. 15:04

Nem tüsszenget. De akkor nekiállok a leírtak alapján hátha kisül valami.
Köszönöm

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell » 2019.09.17. 18:03

Szia, ha kipörgeted kissebb sebességekben, nem "tüsszentget" a kipufogóba? Amúgy lehet kipufogó tömődésből származó gyengeség is, esetleg karbi (pl. nem megfelelő fúvóka ,vagy idegen anyag miatt beszűkült) esetleg kompresszió hiány miatt. Valahol el kellene kezdeni a diagnosztikát. Pl kompresszíó mérés, ha már kint a gyertya, az is mesélhet kicsit, pl.fehérre van égve (szegény keverék), vagy kokszos fekete (dús keverék). Majd módszeresen haladni tovább, ha minden rendben.

Avatar
csitni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2018.04.10. 21:18
MZ-d típusa: etz250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csitni » 2019.09.16. 17:58

Sziasztok.

Olyan problémám van, hogy 5. Sebességben elfogy az erő a mototból. Nem várom, hogy kerékre kapja vagy ilyesmi de sajnos sokszor a sebesség megtartása is gondot okoz és az már zavaró. 4 esben erősnek tűnik óra szerint 100 ig vagy még kicsit fölé elpörög de ha váltok még egyet akkor már körülményes vagy épp lehetetlen a gyorsítás. Az alany egy 250 es etz. Ha valakinek van valami ötlete kérem ossza meg velem.

Üdv.
Anti

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2802
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2019.07.04. 20:13

mixy01 írta:
2019.06.29. 10:29
Üdv!

Egy bosszantó problémával kapcsolatban kéréném a segítségeteket.
Az alany egy 250-es etz, megszakítós gyújtással. A helyzet a következő: Egyik este munkából hazafelé, gyorsítás közben egyik pillanatban még volt erő a gépben, majd a másikban semmi. 3 fokozatnál fentebb nem tudtam kapcsolni, 2.ban kb 3500 ig pörgött ki teljesen nyitott gázállással, 1-esben 4000-ig. Azóta újra beállítottam a gyújtást(felső holtpont előtt 2,5mm-re), kitisztítottam a karburátort, még új fúvókákat is raktam bele, néztem másik kipufogóval, de semmi változás. Ha rárúgok akkor semmivel sem tapasztalok kisebb ellenállást, mint a hiba előtt.

Örömmel veszek bármilyen ötletet, milyen irányba induljak el, mit nézzek meg.
Széthullott a kipufogód. Ez csak egy tipp így ,,távgyógyítva".
Nézd meg hogy a megszokottól különbözik e a kipuf gáz kipöfékelése. Lehetséges hogy elengedett a csőben egy hangtompító lamella, vagy több is és elzárja kipufogó gázok útját, ezzel lefojtva a motort. Kérj kölcsön egy tuti jó csövet és próbáld ki azzal is.

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1054
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.07.04. 15:07

0,9 es gyűrűhézag jó?! :lol: Szerintem ezért nem akart menni a kis etz.

mixy
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018.07.29. 14:18
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mixy » 2019.06.30. 14:05

motrosmano írta:
2019.06.30. 10:27
mixy01 írta:
2019.06.29. 10:29
Üdv!

Egy bosszantó problémával kapcsolatban kéréném a segítségeteket.
Az alany egy 250-es etz, megszakítós gyújtással. A helyzet a következő: Egyik este munkából hazafelé, gyorsítás közben egyik pillanatban még volt erő a gépben, majd a másikban semmi. 3 fokozatnál fentebb nem tudtam kapcsolni, 2.ban kb 3500 ig pörgött ki teljesen nyitott gázállással, 1-esben 4000-ig. Azóta újra beállítottam a gyújtást(felső holtpont előtt 2,5mm-re), kitisztítottam a karburátort, még új fúvókákat is raktam bele, néztem másik kipufogóval, de semmi változás. Ha rárúgok akkor semmivel sem tapasztalok kisebb ellenállást, mint a hiba előtt.

Örömmel veszek bármilyen ötletet, milyen irányba induljak el, mit nézzek meg.
Szia!
Ha nincs sebességben akkor felpörög a a motor? Ha igen, akkor hogyan?
A benzin csapban a gumi tömítés rendben van? Amikor elérik és kis darabkák válnak le belőle, azok elszoktak tömíteni mindent, kezdve a benzincsappal és ugyan enged át valamennyi benyát, de gyorsabban szívja ki a motor a karbiból mint ahogyan a benzincsap át tudja ereszteni.
Tömítések mindenhol rendben vannak (valahol falsot szív vagy kifúj)?
A gyújtótrafó nem melegszik?
Üdv!
Üresben szépen kipörög ahogy kell, ahogy húzom a gázkart, úgy emelkedik a fordulat is, majd szép lassan visszaejti, ha elengedem. A csapban a tömítést tavaly nyáron cseréltem, de majd ránézek. Féktisztítóval mindent körbefújkáltam, és nem pörgött fel, így nem hiszem, hogy valahonnan plusz levegőt kapna. A trafót azt nem néztem, de majd leellenörzöm azt is. Köszi a segítséget.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.06.30. 10:27

mixy01 írta:
2019.06.29. 10:29
Üdv!

Egy bosszantó problémával kapcsolatban kéréném a segítségeteket.
Az alany egy 250-es etz, megszakítós gyújtással. A helyzet a következő: Egyik este munkából hazafelé, gyorsítás közben egyik pillanatban még volt erő a gépben, majd a másikban semmi. 3 fokozatnál fentebb nem tudtam kapcsolni, 2.ban kb 3500 ig pörgött ki teljesen nyitott gázállással, 1-esben 4000-ig. Azóta újra beállítottam a gyújtást(felső holtpont előtt 2,5mm-re), kitisztítottam a karburátort, még új fúvókákat is raktam bele, néztem másik kipufogóval, de semmi változás. Ha rárúgok akkor semmivel sem tapasztalok kisebb ellenállást, mint a hiba előtt.

Örömmel veszek bármilyen ötletet, milyen irányba induljak el, mit nézzek meg.
Szia!
Ha nincs sebességben akkor felpörög a a motor? Ha igen, akkor hogyan?
A benzin csapban a gumi tömítés rendben van? Amikor elérik és kis darabkák válnak le belőle, azok elszoktak tömíteni mindent, kezdve a benzincsappal és ugyan enged át valamennyi benyát, de gyorsabban szívja ki a motor a karbiból mint ahogyan a benzincsap át tudja ereszteni.
Tömítések mindenhol rendben vannak (valahol falsot szív vagy kifúj)?
A gyújtótrafó nem melegszik?

mixy01
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.05.27. 15:43
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mixy01 » 2019.06.29. 10:29

Üdv!

Egy bosszantó problémával kapcsolatban kéréném a segítségeteket.
Az alany egy 250-es etz, megszakítós gyújtással. A helyzet a következő: Egyik este munkából hazafelé, gyorsítás közben egyik pillanatban még volt erő a gépben, majd a másikban semmi. 3 fokozatnál fentebb nem tudtam kapcsolni, 2.ban kb 3500 ig pörgött ki teljesen nyitott gázállással, 1-esben 4000-ig. Azóta újra beállítottam a gyújtást(felső holtpont előtt 2,5mm-re), kitisztítottam a karburátort, még új fúvókákat is raktam bele, néztem másik kipufogóval, de semmi változás. Ha rárúgok akkor semmivel sem tapasztalok kisebb ellenállást, mint a hiba előtt.

Örömmel veszek bármilyen ötletet, milyen irányba induljak el, mit nézzek meg.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.06.16. 19:23

Nos, rá vettem magam és újra szétszedtem a kuplungot, elvégeztem a lentebb írt vizsgálatokat és 3 kopólamellát kivéve mindben volt kisebb-nagyobb hullám vagyis inkább nevezzük deformációnak. Sajnos amit boltban lehet kapni rugót, az rövidebb egy menettel (kb. 2mm-rel)! Tartalék blokkokból azért tudtam összeszedni 6db-t, szerencsére.
A biztonság kedvéért olaj csatornás kopó lamellákal raktam össze, most már oda figyeltem, hogy a fém és a kopó lamellák is fasza egyenesek legyenek!
Leszedtem a kis lánckereket a főtengely végéről és örömmel tapasztaltam, hogy nem volt rajta semmi nyoma a megforgásnak, megóráztám a váltótengelyt is az is fut szépen, csak a kuplungkosár az a része kopott kissé ami azon az acél perselyen forog, a többi kosár képest picit jobban kottyan, de nem vészes. Összeraktam, beállítottam, és próba körök után azt tapasztaltam, hogy meglepően könnyen kezelhető lett a váltó, ahhoz képest amilyen volt! De egy picit sem érzek nagyobb ellenállást, ha behúzom a kuplungkart, vagy ennyire jó a kuplungja, vagy pont hogy ennyire szar, vagy esetleg én vagyok ennyire erős, ki tudja... Lényeg, hogy most jónak tűnik!
Köszönöm szépen mégegyszer mindenkinek!

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.06.09. 20:38

aronpfabian írta:
2019.06.09. 17:09
A csatornák nélküli lamella sem hibás, csak korábbi gyártmány. Nem zavarja a működést az olajcsatornák hiánya, bár ha más ötleted már nincs a csúszásra, akkor jobb lenne a csatornás típussal összerakni.

A durvaállító a bowdentől független, a bowden feszítését csak a finomállító befolyásolja. A csiga lehet túlállítva laza bowdennel is.
Jól van! Legyen így!
Még egy dolog van, amit nem tudok, hogy nem-e csak optikai csalódás volt, amikor az olaj cserénél szétszedtem a kuplungot úgy tűnt, mintha görbe lenne a váltónak az tengelye amin a kuplungagy van. Kézzel forgatva olyan volt, mintha kissé ütne az agy forgás közben + a kosaron belül is látszódott egy-két bemaródás nyom. Csak még azt nem tudom, hogy hol tudnám esetleg megórázni, mert nem nagyon van rajta ehhez megfelelő hely! Blokkot bontani meg csak akkor akarok, ha feltétlenül szükséges! Aztán az se biztos, hogy amik vannak azok jobbak mit ami most be van építve!
Minden esetre köszönöm szépen a segítséget mindenkinek!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.06.09. 17:09

A csatornák nélküli lamella sem hibás, csak korábbi gyártmány. Nem zavarja a működést az olajcsatornák hiánya, bár ha más ötleted már nincs a csúszásra, akkor jobb lenne a csatornás típussal összerakni.

A durvaállító a bowdentől független, a bowden feszítését csak a finomállító befolyásolja. A csiga lehet túlállítva laza bowdennel is.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.06.08. 21:31

Nos, még nem bontotam meg ugyan a blokkot, csak azokat a lamellákat mértem meg amiket kicseréltem másikra, azoknál tolómérő és mikró is 3,8mm mutatott, illetve van még jó pár db elrakva azok is 3,4-3,8mm között vannak. A rugóknál viszont mind kisebb legalább 1mm-rel a terheletlen hossz, de ezek is mind csak a tartalékok, gondolom amik be vannak építve sincsenek jobb állapotban!
Nekem a lamelláim egyáltalán nem úgy néznek ki mint amiket árulnak, mindkét oldaluk teli, semmi féle olaj elvezető micsoda sincs rajta! Mondjuk az összes bontott, lehetséges hogy mind ennyire el volna kopva és még így is meg volna a kellő vastagsága?
A durvaállító sincs szerintem túl húzva, gondolom, mert ha a bowden feszítőt fent a kormánynál teljesen betekerem akkor a bowden teljesen laza lesz, lötyög a bowdenház! Vagy tévednék?
Okozhatja-e más a csúszást, pl hogy a kopólamellák fel vannak keményedve? Vagy ez hülyeség?
Azt nem hiszem, hogy a főtengelyen megcsúszna a kislánckerék, bár már semmibem sem vagyok biztos!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.06.08. 18:49

motrosmano írta:
2019.06.08. 17:48
Még mielőtt bármihez is hozzá fognék, összegezve:
-nyomórugók hosszúságának ellenőrzése;
-fémlamellák deformáció vizsgálata;
-kopólamellák vastagságának mérése;
-kiemelőcsiga ellenőrzése, ha már úgy is megbontom a blokkot!

Esetleg még valami ami okozhatja? Nem akarom többször is megbontani ugyan azon hiba miatt!
Meg nem is nagyon van már kedvem ezzel foglalkozni!
Jut eszembe, milyen mértékegységet adtál meg a rugóerőnél Áron? Tudtommal Newton/méterben vagy valami hasonlóban adják meg. Mondjuk ezt itthon nem igazán fogom tudni megmérni! De mivel abban biztos vagyok gyári rugók vannak benne, így feltételezem hogy ez rendben is van, bár, hogy mennyit fáradtak meg rugók az elmúlt 30 akármennyi év alatt az más kérdés!
Gondolom a 450 Ft/db áras kopólamella felejtős?
Igen ez jó terv. Túlállított durvaállító is okozhat csúszást, amikor a hullámos lamellák nem oldanak teljesen és nincs átmenet a "még nem jó" - "már nem jó" közt.

kp: sztem kilopond. Ez volt a könyvben. A hosszmérés már elég lesz az állapot felmérésére

Az 1200 Ft-os kopólamellán is reszelni kellett a füleket és az olajvezetőket, és volt ami ívesre volt vetemedve (azt vissza is vittem) szóval gyanús hogy mindegy. Úgy reszeld meg hogy lötyögjön ha bedobod a kosárba.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.06.08. 17:48

Még mielőtt bármihez is hozzá fognék, összegezve:
-nyomórugók hosszúságának ellenőrzése;
-fémlamellák deformáció vizsgálata;
-kopólamellák vastagságának mérése;
-kiemelőcsiga ellenőrzése, ha már úgy is megbontom a blokkot!

Esetleg még valami ami okozhatja? Nem akarom többször is megbontani ugyan azon hiba miatt!
Meg nem is nagyon van már kedvem ezzel foglalkozni!
Jut eszembe, milyen mértékegységet adtál meg a rugóerőnél Áron? Tudtommal Newton/méterben vagy valami hasonlóban adják meg. Mondjuk ezt itthon nem igazán fogom tudni megmérni! De mivel abban biztos vagyok gyári rugók vannak benne, így feltételezem hogy ez rendben is van, bár, hogy mennyit fáradtak meg rugók az elmúlt 30 akármennyi év alatt az más kérdés!
Gondolom a 450 Ft/db áras kopólamella felejtős?

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.06.08. 11:25

Köszi Áron!
Akkor újra szétbontom és méricskélek!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.06.08. 09:23

motrosmano írta:
2019.06.08. 08:40
Hát, őszintén a nyomórugókat sosem mértem még!
A csiga nem szorul és amióta meg van a motor mindig is könnyen mozgott a kuplung kar, volt aki azt mondta rá, hogy "két ujjas"! Tavaly cseréltem olajat (váltottam másik márkára), miután sikerült a váltót rendbe rakni, azután kezdett el csúszni a kuplung, azt hiszem hogy késő ősz volt mire összeállt, a télen nem igazán foglalkoztam vele, sajnos tavaszon se nagyon tudtam vele foglalkozni. Nem tudom, ha bármit is cserélni kell milyet érdemes venni? Ahogy néztem a kuplung alkatrészekből még szinte mindegyikből van gyári is, meg olcsóbb és drágább utángyártott. De gyári szerintem túlontúl drága! Visszagondolva már szerintem így is ráköltötem egy japán motor árát!
A "kétujjas" kuplung kis TS-en nem jó jel. Nagyon kezdetleges szerkezet, minimális áttétellel. Elég komolyan kellene dolgozni a rugók ellen, ha azok jó állapotban vannak.

Gyári előírás (http://mz.info.tm/miraculis_de/mz/text/ ... 1215r.html):
Fémlamellák: sík felületen ellenőrizni, deformáció esetén csere.
Kopólamellák:
- Új vastagság: 3,4 ± 0,1 mm
- Megengedett kopás: -0,2 mm
Nyomórugók:
- Terheletlen hossz: 49 mm
- Rugóerő: 16 kp darabonként
- Beépítési hossz: 31,5 mm

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 17 vendég