Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.12.04. 10:30

Azért azt jó lenne TZ karbira cserélni.
Van egy 24n2-es karbim (TZ 150),csak a keverékcsavart feszítõ kis rugó hiányzik belõle,ezzel szívtam két éve Sástón.
Ezt fel tudnám ajánlani,de elég messze laksz :)

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.12.03. 22:44

Tudom de mégis kilazul és nem értem miért. Igaz ez egy ts karbi így kaptam a motort. Bár most lekopogom már egy ideje nem esett szét.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.12.03. 22:27

Meiki írta:Nekem a karburátorommal van néha egy kis probléma. Bár ritkán jelentkezik. Ami az úszó felett van 2 kis csavar ami a shúber-nél tart valamit pontosan nem tudom mit de azok szoktak kilazulni még akkor is ha úgy isten igazából megtépem. De csak akkor ha valahol földúton kell mennem. Amúgy nincs vele gond. és nagyon szépen megy a gép. De ha az a két kis csavar kiesik az ülepítõpohárba akkor 3. után lefullad a motor és ha leállítom ömlik a benzin a túlfolyón. A karburátor viszont jól van beállítva!
Hát bizony ha az a 2 kiscsavar kilazúl magától, akkor ott gyászmenet lehet :) Nem szabadna kilazúlnia.

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.12.03. 22:09

Nekem a karburátorommal van néha egy kis probléma. Bár ritkán jelentkezik. Ami az úszó felett van 2 kis csavar ami a shúber-nél tart valamit pontosan nem tudom mit de azok szoktak kilazulni még akkor is ha úgy isten igazából megtépem. De csak akkor ha valahol földúton kell mennem. Amúgy nincs vele gond. és nagyon szépen megy a gép. De ha az a két kis csavar kiesik az ülepítõpohárba akkor 3. után lefullad a motor és ha leállítom ömlik a benzin a túlfolyón. A karburátor viszont jól van beállítva!

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.12.02. 11:37

ttomi írta:Hali Bambi!


Az elképzelhetõ szerinted, hogy a benzincsapnál ereszt? Tavasszal cseréltem tömítést és nem mertem nagyon meghúzni a csavarokat, mert ha nagyon meghúztam nem lehetett forgatni a megnyitókart, így kicsit lazára hagytam, viszont a benzin a karbi tetején szokot jelentkezni, ott ahol a csõ rácsatlakozik.

Nagyjából ennyi, elõre is a köszi a tanácsokat! :smt035
Elképzelhetõ.

Avatar
ttomi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2007.10.17. 20:28
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ttomi » 2007.12.01. 17:13

Hali Bambi!


Az elképzelhetõ szerinted, hogy a benzincsapnál ereszt? Tavasszal cseréltem tömítést és nem mertem nagyon meghúzni a csavarokat, mert ha nagyon meghúztam nem lehetett forgatni a megnyitókart, így kicsit lazára hagytam, viszont a benzin a karbi tetején szokot jelentkezni, ott ahol a csõ rácsatlakozik.

Nagyjából ennyi, elõre is a köszi a tanácsokat! :smt035

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.11.27. 23:22

ttomi írta:A válaszaitok, tanácsaitok alapján nem én vagyok a gáz, ugyanis vettem átlátszó csövet és az mellett csöpög a benzin, de ahogy azt már korábban is írtátok majd valami bilincses megoldást eszközlök.

Köszi mindenkinek a tanácsokat! :smt035
Nézd át rendesen a a csapot és környékét,mert szerintem ennyi csere után már én nem hiszem,hogy a csõ mellett ereszt.

Avatar
ttomi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2007.10.17. 20:28
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ttomi » 2007.11.27. 18:41

A válaszaitok, tanácsaitok alapján nem én vagyok a gáz, ugyanis vettem átlátszó csövet és az mellett csöpög a benzin, de ahogy azt már korábban is írtátok majd valami bilincses megoldást eszközlök.

Köszi mindenkinek a tanácsokat! :smt035

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

CSÕ

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.19. 21:33

Helló!
Az új benzincsõ nálam is laza volt, de tettem a csonkokra egy kis teflon szalagot. Így már nem csepeg, de a teflon jó tulajdonsága, hogy könnyen csúszik. Ez esetenként jól jöhet neked (olajos kezet lepucolni), illetve a házbeli robogós kölköknek :)

Ha szûkebb csõ kell, próbáld meg azt, amit az akkuhoz adnak, úgyse teszi fel mindenki az újat. Igaz, nem benzinhez tervezték, de szerintem jó lesz.

Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba » 2007.11.17. 22:49

Barkács boltokban lehet venni vipolán ( átlátszó mûanyag ) csövet különbözõ méretekben "fillérekért" , ami alkalmas üzemanyaghoz. :roll:

Avatar
ttomi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2007.10.17. 20:28
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ttomi » 2007.11.17. 18:57

Köszi a tanácsot, ki fogom próbálni. Igaz a szorítós megoldáson már én is gondolkoztam, de nem találok sehol sem olyan csövet ami ezen megoldáshoz passzolna! Erre esetleg van valami ötletetek?

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.11.17. 11:10

Csá! Próbálj meg rátenni egy szorítót oda és vegyél egy új csövet. Jobbat én nemtok...
ttomi írta:Hali!

Segítségeteket, tanácsotokat kérném, hogy hol és milyen benzincsövet vegyek? :idea:

A problémám az, hogy már kisebb túrák megtétele után is benzin van a karbi tetején, ami a csõbõl folyik ki. Már többféle csõvel próbálkoztam, meg rámelegítéssel is, de eddig sajna egyik sem vált be.

Szóval a lényeg, hogy a benzin folyik, de nem orrán-száján, csak szép szolidan, de ez hosszútávon már kifizetõdõ.

Elõre is köszi minden ötletet, tanácsot

Avatar
ttomi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2007.10.17. 20:28
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ttomi » 2007.11.16. 21:24

Hali!

Segítségeteket, tanácsotokat kérném, hogy hol és milyen benzincsövet vegyek? :idea:

A problémám az, hogy már kisebb túrák megtétele után is benzin van a karbi tetején, ami a csõbõl folyik ki. Már többféle csõvel próbálkoztam, meg rámelegítéssel is, de eddig sajna egyik sem vált be.

Szóval a lényeg, hogy a benzin folyik, de nem orrán-száján, csak szép szolidan, de ez hosszútávon már kifizetõdõ.

Elõre is köszi minden ötletet, tanácsot

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2007.11.16. 21:06

Én nem tudok olyat akinek olyan a karbija nincs tapasztalat. A bing bevált többeknek!
Tedd fel a gépedre és probáld ki akkor megtudod ér-e 18-at!

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

NAGYONFONTOSVOLNATUDNI

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.16. 16:43

Sziasztok!
Légyszi valaki segítsen már DelOrto oválkarbi ügyben. Rám akarják sózni, mert tudják, hogy szeretnék erõsíteni a motoron. Használt, és a vége 18.000, MZ -re jó a torokmérete, membrános és síktolattyús (H profil).

Kérdés, hogy a Bing karbihoz képest (továbbá az eredetihez képest) mit várhatok egy használt Del'orto-tól. Megéri-e költeni erre, vagy inkább újat. Ha már újat, akkor oválkarbi, vagy Bing, ugyanis ebben kb 40.000 km van már.

Nagyon kell a srácnak a pénz, és nem akarom hitegetni, egyedül viszont nem tudok dönteni. Kell nekem Del'Orto karburátor? Lesz haszna?

Mivel az én karbim teljesen jó, igazi indok a plusz teljesítményen kívül nincsen a cserére. Tehát bárki megveheti, én csak nézegetem.

Hívjatok: 209514705

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

SOKKTOPIKK

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.14. 21:57

Sziasztok!

Tudomásul veszem a helyreigazítást. Írtam a tuningba, gyertek oda a válaszokkal.

Üdv.

Avatar
moderator
a cenzúra ura
a cenzúra ura
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!

Hozzászólás Szerző: moderator » 2007.11.11. 10:08

KEDVES TZrider250

Attól, hogy ugyanazokat a kérdéseidet több topic-ban felteszed, nem kapsz hamarabb választ a kérdéseidre! Kérlek, hogy 1 kérdést 1 topic-ba tegyél fel! (Mint pl. ezt a 2hengeres kérdést!)

Kérlek, hogy a teljesítmény-/nyomatéknöveléssel kapcsolatos kérdéseket ezentúl a TUNING részben folytassuk!

Üdv: "A" moderátor :twisted:

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

OLCSÓN JÓT!

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.11. 03:54

Helló!
Csak annyival kellene több teljesítmény, hogy autópályára is fel merjek menni. Lényeg, hogy normális (pl. városi használatnál) ne nõjön a fogyasztás, de ne erõlködjön, ha már tudja a 140-et. Fúrás+karbi+könnyített kuplung megoldásban gondolkodom, és hatos váltóban a fogyasztás mérséklésére.

Topic-kérdés: karbi dilemma.
Mi elõnyösebb (eltekintve a vicces válaszoktól)
A) fúrni 300-ra, nagy karbival
B) 2x150 henger a megfelelõ átalakításokkal, esetleg két külön kis karbival (jobban van alkatrész)
C) 2x250 ha már kövér a lúd

Dupla karbi sima 250 blokkon javítana?
Ez egy hobbi, tehát szabad kreatívnak lenni. Szakmai választ várok, de még csak erõt gyûjtök az átalakításhoz, meg ötleteket. Kifejezetten nem fordulatszám egekbe pörgetésére gondolok, inkább nyomatékosításra, hogy ne erõlködjön, mert menni azt tud. (simán primer csere nem elég, az szeretném elérni, hogy a fordulatszám CSÖKKENJEN a mostanihoz képest, amikor gyorsan megyek)

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.11.07. 13:35

Hy! Azért tuningolsz hogy gyorsabb és erõsebb legyen? Mert az biza fogyasztás növekedéssel jár! Ha azt akarod csökkenteni egész más felé kutakodj! :idea: Ha gyalog vagy bicivel mész alig fogyaszt az MZ!!! :D
Kis benzin --- kis teljesítmény. Elég benzin--- esetleg optimális teljesítmény. Túl sok benzin--- arányosan csökkenõ telj.

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Kuplungtuning és fogyasztás?

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.11.05. 22:11

Nekem van könnyítve, de a köbcenti tuning miatt sosem tudom meg mit változtatott a fogyasztáson :D Sztem picivel kevesebbet kellene fogyasztania normál esetben. Ebben is Bambi a szakértõ :)
TZrider250 írta:Helló. Nem szorosan a topik témája, csak érdeklõdöm, hogy a kuplung könnyítése hogyan hat a fogyasztásra. Mennyire arányos az erõvel, ami így felszabadul.

Köszi.

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Kuplungtuning és fogyasztás?

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.05. 21:47

Helló. Nem szorosan a topik témája, csak érdeklõdöm, hogy a kuplung könnyítése hogyan hat a fogyasztásra. Mennyire arányos az erõvel, ami így felszabadul.

Köszi.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.11.03. 17:47

Samu írta:Sztem túl sok benzint kap a gép vagy a szivatóval van gond... mindenképp karbi gond.
mzgergõ írta:Hali!

Ma levettem a karbit, hogy meghúzzam a csavarokat, mert folyt belõle a benzin, de észre vettem, hogy a szívõcsõgumi benzines.Nekem nem rémlik, hogy korábban volt-e ott, de ez most egy olyan dolog, ami elõfordúl, és nem érdekes, vagy valami beállítási gond lehet?

Üdv!
Az úszó szintet kicsit lejebb vittem, a szivatónak meg jónak kéne lennie.A szivatógumi nem repedezett, és nincs kiharapva sehol.A rugója meg bika erõs. :/

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.11.03. 17:01

Sztem túl sok benzint kap a gép vagy a szivatóval van gond... mindenképp karbi gond.
mzgergõ írta:Hali!

Ma levettem a karbit, hogy meghúzzam a csavarokat, mert folyt belõle a benzin, de észre vettem, hogy a szívõcsõgumi benzines.Nekem nem rémlik, hogy korábban volt-e ott, de ez most egy olyan dolog, ami elõfordúl, és nem érdekes, vagy valami beállítási gond lehet?

Üdv!

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.11.03. 16:27

Hali!

Ma levettem a karbit, hogy meghúzzam a csavarokat, mert folyt belõle a benzin, de észre vettem, hogy a szívõcsõgumi benzines.Nekem nem rémlik, hogy korábban volt-e ott, de ez most egy olyan dolog, ami elõfordúl, és nem érdekes, vagy valami beállítási gond lehet?

Üdv!

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.26. 09:05

speed írta:Hali!
Ha átépítem a 125 etz-m 150-re de nem cserélek karbit, akkor kb. mekkora teljesítmény esés van(ha van?!)???
Teljesítmény esés nemlessz, hanem rosszalkodni fog a motor.Veszel egy felújító készletet bele(150-esét)és jólessz.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.10.25. 22:16

Hali!
Ha átépítem a 125 etz-m 150-re de nem cserélek karbit, akkor kb. mekkora teljesítmény esés van(ha van?!)???

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Rángatás és fulladás alapjáraton...

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.10.14. 23:11

Sziasztok, végre be lehetett állítani az alapjáratot 1200 körülire, és egy rúgásra indul, illetve nem pukkangat. A megoldás az elõgyújtás nagyon pontos beállítása volt mûszerrel, miután vettem új megszakító kalapácsot is - az be volt égve, el volt vékonyodva. Mindamellett elektromos letestelésre továbbra is gyanakszom, de át fogom csutakolni a kontaktokat.

Ha az elektromos rendszer is igényesen be lesz állítva, akkor már tényleg csak a karbira kell figyelni. Nagyobb sebességekkel lefullad, amit okozhat esetleg esetleg a tranzisztoros maszek gyújtó elektronika... mindenesetre ez csak akkor fordul elõ, ha fokozatosan engedem gyorsulni. Ha viszont jól csutkára tekerem, meglepõ végsebességet produkál... ergo a porlasztón van mit állítani.

Ja... amikor stabilan csutkagázzal mentem, azt jól tartotta, csak hirtelen eltûnt minden áram. Meg kellett mozgatni a biztosítékokat, és ettõl lett áram, indult a moci. Ergo: oxidosak a saruk az egész motoron.

Remélem, nem beszélek sok hülyeséget, ezek csak találgatások.

Az észrevételeiteket pedig köszönöm.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Rángatás

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.12. 21:08

mzgergõ írta:
Robi írta:Szia Bambi

Azt szeretném tõled kérdezni, hogy szerinted miért rángathat a motorom (ETZ 250) olyan 3000 fordulatszámnál szinte minden sebességben, talán kivétel az 5. A sástói túra után kicseréltem az elsõ fogaskereket kissebre ahogy tanácsoltad, de érdekes módon így is rángat, de az még érdekes hogy ugyanúgy 3000 fordulatszámnál, és nem annál a sebességnél amenyivel a nagyobbik fogaskerékkel mentem 3000 fordulatnál.
Valamint még mitõl lehet szerinted hogy az indexem a fordulatszám függvényében hol gyorsabban hol lassabban villog ?

Várom nagyon válaszod.
Elõre is köszönöm szépen
Tisztelettel Robi
Nem nekem lett szánva a kérdés, de azért megpróbálok értelmes választ adni.Szerintem a karbiddal lehet a gond.Nézd meg a subertût, hogy hol áll.Nekem felülrõl az elsõt ajánlották.Továbbá a levegõ állító csavart kéne még tekergetni.Ha jól tudom, akkor ha kevés levegõt kap a motor, akkor csinálhatja ezt.Próbáld úgy, hogy jól felmelegíted a motort, és kifelé csavarod a csavart.De nesokat, mert elég érzékeny.90fokokat csavargass rajta.Arra viszont figyelj, hogy az alapjárat lefog esni.
Ígen valószinû,hogy karbi probléma.Próbáld meg a tût feljebb tenni,és a levegõ csavart befelé tekerni,egy fordulattal legalább,és utána az alapjárati csavarral az alapjaáratott,állitsd be.Persze ez csak tipp,de remélem javítt a dolgon.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Re: [b]2000-es alapjárat[/b]

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.12. 18:51

mzgergõ írta:
Jozsi250 írta:Köszi a topikot, látjátok, máris volt kérdés.

És köszi, Bambi, ebben lehet valami, mert a sebességmérõm is lefelé csal (kb 105 -nél a haver 120-at mért egy modern motorral)!

Különben nálam is elõfordul, hogy néha fullad az alapjárat, amikor egyre több villamos fogyasztó bekapcsol (fõleg országúti fény). Az áramfejlesztõ úgy látszik, nagyon is leterheli alapjáraton a gépet. Lámpánál - városban, este - ha lekapcsolod az országútit, akkor stabilizálódik? Talán rendbe kellene hozni a töltést, vagy a fesszabályzót.
Nekem is csinálta ezt felújjítás elött.Én átnéztem a kábel kötegeket, biztosítókat, biztósító dobozt is, meg a generátórt.Lecsutakoltam szépen, hogy széptiszta, olaj, meg szennyezõdés mentes legyen.Majd gyujtás belövés, aztán próba.Szépen belöttem 1100-1200-as alapjáratra a gépet.Hidegen van mikor leáll, de melegen stabilan tartja.
ja!
és azt hozzáteszem, hogy ezek után akármilyen világítással terhelem le a motor, mindig ugyan akkora az alapjárat.Meg a fesz.szabbal kapcsolatban, nekem mechanikus van még benne.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Re: [b]2000-es alapjárat[/b]

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.12. 18:47

Jozsi250 írta:Köszi a topikot, látjátok, máris volt kérdés.

És köszi, Bambi, ebben lehet valami, mert a sebességmérõm is lefelé csal (kb 105 -nél a haver 120-at mért egy modern motorral)!

Különben nálam is elõfordul, hogy néha fullad az alapjárat, amikor egyre több villamos fogyasztó bekapcsol (fõleg országúti fény). Az áramfejlesztõ úgy látszik, nagyon is leterheli alapjáraton a gépet. Lámpánál - városban, este - ha lekapcsolod az országútit, akkor stabilizálódik? Talán rendbe kellene hozni a töltést, vagy a fesszabályzót.
Nekem is csinálta ezt felújjítás elött.Én átnéztem a kábel kötegeket, biztosítókat, biztósító dobozt is, meg a generátórt.Lecsutakoltam szépen, hogy széptiszta, olaj, meg szennyezõdés mentes legyen.Majd gyujtás belövés, aztán próba.Szépen belöttem 1100-1200-as alapjáratra a gépet.Hidegen van mikor leáll, de melegen stabilan tartja.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Re: Rángatás

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.12. 18:35

Robi írta:Szia Bambi

Azt szeretném tõled kérdezni, hogy szerinted miért rángathat a motorom (ETZ 250) olyan 3000 fordulatszámnál szinte minden sebességben, talán kivétel az 5. A sástói túra után kicseréltem az elsõ fogaskereket kissebre ahogy tanácsoltad, de érdekes módon így is rángat, de az még érdekes hogy ugyanúgy 3000 fordulatszámnál, és nem annál a sebességnél amenyivel a nagyobbik fogaskerékkel mentem 3000 fordulatnál.
Valamint még mitõl lehet szerinted hogy az indexem a fordulatszám függvényében hol gyorsabban hol lassabban villog ?

Várom nagyon válaszod.
Elõre is köszönöm szépen
Tisztelettel Robi
Nem nekem lett szánva a kérdés, de azért megpróbálok értelmes választ adni.Szerintem a karbiddal lehet a gond.Nézd meg a subertût, hogy hol áll.Nekem felülrõl az elsõt ajánlották.Továbbá a levegõ állító csavart kéne még tekergetni.Ha jól tudom, akkor ha kevés levegõt kap a motor, akkor csinálhatja ezt.Próbáld úgy, hogy jól felmelegíted a motort, és kifelé csavarod a csavart.De nesokat, mert elég érzékeny.90fokokat csavargass rajta.Arra viszont figyelj, hogy az alapjárat lefog esni.

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.10.12. 17:56

Nem egy nagy durranás. Egy további hibalehetõség, ami mindig rosszkor és késõn derül ki. Utólag macera a beébítés, més bal oldali dekni + olajpumpa + olajtartáj + stb.... t

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Olajpumpa?!

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.10.12. 15:42

Sziasztok!
Olvsom, hogy nyugatra nem csak tankba keveréses megoldású ETZ 251-eket szállítottak, de szerelték pumpával is. Nem sokat tudok errõl a módszerrõl, de volt aki leszólta, mások szerint meg nagyon takarékos és tiszta módszer.

Mi a véleményetek? És esetleg megoldható legalább kipróbálásra egy sima 250-es ETZ-hez is ez?

Józsi.

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

[b]2000-es alapjárat[/b]

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.10.12. 14:40

Köszi a topikot, látjátok, máris volt kérdés.

És köszi, Bambi, ebben lehet valami, mert a sebességmérõm is lefelé csal (kb 105 -nél a haver 120-at mért egy modern motorral)!

Különben nálam is elõfordul, hogy néha fullad az alapjárat, amikor egyre több villamos fogyasztó bekapcsol (fõleg országúti fény). Az áramfejlesztõ úgy látszik, nagyon is leterheli alapjáraton a gépet. Lámpánál - városban, este - ha lekapcsolod az országútit, akkor stabilizálódik? Talán rendbe kellene hozni a töltést, vagy a fesszabályzót.

Robi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2007.07.31. 12:40
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Rángatás I

Hozzászólás Szerző: Robi » 2007.10.12. 08:27

Szia
Elfelejtettem még írni hogy 3000 ford. szám fölött nem rángat, alatta meg megint nem kb 2000 ford. számig. 2000 alatt rángat de az már szerintem az alacsony fordulatszám miatt lehet.
Köszönöm válaszod
Tisztelettel Robi

Robi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2007.07.31. 12:40
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Rángatás

Hozzászólás Szerző: Robi » 2007.10.12. 08:24

Szia Bambi

Azt szeretném tõled kérdezni, hogy szerinted miért rángathat a motorom (ETZ 250) olyan 3000 fordulatszámnál szinte minden sebességben, talán kivétel az 5. A sástói túra után kicseréltem az elsõ fogaskereket kissebre ahogy tanácsoltad, de érdekes módon így is rángat, de az még érdekes hogy ugyanúgy 3000 fordulatszámnál, és nem annál a sebességnél amenyivel a nagyobbik fogaskerékkel mentem 3000 fordulatnál.
Valamint még mitõl lehet szerinted hogy az indexem a fordulatszám függvényében hol gyorsabban hol lassabban villog ?

Várom nagyon válaszod.
Elõre is köszönöm szépen
Tisztelettel Robi

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.11. 22:49

moderator írta:
Jozsi250 írta:Hali!

Új tagjelölt vagyok, és nagyon jó motorom van (250-es). Jól átnéztem amit lehet, és gyanítom, hogy végül a porlasztó miatt vacakol néha. Lámpánál leáll 1x-1x, ha fogyóban a tankban a benzin (nem üres!), és amikor berúgom, nagy puffanással újra leáll. Trafót cseréltem, úgyhogy úszóra, fúvókákra lehet gondolni, vagy súberre (hacsak nem az elõgyújtást kell õsszel másként állítani, súbert átakasztani, de a gyertya új Brisk).

Az alapjárat is nagyon magas, kb 2000-re tudtam csak belõni, pedig a gyári 1300 volna jó. Esetleg kopott a tolattyú? Menthetõ a karbi, vagy jobb teljesen lecserélni?

Szeretném, ha létrehoznátok egy PORLASZTÓ nevû témát is az ilyen jellegû kérdések közvetlen rendezésére a SZERVIZ topicban.

Köszi szépen.

Üdv: Józsi
Általában csalnak a fordzsám mérõk,lehet hogy jó úgy az alapjáratod.

Avatar
moderator
a cenzúra ura
a cenzúra ura
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!

Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: moderator » 2007.10.11. 19:18

Jozsi250 írta:Hali!

Új tagjelölt vagyok, és nagyon jó motorom van (250-es). Jól átnéztem amit lehet, és gyanítom, hogy végül a porlasztó miatt vacakol néha. Lámpánál leáll 1x-1x, ha fogyóban a tankban a benzin (nem üres!), és amikor berúgom, nagy puffanással újra leáll. Trafót cseréltem, úgyhogy úszóra, fúvókákra lehet gondolni, vagy súberre (hacsak nem az elõgyújtást kell õsszel másként állítani, súbert átakasztani, de a gyertya új Brisk).

Az alapjárat is nagyon magas, kb 2000-re tudtam csak belõni, pedig a gyári 1300 volna jó. Esetleg kopott a tolattyú? Menthetõ a karbi, vagy jobb teljesen lecserélni?

Szeretném, ha létrehoznátok egy PORLASZTÓ nevû témát is az ilyen jellegû kérdések közvetlen rendezésére a SZERVIZ topicban.

Köszi szépen.

Üdv: Józsi

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 4 vendég