Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.08. 14:03

Szerintem nem lesz jo hozza :? A tu-n nagyon sok mulik, a kupossag vastagsag stb. nagyon sokat befolyasol, meg ha kulsore hasonlonak is tunik...de egy probat azert tegyel vele. Asszem sajnos akkor jarsz jol ha borzen veszel egy hasznalt csatosat. Mondjuk ha nekem kellene dontenem akkor inkabb 30N2-5, mint a 30N3-1 , de hat ez szubjektiv.....

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2008.02.08. 13:59

Köszönöm szépen az infót. Most értem haza és kaptam egy Simson Enduro tût ami hasonlóan van megoldva. Csak le kell szednem a kis biztosítót a tû végérõl rápattintani a nagyobb tûre felfûzni a rugót a rézhengert összerakni és kész. :D Remélem most már jólesz. A másik tû össze vissza volt forrasztgatva. :S

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.08. 12:44

A csatos karbi teljesen mas. Ott anelkul lehet tupoziciot allitani, hogy a bowdent ki kellene akasztanod. mert amirol irsz tutartot azt nem a nagy rugo nyomja annak csak az a szerepe, hogy a gazmarkolatot visszahuzza. a csatosban a tu vege le van forrasztva (van rajta egy kis gomba) a ture ra kell huzni egy tollrugot es valoban van egy rezhenger az akadalyozza meg hogy a tu "bebillenjen" ez atmegy a suberen es a tutarto lemez alulrol pozicional a fenti kis rugo elleneben. Otletes megoldas volt toluk, mert nem kell baszakodni a bowden ki-beakasztassal mint a 30N2-X szerianal.
Almombol felebresztenek is osszerakom 4 perc 24 masodperc alatt ugye fiuk? :twisted: :twisted: :twisted:

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2899
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.02.08. 11:32

A letöltésekben több karbis dokumentum is van. Azokat nézted?
A bowdent a suberne kell beakasztani, a biztosítót a rugó nyomja rá a suberre.

Sajnos csak egy régebbi karbin keresztül tudok magyarázni, de a felépítése hasonló:
van ugye a karbi: Kép
A tût és a pillangót összeteszed (6+7) és belecsúsztatod a súberbe (5) fentrõl. Beteszed a rugót (4), majd a fedélen és a rugón keresztül beakasztod a bowdent a suberbe. Ezek után ezt kopletten behelyezed a karbi testébe...

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2008.02.08. 10:19

Tegnap vettem egy új tût és hozzá a biztosító lemezt. :? Eddig nincs is probléma. :wink: De amikor hazaértem és megpróbáltam belerakni a shuberbe kiderült hogy nem passzol :cry: Pedig mondtam az öregnek milyet adjon vagyis hogy mihez. Már nem elõször ad szart. Ma visszamegyek és megkérdezem tõle hogy nem e akar nyugdíjba vonulni. :twisted: Álandóan ilyen hülyeségekkel kell foglalkozni. Egyébként szerintem valami hiányzik nekem onnan csak nem tudom mi. Megvan a bovden a rugo a shúber a tû és a biztosító. Na de ha ezeket összerakom attól még nemtudom húzni a gázt mivel ezek nem kapcsolódnak egymáshoz. Valami a shúber belsejébõl hiányzik. Eddig úgy volt megoldva hogy egy biztosító volt a tû tetején amit tegnap eltörtem. :? Alatta egy rugó ami egy réz hengernek ütközött. Szerintem nem igazán volt gyári megoldás. Remélem találok valami errõl szóló robbantott rajzot. :twisted:

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.02.05. 17:43

szedd szét a a benzincsapot minden féle képpen!Vagy úgy tudod leellenõrizni, hogy ha a benzincsõbõl tisztán buborékmentesen folyik a benyó, akkor jó.A karbinak az alját gumikalapáccsal kocogtasd meg, le kell, hogy jöjjön.Ha bevan ragasztva, akkor gratulálok a volt tulajnak...
A gyujtás igaz nem ebbe a topicba való, de egy megszakító hézag ellenõrzést csinálj.A karbi beállítást, meg a www.szocimotoros.hu (tudom, ez nem a reklám helye :roll: ) meg tudod nézni.
üdv!

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2008.02.05. 17:00

Köszönöm ezeket nem tudtam. Amoci pöccre indul. A gyujtással nem hizsem hogy gond van ilyen téren. Amikor gázt adtam akkor a motor nem ált vissza hanem maradt azon a fordulaton. ha 7 ezer akkor 7 ezer. Ilyenkor gyorsan levetem a gyújtást. Nem akarom pörgetni. Akkor holnap kicsit járatom és majd utána álítom alapjáratot. A csapra én is gondoltam de nincs hozzá mág másik tömítésem. A karbi ajját meg valahogy leszedem. Próbálkoztam vele de meg se mozdult. Pedig teljesen leszedtem a csatot és még mozgatni is próbáltam de mintha odaragasztották volna. Legközelebb kicsit bátrabban állok hozzá. Mégegyszer köszönöm az infókat. Sokat segítettek. :)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.05. 03:24

Nem fogja csavar, ha lehajtod a csatot le kell jonnie az aljanak, amugy alapjaratot meg ne rugas utan allits, hanem melegitsd meg jol a mocit, ugy uzemi hofokra es ott kezdj el jatszani. eloszor egy stabil alapjaratot allits az alapjarat allitoval, aztan a keverek osszetetel allitoval, ahol legmagasabb lesz a fordulat, ezutan viszaveszel az alapjaratibol es tovabb jatszol a keverekallitoval...

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.02.05. 02:55

Jah, ez most jutott eszembe utólag!

Ha kihagya gyújtás magasabb fordulatszámon (esetleg nehezen lehet berúgni is), akkor valószinüleg a gyújtásnál kipurcant a kondi!!!
Azt viszont nem szabad utángyártottat venni! Irtam errõl a meg ne vedd top.-ban.

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.02.05. 02:45

Szia!

A 4000 az mocskosul sok!!!
A 2000 már jónak mondható, de az 1500 az igazi alapjáratnak...
Aból amit mondtál nem sok minden derül ki sajnos... De elképzelhetõne tartok egy olyat hogy a benzincsapod el van dugulva!
Amikor nagyon szegény a keverék akkor általába felszökik az alapjárat, vizsont ahogy elfogy a benya a karbiból szépen leáll a motor...
Az hogy mennyi idõ alatt szemved ki az függ a dugulás mértékétõl!
Én mindenféle képpen azt nézném meg elsõnek, és ha az tiszta és ki van puclva akkor folytatnám a hibakeresést tovább.

A karbi egy elég fontos dolog, szóval érdmes rákülteni azt a kb 1000 ft-t amibe a felújító észlet kerül!!!
De mindenféle képpen jól nézd meg mit adnak, mert sajnos tapasztalat hogy az ember nem azt kapja amit kér :(

Remélem ezután már rendbe jön a gép!

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2008.02.04. 18:10

Szétszedtem a karbit és ezen is a shubertû házilag barkácsoltan van beleszerelve a karbiba. Nem értem miért nem lehet venni bele újat a forrasztgatás helyett. Na de a kérdésem az lenne hogy most van alapjárat de 4000 en pörög. Aztán egyszer csak visszaesik 2000-re majd 1000 és leáll. Ráadásul mintha kihagyna a gyújtás vagy nemtudom de nem szép egyenletes. A benzin levegõ csavart gyárilag hova is kell állítani? bentrõl kifelé másfél fordítás a csavaron? Csatos karbiról van szó. És a csatról jut eszembe. Levettem a csatot de a karbi alja nem jött le. Talán valami csavar is fogja vagy csak ráragadt? A segítséget elõre is köszönöm. :)

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.01.31. 01:50

Úszódat is nézd meg fennakadhatott... de a tûszelep a hiba oka.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.01.31. 01:07

Tulfolyo, sztem a sok allastol megragadt a tuszelep, nem zart es azert folyt...ilyenkor alapos karbi takaritast azert megerdemel....

Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: Kázmér » 2008.01.31. 00:32

Sziasztok!

Már 3 éve van egy ETZ-150-esem. Most körülbelül november óta állt a garázsban a járgány, és tegnap elõvettem.
Megnyitottam a benzincsapot és a karbiból el kezdett folyni a benya, de rendesen. Megfigyeltem, h a karbi elején van egy kis lyuk, ott folyt ki. Gyorsan szétkaptam, megnéztem mi a manó lehet vele, de semmi rendelleneset nem találtam. Aztán visszaraktam, megint folyt. Már kezdtem ideges lenni... Aztán megnyitottam kb 6.jára a benzincsapot és csodák csodája elállt. Mentem a járgánnyal kb 30km-t minden gond nélkül. És úgy tûnik minden rendben. Csak azt szeretném kérdezni, h szerintetek ez most mi volt? Vagy esetleg kéne vmit csinálnom vele? Vagy jó az úgy ahogy van? Egyáltalán miért van ott az a lyuk, és hogy lehet, h kifolyt ott az anyag? Bocs, ha sokat kérdeztem, csak érdeklõdõ típus vagyok.

Elõre is köszi a tippeket & válaszokat: kÁzMéR

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.01.26. 23:42

Gyurm@ írta:Walker írta:
sziasztok

tanácsot kérnék !!! ki akarom tisztitani a tankom mert rozsdás belülröl!!!
próbáltam kavics benzin rázás, próbáltam rozsdamaró kavics rázás, probáltam nitrohigito kavics rázás, de nem volt jelentõs eredmény erre ma trisós áztatásba van és kavics nélküli rázás!!!
valami ötlet???
nagyon sokat segitene valami tökéletes ötlet
elöre is kösz
tank mûanyagozás,veterános oldalon van ilyen a cucc 13000ft,kb 2 tankra elegendõ

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: RRRRRR

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.01.26. 18:57

Szia! A 16os elsõ keréknek csak néhány elõnye van: optikai tuning, jobb a fékhatás és alacsonyabbra kerül az eleje, a súlypont elõrébb kerül.
motormanner írta:Sziasztok!

A 16 csolos kerék dolog.... Nemrég láttam egy járgányt amin elöl volt 16 os kerék. De kérdem én miért jó ez? Csak klafán néz ki vagy menetdinamikai szempontból is van valami értelme?

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2008.01.26. 18:06

Evipas !! Az visszaalakítja a rozsdát vassá valamennyire.

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2008.01.26. 18:05

Walker írta:
sziasztok

tanácsot kérnék !!! ki akarom tisztitani a tankom mert rozsdás belülröl!!!
próbáltam kavics benzin rázás, próbáltam rozsdamaró kavics rázás, probáltam nitrohigito kavics rázás, de nem volt jelentõs eredmény erre ma trisós áztatásba van és kavics nélküli rázás!!!
valami ötlet???
nagyon sokat segitene valami tökéletes ötlet
elöre is kösz

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.01.26. 14:27

Kopott csatos karbi javitasara csak egy mod van ra kell kotni egy szazast es............ :evil: azon a tipuson amugy 2 csavar van a nagyobbik az alapjarati mennyiseg szabalyzo azzal allitod hogy mennyit kapjon vagyis magasabb-alacsonyabb fordulatszam, a masik a kicsi a furatban meg a minosegi allito csavar: benzin-levego osszetetel

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2008.01.26. 14:03

Sziasztok. Hosszú szünet után ismét visszatértem. :) Nos mióta nem voltam itt sikerült szereznem egy 251-es ETZ-t ami nagyon jó motoikus állapotban van de az alapjárat valahogy nem állítható. A karbira gondoltam hogy az lehet a gond. Csatos karbija van. Nem tudom hogy ez mond e valkinek valamit de akinek van az gondolom tudja. :) Szóval hiába állítgattam a csavart ami a benzin levegõ keveréket adagolná nem történt szinte semmi. Esetleg egy shubertû feljebb állítás? Az a baj hogy 1500 körül van az alapjárat. Vagyis nincs mert leáll de nem akar felmenni 2000-ig. Ha jól tudom ott van a megfelelõ érték. Valaki meg tudná erõsítei az elméletem?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: RRRRRR

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.12.17. 21:17

motormanner írta:Sziasztok!

Bambi, a telómerevítõrõl tudnál valaki egy képet küldeni?
Igen csak kiváncsi lennék rá!!!

A 16 csolos kerék dolog.... Nemrég láttam egy járgányt amin elöl volt 16 os kerék. De kérdem én miért jó ez? Csak klafán néz ki vagy menetdinamikai szempontból is van valami értelme?

Hallottam olyanrol hogy a hátsó villa felfogatásánál azt a vackot amihez még sosem nyóltam görgõkre vagy perselyre cseréli... tudna errõl valaki közelebbit monani (link esetleg) ?

Az elsõ teleszkópom állandóan elcsavarodik, persze mindíg ugyan abba az irányba és marha nehéz megint kiegyenesíteni(ez minmum 2 emberes meló). Mi okozhatja ezt?
Jah és gondolom ezzel van összefüggésbe, amikor ballra kanyarodok teljesen másképp reagál a gép, valahogy nem bírom belerakni a kanyarba és folyton olyan érzésem van hogy ki akar csúszni az eleje...
Találkozott már valaki ilyen problámával? Egyébként az egyenesfutása rendben van a járgánynak...

Köszi
sajnos nem,mert elfogyott

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2007.12.17. 19:53

Kissé szértszórt vagyok ma....
Bocsi!


:roll:

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

RRRRRR

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2007.12.17. 19:51

Sziasztok!

Bambi, a telómerevítõrõl tudnál valaki egy képet küldeni?
Igen csak kiváncsi lennék rá!!!

A 16 csolos kerék dolog.... Nemrég láttam egy járgányt amin elöl volt 16 os kerék. De kérdem én miért jó ez? Csak klafán néz ki vagy menetdinamikai szempontból is van valami értelme?

Hallottam olyanrol hogy a hátsó villa felfogatásánál azt a vackot amihez még sosem nyóltam görgõkre vagy perselyre cseréli... tudna errõl valaki közelebbit monani (link esetleg) ?

Az elsõ teleszkópom állandóan elcsavarodik, persze mindíg ugyan abba az irányba és marha nehéz megint kiegyenesíteni(ez minmum 2 emberes meló). Mi okozhatja ezt?
Jah és gondolom ezzel van összefüggésbe, amikor ballra kanyarodok teljesen másképp reagál a gép, valahogy nem bírom belerakni a kanyarba és folyton olyan érzésem van hogy ki akar csúszni az eleje...
Találkozott már valaki ilyen problámával? Egyébként az egyenesfutása rendben van a járgánynak...

Köszi

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.12.04. 14:29

Gexxx írta:Felajánlod, mi? Hátha más is szív vele... :twisted: :twisted: :twisted:
Elmondtam,mi a gondja nem? :evil:

Neked nincs véletlenül egy jó,bár hátul kicsit megnyomott 250-es kipuffod,úgy szeretnék egyet :D :twisted:

jajj,menjünk zúzdába...

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2899
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.12.04. 11:45

Felajánlod, mi? Hátha más is szív vele... :twisted: :twisted: :twisted:

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.12.04. 10:30

Azért azt jó lenne TZ karbira cserélni.
Van egy 24n2-es karbim (TZ 150),csak a keverékcsavart feszítõ kis rugó hiányzik belõle,ezzel szívtam két éve Sástón.
Ezt fel tudnám ajánlani,de elég messze laksz :)

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.12.03. 22:44

Tudom de mégis kilazul és nem értem miért. Igaz ez egy ts karbi így kaptam a motort. Bár most lekopogom már egy ideje nem esett szét.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.12.03. 22:27

Meiki írta:Nekem a karburátorommal van néha egy kis probléma. Bár ritkán jelentkezik. Ami az úszó felett van 2 kis csavar ami a shúber-nél tart valamit pontosan nem tudom mit de azok szoktak kilazulni még akkor is ha úgy isten igazából megtépem. De csak akkor ha valahol földúton kell mennem. Amúgy nincs vele gond. és nagyon szépen megy a gép. De ha az a két kis csavar kiesik az ülepítõpohárba akkor 3. után lefullad a motor és ha leállítom ömlik a benzin a túlfolyón. A karburátor viszont jól van beállítva!
Hát bizony ha az a 2 kiscsavar kilazúl magától, akkor ott gyászmenet lehet :) Nem szabadna kilazúlnia.

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2007.12.03. 22:09

Nekem a karburátorommal van néha egy kis probléma. Bár ritkán jelentkezik. Ami az úszó felett van 2 kis csavar ami a shúber-nél tart valamit pontosan nem tudom mit de azok szoktak kilazulni még akkor is ha úgy isten igazából megtépem. De csak akkor ha valahol földúton kell mennem. Amúgy nincs vele gond. és nagyon szépen megy a gép. De ha az a két kis csavar kiesik az ülepítõpohárba akkor 3. után lefullad a motor és ha leállítom ömlik a benzin a túlfolyón. A karburátor viszont jól van beállítva!

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.12.02. 11:37

ttomi írta:Hali Bambi!


Az elképzelhetõ szerinted, hogy a benzincsapnál ereszt? Tavasszal cseréltem tömítést és nem mertem nagyon meghúzni a csavarokat, mert ha nagyon meghúztam nem lehetett forgatni a megnyitókart, így kicsit lazára hagytam, viszont a benzin a karbi tetején szokot jelentkezni, ott ahol a csõ rácsatlakozik.

Nagyjából ennyi, elõre is a köszi a tanácsokat! :smt035
Elképzelhetõ.

Avatar
ttomi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2007.10.17. 20:28
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ttomi » 2007.12.01. 17:13

Hali Bambi!


Az elképzelhetõ szerinted, hogy a benzincsapnál ereszt? Tavasszal cseréltem tömítést és nem mertem nagyon meghúzni a csavarokat, mert ha nagyon meghúztam nem lehetett forgatni a megnyitókart, így kicsit lazára hagytam, viszont a benzin a karbi tetején szokot jelentkezni, ott ahol a csõ rácsatlakozik.

Nagyjából ennyi, elõre is a köszi a tanácsokat! :smt035

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.11.27. 23:22

ttomi írta:A válaszaitok, tanácsaitok alapján nem én vagyok a gáz, ugyanis vettem átlátszó csövet és az mellett csöpög a benzin, de ahogy azt már korábban is írtátok majd valami bilincses megoldást eszközlök.

Köszi mindenkinek a tanácsokat! :smt035
Nézd át rendesen a a csapot és környékét,mert szerintem ennyi csere után már én nem hiszem,hogy a csõ mellett ereszt.

Avatar
ttomi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2007.10.17. 20:28
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ttomi » 2007.11.27. 18:41

A válaszaitok, tanácsaitok alapján nem én vagyok a gáz, ugyanis vettem átlátszó csövet és az mellett csöpög a benzin, de ahogy azt már korábban is írtátok majd valami bilincses megoldást eszközlök.

Köszi mindenkinek a tanácsokat! :smt035

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

CSÕ

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.19. 21:33

Helló!
Az új benzincsõ nálam is laza volt, de tettem a csonkokra egy kis teflon szalagot. Így már nem csepeg, de a teflon jó tulajdonsága, hogy könnyen csúszik. Ez esetenként jól jöhet neked (olajos kezet lepucolni), illetve a házbeli robogós kölköknek :)

Ha szûkebb csõ kell, próbáld meg azt, amit az akkuhoz adnak, úgyse teszi fel mindenki az újat. Igaz, nem benzinhez tervezték, de szerintem jó lesz.

Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba » 2007.11.17. 22:49

Barkács boltokban lehet venni vipolán ( átlátszó mûanyag ) csövet különbözõ méretekben "fillérekért" , ami alkalmas üzemanyaghoz. :roll:

Avatar
ttomi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2007.10.17. 20:28
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ttomi » 2007.11.17. 18:57

Köszi a tanácsot, ki fogom próbálni. Igaz a szorítós megoldáson már én is gondolkoztam, de nem találok sehol sem olyan csövet ami ezen megoldáshoz passzolna! Erre esetleg van valami ötletetek?

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.11.17. 11:10

Csá! Próbálj meg rátenni egy szorítót oda és vegyél egy új csövet. Jobbat én nemtok...
ttomi írta:Hali!

Segítségeteket, tanácsotokat kérném, hogy hol és milyen benzincsövet vegyek? :idea:

A problémám az, hogy már kisebb túrák megtétele után is benzin van a karbi tetején, ami a csõbõl folyik ki. Már többféle csõvel próbálkoztam, meg rámelegítéssel is, de eddig sajna egyik sem vált be.

Szóval a lényeg, hogy a benzin folyik, de nem orrán-száján, csak szép szolidan, de ez hosszútávon már kifizetõdõ.

Elõre is köszi minden ötletet, tanácsot

Avatar
ttomi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2007.10.17. 20:28
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: ttomi » 2007.11.16. 21:24

Hali!

Segítségeteket, tanácsotokat kérném, hogy hol és milyen benzincsövet vegyek? :idea:

A problémám az, hogy már kisebb túrák megtétele után is benzin van a karbi tetején, ami a csõbõl folyik ki. Már többféle csõvel próbálkoztam, meg rámelegítéssel is, de eddig sajna egyik sem vált be.

Szóval a lényeg, hogy a benzin folyik, de nem orrán-száján, csak szép szolidan, de ez hosszútávon már kifizetõdõ.

Elõre is köszi minden ötletet, tanácsot

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1654
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2007.11.16. 21:06

Én nem tudok olyat akinek olyan a karbija nincs tapasztalat. A bing bevált többeknek!
Tedd fel a gépedre és probáld ki akkor megtudod ér-e 18-at!

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

NAGYONFONTOSVOLNATUDNI

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.16. 16:43

Sziasztok!
Légyszi valaki segítsen már DelOrto oválkarbi ügyben. Rám akarják sózni, mert tudják, hogy szeretnék erõsíteni a motoron. Használt, és a vége 18.000, MZ -re jó a torokmérete, membrános és síktolattyús (H profil).

Kérdés, hogy a Bing karbihoz képest (továbbá az eredetihez képest) mit várhatok egy használt Del'orto-tól. Megéri-e költeni erre, vagy inkább újat. Ha már újat, akkor oválkarbi, vagy Bing, ugyanis ebben kb 40.000 km van már.

Nagyon kell a srácnak a pénz, és nem akarom hitegetni, egyedül viszont nem tudok dönteni. Kell nekem Del'Orto karburátor? Lesz haszna?

Mivel az én karbim teljesen jó, igazi indok a plusz teljesítményen kívül nincsen a cserére. Tehát bárki megveheti, én csak nézegetem.

Hívjatok: 209514705

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

SOKKTOPIKK

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.14. 21:57

Sziasztok!

Tudomásul veszem a helyreigazítást. Írtam a tuningba, gyertek oda a válaszokkal.

Üdv.

Avatar
moderator
a cenzúra ura
a cenzúra ura
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!

Hozzászólás Szerző: moderator » 2007.11.11. 10:08

KEDVES TZrider250

Attól, hogy ugyanazokat a kérdéseidet több topic-ban felteszed, nem kapsz hamarabb választ a kérdéseidre! Kérlek, hogy 1 kérdést 1 topic-ba tegyél fel! (Mint pl. ezt a 2hengeres kérdést!)

Kérlek, hogy a teljesítmény-/nyomatéknöveléssel kapcsolatos kérdéseket ezentúl a TUNING részben folytassuk!

Üdv: "A" moderátor :twisted:

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

OLCSÓN JÓT!

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.11. 03:54

Helló!
Csak annyival kellene több teljesítmény, hogy autópályára is fel merjek menni. Lényeg, hogy normális (pl. városi használatnál) ne nõjön a fogyasztás, de ne erõlködjön, ha már tudja a 140-et. Fúrás+karbi+könnyített kuplung megoldásban gondolkodom, és hatos váltóban a fogyasztás mérséklésére.

Topic-kérdés: karbi dilemma.
Mi elõnyösebb (eltekintve a vicces válaszoktól)
A) fúrni 300-ra, nagy karbival
B) 2x150 henger a megfelelõ átalakításokkal, esetleg két külön kis karbival (jobban van alkatrész)
C) 2x250 ha már kövér a lúd

Dupla karbi sima 250 blokkon javítana?
Ez egy hobbi, tehát szabad kreatívnak lenni. Szakmai választ várok, de még csak erõt gyûjtök az átalakításhoz, meg ötleteket. Kifejezetten nem fordulatszám egekbe pörgetésére gondolok, inkább nyomatékosításra, hogy ne erõlködjön, mert menni azt tud. (simán primer csere nem elég, az szeretném elérni, hogy a fordulatszám CSÖKKENJEN a mostanihoz képest, amikor gyorsan megyek)

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.11.07. 13:35

Hy! Azért tuningolsz hogy gyorsabb és erõsebb legyen? Mert az biza fogyasztás növekedéssel jár! Ha azt akarod csökkenteni egész más felé kutakodj! :idea: Ha gyalog vagy bicivel mész alig fogyaszt az MZ!!! :D
Kis benzin --- kis teljesítmény. Elég benzin--- esetleg optimális teljesítmény. Túl sok benzin--- arányosan csökkenõ telj.

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Kuplungtuning és fogyasztás?

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.11.05. 22:11

Nekem van könnyítve, de a köbcenti tuning miatt sosem tudom meg mit változtatott a fogyasztáson :D Sztem picivel kevesebbet kellene fogyasztania normál esetben. Ebben is Bambi a szakértõ :)
TZrider250 írta:Helló. Nem szorosan a topik témája, csak érdeklõdöm, hogy a kuplung könnyítése hogyan hat a fogyasztásra. Mennyire arányos az erõvel, ami így felszabadul.

Köszi.

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Kuplungtuning és fogyasztás?

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.11.05. 21:47

Helló. Nem szorosan a topik témája, csak érdeklõdöm, hogy a kuplung könnyítése hogyan hat a fogyasztásra. Mennyire arányos az erõvel, ami így felszabadul.

Köszi.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.11.03. 17:47

Samu írta:Sztem túl sok benzint kap a gép vagy a szivatóval van gond... mindenképp karbi gond.
mzgergõ írta:Hali!

Ma levettem a karbit, hogy meghúzzam a csavarokat, mert folyt belõle a benzin, de észre vettem, hogy a szívõcsõgumi benzines.Nekem nem rémlik, hogy korábban volt-e ott, de ez most egy olyan dolog, ami elõfordúl, és nem érdekes, vagy valami beállítási gond lehet?

Üdv!
Az úszó szintet kicsit lejebb vittem, a szivatónak meg jónak kéne lennie.A szivatógumi nem repedezett, és nincs kiharapva sehol.A rugója meg bika erõs. :/

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.11.03. 17:01

Sztem túl sok benzint kap a gép vagy a szivatóval van gond... mindenképp karbi gond.
mzgergõ írta:Hali!

Ma levettem a karbit, hogy meghúzzam a csavarokat, mert folyt belõle a benzin, de észre vettem, hogy a szívõcsõgumi benzines.Nekem nem rémlik, hogy korábban volt-e ott, de ez most egy olyan dolog, ami elõfordúl, és nem érdekes, vagy valami beállítási gond lehet?

Üdv!

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.11.03. 16:27

Hali!

Ma levettem a karbit, hogy meghúzzam a csavarokat, mert folyt belõle a benzin, de észre vettem, hogy a szívõcsõgumi benzines.Nekem nem rémlik, hogy korábban volt-e ott, de ez most egy olyan dolog, ami elõfordúl, és nem érdekes, vagy valami beállítási gond lehet?

Üdv!

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.26. 09:05

speed írta:Hali!
Ha átépítem a 125 etz-m 150-re de nem cserélek karbit, akkor kb. mekkora teljesítmény esés van(ha van?!)???
Teljesítmény esés nemlessz, hanem rosszalkodni fog a motor.Veszel egy felújító készletet bele(150-esét)és jólessz.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Google [Bot] valamint 7 vendég