Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Atilla írta:
bambi írta: faszán lehet perselyezni a régi karbit :wink:
Hát én ebben nem bízok annyira.
A gáztolattyú gondolom marad ugyanaz a bóvli anyag, na meg a fene sem tudja milyen anyag a persely.
pedig lehet ,fasza vastag a fala \:D/
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Atilla »

bambi írta: faszán lehet perselyezni a régi karbit :wink:
Hát én ebben nem bízok annyira.
A gáztolattyú gondolom marad ugyanaz a bóvli anyag, na meg a fene sem tudja milyen anyag a persely.
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: misi »

Atilla írta:
Nekem nem jött be a csatos. Nem tetszett a hangja sem a motornak. Elmentem vele kb 4000 km-t és nem tudtam megszokni. Kis fordulatra nagy szopások árán sikerült belőni, viszont olyan volt a hangja mintha teljes terhelésen sokat kapna, de nem kapott sokat. Cserélgettem a fúvókákat, túrán 4 liter környékén evett, ami nagyon kevés. A gyertya is inkább a szegény keverék felé mutatott, mégsem ment rendesen. Cseréltem mindent mindenhol, részterhelésen jó volt, de nem lehetett vele egy rendeset motorozni. Addig szopatott, amíg ledobtam róla és visszakerült a kopott eredeti.
Alapjárat tényleg jó volt, de az meg nem érdekel. :-)
Mellesleg nem tudom milyen szar anyagból készítik a MZ porlasztót, de 20-30 éves japán porlasztókban minden áll ahogy kell.
Ebben meg a gáztolattyú még kézben megrázva is zörög. Nem láttam még így szétkopni porlasztót, ahogy a BVF tud.
De majd egyszer nem leszek smucig és veszek rá egy Binget!

faszán lehet perselyezni a régi karbit :wink:

Mester mennyi az ára a karbi perselyezésnek,nekem van egy etz 250 es megcsinálnád ?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Atilla írta:Nekem nem jött be a csatos. Nem tetszett a hangja sem a motornak. Elmentem vele kb 4000 km-t és nem tudtam megszokni. Kis fordulatra nagy szopások árán sikerült belőni, viszont olyan volt a hangja mintha teljes terhelésen sokat kapna, de nem kapott sokat. Cserélgettem a fúvókákat, túrán 4 liter környékén evett, ami nagyon kevés. A gyertya is inkább a szegény keverék felé mutatott, mégsem ment rendesen. Cseréltem mindent mindenhol, részterhelésen jó volt, de nem lehetett vele egy rendeset motorozni. Addig szopatott, amíg ledobtam róla és visszakerült a kopott eredeti.
Alapjárat tényleg jó volt, de az meg nem érdekel. :-)
Mellesleg nem tudom milyen szar anyagból készítik a MZ porlasztót, de 20-30 éves japán porlasztókban minden áll ahogy kell.
Ebben meg a gáztolattyú még kézben megrázva is zörög. Nem láttam még így szétkopni porlasztót, ahogy a BVF tud.
De majd egyszer nem leszek smucig és veszek rá egy Binget!
faszán lehet perselyezni a régi karbit :wink:
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Nekem nem jött be a csatos. Nem tetszett a hangja sem a motornak. Elmentem vele kb 4000 km-t és nem tudtam megszokni. Kis fordulatra nagy szopások árán sikerült belőni, viszont olyan volt a hangja mintha teljes terhelésen sokat kapna, de nem kapott sokat. Cserélgettem a fúvókákat, túrán 4 liter környékén evett, ami nagyon kevés. A gyertya is inkább a szegény keverék felé mutatott, mégsem ment rendesen. Cseréltem mindent mindenhol, részterhelésen jó volt, de nem lehetett vele egy rendeset motorozni. Addig szopatott, amíg ledobtam róla és visszakerült a kopott eredeti.
Alapjárat tényleg jó volt, de az meg nem érdekel. :-)
Mellesleg nem tudom milyen szar anyagból készítik a MZ porlasztót, de 20-30 éves japán porlasztókban minden áll ahogy kell.
Ebben meg a gáztolattyú még kézben megrázva is zörög. Nem láttam még így szétkopni porlasztót, ahogy a BVF tud.
De majd egyszer nem leszek smucig és veszek rá egy Binget!
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Perec írta:Senki nem tudott nekem ETZ 250 városi fogyasztást mondani, azóta mértem egyet: nov közepétől-jan közepéig: 209,6km tiszta (vidéki) városi motorozás 2-3 km-es etapokkal.

5,25l/100km

Közben volt 5-6 gyertyapucolás-csere, egy aksi töltés, némi káromkodás, 3x toltam, mert csak majdnem jutottam el a célig, máskor meg indítani nem tudtam. B6HS-t is tettem bele (175-225-ös hőérték), de hiába.
Rászántam magam és csökkentettem a benzinszinten (túl magas volt) és a főfúvókán, (tű valahol középen) aztán meg 3 hétig pihent, mert nem tudtam elindítani (-5 fokban), amikor szétszedtem meg ereszteni kezdett a benzincső mellett ](*,)
Remélem Gyurma túráig sikerül valahogy belőni ezt a (fránya) 251-es karbit a membránhoz... eddig gyenge/gyengébb a motor (120-135-ös fúvókáig, összes tűállás, alacsony-magas benzinszint), magasabb fogyasztás (BN2-5 + 0,5-1 liter) és városi gyertyazabálás a mérleg.
Most ott tartok, hogy kezdek beletörődni a kisebb nyomatékba (majd teszek fel 20-as lánckereket :? ), és elmegyek szegény beállítás felé, hátha legalább fogyasztás, füstölés és üzembiztonság terén megveri a régi karbit.

Ha valaki cserélt 250->251 karbit mit tapasztalt a kiváló alapjáraton kívül?
emlékszel ! Tátra tura az enyémen csatos van, 5 - 5,5 l és hegynek felfele is megy :mrgreen: 19 es lánckerék
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nekem a csatos jobban bejött. Ahogy írtad stabil alapjárat, és fél literrel kevesebbet evett kb.
Na de a Bing.... \:D/ :D

Bár most én is ilyen túletetéssel kűzdök...
Alapjárat stabilan van, de kb 3000-ig rángatva dadogva húz, onnan meg megindul mint az ökör...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Perec »

Senki nem tudott nekem ETZ 250 városi fogyasztást mondani, azóta mértem egyet: nov közepétől-jan közepéig: 209,6km tiszta (vidéki) városi motorozás 2-3 km-es etapokkal.

5,25l/100km

Közben volt 5-6 gyertyapucolás-csere, egy aksi töltés, némi káromkodás, 3x toltam, mert csak majdnem jutottam el a célig, máskor meg indítani nem tudtam. B6HS-t is tettem bele (175-225-ös hőérték), de hiába.
Rászántam magam és csökkentettem a benzinszinten (túl magas volt) és a főfúvókán, (tű valahol középen) aztán meg 3 hétig pihent, mert nem tudtam elindítani (-5 fokban), amikor szétszedtem meg ereszteni kezdett a benzincső mellett ](*,)
Remélem Gyurma túráig sikerül valahogy belőni ezt a (fránya) 251-es karbit a membránhoz... eddig gyenge/gyengébb a motor (120-135-ös fúvókáig, összes tűállás, alacsony-magas benzinszint), magasabb fogyasztás (BN2-5 + 0,5-1 liter) és városi gyertyazabálás a mérleg.
Most ott tartok, hogy kezdek beletörődni a kisebb nyomatékba (majd teszek fel 20-as lánckereket :? ), és elmegyek szegény beállítás felé, hátha legalább fogyasztás, füstölés és üzembiztonság terén megveri a régi karbit.

Ha valaki cserélt 250->251 karbit mit tapasztalt a kiváló alapjáraton kívül?
Kép
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys »

bomber93 írta:
Stravkó írta:Most mennyit fogyaszt?


Még nincs nálam de gazdája szerint átlagosan város/ótópálya 4 liter.
Az teljesen korrekt...
Én se tudom lejjeb vinni(most télen) a TZ-vel pedig én országuton járok vele...meg némi offroad terepen itt nálunk tanyán...
Napi szinten megyek vele 18 km-t ebből 1,5 km az offroad kivéve ha megyek a haverokhoz (kb minden másnap) akkor megvan 4 km is az offroad...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: szervíz

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

mahor írta:Heló én azt szeretném kérdezni hogy mért hátrafelé megy az MZ-m 2,3,4 be is be tettem de akkoris hátrafelé ment mi a balya?
Válasz az elektronika topickban.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Uzemanyagtopik?
Elsodleges tippjeim: forditva ultel ra, tul nagy emelkedon probaltad gazhuzas nelkul.. :twisted:
mahor
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.02.12. 08:40
MZ-d típusa: MZ

szervíz

Hozzászólás Szerző: mahor »

Heló én azt szeretném kérdezni hogy mért hátrafelé megy az MZ-m 2,3,4 be is be tettem de akkoris hátrafelé ment mi a balya?
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Stravkó írta:Most mennyit fogyaszt?


Még nincs nálam de gazdája szerint átlagosan város/ótópálya 4 liter.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Most mennyit fogyaszt?
POD RACER
Szinter, pipa!!!
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Üdv!
Azt szeretném kérdezni, hogy egy teljesen gyári felépíttésű szóval semmi nem lett cserélve semmi kókányolás MZ Ts 125 ös motorból(gyári karbi gyári furat minden eredeti), hogyan lehet kihozni , egy kicsit kevesebb fogyasztást? Vannak ötleteim amikre választ szeretnék és mások ötleteit is szívesen meghalgatnám és tapasztalatait is. (Célom, max 90km/h utazósebesség legkevesebb fogyasztással ami nem veri szét a motort szal azért nem kell hogy csak levegővel menjen 10 ezres fordulaton XD)
1: ha előlre nagyobb láncfogaskereket rakok akkor nem kel annyira pörögnie a motornak ugyanazon sebeség tartásához.
2: ugyanaz mitn az előző csak mellé felfuratom a gépet (sztm ugyis kellesz) és akkor ha rárakok egy nagyobb fogaskereket akkor nem fog anynira visszaesni a gyorsulás (ami engem nem nagyon izgat túrázgatni akarok nem verebet kergetni...)
3: Beszerezni egy nagyobb karbit pl ami a 150 esekn? Esetleg ETZ jét(különbözik ez valamiben a TS étől? Érdemes beszerezni korszerűbb jobb vele kevesebbet eszik ha be van állitva rendesen?)
4 hátul magasabb gumi (ez saját elképzelés mint tudni nekem van egy parasztbájkom meg egy csepel bmx em és ugyanaz az áttétel ugyanakkroa a fogaskerék mégis a parasztbájk sokkal gyorsabb és ezért gondoltam ha picivel nem sokkal nagyobb a gumi magassága akkor változik valami a menetbe.
5: a kipufogóval lehet valamit csinálni? beletenni még 1 folytást vagy valamit hogy vmi javulás legyen?
6: Fogyókúra 180 centi 76 Kg XD


Várom a válaszokat mi ezek közül hüyleség mi az ami érdemes megvalósitani esetleg mások tapasztalatát vagy bevált elméleteket szívesen fogadom tanácsokat kritikákat. Előre is köszönöm!!
csutkakaparo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
MZ-d típusa: Etz 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csutkakaparo »

z25z írta:ehhh....arra nem gondoltal, hogy inkabb az elektronikat kellene atnezni? percig nem biztos, (szerintem 100%) hogy nem a karburatorbeallitasoddal van baj...
talalos kerdes:
1:mi koze a lampanak a karbuartorhoz?
2:miert esik le a fordulat, ha fogyasztot kapcsolsz ra?
Ha megvan a valasz akkor a megoldas is 8)
z25z! azért gondolok a karbira, mert volt idő hogy naponta állítgattam a karbi beállításaimat, és volt hogy egyre jobb volt a fogyasztóval és anélküli alapjárat, tehát közelített egymáshoz, de a motor elkopott és már abszolút más alapjáratom van fogyasztóval, vagy anélkül. Viszont azért felteszem a kérdést az elektronika rovatban is, hátha! üdv cskaparo
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

ehhh....arra nem gondoltal, hogy inkabb az elektronikat kellene atnezni? percig nem biztos, (szerintem 100%) hogy nem a karburatorbeallitasoddal van baj...
talalos kerdes:
1:mi koze a lampanak a karbuartorhoz?
2:miert esik le a fordulat, ha fogyasztot kapcsolsz ra?
Ha megvan a valasz akkor a megoldas is 8)
csutkakaparo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
MZ-d típusa: Etz 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csutkakaparo »

helosztok! kérdésem az lenne, hogy a kis etzmen a karbi beállításom nagyon rossz, annyira, hogy ha ráadom a lámpát alapjáraton nagyon visszaesik a fordulat, a karbim bvf 22n2-2-es, szóval ha valaki tudna adni egy jó tippet hogyan állítsam be normálisan azt megköszönném! üdv cskaparo
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kr »

Sajnos esztergába nem tudtam befogni, nem forgott volna központosan, hogy lekapjak asszem kb 1 mm-t. A következőt csináltam: befogtam fúróba a legvastagabb szárat, arra rongyot tekertem, és arra húztam rá a karbit. Lassan forgattam addig, amíg egy fadarabra ráfogott csiszolópapírral le nem vettem a szükséges méretre(ezt csak saját felelősségre!!). Persze a csonk és a karbi között még letömítettem. Nekem a légszűrő oldali rész nem volt menetes de nekem is nagy volt rá a cső. Utóbbit kicseréltem wartburg kormánymű gumiharmónikára, ami tökéletes választás volt.

kr
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Forrest »

pviktor írta:
kr írta:Viktor,

Az alapjárati rendszer ...
Neked a karbin és a szívótorkon nem kellett alakítani semmi se? Mert nekem nem akar összemenni. És a légszűrőgumit hogy tetted fel rá, mert ugye az meg nagy a menetes részre!
Eszteregályos megoldja a problémáidat.
Avatar
pviktor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Kőröstetétlen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pviktor »

kr írta:Viktor,

Az alapjárati rendszer külön kis csövön kapta a levegőt(a srácok által belinkelt képen is így van). Nem tudom milyen motoron volt, gondolom ezen is múlik. Én a hozzá tartozó csonkot kihúztam a karbiból, és ledugóztam. Aztán, mivel a BVF-hez hasonló járat is volt a levegőnek, csak azt meg gyárilag öntötték ki valami nagyon puha fémmel(ez is látszik a képen), lassú fordulaton egy 4.5-ös fúróval kifúrtam belőle. Így pont úgy működik, mint az eredeti. Őszinte leszek még csak beindítottam vele a gépet. Mivel átkúrtak a blokkal szét is kaptam az egészet. De könnyen indult vele, jól vette a gázt. Azért tettem rá, mert az eredeti menthetetlenül szétkopott. Ez viszont a végtelenségig variálható.
Neked a karbin és a szívótorkon nem kellett alakítani semmi se? Mert nekem nem akar összemenni. És a légszűrőgumit hogy tetted fel rá, mert ugye az meg nagy a menetes részre!
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kr »

Viktor,

Az alapjárati rendszer külön kis csövön kapta a levegőt(a srácok által belinkelt képen is így van). Nem tudom milyen motoron volt, gondolom ezen is múlik. Én a hozzá tartozó csonkot kihúztam a karbiból, és ledugóztam. Aztán, mivel a BVF-hez hasonló járat is volt a levegőnek, csak azt meg gyárilag öntötték ki valami nagyon puha fémmel(ez is látszik a képen), lassú fordulaton egy 4.5-ös fúróval kifúrtam belőle. Így pont úgy működik, mint az eredeti. Őszinte leszek még csak beindítottam vele a gépet. Mivel átkúrtak a blokkal szét is kaptam az egészet. De könnyen indult vele, jól vette a gázt. Azért tettem rá, mert az eredeti menthetetlenül szétkopott. Ez viszont a végtelenségig variálható.
Avatar
pviktor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Kőröstetétlen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pviktor »

kr írta:Jó ez Dellorto phbh porlasztó, én egy 28-ast raktam a trophyra. Állítható mindene, cserélhető a tű, meg minden alkatrész. Mondjuk érdemes megnézni, az enyém alapjárati rendszerét ki kellett fúrni, máshol meg ledugózni.
Nekem is 28-as lesz rajta. Miért kellett kifurkálni meg ledugózni? Nem volt jó a karbi? Jól besikerült állítani? Jobb lett mint a gyárival?
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kr »

Jó ez Dellorto phbh porlasztó, én egy 28-ast raktam a trophyra. Állítható mindene, cserélhető a tű, meg minden alkatrész. Mondjuk érdemes megnézni, az enyém alapjárati rendszerét ki kellett fúrni, máshol meg ledugózni.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

pviktor írta: És ezeknél a karbiknál, hogy tudom állítani az alapjáratot? Mert ugyebár egy oldalt két csavar van, az egyik ami süllyesztve van, azt nem tudom mi, a másik ami kicsit kiáll az meg szerintem a levegőcsavar.

http://s2.postimage.org/1wx5h7ag4/b955_1_big.jpg
A kiállóval a schuber helyzetét állítod, a süllyesztettel a levegő mennyiségét szabályozod.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
pviktor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Kőröstetétlen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pviktor »

matt1989 írta:Alacsony fordulaton szerintem még kicsit sokat kap, de a középső és felső tartományban nagyon jó.

Két személlyel a Bakonyban már mértem vele 8 literes fogyasztást is, de épített rezó van rajta, 300-as henger és a vezérlésbe is bele van piszkálva. :)

Átlagban 5,5 és 6,5 körüli lehet a fogyasztás, egyenletes az alapjárat és a legnagyobb hidegben is beindul, még szívatózni sem kell sokáig.

A súbere az életben nem fog kikopni. :)
És ezeknél a karbiknál, hogy tudom állítani az alapjáratot? Mert ugyebár egy oldalt két csavar van, az egyik ami süllyesztve van, azt nem tudom mi, a másik ami kicsit kiáll az meg szerintem a levegőcsavar.

Kép
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Alacsony fordulaton szerintem még kicsit sokat kap, de a középső és felső tartományban nagyon jó.

Két személlyel a Bakonyban már mértem vele 8 literes fogyasztást is, de épített rezó van rajta, 300-as henger és a vezérlésbe is bele van piszkálva. :)

Átlagban 5,5 és 6,5 körüli lehet a fogyasztás, egyenletes az alapjárat és a legnagyobb hidegben is beindul, még szívatózni sem kell sokáig.

A súbere az életben nem fog kikopni. :)
Avatar
pviktor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Kőröstetétlen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pviktor »

matt1989 írta:Nekem egy 32-es dellorto van fent, Cagiva Mito-n volt.

Kb. 2-4 hónap volt mire sikerült belőni a karbit teljesen laikusként, de aki ért hozzá és nekifekszik szerintem 1 hét alatt kitapasztalhatja.
Jobb mint a gyárival? Fogyasztás? Másnak valami tapasztalata?
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Nekem egy 32-es dellorto van fent, Cagiva Mito-n volt.

Kb. 2-4 hónap volt mire sikerült belőni a karbit teljesen laikusként, de aki ért hozzá és nekifekszik szerintem 1 hét alatt kitapasztalhatja.
Avatar
pviktor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Kőröstetétlen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pviktor »

Sziasztok. Lenne egy Dellorto PHBH28-as karburátorom, amit szeretnék feltenni az MZ Trophy-ra a BVF 28N1-3 helyére. Az baj, ha az egy membrános motorról származik? Belehet állítani egy résvezérlésű motorhoz? Köszönöm.
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Szevasztok!

Kawabiker, vagy akármilyen vállalkozó szellemű: Milyen eredményre jutottatok a Mikuni karbikkal?
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Főfúvóka megvan 200 Ft-ból (babetta), csak az alapjárati speckó kialakítású, abból gyári kell.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Ezért kell Dellorto karbit felrakni, mert sok robogón az van és csak 600ft a fúvóka. 8)
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Nem lehetetlen venni kisebb alapjáratit a bingbe. Én kicsit túldörzsáraztam az enyémben (mert kicsi volt), ami így télen jó, de nyáron nem lesz az. Szóval én utánanéztem és van, vagy tudnak hozni. (ismert MZ -boltok)

Csakhogy 2-3000 ft az ára.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Én azt javasolnám, hogy mindig fentről kezd a beállítást a legnagyobb fúvókával és onnan szegényítsd a keveréket míg jó nem lesz.
Ha túl sokat kap, max beköpi a gyertyát, viszont ha lentről kezded és túl keveset, akkor megszorulhat, mint Micimackó mikor a nyúlhoz ment mézet zabálni! :D

Egyébként sok sikert hozzá, ez jó játék! =D>
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Tapasztalat a Bing karbival, kis eTZ-n

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Na, próbálkoztam a Binggel. Elsőre a benne lévő eredeti 105-ös fúvókával állandóan beköpte a gyertyát, olyan sokat kapott. Szereztem fúvókákat (mert ugye ez nem azonos a BVF-fel :( ) Nyakastól (ezért köszönet neki!). 90, 95 és 100-as méretben. Mivel az időjárás nem igazán kedvez a szerelgetéshez és a beállításhoz (műhely teljes hiánya), egyenlőre a legkisebbel kezdtem, azaz a 90-essel. Hát, ezzel olyan fehér lett a gyertya, mint a menyasszonyi ruha... vagy a háztartási gépek. Viszont alapjárati fordulat közelében meg érezhetően sokat kapott. Az alapjárati fúvóka 45-ös. Ráadásul olyan kiképzése van, mint egyéb karbikban a féklevegő fúvókáknak :( , tehát ezt nem egyszerű cserélni. Esetleg átméretezni...
Tegnapi teszt során alacsony fordulaton nagyon erőtlen volt, magason szintúgy. A középső tartományban meg ment rendesen, de azt az 1500-as tartományt nehéz volt tartani (3000 és 4500 között).
Hasonlításképpen: a BFV karbi gyári fúvókája 115 volt, az alapjárati pedig 40. Hát, fogok vele szívni eleget. Jó hír viszont az, hogy a klubban van egy ember, aki mindig segít, akár telefonon is. Őt úgy hívja itt mindenki, hogy a Mester. Szóval, nekem is sokat segített, remélem fog is... Ezúton is köszönet neki mindezért! Ugye mindenki ráismer :!: :?: :lol:
Remélem, lesz még olyan idő, amikor tudok szerelni és tesztelni (terheléssel :twisted: ) is a rettentően várt tavasz előtt.

Sz@r a helyzet, de tudom, hogy nem reménytelen...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

kiszsebi írta:na, ma ehhez jutottam hozzá:
Kép
:D
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

na, ma ehhez jutottam hozzá:
Kép
igaz, a kép elég 5z@r, ezt nézzétek el nekem!
Bing 24-es, tényleg nem kopott! Szinte zsír új
53/24/201 van beleütve... Remélem, jó lesz a Kicsimre...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kiszsebi 2010.11.29. 21:08-kor.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Bocs, hogy beleszólok de az nem faRs :)
Hanem falsh. Gondolom a német falschból (rossz) jött.
Gimisként német tagozatos suliba jártam és bántja a szemem meg a fülem a fars :D
Avatar
AtoZz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2010.11.03. 01:27
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Szerbia/ Szabadka/ Bácskossuthfalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: AtoZz »

majd átnézem,de nemhiszem hogy szivna valahol "falsch"...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára AtoZz 2010.11.24. 21:17-kor.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Átnézted a gépet fals levegő szívása után? Az egész szívórendszerre gondolok, beleértve a gumit, a légszűrőházat és minden tömítést. Akkor szokott bele (gyári gépbe) nagyon nagy kelleni, ha máshonnan is jut be levegő, és nem szív elég benzint a karbiból. Nekem 145 volt benne, és megyegetett, de nem volt az igazi. Aztán rendbetettem az egészet légmentesre az összes tömítést, alig indult el, füstölt mint az állat. elkezdtem cserélgetni és 125 nél álltam meg, gyönyörűen megy vele 100 felett is. Azelőtt 145 el is kevesellt...
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: festékes »

Az én /1-esembe 130-as főfuvi van tapasztalataim szerint ez jó neki,bár 125-össel sem vettem észre nagy külömbséget. Persze minden gép más még azonos tipusnál is :-k
Avatar
AtoZz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2010.11.03. 01:27
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Szerbia/ Szabadka/ Bácskossuthfalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: AtoZz »

zsakfos írta:
AtoZz írta:30N2 es karbinak mekkorák a gyári fuvókái?
Dehogy még keresgetned sem kelljen,itt van a link hozzá:
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... tovabb.pdf
köszi!

csak érdekelt hogy mekkora volt neki gyárilag, majd belövöm meikkel lesz a legjobb

van 95östöl felfele, most 135ös van benne, de kicsillem,ezért érdekelt...
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

khm... bele kell h köhögjek, mert érdekes dolgot tapasztaltam a 2000 km bejáratás után.
zsír új még eredeti ndk-s súbertű + tűfúvóka + fúvóka került a karburátorba(komolyan, még sikerült eredetit szerezni), de visszább kellett h tegyem a tűt felülről a 2. rovátkába, mert eddig a 3.-ban volt. a használati útmutató is ezt írja etz 125-150-hez a 022-23.jpg-n. eleinte a gyertyaképből láttam h igényli is, de mostanra ezek szerint összekoptak az új alkatrészek... valamit tudtak már akkor is ezek a fránya fritzek ehh :P
tehát nem minden a méret! érdemes felülvizsgálni az karburálást a bejáratás végére :twisted: :x
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Útmutatásnak jók ezek a méretek, de 30 év távlatából (nameg nem gyári fúvókákkal) inkább próbálgatással lehet jól belőni.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

AtoZz írta:30N2 es karbinak mekkorák a gyári fuvókái?
Melyiknek?
2 fajta van.Gondolom neked a /1-é kell.
Töltsd le a szerelések menüből az Mz Hogyan tovább című alapművet és abban ilyeneket fogsz találni:

Kép

Dehogy még keresgetned sem kelljen,itt van a link hozzá:
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... tovabb.pdf
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
AtoZz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2010.11.03. 01:27
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Szerbia/ Szabadka/ Bácskossuthfalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: AtoZz »

30N2 es karbinak mekkorák a gyári fuvókái?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

balintmz írta:sziasztok.
Szeretnék venni a szivató végére olyan kis gumitömitést. most még visszatettem a régit de szeretnék oda ujat hogy legközelebb ne legyen vele gond.
Mofaker-en nem találtam. Nem tudjátok hol lehet ilyet kapni? vagy vmi más megoldás?
Köszi,
zsugorcsövezést próbálom meg majd karácsonykor :P elég hamar 2-3 év alatt elérik az a gumi. :P :x
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

balintmz írta:sziasztok.
Szeretnék venni a szivató végére olyan kis gumitömitést. most még visszatettem a régit de szeretnék oda ujat hogy legközelebb ne legyen vele gond.
Mofaker-en nem találtam. Nem tudjátok hol lehet ilyet kapni? vagy vmi más megoldás?
Köszi,
Hubernél. De a drágábbat vedd!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: balintmz »

sziasztok.
Szeretnék venni a szivató végére olyan kis gumitömitést. most még visszatettem a régit de szeretnék oda ujat hogy legközelebb ne legyen vele gond.
Mofaker-en nem találtam. Nem tudjátok hol lehet ilyet kapni? vagy vmi más megoldás?
Köszi,
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 43 vendég