Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Peti ETZ250 írta:
hell írta:Kész lett a szívócsonk meghegesztették és beszereltem a Binget! Kb. 10km-t mentem vele eddig jól megy vele talán mintha kicsit hörgõsebb lenne kis fordulaton mint a régi! Teszt folytatódik.... :D

Nem lett szép hegesztés de a célnak tökéletesen megfelel!

Kép
Szeva Hell!

Nagyon sok hozzászólásban csak jót olvastam a BING karbiról,de nem igazán vagyok képben vele kapcsoladban!Ha tudnál segíteni az érdekelne, hogy hol lehet beszerezni egyet, milyen motor típushoz tartozik eredetileg (a beszerzés miatt),nem utolsó sorban mennyi magyar Forint?Kell-e valami átalakítás a szívócsonkon?Bocs az értetlenkedésemért, de laikus vagyok ezzel a fajta karbival kapcsolatban.
Elõre is köszi a segítséget.

Üdv Peti.
Hi!
Én is sok jót olvastam róla ezért be is neveztem rá! Beszerzés Bambi mester segít 22000Ft, Roller motorbolt szegeden ott 29125Ft ha jól emlékszem. Neve Bing 84 speckó MZ-ez van ha jól tudom. Átalakítás sem kell. De ezeket ha sokat olvastál róla tudnod kell, egyedül a szivatót kell alakítani kb. 10 perc amit én jól el is szabtam de megoldottam gyors a bajt. Több infó sok km után!
Zulesi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.10.24. 17:13

Hozzászólás Szerző: Zulesi »

Sziasztok! A BVF karburátor átfúvókázásához jobb híján a Lada Ózon karbijának a fõfúvókái is felhasználhatóak tapasztalataim szerint. Elég sok méretben kapható és a menetátmérõ is stimmel.
Avatar
Peti ETZ250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Komárom

Hozzászólás Szerző: Peti ETZ250 »

hell írta:Kész lett a szívócsonk meghegesztették és beszereltem a Binget! Kb. 10km-t mentem vele eddig jól megy vele talán mintha kicsit hörgõsebb lenne kis fordulaton mint a régi! Teszt folytatódik.... :D

Nem lett szép hegesztés de a célnak tökéletesen megfelel!

Kép
Szeva Hell!

Nagyon sok hozzászólásban csak jót olvastam a BING karbiról,de nem igazán vagyok képben vele kapcsoladban!Ha tudnál segíteni az érdekelne, hogy hol lehet beszerezni egyet, milyen motor típushoz tartozik eredetileg (a beszerzés miatt),nem utolsó sorban mennyi magyar Forint?Kell-e valami átalakítás a szívócsonkon?Bocs az értetlenkedésemért, de laikus vagyok ezzel a fajta karbival kapcsolatban.
Elõre is köszi a segítséget.

Üdv Peti.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Kész lett a szívócsonk meghegesztették és beszereltem a Binget! Kb. 10km-t mentem vele eddig jól megy vele talán mintha kicsit hörgõsebb lenne kis fordulaton mint a régi! Teszt folytatódik.... :D

Nem lett szép hegesztés de a célnak tökéletesen megfelel!

Kép
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Nem tudom milyen minõségûek azok a fúvókák amiket motoros boltban lehet kapni, én börzén vettem karbit és annak a fúvókáját használtam fel (ez tuti jó mert gyári).
mreni írta:Hali!
Az lenne a kérdésem,hogy a hamarosan elkészülõ 300-as ETZ-m be hol tudok venni nagyobb fõfúvókákat?Most a karbiban 125-ös van gondolom az kicsi lesz.140-145-ösre gondlotam.
Üdv.:mreni
mreni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2008.08.13. 14:25

Hozzászólás Szerző: mreni »

Hali!
Az lenne a kérdésem,hogy a hamarosan elkészülõ 300-as ETZ-m be hol tudok venni nagyobb fõfúvókákat?Most a karbiban 125-ös van gondolom az kicsi lesz.140-145-ösre gondlotam.
Üdv.:mreni
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Csá Kosian! Akkor éri meg venni Bing karbit, ha elég sokat motorozol, hogy behozza az árát :) Nekem megérte, mert elég sokat megyek vele, és így a 4 literes fogyasztással visszajön az ára. Sõt, utána termeli a benzint :D Még azért is jó, mert a régi karbi eléggé kopott volt és nem lehetett beállítani! Ezzel viszont... isteni. Csak ajánlani tudom! Az ára most nem tudom mennyi lehet, de 26 körül lehet kapni azt hiszem.
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Samu írta:Csá! Nekem is Bing karbim van mint nektek, ahogy zé írta úgy jók a beállítások a csavaroknál ahogyan kijöttek a gyárból. Egyedül az alapjárati csavart szoktam tekergetni... Nekem Bambi csinálta meg a 118-as fúvókát 135-re, a fogyasztás a 300as hengerrel túrán 4,2 körül volt mindig, maximum 5 liter egyedül, gyorsabban haladva. Szereztem gyári 145-ös fúvókát és azt tettem bele, azzal jobban megy, a fogyasztás túrán 5 liter körül, húzva 5,5-6 liter.
Üdv!
Nekem gyári karbim van és picit csörgõs is szegénykém, de a kérdésem az lenne, hogy megéri-e bing karbira váltani? Nekem most eszik 6 litert a 250-esem, de dolgoztatom is, szóval talán le tudnám szorítani 5 literre ha kíméletesebben bánnék vele. Van esetleg valami tipp amivel csökkenthetem a fogyasztást? Illetve mennyibe fáj egy bing karbi és mennyire jó? Köszi.
Széles utat, hátszelet!
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Csá! Nekem is Bing karbim van mint nektek, ahogy zé írta úgy jók a beállítások a csavaroknál ahogyan kijöttek a gyárból. Egyedül az alapjárati csavart szoktam tekergetni... Nekem Bambi csinálta meg a 118-as fúvókát 135-re, a fogyasztás a 300as hengerrel túrán 4,2 körül volt mindig, maximum 5 liter egyedül, gyorsabban haladva. Szereztem gyári 145-ös fúvókát és azt tettem bele, azzal jobban megy, a fogyasztás túrán 5 liter körül, húzva 5,5-6 liter.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

bakimate írta:
hell írta:Ja igen a kis gumigyûrû a Bing csomagjában az hova is való?
Szia! Ha jól emlékszem, akkor a súberház tetejébe, O gyûrû tömítésként. Teccikérteni?

Jaja vágom akkor ez ezekszerint tartalék mert egy volt rajta gyárilag. Kösz a segítséget!
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

hell írta:Ja igen a kis gumigyûrû a Bing csomagjában az hova is való?
Szia! Ha jól emlékszem, akkor a súberház tetejébe, O gyûrû tömítésként. Teccikérteni?
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Ime Bambi mester ami a baj lett (látszik is rajta a kis rés eléggé össze volt préselõdve az évek megviszelték és azért nem ment fel a Bing rendesen)! Szakszerûen szétrepedt szegény szívócsonk ezért kellene az új vagy használt mindegy csak nagyon fasza legyen az a lényeg! De végül is leirtam privibe mindent ide csak a képet tettem ide elrettentõ példának. :(
Senki ne kövezzen meg ezért, de ez már menthetetlen volt!
Ja igen a kis gumigyûrû a Bing csomagjában az hova is való? És a gyári beállításai azok jók pl.:benzinszint, levegõcsavar....?

Kép
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

A 250-es ETZ fogyasztása 4-6 l/100 km normál esetben. :roll:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Üdv a fórumon!
10 l-es fogyasztás az nagyon durva! Szerintem vegyél gyorsan új,gyári méretû fúvókákat a karbidba!
Ugye nem versenyzõ volt az elõzõ tulaj? Mert egy tuningolt gépnek nem is rossz,ha "csak" ennyit kajál! :twisted:
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Bertók Gábor

Nagyon szépen megkérek valakit hogy segitsen.

Hozzászólás Szerző: Bertók Gábor »

Szép jó napot kivánok.
Lenne egy olyan problémám ami sajnos nagyon meg könyiti az én pénztárcámat, de a benzin kutakét meg meg neheziti.
Szoval az a probléma lényege hogy a fogyasztásom 10L/100Km ami számomra nagyon nagy probléma.
Mondom használati tényezök.
Váltás kb 3500-4000 1/min nél.

3. furás a hengeren.
Vacakol a 3. sebegség.

Ezek biztos, hogy hozzá tartoznak a fogyasztás ilyen mérttékü hatványozodásához.

Ja igen és kedves elözö tulajom ugy gondolta hogy neki állando szivato kell, ugyhogy enyhén meg huzta a szivato bofdent, de ezt már meg csináltam.

Én el olvastam a használati utmutatot meg tanultam a használati ut mutato szerint menni velle de igy csak 9,8 L re tudtam le vinni a fogyasztását.

Ha valaki tudja mi lehet ennek az oka.
És persze meg is válaszolná, azt nagyon szépen meg köszöném.

Jha ez egy ETZ 250 DELUXE

Üdvözlettel:
Bertók Gábor
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Jeleztem az indexen, nálam van Bingbe való fõfúvóka. :D
zsakfos írta:Köszi a választ.Azt nem emlitettem hogy nekem nem Etz 250-em van hanem /1.Azoknál eleve nagyobb volt a fõfuvi gyárilag is mint az Etz-nél.Ha tudok szerezni nagyobbat azért kipróbálom.Sajna a BVF karbi fuvókáinak a menete kisebb.Ezé normál 6-os menet.Ha valaki esetleg tudja hogy miben van még ilyen fuvóka az jelezze.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

a rangatas amugy nalam is jelentkezik, de csak egy adott fokozatig es fordulatszamtartomanyban. 1-4 esig kb. 3000-3800 f/percnel. amig 300 as henger es 125 volt a fuvokameret addig ez a fordulatszam tartomany szelesebb volt, nagyobb lett a fofuvoka rogton szukult a rangatasi tartomany. amugy azon elmelkedem, hogy nalam is csak gazelvetelkor jon elo drasztikusabban, olyankor le van zarva (ghost szavaval elve) a "kazan", lehet, hogy alapjarati fuvokat kellene nagyobbra cserelni.... Bambi? Tipp? Hiszen a 3000 kornyekit meg betudhatjuk alapjarati tartomanynak :lol:
jahh es azt, hogy a /1 nek nagyobb az ETZ nek mar kisebb a fofuvokaja sztem nem annyira a motor konstrukcioja, mint inkabb a karburatorok fejlodese miatt van. Epp ezert a BING-nel mar eleg a kisebb fuvoka is mert ugyanugy vagy meg jobban porlaszt. (de ez csak a sajat elmeletem....)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Köszi a választ.Azt nem emlitettem hogy nekem nem Etz 250-em van hanem /1.Azoknál eleve nagyobb volt a fõfuvi gyárilag is mint az Etz-nél.Ha tudok szerezni nagyobbat azért kipróbálom.Sajna a BVF karbi fuvókáinak a menete kisebb.Ezé normál 6-os menet.Ha valaki esetleg tudja hogy miben van még ilyen fuvóka az jelezze.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

haaat a levegocsavart azt beallitotta a gyar ugy hogy nem kell hozzapiszkalni, az alapjaratin viszont kellett, 118-as fofuvoka amig 250 es volt a mocim tokeletesen eleg volt hozza, 300-as most ehez a 130+ tokeletes (130 asssal lett dorzsarazva kicsit billegtetve, mert nem volt 135-os)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

zsakfos írta:Bambi mester!

Felkerült a karbi.Elsõ benyomásaim nagyon pozitivak.Olyan alapjáratom van hogy az csak na.Nagyon szépen reagál a legkisebb csavarmozditásra is.Ezzel végre érzem azt hogy a levegõállitó csavar nem csak disznek van.Viszont menet közben akadnak problémáim.Elõször is hogy miért nem tudom 5-ben 5000/min fölé pörgetni?Alatta levõ fokozatokban tudom.A gyári 118-as fõfuvóka a /1-hez nem kicsi?A BVF karbiban 135-140-est irt elõ.Lehet oka ez?A másik dolog hogy bármelyik fokozatban visszaengedem a gázt akkor rángat a moci,attól függetlenül hogy alapjáratom viszont van.Ez mindenkinél igy van vagy csak nálam?Végülis ez még nem lenne baj hiszen behuzom a kupplungot azt kész.
Kép
125-ös fõfúvókával próbálkozz,szerintem,de majd akinek ilyen van segít biztosan a beállításban.
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Az én pepitámhoz akkor is csak két ember közelíthet villáskulccsal a kezében...
...Iván Árpád és Jeremy Burgess :wink:

Üdv. Ghost
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Bambi mester!

Felkerült a karbi.Elsõ benyomásaim nagyon pozitivak.Olyan alapjáratom van hogy az csak na.Nagyon szépen reagál a legkisebb csavarmozditásra is.Ezzel végre érzem azt hogy a levegõállitó csavar nem csak disznek van.Viszont menet közben akadnak problémáim.Elõször is hogy miért nem tudom 5-ben 5000/min fölé pörgetni?Alatta levõ fokozatokban tudom.A gyári 118-as fõfuvóka a /1-hez nem kicsi?A BVF karbiban 135-140-est irt elõ.Lehet oka ez?A másik dolog hogy bármelyik fokozatban visszaengedem a gázt akkor rángat a moci,attól függetlenül hogy alapjáratom viszont van.Ez mindenkinél igy van vagy csak nálam?Végülis ez még nem lenne baj hiszen behuzom a kupplungot azt kész.
Kép
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Re: karburátor beállítás ETZ 250

Hozzászólás Szerző: tigris »

Baja írta:
Naszóval, ajánlom minden sporttársnak, hogy mielõtt hónapokig gyakorlatozna a karbi- és gyújtásbeállítással, kérje meg valamelyik kollégát, hogy esetlegesen az õ jó karbiját kipróbálva kiszûrheti az üza. ellátás problémáját. Ha a hiba akkor is fennáll, akkor NEM a karbival van a gond.
Ezt NEM igaz...
Ha kicserélik a karbit és jó lesz,akkor a karbival van gond.De attól,hogy kicserélik és nem jó,a karbi lehet szar,legfeljebb nem csak az szar.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Baja írta:Lehet, hogy én vagyok az az 1 ezrelék, de....
A karbin lett állítgatva valami, sokkal jobb volt mint elõzõleg, de a jótól még nagyon messze volt. Ha egy csak 1 kört megy vele kipróbálni, máris látja, hogy van még vele munka rendesen. Mondjuk, ha a mûhelyben lévõ 2 db ETZ 250-rõl áttette volna az 1ik jó karbit, akkor õ is tiszta képet kapott volna.
Ami nagyon bosszantott, az a következõ 2 dolog volt közvetlen azután, hogy átvettem a gépet. Soroksári út, belsõ sáv 80 km/h, 5. seb. A sebváltó egészen egyszerûen leesett a helyérõl. Mire észrevettem, hogy gebasz van, kb 1 km-et gurultam. Képzelhetitek, milyen érzés így kihúzódni, leállni, keresni a hibát. Motor lezár, sisak kézbe, séta vissza, hátha meglesz. Meglett, visszaraktam. Egész egyszerûen a csavarok nem voltak rendesen meghúzva. Elõtte is, azóta is tökéletesen mûködött, mûködik.
Másik: Thököly út, macskakövek és buckás rész, katasztrófa. Moci minden elõjel nélkül hörögve leáll. Klassz élmény ám ez is! Benga van, b.csap nyitva. Nézem a gyertyát, és látom, hogy a fém borítású gyertyapipám /új volt/ helyében egy fekete mûanyag van, de az sem rajta a gyertyán, hanem a hengerfejen fityeg. Belenézek, és akkor látom, hogy a rögzítõrugó nincs is benne, ki van törve, lötyög az egész össze-vissza. Ilyet kaptam a T. szerelõtõl. Persze a 2 napos NGK gyertyám sehol, helyette Brisk virít. A normális gyertyapipa 450 Ft.
Lehet, hogy rossz napja volt Bambinak, lehet, hogy beteg volt, lehet, hogy elege van már az egész szerelés dologból, de...
Ha valaki ilyen alapvetõ hibákat ejt munkája során, azt sajna, nem tudom dicsérni. Minden tisztelet a szaktudásának, versenyzõi múltjának és jelenének, de tudomásul kell venni, hogy emberek élete is múlhat egy elfelejtett csavarhúzáson, ill. egy szar alkatrész beépítésén. Ez nem játék, hogy JÓVAN, hozd vissza majd állítok rajta. Legalábbis szerintem.
Persze, a tel. számom is meg volt adva, a lámpa búrára ragasztva. Kértem, - de azt hiszem ezt egy szerelõnél nem is kellene kérni - , hogy ha bármi gebasz van, hívjon, beszéljük meg. Nem vagyok egy zsugoriskodó alak, ha van rá pénzem ,úgyis megveszem a jó alkatrészt és kifizetem a tisztességes javítási munkadíjat. Persze nem hívott. Csak annyit, hogy kész, mehetek érte. Ha nem jó, majd állítok rajta.

Nekem sincs mindig jó napom, elcseszek dolgokat én is, emberbõl vagyok én is és csak az hibázik, aki dolgozik.
Bocs, ha valakit megbántottam, én csak õszintén leírtam azt, ami történt velem.
Baja
Akkor itt próbálok választ adni ha már nem kerestél meg
a váltókar ügyében igen én nem húztam meg eléggé,amiért most is elnézést kérek.
A gyertyapipád a régi maradt,mivel,hogy a fém rész erõsen megrázott,és esõben biztos hogy megált volna a motor.Mivel hogy tényleg újnak látszott,ezért levettem az árnyékolást róla,mivel hogy sokszor elõ fordul,esõben ilyenkor áthúz,és megál a motor.A burkolat levétellel orvosolni lehet.Hogy eltört menet közben a pöcök,arrol sajnos nem tehetek,mivel hogy a pipa lehet,hogy új volt,de valahol már 20 évet ált a raktárban,és azért az idõ mindennek árthat.A gyertyát igen én dobtam ki mert a rossz karbi miatt porcelán repedt lett,és néha mellé húzta a szikrát,ami sajna rossz robbanást is okoz.
Nálam mindenki brisket kap,mert eddig árban és minõségben elég jók a tapasztalaim.De ha kell szivesen küldök egy NGK gyertyát,adj egy címet.Azért mondtam,hogy te próbáld ki hosszú távon,mert te tudod csak megmondani,hogy hoszú távon mit változott a motorés az alapján léptem volna tovább.Sajna nekem nincs idõm napi több órát motorozni,mert az senki nem fizetné meg,meg nem is akarom ezt mással megfizettetni.
üdv bambi
üdv bambi.
Avatar
Baja
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008.09.17. 20:31
Tartózkodási hely: Budapest XI.

Hozzászólás Szerző: Baja »

Lehet, hogy én vagyok az az 1 ezrelék, de....
A karbin lett állítgatva valami, sokkal jobb volt mint elõzõleg, de a jótól még nagyon messze volt. Ha egy csak 1 kört megy vele kipróbálni, máris látja, hogy van még vele munka rendesen. Mondjuk, ha a mûhelyben lévõ 2 db ETZ 250-rõl áttette volna az 1ik jó karbit, akkor õ is tiszta képet kapott volna.
Ami nagyon bosszantott, az a következõ 2 dolog volt közvetlen azután, hogy átvettem a gépet. Soroksári út, belsõ sáv 80 km/h, 5. seb. A sebváltó egészen egyszerûen leesett a helyérõl. Mire észrevettem, hogy gebasz van, kb 1 km-et gurultam. Képzelhetitek, milyen érzés így kihúzódni, leállni, keresni a hibát. Motor lezár, sisak kézbe, séta vissza, hátha meglesz. Meglett, visszaraktam. Egész egyszerûen a csavarok nem voltak rendesen meghúzva. Elõtte is, azóta is tökéletesen mûködött, mûködik.
Másik: Thököly út, macskakövek és buckás rész, katasztrófa. Moci minden elõjel nélkül hörögve leáll. Klassz élmény ám ez is! Benga van, b.csap nyitva. Nézem a gyertyát, és látom, hogy a fém borítású gyertyapipám /új volt/ helyében egy fekete mûanyag van, de az sem rajta a gyertyán, hanem a hengerfejen fityeg. Belenézek, és akkor látom, hogy a rögzítõrugó nincs is benne, ki van törve, lötyög az egész össze-vissza. Ilyet kaptam a T. szerelõtõl. Persze a 2 napos NGK gyertyám sehol, helyette Brisk virít. A normális gyertyapipa 450 Ft.
Lehet, hogy rossz napja volt Bambinak, lehet, hogy beteg volt, lehet, hogy elege van már az egész szerelés dologból, de...
Ha valaki ilyen alapvetõ hibákat ejt munkája során, azt sajna, nem tudom dicsérni. Minden tisztelet a szaktudásának, versenyzõi múltjának és jelenének, de tudomásul kell venni, hogy emberek élete is múlhat egy elfelejtett csavarhúzáson, ill. egy szar alkatrész beépítésén. Ez nem játék, hogy JÓVAN, hozd vissza majd állítok rajta. Legalábbis szerintem.
Persze, a tel. számom is meg volt adva, a lámpa búrára ragasztva. Kértem, - de azt hiszem ezt egy szerelõnél nem is kellene kérni - , hogy ha bármi gebasz van, hívjon, beszéljük meg. Nem vagyok egy zsugoriskodó alak, ha van rá pénzem ,úgyis megveszem a jó alkatrészt és kifizetem a tisztességes javítási munkadíjat. Persze nem hívott. Csak annyit, hogy kész, mehetek érte. Ha nem jó, majd állítok rajta.

Nekem sincs mindig jó napom, elcseszek dolgokat én is, emberbõl vagyok én is és csak az hibázik, aki dolgozik.
Bocs, ha valakit megbántottam, én csak õszintén leírtam azt, ami történt velem.
Baja
Baja
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

z25z írta:OFF

Baja: sztem te vagy az az 1 ezrelek akinek nem sikerult elsore orvosolni a bajat, az mar mas, hogy ezutan konzekvenciakat vonsz le....amugy bizos vagyok benne, hogy a negativ tapasztalatod nem fogja minositeni a "gubacsi uti pasit" sztem rajtad kivul barki szeretne negyed annyit tudni azMZ-krol/versenyzesrol mint Õ.

na udv

On....
mindenkinek karbi cserét fogok ajánlani,és nem, pedig bróbálkozni a 20-30 éves kopottak beállításával :D
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

OFF

Baja: sztem te vagy az az 1 ezrelek akinek nem sikerult elsore orvosolni a bajat, az mar mas, hogy ezutan konzekvenciakat vonsz le....amugy bizos vagyok benne, hogy a negativ tapasztalatod nem fogja minositeni a "gubacsi uti pasit" sztem rajtad kivul barki szeretne negyed annyit tudni azMZ-krol/versenyzesrol mint Õ.

na udv

On....
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: karburátor beállítás ETZ 250

Hozzászólás Szerző: bambi »

Baja írta:Csatos karbival vettem a mocit, bizonytalan alapjárat, állandóan beköpött, feketévé vált gyertyák, leállások stb. Fogyasztása katasztrófa: 8l/100km.Több szerelõ gyakorlatozott rajta, egyik sem vált be igazán. A sokat emlegetett Bp. IX. Gubacsi úti pasi nekem piszkosul nem vált be. Gyújtásbeállítás, gyertyák tökéletesek, töltés van, elektronika mûködik. Aztán elegem lett az egészbõl, megkértem egy etz-s kollégát,hogy próbáljuk kicserélni 1 próbaútra az õ tökéletesen mûködõ csavaros karbijára. CSODA! A gépem Doxaként mûködött. Immáron rengeteg erõlködésre /kb. 6 új gyertya és rengeteg bosszankodás/ után kizárhattuk az elektromos hibát. Használt karbit kapni nem nehéz, de amelyiket ki is lehet próbálni azonnal, ott már a bontósok piszokira flegmán álltak a kérdéshez. Nem értem, ezek miért ezt a szakmát ûzik, olyan bunkók mint a FÕD. Bedurrant az agyam , vettem 1 újat. Ha 20 évig kibírta az eredeti, akkor remélem ez is kitart 10 évig. 12 E volt az utángyártott, az eladó a Zichyben rá is tette. Teljesen jól mûködik. Ha kiszámolom a rengeteg utánajárás, idegeskedés és telefonálás költségét, hogy egy szaros használtat kapjak mondjuk 5 E-ért, sokkal inkább megérte volna vennem már elsõ nekifutásra 1 újat. Az újból végre nem ömlik a benga a tömítéseknél, nagyon precízen állítható az alapjárat. Egy titka van, nem szabad oldal sztenderre állítani a mocit, mert valami miatt a karbiba túl sok anyag kerül, és kb. 2 perc után fog csak életre kelni.
Naszóval, ajánlom minden sporttársnak, hogy mielõtt hónapokig gyakorlatozna a karbi- és gyújtásbeállítással, kérje meg valamelyik kollégát, hogy esetlegesen az õ jó karbiját kipróbálva kiszûrheti az üza. ellátás problémáját. Ha a hiba akkor is fennáll, akkor NEM a karbival van a gond.
Még 1 nagyon tanúságos dolog! Ha a gyertya szikrát ad, az nem azt jelenti, hogy jó is! Tessék beletenni újat, és könnyen lehet, hogy csoda történik. Nálam történt. Teljesen jó a Brisk N14c, Brisk n15Yc is, az Isolator kidobott pénz.
Baja
senki sem tökéletes.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

hmm... nekem már a 3. motorom van, eddig volt egy riga, egy simson, most meg egy etz150.
mindegyiknél azzal kezdtem h a karburátorból az összes fúvókát, tût kidobáltam és újat tettem bele és mindegyik penge lett. 8)
viszont most elõször olvasok negatív kritikát bambi-ról :shock: :o
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Baja
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008.09.17. 20:31
Tartózkodási hely: Budapest XI.

karburátor beállítás ETZ 250

Hozzászólás Szerző: Baja »

Csatos karbival vettem a mocit, bizonytalan alapjárat, állandóan beköpött, feketévé vált gyertyák, leállások stb. Fogyasztása katasztrófa: 8l/100km.Több szerelõ gyakorlatozott rajta, egyik sem vált be igazán. A sokat emlegetett Bp. IX. Gubacsi úti pasi nekem piszkosul nem vált be. Gyújtásbeállítás, gyertyák tökéletesek, töltés van, elektronika mûködik. Aztán elegem lett az egészbõl, megkértem egy etz-s kollégát,hogy próbáljuk kicserélni 1 próbaútra az õ tökéletesen mûködõ csavaros karbijára. CSODA! A gépem Doxaként mûködött. Immáron rengeteg erõlködésre /kb. 6 új gyertya és rengeteg bosszankodás/ után kizárhattuk az elektromos hibát. Használt karbit kapni nem nehéz, de amelyiket ki is lehet próbálni azonnal, ott már a bontósok piszokira flegmán álltak a kérdéshez. Nem értem, ezek miért ezt a szakmát ûzik, olyan bunkók mint a FÕD. Bedurrant az agyam , vettem 1 újat. Ha 20 évig kibírta az eredeti, akkor remélem ez is kitart 10 évig. 12 E volt az utángyártott, az eladó a Zichyben rá is tette. Teljesen jól mûködik. Ha kiszámolom a rengeteg utánajárás, idegeskedés és telefonálás költségét, hogy egy szaros használtat kapjak mondjuk 5 E-ért, sokkal inkább megérte volna vennem már elsõ nekifutásra 1 újat. Az újból végre nem ömlik a benga a tömítéseknél, nagyon precízen állítható az alapjárat. Egy titka van, nem szabad oldal sztenderre állítani a mocit, mert valami miatt a karbiba túl sok anyag kerül, és kb. 2 perc után fog csak életre kelni.
Naszóval, ajánlom minden sporttársnak, hogy mielõtt hónapokig gyakorlatozna a karbi- és gyújtásbeállítással, kérje meg valamelyik kollégát, hogy esetlegesen az õ jó karbiját kipróbálva kiszûrheti az üza. ellátás problémáját. Ha a hiba akkor is fennáll, akkor NEM a karbival van a gond.
Még 1 nagyon tanúságos dolog! Ha a gyertya szikrát ad, az nem azt jelenti, hogy jó is! Tessék beletenni újat, és könnyen lehet, hogy csoda történik. Nálam történt. Teljesen jó a Brisk N14c, Brisk n15Yc is, az Isolator kidobott pénz.
Baja
Baja
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

tigris írta:Kedves TZ!

A probléma nem ismeretlen,úgy emlékszem Zizi is úgy oldotta meg,mint én:a folyton visszacsúszó pöcköt a helyérenyom,mögötte a luk FBS-sel kitölt.Persze ez csak akkor mûködik,ha a pöcök még megvan.Az FBS nem kérdés,anélkül egy métert se :lol:
Mondjuk oda speciel epoxi-t tettem, de ahogy tigris kollega irja tokeletes ra az FBS, amugy jo dolog tok univerzalisan lehet hasznalni, ha elfer jo tars a turadobozban :lol:
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

FBS???

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

ÕÕÕÕ.... az FBS az talán valami jóféle fémragasztó? Na majd megnézem, hol árulják.
A közlendõm lényege végülis az, hogy nem kell kétségbe esni FBS vagy forrasztólámpa nélkül sem, csak vissza kell kalapálgatni finoman az "ólmot".
Azér köszi az FBS ötletét. Megy a kispolák hengrefejtömítése mellé a boxba.
:)
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Kedves TZ!

A probléma nem ismeretlen,úgy emlékszem Zizi is úgy oldotta meg,mint én:a folyton visszacsúszó pöcköt a helyérenyom,mögötte a luk FBS-sel kitölt.Persze ez csak akkor mûködik,ha a pöcök még megvan.Az FBS nem kérdés,anélkül egy métert se :lol:
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

SIKERES ÚTSZÉLI JAVÍTÁS

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Hello motorosok!
Szeretném megosztani a hasonló balsorsúakkal, hogy miként sikerült az elromlott karbit menet közben megjavítani.
Hiba: gáz nem eseik vissza (bõg a motor, úgy kell lefullsztani)
Hibakeresés: gázkar rendben, bowden nem szorul, nem szakadt, mégis lóg (??). Karbi le, MEGVAN! megszorult a súber tolattyú (a hengeres dugóforma izé). Miért? Kihúzgál finoman, megvizsgál, bowden belül se szakadt el, csak KIAKADT a tolattyúból.

A hiba megtalálása tovább tartott, mint a javítás, mert ennyire részletesen nem ismertem a karburátort. Nehezen vettem észre, hogy a tüske hiányzik, utána meg azt hittem, beletört, és beszívta a henger. Paráztam, hogy megsérül a blokk, de aztán elkezdtem gondolkodni.

A súber tolattyúban hosszában hornyot képeztek ki, amibe egy acéltüske lóg bele a házból, ez vezeti, hogy ne tudjon elforogni, csak le-fel járni. Az acéltüske kívülrõl van "belenyomva" a porlasztó hosszúkás hengeres (súber-) házába, mint valami rajzszeg, de nem alumíniummal ban beforrasztva a "fejénél", hanem sokkal lágyabb fémmel van beleplombálva.

Megoldás: Rájöttem, hogy a tüske csak kimozgott, ettõl tudott a súber tolattyú a hengerpalást mentén elfordulni. Feltehetõen ovális valamennyire, így szorulhatott meg. A gázkar mozgatásakor a rugó már nem tartotta helyén a bowdent, ki tudott akadni. Volt nálam ékszerészfogó (pici, hajlított hegyesvégû), aminek tûszerû fokával a vezetõtüskét kívülrõl ütközésig visszatoltam (benne hagytam e célból a megigazított súbert). Volt nálam egy súlyosabb csavarkulcs is kalapálni, meg Hiltiszög. Utóbbit pontozóként használva az ólomhoz hasonló fémet "rávéstem" a tüske rajzszegszerû fejére, majd egy lánc patentszemével jó tömörre "szegecseltem". Üllõként a lábtartó szolgált, ennek gumija nyelte el az ütések nagyja erejét, mintha csak gumikalapáccsal cirógattam volna. Igyekeztem pici ütésekkel szobrászkodni, azóta több, mint négyszáz kilométert mentem zavartalanul. Eleinte szorult, mert talán mégis beljebb ütõdött picit az acéltüske, be kellett járnia az új helyét. Ez néhány tíz kilométer után rendbejött. Remélem, újabb 60-70 ezret kibír.

Na, mazsolák, okujjatok, profiknak meg nem ér fikázni a szakszerûtlen szóhasználat miatt.

Motociclare necesse est
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

pff marha jó a kérdés... melyik mérete kell? a hossza?
amúgy az sem mindegy h hány tûtípusjelölõ rovátka van rajta :P
etz125/150 javítási kk 108. oldal.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Emailben jött:

Sziasztok!
Nem tudom tudnátok e segíteni?
ETZ 150-es 24n2-es karbiba milyen subel tû kell?A mérete kellene!
Elõre is köszi!
Sziasztok!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

bambi írta:
hell írta:Olyan kérdésem lenne ismét Bing 84 karbit (ha jól tudom ez jó 250 ETZ-hez) tud nekem valaki újonan szerezni vagy olyan boltot ahol tutira van! Egész nyarat végigkinlódtam a jó öreg eredetijével és már nagyon kezd elegem lenni belõle! Itt a környékben rengeteg bolban kerestem már de mindenhol csak hitegettek, hogy majd ekkor meg ekkor és sose lett belõle semmi! Szóval aki tud segíteni nekem ebben annak elõre is köszönöm!
Ez a kérdés olyan S.O.S jellegû mert a régi mostanra teljesen bedöglött és még van pár szép nap addig szeretnék 1-2 motorozni!
22000ft-ért tudok szerezni
Valóban kicsit nehézkes a privi küldés küldtem is csak hibát írt nem tudom elment-e ezért itt is írom. Köszönöm a gyors választ még jó hogy mzklubtag vagyok. A gariutánnajárást elõre is köszönöm! Remélem minél elõbb választ kapok és akkor ha minden oké hamar boltolunk is egyet. :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Köszönöm elõre is.Én biztosan ott leszek a börzén és komolyan érdekel is 22000-ért a karbi.Igen azt észrevettem hogy Conus nem az a gyorsan válaszoló tipus,azért is ajánlottam hogy elviszem neked.Mivel már nem aktuális számodra,igy itt ragadom meg az alkalmat hogyha valaki mást esetleg érdekel akkor elviszem szivesen a börzére a telókat.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

zsakfos írta:Köszönöm a választ.Akkor én beneveznék egyre ha megoldható.Sõt ha megtudnánk ugy oldani hogy a jõvõ hétvégi Lõrinci piaci börzére elhoznád,akkor ott megvenném.Ha téged érdekelnek még a teleszkópok,akkor azokat meg elvinném.
mivel hogy a conus koma egy kicsit macerás vevõ,és nehéz kivárni míg dönt,hogy megveszi vagy nem,én szereztem egy pár hátsó telót . :( elvileg ki tudom szállítani a börzére,de még jövõhéten megírom.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Köszönöm a választ.Akkor én beneveznék egyre ha megoldható.Sõt ha megtudnánk ugy oldani hogy a jõvõ hétvégi Lõrinci piaci börzére elhoznád,akkor ott megvenném.Ha téged érdekelnek még a teleszkópok,akkor azokat meg elvinném.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

zsakfos írta:Bambi mester!Ha én vennék egy Bing karbit,azon kell változtatni hogy /1-hez jó legyen?Értem ezalatt a fuvókák méreteit,aztán szivócsonk a régi jó-e vagy másik kell?
mz-hez van beállítva gyáérilag,esetleg a fõfúvókán kell változtattni,ha nagyon nem jó.felszerelése kompatibilis,a szivató bowden külsõ házából kell szedni egy keveset.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Gexxx írta:Nekem csak egy egyszerû kérdésem van!

Bing karbi vagy 300ccm? :-k :smt017
elbasztad a kotoszot bing (és!) 300... na ott a tuti :twisted: :twisted: :twisted:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Bambi mester!Ha én vennék egy Bing karbit,azon kell változtatni hogy /1-hez jó legyen?Értem ezalatt a fuvókák méreteit,aztán szivócsonk a régi jó-e vagy másik kell?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

hell írta:Olyan kérdésem lenne ismét Bing 84 karbit (ha jól tudom ez jó 250 ETZ-hez) tud nekem valaki újonan szerezni vagy olyan boltot ahol tutira van! Egész nyarat végigkinlódtam a jó öreg eredetijével és már nagyon kezd elegem lenni belõle! Itt a környékben rengeteg bolban kerestem már de mindenhol csak hitegettek, hogy majd ekkor meg ekkor és sose lett belõle semmi! Szóval aki tud segíteni nekem ebben annak elõre is köszönöm!
Ez a kérdés olyan S.O.S jellegû mert a régi mostanra teljesen bedöglött és még van pár szép nap addig szeretnék 1-2 motorozni!
22000ft-ért tudok szerezni
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Remélem a hétvége folyamán kapok valami bisztató választ!
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Nekem csak egy egyszerû kérdésem van!

Bing karbi vagy 300ccm? :-k :smt017
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Olyan kérdésem lenne ismét Bing 84 karbit (ha jól tudom ez jó 250 ETZ-hez) tud nekem valaki újonan szerezni vagy olyan boltot ahol tutira van! Egész nyarat végigkinlódtam a jó öreg eredetijével és már nagyon kezd elegem lenni belõle! Itt a környékben rengeteg bolban kerestem már de mindenhol csak hitegettek, hogy majd ekkor meg ekkor és sose lett belõle semmi! Szóval aki tud segíteni nekem ebben annak elõre is köszönöm!
Ez a kérdés olyan S.O.S jellegû mert a régi mostanra teljesen bedöglött és még van pár szép nap addig szeretnék 1-2 motorozni!
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

merojoc írta:Nekem a régebbi motoromon etz 250, a szerelõ 1 hétig kereste,hogy mitõl fogyaszt sokat minden a gyári beállításon volt jól indult jól ment, mire azt találta ki a szerelõ hogy lejjebb rakta a tût csodák csodája jó lett a fogyasztás és a teljesítmény sem lett rosszabb.Azt mondta õ sem hitte volna hogy ilyen sokat számít.Szerintem neked is megérhet egy próbát.
Lehet, hogy megpróbálom, de tartósan azért nem használtam még így (próbáltam már a tût minden fokozatban) mert alacsony fordulaton jobban kell tornázni a fordulattal. Teljesítménycsökkenést én sem vettem észre, de 1500-2000 alatti fordulaton nem nagyon szeretett dolgozni és jobban kellett bûvészkedni a kuplunggal. Nade lehet, hogy egy darabig eltesztelgetem és ha javul a fogyasztás akkor érdemes megszokni. Az lenne a kérdésem, hogy a gyári beállítástól mennyivel rakta lejjebb? Az ugye felülrõl a második?
Széles utat, hátszelet!
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc »

Nekem a régebbi motoromon etz 250, a szerelõ 1 hétig kereste,hogy mitõl fogyaszt sokat minden a gyári beállításon volt jól indult jól ment, mire azt találta ki a szerelõ hogy lejjebb rakta a tût csodák csodája jó lett a fogyasztás és a teljesítmény sem lett rosszabb.Azt mondta õ sem hitte volna hogy ilyen sokat számít.Szerintem neked is megérhet egy próbát.
kosian írta:Csak aggaszt, hogy folyamatosan jó 6 liter körül eszik a 250-es ETZ-m. Dinamikusan közlekedek vele, de ezt
azért soknak tartom. A gyertyaképem kifogástalan, a motorral sincs semmi baj. Szépen indul, jól megy, a karburátor is be van állítva, a tû felülrõl a másodikban van. Stabil az alapjárat és a gyujtás is mûszerrel lett beállítva. Annyi van, hogy olyan 1500-as fordulatig nem nagyon dolgozik, szóval elindulásnál is úgy kell csinálni mindíg, hogy afölé kell vinni picit a fordulatot és úgy csúsztatni a kuplungot, különben nem nagyon akar elindulni. De erre azt mondák, hogy ez ilyen és még így is örüljek, mert másnál 2-3000-es fordulat alatt csinálja ezt, míg az enyém csak 1500 alatt. Van még bármi amivel lehet csökkenteni a fogyasztást teljesítményromlás nélkül? Gyári a lánckerék és gyárik a karbiban a dolgok, szóval az sem lehet, hogy mondjuk nagyobb a fúvóka, vagy ilyesmi...
ETZ 251
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

tams9 írta:Gyanús is volt hogy 5 literrel jártam 100on.
Ez sok vagy kevés neked?
Széles utat, hátszelet!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 57 vendég