Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kezo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2008.04.15. 16:09
Tartózkodási hely: Heves megye Bélapátfalva

Hozzászólás Szerző: kezo »

bocs h beleszólok de miért nem szedi ki ? :shock: tank le benzinnel együtt kiönt egy lavorba vgy vmibe gumi ki belõle vissza a benzin és kész de én csak egy laikus vagyok :)
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

#-o

Hogy Szacseszt idézzem,talán páran emlékeztek rá (egri srác,2. Sástón õ hajította el a frissen fényezett 251-et Kékes felé):
"Kétütemû blokkból minden kiég" :lol:

Egyébként a motorban szerintem nem tesz kárt.
Monjuk ha benzinben oldasz fel tejfölöspoharat,abból lesz a legolcsóbb modellragasztó,szóval ki tudja, lehet,hogy a benzincsapot azért nem nyitogatnám a helyedben,egy ilyen oldott dzsuva a fúvókát biztos jól eltömi.
De tényleg próbáld ki,hogy oldja-e.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

:lol: :lol: :lol:

Hozzászólás Szerző: Gshp »

Szerintem a legegyszerûbb , ha az aranyárban lévõ benzinbõl kiöntesz 1 elmosott üres vajasdobozba 2 decit, és beledobsz 1 befõttesgumit :lol:

És mint a BRAINEC nevû mûsorban kiderül hogy vajon lebeg vagy elolszlik :twisted: :twisted:

A kísérlet eredményét várom :roll: :twisted: :lol:

Üdv : Ádám ! :lol: :lol: :lol:
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

Stravkó írta:
torokb írta:Szervusztok!
Ömm... velem mindig történik valami hülyeség... ma is: bekerült egy befõttesgumi a tankba. Olyan kis zöld vékony. Biztos túlizgulom a dolgot, de ugye nem lehet baj belõle? Gondolom benzin beoldja... aztán a benzin-olaj-gumi keverék elég a motorban... és? Szóval ugye nem nagy gáz?

U.I..: mielõtt hogykerültgumiatankba hozzászólások özöne árasztana el: 5lityós kannába keverem a naftát, van felcsavarozható töltõ toldalék a kannához, arra volt ráhúzva a gumi. Bekever, töltõcsõ fel, tanknyílásra irányít, fejjel lefele fordít az egész. Már benne is volt... :?
Ha benzines kannának a gumija,akkor nem valószínû,hogy oldja a benzin! Nem lesz baja.

Üdv: Stravkó
Nem, nem... befõttesgumi, nem tömítés. A töltõcsonk volt felgumizva vele a kannára... Szerintem oldja. De lehet hogy úszik a benzin tetején, akkor csak tele kellene tankolni, és kihalászni a nyílásnál :)
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

torokb írta:Szervusztok!
Ömm... velem mindig történik valami hülyeség... ma is: bekerült egy befõttesgumi a tankba. Olyan kis zöld vékony. Biztos túlizgulom a dolgot, de ugye nem lehet baj belõle? Gondolom benzin beoldja... aztán a benzin-olaj-gumi keverék elég a motorban... és? Szóval ugye nem nagy gáz?

U.I..: mielõtt hogykerültgumiatankba hozzászólások özöne árasztana el: 5lityós kannába keverem a naftát, van felcsavarozható töltõ toldalék a kannához, arra volt ráhúzva a gumi. Bekever, töltõcsõ fel, tanknyílásra irányít, fejjel lefele fordít az egész. Már benne is volt... :?
Ha benzines kannának a gumija,akkor nem valószínû,hogy oldja a benzin! Nem lesz baja.

Üdv: Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

Szervusztok!
Ömm... velem mindig történik valami hülyeség... ma is: bekerült egy befõttesgumi a tankba. Olyan kis zöld vékony. Biztos túlizgulom a dolgot, de ugye nem lehet baj belõle? Gondolom benzin beoldja... aztán a benzin-olaj-gumi keverék elég a motorban... és? Szóval ugye nem nagy gáz?

U.I..: mielõtt hogykerültgumiatankba hozzászólások özöne árasztana el: 5lityós kannába keverem a naftát, van felcsavarozható töltõ toldalék a kannához, arra volt ráhúzva a gumi. Bekever, töltõcsõ fel, tanknyílásra irányít, fejjel lefele fordít az egész. Már benne is volt... :?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

ásványi olaj < félszintetikus < teljesen szintetikus
jobbság és drágaság szerint rendezve, müzübe a félszintetikus az optimális. 8)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
mesu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2008.05.08. 19:10
Tartózkodási hely: Balatonakali

Hozzászólás Szerző: mesu »

szevasztok!egy kérdésem lenne.véleményetek és esetleg tapasztalataitok szerint a shell advance 2t-s motorolaj menyire jó?jobb a sima mol 2t-s motorolajnál v igazából tök mindegy :?:
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Jah, meg ha valaki a bejáratós rigájába csak 2 litykót akart tenni az 1:16-osból és elõtte 1:50-en állt...azt is érhették meglepetések :-)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: piki24 »

Stravkó írta:
RR_ZOZY írta:Én még tankoltam a jó öreg ÁFOR-os "átcsavargatós" korszakban: volt 1:16, 1:20, 1:25, 1:33, 1:50
Az "átcsavargatós" Áfor-ra én is emlékszem Zozy!
Egy kölcsön Simsont majdnem hazavágtam vele,áttekertem 1:40-re,de olaj nem igazán került bele!
Amatõrként is feltûnt a motor "sírós" hangja,öntöttem bele még olajat. Szerencsére megúszta a motor,és így én is mikor visszaadtam a gazdájának. [-o<

Üdv:Stravkó
Föleg mikor átt tekerték a tiszta "86"-osra és nem nézték meg mielött tankoltak
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: piki24 »

tigris írta:A kúton amíg volt keverék,az 1:40 volt,nem?Vagy mikor volt ez?DarkMZ,hány éves is vagy? :twisted:
(na jó,ilyet különben sem illik hölgytõl kérdezni)
Mellesleg a kúton Arol2T keveréket adtak?Én is azzal jártam,amikor még volt :oops:
Azt nem illik megkérdezni hogy hány éves,kérdezd meg töle mikor született :lol:
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

RR_ZOZY írta:Én még tankoltam a jó öreg ÁFOR-os "átcsavargatós" korszakban: volt 1:16, 1:20, 1:25, 1:33, 1:50
Az "átcsavargatós" Áfor-ra én is emlékszem Zozy!
Egy kölcsön Simsont majdnem hazavágtam vele,áttekertem 1:40-re,de olaj nem igazán került bele!
Amatõrként is feltûnt a motor "sírós" hangja,öntöttem bele még olajat. Szerencsére megúszta a motor,és így én is mikor visszaadtam a gazdájának. [-o<

Üdv:Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Nem mondtam komolyan,csak kötekszem :wink:
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

Tudom, hogy öreg vagyok, mint a hegyek, de én még simán tankolgattam 33-al és 25-el is, igaz, azt a Simson S50-be. :)
MZ or nothing!
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Én még tankoltam a jó öreg ÁFOR-os "átcsavargatós" korszakban: volt 1:16, 1:20, 1:25, 1:33, 1:50
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

a kúton volt 33-as és 40-es keverék is. a 33-as volt a bejáratós motorokba. de szeretném leszögezni h a 10 évvel ezelõtti arol 2t meg a mai között színben, sûrûségben és minõségben is különbség volt. :smt018 a mol sprint 2T ami leginkább hasonlít az akkori arol 2t-re színben és szagban 8) egyaránt.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

A kúton amíg volt keverék,az 1:40 volt,nem?Vagy mikor volt ez?DarkMZ,hány éves is vagy? :twisted:
(na jó,ilyet különben sem illik hölgytõl kérdezni)
Mellesleg a kúton Arol2T keveréket adtak?Én is azzal jártam,amikor még volt :oops:
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

Ááááááááááááá, az még régen volt. Azóta vadiúj kipufom van és minden ki lett pucolva. :) Csak szintetikussal megyekmár egy éve. :wink:
MZ or nothing!
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

darkMZ írta:Köszi, megnyugtattál! :wink:

Bár igazán nem kéne paráznom az olaj miatt, hisz évekig a benyakút készre kevert 33-as keverékével éldegélt az Mz-m. Ki tudja, milyen olajat adtak akkor hozzá... :roll:
húúú, jól nézhet ki a kipufogód :))) honnan szedted ezt a 33-ast? :)
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

Köszi, megnyugtattál! :wink:

Bár igazán nem kéne paráznom az olaj miatt, hisz évekig a benyakút készre kevert 33-as keverékével éldegélt az Mz-m. Ki tudja, milyen olajat adtak akkor hozzá... :roll:
MZ or nothing!
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

darkMZ írta:Ez nem probléma, de...

vettem tegnap Shell olajat, 2T-st, szintetikust, de rá van írva, hogy scooter-eknek, tehát robogókba. Most akkor öntsem ki?? Béna kútnál nem volt a szokásos Castrol olajom....
Nehogy kiöntsd! Tökéletesen jó a benzinbe keverve is! Én Repsol Scooter-rel járok régóta,hibátlan!!!

:D

Üdv: Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

Ez nem probléma, de...

vettem tegnap Shell olajat, 2T-st, szintetikust, de rá van írva, hogy scooter-eknek, tehát robogókba. Most akkor öntsem ki?? Béna kútnál nem volt a szokásos Castrol olajom....
MZ or nothing!
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

Andrei !
Írtam az adás-vételbe eladó alkatrészbe !
Powered by Bambi -- ETZ 300
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

bambi írta:van egy csatos karbim 200km-es 8000ft ha érdekel
gondolom nem ETZ 150-re :(
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Andrei írta:ide is beírok már, hátha tud valaki segíteni, vagy találkozott-e már eme csodálatos hibával
januárban vettem a mocit, már akkor is furcsa volt a 2200 alapjárat, ami lámpakapcsolásra 1700 lett aztán néha 2500, néha 1000 ahol leáll, lámpával szinte mindig leállt

sok szarakodás és rossz irányba hibakeresés után a probléma teljesen a karburátorra koncentrálódott, mivel egy haver kölcsön karbijával tökéletes 1200 fordulat van és a lámpakapcsolást a motor észre sem veszi
azóta az én karbimat próbálom machinálni teljesen sikertelenül :( volt 1 hétig brigeciolban aztán gázolajban áztatás, sokszori átmosás, kompresszorral fújkálás eredmény nélkül
már régóta csörgött a subercsúszka ha csak kicsit húztam a gázkaron, ezt megoldottam egy új csúszkával, hogyha esetleg körülötte szívna rossz levegõt, nem segített
az alapjárat vagy 1800 felett, vagy 1000 körül ahol bizonytalan és leáll, a kettõ közé beállítani lehetetlen, néhány másodpercig marad meg e 2 érték között, majd leesik és leáll, a levegõcsavar tekergetése nagyjából semmit sem csinál, ha leveszem a karbi szájáról a gumit és kézzel befogom az alapjárati lyukat, a motor tovább jár !! :@
miközben ha abba a lyukba kompresszorral belefújok, úgy ontja a pici alapjárati lyukon a benzinpermetet hogy öröm nézni

a beállítás 2 féle (levegõcsavar 2 kitekerésre, 2000 fordulatnál úgyse csinál semmit, 1000-nél meg leáll, nem lehet állítani, köztes helyzet nincs)
1: fordulat belövése 2000-re, kicsit kitekerés amíg kb 1500-1600 lesz, tartja 5 másodpercig majd leesik 1000 és leáll
2: újraindítás, bizonytalan 1000, alapjárati csavar betekerése, 3-4 tekerést is fordulatszám emelkedés nélkül, pici gáz amire hirtelen felpörgög 3000 felé a motor, alapjárati csavar ismételt kitekerése 2000 alá ahol az 1-es verzió jön elõ

ezzel szívok 2 hónapja :((( új karbi vásárlásán gondolkodom, csak kicsit sokallom, a használt vagy börzés meg lutri :(
van egy csatos karbim 200km-es 8000ft ha érdekel
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

Andrei írta:ezzel szívok 2 hónapja :((( új karbi vásárlásán gondolkodom, csak kicsit sokallom, a használt vagy börzés meg lutri :(
Szia amíg nincs pénzed másik karbira addíg tekerd le az alapjárati csavart akkor nem lesz alapjáratod és úgy jársz. A levegõ csavarral állítsd úgy be hogy a leggyorsabban vegye a lapot. Amúgy asszem Bambinak van (talán még mevan) jó állapotú karbija. Õnála tudakozódj ezügyben. Csomagküldés megoldható !!
Üdv Gyurm@
Powered by Bambi -- ETZ 300
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

Én is találkoztam karbival amin nem sok hatása volt a csavarok állítgatásának. Ott az derült ki hogy az üresjárati rendszer fúvókája kissebb volt a kelleténél. Csatos MZ karbin van egy keresztfurat amin az üresjárati rendszer kapja a naftát, azt amíg nem tudtam hogy ottvan, nem sikerült se észrevenni, se kipucolni. (Viszont tisztítás után erõs javulás mutatkozott)
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

ide is beírok már, hátha tud valaki segíteni, vagy találkozott-e már eme csodálatos hibával
januárban vettem a mocit, már akkor is furcsa volt a 2200 alapjárat, ami lámpakapcsolásra 1700 lett aztán néha 2500, néha 1000 ahol leáll, lámpával szinte mindig leállt

sok szarakodás és rossz irányba hibakeresés után a probléma teljesen a karburátorra koncentrálódott, mivel egy haver kölcsön karbijával tökéletes 1200 fordulat van és a lámpakapcsolást a motor észre sem veszi
azóta az én karbimat próbálom machinálni teljesen sikertelenül :( volt 1 hétig brigeciolban aztán gázolajban áztatás, sokszori átmosás, kompresszorral fújkálás eredmény nélkül
már régóta csörgött a subercsúszka ha csak kicsit húztam a gázkaron, ezt megoldottam egy új csúszkával, hogyha esetleg körülötte szívna rossz levegõt, nem segített
az alapjárat vagy 1800 felett, vagy 1000 körül ahol bizonytalan és leáll, a kettõ közé beállítani lehetetlen, néhány másodpercig marad meg e 2 érték között, majd leesik és leáll, a levegõcsavar tekergetése nagyjából semmit sem csinál, ha leveszem a karbi szájáról a gumit és kézzel befogom az alapjárati lyukat, a motor tovább jár !! :@
miközben ha abba a lyukba kompresszorral belefújok, úgy ontja a pici alapjárati lyukon a benzinpermetet hogy öröm nézni

a beállítás 2 féle (levegõcsavar 2 kitekerésre, 2000 fordulatnál úgyse csinál semmit, 1000-nél meg leáll, nem lehet állítani, köztes helyzet nincs)
1: fordulat belövése 2000-re, kicsit kitekerés amíg kb 1500-1600 lesz, tartja 5 másodpercig majd leesik 1000 és leáll
2: újraindítás, bizonytalan 1000, alapjárati csavar betekerése, 3-4 tekerést is fordulatszám emelkedés nélkül, pici gáz amire hirtelen felpörgög 3000 felé a motor, alapjárati csavar ismételt kitekerése 2000 alá ahol az 1-es verzió jön elõ

ezzel szívok 2 hónapja :((( új karbi vásárlásán gondolkodom, csak kicsit sokallom, a használt vagy börzés meg lutri :(
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

bakimate írta:Sziasztok!
Azt tudja-e valaki, hogy az E85 Bioetanolt lehet-e használni kétütemû motorba? Az olaj jól keveredik-e benne? Égéshõje mekkora (okoz-e teljesítményvesztést a használata)?
Az Mz Racingról Kéri Lacit interjúvold meg, kísérletezget vele a kis TS-ében!
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Zschopauer
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2008.03.26. 20:29
MZ-d típusa: Honda CBF 250
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Zschopauer »

Stravkó írta:
Zschopauer írta: Vagy inkább nagyon ótvar gépe van, mert nagyon csal a km-órája fölfelé... :-P
(Az enyémnek a km-órája pl. 5%-ot csal fölfelé, nem a sebességben, hanem a megtett km-ek számában.)
NA!
Azért, még nem kell leótvarozni a másik motorját(pláne MZ-jét),mert csalhat a km-óra! Nem dicsekvésképpen írtam,hanem hogy megosszam a tapasztalataimat veletek. Pl.nem tudtam,hogy hány literes a tank,így nem is tudtam pontosan fogyasztást számolni.Valószínûleg egy Mz-nek sem hajszálpontos a km-órája,de még ha csal is egy keveset,még akkor is jónak mondható a fogyasztás!

Üdv: Stravkó
Bocs, de ezt viccnél többnek én sem szántam...
Zschopauer
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Na akkor röviden...
A bioetanol igazából sima víztelenszesz, persze az alapanyagra vannak megkötések és denaturálni is kell, nehogy valaki kísértésbe essen... :D
Az E85 olyan bioüzemanyag, amely minimum 85%-ban tartalmaz bioetanolt, a fenmaradó rész az 95-ös benzin plusz jelentéktelen mennyiségben adalékanygok is lehetnek benne. A lényege az E85-nek, hogy kisebb a károsanyagkibocsátás, nem fogy annyi kõolaj (etanolt ugye kukoricából fõzik :D ) és az E85 jövedéki adója csak a tartalmazott benzinre vonatkozik, a benne lévõ etanol adómentes.
Járok ki bioetanol gyártóhoz, állítólag 40e forintért alakítanak át autókat etanol üzemûre (valami kis dobozzal :?: ) és ugye néhány gyártó már forgalmaz bioetanolos járgányokat. Ez lehet hogy csak parasztvakítás...

...szóval nem csak pálinkázásból áll a világ :D ...

Üdv. Ghost
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Hali!

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Azt hallottam, hogy az ásványi olaj a "lustább", régi gépekbe elegendõ. A szintetikus pedig a nagyon magasan pörgõ új gépekbe való.
A tank mérete pedig közel elhet a 17-hez, mert nálam mindkét oldalt jó nagy horpadások vannak, mégis 16 felett tankoltam a fóti ÖMV-nél. Akinek kevesebb fér bele, ott valami hézag van. Novi gyártat valami hatalmas tankot, 21 literes lesz. Fenem olyanra fogam, csak sok gubát kér a karosszériás.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo »

bakimate írta:Sziasztok!
Azt tudja-e valaki, hogy az E85 Bioetanolt lehet-e használni kétütemû motorba? Az olaj jól keveredik-e benne? Égéshõje mekkora (okoz-e teljesítményvesztést a használata)?


A bioetanolhoz annyit tudok hozzászólni ,hogy a stihl cég most adott ki körlevelet , hogy a kétütemû fûkaszákhoz és fûrészekhez nem szabad az E85 bioetanolt használni . Sajnos azt nem indokolták meg hogy miért . :roll:
Powered by Bambi MZ ts 250/1
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

Ezen én is gondolkodok már egy ideje.
Nekem az okos emberek írásaiból az derült ki hogy van jármû ami elmegy bioetanollal, és minden (eredetileg benzines) jármû elmegy bioetanol és benzin (talán 1:4?) keverékével. De hogy amit E85 néven árusítanak az tiszta etanol, vagy már ilyen direkt benzin helyettesítõ kvert cucc, az nem derült ki.
És ez persze csak az én olvasatom, lehet valamit félreértettem...
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Sziasztok!
Azt tudja-e valaki, hogy az E85 Bioetanolt lehet-e használni kétütemû motorba? Az olaj jól keveredik-e benne? Égéshõje mekkora (okoz-e teljesítményvesztést a használata)?
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Zschopauer írta:
z25z írta:pikinel a pont...ha 17 lityis tankot veszunk es 410 utan kellett vagyis 15,5 l fogyasztas utan tartalekra tenni akkor 3,78 at eszik/100 km tedd ossze a kezed, nagyon jo geped van
Vagy inkább nagyon ótvar gépe van, mert nagyon csal a km-órája fölfelé... :-P
(Az enyémnek a km-órája pl. 5%-ot csal fölfelé, nem a sebességben, hanem a megtett km-ek számában.)
NA!
Azért, még nem kell leótvarozni a másik motorját(pláne MZ-jét),mert csalhat a km-óra! Nem dicsekvésképpen írtam,hanem hogy megosszam a tapasztalataimat veletek. Pl.nem tudtam,hogy hány literes a tank,így nem is tudtam pontosan fogyasztást számolni.Valószínûleg egy Mz-nek sem hajszálpontos a km-órája,de még ha csal is egy keveset,még akkor is jónak mondható a fogyasztás!

Üdv: Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
mesu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2008.05.08. 19:10
Tartózkodási hely: Balatonakali

Hozzászólás Szerző: mesu »

szevasztok.csak egy kérdésem lenne. szerintetek melyik a jobb az üzemanyag mellé a szintetikus vagy a félszintetikus motorolaj? :-k
Avatar
Zschopauer
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2008.03.26. 20:29
MZ-d típusa: Honda CBF 250
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Zschopauer »

z25z írta:pikinel a pont...ha 17 lityis tankot veszunk es 410 utan kellett vagyis 15,5 l fogyasztas utan tartalekra tenni akkor 3,78 at eszik/100 km tedd ossze a kezed, nagyon jo geped van
Vagy inkább nagyon ótvar gépe van, mert nagyon csal a km-órája fölfelé... :-P
(Az enyémnek a km-órája pl. 5%-ot csal fölfelé, nem a sebességben, hanem a megtett km-ek számában.)
Zschopauer
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Köszi! Asszem ez a része tarozott ebbe a topicba.. A többi az már a tuning :D
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

regebbi verzio 22N-x nel az elso szam mindig a torokatmero a kotojel utan pedig a verzio minel regebbi annal kisebb az a szam lasd 250 etz 30N2-4, 30N2-5, 30N3-1 (csatos) ha modositottak valamit akkor az uj verzional magasabb az N utani szam pl simson s50 16N1-6 utan rajottek, hogy jobb ha az egyik csatornat ledugozzak mert jobb lesz a porlasztas kivulrol ugyanaz de az egyik jaratot lefedtek igy lett belole 16N1-8
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Üdv! Köszönöm eddigi segítségeket! :D Szereztem egy "új" karbit 125ös etz-mre, feltettük, állítottunk levegõcsavaron is. Állítólag ez ts karbi, de ugyan olyan mint az enyémen volt, annyi hogy enyémnek házán a "22N-2" felirat olvasható, ezen pedig "22N-1" Ez mit jelent? Számít valamit? De a lényeg hogy enyhe szembeszéllel mentem 60at, amúgy meg 84 volt a max, de inkább a 80. Milyen tuning tippeket érdemes csinálni? nagyobb fuvóka? Elõre is köszi
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: piki24 »

z25z írta:pikinel a pont...ha 17 lityis tankot veszunk es 410 utan kellett vagyis 15,5 l fogyasztas utan tartalekra tenni akkor 3,78 at eszik/100 km tedd ossze a kezed, nagyon jo geped van
:smt023 ezzel a fogyival én is kiegyeznék
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

pikinel a pont...ha 17 lityis tankot veszunk es 410 utan kellett vagyis 15,5 l fogyasztas utan tartalekra tenni akkor 3,78 at eszik/100 km tedd ossze a kezed, nagyon jo geped van
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: piki24 »

Stravkó írta:
RR_ZOZY írta:Tuti 15 lieres a 250-es tankja.........még ha nem horpadt akkor is, ezt tanúsíthatom.
Zozy!
Én még soha nem tankoltam totál üres tankba,viszont a legutóbb amikor teletankoltam,Egerbõl Várpalotára,és vissza mentem egyszeméllyel,viszont utánfutóval, felcuccolva,80-90-es tempóval. 410km megtétele után kellett tartalékra tenni,és gyári tank van rajta! Ha tényleg 15literes a 250-es tank,akkor irreálisan keveset fogyaszt a motorom!!!
Mondjuk ilyen benzinárak mellett,nem is bánom!!!

Üdv: Stravkó
Még ha 17 l-es is akkor is nagyon jo a fogyasztásod :lol: :smt023
Avatar
Zschopauer
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2008.03.26. 20:29
MZ-d típusa: Honda CBF 250
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Zschopauer »

Most jut eszembe, hogy a multkori 16.82 literes tankolas utan meg belement az olaj is, mert hagytam neki helyet. Tehat ebbol az jon le nekem, hogy hiaba ugyanaz a tipus, nem ugyanakkorak a tankok. Terv-/hianygazdasag, stb... Ha ismernenk a megmunkalas modszereit, lehet, hogy nem is csodalkoznank ezen.
Zschopauer
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

sasto I.-rol hazajovet gyongyoson tankoltam tele a gepet majd szentes kornyeken kellett tartalekra valtanom, hodmezovasarhelyen mentem be a benzinkutra (meg szerencse) belenezve a tankba haaat alig kotyogott az aljan valami es 14,95 L-t tudtam beletankolni ugy hogy az olajnak nem is sok hely maradt, szoval 1:100 on gurultam par km-t hogy utana be tudjam suriteni jobban :wink: szkeptikus vagyok a gyari konyvben irt 17L es tankkal szemben amibol 1,5 L tartalek gyakorlatilag ugy tunik, hogy 15,5 a tank 1,5 a tartalek, ha osszeadom kijon a 17 de inkabb kivonni kellene igy 14 L kell tartalekra tenni es az ugy fedezi a gyakorlatot...
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Hm.érdekesmost nem azér' hogy kételkednék.....de 15 liternek kell lenni, ha tök tele állapotról leengedtem és 3db 5L-es mûanyag kannába (egyenként az 5L-t jelzõ vonalig, amit "hitelesítettem") pont befért és semmi nem maradt benne (levettem a végén).és nem horpadt.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

RR_ZOZY írta:Tuti 15 lieres a 250-es tankja.........még ha nem horpadt akkor is, ezt tanúsíthatom.
Zozy!
Én még soha nem tankoltam totál üres tankba,viszont a legutóbb amikor teletankoltam,Egerbõl Várpalotára,és vissza mentem egyszeméllyel,viszont utánfutóval, felcuccolva,80-90-es tempóval. 410km megtétele után kellett tartalékra tenni,és gyári tank van rajta! Ha tényleg 15literes a 250-es tank,akkor irreálisan keveset fogyaszt a motorom!!!
Mondjuk ilyen benzinárak mellett,nem is bánom!!!

Üdv: Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Bing porlasztók

Hozzászólás Szerző: conus »

Zschopauer írta:Sziasztok,

a Bing porlasztókkal kapcsolatos tapasztalataitokról szeretnék kérdezni.

Egy éve lecseréltem az eredeti gyári porlasztót egy tajvani(?) utángyártottra, mert már nagyon ki volt kopva.
Emiatt a korábbi 6-6,5 literes fogyasztás lement 5 liter alá, azonos menetteljesítmények mellett. (Mindkettõt szerelõ is beállította.)
Nekem az a véleményem, hogy 10 szerelõbõl 9 úgy állítja be a karbit a szoci gépeken h köp egyet azt "jóvanezennekígyis" alapon. De ha tévednék javítsatok ki :P Szerintem magadnak kell kiszenvedned azt h mikor a legjobb a beállítás. Én úgy szoktam csinálni karburátoroknál h kiválasztom az egyik állító csavart tekerek rajta fél fordulatot valamelyik irányba, megyek 1-2 kört a motorral, ha rosszabb lett, akkor visszaállítom kiindulási helyzetbe és a másik irányba tekerem, ha viszont jobb lett, akkor még tekerek rajta, megint kipróbálom... :roll:
Bár Bing karburátorral még nem volt dolgom :twisted:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Nekem is Bing karbim van, nagyon megérte mert most 4,8-at fogyasztott túrán a szokásos 7-7,5 helyett. Viszont még kell állítani rajta......
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 49 vendég