Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

matt1989 írta:
tiger1342 írta: Egye fene, csak most, csak neked:
Köszönöm a segítséget! :wink:

Esetleg azt is meg lehet tudni, hogy milyen könyvből való az iromány?
Persze, a saját gyári kezelési könyvéből:

Kép
Publikussá tettem:
https://app.sugarsync.com/wf/D1871721_115_72800086
TS powa!
Kép
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

tiger1342 írta: Egye fene, csak most, csak neked:
Köszönöm a segítséget! :wink:

Esetleg azt is meg lehet tudni, hogy milyen könyvből való az iromány?
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

matt1989 írta:Sziasztok!

Lusta vagyok keresgélni, egyik barátomnak lenne pár információra szüksége.

TS 250/1 motorja van, és karburálási problémával küzd.

Sajnos a porlasztó pontos típusát nem tudom.

A következő adatok kellenének:

-súber állása felülről nézve
-alapjárati fúvóka mérete
-főfúvóka mérete
-levegő és alapjárati csavar gyári beállítása, amivel jár a motor, de lehet rajta finomítani
-úszószint kopptól-koppig
Egye fene, csak most, csak neked:

Kép
TS powa!
Kép
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Sziasztok!

Lusta vagyok keresgélni, egyik barátomnak lenne pár információra szüksége.

TS 250/1 motorja van, és karburálási problémával küzd.

Sajnos a porlasztó pontos típusát nem tudom.

A következő adatok kellenének:

-súber állása felülről nézve
-alapjárati fúvóka mérete
-főfúvóka mérete
-levegő és alapjárati csavar gyári beállítása, amivel jár a motor, de lehet rajta finomítani
-úszószint kopptól-koppig
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

atesz155 írta:Mivel ma ki volt célnak tűzve a Füzéri vár, de az eső miatt(előtt) már Jászberénynél visszafordultam, elhatároztam hogy utána nézek, hogy miért is nem akar alacsony fordulatról hirtelen felpörögni a motor. Kb. 3000-ig és az alatt nem túl gyorsan pörög fel, csak szívó/torok hangot hallat. Kezdtem egy súber tű lejjebb állítással, mert 110-nél nem nagyon ment jobban, hadd kapjon naftát, egy 300-asnak nem így kéne mennie. Most eggyel fentebb van a legalsó állástól.
Melléklevegő koppra be, majd 2,5 fordulattal ki. Normálisan beállított alapjárattal, üzem meleg motornál ennél a beállításnál lefulladás határon van. Ha meg utánna korrigálok az alapjárati csavarral, akkor meg hideg motornál, indításnál pörög úgy, mint az állat. Ha meg kijjebb tekerem a melléklevegő csavart, akkor meg alig megy.
Minden beállításnál megmaradt az, hogy alacsony alapjáratról lassan pörög fel 3000-ig.
Csatolok pár képet, hátha észrevesztek olyat, ami fontos lehet. Ki lett takarítva, nem volt annyira dzsuvás.
Még annyit, hogy a gyertyaképem nem az a telibe őzbarna, de hajaz rá :D
Első körben egy nagyobb alapjárati fúvókát tennék be, másodikban a súbertűt venném kezelésbe (alakmódosítás).
Az első ember vagy aki normális közeli képet tett a karbijáról! Gratula!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

Mivel ma ki volt célnak tűzve a Füzéri vár, de az eső miatt(előtt) már Jászberénynél visszafordultam, elhatároztam hogy utána nézek, hogy miért is nem akar alacsony fordulatról hirtelen felpörögni a motor. Kb. 3000-ig és az alatt nem túl gyorsan pörög fel, csak szívó/torok hangot hallat. Kezdtem egy súber tű lejjebb állítással, mert 110-nél nem nagyon ment jobban, hadd kapjon naftát, egy 300-asnak nem így kéne mennie. Most eggyel fentebb van a legalsó állástól.
Melléklevegő koppra be, majd 2,5 fordulattal ki. Normálisan beállított alapjárattal, üzem meleg motornál ennél a beállításnál lefulladás határon van. Ha meg utánna korrigálok az alapjárati csavarral, akkor meg hideg motornál, indításnál pörög úgy, mint az állat. Ha meg kijjebb tekerem a melléklevegő csavart, akkor meg alig megy.
Minden beállításnál megmaradt az, hogy alacsony alapjáratról lassan pörög fel 3000-ig.
Csatolok pár képet, hátha észrevesztek olyat, ami fontos lehet. Ki lett takarítva, nem volt annyira dzsuvás.
Még annyit, hogy a gyertyaképem nem az a telibe őzbarna, de hajaz rá :D



Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Nekem a 40-es alapjáratival túl dús volt az alapjárati keverék, csavarral hiába állítottam nem lett jobb, nem vette úgy a gázt se meg az volt az érzésem h le akar állni.[/quote]

Képzeld!!! Úgy tűnik, hogy BVF 22n2-2-es karbin a főfúvóka 100-as helyett 115-ös volt és a legkeményebb, amit tegnap láttam!!!

Az üresjárati fúvókám a 40-es helyett nem 35-ös, hanem 85-ös, ismétlem nyolcvanötös volt! :/ :/ :/ Hát nem tudom ki piszkálta mielőtt megvettem, de hatalmas kontár volt!!! Eddig 5 alatt evett, akkor kíváncsi leszek ezzel mennyit fog enni! :D
Még jó, hogy nem hagyott nyugodni az a 35-ös üresjárati gondolata és ki akartam cserélni a gyári értékre, mikor kivettem akkor láttam hogy az 35 az 85! :D
Ehhez szóljatok hozzá! :D
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Veszy2107 írta:
allllli írta:Na sikerült beállítani jól a karbit. Nem fullad, nincs akkora torokhangja, gyorsul minden fordulaton teljes gázon is. (ETZ 150, utángyártott KEN TSE Taiwani karbival)

-Úszószint gyári értékekre beállítva.
-115 főfúvóka
-35 alapjárati fúvóka
-Tű a legalsó helyzetben (legmélyebben benyúlva)
Na az szuper!

Hétvégén megpróbálom én is.... ugye nekem 125-ös ETZ, bvf22n2-2 karbival.... eddig nekem is 115-ös főfúvóka volt, de könyv szerint 100-as kell bele, ezért azt kicseréltem 100-asra. az alapjárati 35-ös, de az gyárilag 40-es lenne, csak nem kapok hozzá helyben 40-est! :/ A tűm fentről a második rovátkában van, viszont a levegő csavar eléggé ki van csavarva....

hát szerintem emelek még ki a súberen, meg megpróbálom a levegőt utána állítani! Mondjuk nem tudom hogy a 35-ös alapjárati fúvóka a 40-es helyett mennyit befolyásol!? :/
Na majd leírom én is, ha jutok valamire! ;)
Nekem a 40-es alapjáratival túl dús volt az alapjárati keverék, csavarral hiába állítottam nem lett jobb, nem vette úgy a gázt se meg az volt az érzésem h le akar állni.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

allllli írta:Na sikerült beállítani jól a karbit. Nem fullad, nincs akkora torokhangja, gyorsul minden fordulaton teljes gázon is. (ETZ 150, utángyártott KEN TSE Taiwani karbival)

-Úszószint gyári értékekre beállítva.
-115 főfúvóka
-35 alapjárati fúvóka
-Tű a legalsó helyzetben (legmélyebben benyúlva)
Na az szuper!

Hétvégén megpróbálom én is.... ugye nekem 125-ös ETZ, bvf22n2-2 karbival.... eddig nekem is 115-ös főfúvóka volt, de könyv szerint 100-as kell bele, ezért azt kicseréltem 100-asra. az alapjárati 35-ös, de az gyárilag 40-es lenne, csak nem kapok hozzá helyben 40-est! :/ A tűm fentről a második rovátkában van, viszont a levegő csavar eléggé ki van csavarva....

hát szerintem emelek még ki a súberen, meg megpróbálom a levegőt utána állítani! Mondjuk nem tudom hogy a 35-ös alapjárati fúvóka a 40-es helyett mennyit befolyásol!? :/
Na majd leírom én is, ha jutok valamire! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Na sikerült beállítani jól a karbit. Nem fullad, nincs akkora torokhangja, gyorsul minden fordulaton teljes gázon is. (ETZ 150, utángyártott KEN TSE Taiwani karbival)

-Úszószint gyári értékekre beállítva.
-115 főfúvóka
-35 alapjárati fúvóka
-Tű a legalsó helyzetben (legmélyebben benyúlva)
Pepe
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.09.10. 13:40
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Pepe »

értem.
kösz a tapasztalatot ;)
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Veszy2107 írta: Szerintem én majd hétvége fele érek rá állítgatni, majd megírom, hogy jutottam-e valamire! ;)
Igen benzinben lesz szegény. Nekem a lehető leglentebb van a tű, viszont ha feljebb teszem, akkor jobban fullad és még nagyobb a torokhang :D Lehet az alacsony úszószint miatt volt ez. Mindez 100-as főfúvókával. A 120-115-el kicsit sokat kapott (gyertyakép) és evett.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

allllli írta:
Veszy2107 írta: Oksa, köszi!
A benzinszintet én is állítottam a napokba, mert kilyukadt az úszóm és cseréltem.... Az a furcsa, hogy megtorpanást nem tapasztalok, csak ezt az erős öblös hangot, mondjuk lehet nem is húz olyankor úgy ahogy kéne, az a baj, hogy nem is tudom hirtelen hogy is kéne húznia, mert fordulaton meg megy eléggé... :/
"Van egyfajta küszöb, ami úgy jelentkezik, hogy egy darabig a gázt húzva nem nagyon megy a motor, majd egy adott gáz fölött hirtelen megindul. A küszöb mértéke a keverék szegénységét jelzi. Dúsulás esetén nincs ilyen küszöb, de keményebb a motor járás alacsony fordulaton , illetve az alapjárat problémás."

Tehát nekünk elszegényedik a keverék teljes gázhúzásnál.
Aha értem! Köszi! Mondjuk akkor ebből adódna a következő kérdésem, sosem értettem, hogy elszegényedik a keverék.... levegőből vagy benzinből lesz szegény! :D Te, hogy fogod dúsítani? Gondolom üzemanyagból szegény, akkor emelsz a súbertűn vagy a melléklevegő csavart állítod beljebb? ( nekem a tű fentről a II. rovátkába van, a levegő csavar meg eléggé ki van csavarva kb 5 fordulat, mert eddig 115-ös főfúvóka volt benne és azzal így ment jól, és azóta azt nem is állítottam, mert a 100-as fúvókával is pöcre indult és egész jól ment... de akkor lehet, hogy itt kell majd beljebb állítanom....
Köszi! Üdv!

Szerintem én majd hétvége fele érek rá állítgatni, majd megírom, hogy jutottam-e valamire! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Veszy2107 írta: Oksa, köszi!
A benzinszintet én is állítottam a napokba, mert kilyukadt az úszóm és cseréltem.... Az a furcsa, hogy megtorpanást nem tapasztalok, csak ezt az erős öblös hangot, mondjuk lehet nem is húz olyankor úgy ahogy kéne, az a baj, hogy nem is tudom hirtelen hogy is kéne húznia, mert fordulaton meg megy eléggé... :/
"Van egyfajta küszöb, ami úgy jelentkezik, hogy egy darabig a gázt húzva nem nagyon megy a motor, majd egy adott gáz fölött hirtelen megindul. A küszöb mértéke a keverék szegénységét jelzi. Dúsulás esetén nincs ilyen küszöb, de keményebb a motor járás alacsony fordulaton , illetve az alapjárat problémás."

Tehát nekünk elszegényedik a keverék teljes gázhúzásnál.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

allllli írta:
Veszy2107 írta:Hali! A napokban állítgattam a karbim, gyári fúvóka mérteteket tettem bele, (elvileg, könyv szerint, BVF 22n2-2) csak még az alapjárati kisebb, mert 40-es helyett 35-ös van benne még...

A kérdésem az lenne, hogy kisebb-közepes fordulaton menet közben, ha odahúzom neki jobban, akkor fulladni nem fullad (szerintem) viszont maga az a szívó torok hang, elég nagy öblös hangú! Szerintem nem volt ez így régebben.... Talán ez lenne a fulladás legelső jele, keveset kaphat vagy a légszűrőnél nincs rendbe valami? Értitek hogy mire gondolok? Talán a Jawa Mustangomnak volt ilyen hangja, mikor feltettem rá a sport légszűrőt! Viszont ezen elvileg minden gyári.....

Köszi a véleményeket! ;)
Szia!

Nekem is elég öblös hangja van, viszont nekem fullad keményen. Most beállítottam az úszószintet mert alacsony volt holnap kipróbálom h változott-e valami fulladás és hang terén. Majd leírom a tapasztalatomat.
Oksa, köszi!
A benzinszintet én is állítottam a napokba, mert kilyukadt az úszóm és cseréltem.... Az a furcsa, hogy megtorpanást nem tapasztalok, csak ezt az erős öblös hangot, mondjuk lehet nem is húz olyankor úgy ahogy kéne, az a baj, hogy nem is tudom hirtelen hogy is kéne húznia, mert fordulaton meg megy eléggé... :/
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Veszy2107 írta:Hali! A napokban állítgattam a karbim, gyári fúvóka mérteteket tettem bele, (elvileg, könyv szerint, BVF 22n2-2) csak még az alapjárati kisebb, mert 40-es helyett 35-ös van benne még...

A kérdésem az lenne, hogy kisebb-közepes fordulaton menet közben, ha odahúzom neki jobban, akkor fulladni nem fullad (szerintem) viszont maga az a szívó torok hang, elég nagy öblös hangú! Szerintem nem volt ez így régebben.... Talán ez lenne a fulladás legelső jele, keveset kaphat vagy a légszűrőnél nincs rendbe valami? Értitek hogy mire gondolok? Talán a Jawa Mustangomnak volt ilyen hangja, mikor feltettem rá a sport légszűrőt! Viszont ezen elvileg minden gyári.....

Köszi a véleményeket! ;)
Szia!

Nekem is elég öblös hangja van, viszont nekem fullad keményen. Most beállítottam az úszószintet mert alacsony volt holnap kipróbálom h változott-e valami fulladás és hang terén. Majd leírom a tapasztalatomat.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Pepe írta:köszi
szóval akkor ha kicserélem a fél karbit akkor jó?? :D

Pontosítok, az úszóbeállítás ugyanaz, mint a gyárinál a szervízvideóban. Csak nekem volt roszul beállítva.

Tehát csak a fúvókákat kell gyári méretűekre kicserélni és jó lesz! De vigyázz az utángyártott fúvókákkal, mert lehet h nem pontosak.

Ezután már tökéletes a karbi.
Pepe
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.09.10. 13:40
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Pepe »

köszi
szóval akkor ha kicserélem a fél karbit akkor jó?? :D
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Hali! A napokban állítgattam a karbim, gyári fúvóka mérteteket tettem bele, (elvileg, könyv szerint, BVF 22n2-2) csak még az alapjárati kisebb, mert 40-es helyett 35-ös van benne még...

A kérdésem az lenne, hogy kisebb-közepes fordulaton menet közben, ha odahúzom neki jobban, akkor fulladni nem fullad (szerintem) viszont maga az a szívó torok hang, elég nagy öblös hangú! Szerintem nem volt ez így régebben.... Talán ez lenne a fulladás legelső jele, keveset kaphat vagy a légszűrőnél nincs rendbe valami? Értitek hogy mire gondolok? Talán a Jawa Mustangomnak volt ilyen hangja, mikor feltettem rá a sport légszűrőt! Viszont ezen elvileg minden gyári.....

Köszi a véleményeket! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Pepe írta:Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata az után gyártott ken tse tipusú etz 250-es karbiról? (fogyasztás?esetleg jobban megy mint a gyárival? ilyenek)
Azt tapasztaltam,hogy a 251-es karbival mintha nem menne olyan jól mint az után gyártottal.lehet hogy csak illúzió a dolog,de azt biztosan éreztem hogy a nyomaték 3000 ig elveszett belőle a karbi cserével.
olyan mintha benzinszegény lenne a keverék abból következtetek erre hogy alapjáraton nem az a határozott ütemes etz hangja van hanem olyan egybefolyó állandó duruzsolás.....
Az után gyártottnak 30N2- a tipusa,a 251 es-é meg 30N3-1
üdv
Szia!

Nekem KEN TSE karbim is van ETZ 150-hez. Tapasztalataim:

-A benne lévő fúvókák szarok, pl szivatónál kb 120-as!!! volt benne a 75 helyett., alapjárati csak 30-35 a 40 helyett, sok volt neki a gyárilag előírt 120-as főfúvóka. 100-110-el jó.

-Tűfúvóka nincs benne, ami a gyáriban 65-ös és cserélhető, cserébe ez is 65-ös, csak nem cserélhető.

-Kicsit más az úszó beállítás, nem pont annyi mm-re kell lennie a felső éltől és feltöltve benzinnel, mint a szervízvideóban a gyárinál.

-A súbertű alumíniumból van. A legalsó állásban van, mert sokat kapott, pedig bejáratós a henger.

Egyébként pontosan állítható az alapjárat, az alapjárati keverék, jó minőségú az egész karburátor úgy, ahogy van. Van benne anyag. Méretpontos mindene, tömítések mindenhol vannak. Nekem tökéletesen üzemel.
Pepe
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.09.10. 13:40
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Pepe »

Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata az után gyártott ken tse tipusú etz 250-es karbiról? (fogyasztás?esetleg jobban megy mint a gyárival? ilyenek)
Azt tapasztaltam,hogy a 251-es karbival mintha nem menne olyan jól mint az után gyártottal.lehet hogy csak illúzió a dolog,de azt biztosan éreztem hogy a nyomaték 3000 ig elveszett belőle a karbi cserével.
olyan mintha benzinszegény lenne a keverék abból következtetek erre hogy alapjáraton nem az a határozott ütemes etz hangja van hanem olyan egybefolyó állandó duruzsolás.....
Az után gyártottnak 30N2- a tipusa,a 251 es-é meg 30N3-1
üdv
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Patrik írta:Sziasztok!
Nekem is dettó ugyan ez a problémám, ha normális alapjáratot állítok leáll és nem indul be.
Ha 1800 körül van az alapjárat nem áll le és megy is gond nélkül mintha semmi baja nem lenne viszont ha leállítom ott a vége megint nem indul.
A karbit kipucoltam 2x utána kicseréltem a tartalék karbira, kondenzátort cseréltem. A gyújtásom jó, a szikra szép és akkor van amikor kel.
Szimering nem hiszem,hogy gond lenne. Rossz hőértékű gyertyára gondolok talán az a baj. Brisk N15YC gyertyám van lehet gond?
Amúgy két napja csinálja.egyik pillanatról a másikra.

Nekem is ugyanez volt. Mindent cseréltem rajta amit csak lehetett, vezetékeket átnéztem újra saruztam karbit cseréltem...szóval minden. Gyertyahézagot 0,5 mm-re vettem vissza, így beindult melegen is bármikor. Aztán már ígyse csak ha 0,4mm-re állítottam a hézagot, pár nap után már ígyse... :( A megoldást a gyújtótrafó csere jelentette. Azóta bármikor pöcc-röff indul.
Egyébként nekem is a Brisk N15C-vel voltak gondjaim, azzal túlpörgött, meg nem indult meg beköpte. Kicseréltem eredeti Isolatorra, azzal jó volt. Most iridiumos BOSCH van benne, ezzel mégjobb.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Sziasztok!
Nekem is dettó ugyan ez a problémám, ha normális alapjáratot állítok leáll és nem indul be.
Ha 1800 körül van az alapjárat nem áll le és megy is gond nélkül mintha semmi baja nem lenne viszont ha leállítom ott a vége megint nem indul.
A karbit kipucoltam 2x utána kicseréltem a tartalék karbira, kondenzátort cseréltem. A gyújtásom jó, a szikra szép és akkor van amikor kel.
Szimering nem hiszem,hogy gond lenne. Rossz hőértékű gyertyára gondolok talán az a baj. Brisk N15YC gyertyám van lehet gond?
Amúgy két napja csinálja.egyik pillanatról a másikra.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

sexi22 írta:Help!! Miért csinálja azt a moci ezt 125 hogy jár egy darabig alapjáraton és egy kis idő múlva hirtelen leáll és nemindul?
-Szegény az alapjárati keverék/ levegőelvétel,fúvóka tisztítás, bővítés.
- Gyenge az aksid, és nem bírja ellátni a gyújtást árammal/ feszmérés.
stb....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

sexi22 írta:Help!! Miért csinálja azt a moci ezt 125 hogy jár egy darabig alapjáraton és egy kis idő múlva hirtelen leáll és nemindul?
Ha amiatt nem indul amiért leáll, akkor valami kosz eltömítette valamelyik fúvókát.
Vagy dús az alapjárati keverék/sok olaj a benzinben/olajat szív a kuplung oldalról/rossz hőértékű gyertya. Ezek közül valami azt okozza, hogy beköpi a gyertyát ha egy darabig hagyod alapjáraton pöfögni és utána olajos/benzines gyertyával persze h nem indul újra.
Miután magától leállt, tekerd ki a gyertyát és nézd meg h nem-e taknyos. Drótkefével csiszold meg + tiszta ronggyal töröld le és párszor forgasd át a főtengelyt a berúgókarral így gyertya nélkül, hogy kiszellőzzön a henger. Ha ezután se indul, akkor karbi gond lehet.
Nekem rossz kopott karbi miatt nem lehetett alapjáratot állítani, folyton leállt, úgy ahogy neked. És nekem se indult utána, bár az a gyújtótrafó miatt volt. Ha bemelegedett, akkor nem indult újra.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

hell!

Szerintem sehol. :? Én legalábbis nem leltem, ezért is került vissza a csatos karbi... Pedig csak egy súberhenger, meg egy levegőcsavar kellene...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

Help!! Miért csinálja azt a moci ezt 125 hogy jár egy darabig alapjáraton és egy kis idő múlva hirtelen leáll és nemindul?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Lenne egy halk ovatos kérdésem bing 84 karbihoz hol lehet alkarészt kapni, rendelni? A mulkor láttam valamelyik oldalon de most rohadtul nem találom. A tűtartó kis gyűrű szerűség kellene mert az enyém a tünél el van pattanva(megforasztottam de veszek bele másikat)+ az a műanyag darab kellene ami a súber felett van annak meg a pöcse tört le ami belemegy a bowden járatba. Bár nem tudom egyáltalán az kell-e rá mindenképpen. Csak a bowdent tartja ki ne essen a helyéről de a rugó olyan erős az életbe ki nem lazulhat így nem igazán értem a jelentőségét. Jobb híján(speckó ragasztó nem volt itthon :D ) megragasztottam pillanat ragasztóval de azt a benzin oldja így hamarosan bele fog esni a hengerbe és odalesz. :D
De a lényeg a fogyasztást még nem tudom(majd kiderül) de a legalsó állásba tettem a tűt így a Bambi 3 kipuffal megvadult a gép simán 110 megy utazóban. :D Eddig a 100 is éppen hogy megvolt. :)
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Be lehet alacsonyabb alapjáratot állítani, ha a mostani 30-35-ös alapjárati fúvóka helyett 40-eset teszek bele? Most olyan 1200 körül van, de nem olyan biztos a járása. Egyébként karbi, gyújtás minden jó, nem falsol sehol stb tehát minden rendben van.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Azért kapott sokat a szivatóval, mert a 70-es fúvóka helyett vagy 110-120-as volt bent :D Most már jó.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

MrDok írta:
allllli írta:Lehet mégsem kap sokat? Megnézem nem-e a szivató fúvóka a túl nagy.
Esetleg átenged a szivató gumija...........
Nem enged, teljesen új és belefújtam, tömít rendesen.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

allllli írta:Lehet mégsem kap sokat? Megnézem nem-e a szivató fúvóka a túl nagy.
Esetleg átenged a szivató gumija...........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Lehet mégsem kap sokat? Megnézem nem-e a szivató fúvóka a túl nagy.

Isolator 225:
Kép

Bosch VW Iridium:

Kép
Kép
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

allllli írta:Kicsit sokat kap a motorom. Szivató szinte nem is kell neki, már januárban sem kellett. Úgy indul el, de félgáztól feljebb kell húzni, hogy ne álljon le és füstöl nagyon. Ezután rögtön el is veszem a szivatót. A gyertya se a legvilágosabb.

Tű a lehetó legmélyebben van. Fűfúvóka 115, alapjárati 40.

Min variáljak, hogy kevesebbet kapjon? Érekvelemit ha 100 as főfuvit vagy 35 ös alapjáratit teszek bele? vagy vegyem lentebb az úszószintet?
Ha a benzinszint jól van beállítva, akkor súbertű, esetleg tűsfúvóka (a cső amiben van) csere. Elkopott a tű.
Az utángyári tűvel viszont nem biztos hogy jó lesz, lehet reszelgetni kell rajta, ezt meg inkább hozzáértő csinálja.....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

allllli írta:Kicsit sokat kap a motorom. Szivató szinte nem is kell neki, már januárban sem kellett. Úgy indul el, de félgáztól feljebb kell húzni, hogy ne álljon le és füstöl nagyon. Ezután rögtön el is veszem a szivatót. A gyertya se a legvilágosabb.

Tű a lehetó legmélyebben van. Fűfúvóka 115, alapjárati 40.

Min variáljak, hogy kevesebbet kapjon? Érekvelemit ha 100 as főfuvit vagy 35 ös alapjáratit teszek bele? vagy vegyem lentebb az úszószintet?

Én hétvégén cseréltem ki a kis Etz-n a 115-ös fúvókát 100-asra!!! Eddig a fogyasztása 5 l körül volt, most szerintem jóval csökkent, viszont a teljesítményét nem igazán lehet észere venni ,hogy csöökent! Sőt talán kicsit pörgősebb is lett, mert a kis fordulaton odahúzom neki, akkor mintha jobban felpörögne, mert nem fullad bele a benzinbe! Talán,talán a végsebessége változott kicsit, talán valamivel kevesebb lett, így kb. 90-95km/h-t visz maxba... bár igazából a 115-ös fúvókával se huzattam ki jobban! Ja és nekem se kellett nagyon szivatgatni! Szívatóval rúgtam párat, utána gyújtás szívató rúgás és már stabilan járt.... Talán ezzel a 100-sal egy hangyányival több szívatót igényel! Mondjuk nekem az alapjáratim 35-ös, de szerintem olyat ne tegyél bele, a gyári is 40-es! Én még most akarok szerezni egy 40-et, csak nem volt a boltba....
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Kicsit sokat kap a motorom. Szivató szinte nem is kell neki, már januárban sem kellett. Úgy indul el, de félgáztól feljebb kell húzni, hogy ne álljon le és füstöl nagyon. Ezután rögtön el is veszem a szivatót. A gyertya se a legvilágosabb.

Tű a lehetó legmélyebben van. Fűfúvóka 115, alapjárati 40.

Min variáljak, hogy kevesebbet kapjon? Érekvelemit ha 100 as főfuvit vagy 35 ös alapjáratit teszek bele? vagy vegyem lentebb az úszószintet?
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gabsic, ezzel a kopogással sokáig küzdöttem én is. Egyértelműen elszegényedik benzinben a keverék, és emiatt detonál. Vedd kisebbre az alapjáratot a suber leengedésével, és adj neki alapjárati keveréket a levegőcsavarral. Az úszószinteden is emelhetsz ~1 mm-t. + adj neki még 1-2 fok előgyújtást. Nekem ezekkel a műveletekkel teljesen eltűnt a jelenség. Jelenleg 175-ösnek megfelelő 30 éves klg gyertyával járok, mert a másik megpusztult, és nem vettem még újat. Ezzel se kopog.

Ha a főtengelyszimeringekben nem vagy 100%-ig biztos, akkor a gyújtás oldalit cseréld ki. Ha ott szed egy kis levegőt, akkor is el tud szegényedni zárt suberrel.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Perec írta: Na jó csak a GS meg az SV is viszonylag új 4 ütemű, ha minden igaz! Nincs összehasonlítási alap!
Ha hasonló céllal használod pl. túrázni, egy Gold Winget is össze lehet hasonlítani egy 25-ös robogóval.
Amúgy a nagy MZ az pont úgy fogyaszt 3,5-öt 80-nál, mint az SV 3,8-at 130-nál, nem lehetetlen, de nem is túl valószínű. Általános esetben szereti meginni legalább a 4-et.
A gyárban szerintem papíron számították ki ezeket a fogyasztási görbéket.
Épp most voltam Pesten és minden további nélkül bezabálta a 3,6-ot 80-as tempónál, pedig még némi hátszél is volt.

Kérdésem is lenne: ugyanúgy szenvedek ezzel a fúrás utáni kopogás dologgal, mint tavaly: meleg motornál tartós haladás után gázelvételnél jelentkezik, néha csak párat koppan, de amikor nem zártam el a gázt teljesen csak visszább engedtem volt, hogy folyamatosan mintha nem gáz nyomná le a dugót hanem kalapács. Érdekes, hogy az alapjárati levegőcsavarra reagált és dúsabb alapjáratnál jóval kisebb a kopogási hajlam. Kipróbáltam egy NGK 9-es! (280-as hőérték) gyertyát is, érzésre segít is, de meg nem szüntette teljesen a problémát. Ezen az etanol segíthetne, ha lehetne még kapni? Vagy a présmérettel kell feljebb mennem pár tizeddel, 1,0 mm-rel raktam össze. 1 tized is számít, vagy az 1,2-1,3 at kellene megcélozni? Olvastam a fórumon, hogy más is szenvedett vele, de a megoldást nem találtam meg.[/quote]
Én szenvedtem vele. Konkrét megoldást nem találtam. Gyári kipuval hajlamos volt ezt csinálni, az etanol tényleg segített, viszont egy tankhoz egy litert keverve nem jelentkezett a dolog. Most a világot szétüvöltő rezós kipu van fent, ezzel nem jelentkezik.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Perec »

Veszy2107 írta:
szili83 írta: Én GS500-al jártam 3.5l-ből, és SV650-el 3.8-al. És ott az utazó tempó nem 70-90 között volt, hanem 110-130-al szoktam menni (persze SV a 130, mert a GS az 110-et szerette jobban)...
Na jó csak a GS meg az SV is viszonylag új 4 ütemű, ha minden igaz! Nincs összehasonlítási alap!
Ha hasonló céllal használod pl. túrázni, egy Gold Winget is össze lehet hasonlítani egy 25-ös robogóval.
Amúgy a nagy MZ az pont úgy fogyaszt 3,5-öt 80-nál, mint az SV 3,8-at 130-nál, nem lehetetlen, de nem is túl valószínű. Általános esetben szereti meginni legalább a 4-et.
A gyárban szerintem papíron számították ki ezeket a fogyasztási görbéket.
Épp most voltam Pesten és minden további nélkül bezabálta a 3,6-ot 80-as tempónál, pedig még némi hátszél is volt.

Kérdésem is lenne: ugyanúgy szenvedek ezzel a fúrás utáni kopogás dologgal, mint tavaly: meleg motornál tartós haladás után gázelvételnél jelentkezik, néha csak párat koppan, de amikor nem zártam el a gázt teljesen csak visszább engedtem volt, hogy folyamatosan mintha nem gáz nyomná le a dugót hanem kalapács. Érdekes, hogy az alapjárati levegőcsavarra reagált és dúsabb alapjáratnál jóval kisebb a kopogási hajlam. Kipróbáltam egy NGK 9-es! (280-as hőérték) gyertyát is, érzésre segít is, de meg nem szüntette teljesen a problémát. Ezen az etanol segíthetne, ha lehetne még kapni? Vagy a présmérettel kell feljebb mennem pár tizeddel, 1,0 mm-rel raktam össze. 1 tized is számít, vagy az 1,2-1,3 at kellene megcélozni? Olvastam a fórumon, hogy más is szenvedett vele, de a megoldást nem találtam meg.
Kép
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

szili83 írta:
Buster17 írta:Köszi!
Ismerősömnek volt és neki 6-ot fogyasztott és akit ismert és ilyen motorja volt és mind többet fogyasztott. Kicsit érdekes :mrgreen:

90ért már láttam egész jónak tűnőt, de ahogy ismerem magam: Ami nem gyári az le, ami nincs rajta az fel, újra fényezés, szerelgetés stb.
Ha 6l-t eszik, akkor az már gáz. Kocsit ki lehet annyiból hozni.
Én GS500-al jártam 3.5l-ből, és SV650-el 3.8-al. És ott az utazó tempó nem 70-90 között volt, hanem 110-130-al szoktam menni (persze SV a 130, mert a GS az 110-et szerette jobban)...

Na jó csak a GS meg az SV is viszonylag új 4 ütemű, ha minden igaz! Nincs összehasonlítási alap!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

allllli írta:Elvileg az ólom a benzinben a négyüteműeknek jó a szelepek miatt. "Puhábban" zárulnak vissza és így kíméli a szeleptányérokat. Állítólag kétüteműekben semmi haszna nincs. De javítsatok ki ha tévedek.
De van haszna,nagyobb sűritési arányt elvisel.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Elvileg az ólom a benzinben a négyüteműeknek jó a szelepek miatt. "Puhábban" zárulnak vissza és így kíméli a szeleptányérokat. Állítólag kétüteműekben semmi haszna nincs. De javítsatok ki ha tévedek.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Ólompótlót használtok?ha igen mit javasoltok.
Ne valami grafitost ha lehet.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nekem anno 5-5.5 körül evett. Igaz kapcsolóként használtam a gázkart... :lol:

Hosszabb túrán, 80-90-el megállt 4-4.5 körül. :P
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
szili83
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2012.08.14. 06:51
MZ-d típusa: MZ ES125/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szili83 »

Buster17 írta:Köszi!
Ismerősömnek volt és neki 6-ot fogyasztott és akit ismert és ilyen motorja volt és mind többet fogyasztott. Kicsit érdekes :mrgreen:

90ért már láttam egész jónak tűnőt, de ahogy ismerem magam: Ami nem gyári az le, ami nincs rajta az fel, újra fényezés, szerelgetés stb.
Ha 6l-t eszik, akkor az már gáz. Kocsit ki lehet annyiból hozni.
Én GS500-al jártam 3.5l-ből, és SV650-el 3.8-al. És ott az utazó tempó nem 70-90 között volt, hanem 110-130-al szoktam menni (persze SV a 130, mert a GS az 110-et szerette jobban)...
Buster17
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2013.04.20. 17:44
MZ-d típusa: Hamarosan
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Buster17 »

Köszi!
Ismerősömnek volt és neki 6-ot fogyasztott és akit ismert és ilyen motorja volt és mind többet fogyasztott. Kicsit érdekes :mrgreen:

90ért már láttam egész jónak tűnőt, de ahogy ismerem magam: Ami nem gyári az le, ami nincs rajta az fel, újra fényezés, szerelgetés stb.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Tomy2005 írta:Sziasztok.
Nem régóta vagyok mz tulajdonos. (125 ccm)
Tegnap elősször mentem vele hosszabb távot és sokallom kicsit a fogyasztást.
76 km-t mentem és 4,2 l-t fogyasztott. átlag 70-80 km/h-val.
Ez így természetes?

Nem tudom, hogy feljebb occsike87, hogy tud olyan fogyasztást kihozni a 125-ösből, mindenesetre, akkor irigylem hogy neki ennyit eszik! :) :P Viszont egy 125 ETZ-nek 100-on simán számolhatsz 5l körül, persze egy átlagos állapottal. Nincs furva, nincs új kipuf meg karbi meg minden új rajta.... Egy átlagos állapotó ETZ-nek az 5-körüli fogyasztás szerintem nem gáz! Többen is írták már, hogy akörül eszik nekik is! Én mikor megvettem majdnem 7 evett 100-on most valahol 4-5 körül van!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Buster17 írta:Sziasztok!
Ha minden igaz én is egy (gyári) 250-es ETZ tulajdonos leszek hamarosan.

Kezdésnek annyi lenne a kérdésem a fogyasztásról, hogy átlagban mennyi? Mert valahol azt olvastam:
Gépkönyv szerint egy 250-es ETZ fogyasztása 3,5 literre kihozható 80km/h sebesség mellett.

Tényleg kilehet belőle hozni ezt a fogyasztás? Ha igen akkor az nagyon jó lenne.

OFF: 100ezer alatt szeretnék venni némi alapvető ráköltéssel. Ez lehetséges?
3.5-re elvileg ki lehet hozni, ha a motor jól be van állítva, egyenletes tempóban, sima úton 80-al mész.
100 ezer alatt nagyon nagy szerencséd kell legyen, ha olyan motort akarsz venni, aminek a papírjai rendben vannak és/vagy szerelni nem nagyon kell, szerintem nem is kapsz olyat. Érdemes rá többet költeni, mert jobbat tudsz venni.
Kép
Buster17
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2013.04.20. 17:44
MZ-d típusa: Hamarosan
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Buster17 »

Sziasztok!
Ha minden igaz én is egy (gyári) 250-es ETZ tulajdonos leszek hamarosan.

Kezdésnek annyi lenne a kérdésem a fogyasztásról, hogy átlagban mennyi? Mert valahol azt olvastam:
Gépkönyv szerint egy 250-es ETZ fogyasztása 3,5 literre kihozható 80km/h sebesség mellett.

Tényleg kilehet belőle hozni ezt a fogyasztás? Ha igen akkor az nagyon jó lenne.

OFF: 100ezer alatt szeretnék venni némi alapvető ráköltéssel. Ez lehetséges?
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

Tomy2005 írta:Az nagyon jó. Nem tudom mi lehet a baj,pedig a motor szép,gyári állapotban van,egy idős bácsitól vettem nemrég.
Szia ez az IDŐS BÁCSI" dolog nálam már nagyon sokszor bukott akár hiszed akár nem én tutira nem hiszek már senkinek,volt olyan motor nálam javításon (idős bácsitól ) aki az unokája motorját árulta de volt olyan is ami teljesen gyári volt de egy szétkopott vacak mivel az öreg sajnálta a pénzt szerelőre és jó olajra járt AROL-2T vel és soha nem cserélt vagy nézte meg a váltó olajat.És van a kicsit darabos"öreg aki kuplung ki és hajrá"(ezek esnek kelnek a motorral). Egy a lényeg ki kell fogni és jól meg kell nézni,nálad szerintem az előttem leírtak után amivel mélységesen egyetértek érdemes megnézni a kipufot is lehet tele van a 25 éves koksszal a jó AROL után.De az úszó(tuti nincs jól beszintezve)és a fúvókák mérete,de a szívató gumidugó ami tuti cserére érett ezek részek környékén is érdemes keresgélni.
A jó fogyasztás 70km/ó körül szólóba országúton(ha jól mér az órád) 2,8-3,5 körül van ha több akkor baj van de javítható minden.
Jó szerelést.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 50 vendég