Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
revell
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Pusztazámor

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: revell »

KILL3R etz írta:Azok a felújító készletek inkább elrontó készletek. Át kell nézni a fúvókákat, lehet közük sincs a beleütött számhoz...
Súbertűk alapból szarok, se a kúposságuk, se a végük nem szokott egyezni a gyárival.
Tűszelep pedig szeret berágódni.
Levegőcsavar is lehet hogy rossz kúposságú, magyarázná a megszorulást...

Ezért írtam a jó állapotú gyárit. :wink:
De, ezeket miért engedik árulni, ha egyszerűen sz*r? Már intéztem egy gyári nem csatos, hanem a másikfajta karbit, állítólag jó állapotú, majd kiderül :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Azok a felújító készletek inkább elrontó készletek. Át kell nézni a fúvókákat, lehet közük sincs a beleütött számhoz...
Súbertűk alapból szarok, se a kúposságuk, se a végük nem szokott egyezni a gyárival.
Tűszelep pedig szeret berágódni.
Levegőcsavar is lehet hogy rossz kúposságú, magyarázná a megszorulást...

Ezért írtam a jó állapotú gyárit. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
revell
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Pusztazámor

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: revell »

KILL3R etz írta:Nagy különbség nincs köztük. Csatosnak ügyesebb az alapjárati rendszere.
Amelyikből jobb állapotút találsz azt kell feltenni. :wink:
Értem. Annyi kérdésem lenne még, hogy vettem egy 251-es felújító készletet, becsavargattam midnent, alig alig indult el betolásra is, és ha nem nyélgázt adtam neki, akkor fulladt, kiszedtem mindent, visstzatettem kivéve a súbert mert az már elég kopott volt. De viszont a levegő csavart teljesen sikerült elnyalni valamiért megszorult. De sikerült tök jól kiszednem, bleefúrtam két kis lyukat a csavar fejébe majd a két lyuk közötti részt is kiszedtem valahogy, igy már megfogta a csavarhúzó. Visszatettem a régit. Az tök könnyen belement, vagyis úgy átlagosan könnyű volt. Annyi lenne a kérdésem, hogy ettől lehet valami baja a karbinak?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nagy különbség nincs köztük. Csatosnak ügyesebb az alapjárati rendszere.
Amelyikből jobb állapotút találsz azt kell feltenni. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
revell
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Pusztazámor

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: revell »

sziasztok,

megtudjátok mondani, hogy 250es etz-re a csatos, vagy a másik fajta karbi a jobb?
Pepe
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.09.10. 13:40
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Pepe »

Sziasztok!
Mi a véleményetek a Ken Tse karburátorról 250 es etz-n?
Érdemes lecserélni gyári karbira jobb teljesítmény érdekében?
Ezzel a karbival 100 felett már csak döcög a 120 felé de siralmasan,viszont 4-4.5 literből megjárom vele a 100 km-t.
üdv
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Hujber »

69,50ről 71,00ra.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Attól függ mekkorára.
Egy sima fúrás még nem számít semmit.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Ha a hengert fúratom, az jár karbiállítási kötelezettséggel?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Az úszószint nem szokott csak úgy spontán lejjebb menni.
És ha ráhúzod a szívatót, akkor az ugyanúgy az úszóházból szívja a benzint. Tehát ha akkor stabilan gyorsul, akkor van ott benzin.
Én kezdenék egy pucolással, a tűt eggyel feljebb emelni. (Amúgy is hideg van, indokolt lehet.)
Rendesen beállítani és ha nem javul akkor fals levegőn gondolkodni. (Például főtengely szimering)
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Jól van a karburátorban az úszószint, ha az úszóházat levéve a benzin addig a kis peremig van? Tudom h az nem jelölésre szolgál, de elvileg jól van beállítva ha addig van?
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

dkari írta:Sziasztok!

Olyan gondom van a motorral, hogy nagyobb huzamosabb terhelésnél elgyengül. Emelkedő felső harmadában vagy huzamosabb nyélgáznál ellenszélben amikor nem tud rendesen kipörögni. Egyenesben gond nélkül megy. Gondolom az üzemanyag kevés ilyenkor mert ha ráhúzom a szivatót akkor egy pillanatra megtorpan de utána elkezd húzni.
Dugulás egyéb gond nincs. Az úszószint rendben. A tanksapka szuszogója nincs eldugulva.
Ha a tűt egyel feljebb teszem és kifele tekerek a levegő csavaron az javithat a dolgon?

Köszi!
Lehet elfogy az üzemanyag az úszóházból.
Nézd meg a benzincsap gumi tömítését is és a szűrőket egyaránt. Beleértve a tankba benyúló szűrőt is!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

allllli írta:Valamiért k*rvára füstöl a motorom. A tükörben nem látni semmit a füsttől. :D Nagyon sokat kap, mert szivató szinte nem is kell neki hidegen, meg ha többet pöfög alapjáraton, akkor beköpi a gyertyát és leáll. Viszont a súbertű a legalsó pozícióban van 120-as főfóvókával. Ez csak azóta van h vettem rá karburátort(24N-2 ). Eredetileg 115 fúvóka volt benne, de kicseréltem 120-ra mert még bejáratós a motorom és gyárilag is 120-as. Cseréljem kisebbre azt, mert már más ötletem nincs? Benzin szint okozhat ilyesmit?
Igen a benzin szint a lelke a karbinak ha az nincs rendbe akkor szinte lehetetlen beállítani normálisan.Jó tűszelep 1mmtömítő alátéttel,aztán mind két úszó felső éle a csésze alsó peremtől(amire a csésze tömítést teszed) 27-28 mm ahogy a szakirodalomba írják aztán lehet játszani a többivel.Ha ez nem így van akkor reménytelen,be kell állítani.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Valamiért k*rvára füstöl a motorom. A tükörben nem látni semmit a füsttől. :D Nagyon sokat kap, mert szivató szinte nem is kell neki hidegen, meg ha többet pöfög alapjáraton, akkor beköpi a gyertyát és leáll. Viszont a súbertű a legalsó pozícióban van 120-as főfóvókával. Ez csak azóta van h vettem rá karburátort(24N-2 ). Eredetileg 115 fúvóka volt benne, de kicseréltem 120-ra mert még bejáratós a motorom és gyárilag is 120-as. Cseréljem kisebbre azt, mert már más ötletem nincs? Benzin szint okozhat ilyesmit?
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

dkari írta:Sziasztok!

Olyan gondom van a motorral, hogy nagyobb huzamosabb terhelésnél elgyengül. Emelkedő felső harmadában vagy huzamosabb nyélgáznál ellenszélben amikor nem tud rendesen kipörögni. Egyenesben gond nélkül megy. Gondolom az üzemanyag kevés ilyenkor mert ha ráhúzom a szivatót akkor egy pillanatra megtorpan de utána elkezd húzni.
Dugulás egyéb gond nincs. Az úszószint rendben. A tanksapka szuszogója nincs eldugulva.
Ha a tűt egyel feljebb teszem és kifele tekerek a levegő csavaron az javithat a dolgon?

Köszi!
Ismerős probléma nekem is csinált már ilyent,a karburátor állítgatásával meg kel keresni a motornak és neked is az ideális beállítást sok türelem és próbálkozás de megéri szerintem.
Nekem pl a TS 125/150cc nem volt hajlandó menni a 90 főfúvókával(a 150 gyári mérete -95 a 125 -90)és csak 100 ast kapni azzal meg füstölt és zabált is.Aztán találtam gyári bontott 95 fúvókát azóta jó.De a barátom 125 ts e meg csak a 100 ast komálja"próbálgatni kell aztán kiderül ,de nincs két egyforma motor.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: dkari »

Sziasztok!

Olyan gondom van a motorral, hogy nagyobb huzamosabb terhelésnél elgyengül. Emelkedő felső harmadában vagy huzamosabb nyélgáznál ellenszélben amikor nem tud rendesen kipörögni. Egyenesben gond nélkül megy. Gondolom az üzemanyag kevés ilyenkor mert ha ráhúzom a szivatót akkor egy pillanatra megtorpan de utána elkezd húzni.
Dugulás egyéb gond nincs. Az úszószint rendben. A tanksapka szuszogója nincs eldugulva.
Ha a tűt egyel feljebb teszem és kifele tekerek a levegő csavaron az javithat a dolgon?

Köszi!
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bébé »

Köszönöm!

Tippnek nem rossz! Az úszóval nincs gond, viszont a tûszelep valóban rakoncátlankodik, szerintem azt kell megnéznem!

Köszi!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

bébé írta:Sziasztok!

Nem tudjátok mi okozhatja azt a jelenséget a karinál, hogy nem telik benzinnel? Tehát, ha az üres karibinál megnyitom a benzincsapot, nem folyik bele semmi benya, ha feltöltöm injekcióval mondjuk a cső negyedéig és elindítom a motort, működik rendesen, de a benzinszint nem változik, akkor sem ha leállítom, marad azon a szinten, nem folyik utána semmi. Tankból jön rendesen benzin, lehúzott csővel ellenőriztem! Olyan mintha valami túlnyomás lenne a karbiban és nem engedi belefolyni a benzint!

Köszönöm szépen!

bébé
Szoruló tűszelep, szoruló úszó (a tengelyen)?
Járó motornál a rezgések miatt pedig már működik.
CSak egy tipp. :roll:
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bébé »

Sziasztok!

Nem tudjátok mi okozhatja azt a jelenséget a karinál, hogy nem telik benzinnel? Tehát, ha az üres karibinál megnyitom a benzincsapot, nem folyik bele semmi benya, ha feltöltöm injekcióval mondjuk a cső negyedéig és elindítom a motort, működik rendesen, de a benzinszint nem változik, akkor sem ha leállítom, marad azon a szinten, nem folyik utána semmi. Tankból jön rendesen benzin, lehúzott csővel ellenőriztem! Olyan mintha valami túlnyomás lenne a karbiban és nem engedi belefolyni a benzint!

Köszönöm szépen!

bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Thomas_Hun írta:Írtátok nemrégen, hogy a Bing karburátor nem tartós, tönkre megy 30e km után. Hogyan tud, tönkre menni egy karburátor? #-o
Minden járat ahol levegő, ésvagy benzinkeverék halad át az kopik. Ezt a folyamatot hívjuk tönkremenésnek. :twisted:
Egyébként a koppintott taiwaniról volt szó, a német jobban bírja a strapát, igaz 3-szor annyiba is kerül.
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: m-tom »

kzolika1994 írta:A 125-ös és a 150-es ETZ-nek a beömlő nyílás nagyságánál van-e különbség? Ha van akkor ezt házilag meg lehet változtatni? A toroknál elvileg csak a belső átmérő a különbség; igaz?
Most lenne lehetőségem egy gyári 24n2-2 karbi beszerzésére. Észre vennék-e valami változást a mostani 22n... karburátorhoz képest?(150-es henger van rajta) Kicsit jobban menne? A fogyasztás hogyan változna?
Valakinek van már tapasztalata?

Válaszokat köszönöm!
Nem hiszem, hogy észrevehetően változna. Nekem is van 24n2-es karbim, de még a 22-es van rajta nagyobb fúvókákkal és gyári (nem 125-ösről fúrt!) 150-es hengerrel.... nekem így jó....
Ha a henger beömlő nyílását kérdezed, igen, az lehet más, mivel a vezérlési szögek is egy picit eltérnek....
kzolika1994
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kzolika1994 »

A 125-ös és a 150-es ETZ-nek a beömlő nyílás nagyságánál van-e különbség? Ha van akkor ezt házilag meg lehet változtatni? A toroknál elvileg csak a belső átmérő a különbség; igaz?
Most lenne lehetőségem egy gyári 24n2-2 karbi beszerzésére. Észre vennék-e valami változást a mostani 22n... karburátorhoz képest?(150-es henger van rajta) Kicsit jobban menne? A fogyasztás hogyan változna?
Valakinek van már tapasztalata?

Válaszokat köszönöm!
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Új karburátorom van, utángyártott (am tökéletesen működik) és szivató az túl sok neki hidegen is, tehát szivató nélkül is indul. Túl sokat kap. A tű középre van akasztva, viszont a motor még bejáratós(60km van benne). Akaszthatom lejjebb a súbertűt eggyel? Nem lesz baja h kevés naftát kap esetleg és besül? (30 as keverék) vagy csak a 120 as fúvókát cseréljem 115-re??
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Mondjuk kikopik a súberhenger? :-k
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Írtátok nemrégen, hogy a Bing karburátor nem tartós, tönkre megy 30e km után. Hogyan tud, tönkre menni egy karburátor? #-o
2 stroke force...
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Jaa bocs elnéztem, nincs tökig becsavarva a melléklevegő csavar. 1-1,5 fordulattal kintebb van...akkor minden jó :D
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

0,6 körül volt, lehetett 0,65 is talán. Na mind1 legalább tudom h másnak is volt ilyen problémája és a gyertyahézag állítás (ki tudja miért) megoldja a melegindítási problémát.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok azért a mellék levegő csavart 1 fél fordulattal ki hajthatod a gyertya hézagról még annyit hogy melegen nem szívesen indul 0,5 nél nagyobb hézaggal nekem a hézag 0,4 mekkora volt előzőleg a hézag ? nekem volt 1x 0.7 na azt mondtam eladom a motort minden indításnál durrant akkorát ez emberek meg azt figyelték kinél lehet puska :D üdv. juragy
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Sziasztok!

Gondoltam megosztom veletek, hátha valakinek segítek,hogy megjavult a motorom.
Most már melegen is beindul és sikerült stabil 1500-1800 as alapjáratot beállítani, úgy h lámpa kapcsolását csak kicsit veszi észre a ford.szám és nem áll le még index+féklámpánál sem.
Gyertyahézagot visszavettem 0.5mm-re.
Akksit kicsit feltöltöttem, de sztem nem ez oldotta meg.
Karburátorban a súber alsó lemezkéje középen van 120-as főfúvóka és melléklevegő csavar tökig betekerve. Lehet h nem kellene teljesen betekerni, de nekem így veszi szépen a fordulatot, egyből visszapöfög alapjáratra és nem áll le. Szóval jók lettek a gázreakciók.
És bármeddig hagyom az üzemmeleg motort pihenni (5 másodperc vagy 10 perc), azonnal első rúgásra indul.
Hogy ezek közül melyik oldotta meg a melegindítási problémát, arról fogalmam sincs, mert csak a melléklevegő csavart tekertem be gyertya elektródát összébb ötüttem és kicsit töltöttem az akksin...de végre jó :))))
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

allllli írta:
Veszy2107 írta:Halihó!

Szerintetek, ha ETZ-t indítom hidegen (mondjuk nyáron reggel) és szívatóval megrugdosom párszor gyújtás nélkül, aztán szívatóval berúgom, beindul, de ekkor már el is kell engednem a szívatót, már veszi is a fordulatot, akkor lehet hogy valamivel több anyagot kap a kelleténél?Ha ekkor rajtahagyom a szívatót, mondjuk teljesen, akkor már fullad tőle!

Jelenthet ez valamit, pl magasabb benzinszint vagy inkább nagy alapjárati fúvóka?
Köszi!

Hát a szivató hatása igazán csak 5-10 fok alatt érezhető vagyis akkor van haszna. Nyáron reggel azért nincs olyan hideg, hogy tovább kéne szivatni pár percnél. Nyáron a reggeli hideg is csak 20-25 fok. A 35-höz képest tényleg hideg, de a motornak nem az. Úgyh szerintem rendben van.
Az más kérdés h a gyertyakép milyen vagy van e más ami hibának mondható, de ha csak ez a baja akkor sztem jó így is.

Helló!
Igazából más hibát nem tapasztalok és a gyertyakép is jó, csak ahogy olvasgattam, páran írták hogy eddig-addig szívatgatják, nekem meg jóformán egy minimálisat kell és abból gondoltam esetleg, túl magas a benzinszint vagy hasonló! Mondjuk kicsit jobban belegondolva, most télen nem nagyon használom csak 2-3 hetente megyek vele egy karikát, de akkor indításnál már azért egy kicsivel többet kell járatnom, szóval van benne valami, amit írtál! :) De azért köszi a választ! Ez csak jó hír! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli »

Veszy2107 írta:Halihó!

Szerintetek, ha ETZ-t indítom hidegen (mondjuk nyáron reggel) és szívatóval megrugdosom párszor gyújtás nélkül, aztán szívatóval berúgom, beindul, de ekkor már el is kell engednem a szívatót, már veszi is a fordulatot, akkor lehet hogy valamivel több anyagot kap a kelleténél?Ha ekkor rajtahagyom a szívatót, mondjuk teljesen, akkor már fullad tőle!

Jelenthet ez valamit, pl magasabb benzinszint vagy inkább nagy alapjárati fúvóka?
Köszi!

Hát a szivató hatása igazán csak 5-10 fok alatt érezhető vagyis akkor van haszna. Nyáron reggel azért nincs olyan hideg, hogy tovább kéne szivatni pár percnél. Nyáron a reggeli hideg is csak 20-25 fok. A 35-höz képest tényleg hideg, de a motornak nem az. Úgyh szerintem rendben van.
Az más kérdés h a gyertyakép milyen vagy van e más ami hibának mondható, de ha csak ez a baja akkor sztem jó így is.
rrobert27
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.12.09. 22:12
MZ-d típusa: ts 250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: rrobert27 »

próbálok karbin állítani ha nem lesz jobb akkor megnézem. első próbakör volt csak, de jobbra számítottam. viszont mikor megy akkor megy ahogy kell. lehet nem tökéletes a dob, mert mint írtam mikor robban akkor a dob és a könyök közt szinte szabályosan előre felé pöfög kb 4cm hosszan.
körömnyi a horpadás két helyen, ezért nem tudom tökéletesen tömíteni.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: horhaus »

rrobert27 írta:
horhaus írta:kipufogó?
na azt nem néztem. idézhet ilyet elő? a dob ill könyök közt kicsit kifúj, mert a könyök nem az igazi előző tulaj meghorpasztotta egy kicsit, ami pont elég h ne tömítsen,és mikor robban ott dolgozik ki. létezhet d a dob eldugult?
eldugult dobra gondoltam, kormos is lehet, de nekem az volt a probléma hogy egy lamella elszabadult és lezárta a következő furatot, ezért nem tudott elégni az üzemanyag
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Halihó!

Szerintetek, ha ETZ-t indítom hidegen (mondjuk nyáron reggel) és szívatóval megrugdosom párszor gyújtás nélkül, aztán szívatóval berúgom, beindul, de ekkor már el is kell engednem a szívatót, már veszi is a fordulatot, akkor lehet hogy valamivel több anyagot kap a kelleténél?Ha ekkor rajtahagyom a szívatót, mondjuk teljesen, akkor már fullad tőle!

Jelenthet ez valamit, pl magasabb benzinszint vagy inkább nagy alapjárati fúvóka?
Köszi!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
rrobert27
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.12.09. 22:12
MZ-d típusa: ts 250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: rrobert27 »

horhaus írta:kipufogó?
na azt nem néztem. idézhet ilyet elő? a dob ill könyök közt kicsit kifúj, mert a könyök nem az igazi előző tulaj meghorpasztotta egy kicsit, ami pont elég h ne tömítsen,és mikor robban ott dolgozik ki. létezhet d a dob eldugult?
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: horhaus »

kipufogó?
rrobert27
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.12.09. 22:12
MZ-d típusa: ts 250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: rrobert27 »

zsakfos írta:Az mit jelent hogy "darál"? :-k
nem forog ki, nem fullad, hanem nem tudja elégetni az üzemanyagmennyiséget.
rrobert27
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.12.09. 22:12
MZ-d típusa: ts 250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: rrobert27 »

karbit egy szintén fórumtárstól vettem, egy jó állapotú gyári karbi, egy alapos tisztítást kapott. szivató zár . majd próbálgatom még ha jobb lesz az idő. a motor sokat ált kb 10 évet, viszont henger tökéletes állapotban van, jó kompresszióval. karbi fúvóka bvf 130, hacsak nem bővítettek vmikor.
terhelés nélkül tökéletesen felpörög, szivatóval indul, pár perc után már lehet is vissza tolni neki.
úszószint is jó, tűszelep zár rendesen. súbertű 3/4ed gáztól befolyásolhat még vmit?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Az mit jelent hogy "darál"? :-k
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

rrobert27 írta:gyújtás ,előgyújtás jó, karbi gond lehet vmi. gyertyakép viszont szép őzbarna. 1ben sem forog ki teljesen, 2ben már jobb egy fokkal de a végén darál, ezért gondolom h sok. általában kb mekkora mérettel mennek a gyári motorok? mert amit találtam leírást az 145öt ír.
Üdv! Ezeket a motorokat már egyedileg kéne bekarburálni mert kopott már minden. Karbi ház, súber, tű és fúvókák is. Első körben próbáld ki egy új súbertűvel, ha nem változik csak akkor kezd el csökkenteni a fúvókát. Amúgy a szivató elégtelen zárása is lehet, az viszont alsó gázkarállásnál teszi használhatatlanná a motort, nyitásra javul.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
rrobert27
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.12.09. 22:12
MZ-d típusa: ts 250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: rrobert27 »

gyújtás ,előgyújtás jó, karbi gond lehet vmi. gyertyakép viszont szép őzbarna. 1ben sem forog ki teljesen, 2ben már jobb egy fokkal de a végén darál, ezért gondolom h sok. általában kb mekkora mérettel mennek a gyári motorok? mert amit találtam leírást az 145öt ír.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: horhaus »

rrobert27 írta:Üdv! létezik h ts 250/1nél sok a 130as főfúvóka? nem forog ki csak kb 3/4 gázig utánna darál csak. v esetleg próbálkozzak a súbertűvel először?

szerintem a 130 nem sok ha minden más jól van beállítva.
rrobert27
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.12.09. 22:12
MZ-d típusa: ts 250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: rrobert27 »

annyit elfelejtettem írni h egy bvf 30 250 -es etz karbi van fent, de gondolom ez nem befolyásol semmit sem.
rrobert27
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.12.09. 22:12
MZ-d típusa: ts 250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: rrobert27 »

üdv. a tünet h fulladozik ha nagyobb gázról visszalassítok, majdnem le is áll gázzal túráztatom nagyobb fordulatra akkor megint jó lesz. ha ilyenkor adok neki szivatót akkor lefullad, még el nem veszem neki. teljes gázon darál, fél gáz körül meg fulladozik.
hdani93
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hdani93 »

rrobert27 írta:Üdv! létezik h ts 250/1nél sok a 130as főfúvóka? nem forog ki csak kb 3/4 gázig utánna darál csak. v esetleg próbálkozzak a súbertűvel először?

Üdv!

Szivatót ráhúzva javul, vagy romlik? Ha romlik, akkor sok.
Kép
rrobert27
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.12.09. 22:12
MZ-d típusa: ts 250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: rrobert27 »

Üdv! létezik h ts 250/1nél sok a 130as főfúvóka? nem forog ki csak kb 3/4 gázig utánna darál csak. v esetleg próbálkozzak a súbertűvel először?
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

zsakfos írta:
MZsGabi írta:Heló!
A gázkarom el van törve és nem lehet meg húzni a rögzítő csavarját.
Fel lehet szerelni más típusét például ezt http://auto-motor.vatera.hu/motor_robog ... 47940.html
vagy jobb ha maradok ennél http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1406.
A segítséget előre is köszönöm.
Széles utat.
Maradj az Mz-nél.Egyrészt olcsóbb jóval,másrészt az tutira jó az egészhez,biztosan nem kell barkácsolnod semmit.
De ha nem sűrgős szerintem nézz inkább vaterán vagy börzén.
Párszáz forintért biztosan kapsz.

Ok.
Köszi a gyors választ,vaterán nézek majd.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MZsGabi írta:Heló!
A gázkarom el van törve és nem lehet meg húzni a rögzítő csavarját.
Fel lehet szerelni más típusét például ezt http://auto-motor.vatera.hu/motor_robog ... 47940.html
vagy jobb ha maradok ennél http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1406.
A segítséget előre is köszönöm.
Széles utat.
Maradj az Mz-nél.Egyrészt olcsóbb jóval,másrészt az tutira jó az egészhez,biztosan nem kell barkácsolnod semmit.
De ha nem sűrgős szerintem nézz inkább vaterán vagy börzén.
Párszáz forintért biztosan kapsz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

Heló!
A gázkarom el van törve és nem lehet meg húzni a rögzítő csavarját.
Fel lehet szerelni más típusét például ezt http://auto-motor.vatera.hu/motor_robog ... 47940.html
vagy jobb ha maradok ennél http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1406.
A segítséget előre is köszönöm.
Széles utat.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Helló,
Hétvégén elővettem a 150-es TS-t csak rövid útra (boltig) ne ment mostanában, ahogy mentem vele eléggé gyengének tűnt ment..ment de nem úgy lomhább volt vagy a fene tudja,lehet a sok állás vagy mert hideg volt.Esetleg okozhatja ezt fesszabályzó probléma? :roll: mert az nem túl jó. Már elvileg rendeltem egy elektronikusat de lassan már 1 hónapja...és sose ér ide. :-k
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 56 vendég