Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Vénember, ha Keszthely környéke nem elérhetetlen távolság neked, akkor van egy cserekarbim, amit próba erejére oda tudok adni. Sacc/k beállítva.

A tűszelepet azért még meglesném a helyedben.
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

vénember írta:Üdv. Én igazából arra gondoltam hogy má a kora végett is ez egész karbi szét van kopva. Úszocsere volt új régi felváltva, síberrel ugyan az a helyzet. porlasztó vég ok 120 as fuvóka van bent de ez is volt má minden a gyári alkatrészek kopottak az utángyártottak egy kalap szart nem érnek. Alapjáraton szépen megy de ha ráhuzom vagy füstöl mint ökör vagy nem pörög fel mert nincs agyag. Má beleuntam tudom hogy ez egy türelemjáték de kezdem nem játéknak tekinteni, a játékból is megárt a sok. Ezért gondoltam rá egy másik karburátort. Minden jót. Üdv.
Végül is igaz, valószínű, hogy jól ki van kopva a karbi a motor kora miatt és akkor már nem is éri meg az alkatrészeivel kínlódni, idegesítő dolog és bosszantó ha nem kapjuk a hibát (ismerős a helyzet:( ) Akkor már tényleg érdemes beszerezni egy másikat, mondjuk egy Bing 84-et.
Kép
vénember
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.04.20. 21:04
MZ-d típusa: trophy 250-ts 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: vénember »

Üdv. Én igazából arra gondoltam hogy má a kora végett is ez egész karbi szét van kopva. Úszocsere volt új régi felváltva, síberrel ugyan az a helyzet. porlasztó vég ok 120 as fuvóka van bent de ez is volt má minden a gyári alkatrészek kopottak az utángyártottak egy kalap szart nem érnek. Alapjáraton szépen megy de ha ráhuzom vagy füstöl mint ökör vagy nem pörög fel mert nincs agyag. Má beleuntam tudom hogy ez egy türelemjáték de kezdem nem játéknak tekinteni, a játékból is megárt a sok. Ezért gondoltam rá egy másik karburátort. Minden jót. Üdv.
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

vénember írta:Üdv mindenkinek. Az lenne a kérdésem mivel lehetne trophy 250 es karburátort helyettesíteni. Nem bírom beállítani vagy füstöl mint állat vagy szegény a keverék. Minden lehetséges tiszításon illetve beállítási kisérleten túlvagyok. Azt hiszem az agyamra kezd menni. Aki tud kérem segitsen. Előre is köszönöm. minden jót mindenkinek.
Ha a blokk rendben van , szimmeringek is jók, a karbi gyári értékekre van állítva és nem megy , akkor nézd át tüzetesen az úszót, hogy nem horpadt-e, nem lyukas. Egy nagyon pici lyuk is rajta nagy szívás lehet. A súbertű eredeti, nem görbe, nem valami utángyártott szemét? Nincs letörve a porlasztási betét?
Kép
vénember
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.04.20. 21:04
MZ-d típusa: trophy 250-ts 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: vénember »

Az egész blokk fell lett újítva úgy hogy jó kellene hogy legyen.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti »

vénember írta:Az lenne a kérdésem mivel lehetne trophy 250 es karburátort helyettesíteni. Nem bírom beállítani vagy füstöl mint állat vagy szegény a keverék. Minden lehetséges tiszításon illetve beállítási kisérleten túlvagyok.
Főtengelyszimmering hogy van?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

MrDok írta:
huszas írta:Sziasztok!
Nem tudom jó helyre írok-e, de egy égető problémával küzdök..
Van nekem egy kisTZ-m, amihez vettem egy utángyári gázházat. Abba való egy csavar, ami azt akadályozná meg, hogy a gázkart le lehessen szedni. A régi gázházamból elveszett a csavar, mivel tudnám pótolni?
ETZ-knél a gázforgattyút a kormány végében lévő műanyag tartja a helyén. A házban egy 6-os menet van, amiben a csavar egy rugós lemezt nyom neki a gázkarnak, ezzel be lehet állítani a kar "fékezését".
Dok jól leírta, annyit tennék hozzá, hogy egy sima M6-os csavar volt ott, tehát bármilyen 6-os csavarral pótolhatod. Ha ragaszkodsz az eredetiséghez, akkor hernyócsavart raksz bele, bár nem igazán van jelentősége. A kontraanyáról se felejtkezz el!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

huszas írta:Sziasztok!
Nem tudom jó helyre írok-e, de egy égető problémával küzdök..
Van nekem egy kisTZ-m, amihez vettem egy utángyári gázházat. Abba való egy csavar, ami azt akadályozná meg, hogy a gázkart le lehessen szedni. A régi gázházamból elveszett a csavar, mivel tudnám pótolni?
ETZ-knél a gázforgattyút a kormány végében lévő műanyag tartja a helyén. A házban egy 6-os menet van, amiben a csavar egy rugós lemezt nyom neki a gázkarnak, ezzel be lehet állítani a kar "fékezését".
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
vénember
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.04.20. 21:04
MZ-d típusa: trophy 250-ts 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: vénember »

Üdv mindenkinek. Az lenne a kérdésem mivel lehetne trophy 250 es karburátort helyettesíteni. Nem bírom beállítani vagy füstöl mint állat vagy szegény a keverék. Minden lehetséges tiszításon illetve beállítási kisérleten túlvagyok. Azt hiszem az agyamra kezd menni. Aki tud kérem segitsen. Előre is köszönöm. minden jót mindenkinek.
huszas
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2012.04.20. 20:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: huszas »

Sziasztok!
Nem tudom jó helyre írok-e, de egy égető problémával küzdök..
Van nekem egy kisTZ-m, amihez vettem egy utángyári gázházat. Abba való egy csavar, ami azt akadályozná meg, hogy a gázkart le lehessen szedni. A régi gázházamból elveszett a csavar, mivel tudnám pótolni?
sinnyo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2012.04.10. 18:43

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sinnyo »

Köszönöm szépen a segítséget! =D> Kipróbálom és szerintem beüzemelem a betonkeverőt :D :mrgreen:
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

csoka írta:Nem tudom melyik topikba kellene írnom ezt a témát,de talán ide illik.
Vettem ma egy dellorto 28mm-es karburátort.
9000Ft-ért vettem,ez drágának számít?
Kis ETZ-re csinálok egy membrános hengert,ehhez akarom.Nem lesz ez nagy neki?
Lehet ehhez tömítéseket,fúvókákat kapni?
Egyébként szétszedtem,kitisztítottam,és meglepően tiszta,fényes,jó állapotú benne minden(nincs szét kulcsozva-csavarhúzózva).
Szóval most boldogság van(egyenlőre),remélem az is marad ;-).
Szerintem felesleges ekkora. (az gyakorlatilag a nagyMZ-t is meg tudná etetni) Szerintem ilyen RS125 szintű motorokon szokott olyan lenni, az meg ugye 2x annyit forog mint az ETZ...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka »

Nem tudom melyik topikba kellene írnom ezt a témát,de talán ide illik.
Vettem ma egy dellorto 28mm-es karburátort.
9000Ft-ért vettem,ez drágának számít?
Kis ETZ-re csinálok egy membrános hengert,ehhez akarom.Nem lesz ez nagy neki?
Lehet ehhez tömítéseket,fúvókákat kapni?
Egyébként szétszedtem,kitisztítottam,és meglepően tiszta,fényes,jó állapotú benne minden(nincs szét kulcsozva-csavarhúzózva).
Szóval most boldogság van(egyenlőre),remélem az is marad ;-).
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Cat »

Esetleg ha van rá lehetőség akkor használt homokkal vagy pedig gyönggyel meg kell szóratni(persze nem eszetlenül! )
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka »

élesre tört apró szemű murva1-2liter hozzá adni 2 liter ro-55 rozsdamarót,és 1-2óra folyamatos rázogatás(lustaság/idő hiány esetén malter keverőbe rögzítés,ebben az esetben nem mozdulhat meg a tartály,mert a festéket a malter keverő karistolja össze).Ez már bevált recept.
sinnyo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2012.04.10. 18:43

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sinnyo »

Üdv,11 éve nem volt benya a most szerzett ts-embe.Szerintetek hogyan mossam ki a tankot mert elég rozsdás?Valami jó módszer?Válaszokat előre is nagyon köszönöm..
mrpocok
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2009.04.18. 10:57
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: mrpocok »

Sziasztok!
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132 Itt olvastam 250-es karbi beállításról....ezek a beállítások 150-es etz-re is jók?
Inkább az úszó beállításra gondolok!
Köszi!
Üdv Pocok
Avatar
taluga
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.10.16. 16:05
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Leányfalu

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: taluga »

Troster írta:
taluga írta:Üdv Mindenkinek!
Ez az első megszólalásom itt a fórumon, és rögtön egy kérdéssel kezdek:)
TS 250/1-esemre végre sikerült egy régi zárható tanksapkát szerezni, mérőkupásat! De nincs kulcs. Kérdésem: ezeknek egységes volt a zára, és másik ilyen típusú tanksapkák kulcsa is nyitja? Az leegyszerűsítené a dolgot egy kulcsmásolás szintjére. A csináltatást egy helyen már megkérdeztem, de 5000-ért vállalták volna zár alapján. Egy kulcsért??!! De ha nem lesz más megoldás...
A válaszokat előre is köszönöm.
Én úgy tudom, hogy azok nem egységkulcsok voltak.Én is 4-5 körül tudok ilyen kulcsmegoldást.Tehát reális az ár, mármint elrugaszkodott ár, de felénk is annyiért gyártanak hozzá.
Köszi szépen az infót. Akkor kénytelen leszek "drága" kulcsot csináltatni:)
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Troster »

taluga írta:Üdv Mindenkinek!
Ez az első megszólalásom itt a fórumon, és rögtön egy kérdéssel kezdek:)
TS 250/1-esemre végre sikerült egy régi zárható tanksapkát szerezni, mérőkupásat! De nincs kulcs. Kérdésem: ezeknek egységes volt a zára, és másik ilyen típusú tanksapkák kulcsa is nyitja? Az leegyszerűsítené a dolgot egy kulcsmásolás szintjére. A csináltatást egy helyen már megkérdeztem, de 5000-ért vállalták volna zár alapján. Egy kulcsért??!! De ha nem lesz más megoldás...
A válaszokat előre is köszönöm.
Én úgy tudom, hogy azok nem egységkulcsok voltak.Én is 4-5 körül tudok ilyen kulcsmegoldást.Tehát reális az ár, mármint elrugaszkodott ár, de felénk is annyiért gyártanak hozzá.
Avatar
taluga
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.10.16. 16:05
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Leányfalu

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: taluga »

Üdv Mindenkinek!
Ez az első megszólalásom itt a fórumon, és rögtön egy kérdéssel kezdek:)
TS 250/1-esemre végre sikerült egy régi zárható tanksapkát szerezni, mérőkupásat! De nincs kulcs. Kérdésem: ezeknek egységes volt a zára, és másik ilyen típusú tanksapkák kulcsa is nyitja? Az leegyszerűsítené a dolgot egy kulcsmásolás szintjére. A csináltatást egy helyen már megkérdeztem, de 5000-ért vállalták volna zár alapján. Egy kulcsért??!! De ha nem lesz más megoldás...
A válaszokat előre is köszönöm.
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: smate »

Helló, az etz 125-ös és a ts 125-ös gázbowdenje egyforma hosszú ?, az oldalon volt egy fájl erről de most nem találom
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

MrDok írta: És ez alatt a 20 km alatt kiitta a frissen tankolt mennyiséget.......... :mrgreen:
Remélhetőleg nem kaját be majdnem 8 litert ;) Így visszagondolva meglepően jól ment 80-90 körül így is simán jött. Most beleraktam egy BVF 130 fővúvit 125 volt benne amúgy . Megy vele mint a sakál idáig nyélgázon horkolt a motor most zokszó nélkül gyorsul mint az állat 3. pontosan 6000 ig forgott ki gyári adat szerint 5500 on van a max teljesítmény rettentő 19 paci ;) tehát fasza minden most szerintem.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

nova001155 írta:Múltnap jöttem hazafele előztem egy kocsisort és egyszer csak bumm a gép köpködött füstölt és alig ment csak kisgázzal kb félig még ment onnan már nem volt jó de még így is hazajöttem 20 km 90-100 as tempóval. Előtte tankoltam azt hittem kevés benne az olaj 1:70 re sikerült hogy megszorul de nem volt gond vele úgy nem éreztem.
Ma szétszedtem a karbit és elég érdekes látvány fogadott.
http://kepgep.hu/2012/04/10/main/DSC_0048.html
http://kepgep.hu/2012/04/10/main/DSC_0047.html
Tapasztalatot vonja le mindenki ;)
És ez alatt a 20 km alatt kiitta a frissen tankolt mennyiséget.......... :mrgreen:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Múltnap jöttem hazafele előztem egy kocsisort és egyszer csak bumm a gép köpködött füstölt és alig ment csak kisgázzal kb félig még ment onnan már nem volt jó de még így is hazajöttem 20 km 90-100 as tempóval. Előtte tankoltam azt hittem kevés benne az olaj 1:70 re sikerült hogy megszorul de nem volt gond vele úgy nem éreztem.
Ma szétszedtem a karbit és elég érdekes látvány fogadott.
http://kepgep.hu/2012/04/10/main/DSC_0048.html
http://kepgep.hu/2012/04/10/main/DSC_0047.html
Tapasztalatot vonja le mindenki ;)
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: smate »

Helló, az etz 125-ös és a ts 125-ös gázbowdenje egyforma hosszú ?, az oldalon volt egy fájl erről de most nem találom
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára smate 2012.04.11. 19:21-kor.
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Cat »

Üdv

Mivel a karbi forgott a szívótorokban így lecseréltem.
Kérdés:
Ért az valamit, hogy kivan bővítve(jó alaposan) polírozva a cső..?

Ami itthon volt amit felraktam az rövidebb cső kb 1,5 - 2cm rel.
Az akkor valami más típusé lenne?
Okoz valami javulást rosszabbodást? :)
Most frankó a karbi, nem mozog nem forog...
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

pempelli írta:Hol láttál OMG csapot ennyiért?
Futármotorosbolt... mint kb minden ami egy kicsit is nem gagyi, mint a mofaker és társai...
De ezt épp a mofában is lehet kapni eszerint:

http://shophunter.eu/hu/prod_det.php?pr ... _s51_olasz

Szóval ilyen, átlátszó vizeszsákos, szép kidolgozású.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Hol láttál OMG csapot ennyiért?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Alfa írta:
pempelli írta:Még egy kérdés,ha a benzincsapom kicsit átenged a karbinak attól még le kell zárnia ugye?
2-3 órát tartja magát aztán elkezd csöpögni az alján a túlfolyón.
Igen, ez tűszelep gond. Valami kosz van a kúpon, vagy ki van verődve, el van kopva. De a szivárgó benzincsap nem állapot.

Új benzincsap 1500 ft, de az már a fasza minőség (átlátszó ülepítős, szűrős, OMG van ráírva, nagyomn szép esztétikus, illik a motorhoz), új tűszelep kb 3-400, és jók az utángyártottak is, meg a boltban is lehet tesztelni.

Tűszelep tesztelés: belefújsz a fúvókának kinéző lyukon úgy h lefele nézel, ekkor átenged. Majd belefújsz úgy is hogy felfele nézel, ekkor nem szabad picit sem érezned hogy át tudsz fújni rajta.

Ez teljes karbinál is működik, de ha nem szereted a szádba csorgó benzin ízét, akkor nehezebb :roll:
Benzincsap 3 hónapos ,ennyit a kisipar remekeiről.
Tűszelep van itthon ,kicserélem majd.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

pempelli írta:Még egy kérdés,ha a benzincsapom kicsit átenged a karbinak attól még le kell zárnia ugye?
2-3 órát tartja magát aztán elkezd csöpögni az alján a túlfolyón.
Igen, ez tűszelep gond. Valami kosz van a kúpon, vagy ki van verődve, el van kopva. De a szivárgó benzincsap nem állapot.

Új benzincsap 1500 ft, de az már a fasza minőség (átlátszó ülepítős, szűrős, OMG van ráírva, nagyomn szép esztétikus, illik a motorhoz), új tűszelep kb 3-400, és jók az utángyártottak is, meg a boltban is lehet tesztelni.

Tűszelep tesztelés: belefújsz a fúvókának kinéző lyukon úgy h lefele nézel, ekkor átenged. Majd belefújsz úgy is hogy felfele nézel, ekkor nem szabad picit sem érezned hogy át tudsz fújni rajta.

Ez teljes karbinál is működik, de ha nem szereted a szádba csorgó benzin ízét, akkor nehezebb :roll:
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Még egy kérdés,ha a benzincsapom kicsit átenged a karbinak attól még le kell zárnia ugye?
2-3 órát tartja magát aztán elkezd csöpögni az alján a túlfolyón.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Na úgy néz ki a szívató gumi volt a ludas,most szép 900-1000-es alapjáratot lehet állítani a paripának.
Bár picit még füstöl de szerintem alapjáraton pörgetve mindegyik,kipróbálni nem tudtam esik ez a fránya eső.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

pempelli írta:
gabsic írta:Benzinszint jó?
ha igen, akkor a szivató lehet a ludas, mivel a tűnek a legdúsabb álástól kéne egyel visszább lennie kiindulási alapként.
Szerintem szedd le, nézd át (tűszelep, benzinszínt, stb), állítsd be, és utána kísérletezz tovább.
Benzinszint jó 14-15 mm.
Ha szívató nem zár rendesen okozhat olyat hogy nem reagál a állító csavarokra?
de még mennyire! sőt, be is fullad tőle... próbáld a szelepüléket jól kitakarítani,egy új gumi is lehet jó, az utángyártott kb3 percig, delegalább tudni fogod mi a baj
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

gabsic írta:Benzinszint jó?
ha igen, akkor a szivató lehet a ludas, mivel a tűnek a legdúsabb álástól kéne egyel visszább lennie kiindulási alapként.
Szerintem szedd le, nézd át (tűszelep, benzinszínt, stb), állítsd be, és utána kísérletezz tovább.
Benzinszint jó 14-15 mm.
Ha szívató nem zár rendesen okozhat olyat hogy nem reagál a állító csavarokra?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Benzinszint jó?
ha igen, akkor a szivató lehet a ludas, mivel a tűnek a legdúsabb álástól kéne egyel visszább lennie kiindulási alapként.
Szerintem szedd le, nézd át (tűszelep, benzinszínt, stb), állítsd be, és utána kísérletezz tovább.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Nem tudom mennyire számít hogy nem sima a szivató gumi alja hanem már be van állva kicsi karika látszik rajta.
Ezt a sima karbiból raktam át mert nem volt a csatoshoz.elvileg egyforma nem?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Alfa írta:
pempelli írta:Srácok.

Segítségre lenne szükségem.
Felraktam ma a csatos karbit 250-es ETZ-re,füstöl vele mint az állat,tűt már az utolsó előtti állásba tettem szóval majdnem leg lent van.
135-ös fúvóka van benne,5 perc szórakozás után beköpte a gyertyát,(korom fekete pedig fullszint olaj van benne)a két állító csavarra szinte nem is reagál ,ki sem pörög,hirtelen gázra fullad.
Ötleteket várok.
Nézd meg a szívatót és az alapjárati rendszert
Pontosabban mit még nem ismerem ezt a karbit,nem csörög azt már észrevettem.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

pempelli írta:Srácok.

Segítségre lenne szükségem.
Felraktam ma a csatos karbit 250-es ETZ-re,füstöl vele mint az állat,tűt már az utolsó előtti állásba tettem szóval majdnem leg lent van.
135-ös fúvóka van benne,5 perc szórakozás után beköpte a gyertyát,(korom fekete pedig fullszint olaj van benne)a két állító csavarra szinte nem is reagál ,ki sem pörög,hirtelen gázra fullad.
Ötleteket várok.
Nézd meg a szívatót és az alapjárati rendszert
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok.

Segítségre lenne szükségem.
Felraktam ma a csatos karbit 250-es ETZ-re,füstöl vele mint az állat,tűt már az utolsó előtti állásba tettem szóval majdnem leg lent van.
135-ös fúvóka van benne,5 perc szórakozás után beköpte a gyertyát,(korom fekete pedig fullszint olaj van benne)a két állító csavarra szinte nem is reagál ,ki sem pörög,hirtelen gázra fullad.
Ötleteket várok.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

kiszsebi írta: 2. lépés: olvass vissza.
4. lépés: kezdd el módszeresen az átvizsgálást: ...

3. lépés: Írd le pontosan mi a problémád. Utána újraindul-e? Alapjáraton hogy működik? Akkor fel lehet-e pörgetni? Hogyan hörög le pontosan? (rángat, nem veszi a gázt, vagy csak simán leáll) Világítás nélkül változik-e a dolog?

Távolból amúgy se egyszerű szerelni, hát még úgy, hogy azt se tudjuk mi a baj pontosan.... :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: dkari »

kiszsebi írta:
KILL3R etz írta:Én tudom mi a baja!

Elromlott.... :twisted: :D
aztán majd jönnek az olyanok, hogy mert "kistézé", meg ilyesmik...
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Egyébként ilyen jellegű hibákkal tele van a fórum. Kicsit vissza kéne olvasni, én is innen tanultam meg szerelni, mert hát ugye kőműves volnék :twisted:
](*,) :smt067 :smt067
:mrgreen:
1. lépés: döntsd el, hogy értesz-e a motorok működéséhez, van-e kedved szerelgetni. Ha nem, vidd el szerelőhöz.
Ha van, akkor:
2. lépés: olvass vissza.
4. lépés: kezdd el módszeresen az átvizsgálást: tanksapka, benzincsap, karburátor, gyújtás (gyertya, kábelek, gyújtás jeladó (ami ugye elég gyakran a megszakító)), levegőszűrő, kipufogó.
5. lépés: hárítsd el a hibá(ka)t, mert rendszerint több is van.
és eztán élvezd a motorozást.

Ne feledje senki, hogy a szerelés, főleg egy idősebb masináé, TÜRELEMJÁTÉK, megfontoltan, kapkodás nélkül szabad csak végezni :!:
"Ne feledje senki, hogy a szerelés, főleg egy idősebb masináé, TÜRELEMJÁTÉK, megfontoltan, kapkodás nélkül szabad csak végezni :!:"


Akárcsak bontott kisméretű téglával falazni :smt003 :smt003 :smt003
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

KILL3R etz írta:Én tudom mi a baja!

Elromlott.... :twisted: :D
aztán majd jönnek az olyanok, hogy mert "kistézé", meg ilyesmik...
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Egyébként ilyen jellegű hibákkal tele van a fórum. Kicsit vissza kéne olvasni, én is innen tanultam meg szerelni, mert hát ugye kőműves volnék :twisted:
](*,) :smt067 :smt067
:mrgreen:
1. lépés: döntsd el, hogy értesz-e a motorok működéséhez, van-e kedved szerelgetni. Ha nem, vidd el szerelőhöz.
Ha van, akkor:
2. lépés: olvass vissza.
4. lépés: kezdd el módszeresen az átvizsgálást: tanksapka, benzincsap, karburátor, gyújtás (gyertya, kábelek, gyújtás jeladó (ami ugye elég gyakran a megszakító)), levegőszűrő, kipufogó.
5. lépés: hárítsd el a hibá(ka)t, mert rendszerint több is van.
és eztán élvezd a motorozást.

Ne feledje senki, hogy a szerelés, főleg egy idősebb masináé, TÜRELEMJÁTÉK, megfontoltan, kapkodás nélkül szabad csak végezni :!:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én tudom mi a baja!

Elromlott.... :twisted: :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
szecsi90
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.04.03. 18:10
MZ-d típusa: etz125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szecsi90 »

Azt szeretném kérdezni h most vettem egy etz 125öst és ha elindulok vele akkor lehörög!! ha vki tudja mi baja lehet szóljon.. köszönöm
Kép
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

pempelli írta: Nagyobb csavarral állítod az alapjáratot kisebbel a levegőt?
Körülbelül milyen beállításokkal próbálkozzak.
Nagyobb csavar az alapjárat, a kis csavar pedig a nagycsavar által engedett levegőhöz milyen arányban menjen benzin. (tehát a kis csavar nem analóg a hagyományos karbi levegőcsavarjával!)

Én kb a gyárilag előírt értékre szoktam állítani a kicsit, aztán a nagyal egy alacsony (800-900 körüli) alapjáratot meghagyni.
Elindulok, melegre járatom, és aztán kis lépésekben elkezdem állítani a kis csavart. megyek egy kicsit, majd újabb állítás. Nálam 1/8-ad fordulat is érezhető változást produkál. (elsősorban a gázelvételkor jelentkező rángatási jelenségeknél)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

gabsic írta:
pempelli írta:Csatos karbi fő fúvóka mérete 135 vagy 130?
Könyve 130-at ír.
Szerintem tökmindegy a könyv mit ír. (az a gyári új beállításkor jó volt, de azóta már 876 különböző alkatrész 978434féleképpen kopott)
Amelyikkel jobban viselkedik a motor, azt rakd bele.

(egyébként 130 a gyári)
Nekem 135 van benne, azzal jobban muzsikál.
Nagyobb csavarral állítod az alapjáratot kisebbel a levegőt?
Körülbelül milyen beállításokkal próbálkozzak.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Na kb 600 km-re van adatom mióta elhoztam Bambitól a módosított vezérlésű gépet. Ezalatt mindig teletankoltam, és minden benzinszámlát eltettem, ráírva a km állást.

Szinte mindig (90%) utassal és fejidommal használom, felcuccolva. Az adatokban benne van egy Bp-Szeged-Bp táv, egy biatorbágyi túra, egy Üllő-Gyömrő-Bp, és néhány más kisebb kiruccanás. Tehát teljesen vegyes, kb 30-40 km autópálya, jó sok város, és jó sok országút.

Nem tudom mit csinált vele Bambi pontosan, de a motor képességei erősen javultak. Sokkal jobban pörög, és fent erős is lett, a gázreakcó közvetlenebb. A kémény vége már sose nedves, előtte voltak ilyen problémáim. Alacsony fordulaton megmararadt a nyomaték.

Városban 60 körül, országúton 100 magasságában közlekedek, Szegedről felfele jövet a teljes ellenszélben is általában 90 felett, de 85 alá csak akkor mentem ha erre vonatkozó tábla volt. Gyorsításoknál nem tökölök, meghúzom neki, most hogy szeret pörögni, ennek már értelme is van. A fogyasztás pontosan 5l/100 km-re jött ki, 30N2-5 karbival. Szerintem ez jó, régen 4,5 körül volt, de tizedennyire se ment jól. Ajánlom mindenkinek ezt a kis átalakítást, közepes pénzért jó dolgot lehet kapni a Mesternél. :roll:
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

pempelli írta:Csatos karbi fő fúvóka mérete 135 vagy 130?
Könyve 130-at ír.
Szerintem tökmindegy a könyv mit ír. (az a gyári új beállításkor jó volt, de azóta már 876 különböző alkatrész 978434féleképpen kopott)
Amelyikkel jobban viselkedik a motor, azt rakd bele.

(egyébként 130 a gyári)
Nekem 135 van benne, azzal jobban muzsikál.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

hell írta:Küldés folyamatban, de ez a szél miatt hol van net hol nincs. Majd jelezd priviben ha megkaptad. Lehet persze hogy ma nem ér oda...
ok
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Küldés folyamatban, de ez a szél miatt hol van net hol nincs. Majd jelezd priviben ha megkaptad. Lehet persze hogy ma nem ér oda...

Szerk.: elméletileg ment...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2012.04.01. 19:18-kor.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 48 vendég