Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Csatos karbi fő fúvóka mérete 135 vagy 130?
Könyve 130-at ír.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

hell írta:Adj egy email címet és elküldöm neked a gyári könyvét pár oldalban sok okkoság le van irva!
Ment.

Előre is köszi.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Adj egy email címet és elküldöm neked a gyári könyvét pár oldalban sok okkoság le van irva!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Csatos karbi beállításban tudna valaki segíteni?
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Andersen írta:Sziasztok!

Olyan problémám lenne 125-ös ETZ-mell, hogy ha odahúzom neki akkor elkezd pörögni 1mp ig majd fullad majd megint gyújt vagy kettőt és megint fullad és így tovább...

Alapjáraton elpüfög úgy ahogy kellene, kicsi gáznál is felpörög. Gyújtást néztem mindig szikrít holtpont előtt ha kézzel forgatom a főtengelyt, karbit szétszedtem kitakarítottam....

Benzinszint is jó. A gyújtást, kalapácsot akárhova állítom a probléma megmarad. Állítottam a levegőcsavaron is semmi lényegi változás ezzel a fuldoklással kapcsolatban.


Köszönöm előre is a válaszokat.
Szerintem sokat kap, valószínüleg emiatt is füstöl nagyon. Próbáld a sűbertűt teljesen leengedni.
Kép
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: dkari »

Norbu írta:Ja,és köszi.Érdekes a másikban 135-ös volt és xarabbul ment.
A nagyobb főfúvóka ugyanúgy problémát okozhat mint a kisebb.
Olvastam egy cikket igaz robogó tuningról szólt. Adott volt egy Aprilia tuningolt robi. Gyári főfúvóka 87-es ezzel volt 8.5le. Tettek bele 102-es főfúvókát ezzel 9.4 le lett.
Aztán raktak bele egy kisebb a két méret közti 97-es főfúvókát és ezzel 10.5le lett a teljesítménye.
Norbu
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2012.02.23. 02:38
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátrafüred-Abasár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Norbu »

Ja,és köszi.Érdekes a másikban 135-ös volt és xarabbul ment.
Norbu
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2012.02.23. 02:38
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátrafüred-Abasár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Norbu »

Dénes írta:Most az a baj, hogy túl jól megy? Nehogy már hozzányúlj! :twisted: Mondjuk tényleg nem minden, hogy jól megy. Racing motoromat kb. teljesgázos gyorsulásra karburáltam, hogy a lehető legjobban húzzon, de kész kínlódás utcán menni vele.

Amúgy meg tudom: 117!

Nem baj :mrgreen: nem is nyúlok hzzá,csak kíváncsi lennék mekkora fúvóka van benne.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Most az a baj, hogy túl jól megy? Nehogy már hozzányúlj! :twisted: Mondjuk tényleg nem minden, hogy jól megy. Racing motoromat kb. teljesgázos gyorsulásra karburáltam, hogy a lehető legjobban húzzon, de kész kínlódás utcán menni vele.

Amúgy meg tudom: 117!
Norbu
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2012.02.23. 02:38
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátrafüred-Abasár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Norbu »

Sziasztok.Nem tudja valaki,hogy a gyári csatos Bingben mekkora a főfúka?Már felraktam nincs kedvem leszedni,de túl jól megy vele a régihez képest....gyanús,hogy a fogyi is több lesz.

http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... L_BING.php

Erről lenne itt szó,amúgy faja tényleg jól megy és jól indul.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Andersen írta:
Természetesen használhatod a "szikrít"* szót de csak idézőjelben, és magyarázattal a lap alján :D
A következő van: A gyújtást belőttem holtpont elé 3 mm el (dugattyúnál mérve) A karbin a levegőcsavart betekertem tökig majd két fordulatot kihajtottam. A probléma megmaradt. Beindul simán alapjáratom igaz nincs de elpüfög ha játszok a gázzal. Ha kicsit húzok rajta a motor felpörög, de ha odahúzom neki akkor durran kettőt majd fullad majd durran és így tovább. Ilyenkor már képes puffogni csörögni csattogni villámlani is... És a füstről ne is beszéljünk:D
Kondit, gyertyát is cseréltem. Keverékre gyanakszom én is. De a levegőcsavaron állítva ilyen tekintetben nincs lényegi változás.
Trafó.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Andersen
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.03.31. 12:44
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andersen »

MrDok írta:
Andersen írta:Sziasztok!

Olyan problémám lenne 125-ös ETZ-mell, hogy ha odahúzom neki akkor elkezd pörögni 1mp ig majd fullad majd megint gyújt vagy kettőt és megint fullad és így tovább...

Alapjáraton elpüfög úgy ahogy kellene, kicsi gáznál is felpörög. Gyújtást néztem mindig szikrít holtpont előtt ha kézzel forgatom a főtengelyt, karbit szétszedtem kitakarítottam....

Benzinszint is jó. A gyújtást, kalapácsot akárhova állítom a probléma megmarad. Állítottam a levegőcsavaron is semmi lényegi változás ezzel a fuldoklással kapcsolatban.


Köszönöm előre is a válaszokat.
Üdv a fórumon!
Ez az a tipikus tünet amit hallani kéne, hogy mi okozza. De azért tippek: Gyertyacsere, ha nem javul trafó és kondi, de okozhatja keverék dúsulás,vagy szegényedés is. Légszűrőt is nézd meg.
A "gyújtást, kalapácsot" nem akárhova kell állítani, hanem a megadott értékekre beállítani. :wink:

Nem hagyhatom szó nélkül: "szikrít" fantasztikus rövidítése az igencsak hosszú szikrázik, illetve szikrát ad szavaknak! Műszaki nyelvújítás! =D> Tényleg tetszik! Kölcsönözhetem Tőled?
Természetesen használhatod a "szikrít"* szót de csak idézőjelben, és magyarázattal a lap alján :D
A következő van: A gyújtást belőttem holtpont elé 3 mm el (dugattyúnál mérve) A karbin a levegőcsavart betekertem tökig majd két fordulatot kihajtottam. A probléma megmaradt. Beindul simán alapjáratom igaz nincs de elpüfög ha játszok a gázzal. Ha kicsit húzok rajta a motor felpörög, de ha odahúzom neki akkor durran kettőt majd fullad majd durran és így tovább. Ilyenkor már képes puffogni csörögni csattogni villámlani is... És a füstről ne is beszéljünk:D
Kondit, gyertyát is cseréltem. Keverékre gyanakszom én is. De a levegőcsavaron állítva ilyen tekintetben nincs lényegi változás.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Andersen írta:Sziasztok!

Olyan problémám lenne 125-ös ETZ-mell, hogy ha odahúzom neki akkor elkezd pörögni 1mp ig majd fullad majd megint gyújt vagy kettőt és megint fullad és így tovább...

Alapjáraton elpüfög úgy ahogy kellene, kicsi gáznál is felpörög. Gyújtást néztem mindig szikrít holtpont előtt ha kézzel forgatom a főtengelyt, karbit szétszedtem kitakarítottam....

Benzinszint is jó. A gyújtást, kalapácsot akárhova állítom a probléma megmarad. Állítottam a levegőcsavaron is semmi lényegi változás ezzel a fuldoklással kapcsolatban.


Köszönöm előre is a válaszokat.
Üdv a fórumon!
Ez az a tipikus tünet amit hallani kéne, hogy mi okozza. De azért tippek: Gyertyacsere, ha nem javul trafó és kondi, de okozhatja keverék dúsulás,vagy szegényedés is. Légszűrőt is nézd meg.
A "gyújtást, kalapácsot" nem akárhova kell állítani, hanem a megadott értékekre beállítani. :wink:

Nem hagyhatom szó nélkül: "szikrít" fantasztikus rövidítése az igencsak hosszú szikrázik, illetve szikrát ad szavaknak! Műszaki nyelvújítás! =D> Tényleg tetszik! Kölcsönözhetem Tőled?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

ETZ 251-es csatoskarbi úszószintje ugyan annyi mint a simáé?
Mibe tegyem a karbit és mennyi időre hogy szépen kiázzon minden belőle?
Andersen
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.03.31. 12:44
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andersen »

Sziasztok!

Olyan problémám lenne 125-ös ETZ-mell, hogy ha odahúzom neki akkor elkezd pörögni 1mp ig majd fullad majd megint gyújt vagy kettőt és megint fullad és így tovább...

Alapjáraton elpüfög úgy ahogy kellene, kicsi gáznál is felpörög. Gyújtást néztem mindig szikrít holtpont előtt ha kézzel forgatom a főtengelyt, karbit szétszedtem kitakarítottam....

Benzinszint is jó. A gyújtást, kalapácsot akárhova állítom a probléma megmarad. Állítottam a levegőcsavaron is semmi lényegi változás ezzel a fuldoklással kapcsolatban.


Köszönöm előre is a válaszokat.
hdani93
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hdani93 »

Cat írta:Egy alom az összes cucc, a friss motoron vannak(Festékes Mz) :)
Csak most nekiálltam és átlesem a dolgokat, amit hibaként gondolok azokat rendbe rakom
Van itthon másik karbim, szívótorkom, valszeg rápróbálom majd ;)

Tanknak nekilátok csörgetni a hétvégén akkor :)



Ajánlanám a betonkeverőre való felkötözést. Kevésbé fárasztó. :)
Kép
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Cat »

Egy alom az összes cucc, a friss motoron vannak(Festékes Mz) :)
Csak most nekiálltam és átlesem a dolgokat, amit hibaként gondolok azokat rendbe rakom
Van itthon másik karbim, szívótorkom, valszeg rápróbálom majd ;)

Tanknak nekilátok csörgetni a hétvégén akkor :)
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Ezek után meggondolom mennyi Colát fogok inni.. :lol: Visszatérve , a perselyezés segíthet, vagy átmeneti megoldásként én pl a karbi csonkjára egy vastagabb gumiszalagot tekernék.
Kép
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Troster »

Szívótorok karbi egy alomból valóak?: :D
Még nem próbáltam ki, halottam valahonnan, hogy Coca Cólát kell a tankba önteni, de nem a tescóst, hanem az igazit, és az 3 nap alatt kifejti a hatását.(kupak a tankra rázárva)Mindenesetre elgondolkodtató, ha a csontot is lebontja...
Amit viszont már próbáltam a szokásos, csavarok a tankba, aztán rázogatás amíg a kezed ki nem áll..(na itt remélem senki nem érti félre a dolgokat :D )Én utána rozsdamarót borítok bele vagy 2 litert, vagy egy kis E85-öt, aztán forró trisós víz, tiszta víz, száradás...
Ezt átgondolván, még lehet a cola a legolcsóbb....
A súbernek elméletileg kicsit húzósan kéne mennie, nem kéne lötyögbie.Na ilyen karbit már nem fogsz találni az életben soha, úgyhogy ezzel együtt kell élni.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Karbira a jó megoldás a perselyezés, mindkét esetben. Kb 15e. Ha az egri szaki még csinálja.

Átmeneti megoldásnak a szívótorokhoz be lehet tenni sörösdobozból vágott íveket. Alulra-felülre egy negyed körív pl.
Vagy egy új szívótorok, ha még nincs a karbi kiverődve-kikopva.

Ha van alapjárat, meg jól megy a motor, akkor szerintem a súbert ne bántsd. Had csörögjön... :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Cat »

Forog a karbi a torokban hiába van koppra húzva..
Általános megoldás?
Torkot levenni és kicsit megfűrészelni a bevágását, hogy nagyobbat tudjon fogni?
Karbiban a súber ahol megy fel le, a karbi kicsit bordás, illetve a súber oldala is..
vízpapírral ha felcsiszolom az segíthet? Mennyit lötyöghet amugy itt?

Tankból vakrozsdát mivel lehet kikapni?
öntsek bele rozsdamarót? aztán öblögetni benzinnel?
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

kisTS-ben mennyire használható a kisETZ utángyártott súbertű? :roll:
Csinálom a kék kisTS-t, és mást nem tudnék hozzá venni :(
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Perec írta:Egy 34-es karbi? Grafi nem ezt blogolta. Mondjuk 8 literről 6-ra lehet :)
Ops, csak a márkanévig jutottam el :mrgreen:
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Perec »

Seclusion írta:Állítólag jó 250es ETZre, fogyasztást visszafogja picit.
Egy 34-es karbi? Grafi nem ezt blogolta. Mondjuk 8 literről 6-ra lehet :)

Daczy: Koszos légszűrő túldúsulást okoz, cserélve lehet kevesebbet kap a kelleténél.
Gyertyakép-gyári azaz 14/8/260- (fogyasztás, füstölés) mondana valamit, ha fehéredik (ill. szerény): kaphat keveset.
Teljes gáznál főfúvóka, 1/3-2/3 gáznál a tűhelyzet szabályoz, alatta alapjárati, esetedben főfúvóka a gyanús, esetleg a benzinutánpótlás.
Ha most _kicsit_ keveset kap: ha tömődik a szűrőn, ill. nyáron melegben még lehet pont optimális.
Kép
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

gabsic írta:Koso karburátorról hallott már valaki valamit?
Állítólag jó 250es ETZre, fogyasztást visszafogja picit.
Avatar
Daczy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2011.10.08. 12:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Daczy »

Légszűrő és gyertyacsere után (légszűrő nagyon mocskos volt, csoda, hogy szívott még rajta....) megszüntek az alapjárati gondjaim, érezhetően fellélegzett a gép, de mintha felül elgyengült volna. Alig van ereje, alig akar 100-ra gyorsulni, a régi szűrővel emlékeim szerint jobban ment. Karbit kéne hangolni vajon?
Original MZ ETZ 125 De Luxe Since 1986
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Koso karburátorról hallott már valaki valamit?
Kép
Ilyet tudnák jó áron szerezni: http://www.scooterracing.hu/product_inf ... ts_id=1247
Keihin PWK másolata, taiwani cucc.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára gabsic 2012.03.26. 05:36-kor.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Valaki pár szóban elmondaná a etz250 -es csatos karbi beállítását,melyik csavar mire szolgál ,úszószint ,fúvókák stb.
Előre is köszönöm.
Norbu
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2012.02.23. 02:38
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátrafüred-Abasár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Norbu »

[-o< Sziasztok .Érdeklődnék,hogy nem-e tud valaki egy tuti helyet ahol német bvf vagy bing porlasztó szerezhető .Nem találok sehol,elfogyott állítólag és nem is lesz már..?kérdeztem pár használtat is,de senki nem merte vállalni,hogy tökéletes,ha tudnátok segíteni nagyon megköszönném.
Szárnyati Géza
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2012.01.23. 22:31
MZ-d típusa: Mz Ts250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szárnyati Géza »

Ha csopper, akkor inkább a Jawa tankkal próálkozz szerintem. Több MZ-n is láttam már Jawa csepptankot. De a pancsi is szóba jöhet.
Gyakorlatilag csinálnod kell olyan felfogató füleket ami a TS tankon volt, és azt hozzáhegeszteni az új tankhoz. Vagy ha a hely megengedi a tankon meglévő felfogatóponthoz is csavarozhatod, ahogy majd adja magát.
Ha optikailag átalakítod a vasat az nem baj, de könyörgöm, a következőkhöz ne nyúlj: váz és futómű. Egy megtoldott villa nem feltétlenül a biztonság záloga, a hegesztett vázból pedig később lehetnek jogi problémák.
Más sárvédő/tank/stb az nem okozhat különösebb gondot, ha a jóízlés határain belül maradsz. (láttam már indián tollakkal feldíszített almazöld csopper 251-est ami valami borzalmas volt)

Egyébként ezzel nincs is gond szerintem, én meg a 251-esemet próbálom minden tekintetben 301-essé alakítani.
Szóval sok sikert az átalakításhoz, és ha van még kérdésed kérdezz, nem harapjuk le a fejed, még ha esetleg most úgy is tűnt. PEACE! :-" :mrgreen:[/quote]

Azért döntöttem emellett a tank mellett, mert az űrtartalom is fontos nekem. Ez a tank kb. 18l, mint az eredeti. Így nem kell 80km-enként megállni tankolni. A villához am eszem ágában sincs nyúlni, a vázhoz meg nem is tenném, abból csak baj lehet. Az ízlésemről azt gondolom, h egészen normális. Ilyen gusztustalan dolgokat nem fogok csinálni:-)
Köszönöm a segítséget!
Üdv
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Köszi a választ! :wink:
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

pedro121 írta:Üdv!
Valaki meg tudná mondani mekkora egy 250-es ETZ karbi gyári síbertűjének az átmérője? Mert nekem van itthon 3 síbertűm de mind a 3 más-más átmérővel rendelkezik :D
Köszi előre is a választ!
Itt van ez a táblázat a tű méreteivel: http://www.szocimotoros.hu/download/mz_ ... elestu.gif

Neked a C6-os tű kellene
Kép
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Üdv!
Valaki meg tudná mondani mekkora egy 250-es ETZ karbi gyári síbertűjének az átmérője? Mert nekem van itthon 3 síbertűm de mind a 3 más-más átmérővel rendelkezik :D
Köszi előre is a választ!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Szárnyati Géza írta:
gabsic írta: OFF:
Ha érdekel a véleményem:
- elég egy helyen megkérdezni, aki tudja, rakott fel ilyet, stb az úgyis válaszol.
- SZVSZ egy TS250-re, ami ugye már veterán korú gép, szentségtörés más motor tankját feleszkábálni, de ha neked az tetszik, akkor nyugodtan. Amúgy meg inkább Jawa csepptank, az szebb, bár csopperesítéshez van csak értelme szerintem. Bár MZ-ből "csoppert" csinálni, az megintcsak szentségtörés...
- Igazából BÁRMILYEN tankot rá lehet eszkábálni, akár még zsiguliét is, minden csak lakatosmunka kérdése :-" ](*,)


ON:
Szerintem még nem rakott fel senki Pancsi tankot (legalábbis ilyet még nem láttam), szóval: megméred a váz szélességét. Van ekkora hely a tank belsejében? Igen? Akkor csurig feltöltöd a tankot vízzel, így már tudsz rá tartófüleket hegeszteni robbanásveszély nélkül. Utána kiöntöd a vizet, etanollal átöblíted 2-3x, kiszárítod, aztán festés után mehet is fel.

Egyébként miért nem jó a TS tank?
Szóval: Észben tartom majd ezt az egy helyre írjam dolgot. Logikus, végülis. Most ismerkedek ezzel a fórumozás dologgal. Köszi.
Tudom, h sok ember szerint szentségtörés az ilyesmi, és nem is vitatkozom. Nekem is vannak olyan témák, ahol hasonlóan érzek. Én nem azért vettem MZ-t, mert MZ fan vagyok. Erre volt pénzem, és mindenképpen motorozni akarok.
Am a motorom csopperesítve van, és azt akarom folytatni. Nem törekszem tipustisztaságra, hanem hogy legyen egy vagány csopperem. Remélem, azért ha találkozunk, senki nem fog megkövezni:)
A kérdésem pedig ara vonatkozott, h a vázhoz való hozzányúlás nélkül meg lehet-e csinálni. Remélem, sikerül.

Nagyon megszerettem egyébként az MZ-met, elbűvöl az esetlenségének a bája. Egy új világot nyitott meg nekem: a veterán motorokét. Asszem el is fogok merülni benne. Amire most lehetőségem van az az, hogy motorozok, és próbálom a lehető legjobbat kihozni a kis"csopperemből"...
Ha csopper, akkor inkább a Jawa tankkal próálkozz szerintem. Több MZ-n is láttam már Jawa csepptankot. De a pancsi is szóba jöhet.
Gyakorlatilag csinálnod kell olyan felfogató füleket ami a TS tankon volt, és azt hozzáhegeszteni az új tankhoz. Vagy ha a hely megengedi a tankon meglévő felfogatóponthoz is csavarozhatod, ahogy majd adja magát.
Ha optikailag átalakítod a vasat az nem baj, de könyörgöm, a következőkhöz ne nyúlj: váz és futómű. Egy megtoldott villa nem feltétlenül a biztonság záloga, a hegesztett vázból pedig később lehetnek jogi problémák.
Más sárvédő/tank/stb az nem okozhat különösebb gondot, ha a jóízlés határain belül maradsz. (láttam már indián tollakkal feldíszített almazöld csopper 251-est ami valami borzalmas volt)

Egyébként ezzel nincs is gond szerintem, én meg a 251-esemet próbálom minden tekintetben 301-essé alakítani.
Szóval sok sikert az átalakításhoz, és ha van még kérdésed kérdezz, nem harapjuk le a fejed, még ha esetleg most úgy is tűnt. PEACE! :-" :mrgreen:
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Cat »

Off

Nekem is chopper stílus jön be a perkóval...

On

Ő azt írja pancsi tank van rajta, esetleg érdeklődj tőle, mit hol hogyan sikerült;)
http://aprod.hu/hirdetes/ts-250-1-IDcvn9.html

Üdv
Cat
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Szárnyati Géza
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2012.01.23. 22:31
MZ-d típusa: Mz Ts250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szárnyati Géza »

gabsic írta: OFF:
Ha érdekel a véleményem:
- elég egy helyen megkérdezni, aki tudja, rakott fel ilyet, stb az úgyis válaszol.
- SZVSZ egy TS250-re, ami ugye már veterán korú gép, szentségtörés más motor tankját feleszkábálni, de ha neked az tetszik, akkor nyugodtan. Amúgy meg inkább Jawa csepptank, az szebb, bár csopperesítéshez van csak értelme szerintem. Bár MZ-ből "csoppert" csinálni, az megintcsak szentségtörés...
- Igazából BÁRMILYEN tankot rá lehet eszkábálni, akár még zsiguliét is, minden csak lakatosmunka kérdése :-" ](*,)


ON:
Szerintem még nem rakott fel senki Pancsi tankot (legalábbis ilyet még nem láttam), szóval: megméred a váz szélességét. Van ekkora hely a tank belsejében? Igen? Akkor csurig feltöltöd a tankot vízzel, így már tudsz rá tartófüleket hegeszteni robbanásveszély nélkül. Utána kiöntöd a vizet, etanollal átöblíted 2-3x, kiszárítod, aztán festés után mehet is fel.

Egyébként miért nem jó a TS tank?
Szóval: Észben tartom majd ezt az egy helyre írjam dolgot. Logikus, végülis. Most ismerkedek ezzel a fórumozás dologgal. Köszi.
Tudom, h sok ember szerint szentségtörés az ilyesmi, és nem is vitatkozom. Nekem is vannak olyan témák, ahol hasonlóan érzek. Én nem azért vettem MZ-t, mert MZ fan vagyok. Erre volt pénzem, és mindenképpen motorozni akarok.
Am a motorom csopperesítve van, és azt akarom folytatni. Nem törekszem tipustisztaságra, hanem hogy legyen egy vagány csopperem. Remélem, azért ha találkozunk, senki nem fog megkövezni:)
A kérdésem pedig ara vonatkozott, h a vázhoz való hozzányúlás nélkül meg lehet-e csinálni. Remélem, sikerül.

Nagyon megszerettem egyébként az MZ-met, elbűvöl az esetlenségének a bája. Egy új világot nyitott meg nekem: a veterán motorokét. Asszem el is fogok merülni benne. Amire most lehetőségem van az az, hogy motorozok, és próbálom a lehető legjobbat kihozni a kis"csopperemből"...
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Szárnyati Géza írta:Hello!
Egy kis segítség kéne: A Pannónia T5 tankja rámegy a TS250-re? Érdemes azzal próbálkozni?

Köszi
OFF:
Ha érdekel a véleményem:
- elég egy helyen megkérdezni, aki tudja, rakott fel ilyet, stb az úgyis válaszol.
- SZVSZ egy TS250-re, ami ugye már veterán korú gép, szentségtörés más motor tankját feleszkábálni, de ha neked az tetszik, akkor nyugodtan. Amúgy meg inkább Jawa csepptank, az szebb, bár csopperesítéshez van csak értelme szerintem. Bár MZ-ből "csoppert" csinálni, az megintcsak szentségtörés...
- Igazából BÁRMILYEN tankot rá lehet eszkábálni, akár még zsiguliét is, minden csak lakatosmunka kérdése :-" ](*,)


ON:
Szerintem még nem rakott fel senki Pancsi tankot (legalábbis ilyet még nem láttam), szóval: megméred a váz szélességét. Van ekkora hely a tank belsejében? Igen? Akkor csurig feltöltöd a tankot vízzel, így már tudsz rá tartófüleket hegeszteni robbanásveszély nélkül. Utána kiöntöd a vizet, etanollal átöblíted 2-3x, kiszárítod, aztán festés után mehet is fel.

Egyébként miért nem jó a TS tank?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Szárnyati Géza
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2012.01.23. 22:31
MZ-d típusa: Mz Ts250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szárnyati Géza »

Hello!
Egy kis segítség kéne: A Pannónia T5 tankja rámegy a TS250-re? Érdemes azzal próbálkozni?

Köszi
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Hujber írta:
seagateh írta:Sziasztok.

250es ETZ(eddig semmi gondja nemvolt) alacsony fordulaton nagyobb gázra horkol. 3000 után húz rendesen ahogy szokott. 2 hete kezdte el ezt csinálni, kitisztítottam a porlasztót, beállítottam gyújtást, új levegőszűrőt kapott, új gyertyát, kompresszió is tökéletes, elméletileg nem szív mellé levegőt és valamiért nem húz ahogy eddig. 1500-2000tól már rendesen húzott eddig. valakinek valami ötlete esetleg?

Köszönöm

Csabi

Elektronikus a gyújtásvezérlésed?
igen
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Hujber »

seagateh írta:Sziasztok.

250es ETZ(eddig semmi gondja nemvolt) alacsony fordulaton nagyobb gázra horkol. 3000 után húz rendesen ahogy szokott. 2 hete kezdte el ezt csinálni, kitisztítottam a porlasztót, beállítottam gyújtást, új levegőszűrőt kapott, új gyertyát, kompresszió is tökéletes, elméletileg nem szív mellé levegőt és valamiért nem húz ahogy eddig. 1500-2000tól már rendesen húzott eddig. valakinek valami ötlete esetleg?

Köszönöm

Csabi

Elektronikus a gyújtásvezérlésed?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Sziasztok.

250es ETZ(eddig semmi gondja nemvolt) alacsony fordulaton nagyobb gázra horkol. 3000 után húz rendesen ahogy szokott. 2 hete kezdte el ezt csinálni, kitisztítottam a porlasztót, beállítottam gyújtást, új levegőszűrőt kapott, új gyertyát, kompresszió is tökéletes, elméletileg nem szív mellé levegőt és valamiért nem húz ahogy eddig. 1500-2000tól már rendesen húzott eddig. valakinek valami ötlete esetleg?

Köszönöm

Csabi
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Koszonom!! [-o< Amen!
2 stroke force...
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Thomas_Hun írta:Üdv az Uraknak!

30N3-1 -es karburátort szereztem (csatos). Eszi a rozsda ahol tudja, jelenleg gázolajban ázik. Amit tudtam kiszedtem belőle, viszont van egy fúvóka ami szét van nyalva visszarakni nem fogom, a méretét viszont nem tudom leolvasni.

Ha valaki meg tudja mondani, elmondok érte lefekvéskor egy imát! :mrgreen:

Kép
Gyárilag 50. Én 45-öst használok az 50 helyett.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

Üdv az Uraknak!

30N3-1 -es karburátort szereztem (csatos). Eszi a rozsda ahol tudja, jelenleg gázolajban ázik. Amit tudtam kiszedtem belőle, viszont van egy fúvóka ami szét van nyalva visszarakni nem fogom, a méretét viszont nem tudom leolvasni.

Ha valaki meg tudja mondani, elmondok érte lefekvéskor egy imát! :mrgreen:

Kép
2 stroke force...
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Köszönöm!
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Hujber írta:Ha a 135ös fúvókát 140esre cserélem, kell a karbin állítani? Csatos
Elvileg nem, esetleg ha nem tetszik akkor a tűn még lehet variálni.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Ha a 135ös fúvókát 140esre cserélem, kell a karbin állítani? Csatos
Piros MZ ETZ 250
UDX
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok az mit eredményezhet ha a karburátorban fél centivel feljebb van az úszószint.
Mindig felszerelt alsó résszel állítottam az úszó szintet és úgy állítottam a 14mm-tert,azt nem is figyeltem hogy ha felrakom az úszó kiszorít jó fél centi benzint és ezáltal fél centit emelkedik a benzinszint.
(Most átlátszó tálban próbálom ahogy kell)
hdani93
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hdani93 »

dzsomba írta:Üdv mindenkinek! etz 251 es motorom van és van egy kis gondom vele. Amikor alapjáraton dolgozik akkor magátol felpörög 3000 fordulatra majd visszaesik 1300 környékére majd ismétli állandoan. Hajtás közben pedig amikor behuzom a kuplungot pl 3. sebességböl 4.-re valo váltásra akkor felzug a motor anélkül hogy ráadnám a gázt! Mitöl lehet ez, vagy hogyan lehet orvosolni? Bing karburátor van rajta. 1:40 es keveréket használok fél szintetikus olajjal. Kösz elöre is a válaszokat!


Így elsőre falsot szív. Járó motor mellett érdemes volna féktisztítóval egyenként befújni minden csatlakozásnál, figyelni hogy változik-e a fordulat, stb. ha történik valami, ha egy adott helyre fújsz, akkor ott szív, vagy ott is. :D Ha nem, akkor pedig a főtengely szimeringeket kellene szemügyre venni, cserélni.
Természetesen majd a tanultabb társak kijavítanak, ha valamit rosszul mondtam.
Kép
dzsomba
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.09.05. 01:04
MZ-d típusa: Mz etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: dzsomba »

Üdv mindenkinek! etz 251 es motorom van és van egy kis gondom vele. Amikor alapjáraton dolgozik akkor magátol felpörög 3000 fordulatra majd visszaesik 1300 környékére majd ismétli állandoan. Hajtás közben pedig amikor behuzom a kuplungot pl 3. sebességböl 4.-re valo váltásra akkor felzug a motor anélkül hogy ráadnám a gázt! Mitöl lehet ez, vagy hogyan lehet orvosolni? Bing karburátor van rajta. 1:40 es keveréket használok fél szintetikus olajjal. Kösz elöre is a válaszokat!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 55 vendég