Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Lóri »

DKari!

A gázfogantyúban van a kicsiny rugó.
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

kiszsebi írta:
nova001155 írta:Igen egyszerű a megoldás nem a bowden felhúzásával hanem a tolattyúnak a csavarját kell belőni hogy jó legyen az alapjárat és akkor hagysz egy kis holtjátékot a bowdennek hogy forgatáskor se tudjon beleszólni a dologba.
Sajnos ilyen csavar a régi karbikon nincs :(
Ez esetben elnézést kérek azt hittem minden van rajtuk hasonló mint a simon vagy a tz csavaros karbiján!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

nova001155 írta:Igen egyszerű a megoldás nem a bowden felhúzásával hanem a tolattyúnak a csavarját kell belőni hogy jó legyen az alapjárat és akkor hagysz egy kis holtjátékot a bowdennek hogy forgatáskor se tudjon beleszólni a dologba.
Sajnos ilyen csavar a régi karbikon nincs :(
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Igen egyszerű a megoldás nem a bowden felhúzásával hanem a tolattyúnak a csavarját kell belőni hogy jó legyen az alapjárat és akkor hagysz egy kis holtjátékot a bowdennek hogy forgatáskor se tudjon beleszólni a dologba.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Én szedtem szét azt a karbit és nem volt benne semmi különös +dolog ami a másikból hiányzott, hogy emiatt lenne más az alapjárat én inkább a bovden elvezetése,fesszesége és elvezetése között gondolom az összefüggést :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: dkari »

Andrá$ írta:Nekem a 125-ön ugyanígy van az alapjárat ha forgatom a kormányt változik, meglehet szokni :D ellenben a 150-esen bármerre forgatom a kormányt bárhogy nem változik :roll: stabil alapjárat van, így vettem nem nyúltam hozzá, remélem nem is kell :)
Valami olyasmit hallottam olvastam hogy valahol kell lennie egy pici rugónak ami a bovdent tartja meg hogy kormányforgatásnál se változzon az alapjárat? De még a porlasztó robbantott ábráján se látom hol kéne lennie :shock:
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: dkari »

gabsic írta:
dkari írta: Én általában a gyári kezdő értékre szoktam belőni. A tűt a 3. rovátkába, a levegőcsavart teljesen betekerem majd két fordulatot vissza. Ezzel nekem jó szokott lenni. Sajnos én meg az alapjárattal nem bírok. Nem hiszem hogy csak a bovden feszesen tartásával lehet alapjáratot csinálni.
Pedig de.
Hát most már legalább megnyugodhatok :)
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Nekem a 125-ön ugyanígy van az alapjárat ha forgatom a kormányt változik, meglehet szokni :D ellenben a 150-esen bármerre forgatom a kormányt bárhogy nem változik :roll: stabil alapjárat van, így vettem nem nyúltam hozzá, remélem nem is kell :)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

dkari írta: Én általában a gyári kezdő értékre szoktam belőni. A tűt a 3. rovátkába, a levegőcsavart teljesen betekerem majd két fordulatot vissza. Ezzel nekem jó szokott lenni. Sajnos én meg az alapjárattal nem bírok. Nem hiszem hogy csak a bovden feszesen tartásával lehet alapjáratot csinálni.
Pedig de.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: dkari »

tamas23 írta:Helo. Valaki magyarázza el légyszi hogy lehet a legkönnyebben ts karbit beállítani, az alapjárat megvan.
Én általában a gyári kezdő értékre szoktam belőni. A tűt a 3. rovátkába, a levegőcsavart teljesen betekerem majd két fordulatot vissza. Ezzel nekem jó szokott lenni. Sajnos én meg az alapjárattal nem bírok. Nem hiszem hogy csak a bovden feszesen tartásával lehet alapjáratot csinálni.
tamas23
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2012.01.14. 11:56
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tamas23 »

Helo. Valaki magyarázza el légyszi hogy lehet a legkönnyebben ts karbit beállítani, az alapjárat megvan.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: dkari »

Sziasztok!

Érdekelne rakott e már valaki etz karbit ts-re? Csak azért kérdezem mert én megpróbáltam. Volt itthon 2db etz karbi mindegyikkel próbálkoztam de egyikkel sem lett jó. Alapjáraton "négyütemezik" tőle. Hidegen még csak csak müködne de ahogy melegszik a motor úgy lesz egyre roszabb. Menni meg egyáltalán nem lehet vele. Igazából a ts karbival semmi gondom nem lenne csak az alapjárat beállítása okoz gondot. Csak úgy tudok rá alapjáratot csinálni ha a bovdent passzentosra állítom. Így viszont jobbra fordított kormánynál magasabb balra fordított kormánynál alacsonyabb az alapjárat.
Ebben nincs valakinek tapasztalata?

Köszi!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Szerintetek létezik 250-es ETZ-hez túlméretes súber?37mm vagy nagyobb?
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Szerintem cseréld a gyertyát másik zsír újra, ha egyről a kettőre jelentkezett ez. Ha tegnap még jó volt, akkor biztos nem kap sokat.
Egyébként meg igen, a sokat kap tünete ez. :)
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Sziasztok! Igaz simsonról van szó de sztem ez most nem olyan lényeges. Az a gond h "dadog" a motor. Alapjáraton is lehet hallani h 1-1 gyújtás kimarad, de majdnem teljes gáznál meg egyértelműen lehet hallani h nem pörög ki és "bedadog". A kérdésem az lenne h ez most kondi baj lenne vagy "csak" sokat kap? A gyertya zsír új, a szikrája is szépnek mondható, nem ég a pólusai közé semmi és nem kormos a motor járása után sem. A gyújtás be van állítva rendesen. Előre is köszönöm a választ! :)
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bébé »

Andrá$ írta:Sziasztok,
Olyan kérdésem lenne hogy valaki esetleg nem tudja, hogy az MZ benzincsapba lévő "cső" ami a tankba van, hogy legyen tartalék, az milyen hosszúságú, mert nekem sajnos mind a 3 motoromból hiányzik :( és hogy van rögzítve csak simán bele van nyomva vagy esetleg forrasztva? :roll: Mivel motorosboltba sajnos nem kaptam,keresek egy akkora átmérőjű csövet meg akkor olyan hosszút is :roll:
Előre is köszönöm

Szia Andrá$!

Nekem van egy felesleges törött benzincsapom, amin rajt van ez a csõ, ha érdekel!

bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziasztok,
Olyan kérdésem lenne hogy valaki esetleg nem tudja, hogy az MZ benzincsapba lévő "cső" ami a tankba van, hogy legyen tartalék, az milyen hosszúságú, mert nekem sajnos mind a 3 motoromból hiányzik :( és hogy van rögzítve csak simán bele van nyomva vagy esetleg forrasztva? :roll: Mivel motorosboltba sajnos nem kaptam,keresek egy akkora átmérőjű csövet meg akkor olyan hosszút is :roll:
Előre is köszönöm
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: petrvs »

pityu0524 írta:Sziasztok
Volna 1 kérdésem,ETZ250,1984es évjáratú motor, a keverési aránnyal kapcsolatban,ugyanis régen a 80 as években még nem nagyon voltak full szintetikus olajok,és akkor egyértelmű volt az 1:40.1:50 keverési arány az ásványi arol 2t-vel.De most a full szintetikus olajról azt hallottam,hogy a jó kenőképessége miatt felesleges ilyen dúsan keverni elég 1:60.1:70 arányban keveri.Mi a véleményetek róla?A válaszokat előre is köszi.

üdv:pityu0524 :D

Szia Pityu!

Végigcsináltam én is a teljes "kötelező gyakorlatot" mindenféle rész- és fullszintetikus olajakkal, de végül egy ásványi mellett döntöttem: MOL Sprint 2T (de nem AROL, semmilyen körülmények között!!!)
Ezt szigorúan 1:50-be kell keverni, de nem sűrűbbre, hiszen pl. még a gyár sem ír elő sűrűbbet még a bejáratás időszakára sem. Szépen el fog égni, de nem füstöl túlzottan, és nem túl drága (tavaly kb 1500Ft/l volt kúton). A vékonyabb szint/fullszint olajakhoz végülis azért nem volt bizalmam, mert az MZ blokkját (csapágyak, csapszeg, ezek tűrései ) ilyen vastagabb olajhoz tervezték, úgy vélem ez keni a legjobban- persze összehasonlító élettartam-teszt eredményekkel nem szolgálhatok :mrgreen:
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

KILL3R etz írta:Amúgy miben jobb az 1:80 keverék, az 1:50-hez képest? Jobban ég, kevésbé kokszolja a kipuffot?
Szerintem nem füstölsz annyira nem kokszolsz gyorsabb égés.
Én nem szórakoztam nagyon ilyennel mondjuk hogy fullszint és társai alsóbb kategóriás félszint 1:50-1:60 tökéletes kb 1000 forint 1 lityi és nincs vele bajom nézegettem a kúton én is repsol és társai majd 2 rugó az az is ugyanúgy 1 lityi hogy ugyanazt elérjem ár/értékbe meg kell rizikózni 1:100 1:120 hoz a keverést azzal meg nem harapnám meg a kisujjamat hogy a nyári 40 fokban nem szorulna-e meg.
Persze arolt kerülni kell max a kerti rotációsba abba elmegy:D .
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Amúgy miben jobb az 1:80 keverék, az 1:50-hez képest? Jobban ég, kevésbé kokszolja a kipuffot?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Van a fullszint es fullszint kozott is kulonbseg, de egy jobb minosegu fullszint ami nagy teljeseitmenyhez van kifejlesztve azzal batrabban le lehet menni higabbra. A kerdes az, hogy megeri-e?
Pld.: egyszeru fullszint olajjal (mondjuk 2200HUF) 1:50 ben vagy (mondjuk 5000HUF) 1:80-ban...
Sajat peldamnal maradva a repsol competicion 1:75 ben mar sokszor bizonyitott, de ez dragabb mint a repsolnak egy kategoriaval lentebbi fullszintje...azzal nem biztos, hogy bevallalnam ezt az aranyt.
pityu0524
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.01.16. 10:26
MZ-d típusa: etz250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pityu0524 »

Sziasztok
Volna 1 kérdésem,ETZ250,1984es évjáratú motor, a keverési aránnyal kapcsolatban,ugyanis régen a 80 as években még nem nagyon voltak full szintetikus olajok,és akkor egyértelmű volt az 1:40.1:50 keverési arány az ásványi arol 2t-vel.De most a full szintetikus olajról azt hallottam,hogy a jó kenőképessége miatt felesleges ilyen dúsan keverni elég 1:60.1:70 arányban keveri.Mi a véleményetek róla?A válaszokat előre is köszi.

üdv:pityu0524 :D
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Daczy írta:Nektek hidegen, friss beindítás után, és kb 2-3 perc melegítés után(gázforgantyúval) megtartja az alapjáratot? Nekem sajnos még 3-4 km után is hidegen leáll egy pár másodperc után, ha szabadon hagyom járni. Melegen nincs ilyen gond(vagy csak később jön elő, nem tudom). Ez természetes, vagy karbin kéne hangolni kicsit?
Én ha télen is használom a gépet akkor egy rovátkával lejjebb teszem a lemezkét a súberen mivel télen hidegbe a benga lecsapódik majd tavasszal mikor már motorozásra alkalmasabb idő van visszateszem.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Daczy írta:Nektek hidegen, friss beindítás után, és kb 2-3 perc melegítés után(gázforgantyúval) megtartja az alapjáratot? Nekem sajnos még 3-4 km után is hidegen leáll egy pár másodperc után, ha szabadon hagyom járni. Melegen nincs ilyen gond(vagy csak később jön elő, nem tudom). Ez természetes, vagy karbin kéne hangolni kicsit?
Szerintem ez tök normális. Hideg van, az MZ meg általában nyárra van karburálva. Be lehet állítani, csak akkor meg nyáron fog sokat kapni. Én tuti nem állítgatnám csak emiatt.
Avatar
Daczy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2011.10.08. 12:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Daczy »

Nektek hidegen, friss beindítás után, és kb 2-3 perc melegítés után(gázforgantyúval) megtartja az alapjáratot? Nekem sajnos még 3-4 km után is hidegen leáll egy pár másodperc után, ha szabadon hagyom járni. Melegen nincs ilyen gond(vagy csak később jön elő, nem tudom). Ez természetes, vagy karbin kéne hangolni kicsit?
Original MZ ETZ 125 De Luxe Since 1986
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

gabsic írta: Kicsiknek és nagyoknak ugyanaz a légszűrőjük, szal ezen ne problémázz.
Azt tudom csak én Ts höz akarok rakni ETZ hez valót (ami alakra máshogy néz ki) Azért kérdem, hogy az áteresztőképessége ugyanaz csak az alakja változott?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

bomber93 írta:Üdv!
Olyan kérdésem lenne, hogy az Mz Ts125/150 és az ETZ 125/150 légszűrője áteresztőképességben szóval áteresztett levegő mennyiségében is különbözik, vagy csak méretben és kialakításban? van amúgy valami mértékegység vagy számozás ami alapján behatárolják egy légszűrőn átfolyó levegőmennyiséget vagy áteresztőképességét?
Kicsiknek és nagyoknak ugyanaz a légszűrőjük, szal ezen ne problémázz.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Üdv!
Olyan kérdésem lenne, hogy az Mz Ts125/150 és az ETZ 125/150 légszűrője áteresztőképességben szóval áteresztett levegő mennyiségében is különbözik, vagy csak méretben és kialakításban? van amúgy valami mértékegység vagy számozás ami alapján behatárolják egy légszűrőn átfolyó levegőmennyiséget vagy áteresztőképességét?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

KILL3R etz írta:Az a baj a bronzzal, hogy puhább mint a súberhenger.... Szóval előbb kopna ki a persely mint a súber maga. És azt ugye sokkal bonyolultabb cserélni.
Egy acél persellyel viszont 50-60ezrenként kicseréled a súbert, és megint van egy tökéletes karbid. :wink:
Valami rozsdamentes anyagra gondoltam én is.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Az a baj a bronzzal, hogy puhább mint a súberhenger.... Szóval előbb kopna ki a persely mint a súber maga. És azt ugye sokkal bonyolultabb cserélni.
Egy acél persellyel viszont 50-60ezrenként kicseréled a súbert, és megint van egy tökéletes karbid. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Az alap hogy a karbi falát is meg kell munkálni ,már csak a kopás miatt is.
És a súber falvastagságát is csökkenteni kell annyira hogy az tökéletesen kerek legyen és párhuzamosak az oldalai.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

pempelli írta:Olvastam itt régebben próbálkoztak itt karbi perselyezéssel ,valaki megcsináltatta?
Keresztapám úgy néz ki elvállalná de kellenének vélemények.
Miből lett a persely ,fogyasztás hogy alakult mennyi van a fal és a súber között stb.........
Az én tippem a perselyezésre alapanyagnak a bronz. Könnyen munkálható fém kell, mert nagyon vékony falú hengert kell kialakítani a karbi belsejében, úgy hogy annak az öntvényét is meg kell munkálni.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Oks. Abból lenne nekem is egy amit meg kellene csinálni.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

KILL3R etz írta:Ha lehet, abba a perselyezésbe én is beszállnék... Gondolom neki is megérné, hogy ha már ráállt, többet csináljon.

Amúgy a persely szerintem valamilyen rozsdamentes acélból lenne a legjobb, az illesztés pedig 1 tized (átmérőben értendő).

Milyen karbit akarsz megcsináltatni? Csatos, vagy 3 csavaros?
Nekem csak 3 csavaros karbim van,ünnepek után térünk vissza rá,úgy beszéltem meg vele.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha lehet, abba a perselyezésbe én is beszállnék... Gondolom neki is megérné, hogy ha már ráállt, többet csináljon.

Amúgy a persely szerintem valamilyen rozsdamentes acélból lenne a legjobb, az illesztés pedig 1 tized (átmérőben értendő).

Milyen karbit akarsz megcsináltatni? Csatos, vagy 3 csavaros?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Olvastam itt régebben próbálkoztak itt karbi perselyezéssel ,valaki megcsináltatta?
Keresztapám úgy néz ki elvállalná de kellenének vélemények.
Miből lett a persely ,fogyasztás hogy alakult mennyi van a fal és a súber között stb.........
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Köszönöm a válaszokat és az ötleteket.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

pempelli írta:Következő kérdésem lenne,próbáltam ma beállítani a karbimat de semmire nem reagál az levegő állító csavar .
éppen hogy felmegy az alapjárat de vissza is áll ugyan oda amire be volt állítva.(2000rpm)
Egyébként jól megy a motor húz rendesen 100-ig teszteltem ,még járatós a kicsike,hamar kipörgi magát minden sebességben.
Karbi ki van kenve hőálló tömítővel a csonknál falsót nem szív.légszűrő új.
Tanácstalan vagyok:(
A súber mellett szíívott + levegőhöz + anyag is kell.... kicsit nagyobb alapjárati fúvókával megoldható. Stabil határozott ütemű alapjáratot kell elérni, próbálkozással. Addig is teljesen be lehet tekerni a levegőcsavart.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Akkor most honnan tudom hogy jó -e az üzemanyag levegő keverékem.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

[/quote]A hengertolattyú mellett falsot szív. Az enyém ugyan ez. :([/quote]


Erre gyanakodtam én is van súber csörgés :)
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

pempelli írta: És néha a fordulat is nehezen esik vissza.
A hengertolattyú mellett falsot szív. Az enyém ugyan ez. :(
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Alfa írta:Olyan szimmeringet raktál bele ami bele való? megadhatta magát az is, írod h még járatós...
Persze hogy olyat,Nem hinném hogy szimeringes,3-hét állás után után is 2x rárúgok szívatóval és már indul is , mínuszokban is.
És néha a fordulat is nehezen esik vissza.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Olyan szimmeringet raktál bele ami bele való? megadhatta magát az is, írod h még járatós...
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Következő kérdésem lenne,próbáltam ma beállítani a karbimat de semmire nem reagál az levegő állító csavar .
éppen hogy felmegy az alapjárat de vissza is áll ugyan oda amire be volt állítva.(2000rpm)
Egyébként jól megy a motor húz rendesen 100-ig teszteltem ,még járatós a kicsike,hamar kipörgi magát minden sebességben.
Karbi ki van kenve hőálló tömítővel a csonknál falsót nem szív.légszűrő új.
Tanácstalan vagyok:(
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

pempelli írta:
Alfa írta:Vastagnak nézem a végét, de a kúpossága szépen sikerült, lehet h nem fogja szeretni a nagy gázt (kevesell). Amit én faragtam, sokkal jobban bekúposodott, és viszonylag jól is ment vele a gép, de minden úgy működik hogy felpróbálod és az alapján reszeled :mrgreen:
Pedig 1,2 a vége ahogy a rajzon van.
Puding próbája az evés:)
Végülis mindegy milyen alakú, ha a te használatodhoz méretezed és ott jól megy. Egy Mikunis leírást olvastam milyen alakú tűk vannak (amit lehet kapni karbihoz készen), hát ott a lépcsőstől kezdve (egy vastag és egy vékony szakasz, ennyi) a teljesen amorfig mindent láttam :mrgreen:

Szóval annyira elrontani annyira nem lehet, persze a gyári az fasza, az egy nagyon jó alap.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Alfa írta:Vastagnak nézem a végét, de a kúpossága szépen sikerült, lehet h nem fogja szeretni a nagy gázt (kevesell). Amit én faragtam, sokkal jobban bekúposodott, és viszonylag jól is ment vele a gép, de minden úgy működik hogy felpróbálod és az alapján reszeled :mrgreen:
Pedig 1,2 a vége ahogy a rajzon van.
Puding próbája az evés:)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Vastagnak nézem a végét, de a kúpossága szépen sikerült, lehet h nem fogja szeretni a nagy gázt (kevesell). Amit én faragtam, sokkal jobban bekúposodott, és viszonylag jól is ment vele a gép, de minden úgy működik hogy felpróbálod és az alapján reszeled :mrgreen:
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Na megcsináltam az utángyártott tűt a hosszából közel 2 mm le kellett szedni kíváncsi leszek mit művel vele a paripa.
Minimális eltérések lettek,pár század.
Így néz ki:http://kepfeltoltes.hu/111227/IMG_0450_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/111227/IMG_0456_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/111227/IMG_0459_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/111227/IMG_0460_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/111227/IMG_0462_ ... es.hu_.jpg
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Hujber írta:
bomber93 írta:
Mert esztergálni nem tudsz olyan sima felületet és olyan pontosan hogy az jó legyen max köszörültetni elég precíz szerkezet egy tű bár láttam már vasszögből reszelt tűt simsonba. Olyan is volt... ment ment de hogy hogyan az már más.

És a gyárban ezt milyen technológiával oldották meg?

Szerintem stabil nyomás alatt öntötték, hogy az érdessége minnél kissebb legyen.
Kép
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Hujber »

pempelli írta:Én is vettem egy utángyártott c6-os tűt de köszönő viszonyban sincs ezekkel a méretekkel:http://kepfeltoltes.hu/111225/mz_bvf_re ... es.hu_.gif
Most megpróbálom 1000-1500-as papírral finomítani.

Én is ezen a megoldáson gondolkodtam :-k
Piros MZ ETZ 250
UDX
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 61 vendég