Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc » 2009.01.17. 22:09

Egy hosszabb csõ az enyémbe is jó lenne.

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.01.17. 21:48

merojoc, igen errõl. meg a kis csõrõl ami benne van.

Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc » 2009.01.17. 21:39

Errõl beszélgetünk?
Kép

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.01.17. 21:04

Azt megtudná nekem mondani valaki hogy az MZ benzincsapnál a tartalék csõ hány cm hosszú?
Köszi.

Üdv.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.01.17. 20:53

szerintem strabanc szûrõ lesz, mikulás bácsitól vettem, nem kérdeztem meg tõle :)

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi » 2009.01.17. 18:29

Sziasztok én Trabant szürõt és csövet használok,az hosszabb kb 10mm rel és teljesen csereszavatos az MZ vel.

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.01.17. 17:25

conus írta:kérdésedre a válasz igen, bár nekem sikerült kb 1 cm-el hosszabb szûrõt + mûanyagcsövet szerezni, ezért nekem több a tartalékom :twisted:
conus az milyen szûrõ? mihez való gyárilag? nekem sem ártana ha több lenne a tartalék :)

Üdv.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.01.17. 16:28

BigBigJoe írta:Gondom van az alapjáratommal, segítsetek !

Mitõl van az, és hogy tudom beállítani, hogy egyik indulásnál az alapjáratom magasabb, máskor hasonló indulással pedig fuldoklik szegényem.
Az még ok lenne, ha egyformán viselkedne, de így nem értem.

Köszi a válaszokat!

Üdv.
Gázbowden nem szorult be és húzza a kormány a gázt? Nekem épp ez volt múlthéten. Beállítottam az alapjáratot 1500ra, aztán nézem h egyszercsak fullad 1000 körül, akkor ráülök húzok rajta oké, de utána meg pörög fel 3000ig. Kis idõ múlva látom hogy a kormány jobbra fordulási szögével változik az alapjárat elég durván :twisted:

Karbinál kiakasztod, biztonságos helyen (kürt és motor felfüggesztése felett a résben szoktam) elvezeted, visszaakasztod és lehet h segít :roll:

Avatar
BigBigJoe
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád

Hozzászólás Szerző: BigBigJoe » 2009.01.17. 14:03

conus írta:kérdésedre a válasz igen, bár nekem sikerült kb 1 cm-el hosszabb szûrõt + mûanyagcsövet szerezni, ezért nekem több a tartalékom :twisted:
Köszi a gyors választ.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.01.17. 13:45

kérdésedre a válasz igen, bár nekem sikerült kb 1 cm-el hosszabb szûrõt + mûanyagcsövet szerezni, ezért nekem több a tartalékom :twisted:

Avatar
BigBigJoe
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád

Hozzászólás Szerző: BigBigJoe » 2009.01.17. 12:44

Gondom van az alapjáratommal, segítsetek !

Mitõl van az, és hogy tudom beállítani, hogy egyik indulásnál az alapjáratom magasabb, máskor hasonló indulással pedig fuldoklik szegényem.
Az még ok lenne, ha egyformán viselkedne, de így nem értem.

Köszi a válaszokat!

Üdv.

Avatar
BigBigJoe
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád

Hozzászólás Szerző: BigBigJoe » 2009.01.17. 12:37

Annyit kérdeznék, hogy az ETZ tankban lévõ fémszûrõ a b.csapon megegyezik a simson-éval?
Sajna amelyik boltba betévedtem, nem volt mindkettõ egyszerre, így nem tudtam ezt a kérdést helyretenni.

Üdv.

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2009.01.06. 00:08

Plusz még más az öntvény (a ház is), a 250-esé a légtorok felöl tölcséres, a 251-esében meg egy "lépcsõ" van.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2009.01.05. 22:33

2 csavar van ott is, mindketto vizszintesen egy kisebbik ledugozva gyarilag. Az egyik az alapjarati mennyisegszabalyzo csavar ez a nagyobb. A masik a minosegszabalyzo ez a kisebb. A nagyobbal allitod a fordulatszamot a kisebbel a benzin-levego aranyt. Mas a tolattyu is a tupoziciot ha valtoztatni akarod nem kell kiakasztani a bowdent.

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.01.05. 22:02

Stravkó írta:Tud valaki segíteni abban,hogy a 250-es és a 251-es karbi között az úszóház felfogatásán kívül mi a különbség?

Ha jól tudom az eredeti karbiknál, a 251-es nél, 1 állító csavar van csak. De nem bizti.

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2009.01.05. 21:48

Tud valaki segíteni abban,hogy a 250-es és a 251-es karbi között az úszóház felfogatásán kívül mi a különbség?

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.01.04. 17:40

Alfa írta:
Az kiderült hogy konkréten miért nem zárt le? A nyelv? az úszószelep akadt meg? vagy simán beakadt az úszó valamibe?
Igen kiderült, Az úszószelepet is szétszedtem, tiszta volt, semmi maszat nem volt benne. A nyelv volt a ludas, azon kellett dolgoznom kicsit.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.01.04. 17:33

kobraCode írta:Na nem bírtam magammal és mégis szétszedtem a karbit. Az úszó szint votl a hibás, nem zárt le rendesen. Igaz hogy van egy pici horpadás az egyik oldalán, de most lezár. Majd tavasszal kiderül jól mûködik e és nem e kell úszót cserélni.
Köszi a segítséget.

Üdv.
Az kiderült hogy konkréten miért nem zárt le? A nyelv? az úszószelep akadt meg? vagy simán beakadt az úszó valamibe?

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.01.04. 15:59

Na nem bírtam magammal és mégis szétszedtem a karbit. Az úszó szint votl a hibás, nem zárt le rendesen. Igaz hogy van egy pici horpadás az egyik oldalán, de most lezár. Majd tavasszal kiderül jól mûködik e és nem e kell úszót cserélni.
Köszi a segítséget.

Üdv.

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.01.04. 12:52

Alfa, köszi ismét. Kíváncsi leszek mi lesz a hiba forrása.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.01.04. 12:26

kobraCode írta:
Alfa írta: ...
Alfa, köszi. Nálam is ez van, ömlik belõle az anyag. Na majd holnap kipróbálom, ma már lusta vagyok szétszedni :).
És ha zár rendesen? Akkor már csak az úszó szint marad, nem?
Amúgy azon mit értesz hogy 27+1-0? 28mm is lehet? Vagy ez most hogy van. Azt is olvastam hogy a minimum 6 mm mozgásnak is meg kell lennie.
Hát ennek a karbinak a mûködése nem túl bonyolult ezen a téren. Ugye jön a nafta a tankból szimplán a hidrosztatikai nyomás miatt, elkezdi telíteni az úszóházat. Nõ a szint, ezzel az úszó egyre feljebb kerül, és a nyelvével tolja egyre feljebb az úszószelepet. Egyszer csak az úszószelep az útjának a felsõ végére ér, ekkor elzárja a benga útját, az úszószelep kúpja felfekszik a szelepház körgyûrûjére (ez az az állás amikor nem szabad szelelnie), és a szint fix lesz. Ha a motor használ benzint, akkor a szint lejjebb megy > az úszószelep kimozdul a felsõ állásból lefelé > eltávolodik a kúp a körgyûrûtõl > jön be benzin > a szint felmegy > közel kerül a kúp > elzár. Így szabályoz. Ebbõl látszik, hogy a másik érték (a 33) gyakorlatilag tökmind1, az az úszó lenti értékeit szabályozza, és ezt pár kísérletem is alátámasztja :P . Persze ezért biztos néhányan szentségtöréssel vádolnak, de nem láttam különbséget. A felsõ állással viszont nagyonis.

Mivel a rendszerben eddig nincs más tényezõ, ha álló motornál és helyes úszószintnél jön az anyag a túlfolyón, annak gyakorlatilag csak egy oka lehet (ha nincs lyuk, törés stb), hogy az úszószelep nem zár (rendesen). Az úszószint akkor jó, ha jók az értékek (a 27 és a 33 körül asszem), az úszók egy magasságban vannak, az úszók tengelye a karbit függõlegesen tartva vízszintes, a nyelv nem deformálódott és kb párhuzamosan áll az úszók nyelével.

Amúgy a 27+1 azt jelenti, hogy a helyes mûködés érdekében a tûrés 27 és 28 között változhat, tehát pl 27,1, 27,8 stb, 28,0 még necces de jó, afelett már nem. Azt is jelenti h pl 26,8 stb már nem jó.

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti » 2009.01.04. 12:15

Ha mégsem válna be az elõbb említett módszer, akkor nézdd meg, nem e lyukas az úszó! Az is megeshet, és akkor hiába volt jó az úszószint, megtelt benzinnel, és onnantól folyik ki a karbiból :!:

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.01.04. 12:12

Alfa írta:
Fontos! Az nem 27+-1, hanem 27+1-0 !! ( Szerelési kk azt írja 27+1)

A benzin meg nem az úszószint miatt folyik valószínûleg, hanem valami belekerült az úszószelepbe. Én sem tudom hogy, de ömlött a benzin a túlfolyón (szintén 30N2-5), szétszedtem és találtam a tûszelepben egy olyan cuccot, ami leginkább egy szétázott zsepidarabra hasonlított (hogy hogy került oda rejtély :roll: )

Kiveszed az úszót, mögüle a szelepét, szájbaveszed a benzincsap felõli végét, fújod, majd felfele fordítod (hogya szelep zárjon) és fújod. Ha a rugós rész lefele áll szelelnie kell jó bõven, ha felfele áll akkor semmi levegõnek nem szabad átmennie. 90%ra fogadni mernék hogy neked mégis fog szelelni úgy :roll:
Alfa, köszi. Nálam is ez van, ömlik belõle az anyag. Na majd holnap kipróbálom, ma már lusta vagyok szétszedni :).
És ha zár rendesen? Akkor már csak az úszó szint marad, nem?
Amúgy azon mit értesz hogy 27+1-0? 28mm is lehet? Vagy ez most hogy van. Azt is olvastam hogy a minimum 6 mm mozgásnak is meg kell lennie.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.01.04. 11:53

kobraCode írta:Tegnap én is kitakarítottam az egész üzemanyag rendszert. Tank, benzincsap, karbi. Nem tudom hogyan de elállítódott az úszó. Megnéztem a szerelési kk-t és 27-33 mm-ert ír, alsó és felsõ álláspontra +-1mm. Most az értékek jók nálam is, csak épp folyik ki a benzin a levegõzõn. Melyik pöcökön kell állítanom hogy elzárjon rendesen?
Amúgy 30N2-5 ös karbiról van szó, ETZ 251.

Üdv.
Fontos! Az nem 27+-1, hanem 27+1-0 !! ( Szerelési kk azt írja 27+1)

A benzin meg nem az úszószint miatt folyik valószínûleg, hanem valami belekerült az úszószelepbe. Én sem tudom hogy, de ömlött a benzin a túlfolyón (szintén 30N2-5), szétszedtem és találtam a tûszelepben egy olyan cuccot, ami leginkább egy szétázott zsepidarabra hasonlított (hogy hogy került oda rejtély :roll: )

Kiveszed az úszót, mögüle a szelepét, szájbaveszed a benzincsap felõli végét, fújod, majd felfele fordítod (hogya szelep zárjon) és fújod. Ha a rugós rész lefele áll szelelnie kell jó bõven, ha felfele áll akkor semmi levegõnek nem szabad átmennie. 90%ra fogadni mernék hogy neked mégis fog szelelni úgy :roll:

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.01.04. 11:48

Tegnap én is kitakarítottam az egész üzemanyag rendszert. Tank, benzincsap, karbi. Nem tudom hogyan de elállítódott az úszó. Megnéztem a szerelési kk-t és 27-33 mm-ert ír, alsó és felsõ álláspontra +-1mm. Most az értékek jók nálam is, csak épp folyik ki a benzin a levegõzõn. Melyik pöcökön kell állítanom hogy elzárjon rendesen?
Amúgy 30N2-5 ös karbiról van szó, ETZ 251.

Üdv.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi » 2009.01.04. 00:39

Igen most derül ki az igaság kinek is jó a benzin szint a karbiba,van egy ismerös srác aki boldogan mesélte egy rugás szivató nélkül és megy a szimó" mikor megkérdeztem mennyit eszik?Azt mondta nem érti de kb4 litert100 ón (egyébként Kereszturi a srác")lehet ismered is Máté de a lényeg én inkább szivatozok mind a gatyám takoljam el feleslegesen.

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2009.01.04. 00:35

horhaus írta:Ebbõl arra következtetek, hogy Ti sem jártok szivatóval, csak alapjáraton melegítitek.
... a szivató csak alapjáraton, zárt gázállásnál mûködik!

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2009.01.04. 00:34

horhaus írta:Mostanában 10-20 másodperc útán leáll, aztán kezdem elõlrõl. 2-3 indítás után már megy rendesen.
Hideg van és még tovább igényli a szivatót, de...

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2009.01.04. 00:32

conus írta:peregyesen nemvágom h milyen szivató van, de ilyen kör alakú rugóslemezt csapágyboltban lehet kapni.
Peregyen egy aluból öntött kar van a kormány tetejére csavarozva, majd lövök róla képet. Ez a szorítós dolog értelemszerûen csak az ETZ karnál mûködik.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára bakimate 2009.01.04. 00:36-kor.

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2009.01.03. 23:07

Úgy látom mégis kell tennem valamit, hogy ne ugorjon vissza a szivató karja csak ha akarom.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.01.03. 23:00

horhaus írta:Siasztok
Nektek milyen a szivatótok a /1 en vissza ugrik magától, vagy szorul annyira hogy tudtok szivatóval is menni. Úgy érzem most hogy bejött a hideg idõ kevés az hogy kettõt rárugok szivatóval aztán anélköl indítok és megyek. Mostanában 10-20 másodperc útán leáll, aztán kezdem elõlrõl. 2-3 indítás után már megy rendesen.
gyárilag az ETZ-n olyan a szivató, h van benne egy ilyen hepe-hupás köralakú rugólemez. namármost, a folyadéktartály szorítóbilincsével tudom beállítani h mennyire szoruljon a szivatókar a kormányon. azaz úgy tettem fel a folyadéktartályt h jól összenyomja a rugót, ezáltal szorul annyira h szivatóval is tudok menni. a képen a 17-es számú alkatrészrõl beszélek:
Kép

peregyesen nemvágom h milyen szivató van, de ilyen kör alakú rugóslemezt csapágyboltban lehet kapni.

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti » 2009.01.03. 22:53

én ha nagyon fázik, szoktam menni vele szivatóval is. Amikor hallom a hangján már, hogy eltûnt az alapjárat, és csak hörög amikor visszaengedem a gázt, akkor szivató is vissza..

Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 396
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee » 2009.01.03. 21:46

gyújtás nélkül szivatóval 2 rúgás, aztán gyújtás rá alapjáraton melegíteni majd szépen szivató vissza

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2009.01.03. 21:01

kobraCode írta:
horhaus írta:Siasztok
Nektek milyen a szivatótok a /1 en vissza ugrik magától, vagy szorul annyira hogy tudtok szivatóval is menni. Úgy érzem most hogy bejött a hideg idõ kevés az hogy kettõt rárugok szivatóval aztán anélköl indítok és megyek. Mostanában 10-20 másodperc útán leáll, aztán kezdem elõlrõl. 2-3 indítás után már megy rendesen.

horhaus, hát ne indulj el velemi mindjárt. Én úgy szoktam hogy 2 szer megrúgom szivatóval, aztán alapjáraton ketyeg míg kitolom az utcára, kinyitom, meg becsukom a kapukat. Addig melegszik egy picit és utána már megy simán.
Ebbõl arra következtetek, hogy Ti sem jártok szivatóval, csak alapjáraton melegítitek.
Köszi.
Üdv.

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.01.03. 20:54

horhaus írta:Siasztok
Nektek milyen a szivatótok a /1 en vissza ugrik magától, vagy szorul annyira hogy tudtok szivatóval is menni. Úgy érzem most hogy bejött a hideg idõ kevés az hogy kettõt rárugok szivatóval aztán anélköl indítok és megyek. Mostanában 10-20 másodperc útán leáll, aztán kezdem elõlrõl. 2-3 indítás után már megy rendesen.

horhaus, hát ne indulj el velemi mindjárt. Én úgy szoktam hogy 2 szer megrúgom szivatóval, aztán alapjáraton ketyeg míg kitolom az utcára, kinyitom, meg becsukom a kapukat. Addig melegszik egy picit és utána már megy simán.

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2009.01.03. 20:32

Siasztok
Nektek milyen a szivatótok a /1 en vissza ugrik magától, vagy szorul annyira hogy tudtok szivatóval is menni. Úgy érzem most hogy bejött a hideg idõ kevés az hogy kettõt rárugok szivatóval aztán anélköl indítok és megyek. Mostanában 10-20 másodperc útán leáll, aztán kezdem elõlrõl. 2-3 indítás után már megy rendesen.

Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg » 2009.01.03. 20:30

kobraCode írta:
conus írta:ja és nem mellékesen mérgezõbb a füst is az ólomadalék miatt + a bõrödön keresztül is felszívódik karburátor szerelés közben. :P
de ha rosszul tudom akkor javítsatok ki :)
Én úgy tudom hogy ez nem ólom amit lehet kapni, hanem valami szintetikus adalék, aminek olyan a hatása mintha ólmozott benzint használsz.
Nem hiszem hogy ha kivonták a forgalomból az ólmozott benzint akkor üzletben csak úgy simán árulhatnák az ólom adalékot :D
Szerintem, aztán ha én is rosszul írtam akkor javítsatok ki :)

Üdv.
kis mértékben szintetikus, kis mértékben tartalmaz ólmot.
ezért köpködtek régen az autószerelõk olyan bõszen, amikor egy-egy benzincsõ megszívása után benzin ment a pofazacskójukba. ilyenkor hallhattuk hogy miattunk fog meghalni ólom mérgezésben.
viccet félretéve, nem szívódik fel jobban mint egyéb ártó anyagok a motorszerelés közben.
viszont többet használ mint árt.

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.01.03. 20:19

conus írta:ja és nem mellékesen mérgezõbb a füst is az ólomadalék miatt + a bõrödön keresztül is felszívódik karburátor szerelés közben. :P
de ha rosszul tudom akkor javítsatok ki :)
Én úgy tudom hogy ez nem ólom amit lehet kapni, hanem valami szintetikus adalék, aminek olyan a hatása mintha ólmozott benzint használsz.
Nem hiszem hogy ha kivonták a forgalomból az ólmozott benzint akkor üzletben csak úgy simán árulhatnák az ólom adalékot :D
Szerintem, aztán ha én is rosszul írtam akkor javítsatok ki :)

Üdv.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.01.03. 19:32

ja és nem mellékesen mérgezõbb a füst is az ólomadalék miatt + a bõrödön keresztül is felszívódik karburátor szerelés közben. :P
de ha rosszul tudom akkor javítsatok ki :)

Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg » 2009.01.03. 18:59

kobraCode írta:bg.

Én 1:40-el használom a gépet, anno még a simot is mindig azzal etettem. Szerintem nem árt meg neki, fõleg ha nyáron nagy a meleg. Na persze egy jó karbi beállítás sem árt hozzá.
Amúgy gondoljatok csak bele. Régen mikor gyártották a gépeket, akkor hol voltak még ilyen 2T olajok? Sehol. Szerintem bõven elég az 1:40-es, persze bejáratáskor talán nem baj ha 1:30-as.

Amúgy ezzel kapcsolatosan most nekem is lenne egy kérdésem. Régen ugye ólmozott benzin volt ajánlatos a 2 ütemû gépekbe. Nem is tudom mikor de ez megszûnt. Viszont lehet kapni ilyen adalék anyagot. Nos ezt nem próbálta ki valaki? Tapasztalatok? Érdemes lenne megpróbálni? Az biztos hogy régen ólmos benzinnel a Wartburgnak sokkal szebb hangja volt mint a mostani anyaggal. (És nem a blokk lett rosszabb).

Üdv.
jó kérdés!
magam is ezen gondolkodtam, ezért tegnap utána néztem.
azt mondják, hogy semmi baja a gépnek ha nem használunk!
ha viszont használunk, akkor hosszabb élet tartamra kell számítani, és sokkal, sokkal csendesebb járásra!
a lényege nagy vonalakban annyi, hogy a kis hajszálrepedések, karcok, az olommal betömésre kerülnek. ezálltal nem ad annyi fémes hangot.
jó hogy írtad, megyek éppen tankolni, nézek egy üveggel.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.01.03. 18:53

Hali!

Én is 1:40 el járok... És egyáltalán nem füstöl. 8)

Az az adalék meg azt hiszem 4 ütemû gépekbe való inkább a szelep-szelepfészek miatt, hogy ne koptassa ki...
Persze lehet 2T gépekbe is van valami haszna, csak nem tudok róla :P

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.01.03. 18:04

bg.

Én 1:40-el használom a gépet, anno még a simot is mindig azzal etettem. Szerintem nem árt meg neki, fõleg ha nyáron nagy a meleg. Na persze egy jó karbi beállítás sem árt hozzá.
Amúgy gondoljatok csak bele. Régen mikor gyártották a gépeket, akkor hol voltak még ilyen 2T olajok? Sehol. Szerintem bõven elég az 1:40-es, persze bejáratáskor talán nem baj ha 1:30-as.

Amúgy ezzel kapcsolatosan most nekem is lenne egy kérdésem. Régen ugye ólmozott benzin volt ajánlatos a 2 ütemû gépekbe. Nem is tudom mikor de ez megszûnt. Viszont lehet kapni ilyen adalék anyagot. Nos ezt nem próbálta ki valaki? Tapasztalatok? Érdemes lenne megpróbálni? Az biztos hogy régen ólmos benzinnel a Wartburgnak sokkal szebb hangja volt mint a mostani anyaggal. (És nem a blokk lett rosszabb).

Üdv.

Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg » 2009.01.03. 17:36

Szilárd Mz írta:Te nem vagy sztem tisztába a benzin bekeverésével meg az arányszámokkal sem!!! Ha az 1:45 ös benzintõl tüsszögött meg füstölt akkor a 1:30 astól még jobban kéne neki füstölni........... Az 1:45 ös keverék olajban soványabb mint az1:30 as....

Az 1:30 as arányszám azt jelenti, hogy 30L benzinhez 1L olaj....
Az 1:45 ös arányszám azt jelenti, hogy 45L benzinhez 1L olaj....

Számold csak ki..... az 1:30 asnál 1L benzinre több olaj jut mint az 1:45 ösnél....

Nekem van Ts125ösöm, annál mindig 1:30 asra keverek, tehát literenként 3 cl-t, (kis pálinkáspohárral),
Etz 250 esemnél 1:50 esre keverek, ami soványabb mint a 1:30 as, ott meg literenként 2cl....

Ha motorod fõtengelye bronzperselyes akkor 1:30, ha tûgörgõs akkor 1:50.....
Értelemszerüen kever a benzint a motorodba, ahogy a fentiekben leirtam....
Most olvasom, hogy azt írod, nem vagyok tisztába a keverési arányokkal!
Ki a franc mondta, hogy nem vagyok vele tisztába?
Ki mondta, /írta/, hogy melyikben több az olaj, és melyikben nem?
Én ugyan nem!
Azt írtam, amit a saját karburátor kínlódásom közben tapasztaltam!
És mellékesen jegyeztem meg hogy miket produkált!

A kérdésem a helyes keverési arányra vonatkozott! Ezen nyilván átsiklottál!

Javaslom elolvasásra a totalbike, motordoktor rovatát, /sokáig fog tartani!/ ahol is egy szó sem esik a tûgörgõrgõrõl meg hasonló befolyásoló tényezõkrõl, mindössze valami okoska, eszméletlen szórásban keveri az olajat a benzinhez.
Ezek után kérdeztem, meg hogy vajon mi lehet a jó?
Na. Így már érthetõ vagyok?

Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg » 2009.01.03. 17:13

bakimate írta:
bg írta: a lényeg nem is ez, hanem hogy miért van ekkora szórás? a bronzpersely, tûgörgõ magyarázat nekem sántít. /egy picit!/
szerintem inkább sokan nem látnak tisztán, és kevergetnek mindent! ,és mindenféle aránnyal!
egyébként a tulzott füstölésem oka valszeg, azóta rájöttem, hogy a karbicsere miatt volt.
Miért sántítana, mit nem lehet ezen érteni?

A túlzott füstölés oka nem csak az olajban dús benzin-olaj keverék lehet, hanem a benzinben dús benzin-levegõ keverék is.
Vagy még falsot is szívhat a kuplungoldali szimmeringnél.
én is erre gondoltam :P

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2009.01.03. 15:42

bg írta: a lényeg nem is ez, hanem hogy miért van ekkora szórás? a bronzpersely, tûgörgõ magyarázat nekem sántít. /egy picit!/
szerintem inkább sokan nem látnak tisztán, és kevergetnek mindent! ,és mindenféle aránnyal!
egyébként a tulzott füstölésem oka valszeg, azóta rájöttem, hogy a karbicsere miatt volt.
Miért sántítana, mit nem lehet ezen érteni?

A túlzott füstölés oka nem csak az olajban dús benzin-olaj keverék lehet, hanem a benzinben dús benzin-levegõ keverék is.
Vagy még falsot is szívhat a kuplungoldali szimmeringnél.

Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 396
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee » 2009.01.03. 15:11

Van fennt a fõoldalon egy keverék számoló program a gyengébbeknek és akkor nem kell
fejbe számolni, az segíthet..

Üdv

Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg » 2009.01.03. 10:32

Szilárd Mz írta:Te nem vagy sztem tisztába a benzin bekeverésével meg az arányszámokkal sem!!! Ha az 1:45 ös benzintõl tüsszögött meg füstölt akkor a 1:30 astól még jobban kéne neki füstölni........... Az 1:45 ös keverék olajban soványabb mint az1:30 as....

Az 1:30 as arányszám azt jelenti, hogy 30L benzinhez 1L olaj....
Az 1:45 ös arányszám azt jelenti, hogy 45L benzinhez 1L olaj....

Számold csak ki..... az 1:30 asnál 1L benzinre több olaj jut mint az 1:45 ösnél....

Nekem van Ts125ösöm, annál mindig 1:30 asra keverek, tehát literenként 3 cl-t, (kis pálinkáspohárral),
Etz 250 esemnél 1:50 esre keverek, ami soványabb mint a 1:30 as, ott meg literenként 2cl....

Ha motorod fõtengelye bronzperselyes akkor 1:30, ha tûgörgõs akkor 1:50.....
Értelemszerüen kever a benzint a motorodba, ahogy a fentiekben leirtam....
engem még 10 liter, 3 deci benzin, aránnyal tanítottak./ugyanaz/
a lényeg nem is ez, hanem hogy miért van ekkora szórás? a bronzpersely, tûgörgõ magyarázat nekem sántít. /egy picit!/
szerintem inkább sokan nem látnak tisztán, és kevergetnek mindent! ,és mindenféle aránnyal!
egyébként a tulzott füstölésem oka valszeg, azóta rájöttem, hogy a karbicsere miatt volt.

Avatar
Szilárd Mz
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2007.09.25. 21:49
Tartózkodási hely: Jánkmajtis

Hozzászólás Szerző: Szilárd Mz » 2009.01.03. 10:27

Te nem vagy sztem tisztába a benzin bekeverésével meg az arányszámokkal sem!!! Ha az 1:45 ös benzintõl tüsszögött meg füstölt akkor a 1:30 astól még jobban kéne neki füstölni........... Az 1:45 ös keverék olajban soványabb mint az1:30 as....

Az 1:30 as arányszám azt jelenti, hogy 30L benzinhez 1L olaj....
Az 1:45 ös arányszám azt jelenti, hogy 45L benzinhez 1L olaj....

Számold csak ki..... az 1:30 asnál 1L benzinre több olaj jut mint az 1:45 ösnél....

Nekem van Ts125ösöm, annál mindig 1:30 asra keverek, tehát literenként 3 cl-t, (kis pálinkáspohárral),
Etz 250 esemnél 1:50 esre keverek, ami soványabb mint a 1:30 as, ott meg literenként 2cl....

Ha motorod fõtengelye bronzperselyes akkor 1:30, ha tûgörgõs akkor 1:50.....
Értelemszerüen kever a benzint a motorodba, ahogy a fentiekben leirtam....

Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg » 2009.01.03. 10:13

Szeretném, ha valami hozzáértõ, eloszlatná a szemem elõtt lebegõ fátylat, ami benzin, olaj keverési arányát illeti.
Egyre több helyen olvasok egyre nagyobb, szerintem blõdségeket!
Arra gondolok, hogy tegnap totálbike, motordoktor, ajánlásaiban, volt az 1: 30, -tól, az 1: 60- ig. minden eredmény. Most itt az oldalon olvasgatom az adatlapokat, és itt szintén van mindenféle eredmény. Akkor most tulajdonképpen mi a frankó?
A saját tapasztalatom az, hogy legutóbb elnéztem a keverési arányt, és kb: 1: 45. lett. A motor erõteljesen tüsszögött, és nem ment. A füstrõl nem beszélek, egy egész erõmû összes kéményének a végterméke jött füst alakban utánam. Ezt a sikeres karburátorszerelésem után orvosoltam, most kb: 1: 30. a keverési arány ez meg kevés. Kicsit csilingel tõle a gép. /viszont nagyon jól megy!/
Akkor most mennyi a valós keverési arány?

Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg » 2009.01.02. 19:56

Alfa írta:
ghostrider írta: Télire át lehet fúvókázni a karbit... :roll:
Én igazából a BVF -el mint márkával szeretnék szakítani valami távolkeleti vagy nyugati modernebb cucc javára :)
pedig nem rossz a BVF. én már ódákat zengek róla :lol: :lol: :lol:
nem birtam ki. délután kicsit motoroztam. a 150-es karbival, 110- volt a 125-ös vége! 80 símán erõlködés nélkül ment!

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 20 vendég