Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Perec » 2011.09.05. 16:58

A gépet már kérdezted?
http://www.mzclubhungary.com/forum/sear ... res%C3%A9s
Seclusion írta:Dellorto PHBH28-as karburátort ti föltennétek 250es ETZre? (Díszítésen kívül használni is szeretném alacsony fogyasztással :mrgreen: )
Kép

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2011.09.05. 16:48

Üdv Urak!

Dellorto PHBH28-as karburátort ti föltennétek 250es ETZre? (Díszítésen kívül használni is szeretném alacsony fogyasztással :mrgreen: )

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka » 2011.09.04. 08:34

A rázkódástól lépcsők vannak belekopva,az állítórovátkákra ráesik a rögzítőlemez,el van hajolva.Ilyen és hasonló mechanikai sérüléseket látni rajta.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2011.09.04. 07:12

Súbertűnél mit kell nézni?honnét tudom meg hogy jó vagy már rossz?

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.09.03. 14:45

Vajh csatoshoz is lehet ilyesmit kapni? sikerült beszereznem egyet \:D/
ki kell majd próbálnom azt is :)) bár azt mondják ott a súbermocorgás kevésbé gond, ez mennyire igaz?

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2011.09.02. 20:36

RR_ZOZY írta:Ja és hol lehet kapni túlméretes súbert?
Nekem a Futárnál a Peti (a boltos :mrgreen: ) szerzett egyet, azt mondta véletlenül találta a cuccai között, de ugyanannyi pénz volt mint a -2 tizedes (= már az elején zörög mint a szar) utángyártott.

36 a súber mérete elvileg. Az utángyártottak tök jók, azzal a hibával h 35,8nál kisebbek. Ez perselyezéshez épp ideális, szépen lehet illeszteni. Ezt javaslom amúgy. Bambi szerint a teljesítményt nem befolyásolja h kicsit kisebb, és a vasperselyben meg örök élet, nem kopik oválisra.

Amiért én nem perselyeztem h akkor nem volt 10 ropim rá (mai napig sincs, csak esztétikai probléma). De amúgy az minden tekintetben jobb.

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2011.09.02. 20:19

Ja és hol lehet kapni túlméretes súbert?
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2011.09.02. 13:20

Köszi! Na akkor az lesz hogy magam faragok, vagy majd ha télre Bambi megkapja a gépet egy kis futómű-wellnessre, akkor ezzel is megbízom.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2011.09.02. 12:56

RR_ZOZY írta:Hali!

Érdemes-e megvenni ezt:

http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... OR_HAZ.php ?

Kéne lépnem valamit mert a karbim csörgése már a tűrésküszöbömön kopogtat....
Ha tudsz vinni a boltba furatmérőt, és viszed hozzá a súbert, összepróbálod és tökéletes, akkor igen.

Netről rendelni semmiképp. Ráadásul szerintem annyira német gyártmány mint a többi utángyártott cucc... Keress inkább bontóban, börzén jó állapotú használtat, plusz létezik túlméretes súber, de ahhoz sokat kell reszelni a házat (én így csináltam, azóta se csörög, már lassan 3 ezer óta megy) hogy az ovalitást kiszedd. A felfúrás és perselyezés is megoldás, ráadásul ezzel egy árban van.

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2011.09.02. 12:08

Hali!

Érdemes-e megvenni ezt:

http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... OR_HAZ.php ?

Kéne lépnem valamit mert a karbim csörgése már a tűrésküszöbömön kopogtat....
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2011.08.30. 21:56

Lóri írta:Szedd ki a karbit és pucold ki rendesen, fúvókákat, úszóházat, szivató dugattyút mindent


Mindez megtörtént. Karbi arany tiszta...
És most milyen? Nekem is csinált ilyet, nekem a szivató volt a hibás.
Piros MZ ETZ 250
UDX

Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2011.08.30. 21:36

Szedd ki a karbit és pucold ki rendesen, fúvókákat, úszóházat, szivató dugattyút mindent


Mindez megtörtént. Karbi arany tiszta...
Két kerék, két ütem, két betű: MZ

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.08.30. 13:14

POINTER írta:Sziasztok!
Etz 251-esem karbijában eltört a súber tű. (szétszerelésnél szerencsétlenkedtem egy sort... ](*,) ) A kérdésem az volna, hogy honnan tudnék szerezni gyári súbertűt? Amit Szegeden a Rollernél kaptam, annak a vége nem olyan kúpos, nem annyira vékony, mint az eredeti és így egy rakat szr a motor... beállítani nem lehet, fölülről 3. állásban fehér gyertya össze vissza szaggat, rángat. 4. állásban melegen már jó de hidegen rángat, könnyen lefullad. 5. állásban könnyen indul, szépen jár azt leszámítva, hogy rengeteget kap.. koromfekete nyálas gyertya, magasabb fordulatszámon ledarál....
Csiszolni lehet belőle??
Üdv!
Pointer
Én is használtam utángyártott gagyi súbertűt. smirglivvel igazgattam rajta amíg valamelyest használható nem lett (csiszolás - próbaút-csiszolás-próbaút.... ez jó SOKSZOR) Aztán vettem egy komplett csatos karbit a benne lévő gyári tű miatt. a régi karbit meg úgy ahogy volt utángyáros tűstűl eladtam annyiért amennyiért vettem a a másikat. (mondjuk nem tom miért adtam el - még így is van 3 db TS125 karbim, 2db TS250 karbim, meg egy db /1 karbim amit átalakítottam ETZ250 karbivá...)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse

Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: POINTER » 2011.08.30. 13:02

Sziasztok!
Etz 251-esem karbijában eltört a súber tű. (szétszerelésnél szerencsétlenkedtem egy sort... ](*,) ) A kérdésem az volna, hogy honnan tudnék szerezni gyári súbertűt? Amit Szegeden a Rollernél kaptam, annak a vége nem olyan kúpos, nem annyira vékony, mint az eredeti és így egy rakat szr a motor... beállítani nem lehet, fölülről 3. állásban fehér gyertya össze vissza szaggat, rángat. 4. állásban melegen már jó de hidegen rángat, könnyen lefullad. 5. állásban könnyen indul, szépen jár azt leszámítva, hogy rengeteget kap.. koromfekete nyálas gyertya, magasabb fordulatszámon ledarál....
Csiszolni lehet belőle??
Üdv!
Pointer

Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 » 2011.08.29. 23:06

Lóri írta:Üdv Urak!

Tanácsot szeretnék kéri. Mostanában jött elő a motoromnál, hogy hidegen nehezen akar indulni. A szívató mellé, ha húzok gázt, akkor könnyebben indul. Melegen is nehezebben akar indulni. Gyújtása jó, a megszakító hézag is jó, menni is megy, keveset is fogyaszt, és jó a gyertya-kép is. Marha mód idegesít...., mert eddig nem csinálta. Várom a javaslatokat!

Köszi: Lóri




Két kerék, két ütem, két betű: MZ

Szedd ki a karbit és pucold ki rendesen, fúvókákat, úszóházat, szivató dugattyút mindent

Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2011.08.29. 22:37

Üdv Urak!

Tanácsot szeretnék kéri. Mostanában jött elő a motoromnál, hogy hidegen nehezen akar indulni. A szívató mellé, ha húzok gázt, akkor könnyebben indul. Melegen is nehezebben akar indulni. Gyújtása jó, a megszakító hézag is jó, menni is megy, keveset is fogyaszt, és jó a gyertya-kép is. Marha mód idegesít...., mert eddig nem csinálta. Várom a javaslatokat!

Köszi: Lóri




Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Két kerék, két ütem, két betű: MZ

DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: DrV » 2011.08.29. 18:50

Üdv!

Alábbi furcsaságot tapasztaltam. Alapjáratom, (mint mindig) nem az igazi, kissé fulladékony, de nem zavar, mert szeretek kicsi gázfröccsöket adni neki :), 4000es fodulathoz 5.ben max negyed gázkar állás kell neki, fogyasztás max 4.5 élvezetesen használva. Súbert gyári magasságban (felülről a 3.) főfúvóka 135ös. Kis gázzal alacsony fordulaton (max 3000) 1-2 perc? után üresben felpörgetve nagyon lassan esik vissza a fordulat, illetve hah ilyen menet után gyorsulok 3.ban baromi nyomatékosan indul meg, a szokottól eltérően. Mit állítsak,h normális legyen? Hidegen füstöl, de normális használat mellett semmi.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2011.08.29. 16:32

KrisszETZ251 írta:Nekem a 251esen a NDK másolat KENTSE karbi van fent, a nem csatos, és azzal nekem 4.1 a fogyasztásom. Ezen volt a csatos karbi, de azt áttettem a 250esre, na az amit írtam, hogy botrány, de emez sztem tökéletes és gyári a tűállás.
Ennek kapcsán nem tudom volt-e már szó róla, de egy 28-as karburátorral is menne a motor? Mondjuk egy dellortoval? Mert 30asat nehéz szerezni, 28as meg van mint a nyű. Egy srác használta 28assal az ETZjét, neki ment. Ti mit gondoltok róla?

Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 » 2011.08.28. 21:13

Nekem a 251esen a NDK másolat KENTSE karbi van fent, a nem csatos, és azzal nekem 4.1 a fogyasztásom. Ezen volt a csatos karbi, de azt áttettem a 250esre, na az amit írtam, hogy botrány, de emez sztem tökéletes és gyári a tűállás.

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2011.08.28. 20:35

Pötyee írta:én 6 liter alatt el sem tudok menni vele, pályán 110-nél meg 8,5-9 liter :S
Igen, emlékeztem, hogy korábban is írtad. Viszont nekem régen kisebb volt a fogyasztása. 4.5 literrel járkáltam, néha 5. Szombathelyre jártam fel vele dolgozni, akkor szokott rá a 6-6.5 literes fogyasztásra. Azt gondoltam, hogy a szimering miatt. De gyakorlatilag a fél blokkot kicseréltem, és még mindig. 100%, hogy karburátornál lesz valami baj. Légszűrőt kipucoltam, nem öreg, karbi belőve, gyertya új, gyújtás belőve, hengerben max 5000 km van fúrás óta. Meg lesz ám ez is szép lassan, most már elég jó állapotban van az öreg, szóval elpepecselek az aprólékokkal. :)

Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 » 2011.08.28. 20:28

Thorwald írta: Valóban hosszú ideig állt garázsban és valóban leszedtem a redvát bronzkefével. Előtte sokkal csúfabb volt. Érdemes keresni karbit, okoz ez gondot? Most leszámítva a levegő plusz turbulenciáját a szívásnál.

Szerintem hagyhatod.

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.08.28. 19:54

KrisszETZ251 írta: Ez úgy néz ki mintha sokáig nem használták volna, és valami kikezdte (biztos láttál már olyat mikor az alut kikezdi valami és ilyen fehéres lepedék lesz rajta), szerintem ez az és valaki letakarította, akkor szokott így kikagylósodni ,meg amikor ledrótkorongozod a vasról a rozsdát.
Valóban hosszú ideig állt garázsban és valóban leszedtem a redvát bronzkefével. Előtte sokkal csúfabb volt. Érdemes keresni karbit, okoz ez gondot? Most leszámítva a levegő plusz turbulenciáját a szívásnál.

Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Pötyee » 2011.08.28. 19:51

Seclusion írta:Hasonló szituban vagyok (sok benzin), most a gyári érték alatt van picivel a benzinszint, a tű a 2. rovátkában ha jól emlékszem. Nekem "csak" a hatalmas étvágy a problémám - 6.5 liter -, a gyertyakép szerint sokat kap, pedig keveset kellene. Én a szivatóra gyanakszom.
Ráadásul indulás után magas az alapjárat, ahova állítottam, de ha már melegszik a motor, akkor visszaesik szinte minimumra, 1200 környékére. Ja és gyertyát is cseréltem.
én 6 liter alatt el sem tudok menni vele, pályán 110-nél meg 8,5-9 liter :S

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.08.28. 19:49

KILL3R etz írta:Nem etanolt tankoltál véletlenül? :D
Etanollal nem lenne probléma, 30%-al kisebb az égéshője, ugyanolyan teljesítménynél kb. ennyivel több nafta kell hozzá.

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2011.08.28. 16:42

KrisszETZ251 írta:Érdekes dolgot tapasztaltam csatos karbival. Ki van pucolva, beállítva a benzinszint, fúvókák megfelelő méretőek, a tű gyári állásban van. A motor meg fullad bele a benzinbe mint az állat és a karbi meg jég hideg!!!, nem kicsit, hanem mintha a hűtőből vettem volna ki. A másik MZmen sokszor volt hogy túra közben tettem át a tűt, de ilyet még soha nem tapasztaltam, hogy hideg a karbi. De a lényeg a lényeg, hogy fullad a technika és el nem tudom képzelni, hogy honnan kaphat ennyi benzint. Ha szegényítek rajta akkor sem változik.

Ötlet? :)
Hasonló szituban vagyok (sok benzin), most a gyári érték alatt van picivel a benzinszint, a tű a 2. rovátkában ha jól emlékszem. Nekem "csak" a hatalmas étvágy a problémám - 6.5 liter -, a gyertyakép szerint sokat kap, pedig keveset kellene. Én a szivatóra gyanakszom.
Ráadásul indulás után magas az alapjárat, ahova állítottam, de ha már melegszik a motor, akkor visszaesik szinte minimumra, 1200 környékére. Ja és gyertyát is cseréltem.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3834
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.08.28. 16:03

Nem etanolt tankoltál véletlenül? :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"

Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 » 2011.08.28. 15:43

Érdekes dolgot tapasztaltam csatos karbival. Ki van pucolva, beállítva a benzinszint, fúvókák megfelelő méretőek, a tű gyári állásban van. A motor meg fullad bele a benzinbe mint az állat és a karbi meg jég hideg!!!, nem kicsit, hanem mintha a hűtőből vettem volna ki. A másik MZmen sokszor volt hogy túra közben tettem át a tűt, de ilyet még soha nem tapasztaltam, hogy hideg a karbi. De a lényeg a lényeg, hogy fullad a technika és el nem tudom képzelni, hogy honnan kaphat ennyi benzint. Ha szegényítek rajta akkor sem változik.

Ötlet? :)

Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 » 2011.08.28. 15:38

djtoma írta:Valaki megtudná mondani hogy mért szivárog a benzin a karburátor tömítésnél?
Pedig már két tömítés van alatta és mégis szivárog a benzin a tömítésnél

Én úgy csináltam tömítést, hogy egy telefonkönyvnek a borítóját levágtam, az úszóház tömítőfelületét lefestettem temperával, aztán lenyomdáztam a borítóra, majd szikével üveglapon kivágtam, bőven megteszi, vagy még ezt ellehet játszani klingeritlappal is. Amit kapsz tömítéseket azok undorítóak, botrány :-((

Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 » 2011.08.28. 15:28

Thorwald írta:Mit szívhatott ez a nyomorult porlasztó? Olyan mintha sav marta volna meg, vagy csak egyszerűen nem volt légszűrő rajta egy ideig? Az anyag öregedését nem tartom valószínűnek, mert a súber után már tiszta a felülete.

Ez úgy néz ki mintha sokáig nem használták volna, és valami kikezdte (biztos láttál már olyat mikor az alut kikezdi valami és ilyen fehéres lepedék lesz rajta), szerintem ez az és valaki letakarította, akkor szokott így kikagylósodni ,meg amikor ledrótkorongozod a vasról a rozsdát.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára KrisszETZ251 2011.08.28. 15:39-kor.

DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: DrV » 2011.08.28. 15:07

djtoma írta:Valaki megtudná mondani hogy mért szivárog a benzin a karburátor tömítésnél?
Pedig már két tömítés van alatta és mégis szivárog a benzin a tömítésnél
A tőmítés ha nem benzin álló, megdagad és kinyomja magát.
De sokkal valószínűbb, h az úszóháznál a fülek elgörbültek és nem tud egyenletesen felfeküdni a karbiházra, ezért hiába tőmítgeteed, folyni fog. Sztem :)
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.

djtoma
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2011.08.10. 14:41
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: djtoma » 2011.08.28. 14:30

Valaki megtudná mondani hogy mért szivárog a benzin a karburátor tömítésnél?
Pedig már két tömítés van alatta és mégis szivárog a benzin a tömítésnél

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.08.24. 16:27

Mit szívhatott ez a nyomorult porlasztó? Olyan mintha sav marta volna meg, vagy csak egyszerűen nem volt légszűrő rajta egy ideig? Az anyag öregedését nem tartom valószínűnek, mert a súber után már tiszta a felülete.

Kép

Kép

Kép

Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Perec » 2011.08.24. 11:23

Regeltem a fuelly.com -on, én vagyok a második MZ-s.
http://www.fuelly.com/driver/perec/etz-250
Tankolásokat lehet vezetni rajta óraállás szerint. Grafikont, statisztikát csinál belőle és megnézhetjük a többiek gépét is (Pl. megnyugodhatunk, hogy egy Ford vagy GMC bekapja a maga 25-30 literjét 100-on). Egyből kibukik ha valami gixer van a géppel, vagy lassanként kezdi megadni magát- no nem mintha másként nem lehetne észrevenni :mrgreen:

kzolika1994 írta: Te ilyen szerencsés vagy, hogy több sebességi fokozatban is szépen egyenletesen viszi az 50-et? Vagy kisMZ-knél ez alap?
Kép

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2011.08.11. 16:54

kzolika1994 írta:A 150-es Etz szerintetek mikor eszik 50km/h-nál kevesebbet? 3.sebességben 4200 fordulaton, vagy 4.sebességben 3500-as fordulaton. Vagy egyáltalán van valami különbség?
Amelyikben kisebb gázállással tudod tartani.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2640
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2011.08.11. 15:21

martin0613 írta:Mz 150 es karbuátorba a fuvókák méreteit számait meg tudná nekem adni valaki , mert ösze keveredtek a 125 ösével, és nem tudom melyik a helyes darab amit bele kellene rakni, Szóval ? :)
Itt megtalálod:
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... mid=100025
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.

martin0613
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.08.10. 10:34
MZ-d típusa: Mz Ts 150,125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: martin0613 » 2011.08.11. 15:17

Mz 150 es karbuátorba a fuvókák méreteit számait meg tudná nekem adni valaki , mert ösze keveredtek a 125 ösével, és nem tudom melyik a helyes darab amit bele kellene rakni, Szóval ? :)

kzolika1994
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kzolika1994 » 2011.08.11. 10:12

A 150-es Etz szerintetek mikor eszik 50km/h-nál kevesebbet? 3.sebességben 4200 fordulaton, vagy 4.sebességben 3500-as fordulaton. Vagy egyáltalán van valami különbség?

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.08.10. 18:16

Üdv Urak!
Bing 54-et használ valaki?
Mennyire gáz beállítani?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.08.10. 12:04

martin0613 írta:Igy vettem a blokkot hogy ijen volt, csak a babetta gyújtás nem volt rajta
Ki pucoltam, igen nem tudokróla semmit hogy hogyan van ösze rakva mert igy jött , ha tudnál valamit mondani hogy melyik lenne a helyes beálítás akkor én azt meg nézném rajta és megpróbáknám be áltani , vagy valami ijesmit kérhetnék ! :wink:
Ha alapjárat van, és gázadásra fullad akkor valszeg nem kap anyagot.
A honlapon fent van az MZ-hogyan tovább című könyv a letöltések közt, az alapján rakd össze a karbit, ügyelve a fúvókaméretekre, stb.
Gyújtás jó helyen (3mm) legyen.
Ha alapjárat van akkor valszeg a szimeringek jók, úgyhogy szerintem karbi gondod lesz csak.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse

martin0613
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.08.10. 10:34
MZ-d típusa: Mz Ts 150,125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: martin0613 » 2011.08.10. 11:25

Igy vettem a blokkot hogy ijen volt, csak a babetta gyújtás nem volt rajta
Ki pucoltam, igen nem tudokróla semmit hogy hogyan van ösze rakva mert igy jött , ha tudnál valamit mondani hogy melyik lenne a helyes beálítás akkor én azt meg nézném rajta és megpróbáknám be áltani , vagy valami ijesmit kérhetnék ! :wink:

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.08.10. 11:09

martin0613 írta:HEEELLÓÓÓÓÓÓÓÓÓ !
Azt szeretném meg tudni valaki hozzá értőtől hogy elindítom a motort van alapjárat de miután rá húzom a gázt fulladni kezd és erő sincsen benne , Hengere Jó Nem fúj ki sehol. Babetta gyújtás,
?????????????????!!!!!!!!
eddig jó volt, hirtelen lett ilyen?
karbit pucoltad? főfúvóka?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse

martin0613
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.08.10. 10:34
MZ-d típusa: Mz Ts 150,125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: martin0613 » 2011.08.10. 10:43

HEEELLÓÓÓÓÓÓÓÓÓ !
Azt szeretném meg tudni valaki hozzá értőtől hogy elindítom a motort van alapjárat de miután rá húzom a gázt fulladni kezd és erő sincsen benne , Hengere Jó Nem fúj ki sehol. Babetta gyújtás,
?????????????????!!!!!!!!

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.08.09. 06:41

Kép

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3834
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.08.08. 20:12

KILL3R etz írta:Injektornál (Egy jó motorvezérlő elektronikával), sose ad a kellőnél több üzemanyagot...

Persze ha 5.ben 800-as fordulatról padlózzuk, és várjuk a csodát az gazdaságtalan... :D

DrV!

Azért egy common rail, mágnesesen vezérelt szelepekkel, változó geometriás turbóval szerelt motort nehéz zavarba hozni.Persze töltőnyomás alatt itt is csak blőőő van... :D

Szerk.: Ezt elqrtam.... 8-[ :D

Folytassuk a zúzdában sztem... :oops:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3834
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.08.08. 20:09

Injektornál (Egy jó motorvezérlő elektronikával), sose ad a kellőnél több üzemanyagot...

Persze ha 5.ben 800-as fordulatról padlózzuk, és várjuk a csodát az gazdaságtalan... :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"

DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: DrV » 2011.08.08. 20:05

Azért egy dízel is tud erőlködni...

Ezért akartam átfolyásmérőt feltenni. Nem kell, h 100kml be írja ki a pillanatnyi fogyasztást, elég csak egy viszonytási szám, skála.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.08.08. 20:01

KILL3R etz írta:A mi motorjainknál nem igaz ez a legnagyobb fokozat, legkisebb fordulat. Ez négyüteműekre vonatkozik...

2 ütemű, résvezérelt motoroknál akkor eszik a legkevesebbet, ha az adott sebességhez olyan fokozatot/fordulatot választunk, ahol a legkevesebb gázt kell húzni.

Magyarul, lehet hogy 4.-ben, 4000-es fordulaton kevesebbet eszik, mint 5.ben 2000-ről erőltetve...
Amikor azt mondja, hogy blőőőőőőőő az nemjó... :mrgreen:
Szerintem a négyüteműekre sem igaz ebben a formában. A dízelekre viszont igen.

Benzines ellenpélda: a Skodámmal ha 5ödikben 75-80al járok hogy "spóroljak" akkor erőlködik a motor, (blőőőőőő effektus), és 6.5 litert eszik. Ha 90-95öt megyek, akkor a diagram szerint fogyasztási minimum és a maximális nyomaték között van a fordulat, ekkor 5.8-6 liter a fogyasztás. Holott 20al gyorsabban megyek. Az oka, hogy feleakkora gázpedálállás mellett is vidáman megy, nem döglődik a motor.

Persze a Favorit az még karburátoros, ott a légviszony jelentősen változik a terhelés hatására, szal az lehet hogy egy befecskendezős motornál ahol lambda = 1, ott nem ilyen durva a különbség.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.08.08. 10:04

KILL3R etz írta:A mi motorjainknál nem igaz ez a legnagyobb fokozat, legkisebb fordulat. Ez négyüteműekre vonatkozik...

2 ütemű, résvezérelt motoroknál akkor eszik a legkevesebbet, ha az adott sebességhez olyan fokozatot/fordulatot választunk, ahol a legkevesebb gázt kell húzni.

Magyarul, lehet hogy 4.-ben, 4000-es fordulaton kevesebbet eszik, mint 5.ben 2000-ről erőltetve...
Amikor azt mondja, hogy blőőőőőőőő az nemjó... :mrgreen:
Akkor a barátnőm sem jó... ő is sokszor mondja hogy blőőőőő :D tudja valaki, hogy kell megszerelni? :D Mellesleg gyakori hiba, hogy hiába rugdosom, nem indul, csak nyöszörög... lehet h a főtengellyel van gond? :mrgreen:

Egyébként, van egy nagyon jó táblázat az MZ fordulat- teljesítmény- fogyasztásról... majd megkeresem és feltöltöm. De még egyenlőre sajátomat tesztelem :D
További megjegyzés, hogy az MZ hogyan tovább című könyvben olvastam a benzinekről és gyújtásról stb. No, a könyv azt írja, hogy 3,6mm es előgyújtásnál a fogyasztás 12%ot csökken, a teljesítmény 4000fölött nő, harapósabb, alatta döcögősebb. De persze arról nem feledkezhetünk meg, hogy ezt nem ETZ hez írták, valamint hogy akkor teljesen más benzin volt mint ma. Így ezt csak egy kis irányadó érdekességnek írtam :D

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3834
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.08.08. 09:10

A mi motorjainknál nem igaz ez a legnagyobb fokozat, legkisebb fordulat. Ez négyüteműekre vonatkozik...

2 ütemű, résvezérelt motoroknál akkor eszik a legkevesebbet, ha az adott sebességhez olyan fokozatot/fordulatot választunk, ahol a legkevesebb gázt kell húzni.

Magyarul, lehet hogy 4.-ben, 4000-es fordulaton kevesebbet eszik, mint 5.ben 2000-ről erőltetve...
Amikor azt mondja, hogy blőőőőőőőő az nemjó... :mrgreen:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.08.08. 06:10

festékes írta:Teszek bele eggyel kisebb főfuvit aztán majd látom!
Ha 5-re le tudnám vinni azzal már kiegyeznék! :-({|=
Arra érdemes figyelni, hogy az úszó a gyári értékre legyen beállítva, ne csak úgy hasból behajtogatva.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég