Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Seri19 írta:Amiket manapság árulnak benzincsöveket, fabatkát nem érnek, enyém is szétrepedezett fél év alatt(Benzines használattal). Amúgy nekem meg samarám van.

Mondjuk automata szívatóssal nem nagyon lehet mit kezdeni, de a szamarák elég jól veszik az etanolt. És ugye a kézi szívató miatt a hidegindítás sem annyira problémás. (Enyém nincs átalakítva, csak a klubban többen próbálkoznak vele több kevesebb sikerrel.)
Hát igen.. szórakoztam azzal is, forgattam a szivatóházat (másképp áll a bimetál), hajlítgattam a beállító lemezkéket, hogy mikor hogy működjön a szivató...
Benzincsövet ilyen fekete színű, szövetes Semperit csövet használok, ez bírja legjobban (1000ft/méter). Kispókban cseréltem már 8 éve ilyenre, nem reped, nem keményedik. Egyedül a favoritnál a kipufogó sugárzó hőjét nem igazán komálja, de az csak egy 20 centis szakasz, azt ki tudom 2 évente cserélni :)
Bő fél év etanolozásnak sincs látható következménye rajta.
Már gondoltam MZ-re is ilyet kellene tenni a 2 havonta megkeményedő vacakok helyett, de hátránya hogy nem átlátszó...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Seri19 írta:Amiket manapság árulnak benzincsöveket, fabatkát nem érnek, enyém is szétrepedezett fél év alatt(Benzines használattal). Amúgy nekem meg samarám van.

Mondjuk automata szívatóssal nem nagyon lehet mit kezdeni, de a szamarák elég jól veszik az etanolt. És ugye a kézi szívató miatt a hidegindítás sem annyira problémás. (Enyém nincs átalakítva, csak a klubban többen próbálkoznak vele több kevesebb sikerrel.)
Nekem "manapság árult" benzincsövem van, mert sajnos olyat nem láttam amit 20évesen árultak, de már egy éve megvan és semmi baja...jó, annyi baja van hogy zöld színű... de ez így volt már amikor vettem...biztos gyárihibás :DDD
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Amiket manapság árulnak benzincsöveket, fabatkát nem érnek, enyém is szétrepedezett fél év alatt(Benzines használattal). Amúgy nekem meg samarám van.

Mondjuk automata szívatóssal nem nagyon lehet mit kezdeni, de a szamarák elég jól veszik az etanolt. És ugye a kézi szívató miatt a hidegindítás sem annyira problémás. (Enyém nincs átalakítva, csak a klubban többen próbálkoznak vele több kevesebb sikerrel.)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Seri19 írta:Vagy csak miután etanol tankoltál utána ellenőrizted, és már elötte is szarok voltak. Nekem a gyári benzincsövek voltak a kocsiban és azok 15 év alatt már erősen repedezettek voltak.

A blokkról a retket szarabbul oldotta mint a benzin, amikor szétszedésnél takarítottam.

Nem azért védem mert hú de jó, de 20-30 év múlva úgyse lessz más. :)
Na lécci ennyire azért ne nézz már hülyének :)
Augusztusban szedtem rendbe az autót műszakira, 1 hétig csúszkáltam alatta, gondolod hogy leellenőriztem, nem? :D
Meg a motortérben cseréltem is az egyik csövet augusztusban, ott is néztem a többit, nem volt velük gond. (Mielőtt megjegyzéseket kapok hogy miért csak egyet cseréltem: azért, mert azt az egyet éri a kipufogó sugárzó hője, az 2 évente cserés, míg a többivel nincs ilyen gond)
Na ekkor semmi gond nem volt a csövekkel.
Szeptemberben kezdtem etanolozni.
Október közepén épp nagyobb úton voltam, 250km-re otthontól, egyszercsak felugrott a fogyasztás 8ról 14 literre. Az autó körül enyhe pálinkaszag. Motortérben ekkor még minden okés volt.
Hazajöttem, cirka 300km, és 2 nap. Na 3adnap mikor indulnék be vele a céghez hogy ott alánézek, indulás után az utastérben is hirtelen brutál pálinkaszag. Gyorsan leállítom, motortér nyit, hát a blokk úszik az etanolban, a lefolyó etanol forrva párolog a kipufogóról...
Erről ennyit.
Nem szidom az etanolt, én is tudom hogy nem lesz más, de mivel szórakoztam vele 8 hónapig, van vele tapasztalatom.

Egy egyszerű karburátort nyilván könnyen hozzá lehet állítani, de a Jikov 28-30LEKR (Pierburg 2E-3 licensz) nekem már nagy falat volt (2 torkú féklevegőfúvókás karbi, féklevegős alapjárati rendszerrel, kalibrált átmeneti rendszerrel, rudazatos gyorsítószivattyúval, és bimetálos szivatóval) Az alsó tartományt sikerült jól használhatóra belőni, de felül durván szegényedett a ekverék, a féklevegőfúvókákat kellett volna kisebbre venni. (gondolkoztam régi bevált megoldáson, hogy vékony drótot teszek a fúvókába, de mivel levegőfúvókáról volt szó, ezért féltem hogy esetleg kikeveredik onnan a drót (alul el se lehetett volna normálisan hajtani), és aztán esetleg beszívja a motor. Na meg a hidegindítási problémák, jááááj...

Most hogy újra benzinnel járok úgy megy az etanolhoz képest az átó mint az álom :)

Ami tény: pénzben ugyanott voltam etanollal, mint benzinnel. A különbség esetleg 10%on belül volt. Na ezért a 10%ért kockáztassam a most kb már 70ezerbe kerülő pöpec blokkomat? [-X

Szóval 30 év múlva ha nem lesz más akkor majd újra szórakozok vele (illetve majd szórakozik helyettem akkor már a motorelektronika), de Skodánál, és MZ-nél addig maradok a benzinnél az tuti =D>
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys »

kiszsebi írta:
DrV írta:Alkohollal befürödni? Hmm... :D
Fricit, azaz Kreppet ismerned kéne. Pontosabban a viszonyát az alkohollal :-"
Na igen...:)
Olyan a pilóta mint a motorja... :D :D :D
Az egyik 19...a másik 1 hijján 20 :D :D :mrgreen:
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

DrV írta:Alkohollal befürödni? Hmm... :D
Fricit, azaz Kreppet ismerned kéne. Pontosabban a viszonyát az alkohollal :-"
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: DrV »

Dénes írta:Frici, ne terelj. Oszd meg a többéves (?) kínlódásod eredményét inkább! ;)
Nagyon hallgatsz... Csak nem befürödtél te is az alkohollal? :D
Alkohollal befürödni? Hmm... :D
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Matee86 írta:OFF
ambrusviktor írta: ...."felcsapom itthon a fizkém könyvet és megnézem az oldódás értékét...."
Ne is mondd,én az Atkins könyvvel rémálmodok!!:) :mrgreen:
Az Atkinsben benne sincs...pedig abban aztán tényleg van elég rémálom, tényleg lehet válogatni. De egyébként vannak benne szép etanolos görbék mindenféle korona, meg tojás meg mindenféle szép dolog is lehetne belőle ha nem lenne mellé szöveg... :D
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Frici, ne terelj. Oszd meg a többéves (?) kínlódásod eredményét inkább! ;)
Nagyon hallgatsz... Csak nem befürödtél te is az alkohollal? :D
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

OFF
ambrusviktor írta: ...."felcsapom itthon a fizkém könyvet és megnézem az oldódás értékét...."
Ne is mondd,én az Atkins könyvvel rémálmodok!!:) :mrgreen:
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Az a jó az etanolba hogy mindenkinek meg van róla a véleménye, de két embert nem találsz ugyanazzal :-k :-k
95% -uk eltűnne ha olyan dologról nem írnának amihez nem értenek/nem próbálták.-..

Egy biztos, türelmes embereknek ajánlott a használata akiket nem akasztanak meg a meglepetések és kitartóak...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Seri19 írta:Vagy csak miután etanol tankoltál utána ellenőrizted, és már elötte is szarok voltak. Nekem a gyári benzincsövek voltak a kocsiban és azok 15 év alatt már erősen repedezettek voltak.

A blokkról a retket szarabbul oldotta mint a benzin, amikor szétszedésnél takarítottam.

Nem azért védem mert hú de jó, de 20-30 év múlva úgyse lessz más. :)
Bocs hogy így beleszólok az eszmecserétekbe csak megosztom a tapasztalatomat nekem szimóban felesbe van rakva 60/4 as henger 60 as főfúvi bitangvastag tű és az is tökig lent igaz 19mm es karbi hosszú áttételek 17 es első fogaskerék mikor tökig húzom elszegényedik kb fél gázzal faszán megy szét lehet így is pörgetni néha szenved a gyújtás de mikor minden klappol akkor megy mint a görény és még nem tapasztaltam bármilyen negatívumot az említetten kívül. Itt megjegyezném sokan vitatják valaki pártolja valaki nem A fimol nevezetű dolgot na az úgy oldódik etanolban mint a nyavalya. Ha csak 1 picit segít a kenésben akkor az már jó!

Mz -be tudom lehetetlen de autóba érdemes elgondolkodni az LPG nezevetű dolgon de csak annak aki tényleg sokat megy mert marha drága beszereltetni családban a lada samara lpg vel szaladgál.
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Vagy csak miután etanol tankoltál utána ellenőrizted, és már elötte is szarok voltak. Nekem a gyári benzincsövek voltak a kocsiban és azok 15 év alatt már erősen repedezettek voltak.

A blokkról a retket szarabbul oldotta mint a benzin, amikor szétszedésnél takarítottam.

Nem azért védem mert hú de jó, de 20-30 év múlva úgyse lessz más. :)
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Seri19 írta:Nekem mondjuk a szinyóm lassan 2 éve megy etanollal, de ott 0 átalakítást igényelt.

Arról meg, hogy megeszi a szimeringet. Még a nyers gumit is lassabban eszi meg mint a benzin.

És mivel rosszabbul oldódik benne az olaj ezért valószínűleg a kenő réteget is kevésbé oldja le.
Ok, ott a tapasztalat, elfogadom; de azért felcsapom itthon a fizkém könyvet és megnézem az oldódás értékét :)

No, az etanol olajjal korlátlanul elegyedik :) Ez mondjuk a szénláncát tekintve logikus, bár ezen oldalról a benzinnek is korlátlanul kellene olajjal... tehát hmmm gondolkozom még ezen, de abban biztos vagyok, hogy jobban leoldja az olajat mert ilyen kísérletet tudsz otthon csinálni és megnézni :)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Seri19 írta:Nekem mondjuk a szinyóm lassan 2 éve megy etanollal, de ott 0 átalakítást igényelt.

Arról meg, hogy megeszi a szimeringet. Még a nyers gumit is lassabban eszi meg mint a benzin.

És mivel rosszabbul oldódik benne az olaj ezért valószínűleg a kenő réteget is kevésbé oldja le.
Hmm... Azért megjegyezném, hogy bár a benzincsöveim 15 évig köszönték szépen, jól voltak, valami furcsa véletlen folytán 1 hónappal azután, hogy etanolozni kezdtem, hirtelen szétmállottak a benzincsövek...
A másik autónkon detto. Tudom, öreg volt a cső, de mind a két autónál hirtelen, 1 hónappal az etanol után mentek szét, az kicsit elgondolkodtató...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Nekem mondjuk a szinyóm lassan 2 éve megy etanollal, de ott 0 átalakítást igényelt.

Arról meg, hogy megeszi a szimeringet. Még a nyers gumit is lassabban eszi meg mint a benzin.

És mivel rosszabbul oldódik benne az olaj ezért valószínűleg a kenő réteget is kevésbé oldja le.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Seri19 írta:Amúgy érdemes utánaolvasni az anyagnak. Mert vannak itt is tévhitek rendesen.
http://e85adapter.hu/index.php?option=c ... &Itemid=63

Én azért az 5 literes fogyasztásért nem fogom átalakítani a motorom. 2 üteműnél amúgy sem az igazi. Meg nincs az a finom illat amit kipöfög a gép.

De autónál érdemes vele foglalkozni ha vki sokat autózik.
Kopogás érzékelős gyújtás nélkül mondjuk neki se kezdenék autónál sem.
Ez 2ütemű gépekhez nem igaz. Mármint a link amit küldtél. Autóknál megéri az etanol ha van átalakító. De tegyél pl egy főtengelyszimeringet e85 be és nézd meg néhány hónap múlva hogy néz ki. De az oldódásról amit ír az teljesen inkorrekt. Ha különolajzásos 4ütemű rendszerről beszélünk, ott lehet hogy tényleg nem oldja le a kenést, de ne felejtsük el, hogy az MZ nem ilyen. Legegyszerűbb ha csinálsz otthon kísérletet és meglátod. Sokkal előbb leszedi a kenőolajat. Egyébként nekem az egész "magyarázat" kicsit ponyva volt.
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Amúgy érdemes utánaolvasni az anyagnak. Mert vannak itt is tévhitek rendesen.
http://e85adapter.hu/index.php?option=c ... &Itemid=63

Én azért az 5 literes fogyasztásért nem fogom átalakítani a motorom. 2 üteműnél amúgy sem az igazi. Meg nincs az a finom illat amit kipöfög a gép.

De autónál érdemes vele foglalkozni ha vki sokat autózik.
Kopogás érzékelős gyújtás nélkül mondjuk neki se kezdenék autónál sem.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Ja, még egy tipp: ha műszakira megy az autó, érdemes bele etanolt tenni, olyan csodás emisszióértékek lesznek hogy ihajj :)

Én is muter kispolszkijába raktam 2/3 arányban mikor hoztam műszakizni. Na az egy öreg, csörgőzörgő blokk, de arra még éppen megteszi hogy anyu elmenjen vele a városba bevásárolni.
Na kérem. Etanol reggel beletankolva, kicsit tekertem a levegőcsavaron, gyújtáshoz nem nyúltam. MŰSZAKIN JOBB EMISSZIÓM VOLT, MINT AZ ELŐTTEM VIZSGÁZÓ HENGERENKÉNTI INJEKTOROS, KATALIZÁTORRAL ÉS 2 LAMBASZONDÁVAL FELSZERELT VW-NEK. :mrgreen: =D>
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Ha már etanolos tapasztalatok, akkor én is:

ETZ-ben nem mertem használni, félve a kenési problémáktól, meg nagy arányú etanolnál valamiért elkezt éktelenül csörögni (nem teljesen gyári a kompresszióviszonyom...)
DE kb 1/15öd részt hozzá szoktam önteni, ez a terhelésnél jelentkező csörgést-kopogást megszünteti. És sokkal kevésbé füstöl :)

Skoda: használtam felesben, negyedesen, tisztán, játszottam fúvókákkal, (van fúvókám 85-145-ig 5-ös lépcsőben az összes), játszottam gyújtással, stb.
Aztán tökéletesre sosem tudtam beállítani. Bár etanollal kis fordulaton nyomatékosabb sokkal, de felül viszont nem kap elég anyagot. Féklevegő fúvókákkal viszont már nem tudtam mókolni, mert azok be vannak préselve a karburátorházba.
A végsebességem tiszta etanollal a benzines 140ről visszaesett 100ra, ami már elég gáz volt.
A féklevegős gondokról: 80at ment kb 1/10-ed gázzal. 90et már olyan 1/2-ed-1/3-ad gázzal, 100at meg ha padlóztam...
A fogyasztásom 6.5ről felment 9re. Pénzben tehát szinte ugyanott voltam, csak épp nem ment az autó. Meg hidegen 4-5 másodperc nyinyinyinyinyinyi tekertetés után indult el, amiért olyan lesajnáló nézéseket kaptam parkolóban, hogy majdnem elsüllyedtem. Teht 7 hónap etanolozás után most már egy hónapja ismét benzinnel járok.

Permetező: ajándékba kaptam egy benzines háti 2T permetezőt. 25ös keverék van előírva, 33ast rakok bele, de úgy okádja ki az olajat hogy jajj... Mindez benzinnel... Etanollal viszont semmi füstje, és olajat sem fúj ki :)

Etanollal nekem a challoils dynamicstroke, a hardt dynamicstroke, és a VIP 2T olaj oldódott megfelelően.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Nandor írta:Tisztán sem értem, hogy miért éri meg? AZ E85-nek a benzinhez képest 30%-al kisebb az energia tartalma. Ugyanakkora teljesítmény eléréséhez 30%-al több üzemanyag szükséges és az ára is kb. ennyivel olcsóbb. Akkor hol itt a nyereség?
Ez így van, ráadásul mivel teljesen másként oldja az olajat mint a benzin, ezért a keverő 2T-t a henger faláról azonnal leszedi, és a kenés sokkal gyengébb lesz. És nem mellesleg a legtöbb tömítést meg támadja huzamosabb időn belül.
A korábbi felvizesedést azt bár ha használatban van, akkor jelenségként nem tapasztalhatjuk, mert bár a levegő páratartalmából valamennyi víz nyilván beleoldódik, de mivel használatban van és folyamatosan cserélődik, így ez lényegesen csekély érték.
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Tisztán sem értem, hogy miért éri meg? AZ E85-nek a benzinhez képest 30%-al kisebb az energia tartalma. Ugyanakkora teljesítmény eléréséhez 30%-al több üzemanyag szükséges és az ára is kb. ennyivel olcsóbb. Akkor hol itt a nyereség?
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

50-50%ba nem is éri meg foglalkozni vele. Csak ha tisztán használod, de az meg egy karburátoros csodánál sok kísérletezgetést igényel. Arról nem is beszélve, hogy a maximális teljesítményt nem is éred el úgy, hogy csak a karbihoz nyúlsz.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Krepp írta:Hallod dénes...Fúj, etanol, fúúúúj.... :mrgreen:
Próbáltam motorba meg kocsiba is, de nálam mindkettőben megbukott.
A motornál féltem a mellékhatástól, a kocsiba meg amellett, hogy szarabbul ment még többet is fogyasztott. Mindkettőnél 50-50%-ba kevertem.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Alfa írta:ETZ 250hez kérd (a másik a TS-é sztem), tökéletesen megfelel, mikrométerrel ellenőriztem le kb 5 milliméterenként anno. Faszán megy vele a gép :!:

Ugyanitt kapható úszó és tűszelep is tökéletesen teszi a dolgát.
Köszönöm, akkor holnap próbálom is vele én is!
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Hallod dénes...Fúj, etanol, fúúúúj.... :mrgreen:
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Ha már etanol: egyszeri ember eltette kb 1 éve a motorját pihenni. A tankban etanol, benzin, és stil olaj keveréke volt.
Most előszedte, szerette volna beindítani.
Nem ment.
Karbi le: vizes túró (fehér de nem darabos) az egész úszóházban, némi zöld rézoxiddal vegyítve, úszó kirohadva, fúvókák könnyen tisztíthatóak voltak. A rugdosás hatására már jókora mennyiségű víz lehetett a forgattyúsházban is, mert a kipufogót leszedve ki kellett önteni belőle a levet, a könyökön meg folyt a trutyi.
A motornak berohadt csapágy hangja lett, darálósan fordul át rugdosáskor.
Indulás után még kiköpött egy adag vizet a kipufogón......
A motor zárt helységben, nem túl nagy páratartalom mellett pihent.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Te Frigyes! Úgy tudom jössz nekem eggyel, így most megkérlek, írd le a tudományos kutatásod (etanol-olaj keveredése) eredményét. :)
Vagy csak én nem láttam eredményeket? Hamarosan átállok etanolra, azért kérdem. Írhatnál fúvókaméreteket is.

... nélkülem nem tudnád az etanolt a hengerbe juttatni a kellő mértékkel... :D
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Krepp »

legfőképp sehogy....csak kapkodnom kellett reggel és nem figyeltem hogy üres a tank..csak benzinkút volt a közelbe, utána rátankoltam etanolt de azt se sokat mert olaj se volt sok nálam =D>
Mindezt bő etanolos beállításra ......
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: DrV »

Krepp írta:ma úgy elsokaltattam a gépet etanol és benzin keverékkel hogy párás volt és jég hideg a szívócsonk, 30fokos külső hőmérsékletnél... :oops: :mrgreen:
Ilyen sok etanollal hogy ment a gép? :o
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

ETZ 250hez kérd (a másik a TS-é sztem), tökéletesen megfelel, mikrométerrel ellenőriztem le kb 5 milliméterenként anno. Faszán megy vele a gép :!:

Ugyanitt kapható úszó és tűszelep is tökéletesen teszi a dolgát.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

A futármotorosboltnál kapható ETZ súbertű megfelel méreteiben a gyárinak? Az alábbi kettőt lehet ott kapni:
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1043
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1078

köszi!
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Krepp »

ma úgy elsokaltattam a gépet etanol és benzin keverékkel hogy párás volt és jég hideg a szívócsonk, 30fokos külső hőmérsékletnél... :oops: :mrgreen:
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

young boys írta:
petrvs írta: Az armafilt egy jó nagy szűrőspecialista gyártó, magyar ráadásul. :smt023
Ez pedig úgy vélem elég konkrét :D :
Kép

Bp, Üllői út 343 alatt van egy motoros bolt, mellette egy munkaruházati, amellett meg a szűrőbolt (csupa férfiszívnek kedves üzlet, sehol semmi cukiság :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )
Ez az: http://www.szurobolt.hu/DelPest.html
Velem nagyon készségesen viselkedtek, és 1200-1400 (régen volt :smt102 ) körül adták a két szűrőt.
A XIII.ker Szegedi úton van a gyár és mintabolt...Ha még meg van a bolt...

http://webshop.armafilt.hu/index.php?co ... 3=&szint4=
Üdv mindenkinek!

...az Armafiltes szűrőhöz csak annyit... nyugodt szívvel használhatja mindenki a motorjába!
Én 9 évig dolgoztam ennél a cégnél,ebből 4 évet annál a részlegnél ahol a szóban forgó MZ és ETZ szűrőket gyártottuk egy zalai községben.....de ezt csak érdekességképpen :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hubernél ugyanezt kapni szerintem. Szín, rács, csavarhelyek alapján... :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

OKé, akkor most megkérdezem hogy ki akar főtengelyt cserélni, hátha az is ilyen kapós lesz :D :mrgreen:
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Az én légszűrőmre még 80Ft van ráírva,úgyhogy biztos nem mai darab,erősen csere érett....azt hiszem én is beszerzek egy ilyet!! :wink:
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

petrvs írta:
KILL3R etz írta:petrvs!

Az az Armafilt-es cég konkrétan MZ-hez gyárt légszűrőt? Ezt forgalmazzák a Huber/Mofa/stb... üzletekben?
Vagy ez jobb?
Nekem sem ártana cserélnem szerintem... Bár ránézésre tiszta, de már 20e felett futott...
Az armafilt egy jó nagy szűrőspecialista gyártó, magyar ráadásul. :smt023
Ez pedig úgy vélem elég konkrét :D :
Kép

Bp, Üllői út 343 alatt van egy motoros bolt, mellette egy munkaruházati, amellett meg a szűrőbolt (csupa férfiszívnek kedves üzlet, sehol semmi cukiság :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )
Ez az: http://www.szurobolt.hu/DelPest.html
Velem nagyon készségesen viselkedtek, és 1200-1400 (régen volt :smt102 ) körül adták a két szűrőt.
Jé, nekem most ilyen van bent :D nem is tudtam, hogy ez valami jóféle :D akkor le sem cserélem amíg ki nem eszik az egerek :D:D
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys »

petrvs írta:
KILL3R etz írta:petrvs!

Az az Armafilt-es cég konkrétan MZ-hez gyárt légszűrőt? Ezt forgalmazzák a Huber/Mofa/stb... üzletekben?
Vagy ez jobb?
Nekem sem ártana cserélnem szerintem... Bár ránézésre tiszta, de már 20e felett futott...
Az armafilt egy jó nagy szűrőspecialista gyártó, magyar ráadásul. :smt023
Ez pedig úgy vélem elég konkrét :D :
Kép

Bp, Üllői út 343 alatt van egy motoros bolt, mellette egy munkaruházati, amellett meg a szűrőbolt (csupa férfiszívnek kedves üzlet, sehol semmi cukiság :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )
Ez az: http://www.szurobolt.hu/DelPest.html
Velem nagyon készségesen viselkedtek, és 1200-1400 (régen volt :smt102 ) körül adták a két szűrőt.
A XIII.ker Szegedi úton van a gyár és mintabolt...Ha még meg van a bolt...

http://webshop.armafilt.hu/index.php?co ... 3=&szint4=
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: petrvs »

KILL3R etz írta:petrvs!

Az az Armafilt-es cég konkrétan MZ-hez gyárt légszűrőt? Ezt forgalmazzák a Huber/Mofa/stb... üzletekben?
Vagy ez jobb?
Nekem sem ártana cserélnem szerintem... Bár ránézésre tiszta, de már 20e felett futott...
Az armafilt egy jó nagy szűrőspecialista gyártó, magyar ráadásul. :smt023
Ez pedig úgy vélem elég konkrét :D :
Kép

Bp, Üllői út 343 alatt van egy motoros bolt, mellette egy munkaruházati, amellett meg a szűrőbolt (csupa férfiszívnek kedves üzlet, sehol semmi cukiság :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )
Ez az: http://www.szurobolt.hu/DelPest.html
Velem nagyon készségesen viselkedtek, és 1200-1400 (régen volt :smt102 ) körül adták a két szűrőt.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys »

ambrusviktor írta:Róla tud valaki valamit? :http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1658

Nekem tetszik: szép a színe :D
Én tavaly 750 HUF-ért vettem(benzinkúton) újat mert még gyári légszűrő volt benne...TGL számos...
És nem szürke hanem már grafit szürke volt szinte a sok kosztól...Bár 1x azért kifújtam de jobb lett az újjal...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Róla tud valaki valamit? :http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1658

Nekem tetszik: szép a színe :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

petrvs!

Az az Armafilt-es cég konkrétan MZ-hez gyárt légszűrőt? Ezt forgalmazzák a Huber/Mofa/stb... üzletekben?
Vagy ez jobb?
Nekem sem ártana cserélnem szerintem... Bár ránézésre tiszta, de már 20e felett futott...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: petrvs »

ambrusviktor írta:Az alábbi pl.: http://www.hubermotor.hu/prodbycat.php?id=81&mainid=107 Ezzel a cikkszámmal: 137-331 vagy 137-96
esetleg: http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/kli ... -3165.html

De egyébként gugli a barátod, segít helyhez közeli boltot találni, ahol van :) csak bazijó pengét is vegyél hozzá, hogy vágni tudd.
#-o Óóó. Kb 3 hetente megfordulok a Huberban, utóbb éppen porlasztótömítést vettem, jeleztem is, hogy ez amit árulnak nem egy világhíres minőség, de mélyen hallgattak a klingeritlapról :x
Köszönöm !
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

petrvs írta:
ambrusviktor írta: Kijavítalak :D
Ami kicsapódik az nem kristályosodik, továbbá a pára az levegő nedvességtartalmának kondenzálódása, így egyik sem a fentiekből :) Amiről beszélsz, pl egy kristályosodási folyamat megindulásához oltókristályt használnak hogy a folyamatot gyorsítsák és nagyobb hatásfokot érjenek el, de egy megfelelő belső feszültség után minden folyamat elér egy olyan belső entalpia értéket, hogy spontán módon a változás létrejön. Természetesen csak ha a folyamat entrópianövekedéssel jár. Így ha a levegőben nagy a páratartalom az így is úgyis kondenzálódik majd valami formában, mert az oldódási határnál több nem lehet benne. De még erről sem igazán van szó :D Ugyanis a levegőben a vízpára légnemű anyagként van jelen, de mint tudjuk a víz 100fokon forr 1atm nyomáson. A levegőben tehát olyan vízmolekulák vannak, amiknek az energiája nagyobb a folyadék állapotúnál. De minthogy minden entrópiamaximumra törekszik, így előbb utóbb le fogja adni az energiát a rendezetlenség a környezetben nő, ő pedig minthogy nincs megfelelő energiája a szabadsági fokait fenntartani és a H-hídkötéseit legyőzni, így szépen cseppfolyós vízzé lesz. Másik eset amikor ez a cseppfolyós víz még folyadék állapotban a légköri szennyeződéshez és a különböző molekulákhoz tapadva a levegőben diszpergálódik (köd).
Amiről azonban az előző kommentelőnek igaza van, hogy ha kisebb a levegőszennyezés: akkor valójában nem a víz "csapódik ki szemcséken" hanem a "szemcsék" oldódnak bele a vízbe, de minthogy a víz miután energiája lecsökkent és súlyától fogva leesik, úgy szépen ismét energiát kap, tehát elpárolog, ami a szélvédőn látszik, az a vízben oldott szennyeződés, ami a víz elpárolgása után nyilván, már a fentebb említett terminust használva kikristályosodik a szélvédőn. Ebből egy nemempirikus tapasztalat, hogy kisebb légszennyezés=kevesebb oldott trutyi= kevesebb kikristályosodás= tisztább szélvédő :D

No, akkor cserélek légszűrőt, köszönöm a segítséget!

:shock: Are you a meteorológus? =D>
A légszűrőt sztem is cserélni kell, nem hiszek a papírlégszűrő tisztításában; különben is, egy Armafilt márkaboltban kb 700 ft-ért lehet újat kapni... ha csak 2 dl/100 km fogyasztáscsökkenést eredményez a csere, akkor a mai benzinárak mellett még 1000 km sem kell, és behozta az árát :smt045 :-({|=

:?: Miféle boltban érdemes klingeritlapot keresni? A helyi pékségben pl. egyáltalán nincs, igaz ez csak egy kisebb üzem ... :D
(motorosbolt kínálatában még nem láttam)

Az alábbi pl.: http://www.hubermotor.hu/prodbycat.php?id=81&mainid=107 Ezzel a cikkszámmal: 137-331 vagy 137-96
esetleg: http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/kli ... -3165.html

De egyébként gugli a barátod, segít helyhez közeli boltot találni, ahol van :) csak bazijó pengét is vegyél hozzá, hogy vágni tudd.
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: petrvs »

ambrusviktor írta: Kijavítalak :D
Ami kicsapódik az nem kristályosodik, továbbá a pára az levegő nedvességtartalmának kondenzálódása, így egyik sem a fentiekből :) Amiről beszélsz, pl egy kristályosodási folyamat megindulásához oltókristályt használnak hogy a folyamatot gyorsítsák és nagyobb hatásfokot érjenek el, de egy megfelelő belső feszültség után minden folyamat elér egy olyan belső entalpia értéket, hogy spontán módon a változás létrejön. Természetesen csak ha a folyamat entrópianövekedéssel jár. Így ha a levegőben nagy a páratartalom az így is úgyis kondenzálódik majd valami formában, mert az oldódási határnál több nem lehet benne. De még erről sem igazán van szó :D Ugyanis a levegőben a vízpára légnemű anyagként van jelen, de mint tudjuk a víz 100fokon forr 1atm nyomáson. A levegőben tehát olyan vízmolekulák vannak, amiknek az energiája nagyobb a folyadék állapotúnál. De minthogy minden entrópiamaximumra törekszik, így előbb utóbb le fogja adni az energiát a rendezetlenség a környezetben nő, ő pedig minthogy nincs megfelelő energiája a szabadsági fokait fenntartani és a H-hídkötéseit legyőzni, így szépen cseppfolyós vízzé lesz. Másik eset amikor ez a cseppfolyós víz még folyadék állapotban a légköri szennyeződéshez és a különböző molekulákhoz tapadva a levegőben diszpergálódik (köd).
Amiről azonban az előző kommentelőnek igaza van, hogy ha kisebb a levegőszennyezés: akkor valójában nem a víz "csapódik ki szemcséken" hanem a "szemcsék" oldódnak bele a vízbe, de minthogy a víz miután energiája lecsökkent és súlyától fogva leesik, úgy szépen ismét energiát kap, tehát elpárolog, ami a szélvédőn látszik, az a vízben oldott szennyeződés, ami a víz elpárolgása után nyilván, már a fentebb említett terminust használva kikristályosodik a szélvédőn. Ebből egy nemempirikus tapasztalat, hogy kisebb légszennyezés=kevesebb oldott trutyi= kevesebb kikristályosodás= tisztább szélvédő :D

No, akkor cserélek légszűrőt, köszönöm a segítséget!

:shock: Are you a meteorológus? =D>
A légszűrőt sztem is cserélni kell, nem hiszek a papírlégszűrő tisztításában; különben is, egy Armafilt márkaboltban kb 700 ft-ért lehet újat kapni... ha csak 2 dl/100 km fogyasztáscsökkenést eredményez a csere, akkor a mai benzinárak mellett még 1000 km sem kell, és behozta az árát :smt045 :-({|=

:?: Miféle boltban érdemes klingeritlapot keresni? A helyi pékségben pl. egyáltalán nincs, igaz ez csak egy kisebb üzem ... :D
(motorosbolt kínálatában még nem láttam)
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Off:
Nekem csak gimnáziumi szinten tanították a földrajzot, ennyi maradt meg két álom között az órán, hogy a pára felszáll és fent lehűl hozzácsapódik egy kis retekhez (a hideg miatt kikristályosodik) és mikor elér egy bizonyos súlyt akkor szépen leesik.

Most már nem offolok

ON.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

matt1989 írta:Off:
Egy kis földrajz:

A pára csak valamihez, azaz egy por/korom vagy bármilyen szemcséhez tud kicsapódni és kikristályosodni a levegőben.

Tehát minden esőcseppben és hópihében van egy kicsi porszem és ez régen is így volt. :)

(valaki javítson ki, ha nem így van) :)

On
Kijavítalak :D
Ami kicsapódik az nem kristályosodik, továbbá a pára az levegő nedvességtartalmának kondenzálódása, így egyik sem a fentiekből :) Amiről beszélsz, pl egy kristályosodási folyamat megindulásához oltókristályt használnak hogy a folyamatot gyorsítsák és nagyobb hatásfokot érjenek el, de egy megfelelő belső feszültség után minden folyamat elér egy olyan belső entalpia értéket, hogy spontán módon a változás létrejön. Természetesen csak ha a folyamat entrópianövekedéssel jár. Így ha a levegőben nagy a páratartalom az így is úgyis kondenzálódik majd valami formában, mert az oldódási határnál több nem lehet benne. De még erről sem igazán van szó :D Ugyanis a levegőben a vízpára légnemű anyagként van jelen, de mint tudjuk a víz 100fokon forr 1atm nyomáson. A levegőben tehát olyan vízmolekulák vannak, amiknek az energiája nagyobb a folyadék állapotúnál. De minthogy minden entrópiamaximumra törekszik, így előbb utóbb le fogja adni az energiát a rendezetlenség a környezetben nő, ő pedig minthogy nincs megfelelő energiája a szabadsági fokait fenntartani és a H-hídkötéseit legyőzni, így szépen cseppfolyós vízzé lesz. Másik eset amikor ez a cseppfolyós víz még folyadék állapotban a légköri szennyeződéshez és a különböző molekulákhoz tapadva a levegőben diszpergálódik (köd).
Amiről azonban az előző kommentelőnek igaza van, hogy ha kisebb a levegőszennyezés: akkor valójában nem a víz "csapódik ki szemcséken" hanem a "szemcsék" oldódnak bele a vízbe, de minthogy a víz miután energiája lecsökkent és súlyától fogva leesik, úgy szépen ismét energiát kap, tehát elpárolog, ami a szélvédőn látszik, az a vízben oldott szennyeződés, ami a víz elpárolgása után nyilván, már a fentebb említett terminust használva kikristályosodik a szélvédőn. Ebből egy nemempirikus tapasztalat, hogy kisebb légszennyezés=kevesebb oldott trutyi= kevesebb kikristályosodás= tisztább szélvédő :D

No, akkor cserélek légszűrőt, köszönöm a segítséget!
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Off:
Egy kis földrajz:

A pára csak valamihez, azaz egy por/korom vagy bármilyen szemcséhez tud kicsapódni és kikristályosodni a levegőben.

Tehát minden esőcseppben és hópihében van egy kicsi porszem és ez régen is így volt. :)

(valaki javítson ki, ha nem így van) :)

On
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 52 vendég