Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka »

ambrusviktor írta:No, ezt a kérdést nem tudom melyik topikba illene feltenni: Ti milyen gyakran pucoljátok, illetve cserélitek a légszűrőtöket? (normál közúti használatnál, km-ben és időben is érdekelne).
Nekem kb 1,5éve van fent a jelenlegi, eddig ezzel kb 10000km-t mentem, érdemes már pucolni/cserélni, vagy inkább hagyjam még?
Köszi.

(Tudom, hogy bent van a szervízkönyvben, de úgy agyaltam, hogy azóta már kicsit mások a szűrők talán, ezért megkérdem)
Cseréld évente.A mi útjaink igen hitvány állapotban vannak,ezért elég porosak.A tiszta szűrővel csökken a fogyasztás,rugalmasabban használható a motor.A szűrők ugyan olyanok,mint régen.Sajnos a levegő szállópor koncentrációja nőtt.Viszonyítás:30 éve apám megmosta az autót,utána esett az eső,és a cseppek helye nem látszódott.Az autó tiszta maradt.Most lemosod az autót,nem esik az eső,de reggelre a szélvédőn látod a porréteget.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

No, ezt a kérdést nem tudom melyik topikba illene feltenni: Ti milyen gyakran pucoljátok, illetve cserélitek a légszűrőtöket? (normál közúti használatnál, km-ben és időben is érdekelne).
Nekem kb 1,5éve van fent a jelenlegi, eddig ezzel kb 10000km-t mentem, érdemes már pucolni/cserélni, vagy inkább hagyjam még?
Köszi.

(Tudom, hogy bent van a szervízkönyvben, de úgy agyaltam, hogy azóta már kicsit mások a szűrők talán, ezért megkérdem)
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka »

petrvs írta:Hasznos tapasztalat:
A karbi gumiból (után)gyártott tömítései megdagadnak, ugye ezt tudjuk.
:idea: Csakhogy ám nem szabad eldobni, ha pár napig szárítjuk az ilyen tömítést, visszanyeri az eredeti méreteit :!:
Vesz a motoros 2-3 db tömítést, karbi szétszerelése után az éppen használt megy száradni, a következő a helyére... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
én "hurka"ETZ-hez tudtam venni parafa karbi tömítést.Ha jól emlékszem a moped 92 kft a szállítója a boltnak.Még nem építettem be,ezért a minőségről nem tudok nyilatkozni.Azt viszont már tudom,hogy a karbi nem lesz rövid idő alatt olyan olajsártól,mint a bundáskenyér.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

petrvs írta:
ambrusviktor írta: Hiába veszed ki és hiába húzódik össze, újra megdagad és újra gagyi lesz bent pillanatok alatt... Papír, vagy klingerittömítés az igazi...
Igaz, de amíg a karbiba van szerelve, addig összeszorított állapota miatt nem tud kibújni, és tömít is (így tapasztaltam, csatos porlasztón). Na persze, ha tudnék szerezni parafát v. klingeritet, én sem erőltetném ezt a gumi-dolgot [-X
Lehet vásárolni klingeritlapokat és abból kivágni, vagy a Futármotorosboltban én múltkor tudtam venni papírt az is egész jó. Egyébként összeszorított állapotában is tágul, máskülönben mikor tágulna? :D Kiveszed és a kezedben nő meg? :D:D Az más dolog :D
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: petrvs »

ambrusviktor írta:
petrvs írta:Hasznos tapasztalat:
A karbi gumiból (után)gyártott tömítései megdagadnak, ugye ezt tudjuk.
:!: Csakhogy ám nem szabad eldobni, ha pár napig szárítjuk az ilyen tömítést, visszanyeri az eredeti méreteit!
Vesz a motoros 2-3 db tömítést, karbi szétszerelése után az éppen használt megy száradni, a következő a helyére...
Hiába veszed ki és hiába húzódik össze, újra megdagad és újra gagyi lesz bent pillanatok alatt... Papír, vagy klingerittömítés az igazi...
Igaz, de amíg a karbiba van szerelve, addig összeszorított állapota miatt nem tud kibújni, és tömít is (így tapasztaltam, csatos porlasztón). Na persze, ha tudnék szerezni parafát v. klingeritet, én sem erőltetném ezt a gumi-dolgot [-X
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

petrvs írta:Hasznos tapasztalat:
A karbi gumiból (után)gyártott tömítései megdagadnak, ugye ezt tudjuk.
:!: Csakhogy ám nem szabad eldobni, ha pár napig szárítjuk az ilyen tömítést, visszanyeri az eredeti méreteit!
Vesz a motoros 2-3 db tömítést, karbi szétszerelése után az éppen használt megy száradni, a következő a helyére...
Hiába veszed ki és hiába húzódik össze, újra megdagad és újra gagyi lesz bent pillanatok alatt... Papír, vagy klingerittömítés az igazi...
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Hasznos tapasztalat:
A karbi gumiból (után)gyártott tömítései megdagadnak, ugye ezt tudjuk.
:idea: Csakhogy ám nem szabad eldobni, ha pár napig szárítjuk az ilyen tömítést, visszanyeri az eredeti méreteit :!:
Vesz a motoros 2-3 db tömítést, karbi szétszerelése után az éppen használt megy száradni, a következő a helyére... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: petrvs »

gabsic: Ha szennyeződés van benn, azt nem fogja szétoldani.
Inkább szedd szét, és pucold ki, nem olyan bonyolult egy MZ karbi :)

Hát nem olyan bonyolult, az szentigaz, csakhát azok a ledugózott furatok kicsit hozzáférhetetlenek :(
Az utángyártott tömítésre gyakorolt hatásától parázok egy kicsit... :wink:
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

petrvs írta:Sziasztok!

Újabban rakoncátlankodik a karbim, alapjárat körül. Sok egyéb mellett erre is gondoltam:

Kép

Tömítéseknek, benzincsap-guminak, stb. árthat?

Köszönöm!
Őszintén szólva... ezekben nem nagyon bízok...
Ha szennyeződés van benn, azt nem fogja szétoldani.
Inkább szedd szét, és pucold ki, nem olyan bonyolult egy MZ karbi :)

OFF

Az elmúlt két hónapban én is kétszer szedtem szét a Skoda Pierburg karbiját, pedig az picit összetettebb:

Kép

Mondjuk nálam az etanol dolgozott, azért voltak a dugulások :D
(Az utángyártott karburátorház-tömítést oldotta az etanol :evil: )

ON
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Sziasztok!

Újabban rakoncátlankodik a karbim, alapjárat körül. Sok egyéb mellett erre is gondoltam:

Kép

Tömítéseknek, benzincsap-guminak, stb. árthat?

Köszönöm!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

seagateh írta:sziasztok. 250es ETZ-nél a karbiban a tűt hanyadik rovátkába szoktátok tenni? én alulról számolva a 2.ba tettem és ugyenúgy megy mint ha teljesen felengedem.. különösebb változás nem vehető észre. esetleg tudnátok mondani ötletet javaslatot?
Ebben benne van, az utolsó előtti fejezetben (de érdemes az egészet...)
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

sziasztok. 250es ETZ-nél a karbiban a tűt hanyadik rovátkába szoktátok tenni? én alulról számolva a 2.ba tettem és ugyenúgy megy mint ha teljesen felengedem.. különösebb változás nem vehető észre. esetleg tudnátok mondani ötletet javaslatot?
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

nova001155 írta:
ambrusviktor írta: Ezt sajnos annyiban vitatnom kell, hogy nemrégiben még be tudtam állítani stabil (!) 1300as alapjáratot is, és nem nehezen, hanem tök egyszerűen és nem értem hogy most miért lehetetlen szinte... nem vitatom, hogy a magasabb a gyári állás és hogy jobb is, de az sajnos tény hogy valami változás történt amit nem tudok :D és tudni akarok :D:D
Lehet a gyújtásod állítodott el egy picit kopik a megszakító vagy valami. Csatlakozok az elöttemszólóhoz Fröccs nem csak a gazdának hanem a jószágnak is kell váltáskor. Vigyázzunk összene keverjük a sorrendet :D. Azért is jobb egy kicsit magasabb alapjárat ugye mivel a generátor nincs a helyzet magaslatán 1000-es alapjáratnál főleg ha már öreg az akkunk akkor még leis éghetünk a pirosnál.
:D a gyújtásom új és tranzisztoros, az aksim szintén új 9A-es. Ennek ellenére én is 1600-és2000 (inkább kicsit alatta mert egy ponton elkezd az egész motor rezegni :D )között szoktam hagyni, de gond nélkül eddig bármikor be tudtam állítani 1300ra is, volt hogy egy ideig úgy is használtam, mert stabil volt, csak aztán tekintettel arra, hogy az első 10km ben még igenis nem stabil, feljebb tettem. Végeredményben a gondom nem az, hogy azt akarom használni, hanem az hogy nem tudom beállítani.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

csikin írta:Szerintem az ETZ váltó kapcsolókörmös, nem tolófogaskerekes, mivel a fogaskerék párok állandó kapcsolatban vannak. Nekem 1100-1200 az alapjárat, a legalacsonyabb ahol világítással együtt van töltés folyamatosan.
Ott a pont, mikor írtam nem az ETZ járt a fejemben.
De attól még tény hogy a gázfröccs kell.
Nem szinkronizált szerkezet, tehát alapvetően különböző fordulatszámmal forgó gépelemeket lökdösünk egymáshoz, szal gázfröccs nem árt h a fordulatszámkülönbség minnél kisebb legyen. (Jah még mielőtt megjegyzi valaki, tudom h pl a vonóékes váltó sem szinkronizált, és az elviseli a gázfröccs (sőt, akár kuplung) nélküli váltást is, de hát az megint más tészta)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

ambrusviktor írta: Ezt sajnos annyiban vitatnom kell, hogy nemrégiben még be tudtam állítani stabil (!) 1300as alapjáratot is, és nem nehezen, hanem tök egyszerűen és nem értem hogy most miért lehetetlen szinte... nem vitatom, hogy a magasabb a gyári állás és hogy jobb is, de az sajnos tény hogy valami változás történt amit nem tudok :D és tudni akarok :D:D
Lehet a gyújtásod állítodott el egy picit kopik a megszakító vagy valami. Csatlakozok az elöttemszólóhoz Fröccs nem csak a gazdának hanem a jószágnak is kell váltáskor. Vigyázzunk összene keverjük a sorrendet :D. Azért is jobb egy kicsit magasabb alapjárat ugye mivel a generátor nincs a helyzet magaslatán 1000-es alapjáratnál főleg ha már öreg az akkunk akkor még leis éghetünk a pirosnál.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Szerintem az ETZ váltó kapcsolókörmös, nem tolófogaskerekes, mivel a fogaskerék párok állandó kapcsolatban vannak. Nekem 1100-1200 az alapjárat, a legalacsonyabb ahol világítással együtt van töltés folyamatosan.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

nova001155 írta: Gyári etz-nek az alapjárata 1700 körül volt 2000 is tökéletes nekem is annyi van belőve jobb mivel visszakapcsoláskor nem kattog úgy a váltó.
Visszakapcsoláskor gázfröccs KELL!!!
Persze van akinek tolófogaskerekes váltó működése nem egyértelmű (bár egy eszköz működését persze nem is kell feltétlenül egy felhasználónak tudnia), de akkor legalább a kezelési utasítást el kéne olvasni...
Alapjáratnak pedig olyan 1200-1300 nekem a nyerő.
Alacsonyabban is elketyeg, de 900-1000 körül nekem már kicsit bizonytalan (kb 1 perc múlva leáll)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Nekem csatossal stabil 900-ast sikerült belőni. Igaz, hogy nagyobb alapjárattal visszakapcsoláskor jobb, és mi van felváltásnál? Akkor meg ott csattog,mert lassan esik a fordulat. Nekem a kis alapjárat, visszaváltáskor gázfröccs vált be.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Tergi írta:Sziasztok.
ETZ mocimat most raktam össze, eddig 150-es volt, de kiszakadt a kipufogó menet a hengerből, és 125-ös sikerült rá raknom.
A következő a hibajelenség: első rugásra indul, üresben ha megforgatom kb. 4000 fordulatig bedadog, majd onnan felfele pörög rendesen. A karbi úszószint beállítva, fúvókák tisztítva. A sublertű felülről a 2. helyen, levegőcsavar 2 ki. A melléklevegő csavart hiába tekerem negyed fordulatonként, szinte semmit nem változik a fordulat alapjáraton. A fúvókaméretek: üresjárati:35, főfúvóka: 120, szivató :70 "ha jól emlékszem." Tudom, hogy gyárilag 100-as főfuvóka kellene, de itt a környékünkön csak 150-es készletet kapni. tippetek? Én arra saccolok, hogy sokat kap.
Nagy a főfúvóka, és sokat kap alul.... told lejjebb a tűt (teljesen). Esetleg csökkentsd a benzinszintet (1-2 mm-el). Légszűrő tiszta?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

nova001155 írta:
ambrusviktor írta: Ötletem így nemigen van, de csak egy tanács, hogy utángyártott fúvókákba ne bízz, egyébként a melléklevegő kicsavarásra alapjáratnemváltozás sajnos nálam is jelenség :S
Egyébként szerintem a kettő kitekerés kicsit sok, de ezt majd a nálam jobban hozzáértők megmondják :) De engem is érdekel, hogy miért van hogy a motorom szépen jár, de 2000alatti alapjáratot nehezen állítok be, mert leáll, és a melléklevegővel játszva alapjárat nem változik... egyébként nem rángat és nem is dadog ...5500fordulat körül már gatyogni kezd, mintha szabálytalanul robbanna és nem igen megy fölé, de azon nehézkesen tudok állítani...
Gyári etz-nek az alapjárata 1700 körül volt 2000 is tökéletes nekem is annyi van belőve jobb mivel visszakapcsoláskor nem kattog úgy a váltó.
Ezt sajnos annyiban vitatnom kell, hogy nemrégiben még be tudtam állítani stabil (!) 1300as alapjáratot is, és nem nehezen, hanem tök egyszerűen és nem értem hogy most miért lehetetlen szinte... nem vitatom, hogy a magasabb a gyári állás és hogy jobb is, de az sajnos tény hogy valami változás történt amit nem tudok :D és tudni akarok :D:D
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

ambrusviktor írta: Ötletem így nemigen van, de csak egy tanács, hogy utángyártott fúvókákba ne bízz, egyébként a melléklevegő kicsavarásra alapjáratnemváltozás sajnos nálam is jelenség :S
Egyébként szerintem a kettő kitekerés kicsit sok, de ezt majd a nálam jobban hozzáértők megmondják :) De engem is érdekel, hogy miért van hogy a motorom szépen jár, de 2000alatti alapjáratot nehezen állítok be, mert leáll, és a melléklevegővel játszva alapjárat nem változik... egyébként nem rángat és nem is dadog ...5500fordulat körül már gatyogni kezd, mintha szabálytalanul robbanna és nem igen megy fölé, de azon nehézkesen tudok állítani...
Gyári etz-nek az alapjárata 1700 körül volt 2000 is tökéletes nekem is annyi van belőve jobb mivel visszakapcsoláskor nem kattog úgy a váltó.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Rövid megjegyzés: Régóta keresek gyári papírtömítést a karbihoz (250ETZ), de csak gumit találtam; nemrég viszont a futármotorosboltnál találtam rendes papírt (250ft) és nagyon jó!
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Tergi írta:Sziasztok.
ETZ mocimat most raktam össze, eddig 150-es volt, de kiszakadt a kipufogó menet a hengerből, és 125-ös sikerült rá raknom.
A következő a hibajelenség: első rugásra indul, üresben ha megforgatom kb. 4000 fordulatig bedadog, majd onnan felfele pörög rendesen. A karbi úszószint beállítva, fúvókák tisztítva. A sublertű felülről a 2. helyen, levegőcsavar 2 ki. A melléklevegő csavart hiába tekerem negyed fordulatonként, szinte semmit nem változik a fordulat alapjáraton. A fúvókaméretek: üresjárati:35, főfúvóka: 120, szivató :70 "ha jól emlékszem." Tudom, hogy gyárilag 100-as főfuvóka kellene, de itt a környékünkön csak 150-es készletet kapni. tippetek? Én arra saccolok, hogy sokat kap.
Ötletem így nemigen van, de csak egy tanács, hogy utángyártott fúvókákba ne bízz, egyébként a melléklevegő kicsavarásra alapjáratnemváltozás sajnos nálam is jelenség :S
Egyébként szerintem a kettő kitekerés kicsit sok, de ezt majd a nálam jobban hozzáértők megmondják :) De engem is érdekel, hogy miért van hogy a motorom szépen jár, de 2000alatti alapjáratot nehezen állítok be, mert leáll, és a melléklevegővel játszva alapjárat nem változik... egyébként nem rángat és nem is dadog ...5500fordulat körül már gatyogni kezd, mintha szabálytalanul robbanna és nem igen megy fölé, de azon nehézkesen tudok állítani...
Tergi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.05.17. 17:29
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tergi »

Sziasztok.
ETZ mocimat most raktam össze, eddig 150-es volt, de kiszakadt a kipufogó menet a hengerből, és 125-ös sikerült rá raknom.
A következő a hibajelenség: első rugásra indul, üresben ha megforgatom kb. 4000 fordulatig bedadog, majd onnan felfele pörög rendesen. A karbi úszószint beállítva, fúvókák tisztítva. A sublertű felülről a 2. helyen, levegőcsavar 2 ki. A melléklevegő csavart hiába tekerem negyed fordulatonként, szinte semmit nem változik a fordulat alapjáraton. A fúvókaméretek: üresjárati:35, főfúvóka: 120, szivató :70 "ha jól emlékszem." Tudom, hogy gyárilag 100-as főfuvóka kellene, de itt a környékünkön csak 150-es készletet kapni. tippetek? Én arra saccolok, hogy sokat kap.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Hujber »

zsakfos írta:
Hujber írta:Sziasztok!

Még új vagyok, régóta látogatom az oldalt, mindig is nagy vágyam volt egy MZ. Most hogy összejött, vettem egy nem épp hibátlan ETZ-t, aminek a felújításához szeretnék segítséget kérni.

Üzemanyag ellátás szempontjából jelenleg egy kérdésem van. Olvastam, hogy nem minden szűrő jó. Az lenne a kérdésem, hogy a linkben található benzinszűró szűrő részének az anyaga olyan e, ami nem gátolja az üzemanyag gondtalan áramlását?

http://plaza.unas.hu/plaza_artdet.php?a ... uro_fembol
Őszinte leszek.Igazából nem értem a kérdést. #-o :-k
Ha egyszer benzinszűrő akkor miért gátolná a benzin átfolyását?
Szerintem jónak kell annak lennie!

Valamelyik oldalon olvastam róla, hogy nem mindegy milyen anyagból van. Köszi a válaszokat!
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bela700 »

Nekem is műanyag van,semmi baj vele.Ráadásul annak a fémszűrőnek az árán 10 darabot is lehet venni a műanyagból.
+ még ezen lehet látni,hogy mikor kell kitisztítani mert átlátszó.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Nekem sima műanyag van és teljesen jó...
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Hujber írta:Sziasztok!

Még új vagyok, régóta látogatom az oldalt, mindig is nagy vágyam volt egy MZ. Most hogy összejött, vettem egy nem épp hibátlan ETZ-t, aminek a felújításához szeretnék segítséget kérni.

Üzemanyag ellátás szempontjából jelenleg egy kérdésem van. Olvastam, hogy nem minden szűrő jó. Az lenne a kérdésem, hogy a linkben található benzinszűró szűrő részének az anyaga olyan e, ami nem gátolja az üzemanyag gondtalan áramlását?

http://plaza.unas.hu/plaza_artdet.php?a ... uro_fembol
Őszinte leszek.Igazából nem értem a kérdést. #-o :-k
Ha egyszer benzinszűrő akkor miért gátolná a benzin átfolyását?
Szerintem jónak kell annak lennie!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Sziasztok!

Még új vagyok, régóta látogatom az oldalt, mindig is nagy vágyam volt egy MZ. Most hogy összejött, vettem egy nem épp hibátlan ETZ-t, aminek a felújításához szeretnék segítséget kérni.

Üzemanyag ellátás szempontjából jelenleg egy kérdésem van. Olvastam, hogy nem minden szűrő jó. Az lenne a kérdésem, hogy a linkben található benzinszűró szűrő részének az anyaga olyan e, ami nem gátolja az üzemanyag gondtalan áramlását?

http://plaza.unas.hu/plaza_artdet.php?a ... uro_fembol
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Krepp írta:Mielőtt sorba hajigálnátok el a súbert....egy érdekes képet csináltam bambinál, avagy:"Enyhén kopott......." sorozat folytatódik:
A kép nem csal...a falvastagság valós
Ez ugye nem a vízköves csatos ami ott volt az asztalon? :mrgreen:
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Alfa írta: Perselyezés lesz már érzem :mrgreen:
Én is inkább e felé hajlok. Lehet, hogy hülyeség de nagyobb a bizalmam a BVF karbi felé mint egyéb nyugati gyártmányokhoz. Meg aztán ha már egyszer ezt gyártották hozzá és működött is /sőt még most is működik/ 34-évig akkor megérdemli a bizalmamat. :D
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Mielőtt sorba hajigálnátok el a súbert....egy érdekes képet csináltam bambinál, avagy:"Enyhén kopott......." sorozat folytatódik:
A kép nem csal...a falvastagság valós
Kép

Kép
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ez határozottan jó érv, nekem elég sokat eszik mióta jól megy, főleg 2személlyel, és eléggé tud zavarni a hangja is néha. Perselyezés lesz már érzem :mrgreen:
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté »

Alfa írta:
Nandor írta: Köszönöm a válaszokat. Azt hiszem most már felhívom ez ügyben sőt lehet, hogy a váltót is rendbe kellene rakatnom, és ki tudja még mit talál a szakavatott szem. :D
A perselyezést tegnap kérdeztem, 10 mátyás körüli az ára. Ennyiért Vaterán vadászhatsz Dellorto karibit PHBH 30 v 32.

Dellorto
előny: nyugati karbi, jó árban megy hozzá az alkatrész.
hátrány: beállítani ki tudja megy-e, használt, tehát változó minőség, át is verhetnek vele

Perselyezés
előny: acélpersely, tehát örökélet, súber esztergálása bennevan (pár tizedet kell levenni az eredetiből), és újat is méretpontosra tudsz gyártatni ha kellene.
hátrány: ugyanaz a BVF mint volt.

Nekem is nagy dilemma mi is legyen...
Nekem még Bambi azt mondta hogy baromi sokat számít az hogy mennyit kotyog a súber. Akkor tudtam szerezni egy alig kopott bvf karbit és azzal lett összerakva. Azóta egy személlyel 3-4 liter között van a fogyasztás két személlyel max fél literrel több. Tehát tényleg baromi sokat számít.
Szerintem jobb megperselyeztetni, mert utána lehet hogy a nyugatit be se tudod állítani. Meg ki tudja azt milyen gépre tervezték, hogy fog menni vele.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nandor írta:
MrDok írta: Bambi, perselyezés.
Köszönöm a válaszokat. Azt hiszem most már felhívom ez ügyben sőt lehet, hogy a váltót is rendbe kellene rakatnom, és ki tudja még mit talál a szakavatott szem. :D
A perselyezést tegnap kérdeztem, 10 mátyás körüli az ára. Ennyiért Vaterán vadászhatsz Dellorto karibit PHBH 30 v 32.

Dellorto
előny: nyugati karbi, jó árban megy hozzá az alkatrész.
hátrány: beállítani ki tudja megy-e, használt, tehát változó minőség, át is verhetnek vele

Perselyezés
előny: acélpersely, tehát örökélet, súber esztergálása bennevan (pár tizedet kell levenni az eredetiből), és újat is méretpontosra tudsz gyártatni ha kellene.
hátrány: ugyanaz a BVF mint volt.

Nekem is nagy dilemma mi is legyen...
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

MrDok írta: Bambi, perselyezés.
Köszönöm a válaszokat. Azt hiszem most már felhívom ez ügyben sőt lehet, hogy a váltót is rendbe kellene rakatnom, és ki tudja még mit talál a szakavatott szem. :D
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Nandor írta:Sziasztok!

Teljesen szétkopott a karbim. Tud valaki olyan karbit amire ki lehet cserélni és az ára is emberi ésszel felfogható? :D
Valahol olvastam azt is, hogy a régit meg lehet perselyezni, esetleg tud valaki ilyen helyet?
Bambi, perselyezés.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Nandor írta:
ambrusviktor írta: hmm hát akkor a karburátorra kellene csináltatnod gyűrűt, nem arra gondolsz?
Nem, a hengertolattyú /köznapi nevén súber, síber stb./ van kikopva ill. a karbi a tolattyút befogadó része. Lehet, hogy oda nem is lehet perselyt rakni, és csak én értettem félre valamit? :-k
Jah értem...bocsánat... hát oda nem tudom, mit lehet...akkor nagyon elnéztem... azt hittem azért szív falsot stb mert... bocsi.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

ambrusviktor írta: hmm hát akkor a karburátorra kellene csináltatnod gyűrűt, nem arra gondolsz?
Nem, a hengertolattyú /köznapi nevén súber, síber stb./ van kikopva ill. a karbi a tolattyút befogadó része. Lehet, hogy oda nem is lehet perselyt rakni, és csak én értettem félre valamit? :-k
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Nandor írta:A hengertolattyú és annak a háza van kikopva. Sajnos már annyira, hogy a csörgés mellett olyan sok levegőt enged át elzárt állapotba is, hogy az egész karburálást is elrontja.
hmm hát akkor a karburátorra kellene csináltatnod gyűrűt, nem arra gondolsz? Ezt szerintem a legtöbb esztergályos meg tudja csinálni, itt legalábbis megtudták. A csonkból kiesztergálnak egy picit hogy korrekt kör legyen, a karbi végére meg gyűrűt tesznek.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

A hengertolattyú és annak a háza van kikopva. Sajnos már annyira, hogy a csörgés mellett olyan sok levegőt enged át elzárt állapotba is, hogy az egész karburálást is elrontja.
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Vagy csináltatni bele egy kicsit nagyobb súbert, ha az van elkopva.
De szterintem elég borsos lenne az ára.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Nandor írta:Sziasztok!

Teljesen szétkopott a karbim. Tud valaki olyan karbit amire ki lehet cserélni és az ára is emberi ésszel felfogható? :D
Valahol olvastam azt is, hogy a régit meg lehet perselyezni, esetleg tud valaki ilyen helyet?
Attól függ hol kopott szét, az enyém perselyezve van, már ha ugyanarról beszélünk. Nekem ott volt elkopva, ahol a szívócsonkba belemegy, és elvittem egy esztergályoshoz, aki ráoperált egy oda passzoló rézgyűrűt 1000ft ért. Egyébként ha jól tudom, Bambi is szokott ilyesmit csináltatni.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Sziasztok!

Teljesen szétkopott a karbim. Tud valaki olyan karbit amire ki lehet cserélni és az ára is emberi ésszel felfogható? :D
Valahol olvastam azt is, hogy a régit meg lehet perselyezni, esetleg tud valaki ilyen helyet?
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

gulyesz írta:Szia!

Nézd meg ezt, hátha ez jó: http://e-motorparts.addel.hu/search.php ... nk%20sapka

Kép
Próbáltam már itt is. Nincs nekik és azt mondták nem is lessz.
Avatar
gulyesz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Érsekcsanád

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gulyesz »

Szia!

Nézd meg ezt, hátha ez jó: http://e-motorparts.addel.hu/search.php ... nk%20sapka

Kép
Tamás
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

csikin írta:Elvileg zárható simson tanksapka jó rá:
Link
Eloszlatom a tévhitet. Megvettem, nem jó rá. Sikerült addig faragni amíg szétesett. :-" ](*,)
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys »

gulyesz írta:
Kép
Szia

Van bennük egy viasztér amit indítás után elkezd olvadni, így növekszik a térfogata.

Tamás
Na ilyenről se hallottam még #-o :oops: :-"
Mindig tanul az ember valamit... :oops: =D>
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Fecske
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2010.07.29. 10:43
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Fecske »

TS 250/1 gyári szívócsonkjára felmegy a Bing karbi átalakítás nélkül vagy pedig hozzá való csonkot kell venni? Sok mindent hallottam már a dologról, melyik az igaz akkor?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Köszi fiúk a segitséget.
Közben megtudtam több helyről is hogy hogyan működik,sőt én magam is utánajártam a google segitségével.Mondjuk előtte is megtehettem volna ,mielőtt teleszemetelem a fórumot.
Bocs modik :oops:
Szóval Gulyesz tudja jól,ugyanis ezt találtam több helyen is a neten:

"Az automata szívató úgy működik, hogy van benne egy fűtőbetét, ez van kivezetve a vezetéken a csatlakozóhoz. A szívatót hideg állapotban egy rugó tartja nyitva. A generátorról, ha jár a motor, villanyt kap a fűtőbetét, elkezd melegedni. A melegedés hatására a körülötte lévő viasz kitágul, ezáltal rugó ellenében kitolva a szívató dugattyúját, ami elzárja a többletüzemanyag útját. Ahogy melegszik a motor, a szívató is egyre jobban átmelegszik, míg végül teljesen le nem zár. Menet közben is fűtve marad, majd amikor leállítod a motort, szépen lassan lehűl, és újra kinyit, szabaddá teszi az utat a többlet üzemanyag számára."
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 56 vendég