Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
gulyesz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Érsekcsanád

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gulyesz »

zsakfos írta:Előre is elnézést kérek,de a nagy lányom robogójához kérnék segitséget.Tudom tudom off motor,de csak bennetek bízom.Szóval nagyon nehéz beinditani a robogót és az a gyanúm hogy az automata szivató "szivat" :D .
A kérdésem az lenne ,mielőtt kiadnék rá pénzt úgy hogy esetleg nem is rossz,hogy hogyan lehetne leellenőrizni.
2 db vezeték megy rá.Így néz ki:

Kép
Szia

Ha jól tudom akkor ezek alapból nyitva vannak. Van bennük egy viasztér amit indítás után elkezd olvadni, így növekszik a térfogata. Hideg állapotban mérd meg a kinyúló részt, rakjál rá 12V-ot várj 5 percig és mérd meg újra. legalább 3-6 mm-t kell kijjebb jönnie ezzel elzárva a dúsítást (bár ez típustól is függ).

Remélem tudtam segíteni.

Tamás
Tamás
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys »

Dodi írta:Én ezt egy elektromágneses tűszelepnek nézem.Ha megtápolod kattognia kellene és a tűnek ki-be mocorognia.
Ha ez műxik akkor semmi baja hanem az őt vezérlő hőérzékelő lehet hibás.Ha ez nem mozog,nem kattog akkor kuka.
Maximálisan egyet értek Dodival...
Mágneses Tüszelep...
Még azt megteheted hogy műszerrel rámérsz ...
Szakadás szokott a fő elektromos hiba lenni...
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dodi »

Nem tudom nem kapunk-e ki hogy itt robogózunk de ezt még leírom azután:pü.
Az elektromágneses szelepek úgy szoktak "meghalni"hogy nem húznak be vagyis nem engednek dúsabb üzemanyagot.
Én úgy próbálnám ki hogy betólt állapotban rögzítem /valami kis finom rövid tűvel kiékelve/azután ha így indul akkor ez volt a baj
csakhogy így szivató állásban is marad.Viszont ha így jól indul akkor tuti hogy ez volt a baja.Még valami:Nézd meg egyáltalán kap-e
áramot indítás előtt.
Trophy 250 UIT-200
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Dodi írta:Én ezt egy elektromágneses tűszelepnek nézem.Ha megtápolod kattognia kellene és a tűnek ki-be mocorognia.
Ha ez műxik akkor semmi baja hanem az őt vezérlő hőérzékelő lehet hibás.Ha ez nem mozog,nem kattog akkor kuka.
Kösz Dodi!
Na és te ebben biztos vagy,vagy csak találgatsz?
Ugyanis ez természetesen nekem is eszembe jutott és megnéztem,de nem történt semmi.
Na de mennyire biztos hogy tényleg igy van? :-k
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dodi »

Én ezt egy elektromágneses tűszelepnek nézem.Ha megtápolod kattognia kellene és a tűnek ki-be mocorognia.
Ha ez műxik akkor semmi baja hanem az őt vezérlő hőérzékelő lehet hibás.Ha ez nem mozog,nem kattog akkor kuka.
Trophy 250 UIT-200
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Előre is elnézést kérek,de a nagy lányom robogójához kérnék segitséget.Tudom tudom off motor,de csak bennetek bízom.Szóval nagyon nehéz beinditani a robogót és az a gyanúm hogy az automata szivató "szivat" :D .
A kérdésem az lenne ,mielőtt kiadnék rá pénzt úgy hogy esetleg nem is rossz,hogy hogyan lehetne leellenőrizni.
2 db vezeték megy rá.Így néz ki:

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Na..most meglett a próbálgatás eredménye: félek felülni rá :D


:D =D>

(türelem gyorsulást terem :mrgreen: )
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Elvileg zárható simson tanksapka jó rá:
Link
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Akinek 251es etzje van, hogy oldotta meg hogy zárható legyen a tanksapka? Mert zárható sapkát nem lehet kapni hozzá, én legalább is nem találtam.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

bela700 írta:
ambrusviktor írta:Üdv!
Hagyományos BVF karburátornak (ETZ250 és 125) hogy szoktátok beállítani az alapjáratát? A könyv háromnegyed fordulatot ír kifelé, de feltételezem ez azért módosul a többi beállítás függvényében. Jól tudom, hogy kvázi minél kijjebb tekerem annál kevesebb benzint kap a dolog?
Előre is köszönöm a válaszokat!
A gyári adatok ilyen öreg jószágoknál már nem igazán szoktak jók lenni.Karburátorkopástól,kompressziócsökkenéstől,szimeringek állapotától nagyban függ a beállítás.Ahány motor,mind másféle beállítással működik jól.Próbálgasd és előbb utóbb biztosan megtalálod a helyes beállítást.Ez igaz a gyújtásra is. :!:
Na..most meglett a próbálgatás eredménye: félek felülni rá :D
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bela700 »

ambrusviktor írta:Üdv!
Hagyományos BVF karburátornak (ETZ250 és 125) hogy szoktátok beállítani az alapjáratát? A könyv háromnegyed fordulatot ír kifelé, de feltételezem ez azért módosul a többi beállítás függvényében. Jól tudom, hogy kvázi minél kijjebb tekerem annál kevesebb benzint kap a dolog?
Előre is köszönöm a válaszokat!
A gyári adatok ilyen öreg jószágoknál már nem igazán szoktak jók lenni.Karburátorkopástól,kompressziócsökkenéstől,szimeringek állapotától nagyban függ a beállítás.Ahány motor,mind másféle beállítással működik jól.Próbálgasd és előbb utóbb biztosan megtalálod a helyes beállítást.Ez igaz a gyújtásra is. :!:
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bela700 »

Öregróka írta:Szevasztok EMZ-sek!
Aszt vegyétek alapul,hogy nagyon kezdő vagyok a netezésbe.
A kérdésem az lenne ha valaki tudja,hogy a szívó toroknál(ETZ 250) az a három tömítés,ami a torok és a henger között van,milyen vastag mm-ben.Ugyanis nem találom a méretét.Nagyon precizen szeretném össze rakni.Az előző gazdája egy buzi vastag klingeritet rakott oda.Előreis köszi. Majd később én is hozzá fogok szólni,mert 43-év óta nekem is van egy kis motoros tapasztalatom. Üdv Öregróka.
A bakelit (gyári) 7mm., a két papírtömítés 0.5mm.
zaja
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.04.14. 21:40
MZ-d típusa: ts250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zaja »

Józ$i írta:Sziasztok. Nekem egy MZ TS 150-esem van, kb 10 évet állt az lenne a gondom hogy előfordul vele hogy nincs alapjárat de ha mégis van akkor gázhúzásra terhelés nélkül is vagy elkezd sokat gondolkodni és nyöszörög vagy leáll, (új gyertya van benne és a karbi ki van pucolva) valaki tudja hogy TS 150-es MZ-be hanyas főfűvóka kell mert jelenleg 65-ös van benne
Aki tud segíteni annak előre is köszönöm.
MZ TS 150 95-ÖS főfuvoka
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Hmm... és a BVF beállításra van ötletetek? (lejjebb a kérdés)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

ambrusviktor írta:....de szerintem ott néhány tized mm eltérés nem számít, mert hogy a karburátor kicsit előrébb vagy hátrébb húzza, az szerintem mindegy, mert a másik oldalon úgyis a légszűrőházba benyúló gumi néhány mm-es eltérése szintén nem okoz problémát (tudtommal), így a motor korrektül összetehető akkor is, ha van egy pici eltérés, hisz az ott nem befolyásolja a dolgokat...
a 2T motoroknál kiváltképp fontos a karburátor pozíciója: ez a vezérlés egyik eleme. Ha nagyon egyszerűsíteni akarok, akkor úgy fogalmazok: minnél rövidebb a szívótorok hossza, annál pörgősebb lesz a motor, annál nagyobb fordulaton lesz meg a max. teljesítmény. Viszont ha nő a szívótorok hossza, akkor csökken a maximális nyomatékhoz tartozó fordulatszám. Ezért találták ki a membránt is a 2T motorokhoz...
Egyébként meg Öregróka, csak 2 db papírtömítés van és 1 db hőszigetelő műanyag. Pontos méret sajna most nincs meg...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Öregróka írta:Szevasztok EMZ-sek!
Aszt vegyétek alapul,hogy nagyon kezdő vagyok a netezésbe.
A kérdésem az lenne ha valaki tudja,hogy a szívó toroknál(ETZ 250) az a három tömítés,ami a torok és a henger között van,milyen vastag mm-ben.Ugyanis nem találom a méretét.Nagyon precizen szeretném össze rakni.Az előző gazdája egy buzi vastag klingeritet rakott oda.Előreis köszi. Majd később én is hozzá fogok szólni,mert 43-év óta nekem is van egy kis motoros tapasztalatom. Üdv Öregróka.
Üdv!
Sajnos a pontos méretet nem tudom, de véleményem szerint, minthogy gyári tömítést már nem lehet kapni, úgysem nagyon lehet mást csinálni, csak ad hoc be kell érni az utángyártottnak a méretével, de szerintem ott néhány tized mm eltérés nem számít, mert hogy a karburátor kicsit előrébb vagy hátrébb húzza, az szerintem mindegy, mert a másik oldalon úgyis a légszűrőházba benyúló gumi néhány mm-es eltérése szintén nem okoz problémát (tudtommal), így a motor korrektül összetehető akkor is, ha van egy pici eltérés, hisz az ott nem befolyásolja a dolgokat...
Avatar
Öregróka
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.05.06. 16:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Perkáta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Öregróka »

Szevasztok EMZ-sek!
Aszt vegyétek alapul,hogy nagyon kezdő vagyok a netezésbe.
A kérdésem az lenne ha valaki tudja,hogy a szívó toroknál(ETZ 250) az a három tömítés,ami a torok és a henger között van,milyen vastag mm-ben.Ugyanis nem találom a méretét.Nagyon precizen szeretném össze rakni.Az előző gazdája egy buzi vastag klingeritet rakott oda.Előreis köszi. Majd később én is hozzá fogok szólni,mert 43-év óta nekem is van egy kis motoros tapasztalatom. Üdv Öregróka.
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Üdv!
Hagyományos BVF karburátornak (ETZ250 és 125) hogy szoktátok beállítani az alapjáratát? A könyv háromnegyed fordulatot ír kifelé, de feltételezem ez azért módosul a többi beállítás függvényében. Jól tudom, hogy kvázi minél kijjebb tekerem annál kevesebb benzint kap a dolog?
Előre is köszönöm a válaszokat!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Alfa írta:300ashoz dellorto phbh 28 milyen?

Itt a klubban valaki es 250-re rakott, azt mondta jó (kereséssel megtaláltam). Matt-én 32es van. Nem kicsi a 28?
Ha nem hajszolod a csúcsteljesítményt, akár használható is lehet. A kisebb átmérő miatt kevesebb levegő áramolhat át rajta, de ez csak teljes nyitásnál számít, gondolom 90 százalékban úgyis csak részlegesen nyitod a tolattyút.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

300ashoz dellorto phbh 28 milyen?

Itt a klubban valaki es 250-re rakott, azt mondta jó (kereséssel megtaláltam). Matt-én 32es van. Nem kicsi a 28?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Nandor írta: Hát egy kicsit irigyellek. Az enyémnek a tolattyúja nagyon kikopott a csörgés mellett alapjáraton annyi levegőt enged át, hogy az alapjárati /mellék/ levegő csavart teljesen behajtva is ellátja a motort. :D
Már hetek óta vadásztam jó állapotú karbira vaterán, de talán most összejött.
Úgy nézem a 30N2-4 és 30N2-5 közötti különbségek a fúvóka méretek, és a tűfúvóka.
A kérdés: 30N2-5 tűfúvókánál van haránt furat vagy nincs? ( némettel még mindig gondjaim vannak)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

gabsic írta: Sajnálnám, mert egy tök jó állapotú, alig használt karbi...
Köszi előre is
Hát egy kicsit irigyellek. Az enyémnek a tolattyúja nagyon kikopott a csörgés mellett alapjáraton annyi levegőt enged át, hogy az alapjárati /mellék/ levegő csavart teljesen behajtva is ellátja a motort. :D
Józ$i
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2011.05.04. 20:22
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Józ$i »

Sziasztok. Nekem egy MZ TS 150-esem van, kb 10 évet állt az lenne a gondom hogy előfordul vele hogy nincs alapjárat de ha mégis van akkor gázhúzásra terhelés nélkül is vagy elkezd sokat gondolkodni és nyöszörög vagy leáll, (új gyertya van benne és a karbi ki van pucolva) valaki tudja hogy TS 150-es MZ-be hanyas főfűvóka kell mert jelenleg 65-ös van benne
Aki tud segíteni annak előre is köszönöm.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Józ$i 2011.05.05. 18:02-kor.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Kérdés a SZAKÉRTŐKHÖZ! :-({|=
Vettem vaterán egy karbit, ETZ 250 karbiként árulták. Nem is kérdeztem a pontos típust (én hülye).
Na ma megjött a karbi, és nézem... hát ez nem ETZ, hanem /1. (30N2-5 helyett 30N2-4)
Kérdés, hogy mi a különbség a két karbi közt? (fúvókaméreteket leszámítva)
Német MZ fórumon a tűfúvókánál valami keresztfuratot írtak, de sajna nem tudok németül, a google fordító meg nem sokat ér szakszövegnél...
Szóval: írjak vissza a csókának, hogy ez nekem nem kell, vagy azért megteszi ez is egy 300asra fúrt 251-re? :)
Sajnálnám, mert egy tök jó állapotú, alig használt karbi...
Köszi előre is
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Alfa írta:
Hogyan mennyiért? :D
Úgy 25 literesre gondoltam.
Nézd meg az enduróm tankját, igaz az szűkítve lett. Egy igencsak karambolos tank lett összébb vágva......, szét biztos könnyebb.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Krepp »

sose mentem 300km-et egy tankal, most meg főleg nem...
úgy 250-270...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Olcsón!

Nézd meg este mennyi nyál van benne... Ha lehet gyufát használj!
Pukk! Kész is a 25+ os MZ tank. :twisted:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

MrDok írta:
Alfa írta:Nem azzal van nekem bajom hogy drága, hanem hogy így nevetségesen kicsi a hatótáv, folyton állhatok a kúton... (egyedül még mindig jó sztem a fogyasztás, meg amikor nem erőltetem akkor is).

Azért legalább 300 km-t bírjon már ki...
Tankszélesítés. 8)
Hogyan mennyiért? :D
Úgy 25 literesre gondoltam.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Alfa írta:Nem azzal van nekem bajom hogy drága, hanem hogy így nevetségesen kicsi a hatótáv, folyton állhatok a kúton... (egyedül még mindig jó sztem a fogyasztás, meg amikor nem erőltetem akkor is).

Azért legalább 300 km-t bírjon már ki...
Tankszélesítés. 8)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nem azzal van nekem bajom hogy drága, hanem hogy így nevetségesen kicsi a hatótáv, folyton állhatok a kúton... (egyedül még mindig jó sztem a fogyasztás, meg amikor nem erőltetem akkor is).

Azért legalább 300 km-t bírjon már ki...
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Perec »

Ahhoz képest, hogy normál esetben pont két ilyen utat tettél volna meg ennyi üzemanyaggal elég sok...
Mi történt az űrfogyasztással? / Talán az olajlobbi? :-k /

Engem nem érdekel már a fogyi. Mióta 5 körül fogyaszt a gép nem néznek ki a klubból \:D/ . Fillérb@sz@'s az egész. A hat+ liter (mindenkinek) jó, nyugodj meg.
Alfa írta:, aztán utánaszámoltam és az bizony 6 liternél valamivel több.
Ez most így normális, vagy nagyon sürgősen kezdjek valamit a karbibeállításokkal? A gép amúgy remekül megy, ezzel nincs gond.
Kép
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys »

kiszsebi írta:
young boys írta: Nekem azért látszik az 5 lityi a gyertyán...
majd főtengely csere után nézd meg :-"
Rajta vagyok az ügyön...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

6 liter nem sok oldaltaskaval es utassal. Pont. :)
Amugymeg a legkisebb gazallassal elerheto legnagyobb sebesseg a kulcs. :)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

young boys írta: Nekem azért látszik az 5 lityi a gyertyán...
majd főtengely csere után nézd meg :-"
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys »

Alfa írta:A gyertyakép tök jó, szép világosbarna. De az kb semmit se számít, amíg szimmeringes volt is ilyen volt (talán kicsit aszimmetrikus, a szimmeringes oldal felé világosabb), amíg 145 főfúvóka volt benne addig is ugyanilyen volt. 2mm és 4 mm előgyújtással is teljesen normális (kiteszteltem. most 3 mm, Bambival állítottuk, optós gyula)

Szal én kicsit szkeptikus vagyok a gyertyával, az csak akkor rossz ha valami nagyon nagyon el van állítva...
Nekem azért látszik az 5 lityi a gyertyán...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Szerintem se sok az. Nekem volt 7, igaz 2 személy, 2 b@szott oldaltáska, 110-115 :mrgreen:
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Szerintem így felcuccolva az nem sok...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: DrV »

Javaslok egy átfolyás mérő felszerelését. Legalább a tapasztalataiddal segíthetsz nekem is :D
Talán a városok? Gyoruslás-lassítás-gyorsulás... nagy súly ezt simán okozhatja. Más ötletem nincs :-?
Esetleg a karbi túlfolyóján kifolyhatott egypár liter...
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

DrV írta:A hetvenes átlagot melyik fokozatban, fordulat tartományban toltad? Szél volt menet közben? Ez fél litert simány változtathat a fogyasztáson.
Amikor a motorozást kezdtem, városban 50nél már 5ben mentem, mert nem fulladt, de akkor még nem volt fogalmam a 2 ütem teljesítmény-fogyasztás görbéről. Most a fogyasztásom 4,2-4,5 úgy hogy haladósan vezetek, gyorsulok és az adott sebességnél olyan fokozatot választok meg, amiben a legkisebb gázkar állás mellett tartja a sebességet. Ez az esetek többségében bejön, kiv. pl 50nél 3as és 4es is jó, ott nyilván 4.ben megyek.
A hétvégén megyek fel pestre. Nagyjából 5000körül akkor gázt kell adnom mint 4000nél. Ha minden jól megy, egy hosszabb darabon kissé meghajtom 5000 körül. Kíváncsi vagyok, hogy mennyire változik a fogyasztásom.

Tartósabb 5000 körüli fordulat nem túl rossz a motornak?
Nincs tartósan 5000 körüli fordulat, 4500 körül van 100nál, az azért ég és föld az 5khoz képest. Na és azt bírnia kellene simán. Tény, én se szeretem, áttételhosszításon gondolkodok, a bambi féle rezó le van hangolva alacsony fordulatra, ott sokkal jobban is megy. Amúgy ha 100 körül megyek, olyan 40-50 km körül kezd el határozottan melegedni (hőfokmérőn látom), de 80 fok fölé akkor sem megy ott ahova be van dugva, amúgy olyan 70, városban 90 ig melegszik pöcsölésnél.

Nameg ott nincs mit választani sebességfokozatban, 5.ben 4500 a fordulat :mrgreen: 4. ben erősen a túlpörgetés kategória lenne. a 70 es átlag amúgy így jön ki, nem úgy h 70 el megyek :mrgreen: Amúgy 70el 5 ben szoktam menni, az a kedvenc fordulattartománya, igazából 85 ig érzem hogy kényelmes neki (az a 4000 körül). Épp ezért kéne hosszítani végálltételt, mert 4k felett ellapul a teljesítménygörbe, vagy a dobon kéne gyorsítani (pl bandázs talán egy lehelettel ha meleg marad a gáz).
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A gyertyakép tök jó, szép világosbarna. De az kb semmit se számít, amíg szimmeringes volt is ilyen volt (talán kicsit aszimmetrikus, a szimmeringes oldal felé világosabb), amíg 145 főfúvóka volt benne addig is ugyanilyen volt. 2mm és 4 mm előgyújtással is teljesen normális (kiteszteltem. most 3 mm, Bambival állítottuk, optós gyula)

Szal én kicsit szkeptikus vagyok a gyertyával, az csak akkor rossz ha valami nagyon nagyon el van állítva...
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: DrV »

A hetvenes átlagot melyik fokozatban, fordulat tartományban toltad? Szél volt menet közben? Ez fél litert simány változtathat a fogyasztáson.
Amikor a motorozást kezdtem, városban 50nél már 5ben mentem, mert nem fulladt, de akkor még nem volt fogalmam a 2 ütem teljesítmény-fogyasztás görbéről. Most a fogyasztásom 4,2-4,5 úgy hogy haladósan vezetek, gyorsulok és az adott sebességnél olyan fokozatot választok meg, amiben a legkisebb gázkar állás mellett tartja a sebességet. Ez az esetek többségében bejön, kiv. pl 50nél 3as és 4es is jó, ott nyilván 4.ben megyek.
A hétvégén megyek fel pestre. Nagyjából 5000körül akkor gázt kell adnom mint 4000nél. Ha minden jól megy, egy hosszabb darabon kissé meghajtom 5000 körül. Kíváncsi vagyok, hogy mennyire változik a fogyasztásom.

Tartósabb 5000 körüli fordulat nem túl rossz a motornak?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys »

Alfa írta:Na lenne egy kérdésem, tudom mindenki utál a fogyasztásról beszélni, de most hétvégén több mint 350 km alatt (Szegedre oda vissza meg némi kitérők) a következő van: A motor így néz ki:

-oldaltáskáim fullon, kb 10 kg / db
-hátul nagy sporttáska fullon, ez is megvan egy tízes
-tanktáska felbővítve 25 literre, szintén fullon, 7-8 kiló
-én, 80 kg körül + ruházat
-asszony 60 kg körül + ruha

-85-100 utazó (ha nagyon nem tudtam előzni 85 körül, ha igen akkor azért belenyaltunk a 95-100ba), a km órán bringaóra + gps is ugyanazt mutatja, tehát jó

És most jön ami kicsit lelombozott: Visszafele amikor 70es átlagot nyomtunk (városokkal mindennel) 6 liter felett evett :(
Odafele amikor szar úton mentünk vagy 40 km-t (a "régi ötös" nevű isten háta mögötti út, vicces volt, kalandos) akkor 5 liter /100. Pontosan 100 km után tankoltam 4,99 litert az odafele pihenőn (kb félút). Hazafele meg jól kifogyott a benzin (tartalékom nem működik, épp begurultunk egy kútra :D), aztán utánaszámoltam és az bizony 6 liternél valamivel több.

Ez most így normális, vagy nagyon sürgősen kezdjek valamit a karbibeállításokkal? A gép amúgy remekül megy, ezzel nincs gond.

A gyertya kép mit mutat?
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Na lenne egy kérdésem, tudom mindenki utál a fogyasztásról beszélni, de most hétvégén több mint 350 km alatt (Szegedre oda vissza meg némi kitérők) a következő van: A motor így néz ki:

-oldaltáskáim fullon, kb 10 kg / db
-hátul nagy sporttáska fullon, ez is megvan egy tízes
-tanktáska felbővítve 25 literre, szintén fullon, 7-8 kiló
-én, 80 kg körül + ruházat
-asszony 60 kg körül + ruha

-85-100 utazó (ha nagyon nem tudtam előzni 85 körül, ha igen akkor azért belenyaltunk a 95-100ba), a km órán bringaóra + gps is ugyanazt mutatja, tehát jó

És most jön ami kicsit lelombozott: Visszafele amikor 70es átlagot nyomtunk (városokkal mindennel) 6 liter felett evett :(
Odafele amikor szar úton mentünk vagy 40 km-t (a "régi ötös" nevű isten háta mögötti út, vicces volt, kalandos) akkor 5 liter /100. Pontosan 100 km után tankoltam 4,99 litert az odafele pihenőn (kb félút). Hazafele meg jól kifogyott a benzin (tartalékom nem működik, épp begurultunk egy kútra :D), aztán utánaszámoltam és az bizony 6 liternél valamivel több.

Ez most így normális, vagy nagyon sürgősen kezdjek valamit a karbibeállításokkal? A gép amúgy remekül megy, ezzel nincs gond.
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Nekem is bakkecskézne a csatossal, ha hagynám, de én sosem veszem el a gázt, inkább kigurítom.
Igen, " de legalább szól hogy kell neki az anyag mert forogni szeretne", ahogy csikin kolléga mondja.
Meg a kenés megkapása se uccsó :wink:
Én egy 900- as alapjáratot állítottam, de csak azért, hogy gyorsabban essen a fordulat, gyorsabban lehessen váltani
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem a Bing-l nincs ilyen bakkecske üzemmód vagyis minimális rángatózás van, de ez a régivel is megvolt.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Nekem csatos bvf-el is ezt csinálja az etz. Nem tudom mitől van, de legalább szól hogy kell neki az anyag mert forogni szeretne :lol:
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Na visszraktam a Bing karbimat a motorra.
A következő vele a helyzet.Tulajdonképp mindig is volt ez a jelenség.Egyszóval amikor menetben visszaengedem alapjáratra,akkor rángatózik mint a bakkecske.Tökre idegesitő.
Namármost legutóbb mikor fenn volt a motoron,akkor egyszerűen elvettem az alapjáratot és úgy közlekedetem.Kis gázfröccsök hogy le ne álljon mondjuk lámpánál,vagy éppen ahol állni kellett.Cserébe a rángatás nem volt.
Viszont kényszerből visszakellett raknom a BVF karbit,amin állitottam alapjáratot és azon viszont ez a rángatás azt nem mondom hogy abszolút nem volt,de tökre elviselhető volt.
Most megint a BING és megint a rángatás.
Pedig már úgy megszoktam hogy újra va alapjáratom,most meg vehetem megint el tőle.
Esetleg ötlet hogy mivel lenne érdemes próbálkozni hogy ezen is legyen olyan alapjáratom,ami menetben visszaengedve nem rángatózik mint egy idegbeteg?
Nagyobb alapjárati fuvóka vagy valami más?
Akiknek BING van,azoknak is van ez a tünet vagy csak nekem?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Atilla »

young boys írta: Az az igazság hogy nekem is bingre fáj a fogam vagy valami jó kis japán cuccra...
Valami ilyesmikre gondoltam...
Mikuni TM24
Keihin BGM8500
Akkor inkább bing, azt legalább MZ-hez gyártják, kevésbé szívás beállítani mint egy kitudja milyen karbit.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys »

kiszsebi írta:
young boys írta: EM125 EM150 EM150/1
Szívás 151° 151° 155°
Átömlés 114° 114° 120°
Kipufogás 165,5° 169,5° 179°
Ebben teljesen igazad van. Viszont a szívótorok marad 22-es. Vagy nem? És ha jól gondolom, a vezérlésbe az is beletartozik, nem csak a szögek és a hosszak :-"

Ha karbit cserélek akkor szívótorkot is....
Most azért az van fent mert nincs másik...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

young boys írta: EM125 EM150 EM150/1
Szívás 151° 151° 155°
Átömlés 114° 114° 120°
Kipufogás 165,5° 169,5° 179°
Ebben teljesen igazad van. Viszont a szívótorok marad 22-es. Vagy nem? És ha jól gondolom, a vezérlésbe az is beletartozik, nem csak a szögek és a hosszak :-"
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 55 vendég