Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
htg182
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2011.04.06. 15:07
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: htg182 »

Szerintem is boiztos h csalnak az órák mivel nekem nyáron a 125ös ETZ-m órája mért 115öt 2személlyel nem hiszem h ez lehetséges. (Bár jó lenne) :D
Azóta is maximum amit a saját óra szerint mentem az 105 volt ugy h csak én ültem rajta!
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys »

Nandor írta:Szerintem minden sebességmérő óra csal.
A régi motorkatalógusokban amik még a német magyar fordításai voltak, meg is adták típusonként, hogy mennyit csal.
Csak egy példa Kawasaki zzr 1100 50km/h valós (48) 100km/h (93) 130km/h (118).
Nem hinném, hogy az MZ óra kivétel lenne. :)
A spirálos óráknak mindnek van egy slipje...csúszása...Még azonos gyártó azonos szériájú órájának db-ként is külömböző a mért értéke...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Szerintem minden sebességmérő óra csal.
A régi motorkatalógusokban amik még a német magyar fordításai voltak, meg is adták típusonként, hogy mennyit csal.
Csak egy példa Kawasaki zzr 1100 50km/h valós (48) 100km/h (93) 130km/h (118).
Nem hinném, hogy az MZ óra kivétel lenne. :)
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: festékes »

Nem lehetetlen egyáltalán,hogy csal az órám egy kicsit.
Tegnap délután próbáltam,de nem volt szél és csak rövid távon.
Amit mondtam az előző Mz imre,viszont az is igaz,hogy akkortájt ezek még nagyon fiatal gépek voltak és volt egy gyárim is új,bolti etz 250-es \:D/
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerintem minden óra máshogy mér... :? De a legjobban akkor látod, ha a km számlálót figyeled egy főúton. Nekem 900m után fordult 1km-ert az óra. Azért ez elég durva csalás... És mivel közös a meghajtás, ezért ugyanígy össze-vissza mér a sebességmérő is sztem.
Nekem a 250-esen mutatott 140 felett is...
Bringás órával meg 110 volt a vége.
Most 134 a maximumom, amit akár tekinthetünk valósnak is, feltéve ha fent nem csal ez az óra is...
De ez 300-as henger, könnyített kuplung, 32-es bing karbi, hallos gyújtás, láncvédő nélkül... 8)

Mindenesetre én nem bízok a gyári órákban.... :evil:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

nova001155 írta:Az enyémet mikor megzavartam gps el a zsebemben 120 at mutatott a gyári óra meg 130 körül kalimpált itt fent elég sokat tud már csalni 90 körül kb 5 öt csal.
Az óra csalásáról: azt tapasztaltam hogy 60-80 között mutat valós értéket, alatta -5 ,felette +5 a mutatott érték. (a számlapcsere alkalmával tettem fel pontosan beállított biciglis órát kontrolként) Szerintem a mutató súja játszhat bele a dologba, úgyhogy ez akár órafüggő is lehet az eltérő mutatók miatt, műanyag, fém, festett fém......
Ha az áttétel, vagy gumiméret okozná, akkor ugye fix csalásérték jönne ki. :-k
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Az enyémet mikor megzavartam gps el a zsebemben 120 at mutatott a gyári óra meg 130 körül kalimpált itt fent elég sokat tud már csalni 90 körül kb 5 öt csal.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nekem is az lenne a kérdésem, hogy milyen órával mérve lett 128 :mrgreen:

Csak azért, mert a 21 lovas ETZ gyári adata 125-130, így a 19 lovas TS 128-al már igencsak többnek kéne lennie mint a gyári teljesítményadat. A szakaszon oda és vissza is tudta ezt a sebességet? Csak mert elég szeles az idő mostanában, simán fújhatott jó nagy szél, ami ha háttal jön eléggé meg tudja dobni a motort.

Én most jöttem M3 bevezetőn, asszonnyal csomaggal (az oldaltáskáimmal, benne kb 15 kiló cucc) elég kis gázzal 95-98-at (GPS szerint is, meg a saját bringaórám szerint is), de nem vagyok benne biztos hogy nem segített be némi hátszél, gyanúsan kis gázállás mellett tudta ezt a tempót. Igaz, 2 órával ezelőtt majdnem annyival mentem kifele is (a város szélére vittem ki meló miatt, majd hoztam vissza).

Ráadásul 100 felett már nem mondtanám hogy "erőlködés nélkül" megy. 2/3 gáz felett nekem már minden körülmények között erőlködésnek számít, mondjuk félgázig mondom azt, hogy az az "utazósebessége". A 120 - akármennyi "tuning", bambirezó, spéci gyújtás, 300as henger akármi is van benne - már mindenképp erőlködés. Még az áttétel hosszításán gondolkodom, mert a rezó miatt ha túlpörög nem olyan erős, de akkor sem fog autópályatempót menni "erőlködés nélkül". Sőt, utazóban sehogy. Tehát nem látom értelmét.

Arról nem is beszélve, hogy 120 az 5.ben 6000-et súrolja. Erősen a túlpörgés kategória, túl van a telj. és nyomatékcsúcson is, max. lelapulva koppig húzva lehet elérni (persze csak ha nincs benne okosítás). Ez viszont igencsak erőlködésnek számít nálam :)

Most ezeket nem kötekedésképp írom, csak leginkább a többieknek, akik most ránéznek a saját motorjukra, és sajnálják hogy ha ráülnek és meghúzzák a gázt, nekik "nem megy annyit". Hát persze hogy nem, ezek a "rekordkísérletek" nem is úgy születnek hogy ráül az ember, húz egy gázt, ránéz az órára, hopp, 130-al megyek. Viszont ha a motor tényleg elérte a 130 körüli sebességet (akár gyári óra szerint is, ami 115-120 között jelent amúgy), akkor az már magában fasza, egy elég jó 250esről beszélünk.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: festékes »

zsakfos írta:
festékes írta:Köszi srácok a hasznos infókat,kész a karbim,apósommal megbütyköltük,az úszószint nagyon durván el volt állítva #-o
Mostmár 128 a végseb,a többit fogjuk az utángyártott kipuffra :D
Miiicsoda?
128 a vége?Akkor milyen többit akarsz a kipufra fogni? ](*,) ](*,) ](*,)
Ha nekem ennyit menne a /1 madarat lehetne velem fogatni.
Most aztán irigykedem. :evil:
Azta mindenit.Frankó géped van.
Mivel mérted a sebességet?Saját órájával?
Köszönöm egy kicsit én is meglepődtem,mióta nálam van,még nem nyúltam a karbihoz,és éreztem is,hogy nem tökéletes valami [-X
Saját órájával mértem,sokat nem hiszem hogy csalna,persze nem szoktam száguldozni,biztonsági és fogyasztási okokból sem,de szeretem tudni mennyi a vége,aztán néha egy -egy egyenes szakaszon mikor nincs forgalom,mint a legtöbb motorosnak,nekem is elgurul a gyógyszerem :D
Mint jónéhány Mz gazdája az évek alatt azért az a tapasztalatom,hogy egy 250-esnek,ha minden rendben van rajta azért min 120-at mennie kell minden erőlködés nélkül,bár az is igaz,hogy a télen szét volt rántva a blokk,főtengely felújítás,szimmeringek stb,a henger dugó az amúgy is jó volt.
Szóval költöttem is rá rendesen,első hátsó lánckerekek,did láncot kapott,aztán apróságok is,megszakító,levegőszűrő,láncvezető gumik stb,össze sem mertem számolni,ha az asszony csak a felét is sejtené,kivágna mint macskát sz...ni :twisted: :mrgreen: :-" :-({|=
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Perec írta:Nagyon jó az a gumi 8)
Ha megnyúlt ki kell szárítani és összeugrik :shock:
Ha rásüt a nap pár óra alatt összeugrik, vagy télen valamilyen 60-100 fokos lapra kell tenni egy negyed órára.
Persze egyszerűbb, ha van kettő :idea:
Alfa írta:Karbitömítést, ami nem a szar kapható egyszerhasználatos gumi, honnan tudnék szerezni?
Na látod erre még nem gondoltam :lol: De akkor jó a gumi is :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

festékes írta:Köszi srácok a hasznos infókat,kész a karbim,apósommal megbütyköltük,az úszószint nagyon durván el volt állítva #-o
Mostmár 128 a végseb,a többit fogjuk az utángyártott kipuffra :D
Miiicsoda?
128 a vége?Akkor milyen többit akarsz a kipufra fogni? ](*,) ](*,) ](*,)
Ha nekem ennyit menne a /1 madarat lehetne velem fogatni.
Most aztán irigykedem. :evil:
Azta mindenit.Frankó géped van.
Mivel mérted a sebességet?Saját órájával?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Perec »

Nagyon jó az a gumi 8)
Ha megnyúlt ki kell szárítani és összeugrik :shock:
Ha rásüt a nap pár óra alatt összeugrik, vagy télen valamilyen 60-100 fokos lapra kell tenni egy negyed órára.
Persze egyszerűbb, ha van kettő :idea:
Alfa írta:Karbitömítést, ami nem a szar kapható egyszerhasználatos gumi, honnan tudnék szerezni?
Kép
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Karbitömítést, ami nem a szar kapható egyszerhasználatos gumi, honnan tudnék szerezni?
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: festékes »

Köszi srácok a hasznos infókat,kész a karbim,apósommal megbütyköltük,az úszószint nagyon durván el volt állítva #-o
Mostmár 128 a végseb,a többit fogjuk az utángyártott kipuffra :D
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: dkari »

Matee86 írta:Sziasztok!
Bejáratós motornál érdemesebb a karbit úgy állítani,hogy több benzint kapjon,mint általában?(félek ,nehogy megragadjon)A keverék természetesen olajban dúsabb! :wink:
Én most járatom a 150-es ts emet. A gyári könyv azt irja hogy bejáratás alatt a subertet a 4. vagy az 5. rovátkába kell állitani. Bejáratás után elég a 2. vagy 3. rovátka. De ezt ugy is a motor fogja "megmondani".
rolymoto9
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2010.08.17. 13:08
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: rolymoto9 »

Én most újjítottam fel, csapágy szimmering, főtengely,fúratás dúgó stb. és mégis. Gyújtásra gyanakszom, meg karbira.
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys »

rolymoto9 írta:A 125-ös ETZ-m ha húzom neki ha nem, ha kint megyek ha városban 5 liter körül mozog,+- 1dl
ez lehet gyújtás és karburálási hiba8rosszul van beállítva)???
Az enyém is de nekem 250-es rezo van rajta meg már csapágy csere érett...:(
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
rolymoto9
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2010.08.17. 13:08
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: rolymoto9 »

A 125-ös ETZ-m ha húzom neki ha nem, ha kint megyek ha városban 5 liter körül mozog,+- 1dl
ez lehet gyújtás és karburálási hiba8rosszul van beállítva)???
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Sziasztok!
Bejáratós motornál érdemesebb a karbit úgy állítani,hogy több benzint kapjon,mint általában?(félek ,nehogy megragadjon)A keverék természetesen olajban dúsabb! :wink:
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

MrDok írta:
seagateh írta:kicserélem 19esre akkor megpróbálom úgy meg állítok a porlasztón mert teligázra behorkol, de a tű már teljesen felvan emelve mert ha középen van lent akkor nem akar menni és mégjobban horkol :( :?
A "horkolás" dús vagy szegény keverék eredménye? Hörög és megtorpan, vagy ledadog a sok anyagtól?
Hát általában nem így szokott lenni... nekem az volt (és néha a mai napig van, főleg ha hideg az idő) hogy húzok neki teljesgázt és semmivel se megy jobban mint félgázon ha hirtelen húzom. Nem dadog le, nem is szaggat, csak mélyül a hang, de a fordulat sebesség stb nem változik olyan mértékben mint a gázállás. Szerintem ez a keveset kap tünete, mert ha szép lassan húzom fel nagyon jól húz.

De amúgy sajnos neki ezerféle hibája lehet, a hangokat baromi nehéz még úgy is beazonosítani, ha a motoron ül az ember... hát még így leírva :mrgreen:
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

seagateh írta:kicserélem 19esre akkor megpróbálom úgy meg állítok a porlasztón mert teligázra behorkol, de a tű már teljesen felvan emelve mert ha középen van lent akkor nem akar menni és mégjobban horkol :( :?
A "horkolás" dús vagy szegény keverék eredménye? Hörög és megtorpan, vagy ledadog a sok anyagtól?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

kicserélem 19esre akkor megpróbálom úgy meg állítok a porlasztón mert teligázra behorkol, de a tű már teljesen felvan emelve mert ha középen van lent akkor nem akar menni és mégjobban horkol :( :?
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Alfa írta:18as kerékkel 250es nekem is 4000et forog pont 90en... és ez a szerelési kk gyári adata is.
Így van nekem 16os a kerék, 21es a lánckerék és 90-nél 4000et forog.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

18as kerékkel 250es nekem is 4000et forog pont 90en... és ez a szerelési kk gyári adata is.
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Krepp »

De ha jól értem Etz250ed van...annak hátul 18'as kereke van.....ahhoz a 21es fogaskerék nem jó mert nem fogja a motor kiforogni magát...
a gyári 19....
de ha 16 os kereked van akkor is egyel kisseb fogaskereket javaslok mert ha a fordulatszámok helyesek akkor az nagyon keveset forog...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ja hát igen az is a probléma :mrgreen: Leginkább a legfőbb probléma, ezt azért nem is írtam le mert annyira sokszor elmondtuk már hogy egyértelműnek gondoltam 8)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Első körben kipuffot cserélném ki gyárira, vagy legalább utángyártottra...

Nem értem egyébként... Kb hetente leírjuk, hogy az semmit nem ér... :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Keveset kap. Nekem is ez volt, a "horkolás" nagyon jó szó rá mit csinál ilyenkor :mrgreen:

Nekem megoldódott az idő melegedésével, bár némi dúsítás még beleférne.

+ az enyém szimmeringes is volt, nézd meg azt is ha már a gyújtás és a karbi jó.
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Elfeljtettem mondani a Fordulatszám 5. fokozatban 80nál 3200, 90nél olyan 4000.

a fogyasztás megint csak ilyen 3,5, - 4liter körül mozog 100km-en

utazótempó átlag 80 főúton, városban nemnagyon forgatom 3000res fordulat fölé
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 147
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh »

Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni tőletek.
Van egy 250es ETZ-m Subee féle elektronikus gyújtást elkészítettem bele, boltirezós kipufogó, új gyertya levegőszűrő gyakorlatilag felvan újítva az egész motor. az első lánckerekem 21fogas. a probléma az hogy végsebességre nem akar menni az öreg valamit porlasztóbeállításra vagy gyújtásmegszakító helytelen beállítására gyanakszok a gyorsulása hihetetlenül jó, de a végsebesség nevetséges 2személyes (60-60kg), 95km/h szerencsével 100km/h ha teligázt adok akkor kicsit "horkol" a motor. szerintetek hol keressem a hibát?

válaszokat előre is köszönöm,
Üdv. Csabi
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: festékes »

Köszönöm,na ez aztán valóban részletes leírás =D>
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... 1&Itemid=7

Itt a karbis cikkem, bár a működés leírása gépészetileg hiányos (nincs említve pl az állandó légsebesség, ami a fúvóka működésének előfeltétele), azért elég szemléletes hogy minek az állítása mire van hatással. Utolsó ábrát nézd meg, igen, a nyelvet kell hajlítgatni, az alsónál csak az számít hogy nyisson ki eléggé (zöld cucc), a lényegi melót a piros végzi. Úgy hajlítsd, hogy kis fogóval megfogod a nyelvet a hajlításig, magát a karbit a tengelynél, és érzéssel ámde határozottan hajlítgatod.

A beállítás úgy történik, hogy felfordítod a karbit mikor le van szedve a ház, és a kis rugót nem nyomod be, csak annyira amennyire a saját súlya benyomja (de működjön, különben megakadhat feltöltéskor (nem "csúszik" el rajta a pöcök) és alacsony lesz a szinted.

1. leméred a távolságot (elég nehéz, nem is ez a pontos beállítás módja) ahogy a szerelési kk-ben is van.
2. kihúzod a tengelyt, kiszeded az úszót, meghajlítod az ábrán piros nyelvet arra amerre tippeled hogy kell
3. visszarakod és visszaméred
4. vissza 1.hez amíg jó nem lesz
5. finombeállítás az alább leírt szint-a-borda-tetejéig címmel.

Az alsó állást (zöld) inkább kicsit nagyobbra állítsd mint 33, bajt nem csinálsz vele (nekem 2 éve faszán működik, és a motor jól megy), mert ha kisebbre teszed, hiába jó az úszószint, az ábrán is látod hogy nem tudja a tűszelepet eléggé kinyitni, és nem fog utánfolyni annyi anyag amit mondjuk nagy terhelésen elhasznál. Ez azért cumi, mert látod h a szint jó, az úszó jó, a benzincsövön jön a nafta, mégis szar a motor. Szóval inkább legyen nagyobb. De ha merőleges az úszó nyelére, az már jó szokott lenni.

Ha a tűszelep kinyit rendesen, jó a szint, jó a fúvóka, akkor is lehet hogy maga a tűfúvóka tömődött el lerakódással (ugye a tűszelepet nem sűrűn szedik ki, ott van mögötte), és így olyan mintha túl kicsi lenne a lyuk, hasonló az előzőhöz a hiba is olyan lesz.Ez a kosz bárhol lehet benne amúgy, kivéve a kúpnál, ha ott lenne nem zárna el és folyna orrán száján 8) .
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: festékes »

Hali!

Na szóval tanksapka,benzincsap,levegőszűrő stb kizárva,maradt az úszószint amire többen is voksoltatok. :D

Még van egy utam ma aztán este szétszedem a karbit.
Ez a 27-33 mm az tiszta ügy ezt értem, az úszószint beállítása érdekel konkrétan,hogy a tűszelep alatt azt a kis nyelvet kell finoman megpiszkálni,hajtani rajta egy picit ugye?
Ha egy kicsit részletesen leírjátok,mikor merre,hát megköszönöm =D>
Ja és a tűszelepnek lehet köze a problémámhoz,esetleg csere?
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: moyos »

nova001155 írta:
moyos írta:Ok, köszi szépen. Ezek szerint mindegy, csak szinetikus cucc legyen. Gondolom ezek a robogóolajok a versenyzők.
én ezt használom.
RECORD 2T SEMI
félszintetikus és ára egész barátságos 1 lit 980 ft ért tudok venni hidegen füstöl a gép egy kicsit de meleg akkor egyáltalán nem és ez tutira nem válik ki a benyából :D
Ejha. Ez így egész buxabarát variáció. Asszem egy próbát +ér!
THX :)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

moyos írta:Ok, köszi szépen. Ezek szerint mindegy, csak szinetikus cucc legyen. Gondolom ezek a robogóolajok a versenyzők.
én ezt használom.
RECORD 2T SEMI
félszintetikus és ára egész barátságos 1 lit 980 ft ért tudok venni hidegen füstöl a gép egy kicsit de meleg akkor egyáltalán nem és ez tutira nem válik ki a benyából :D
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté »

moyos írta:Ok, köszi szépen. Ezek szerint mindegy, csak szinetikus cucc legyen. Gondolom ezek a robogóolajok a versenyzők.
Nem feltétlenül robogó olaj. Vannak nagyon jó félszintetikus cuccok is, és a szintetikusnál az ár a csillagos ég. Jó helyen kell jókor venni. :D
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: moyos »

Ok, köszi szépen. Ezek szerint mindegy, csak szinetikus cucc legyen. Gondolom ezek a robogóolajok a versenyzők.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: festékes »

Spájzolj be belőle,nagyon jó és én a múltkor 2400.ért vettem :shock:
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Máté írta:Valaki használ Repsol Sintetico 2t olajat? Mert most 1600 ft-ért tudnék venni, és kiváncsi lennék a tapasztalatokra.
köszi előre is

Máté
Az jó kis olaj,és az ára is jó!Szerintem nyugodtan vegyél! :) :wink:
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté »

Valaki használ Repsol Sintetico 2t olajat? Mert most 1600 ft-ért tudnék venni, és kiváncsi lennék a tapasztalatokra.
köszi előre is

Máté
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté »

moyos írta:Sziasztok!
Olyan gondom van, hogy a karbi tele van valami zöldes szinű dzsuvával. Ha kipucolom, teljesen OK minden - egészen addig, amíg kb egy-két hetet nem áll a gép. Ilyenkor lehet elölről kezdeni a takarítást.
A furcsa, hogy ilyenkor az ülepítő - szűrő, tankszűrő és a tűszelep is pucolandó. Utóbbi egyszerűen megáll. Hogy nyitva, vagy zárva, tökmind1 neki, de úgy marad. Már megszabadítottam a benyótól is és kapott frisset. 2T olajra gyanakodok, de ha tényleg az okozza, pls javalljatok valamilyet!

Másik, előfordulhat-e, hogy az olaj már beleült a tankba, és a benyó szépen kioldja onnan? Már azon gondolkodok, hogy adok neki olyan 50%-nyi alkeszt, hadd oldjon fel mindent, amit csak tud.
Üdv:
moyos
Igen valószinű a 2t olaj. Ha nem túl jó akkor kiválik idővel és zet okozza. Nekem mol sprint 2t-vel nem volt ilyen gondom.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: moyos »

Sziasztok!
Olyan gondom van, hogy a karbi tele van valami zöldes szinű dzsuvával. Ha kipucolom, teljesen OK minden - egészen addig, amíg kb egy-két hetet nem áll a gép. Ilyenkor lehet elölről kezdeni a takarítást.
A furcsa, hogy ilyenkor az ülepítő - szűrő, tankszűrő és a tűszelep is pucolandó. Utóbbi egyszerűen megáll. Hogy nyitva, vagy zárva, tökmind1 neki, de úgy marad. Már megszabadítottam a benyótól is és kapott frisset. 2T olajra gyanakodok, de ha tényleg az okozza, pls javalljatok valamilyet!

Másik, előfordulhat-e, hogy az olaj már beleült a tankba, és a benyó szépen kioldja onnan? Már azon gondolkodok, hogy adok neki olyan 50%-nyi alkeszt, hadd oldjon fel mindent, amit csak tud.
Üdv:
moyos
Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tibi84 »

Köszönöm a hozzászólásokat! :wink:

üdv.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Alfa írta:
Ez pont így van, 27-33 a mérvadó, de megfigyeltem h amikor épp jól van beállítva, pont a pöcök tetejéig ér a szint. Ez persze csak a felső ütközési pontot állítja, de az alsónál kb az a lényeg h kinyissa a szelepet rendesen. A szintet a felső fogja belőni. Azóta így állítom, mégis ez a biztos, nem tolómérős érték, hanem a tényleges ami ott van.
Bezony! :smt023 :!:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

tibi84 írta:
z25z írta: biztos vagy benne? nekem egyszer azt meselte valaki, hogy az a resz nem szintjelzo, hanem a tengely kicsuszasat hivatott megakadalyozni, szintet szigoruan a 27-33 +/-1 hez kell allitani, nem ahoz a pocokhoz
Én is úgy tudom hogy a kis borda a tengelyt biztosítja. Én is a 27-33-hoz igazodnék, csak nem tudom a kis rugós pöcköt hová tenni.

üdv.
Ez pont így van, 27-33 a mérvadó, de megfigyeltem h amikor épp jól van beállítva, pont a pöcök tetejéig ér a szint. Ez persze csak a felső ütközési pontot állítja, de az alsónál kb az a lényeg h kinyissa a szelepet rendesen. A szintet a felső fogja belőni. Azóta így állítom, mégis ez a biztos, nem tolómérős érték, hanem a tényleges ami ott van.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

a "rugos pockon" nincs semmi allitasi lehetoseg, ha be van tolva a helyere akkor zar, nem enged benzint utanafolyni ennyi, allitsd ugy hogy fejjel lefele forditod, akkor 27 mm, normal allasban meg legyen 33 osszecsavaroz es happy....jahh es ne aggodj eleg az uszo sajat sulya a beallitashoz, ha fejjel lefele allitod zarni fog, de akar egy probat is tehetsz, huzz ra egy benzincsovet es fejjel lefele tartva fujj bele, elvileg nem fogod tudni atfujni
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Krepp »

nekem is volt hasonló úszós problémám, de volt hogy a pluszba berakott robogó benzin szűrő telt meg...(Pl: Kalocsán versenyen....ha épp nem megragadt akkor elfogyott a nafta.... :mrgreen:
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tibi84 »

z25z írta:
Alfa írta:Hozzá kell tenni, hogy a szint akkor jó amikor kivéve az úszóházban pont a kis borda tetejéig ér. nem véletlen rakták oda azt :mrgreen:
biztos vagy benne? nekem egyszer azt meselte valaki, hogy az a resz nem szintjelzo, hanem a tengely kicsuszasat hivatott megakadalyozni, szintet szigoruan a 27-33 +/-1 hez kell allitani, nem ahoz a pocokhoz
Én is úgy tudom hogy a kis borda a tengelyt biztosítja. Én is a 27-33-hoz igazodnék, csak nem tudom a kis rugós pöcköt hová tenni.

üdv.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Alfa írta:Hozzá kell tenni, hogy a szint akkor jó amikor kivéve az úszóházban pont a kis borda tetejéig ér. nem véletlen rakták oda azt :mrgreen:
biztos vagy benne? nekem egyszer azt meselte valaki, hogy az a resz nem szintjelzo, hanem a tengely kicsuszasat hivatott megakadalyozni, szintet szigoruan a 27-33 +/-1 hez kell allitani, nem ahoz a pocokhoz
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Hozzá kell tenni, hogy a szint akkor jó amikor kivéve az úszóházban pont a kis borda tetejéig ér. nem véletlen rakták oda azt :mrgreen:
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 50 vendég