Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Thomas Croft

Hozzászólás Szerző: Thomas Croft »

Sziasztok na csak zért írok hogy elmondjam nagyon köszönöm hogy ajánlottátok bambit. Nagyon király ember. egyébként az volt a gáz a mocimmal hogy fõtengejes és ezért szétverte a szimeringeket így a benzin mellé szívott 1 kis váltó olajat nem sokat csak annyit hogy a gyertya megelégelje a trükköt. úgyhogy sem a karbim beállításával se semmi egyébbel nem volt gond. de köszönöm a jótanácsokat az olajról annyit hogy én 1 olasz olajat használok Challoils Dynamicstroke 2t nagyon szereti a gép és nem is kell sok belöle mikor annyit raktam bele mint az omv motoroljaból akkor még a kipufogón is olaj fojott ki. úgyhogy elõször félve de megpróbáltam jelentõsen csökkenteni az adagot és így tök normális
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Sziasztok én már kb 3 éve átáltam a shil olajra teljesen,az igazat megvalva én kerti gépek javitásával foglalkozom és nagyon jó tapasztalat van a termékel kapcsolatbann bármilyen 2T gépbe bele lehet rakni (és hosszú távon is birják a kikébzést)ez tény és a legtöbb márka is ajálja a motorjaiba persze az övé után csak.Szerintem és a gyártó szerint is kifejezeten jó bármilyen 2T motorba kifejezeten olom mentes benyohoz.Az érdekeség amig volt keverék a Mol nál kb 18-29 e km ment el a gép komolyabb változás nélkül,most kb 35 e nél járok és olyan mind amikor bejáratam nem csörög kopog és erös ja és a kipuf szürke".A helyes keverési arány betartása a legfontosabb szerintem sajnos nekem bronz perselyes a hajtokar ezért 1/40 et használok de nekem bevált,és az ára sem vészes ráadásul nekem biztonságos is mivel piros és nem tévesztem össze a tiszta benzinel (egyszer elöfordult már sajna)mivel kanna a tárolás mod.És talán a legfontosabb néha lehet olcson" is(kapni)de szinte minden mezõ és kertész bolt árulja tehát elérhetõ ja és német.(Én a hagyományos fehér flakonos azt hiszem ásványi olaj at használom de a drágábak még jobak enél is)MZ ts 125,Simson(1/40),Pannonia P10,komár,babi,Robi tip(1/33!)a Sthilek gyári(1/50),de a hirhedt kinai Kemwai"ba is látam már és még az is megy.
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei »

1900-ért vettem mol dynamic moto 2t fullsynt olajat, régi zöld dobozos, sötétkék színû az oil
valami lemaradt készletbõl lehet a boltban mert a mol benzinkutakon már csak arany dobozos van 4500-ért
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs »

A ChallOils-os TTS az full szintetikus.
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Persze gondolom az nem olyan ásványi,mint az Arol 2T,de ha 2500ért lehet választani egy minõségi félszintetikus (amit kimondottan motorkerékpárokhoz gyártanak) és az ásványi shtil olaj között,én az elõbbit választanám.Persze nem mondhatok 1értelmû véleményt,mert még shtilt nem használtam,bár már ajánlgatták,h tudnak hozni,véletlenül egy kertészetnél a nagy beleülõs fûnyírón dolgozó arc.Hogy honnan lehet neki??? :twisted:
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs »

Hát azért 2500 Ft-ért már kapok tökszintetikus olajat is, lásd ChallOils TTS Syntstroke ami nem gagyi, olasz cumó, majd kipróbálom hogy ízlik a szekérnek. Az meg mégis szintetikus.....ásványit meg 1 ezresért veszek ugyanezt a márkát. Szép piros lesz tõle a benzin.....
Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo »

Én személy szerint azért használok stihl 2t olajat , mert ehhez jutok hozzá kedvezményesen . Nem csak láncfûrészekbe való , a stihl gyárt még sokfajta robbanómotoros gépet , és ezek többsége kétütemû motorral mûködik . Minden kétütemû gépébe ezt ajánlja a stihl 1:50 keverési aránnyal , s az évek alatt , láttam hogy tényleg mit kibírnak ezek a motorok . Stihl 2t olaj is többféle minõségben készül , létezik ásványi , félszintetikus , és szintetikus is . Én az ásványit használom , aminek a bolti eladási ára 2470 ft/liter . Ami még esetleg érdekes lehet , hogy 6 hónapnál tovább nem szabad tárolni bekevert állapotban ,mert akkor veszít a kenõképességébõl . Ha a stihl 2t olajokról szeretnél még adatokat , akkor holnapra elõkeresek néhány dolgot .
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Olvasgatom az adatlapokat es le vagyok dobbenve milyen sokan hasznalnak stihl olajat. Gyerekek valaki arulja mar el miert jo az az mz-be? Lehet hogy csak en gondolom ugy hogy a lancfuresz olaj a lancfureszbe valo, ahoz van kvalifikalva, a motorba meg motorba valo olajat kellene tenni? :roll: Felreertes ne essek nem kukacoskodasbol kerdem valoban erdekelne egy szakerto velemeny.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Thomas Croft írta:".........eléggé kint van és úgy tünik hogy ennek ellenére több benzint kap mint kéne"
Úszószint magas és/vagy nagyon fent van a súbertûd!
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Thomas Croft

Hozzászólás Szerző: Thomas Croft »

Sokat segítene az is ha valaki elmondaná hogy tulajdonképpen hogy is kell belõni a karbit és honnan tudom hogy jólcsináltam.
Thomas Croft

Hozzászólás Szerző: Thomas Croft »

Nagyon szépen köszönöm a segítséget még ma felhívom a bambiéket. Nagyon jónak tünik a banda már alig várom hogy menjek valami jó kis túrát veletek :D
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Thomas Croft írta:a váltó olajam teljesen király ráadásul mivel mikor elhoztam még szóltak is hogy megérett 1 cserére ezért utána nem sokkal ki is cseréltem és azóta sincs gond. egyébként most hogy kicsit jobban megnéztem a karbit egyértelmûvé vállt hogy mejik mejik mivel az egyik csavar ferdén jön le a karbi tetejétõl (a tûtõl) a másik pedig vízszintesen a levegõbeömlõ nyílástól. viszont ha azt mondod hogy a levegõnek csak kicsit kell kicsavarva lennie hát ennek eléggé kint van és úgy tünik hogy ennek ellenére több benzint kap mint kéne
Tom!

XI. ker.-ben laksz? Vidd el Bambihoz! IX. ker, Gubacsi út! De itt a fórumon is rendszeres vendég! (Pontos cím, telefonszám a támogatóknál!)
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Tom, ez egy jó nap nekem!
Ha májusig nem sikerül megoldni a dolgot akor el megyek hozzád és rendberakjuk a gépet!!!
Srácok, ma egy jó naapom volt!
Örülök hogy ismerhetlek benneteket!
Csak ez tartja bennem a lelket...
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Thomas Croft

Hozzászólás Szerző: Thomas Croft »

a váltó olajam teljesen király ráadásul mivel mikor elhoztam még szóltak is hogy megérett 1 cserére ezért utána nem sokkal ki is cseréltem és azóta sincs gond. egyébként most hogy kicsit jobban megnéztem a karbit egyértelmûvé vállt hogy mejik mejik mivel az egyik csavar ferdén jön le a karbi tetejétõl (a tûtõl) a másik pedig vízszintesen a levegõbeömlõ nyílástól. viszont ha azt mondod hogy a levegõnek csak kicsit kell kicsavarva lennie hát ennek eléggé kint van és úgy tünik hogy ennek ellenére több benzint kap mint kéne
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Thomas Croft írta:Hát srácok kivettem a szivatót és ott van a végén a tömítés. méghozzá tök jó állapotban nem tûnik réginek sem. ami pedig a levegõ csavart illeti igazából mikor megvettem ezt a mocit akkor azt mondták hogy ahhoz a két csavarhoz a karbin ne nyúljak hozzá mert ha elállítom akkor nagyon rosszul járok ezért nem is nyúltam és nem tudom hogy mejik csavar a levegõé.

attol fugg milyen tipusu karbi van rajta 30N2-x szeria vagy a csatos, a 30N2-X sorozaton az a levego, amelyik vizszintesen fut, es egy kis rugo is ellen tart, csatoson meg a kisebbik, amelyik a furatban van, de ha elotte jol ment akkor tenyleg felesleges allitgatni, szimmering? a valtoolajad nem csokken drasztikusan?
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Ha hozzányúlsz a karbihoz,akkor rosszul jársz? :lol:
Kiugrik belõle a kisördög? :twisted:
Elég érdekes,ha az elõzõ tulaja ezt mondta...
Most meg nem mondom Neked fejbõl,h a 30N akárhanyas karbikon melyik csavar melyik,de ha elkezded tekerni az egyiket járó motornál és drasztikusan változik az alapjárat,akkor hamar kiderül,h a másik a levegõé.
A levegõcsavar elméleti beállítása a teljes betekeréstõl másfél fordulat kifelé,ez motoronként változó,h mi a legjobb,de általában ekörül frankó.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Thomas Croft

Hozzászólás Szerző: Thomas Croft »

Hát srácok kivettem a szivatót és ott van a végén a tömítés. méghozzá tök jó állapotban nem tûnik réginek sem. ami pedig a levegõ csavart illeti igazából mikor megvettem ezt a mocit akkor azt mondták hogy ahhoz a két csavarhoz a karbin ne nyúljak hozzá mert ha elállítom akkor nagyon rosszul járok ezért nem is nyúltam és nem tudom hogy mejik csavar a levegõé.
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Ha kormos a gyertya,az elég esélyes,h üzemanyagellátási gond,sokat kap.
Nincs tökig becsavarva a levegõcsavarod?
Az is nagyon esélyes,amit Motormanner kollega mondott.
Nézd meg,hol áll a schuber,fújkáld ki a fúvókát meg minden lukat!
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Thomas Croft!

Egy sörbe hogy hiányzik a szivatódból a gumitömítés!!!
Nekem is ez volt a bajom, és kuuuurv@ sokáig tartott mire réjöttem....
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Nem biztos, hogy gyújtás baja van... meg kellene nézni a karbit is...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Heló!
Megvettem a karbi fel újjító készletet.Súbertût is vettem, és tolómérõvel át is ellenõríztem.A hossza, és vastagsága 1 tized pontossággal azonos a régivel.Viszont, a rovátkák 1mm-el lejjebb kezdõdnek.És még találtam még egy eltérést.A rovátkák után, van még kissebb beszúrások, amit nem tudom mire valóak, de az utolsó beszúrások számai, az 3, a régin meg 2.Ezek fölött, tehát a rendes rovátkák, és kissebb beszúrások között van még egy kis beszúrás.Ezek az összes kis beszúrások méret pontossága is eltér a régihez képest.Ez vajon nagy baj?Mi változhat ezek méretek különbsége miatt?
Üdv!
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Oké, köszönöm a válaszokat!
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Sejtem azt hogy elég lenne az 1:60...1:80 is, de inkább maradok az 1:50-nél
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Ha full szintetikus,nyugodtan keverheted 1:60-ba szerintem.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Hali Zé!

Köszi, ez végleg megnyugtatott! Azért 1:80-hoz nem vagyok elég bátor, de majd megmixelem neki 1:50-be.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

jut eszembe a semi raja meg mindenhova elf-et hasznalt, arra eskudott, anno fisi be is szolt neki: "engem az se erdekel, ha ver helyett elf csorgedezik az ereidben...." :twisted:
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

RR_ZOZY írta:Hali motormanner !

Az addig oké, csak a "scooter" nyugtalanít a nevében, bár a leírás szerint elõre keverve is használható....
jo lesz hozza, repsol-nak is van ilyen jelzesu olaja, mikor simsonhoz vettem olajat az eladoval beszelgettem. Attertunk az mz-re azt mondta a repsol scooter tobb, mint eleg, a competicion meg szentsegtores az mz-be. :D Bar amig nekem ingyen van addig megy bele 1:80-ba :twisted:
Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs »

mzgergõ: szerintem is karbi gond, túl dús a keverék, azért van az hogy szépen felpörög (gondolom üresben) meg nem bírja a 80-nál többet. Légszûrõ-csere és karbi-felújítás.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Hali motormanner !

Az addig oké, csak a "scooter" nyugtalanít a nevében, bár a leírás szerint elõre keverve is használható....
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

RR_ZOZY írta:Sziasztok!

FOntos kérdés, errõl a 2T olajról van szó:

elf scooter 2 fortissimo

Használt-e valaki valaha ilyen olajat....fõleg az érdekel hogy egyáltalán használható-e elõkeverve?

Kedves ismerõsömtõl kaptam 1L-t, érdekelne hogy áldásomat adhatom-e ezzel az MZ-m következõ 1000 km-éhez? :D

Köszi.
Személy szerint nincsen tapasztalatom vele, de elvileg márkás szóval annyira nem lehet rossz...
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

mzgergö!

Az hogy gyenge és sokat is eszik az a leírtak alapján szerintem is a subert tû miatt van.
Ezzel állítod be az üzemi benzin levegõ keveréket(ha jóltudom) és ha túl sok a benzin a levegõ rovására akkor kevesebb benya tud elégni(kevesebb erõ), és a maradék meg megy ki a semmibe(töblet fogyasztás). Nekem a 250-esen alulról a 2.-ban van, de nekem meg inkáb kicsit szegény keverékem, mert lassan ejti a fordulatot...
Ha a légszûrõd nagyon régi akkor minden féle képpen cseréld ki! Lehet hogy nem látszik rajta mert nem crossoztál vele, de attol még el ehet már tömõdve a sok kis pólus benne...
Ha ez rossz akkor ua. az az eset mint fent! Szóval még rátesz egy lapáttal a helytelen beállításra!!! Az eldugult szûrõn nem tud elég levegõ átáramlani ugyan akkor a nyomáson, ezért még több lesz a benya a keverékben...
A karbi elötti kis gumi gégecsõben mindíg van egy kis slájm... ez a résvezérlés "áldása" sajnos :(
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Hy,

A tût 1 v 2 rovátákval tedd lejjebb (megnézed melyiknél húz a legjobban a motor), de elõtte cseréld a fúvókákat, mert az alapján amit leírtál, nekem az az érzésem h totál ki vannak kopva a fúvókáid. :smt108 JA és ne felejtsd el a tûfúvókát is kicserélni, azt amibe bele van hajtva a 120-as fõfúvóka, és a testébe bele van ütve egy 70-es szám. Ha jól emlékszem 10-es kulccsal lehet kihajtani. Aztán csak érzéssel húzzad meg a fúvókákat! A tût én akkor szoktam cserélni ha látható és tapintható kopás van rajta. :smt103
Karbi felujító készletet lenne érdemes venned, úgy olcsóbb, benne van a 3 fúvóka + egy tûszelep meg az úszó tengelye.
A gumicsõbõl töröld csak ki a benzines olajat, az mindig van ott, mert amikor elindul lefelé a dugattyú a hengerben, a kartellbõl a karburátoron átáramlik egy kis nyomás.

Majd számolj be privátban h mit sikerült összehozni ebbõl! :smt066

Amúgy van egy olvasatlan privát üzeneted! :smt006
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Sziasztok!

Nagy a fogyasztás a motoron.Már eddig is volt mindig gondom evvel, eddig nem érdekelt, de ezek a benzin árak mellett, már egyre jobban.15km/1liter. Átlagosan 60-al megyek, 5000-nél tovább nem pörgetem, álltalában már hamarabb is elváltok, és félgázig húzom a gázt.A karbi, gyújtás jól bevan állítva, szépen pörög, a gyertya(brisk) szép világos barna, és száraz, a súbertû legfelûl van.A légszûrõ már kitudja milyen idõs, de nincs meggyûrõdve, és tiszta.Farsot nem szív, mert ahol fennáll a lehetõség, ott van tömítés.Esetleg a szívócsõ,(ami a légszûrõház, és karbira csatlakozik gumicsõ) ott mindig van benzin, az jelent valamit?Ja, és, tartós 80-as tempót nem bírja, mert elfogy a szufla, pedig szépen csurdogál a benzin, most kapott új benzin csapot, és a benzincsõben is buborék mentesen csurdogál a benzin.Egyébként egy ETZ150-rõl van szó, és nemrég volt blokkgenerál!
Másra nemtudok gondolni, ha valaki tudna tippet adni, az nagyon jó lenne!

Üdv!
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Sziasztok!

FOntos kérdés, errõl a 2T olajról van szó:

elf scooter 2 fortissimo

Használt-e valaki valaha ilyen olajat....fõleg az érdekel hogy egyáltalán használható-e elõkeverve?

Kedves ismerõsömtõl kaptam 1L-t, érdekelne hogy áldásomat adhatom-e ezzel az MZ-m következõ 1000 km-éhez? :D

Köszi.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Rendben köszönöm. Holnap átnézem tüzetesen és beállítom az alapjáratot a leírtak szerint. :) Köszönöm mégegyszer. :)
MZ ETZ 251 De Lux!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Az ugy nemfasza :evil: dus karburalasra tippelek mert irod hidegen nagyon porog, amikor ugyebar egy resz a kevereknek kicsapodik a hideg feluletre a maradek eg el tokeletesen melegen meg bedusul es csokken az alapjarat....jo karburalasnal hidegen kicsi alapjarat sot meg le is kellene allnia, majd ha bemelegedett akkor kell szep egyenletesnek lennie. Mindenkepp miutan bemelegedett akkor allits alapjaratot. Melegen amikor van egy stabil alapjaratod akkor kezdj el jatszani a minosegi allitocsavarral ez a kis hernyocsavar a lyukban (kisebbik csavar) addig tekerd amig a legnagyobb fordulatszamot el nem ered. Ne hirtelen tekerd hanem szepen finoman, mert nem hirtelen reagal a beallitasvaltozasra. Amikor megvan a legnagyobb fordulatszam akkor a mennyisegi csvaron tekerj bentebb (nagyobb csavar) csokkentsd le egy elfogadhato alapjaratra. Ezutan megint a kicsivel finoman jatsz, hogy novekszik e a fordulat, ha igen akkor a mennyisegint megint csokkents, ezt addig csinald amig a minosegi allitoval mar nem ersz el fordulatszamvaltozast. Azert az indito reszet is nezd meg, hogy a szivato pl jol zar e , nem az okozza e a galibat, hogy a inditodugattyu vegerol hianyzik a tomites pl.
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Összeraktam elindítottam 4000 a fordulatszám. Mindkét csavart ütközésig húztam akkor is 4000. Mentem vele így pár kört amikor felmelegedett akkor visszaállt 1500-2000 re. Viszont ha meleg akkor így hogy be vannak csavarva a csavarok kicsit gondolkodik mielõtt elindulna. Egyenlõre ígymarad majd kicsit csavarok ijebb a benzin levegõ keveréken és úgy hagyom. Egyébként tökéletesen jó minden. Picit megpöccintem a berugót és már jár a motor. A hangja is nagyon szép. Menet közben is nagyon jó. Krosszmotoros gyereket amikor megelõztem csak pislogott. :D
MZ ETZ 251 De Lux!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

karburatorral kapcsolatban? haaat lehet rola szo, majd osszeszedem a gondolataimat, valamennyi tapasztalatom vegul is van.. eddig 3 verzio volt fenn a motoron: a 30N2-5, 30N3-1, es most a BING.
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

z25z írta:Szerintem nem lesz jo hozza :? A tu-n nagyon sok mulik, a kupossag vastagsag stb. nagyon sokat befolyasol, meg ha kulsore hasonlonak is tunik...de egy probat azert tegyel vele. Asszem sajnos akkor jarsz jol ha borzen veszel egy hasznalt csatosat. Mondjuk ha nekem kellene dontenem akkor inkabb 30N2-5, mint a 30N3-1 , de hat ez szubjektiv.....
Úgy látom van rálátásod erre a karbis dologra!
Sajnos nekem ez mindíg is csak egy homályos folt volt, de nagyon érdekelne a téma!!!
Nincs kedved bõvebben írni róla, megosztani a tapasztalataid?
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

megpróbálom hátha sikerül. Kaptam olyan tût mint a régi. Lényegében csak a felsõ biztosító kellett és alulra a pillangó. Az a kettõ eltörött. És egy másik tû mert az össze vissza volt forrasztva és görbe is volt. Remélem sikerül. Megyek összerakom és kipróbálom. Aztán majd leírom mitörtént. :)
MZ ETZ 251 De Lux!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Szerintem nem lesz jo hozza :? A tu-n nagyon sok mulik, a kupossag vastagsag stb. nagyon sokat befolyasol, meg ha kulsore hasonlonak is tunik...de egy probat azert tegyel vele. Asszem sajnos akkor jarsz jol ha borzen veszel egy hasznalt csatosat. Mondjuk ha nekem kellene dontenem akkor inkabb 30N2-5, mint a 30N3-1 , de hat ez szubjektiv.....
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Köszönöm szépen az infót. Most értem haza és kaptam egy Simson Enduro tût ami hasonlóan van megoldva. Csak le kell szednem a kis biztosítót a tû végérõl rápattintani a nagyobb tûre felfûzni a rugót a rézhengert összerakni és kész. :D Remélem most már jólesz. A másik tû össze vissza volt forrasztgatva. :S
MZ ETZ 251 De Lux!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

A csatos karbi teljesen mas. Ott anelkul lehet tupoziciot allitani, hogy a bowdent ki kellene akasztanod. mert amirol irsz tutartot azt nem a nagy rugo nyomja annak csak az a szerepe, hogy a gazmarkolatot visszahuzza. a csatosban a tu vege le van forrasztva (van rajta egy kis gomba) a ture ra kell huzni egy tollrugot es valoban van egy rezhenger az akadalyozza meg hogy a tu "bebillenjen" ez atmegy a suberen es a tutarto lemez alulrol pozicional a fenti kis rugo elleneben. Otletes megoldas volt toluk, mert nem kell baszakodni a bowden ki-beakasztassal mint a 30N2-X szerianal.
Almombol felebresztenek is osszerakom 4 perc 24 masodperc alatt ugye fiuk? :twisted: :twisted: :twisted:
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

A letöltésekben több karbis dokumentum is van. Azokat nézted?
A bowdent a suberne kell beakasztani, a biztosítót a rugó nyomja rá a suberre.

Sajnos csak egy régebbi karbin keresztül tudok magyarázni, de a felépítése hasonló:
van ugye a karbi: Kép
A tût és a pillangót összeteszed (6+7) és belecsúsztatod a súberbe (5) fentrõl. Beteszed a rugót (4), majd a fedélen és a rugón keresztül beakasztod a bowdent a suberbe. Ezek után ezt kopletten behelyezed a karbi testébe...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Tegnap vettem egy új tût és hozzá a biztosító lemezt. :? Eddig nincs is probléma. :wink: De amikor hazaértem és megpróbáltam belerakni a shuberbe kiderült hogy nem passzol :cry: Pedig mondtam az öregnek milyet adjon vagyis hogy mihez. Már nem elõször ad szart. Ma visszamegyek és megkérdezem tõle hogy nem e akar nyugdíjba vonulni. :twisted: Álandóan ilyen hülyeségekkel kell foglalkozni. Egyébként szerintem valami hiányzik nekem onnan csak nem tudom mi. Megvan a bovden a rugo a shúber a tû és a biztosító. Na de ha ezeket összerakom attól még nemtudom húzni a gázt mivel ezek nem kapcsolódnak egymáshoz. Valami a shúber belsejébõl hiányzik. Eddig úgy volt megoldva hogy egy biztosító volt a tû tetején amit tegnap eltörtem. :? Alatta egy rugó ami egy réz hengernek ütközött. Szerintem nem igazán volt gyári megoldás. Remélem találok valami errõl szóló robbantott rajzot. :twisted:
MZ ETZ 251 De Lux!
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

szedd szét a a benzincsapot minden féle képpen!Vagy úgy tudod leellenõrizni, hogy ha a benzincsõbõl tisztán buborékmentesen folyik a benyó, akkor jó.A karbinak az alját gumikalapáccsal kocogtasd meg, le kell, hogy jöjjön.Ha bevan ragasztva, akkor gratulálok a volt tulajnak...
A gyujtás igaz nem ebbe a topicba való, de egy megszakító hézag ellenõrzést csinálj.A karbi beállítást, meg a www.szocimotoros.hu (tudom, ez nem a reklám helye :roll: ) meg tudod nézni.
üdv!
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Köszönöm ezeket nem tudtam. Amoci pöccre indul. A gyujtással nem hizsem hogy gond van ilyen téren. Amikor gázt adtam akkor a motor nem ált vissza hanem maradt azon a fordulaton. ha 7 ezer akkor 7 ezer. Ilyenkor gyorsan levetem a gyújtást. Nem akarom pörgetni. Akkor holnap kicsit járatom és majd utána álítom alapjáratot. A csapra én is gondoltam de nincs hozzá mág másik tömítésem. A karbi ajját meg valahogy leszedem. Próbálkoztam vele de meg se mozdult. Pedig teljesen leszedtem a csatot és még mozgatni is próbáltam de mintha odaragasztották volna. Legközelebb kicsit bátrabban állok hozzá. Mégegyszer köszönöm az infókat. Sokat segítettek. :)
MZ ETZ 251 De Lux!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Nem fogja csavar, ha lehajtod a csatot le kell jonnie az aljanak, amugy alapjaratot meg ne rugas utan allits, hanem melegitsd meg jol a mocit, ugy uzemi hofokra es ott kezdj el jatszani. eloszor egy stabil alapjaratot allits az alapjarat allitoval, aztan a keverek osszetetel allitoval, ahol legmagasabb lesz a fordulat, ezutan viszaveszel az alapjaratibol es tovabb jatszol a keverekallitoval...
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Jah, ez most jutott eszembe utólag!

Ha kihagya gyújtás magasabb fordulatszámon (esetleg nehezen lehet berúgni is), akkor valószinüleg a gyújtásnál kipurcant a kondi!!!
Azt viszont nem szabad utángyártottat venni! Irtam errõl a meg ne vedd top.-ban.
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Szia!

A 4000 az mocskosul sok!!!
A 2000 már jónak mondható, de az 1500 az igazi alapjáratnak...
Aból amit mondtál nem sok minden derül ki sajnos... De elképzelhetõne tartok egy olyat hogy a benzincsapod el van dugulva!
Amikor nagyon szegény a keverék akkor általába felszökik az alapjárat, vizsont ahogy elfogy a benya a karbiból szépen leáll a motor...
Az hogy mennyi idõ alatt szemved ki az függ a dugulás mértékétõl!
Én mindenféle képpen azt nézném meg elsõnek, és ha az tiszta és ki van puclva akkor folytatnám a hibakeresést tovább.

A karbi egy elég fontos dolog, szóval érdmes rákülteni azt a kb 1000 ft-t amibe a felújító észlet kerül!!!
De mindenféle képpen jól nézd meg mit adnak, mert sajnos tapasztalat hogy az ember nem azt kapja amit kér :(

Remélem ezután már rendbe jön a gép!
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 53 vendég