Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matee86 » 2011.06.01. 13:44

Sziasztok!
Fúvókákat csak szettben lehet kapni,vagy esetleg egyenként is? Szeretném én is beállítani a karburátorom,de a régiek már nagyon ramaty állapotban vannak!

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.06.01. 13:12

nova001155 írta:
ambrusviktor írta:Kicseréltem a főfúvókát 125re, az úszót beállítottam a felső peremtől számított: zárt állás 29mm nyitott 35-36mm, így adott esetben a fúvóka teljesen nyitni tud. A tűt az első, tehát a legfelső állásba tettem először, hogy a lehető legmélyebbre lógjon. (Persze egész karbi szétszed, benzines mosás, kompresszor- fújás stb...)
Kipróbáltam, kis alapjárat beállítás szó-szó ment (meleg motornál 1700körül). Ehhez háromnegyed fordulat levegőcsavar kifelé, aztán próbálgattam. Sokkal kezelhetőbben járt kis gázon, talán mintha még icipicit rángatna, de nem tudom hogy azért mert dús vagy azért mert híg, ezt próbálgatni kell majd még a levegőcsavar játékával, de ezt majd már csak Bambiféle kipufogó feltétele utána... Azonban (!!!) Amikor 3.ban 3000el 50 körül döcögve, a gázt alig húzva, próbaképpen teljes gázt húztam, az első pillanatban, mintha lomhán reagált volna (1/5s nál, amit a könyvben írnak biztos lassabban), de aztán felugrott és máris 6000ben pöföghettem 90 körül (mert csaló vagyok 19es fogaskerékkel). Itt sajnos nem tudtam kivenni hogy keveset vagy sokat kap-e így egy tűállással feljebb tettem (tehát fentről a második pöcök ment a pillangóba) és majd így próbálgatom, de most tényleg a kipufogó felszereléséig, már felesleges vacakolni vele.
Minden esetre a 125 sokkal jobb minden szempontból.
Még egy megjegyzés: míg korábban ha még menet után szétszedtem, akkor a súber, a tű, a pillangó, a szívócsonk vége, mind egy picit benzin-olajos volt. (még ha csak egy picit is mentem vele, és előtte pucoltam). Most sokkal tisztábbnak tűnt 10perc menet utáni szétszedés után.
Köszönöm a segítségeket!
Mondtuk mi hogy 125 lesz a tuti nem vagy csaló a 19-es lánckerékkel etz 250 nek az a GYÁRI mérete. 251 nek meg az oldalkocsisoknak eltérő. Amúgy lehet csak ezért pörgött fel hirtelen 6000-is mert megcsúszott a kuplungod :twisted: :o
Nem olyan hirtelen :lol: hanem fokozatosan és maradt is azon és húzott is rendesen :) a hirtelent úgy értettem, hogy gyorsan :) ha így jobb. Szóval nem ugrás volt, hanem lineáris emelkedés :):)

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2011.06.01. 12:58

ambrusviktor írta:Kicseréltem a főfúvókát 125re, az úszót beállítottam a felső peremtől számított: zárt állás 29mm nyitott 35-36mm, így adott esetben a fúvóka teljesen nyitni tud. A tűt az első, tehát a legfelső állásba tettem először, hogy a lehető legmélyebbre lógjon. (Persze egész karbi szétszed, benzines mosás, kompresszor- fújás stb...)
Kipróbáltam, kis alapjárat beállítás szó-szó ment (meleg motornál 1700körül). Ehhez háromnegyed fordulat levegőcsavar kifelé, aztán próbálgattam. Sokkal kezelhetőbben járt kis gázon, talán mintha még icipicit rángatna, de nem tudom hogy azért mert dús vagy azért mert híg, ezt próbálgatni kell majd még a levegőcsavar játékával, de ezt majd már csak Bambiféle kipufogó feltétele utána... Azonban (!!!) Amikor 3.ban 3000el 50 körül döcögve, a gázt alig húzva, próbaképpen teljes gázt húztam, az első pillanatban, mintha lomhán reagált volna (1/5s nál, amit a könyvben írnak biztos lassabban), de aztán felugrott és máris 6000ben pöföghettem 90 körül (mert csaló vagyok 19es fogaskerékkel). Itt sajnos nem tudtam kivenni hogy keveset vagy sokat kap-e így egy tűállással feljebb tettem (tehát fentről a második pöcök ment a pillangóba) és majd így próbálgatom, de most tényleg a kipufogó felszereléséig, már felesleges vacakolni vele.
Minden esetre a 125 sokkal jobb minden szempontból.
Még egy megjegyzés: míg korábban ha még menet után szétszedtem, akkor a súber, a tű, a pillangó, a szívócsonk vége, mind egy picit benzin-olajos volt. (még ha csak egy picit is mentem vele, és előtte pucoltam). Most sokkal tisztábbnak tűnt 10perc menet utáni szétszedés után.
Köszönöm a segítségeket!
Mondtuk mi hogy 125 lesz a tuti nem vagy csaló a 19-es lánckerékkel etz 250 nek az a GYÁRI mérete. 251 nek meg az oldalkocsisoknak eltérő. Amúgy lehet csak ezért pörgött fel hirtelen 6000-is mert megcsúszott a kuplungod :twisted: :o

MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MP1 » 2011.06.01. 12:49

Szia Alfa!

Örülök, hogy segíthettem!

Üdv: P.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.06.01. 12:46

Kicseréltem a főfúvókát 125re, az úszót beállítottam a felső peremtől számított: zárt állás 29mm nyitott 35-36mm, így adott esetben a fúvóka teljesen nyitni tud. A tűt az első, tehát a legfelső állásba tettem először, hogy a lehető legmélyebbre lógjon. (Persze egész karbi szétszed, benzines mosás, kompresszor- fújás stb...)
Kipróbáltam, kis alapjárat beállítás szó-szó ment (meleg motornál 1700körül). Ehhez háromnegyed fordulat levegőcsavar kifelé, aztán próbálgattam. Sokkal kezelhetőbben járt kis gázon, talán mintha még icipicit rángatna, de nem tudom hogy azért mert dús vagy azért mert híg, ezt próbálgatni kell majd még a levegőcsavar játékával, de ezt majd már csak Bambiféle kipufogó feltétele utána... Azonban (!!!) Amikor 3.ban 3000el 50 körül döcögve, a gázt alig húzva, próbaképpen teljes gázt húztam, az első pillanatban, mintha lomhán reagált volna (1/5s nál, amit a könyvben írnak biztos lassabban), de aztán felugrott és máris 6000ben pöföghettem 90 körül (mert csaló vagyok 19es fogaskerékkel). Itt sajnos nem tudtam kivenni hogy keveset vagy sokat kap-e így egy tűállással feljebb tettem (tehát fentről a második pöcök ment a pillangóba) és majd így próbálgatom, de most tényleg a kipufogó felszereléséig, már felesleges vacakolni vele.
Minden esetre a 125 sokkal jobb minden szempontból.
Még egy megjegyzés: míg korábban ha még menet után szétszedtem, akkor a súber, a tű, a pillangó, a szívócsonk vége, mind egy picit benzin-olajos volt. (még ha csak egy picit is mentem vele, és előtte pucoltam). Most sokkal tisztábbnak tűnt 10perc menet utáni szétszedés után.
Köszönöm a segítségeket!

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.06.01. 08:50

Ha híg a keverék, akkor nyöszörög, nyüszít és ugrál kis gáznál, ha dús, akkor inkább erőszakos és brümmögve morcosan jár, nem beszélve arról, hogy esetleg leállítás után durran a kipufogó, jól tudom?
(az ábrák tényleg jók )

Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 968
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Krepp » 2011.06.01. 00:08

Köszi srácok, így van min elindulnom(folytatnom..) :wink:

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2011.06.01. 00:00

MP1! Ezer köszönet, ezen mindenki láthatja mi mikor mire van hatással, pont egy ilyesmi diagram felvételére gondoltam. ambrusviktor ha ezt tanulmányozod, akkor jól be tudod lőni melyik gázállásnál melyik alkatrészt kell módosítani.

http://www.quadparts.co.za/carb.htm

én meg ezt találtam, vannak benne grafikonok, meg leírás karbiról. ugyan nem mz karbi, de elég sok minden egyezik.

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2305
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2011.05.31. 23:15

Kis gázállásos rángatás ellen anyagba kell fojtani a motort..... nagyobb alapjárati fúvókával, betekert levegőcsavarral (pláne kopott karbinál). Jól beállítva meg sem mukkan zárt súberes motorféknél, dem pöffen rá, igaz ekkor érezhetően sok az anyag a kis gázállásnál, ami azért jól jön ha azt szeretnéd hogy rendesen vegye a "lapot"

MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MP1 » 2011.05.31. 22:47

Egy kis segédlet:

Kép


Kép


P.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2011.05.31. 21:56

Krepp írta:Látom összegyűltek a fizikusok, így én is kérdezek:
Miért van az hogy a motor azonnal durván rángat ahogy nincs legalább egy pici terhelés a motoron???
Kevesell... az utóbbi 2 napom annak a tesztelésére ment rá mit is csinál egyes súbertűkkel. kis gáz rángatás = durva elkevesellés. Ha jó a motor, akkor olyan aprókat pattog kis gázon, mintha egy géppuska lenne, kb ilyen hanggal: tiririririri. Ha kicsit szegényebb, akkor azt mondja tittitittititti és kemény a hangja, de csak 3k alatt rángat. Ha nagyon kevés, akkor mindig rángat.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi » 2011.05.31. 21:51

Krepp írta:Látom összegyűltek a fizikusok, így én is kérdezek:
Miért van az hogy a motor azonnal durván rángat ahogy nincs legalább egy pici terhelés a motoron???
Megmérted hogy megfelelően jó az alkohol tartalma?

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.31. 21:01

Krepp írta:Nem, ez akkor is megvolt amikor benyóval mentem...
és hogy állítanád, és mit?
Kicsi gáznál az alapjárat és levegőcsavarral kell játszani, mármint ha alig van gázhúzás, max a tűn alakítani egy picit szerintem...

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.05.31. 20:44

Megpróbálnék egy nagyobb alapjáratit, vagy magasabb súberállással lőném be a karbit... ( Beljebb tekered a melléklevegőt)

De mindezt úgy mondom, hogy 1 hete szívok a karbival, szal fenntartással kezeld... :D

Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 968
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Krepp » 2011.05.31. 20:40

Nem, ez akkor is megvolt amikor benyóval mentem...
és hogy állítanád, és mit?

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.05.31. 20:31

etanol... :-" :roll: :-# :lol: Egyébként szerintem azért, mert elszegényedik a keverék...

Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 968
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Krepp » 2011.05.31. 20:30

Látom összegyűltek a fizikusok, így én is kérdezek:
Miért van az hogy a motor azonnal durván rángat ahogy nincs legalább egy pici terhelés a motoron???

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.05.31. 20:26

Gabsic!

Azért egy fúvóka felülete messze nem úgy néz ki ahogy írtad szerintem... Gondolj bele hogyan csinálják... (dörzsár...)

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2011.05.31. 19:46

gabsic írta: Szép, szép, jól leírtad, de mivel az áteresztett üzmenayagmennyiséget a furaton átramló folyadék keresztmetszete határozza meg, ezért talán a fúvókák áteresztőképességével (azaz a furat területével) kellene számolni, és nem az átmérővel, mert matematikailag ez így nagyon FÁÁÁJ!
Azaz A=D*D*pí/4
Ez persze így szintén nem igaz, mert itt ideális esetet tételezünk fel (ami persze a valóságban nem így van, hanem sokkal bonyolultabban), itt csak lamináris áramlást tételezünk fel és nem vesszük figyelembe a turbulens áramlások hatását a furat fala mentén.
Persze a tapasztalt végeredmény a lényeg :)
Mivel a furat területét nem ismerem /és nem is akarom kiszámítani/.Ellenben a fúvóka alján van egy jól látható beütött, begravírozott vagy az isten tudja milyen eljárással készített szám.
Ha van egy másik fúvókám amin egy nagyobb vagy kisebb szám szerepel, akkor jó eséllyel tudok következtetni, hogy több ill. kevesebb üzemanyag tud áthaladni rajta. :D
Egy szónak is száz a vége az arányok a fontosak.

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2011.05.31. 19:01

Helló,
nemtom jó topikba írom-e, 250 ETZ-ről van szó riga gyújtással,"direkt szűrővel" gyújtással eddig nem volt gond legalább is azt hiszem most az a gond.Most a karbiba 110-es főfúvóka van eddgi 105-el ment ezzel kipörgött ennél nagyobbal nyél gázon dadogott, de most meg azt csinálja hogy háromnegyed gázon ok, teljes gázon üresbe vagy terhelés alatt durrog mint az állat légszürő nélkül majdnem a nadrágomat levitte akkorát durrogot vissza a lábamra,ma beállítottam az előgyújtás gyári adat szerint valamivel jobb lett nem akkorát durrog meg talán később de valamiért akkro sem az igazi teljes gázon.

Lehet hogy ennyire érzékeny lenne az előgyújtásra?talán azt kellene még finomítanom :roll:
jah és próbáltam hogy közbe szivatót adok neki hátha keveset kap de akkor is ugyanaz volt a tünet :roll:

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.05.31. 18:30

Nandor írta:
Alfa írta: az alapjáratinak meg az alapjáraton kívül nincs túl nagy szerepe.
Már hogy a francba ne lenne szerepe? Hiszen folyamatosan nyitva van nem tudod elzárni mint a dúsítót. Az alapjárati fúvóka furata ugyanúgy ahogy a főfúvókáé felvezet a tolattyú alá, igaz nincs neki "terelője" /sajnos nem tudom a pontos nevét/ ami a fő.-nek van, de a levegő áramlás ugyanúgy felszívja rajta keresztül a benzint.
Az már előfordulhat, hogy teljes terhelésen az előbb említett különbségtől már nem szól bele annyira a keverékképzésbe, és ettől van szerintem Viktornak az itt tapasztalható elszegényedés.
Ha feltételezzük, hogy alacsony és közepes terhelésnél beleszól, és alapul vesszük az én motoromat akkor érdemes figyelembe venni a következőt:

-A cserélgetés előtt 45-ös alapjárati és 140-es fő volt. /egyik sem gyári/
Legalább mindkettő két mérettel nagyobbra volt kopva ez már szemmel is látható volt az ugyanolyan méretű de újakkal összevetve.
Tehát az 55+150=205
Ha azt feltételezzük, hogy nem is voltak elkopva /ami nem igaz/ akkor is 45+140=185
Tünetek 4500-felett dadogás 5.5L-es min. fogyasztás. 100km/h végsebesség.
Konklúzió: Sokat kap!

-Ekkor lecseréltem a főfúvókát 120-asra az alapjárati maradt a kopott kb. 55.
Az tehát 120+55=175 ami közelebb van a gyári összértékhez ami ts:35+135=170
Tapasztalatok: alacsony és közepes terhelésen jól megy viszont két személlyel csomagokkal
nagyobb terhelésen gyengélkedik. Fogyasztás 4-4.5L végsebesség 115km/h.

-Ezután beleraktam egy 45-ös alapjáratit /tudom, hogy ETZ-hez való méret de csak ez volt/ .
45+120=165 ez nyilvánvalóan kevés.
Tapasztalatok: tulajdonképpen nincsenek is mert egy métert sem tudtam menni a motorral mert elindítás után azonnal felpörgött maxra. Megpróbálkoztam a tűt feljebb emelve is de a legkisebb gázadásra akkor is nagyon felpörgött és nagyon lassan állt vissza.
Konklúzió: Keveset kap!

-Aztán következett a 135-ös fő.
45+135=180 ez egy kicsit soknak tűnt.
Tapasztalatok: alacsony és nagy terhelésen jól ment viszont nem akart 5000-felé pörögni.
Fogyasztás 4-4.5L végsebesség 115km/h.
Konklúzió: Egy kicsit sokat kap!

-Végül beleraktam egy 130-as fő fuvit.
45+130=175 /ez ugye megegyezik egy korábbi adattal/ :!:
Tapasztalatok: Na végre minden fordulaton jól megy és felpörög 6000-ig is.
Fogyasztás 4-4.5L végsebesség /óra szerint/ 125km/h.
Konklúzió: Ez a f@sza!

Persze mindez nem két hét alatt történt, tehát mentem pár km-t ahhoz, hogy a tapasztalatok bizonyítottak legyenek.
Természetesen előfordulhat, hogy másnak más méretekkel lesz jó hiszem minden MZ más.
De az arányok fontosak szerintem.
Szép, szép, jól leírtad, de mivel az áteresztett üzmenayagmennyiséget a furaton átramló folyadék keresztmetszete határozza meg, ezért talán a fúvókák áteresztőképességével (azaz a furat területével) kellene számolni, és nem az átmérővel, mert matematikailag ez így nagyon FÁÁÁJ!
Azaz A=D*D*pí/4
Ez persze így szintén nem igaz, mert itt ideális esetet tételezünk fel (ami persze a valóságban nem így van, hanem sokkal bonyolultabban), itt csak lamináris áramlást tételezünk fel és nem vesszük figyelembe a turbulens áramlások hatását a furat fala mentén.
Persze a tapasztalt végeredmény a lényeg :)

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.31. 17:08

No akkor mostantól az úszószintet is nagyon komolyan figyelembe kell venni:

Kép


Kép

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2011.05.31. 17:03

ambrusviktor írta: Egyébként nekem az a kisebb üresjárati fúvóka felpörgést okozása kicsit gyanús...
[/quote]

Mivel az összérték kisebb lett mint a kívánatos ezért elszegényedett a keverék.
Azt hittem ez világosan kitűnik az írásból. :D

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.31. 16:58

Nandor írta:
ambrusviktor írta: Viktornak nincs elszegényedés hanem dúsulás van, pont ezért dadog :-"
Egyébként nekem az a kisebb üresjárati fúvóka felpörgést okozása kicsit gyanús...
Viktornak elszegényedés van nagy terhelésen a 115-ös fúvókával :!:
115ös csak egy próba volt...azzal jeleztem hogy szegény, de jobban megy, mint 140 és mint 135 el, de a gondom alapvetően hogy 135el x fordulat felett túl dús. 115öt nem hagytam bent 10km nél tovább, mert az nagyon pici, és csak azért próbáltam ki vele, mert érdekelt, hogy gyújtás vagy benzinhiba-e a dadogás a 140nél. (közben olvasgatom még itt a szakkönyveket, egyre érdekesebb ez a karbi dolog :D )

- Látom törölted :D -

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2011.05.31. 16:54

ambrusviktor írta: Viktornak nincs elszegényedés hanem dúsulás van, pont ezért dadog :-"
Egyébként nekem az a kisebb üresjárati fúvóka felpörgést okozása kicsit gyanús...
Viktornak elszegényedés van nagy terhelésen a 115-ös fúvókával :!:

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.31. 16:41

++++

most olvasom a korábban leírt könyvben, hogy a túl magas benzinszint az úszóházban az dúsít míg a túl alacsony szegényíti a keveréket, szóval még ezzel is számolni kell.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.31. 16:38

Nandor írta:
Alfa írta: az alapjáratinak meg az alapjáraton kívül nincs túl nagy szerepe.
Már hogy a francba ne lenne szerepe? Hiszen folyamatosan nyitva van nem tudod elzárni mint a dúsítót. Az alapjárati fúvóka furata ugyanúgy ahogy a főfúvókáé felvezet a tolattyú alá, igaz nincs neki "terelője" /sajnos nem tudom a pontos nevét/ ami a fő.-nek van, de a levegő áramlás ugyanúgy felszívja rajta keresztül a benzint.
Az már előfordulhat, hogy teljes terhelésen az előbb említett különbségtől már nem szól bele annyira a keverékképzésbe, és ettől van szerintem Viktornak az itt tapasztalható elszegényedés.
Ha feltételezzük, hogy alacsony és közepes terhelésnél beleszól, és alapul vesszük az én motoromat akkor érdemes figyelembe venni a következőt:

-A cserélgetés előtt 45-ös alapjárati és 140-es fő volt. /egyik sem gyári/
Legalább mindkettő két mérettel nagyobbra volt kopva ez már szemmel is látható volt az ugyanolyan méretű de újakkal összevetve.
Tehát az 55+150=205
Ha azt feltételezzük, hogy nem is voltak elkopva /ami nem igaz/ akkor is 45+140=185
Tünetek 4500-felett dadogás 5.5L-es min. fogyasztás. 100km/h végsebesség.
Konklúzió: Sokat kap!

-Ekkor lecseréltem a főfúvókát 120-asra az alapjárati maradt a kopott kb. 55.
Az tehát 120+55=175 ami közelebb van a gyári összértékhez ami ts:35+135=170
Tapasztalatok: alacsony és közepes terhelésen jól megy viszont két személlyel csomagokkal
nagyobb terhelésen gyengélkedik. Fogyasztás 4-4.5L végsebesség 115km/h.

-Ezután beleraktam egy 45-ös alapjáratit /tudom, hogy ETZ-hez való méret de csak ez volt/ .
45+120=165 ez nyilvánvalóan kevés.
Tapasztalatok: tulajdonképpen nincsenek is mert egy métert sem tudtam menni a motorral mert elindítás után azonnal felpörgött maxra. Megpróbálkoztam a tűt feljebb emelve is de a legkisebb gázadásra akkor is nagyon felpörgött és nagyon lassan állt vissza.
Konklúzió: Keveset kap!

-Aztán következett a 135-ös fő.
45+135=180 ez egy kicsit soknak tűnt.
Tapasztalatok: alacsony és nagy terhelésen jól ment viszont nem akart 5000-felé pörögni.
Fogyasztás 4-4.5L végsebesség 115km/h.
Konklúzió: Egy kicsit sokat kap!

-Végül beleraktam egy 130-as fő fuvit.
45+130=175 /ez ugye megegyezik egy korábbi adattal/ :!:
Tapasztalatok: Na végre minden fordulaton jól megy és felpörög 6000-ig is.
Fogyasztás 4-4.5L végsebesség /óra szerint/ 125km/h.
Konklúzió: Ez a f@sza!

Persze mindez nem két hét alatt történt, tehát mentem pár km-t ahhoz, hogy a tapasztalatok bizonyítottak legyenek.
Természetesen előfordulhat, hogy másnak más méretekkel lesz jó hiszem minden MZ más.
De az arányok fontosak szerintem.
Viktornak nincs elszegényedés hanem dúsulás van, pont ezért dadog :-"
Egyébként szerintem noha én kevésbé értek hozzá, és a cikk után amit olvastam nem mernék Alfával vitatkozni ebben, de mindannyiotoknak igazatok van egy egy ponton...Tehát nyilván az alapjárati is számít, főleg városban, amikor 3000fordulaton szinte semmi gázzal kell 50el menned. Itt evidens, érzed is: ha sok levegőt adsz neki a csavarral, akkor rángat az egész mint az anyámkínja, ha túl dús akkor olyan erőszakosan jár, hogy rezeg az egész a seggem alatt. Azonban, most bemásolnék egy részletet a 250es javítási kézikönyvből, ha megengeditek (106.oldal):
"Gyúlóképes keverékről üresjárásban egyrészt az üresjárási fúvóka (8) és másrészt pedig az üresjárási levegőcsavar (11.) előírt beállítása gondoskodik (192.ábra). A részterhelési tartományban a tüzelőanyag és a levegő közötti helyes keverési arányért a tűhelyzet a felelős, azaz hogy melyik rovátkába kerül beakasztásra a részterheléstű."

Én addig nem merek érdemben nyilatkozni amíg a 125össel nem próbáltam... de leginkább az új kipufogó után fogok vele vacakolni, mert akkor legalább biztos lehetek abban hogy nem a kipufogó fogja vissza.
Egyébként nekem az a kisebb üresjárati fúvóka felpörgést okozása kicsit gyanús... A másik pedig, hogy nem hiszem hogy ezek összeadhatóak lennének és úgy lehetne számolni velük, de minden esetre elgondolkozom az ábrák alapján, hogy miért lehetett az a felpörgés, meg itthon is kipróbálom kisebbel...

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2011.05.31. 16:11

Alfa írta: az alapjáratinak meg az alapjáraton kívül nincs túl nagy szerepe.
Már hogy a francba ne lenne szerepe? Hiszen folyamatosan nyitva van nem tudod elzárni mint a dúsítót. Az alapjárati fúvóka furata ugyanúgy ahogy a főfúvókáé felvezet a tolattyú alá, igaz nincs neki "terelője" /sajnos nem tudom a pontos nevét/ ami a fő.-nek van, de a levegő áramlás ugyanúgy felszívja rajta keresztül a benzint.
Az már előfordulhat, hogy teljes terhelésen az előbb említett különbségtől már nem szól bele annyira a keverékképzésbe, és ettől van szerintem Viktornak az itt tapasztalható elszegényedés.
Ha feltételezzük, hogy alacsony és közepes terhelésnél beleszól, és alapul vesszük az én motoromat akkor érdemes figyelembe venni a következőt:

-A cserélgetés előtt 45-ös alapjárati és 140-es fő volt. /egyik sem gyári/
Legalább mindkettő két mérettel nagyobbra volt kopva ez már szemmel is látható volt az ugyanolyan méretű de újakkal összevetve.
Tehát az 55+150=205
Ha azt feltételezzük, hogy nem is voltak elkopva /ami nem igaz/ akkor is 45+140=185
Tünetek 4500-felett dadogás 5.5L-es min. fogyasztás. 100km/h végsebesség.
Konklúzió: Sokat kap!

-Ekkor lecseréltem a főfúvókát 120-asra az alapjárati maradt a kopott kb. 55.
Az tehát 120+55=175 ami közelebb van a gyári összértékhez ami ts:35+135=170
Tapasztalatok: alacsony és közepes terhelésen jól megy viszont két személlyel csomagokkal
nagyobb terhelésen gyengélkedik. Fogyasztás 4-4.5L végsebesség 115km/h.

-Ezután beleraktam egy 45-ös alapjáratit /tudom, hogy ETZ-hez való méret de csak ez volt/ .
45+120=165 ez nyilvánvalóan kevés.
Tapasztalatok: tulajdonképpen nincsenek is mert egy métert sem tudtam menni a motorral mert elindítás után azonnal felpörgött maxra. Megpróbálkoztam a tűt feljebb emelve is de a legkisebb gázadásra akkor is nagyon felpörgött és nagyon lassan állt vissza.
Konklúzió: Keveset kap!

-Aztán következett a 135-ös fő.
45+135=180 ez egy kicsit soknak tűnt.
Tapasztalatok: alacsony és nagy terhelésen jól ment viszont nem akart 5000-felé pörögni.
Fogyasztás 4-4.5L végsebesség 115km/h.
Konklúzió: Egy kicsit sokat kap!

-Végül beleraktam egy 130-as fő fuvit.
45+130=175 /ez ugye megegyezik egy korábbi adattal/ :!:
Tapasztalatok: Na végre minden fordulaton jól megy és felpörög 6000-ig is.
Fogyasztás 4-4.5L végsebesség /óra szerint/ 125km/h.
Konklúzió: Ez a f@sza!

Persze mindez nem két hét alatt történt, tehát mentem pár km-t ahhoz, hogy a tapasztalatok bizonyítottak legyenek.
Természetesen előfordulhat, hogy másnak más méretekkel lesz jó hiszem minden MZ más.
De az arányok fontosak szerintem.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.31. 07:09

MrDok írta:Alfa, az alapjárati fúvóka kb 1/3-ad gázig hatással van a motorra.
Ajánlom figyelmetekbe az alábbi oldalak beható olvasását.

Kép

Kép

Kép
Azért egy pannónia fele akkora fordulaton dolgozik, mint egy emcet... de minden esetre ez is tanulságos, noha érzésem szerint egy ponton sem mondott ellen annak, amit Alfa írt... talán csak egy picit az alapjáratnál... de ugyebár azért itt az 1/3 os értéket nem szabad MZ re is fixnek elfogadni szerintem, bár valóban érthető, hogy miért befolyásolja a fogyasztást... már egyre inkább azt mondom hogy a fene se tudja...

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2305
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2011.05.31. 00:17

Alfa, az alapjárati fúvóka kb 1/3-ad gázig hatással van a motorra.
Ajánlom figyelmetekbe az alábbi oldalak beható olvasását.

Kép

Kép

Kép

Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys » 2011.05.30. 23:14

young boys írta:
ambrusviktor írta: A kicsi pl ott él igazán...és meglepő de ott a legjobb a fogyasztása is...a gyár szerint...
Én mostanában rendszeresen járok 90-100 között vele...És nem szenved...Mondjuk 110 környékén már nem érzi jól magát de 100-ig pöpec a gép...
Oké, de ez sebességtartomány, azért ahhoz, hogy százzal menj, egy 4300-4500as fordulat elég, nem? Vagy nálatok mennyire pörög akkor? Mert én csaló vagyok, 19es fogasom van elől... szóval ne siránkozzak, az 5000fölötti fordulaton, hogy fáj-e neki?
Én 16-os lánckerékkel járok...És 100-nál pörög 6000-t a gép...Kellene rá egy 17-es....

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2011.05.30. 22:50

Nekem is 19 es van fent kényelmes utazó 100 at is bírja de én azt nem szoktam már szeretni 90-95 inkább de van mikor sietek és nyélgáz mindehol ritkán történik az ilyen akkor a ford mérő 5500-5700 körül mászkál 5.-ben sajnálom olyankor már a gépet azt hallgatom folyamatosan mi esik szét éppen. Egyébként a gyári méret 19 túrások meg az utcai harcosok is felszokták rakni a 18 at jobban gyorsul jobban bírja az emelkedőt minimális végsebességveszteséggel.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.30. 21:22

young boys írta:
ambrusviktor írta: Régen jó beállításokkal én is azt tapasztaltam, hogy olyan 5500nál kezd "feléledni" és úgy nálam pl 4. ben jobban ment, mint 5.ben (mar ott nem pörgött addig soha :D ) de azért az az 5. 7000 fordulattal 150 egy kicsit mókásnak tűnik nekem :D ráadásul elvielg, ugye ez 18 as lánckerékre van...
Egyébként ti nem sajnáljátok 5000fölött pörgetni? nekem mindig fáj egy picit a szívem, hogy kínzom szegényt...
A kicsi pl ott él igazán...és meglepő de ott a legjobb a fogyasztása is...a gyár szerint...
Én mostanában rendszeresen járok 90-100 között vele...És nem szenved...Mondjuk 110 környékén már nem érzi jól magát de 100-ig pöpec a gép...
Oké, de ez sebességtartomány, azért ahhoz, hogy százzal menj, egy 4300-4500as fordulat elég, nem? Vagy nálatok mennyire pörög akkor? Mert én csaló vagyok, 19es fogasom van elől... szóval ne siránkozzak, az 5000fölötti fordulaton, hogy fáj-e neki?

Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys » 2011.05.30. 21:14

ambrusviktor írta:
nova001155 írta: Na igen :D 3. a 6000 már próbáltam :D belém bújt a kisördög gyújtás tesztelés volt az apropó vajon húz-e rendesen fönt is? hangzott a kérdés Válasz : igen. Sok sikert a kísérletezéshez várjuk a fejleményeket majd .
Régen jó beállításokkal én is azt tapasztaltam, hogy olyan 5500nál kezd "feléledni" és úgy nálam pl 4. ben jobban ment, mint 5.ben (mar ott nem pörgött addig soha :D ) de azért az az 5. 7000 fordulattal 150 egy kicsit mókásnak tűnik nekem :D ráadásul elvielg, ugye ez 18 as lánckerékre van...
Egyébként ti nem sajnáljátok 5000fölött pörgetni? nekem mindig fáj egy picit a szívem, hogy kínzom szegényt...
A kicsi pl ott él igazán...és meglepő de ott a legjobb a fogyasztása is...a gyár szerint...
Én mostanában rendszeresen járok 90-100 között vele...És nem szenved...Mondjuk 110 környékén már nem érzi jól magát de 100-ig pöpec a gép...

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.30. 20:39

nova001155 írta:
ambrusviktor írta: Köszönöm :) akkor majd tesztelődök :)
De találtam egy érdekeset:

Kép

Ez is elgondolkoztat...szerintem segít a korábbiakhoz, ez alapján már lehet a tűn faragni :D
Na igen :D 3. a 6000 már próbáltam :D belém bújt a kisördög gyújtás tesztelés volt az apropó vajon húz-e rendesen fönt is? hangzott a kérdés Válasz : igen. Sok sikert a kísérletezéshez várjuk a fejleményeket majd .
Régen jó beállításokkal én is azt tapasztaltam, hogy olyan 5500nál kezd "feléledni" és úgy nálam pl 4. ben jobban ment, mint 5.ben (mar ott nem pörgött addig soha :D ) de azért az az 5. 7000 fordulattal 150 egy kicsit mókásnak tűnik nekem :D ráadásul elvielg, ugye ez 18 as lánckerékre van...
Egyébként ti nem sajnáljátok 5000fölött pörgetni? nekem mindig fáj egy picit a szívem, hogy kínzom szegényt...

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2011.05.30. 20:34

ambrusviktor írta:
nova001155 írta:Ne félj 125 össel nem fogsz megragadni persze minden motor más és más pl nekem 125 van bent legalacsonyabb tűállásban 120km/h (gps) a vége és kellemesen motorozható.
Köszönöm :) akkor majd tesztelődök :)
De találtam egy érdekeset:

Kép

Ez is elgondolkoztat...szerintem segít a korábbiakhoz, ez alapján már lehet a tűn faragni :D
Na igen :D 3. a 6000 már próbáltam :D belém bújt a kisördög gyújtás tesztelés volt az apropó vajon húz-e rendesen fönt is? hangzott a kérdés Válasz : igen. Sok sikert a kísérletezéshez várjuk a fejleményeket majd .

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.30. 20:30

nova001155 írta:Ne félj 125 össel nem fogsz megragadni persze minden motor más és más pl nekem 125 van bent legalacsonyabb tűállásban 120km/h (gps) a vége és kellemesen motorozható.
Köszönöm :) akkor majd tesztelődök :)
De találtam egy érdekeset:

Kép

Ez is elgondolkoztat...szerintem segít a korábbiakhoz, ez alapján már lehet a tűn faragni :D

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2011.05.30. 20:20

Ne félj 125 össel nem fogsz megragadni persze minden motor más és más pl nekem 125 van bent legalacsonyabb tűállásban 120km/h (gps) a vége és kellemesen motorozható.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.30. 19:59

Alfa írta:Ja végülis ez így lehetséges. Először kipróbálhatod a 125 össel, az a gyári méret is. Azt sztem hagyd is benne... annál kisebbre venni nem életbiztosítás :D Után a többi a súbertűvel is állítható.

Persze mindez csak akkor érvényes, ha a gyújtásod kb jó, és nem zavar be. Amúgy fogalmam sincs :mrgreen:
Ok, csak én ugye ott voltam eltévedve, hogy azt hittem, hogy a 135 ös a gyári méret, és csak ma tudtam meg a jóvoltotokból hogy a 125ös az. Így tehát én is abban reménykedek, hogy az jó lesz. Csak a fenének kellett megijeszteni azzal a megragadással :mrgreen: ... az a baj, hogy nem értek még a motorhoz egy leheletnyit sem :oops: és fosok össze vissza minden ilyesmitől... eddig a kuplungtól paráztam, de azt Bambi jól megcsinálta, szóval most meg zizeghetek ezen, hogy nem kicsi-e a 125 és a kevés benzin stb :D de már annyira csak nem fogom elcseszni... legalábbis remélem...
Minden esetre tényleg köszönöm a tanácsokat!

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2011.05.30. 19:54

Ja végülis ez így lehetséges. Először kipróbálhatod a 125 össel, az a gyári méret is. Azt sztem hagyd is benne... annál kisebbre venni nem életbiztosítás :D Után a többi a súbertűvel is állítható.

Persze mindez csak akkor érvényes, ha a gyújtásod kb jó, és nem zavar be. Amúgy fogalmam sincs :mrgreen:

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.30. 19:44

Alfa írta:
ambrusviktor írta:Hmm...pedig már kezdtem örülni, hogy de szép függvényeim lesznek... de a fent leírtak alapján akkor még kevésbé értem, hogy miért van az, amit korábban már többször emlegettem, hogy 5500körül dadog (3.ban) és alig húz a 135ös és 140 es fúvókával, míg a 115össel, miért megy még 6000nél is gyönyörűen, bár kis gázzal kicsit rángatva a motor? Gondoltam a kettő közt akkor egy ideális mérettel be tudnám lőni pontosan... szóval szerinted akkor egy efféle "feltérképezés" ehhez nem segítene?
Hát mostanában elég sokat foglalkoztam efféle dolgokkal, bár még nagyon nem látom át a mögöttes tartalmakat, de azért pár dolog:
Ha dadog és alig húz, mintha fulladni akarna, az az elsokallás jele általában. Ha kevés neki az anyag, akkor inkább olyan átható hangon "csattog", és a kipuffogón hallod, pl ha felpörgeted majd kuplungolsz és hagyod lepörögni. Meg amikor konstans gázzal mész, akkor is behangosodik, ami gázadásra elhalkul. Ez a karbirendszer hirtelen gáznál bedúsít (ezért halkul el), gázelvételnél szegényít (ezért rángat).

Szerintem ezért ment rosszul a nagyokkal, és jól a kicsivel. De a kicsinek a hátránya, hogy bár nagy gázon légfelesleg mellett azért megyeget (meg melegszik, erre mondta Frici hogy ragadásszagot érez), kicsin nem lesz olyan jó. A már amúgy is szegény keverék a gáz visszajtésével méginkább leszegényedik. Igazából minden mindennel összefügg, egyelőre annyit látok belőle, hogy a fűfúvóka inkább a nagy gázt, míg a tű állása és alakja a részterhelést befolyásolja, az alapjáratinak meg az alapjáraton kívül nincs túl nagy szerepe.
Elolvastam a cikkedet, köszi, ez tényleg beláttatott néhány dolgot, köszönöm. Szóval, abban ugye egyetértünk, hogy jelen esetben magas fordulaton is és alacsonyon is sokat kap. Mert magason dadog, alacsonyon nagyon erőszakos a járása. Az, hogy a 115össel szegény keveréket kap, az evidens, érezhető is, noha menni jobban ment, mint a 135össel, és amiről beszéltetek megragadás, annak a veszélye valóban lehetséges, hogy fennállt. A kérdésem tehát, hogy ha beleteszek egy 125ös főfúvókát (ami a korábban mellékelt ábra szerint a gyári méret) és véletlenül ezzel jól fog járni (ez még csak hipotézis) tehát sem túl szegénynek sem nem túl dúsnak nem érzem sem magas, sem alacsony fordulaton, akkor kell-e felénem a dugattyú megragadásától? Valamint a továbbiakat a súbertű variálásával tudom állítgatni? (továbbiak alapján a megfelelő gáztartományhoz tartozó beömlő benzin/levegőkeverék arányt értem, tehát a megfelelő fordulaton való teljesítményt)
Köszönöm a segítséget!

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2011.05.30. 19:32

ambrusviktor írta:Hmm...pedig már kezdtem örülni, hogy de szép függvényeim lesznek... de a fent leírtak alapján akkor még kevésbé értem, hogy miért van az, amit korábban már többször emlegettem, hogy 5500körül dadog (3.ban) és alig húz a 135ös és 140 es fúvókával, míg a 115össel, miért megy még 6000nél is gyönyörűen, bár kis gázzal kicsit rángatva a motor? Gondoltam a kettő közt akkor egy ideális mérettel be tudnám lőni pontosan... szóval szerinted akkor egy efféle "feltérképezés" ehhez nem segítene?
Hát mostanában elég sokat foglalkoztam efféle dolgokkal, bár még nagyon nem látom át a mögöttes tartalmakat, de azért pár dolog:
Ha dadog és alig húz, mintha fulladni akarna, az az elsokallás jele általában. Ha kevés neki az anyag, akkor inkább olyan átható hangon "csattog", és a kipuffogón hallod, pl ha felpörgeted majd kuplungolsz és hagyod lepörögni. Meg amikor konstans gázzal mész, akkor is behangosodik, ami gázadásra elhalkul. Ez a karbirendszer hirtelen gáznál bedúsít (ezért halkul el), gázelvételnél szegényít (ezért rángat).

Szerintem ezért ment rosszul a nagyokkal, és jól a kicsivel. De a kicsinek a hátránya, hogy bár nagy gázon légfelesleg mellett azért megyeget (meg melegszik, erre mondta Frici hogy ragadásszagot érez), kicsin nem lesz olyan jó. A már amúgy is szegény keverék a gáz visszajtésével méginkább leszegényedik. Igazából minden mindennel összefügg, egyelőre annyit látok belőle, hogy a fűfúvóka inkább a nagy gázt, míg a tű állása és alakja a részterhelést befolyásolja, az alapjáratinak meg az alapjáraton kívül nincs túl nagy szerepe.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.30. 19:15

Alfa írta:
ambrusviktor írta:Csináltam egy-egy táblázatot, 125 - 130- 135 főfúvóka és 45 alapjárati fúvóka.
Ezen belül az alábbi fordulatok:
2000 (1.),3000 (2.),4000 (2.),5000 (2.),3000 (3.),4000 (3.),5000 (3.),6000 (3.),2000 (4.),4000 (4.),5000 (4.),4000 (5.)
És az ezekhez tartozó levegőcsavar állítások: 0,5 0,75 1 1,25 1,5 1,75 2
Ez táblázatonként 84 adat (ha a sebesség változását kívánom grafikonon ábrázolni). Lehet hogy a gyorsulást is bele kellene vennem, de ahhoz már semmi kedvem, ráadásul az egyéb tapasztalatokat is számba kell venni, hogy mikor rángat és mikor mit csinál. Összesen tehát 252 adat :D Egész napom és legalább 5 l benzinem rá fog menni :S
Ha kész lesz a grafikon majd mutatok képet :)
Ne kezdd el :)

Vagy ne vedd bele a levegőcsavart se a főfúvókát :D. A karbi kicsit máshogy működik, a főoldalon keresd meg a cikket amit írtam róla. Fizikailag az se korrekt, de segít elképzelni hogy is működnek a dolgok.

Alapjárati levegőcsavar egy kb 0,5 mm átmérőjű lyukon tudja kifejteni a hatását (a porlasztási betét előtt van). Arra való, hogy az alapjáratot (ami annyi teljesítmény, hogy legyőzze a komressziót, párszáz watt) finomhangolja. Hiába tekergeted, az már 2000en se befolyásol szinte semmit, mondhatnám hogy gyakorlatilag még terhelés nélkül sem. A főfúvókának pedig a tűállás a korlátja. A tű kúpja határozza meg az átömlő benzin mennyiségét, ha ez jóval kisebb keresztmetszet mint a fúvóka (kis gáz), nem nagyon fog szintén befolyásolni.

A váltó és az áttételek működése miatt pedig a sebesség pl 4esben 4000es fordulatnál mindig pontosan ugyanannyi (gyárilag 70 km/h körüli), ugyanis a főtengely forgása, valamint a váltóáttétel miatt ez fizikailag adja egymást.

Aminek lenne értelme mérni: Gyorsulás 0-100 különböző főfúvókákkal, fogyasztás 100 km-en teljesgázon különböző fúvókákkal (ez kb lehetetlen letesztelni, és túl sok értelme sincs), maximális sebesség a fúvóka függvényében. Tehát fúvókával a teljes terhelést nézed. Résztelherésen súbertűvel variálva (résztelheréstű, nem véletlen ez a neve): tűállás függvényében fogyasztás, illetve légfelesleg tényező (sokallás- kevesellés), itt már lehet kombinálni fúvókával is, ugyanis ahogy haladunk fel egyre inkább beleszól, áthúzások (2000-6000 fordulati felgyorsításnál hogy viselkedik), teljesítménylyukak felmérése. De ezek bonyolultan mérhetők csak.

Arról nem is beszélve hogy minden motor más és más (falsszívás, összerakás miatt), a táblázat csak a tiedre lenne érvényes, a többiekére max trendek erejéig.
Hmm...pedig már kezdtem örülni, hogy de szép függvényeim lesznek... de a fent leírtak alapján akkor még kevésbé értem, hogy miért van az, amit korábban már többször emlegettem, hogy 5500körül dadog (3.ban) és alig húz a 135ös és 140 es fúvókával, míg a 115össel, miért megy még 6000nél is gyönyörűen, bár kis gázzal kicsit rángatva a motor? Gondoltam a kettő közt akkor egy ideális mérettel be tudnám lőni pontosan... szóval szerinted akkor egy efféle "feltérképezés" ehhez nem segítene?

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2011.05.30. 19:09

ambrusviktor írta:Csináltam egy-egy táblázatot, 125 - 130- 135 főfúvóka és 45 alapjárati fúvóka.
Ezen belül az alábbi fordulatok:
2000 (1.),3000 (2.),4000 (2.),5000 (2.),3000 (3.),4000 (3.),5000 (3.),6000 (3.),2000 (4.),4000 (4.),5000 (4.),4000 (5.)
És az ezekhez tartozó levegőcsavar állítások: 0,5 0,75 1 1,25 1,5 1,75 2
Ez táblázatonként 84 adat (ha a sebesség változását kívánom grafikonon ábrázolni). Lehet hogy a gyorsulást is bele kellene vennem, de ahhoz már semmi kedvem, ráadásul az egyéb tapasztalatokat is számba kell venni, hogy mikor rángat és mikor mit csinál. Összesen tehát 252 adat :D Egész napom és legalább 5 l benzinem rá fog menni :S
Ha kész lesz a grafikon majd mutatok képet :)
Ne kezdd el :)

Vagy ne vedd bele a levegőcsavart se a főfúvókát :D. A karbi kicsit máshogy működik, a főoldalon keresd meg a cikket amit írtam róla. Fizikailag az se korrekt, de segít elképzelni hogy is működnek a dolgok.

Alapjárati levegőcsavar egy kb 0,5 mm átmérőjű lyukon tudja kifejteni a hatását (a porlasztási betét előtt van). Arra való, hogy az alapjáratot (ami annyi teljesítmény, hogy legyőzze a komressziót, párszáz watt) finomhangolja. Hiába tekergeted, az már 2000en se befolyásol szinte semmit, mondhatnám hogy gyakorlatilag még terhelés nélkül sem. A főfúvókának pedig a tűállás a korlátja. A tű kúpja határozza meg az átömlő benzin mennyiségét, ha ez jóval kisebb keresztmetszet mint a fúvóka (kis gáz), nem nagyon fog szintén befolyásolni.

A váltó és az áttételek működése miatt pedig a sebesség pl 4esben 4000es fordulatnál mindig pontosan ugyanannyi (gyárilag 70 km/h körüli), ugyanis a főtengely forgása, valamint a váltóáttétel miatt ez fizikailag adja egymást.

Aminek lenne értelme mérni: Gyorsulás 0-100 különböző főfúvókákkal, fogyasztás 100 km-en teljesgázon különböző fúvókákkal (ez kb lehetetlen letesztelni, és túl sok értelme sincs), maximális sebesség a fúvóka függvényében. Tehát fúvókával a teljes terhelést nézed. Résztelherésen súbertűvel variálva (résztelheréstű, nem véletlen ez a neve): tűállás függvényében fogyasztás, illetve légfelesleg tényező (sokallás- kevesellés), itt már lehet kombinálni fúvókával is, ugyanis ahogy haladunk fel egyre inkább beleszól, áthúzások (2000-6000 fordulati felgyorsításnál hogy viselkedik), teljesítménylyukak felmérése. De ezek bonyolultan mérhetők csak.

Arról nem is beszélve hogy minden motor más és más (falsszívás, összerakás miatt), a táblázat csak a tiedre lenne érvényes, a többiekére max trendek erejéig.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.30. 19:03

Máté írta: Tyű, szép kis litániát írtál. :D Gratula a súberhez. Viszont ha tényleg tud majd hozatni plusszos tolattyút akkor szólj, sok embert érdekelne. Nem mondta milyen áron?
például engem is :)

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté » 2011.05.30. 18:54

Alfa írta:váálasz az elektronika topicból, és egy kis érdekesség mára:

bambi erre azt mondta, az alapjárati fúvóka kicsi (a lassú leállásra).

Ma reszeltem magamnak egy súbertűt, beraktam, és meggyógyította a problémát. Ne kérdezd miért, elvileg nincs rá hatással.

Nade volt nekem még egy gondom, talán érdemes leírni. Az történt, hogy egyik tűállásban a motor alacsony fordulaton (2-3000) baromi jó volt, fent nem ment. 1 el szegényítve a tűt fent jól ment, de lent akkora lyuk keletkezett, mint ide Moszkva. Szóval Bambihoz elmentem, azt mondta csináljak egyedi súbertűt, mert az jó, és mert ami most bennvan annak a kúpossága szerinte rossz (nekem is ez volt a gyanúm). Vettem is egy utángyártottat a Hubernél. Na ez volt az alap. Azért fontos hogy ott, mert a többi helyen sokkal jobbak a tűk, ez gyakorlatilag csak egy rézpálca volt benne a rovátkákkal és a végén valami jelképes kúppal. Tehát szabadon lehet alakítani. Az igazat megvallva az is felmerült bennem hogy a Mester csak ugratott, mi esélyem lenne nekem egy súbertű kúposságát úgy eltalálni, hogy működjön? Mintának a most bennlévő valamivel jobb minőségű utángyártottat használtam a nagyoláshoz, egy Skil csiszolóba (nem flexbe! :mrgreen: ) fogtam be a tűt. Elvégre azzal ment, csak szarul. Na ezek után hogy kb olyan volt, kialakítottam a kúpot, figyelve rá hogy egyenes legyen (egy esztergakés szárára fektettem fel a csiszolópapírt, az egyenes). Eszemben volt amit Frici mondott Bakony túrán, hogy a gyári tű sokkal tovább kúposodik (tehát kevésbé meredek a kúp). Ilyenre próbáltam. Majd az utolsó simításokat már nedves finom papírral csináltam.

Amikor már pofás volt, gondoltam berakom, kipróbálom, max szar lesz. Hát, nem lett az. Első próbálkozásra 113 km/h végsebességet értem el egy nagyon enyhe emelkedőn a 2 oldaltáskámmal + a dobozommal, ami a 125-130 gyári adathoz képest még elég sovány, de addig viszont elég jól gyorsult. Középtartományban álom, igazi jó kis selymes dorombolása lett az eddigi csattogáshoz (elkevesellés) képest. A gyorsulása is javult, és a gázreakció is (Frici figyelj :D), és alacsony fordulatról is szépen húz fel (teszt: 50 ben 5., innen gyorsulás finom gázadással). A gyertyakép szép barna, lehetne világosabb is, de őzbarnának még simán elmegy. 1el fentebb raktam, de akkor már kis gázon beszaggatott, bár az utángyártott zörgési szintjét nem érte el, a végsebesség se változott.

A fenti megtorpanást először a tűnek tulajdonítottam, a Mester tanácsára egy kicsit levettem a csúcsából, ott elkeskenyítve (elvégre teljesgáz közelében a vége számít). De a tesztek semmi különbséget nem mutattak, nem akart 5500 fölé pörögni 5.ben. Pont ugyanaz a 113 km/h jött ki megint (GPS el kalibrált bicikliórán mérve). Utána bambi azt mondta, a gyújtást kéne variálni, ő arra tippel. Igazság szerint, végiggondolva a dolgokat én is. De előtte ha már itt vagyunk: A karbi kopottsága is okozhat anomáliákat, főleg alapjáraton.

Következőkben furatmérővel (századra lehet vele mérni) bemértük a karbi likát :D , majd a súbert is. Öröm, hogy a furatban összesen 5 század ovális kopás van (feltételezve hogy 36 mm a gyári érték, ugyanis 36,1 lett a legnagyobb, és 36,05 a legkisebb méret körbemérve az ovalitást). A súber igazolta is a hangját: 1 tizeddel volt alatta legnagyobb méretében, és több mint 3 (!) tizeddel a legkisebben. Ha ezt összeadjuk, 4 tized jön ki különbségre, majdnem egy fél mm :D . Harangozott is benne rendesen. Hazafele beugrottam a Futár boltba, ahova mindent vittem, tolómérőt, régi súbert, anyámkínját. Na az utángyártott fostalicska már eleve 35,7 volt a legnagyobb méretében, a zsír új karbiban is zörgött mint a fene. De a Peti (a boltos) azt mondta, tud hozni pluszost (+5 század a 36hoz képest). Ezt bemérve, majd esztergán megsimogatva (pontosabban inkább csak a 800as papírral felpolírozva) tökéletesen fel tudom újítani a karbit, perselyezés nélkül. Utána meglátjuk, lehet ugrani a gyújtáshoz.
Tyű, szép kis litániát írtál. :D Gratula a súberhez. Viszont ha tényleg tud majd hozatni plusszos tolattyút akkor szólj, sok embert érdekelne. Nem mondta milyen áron?

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2011.05.30. 18:48

váálasz az elektronika topicból, és egy kis érdekesség mára:

bambi erre azt mondta, az alapjárati fúvóka kicsi (a lassú leállásra).

Ma reszeltem magamnak egy súbertűt, beraktam, és meggyógyította a problémát. Ne kérdezd miért, elvileg nincs rá hatással.

Nade volt nekem még egy gondom, talán érdemes leírni. Az történt, hogy egyik tűállásban a motor alacsony fordulaton (2-3000) baromi jó volt, fent nem ment. 1 el szegényítve a tűt fent jól ment, de lent akkora lyuk keletkezett, mint ide Moszkva. Szóval Bambihoz elmentem, azt mondta csináljak egyedi súbertűt, mert az jó, és mert ami most bennvan annak a kúpossága szerinte rossz (nekem is ez volt a gyanúm). Vettem is egy utángyártottat a Hubernél. Na ez volt az alap. Azért fontos hogy ott, mert a többi helyen sokkal jobbak a tűk, ez gyakorlatilag csak egy rézpálca volt benne a rovátkákkal és a végén valami jelképes kúppal. Tehát szabadon lehet alakítani. Az igazat megvallva az is felmerült bennem hogy a Mester csak ugratott, mi esélyem lenne nekem egy súbertű kúposságát úgy eltalálni, hogy működjön? Mintának a most bennlévő valamivel jobb minőségű utángyártottat használtam a nagyoláshoz, egy Skil csiszolóba (nem flexbe! :mrgreen: ) fogtam be a tűt. Elvégre azzal ment, csak szarul. Na ezek után hogy kb olyan volt, kialakítottam a kúpot, figyelve rá hogy egyenes legyen (egy esztergakés szárára fektettem fel a csiszolópapírt, az egyenes). Eszemben volt amit Frici mondott Bakony túrán, hogy a gyári tű sokkal tovább kúposodik (tehát kevésbé meredek a kúp). Ilyenre próbáltam. Majd az utolsó simításokat már nedves finom papírral csináltam.

Amikor már pofás volt, gondoltam berakom, kipróbálom, max szar lesz. Hát, nem lett az. Első próbálkozásra 113 km/h végsebességet értem el egy nagyon enyhe emelkedőn a 2 oldaltáskámmal + a dobozommal, ami a 125-130 gyári adathoz képest még elég sovány, de addig viszont elég jól gyorsult. Középtartományban álom, igazi jó kis selymes dorombolása lett az eddigi csattogáshoz (elkevesellés) képest. A gyorsulása is javult, és a gázreakció is (Frici figyelj :D), és alacsony fordulatról is szépen húz fel (teszt: 50 ben 5., innen gyorsulás finom gázadással). A gyertyakép szép barna, lehetne világosabb is, de őzbarnának még simán elmegy. 1el fentebb raktam, de akkor már kis gázon beszaggatott, bár az utángyártott zörgési szintjét nem érte el, a végsebesség se változott.

A fenti megtorpanást először a tűnek tulajdonítottam, a Mester tanácsára egy kicsit levettem a csúcsából, ott elkeskenyítve (elvégre teljesgáz közelében a vége számít). De a tesztek semmi különbséget nem mutattak, nem akart 5500 fölé pörögni 5.ben. Pont ugyanaz a 113 km/h jött ki megint (GPS el kalibrált bicikliórán mérve). Utána bambi azt mondta, a gyújtást kéne variálni, ő arra tippel. Igazság szerint, végiggondolva a dolgokat én is. De előtte ha már itt vagyunk: A karbi kopottsága is okozhat anomáliákat, főleg alapjáraton.

Következőkben furatmérővel (századra lehet vele mérni) bemértük a karbi likát :D , majd a súbert is. Öröm, hogy a furatban összesen 5 század ovális kopás van (feltételezve hogy 36 mm a gyári érték, ugyanis 36,1 lett a legnagyobb, és 36,05 a legkisebb méret körbemérve az ovalitást). A súber igazolta is a hangját: 1 tizeddel volt alatta legnagyobb méretében, és több mint 3 (!) tizeddel a legkisebben. Ha ezt összeadjuk, 4 tized jön ki különbségre, majdnem egy fél mm :D . Harangozott is benne rendesen. Hazafele beugrottam a Futár boltba, ahova mindent vittem, tolómérőt, régi súbert, anyámkínját. Na az utángyártott fostalicska már eleve 35,7 volt a legnagyobb méretében, a zsír új karbiban is zörgött mint a fene. De a Peti (a boltos) azt mondta, tud hozni pluszost (+5 század a 36hoz képest). Ezt bemérve, majd esztergán megsimogatva (pontosabban inkább csak a 800as papírral felpolírozva) tökéletesen fel tudom újítani a karbit, perselyezés nélkül. Utána meglátjuk, lehet ugrani a gyújtáshoz.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.30. 18:40

Csináltam egy-egy táblázatot, 125 - 130- 135 főfúvóka és 45 alapjárati fúvóka.
Ezen belül az alábbi fordulatok:
2000 (1.),3000 (2.),4000 (2.),5000 (2.),3000 (3.),4000 (3.),5000 (3.),6000 (3.),2000 (4.),4000 (4.),5000 (4.),4000 (5.)
És az ezekhez tartozó levegőcsavar állítások: 0,5 0,75 1 1,25 1,5 1,75 2
Ez táblázatonként 84 adat (ha a sebesség változását kívánom grafikonon ábrázolni). Lehet hogy a gyorsulást is bele kellene vennem, de ahhoz már semmi kedvem, ráadásul az egyéb tapasztalatokat is számba kell venni, hogy mikor rángat és mikor mit csinál. Összesen tehát 252 adat :D Egész napom és legalább 5 l benzinem rá fog menni :S
Ha kész lesz a grafikon majd mutatok képet :)

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.30. 18:02

Nandor írta:
ambrusviktor írta: Oké, de nekem pont az a gondom, hogy alacsony fordulaton egész jó, magas fordulaton viszont mintha feldúsúlna, vagyis dadogni kezd, amit a kisebb fúvóka orvosolt. Egyébként meg fogom próbálni kisebb alapjáratival, de attól félek, ez tényleg csak egy próba lesz, mert egészen hirtelen jött a gond, az új gyújtással, tehát az, hogy ilyen hirtelen kikopik, az furi lenne, de végülis nem lehetetlen. No, akkor a próbák körébe beleveszem az üresjáratit is, aztán miután tesztelgettem, beszámolok a tapasztalatokról.
Köszönöm a segítségeket!
Ne haragudj Viktor nem kötekedni akarok csak segíteni. Azt írod, hogy "mintha feldúsúlna" meg
"kisebb fúvóka orvosolt" tehát akkor nem lehet gyújtásgond.
Ne kisebb alapjáratit vegyél hanem gyári méretű újat.
Mint korábban írtam én pontosan ugyanígy jártam, végigpróbáltam mindent és végül az oldotta meg a problémát, hogy beletettem egy 135-ös főt és egy 45-ös alapjáratit.
Elsőre én is csak a főfúvókát cseréltem le és nekem is a gyárinál kisebb 120-as lett jó, jártam is vele vagy két hónapig így. De észrevettem, hogy két személlyel magas fordulaton gyengébb mint kellene és ekkor kezdtem a kísérletezést.
Ja és nekem is sub-ee féle gyújtásom van és köszöni szépen jól van és tökéletesen működik. :D
Nem veszem kötekedésnek, hanem segítségnek, és köszönöm is :)
nova001155 küldött egy linket amin 125 ös volt megjelölve gyári méretnek... kicsit meg vagyok zavarodva már :D no, de mindenképp lecserélem akkor az alapjáratit is! Pont ezért kezdtem játszani a karbival mert rájöttem, hogy a gyújtás nem lehet bibis akkor, ha 135el nem megy 5300 fölé, semmiféle levegőállással, míg 115el könnyen 6000fölé is. Tehát valóban a gyújtás miatt kell állítani, mert előtte teljesen jó volt a beállítás, csak most valami megváltozott, de nem a gyújtás a rossz nyílván, csupán hozzá kellene állítgatnom... továbbá most arra gondoltam, hogy szerdán, ha párom meghozza a fúvókákat, akkor beledobom a 125öset és a 130 asat, megnézem mik a tapasztalatok. Aztán megpróbálom új alapjáratival, és ahhoz is módszeresen kombinálom a főfúvókákat, de ezt csak úgy nagyvonalakban, hogy milyen jelenségeket produkál, mert pénteken úgyis megkapja a Bambi féle rezót ( :smt041 :smt041 :smt041 ) és pontosan majd ahhoz állítom hozzá a dolgokat. Szóval azt hiszem 115-140 ig, minden fúvókát kipróbálok, és az alapjáratit is megnézem hozzájuk párosítva. (azt hiszem, hogy megjegyezzem, függvényt fogok csinálni :) )
Az eseményekről majd beszámolok, hátha valakinek még okulásul lesz :)
Köszönöm a segítségeket mindenkinek!!! [-o<

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2011.05.30. 17:19

ambrusviktor írta:
nova001155 írta:Nem tudom mennyire van kitekerve nekem a levegő érzésre lőttem be 1700 ra az alapjáratot talán2-3 fordulat.
2-3 fordulat?? öö... most akkor azt meg kell kérdeznem, hogy a könyv az ugye 3/4 fordulatot ír, de én ezt a fordulatot 360foknak értelmeztem logikusan... ugyanarról beszélünk? mert akkor nekem lehet hogy mindig baromira el volt állítva :D én másfélnél kijjebb soha nem mertem már tekerni :)
Azt javaslom próbálgasd mikor jó mikor nem azt sajnos nem lehet így beállítani mint ahogy a könyv írja kopott alkatrészek nem gyári méretű főfúvókák kisebb nagyobb mikor hogy utángyártás remeki próbálgasd ahol a legjobbnak érzed annak az a legjobb. Szokták itt a fórumon mondani karbi beállításnál illetve járatásnál derül ki ki mennyire ért a 2t hez.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég