Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Van 2 módszer is, ugyanazt adja. A 3. a kézikönyvben van, azt nem írom le.

1.: úszóház csavarok ki, majd összefogva az alját meg a tetejét vízszintesen a benzincsőröl töltsd meg benzinnel. Ezután vedd szét a 2 felét, és az alsóban van egy borda, annak a vonaláig kell érnie a szintnek.

2.: hasonló eredményt ad mint az első kb 0,5 mm pontosságig. ugyanúgy megtöltöd az összefogott karbit, majd kiveszed és beledobsz egy tartalék úszót a benzinnel telt aljába. A benzinszint és a perem távolsága egyenlő a kézikönyvben szereplővel (amit ott írnak ahol ki kéne szuperálni az úszóházat), de add hozzá még értelemszerűen a tömítés vastagságát.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Valaki megtudja mondani hogy a karbiban hogy a legegyszerűbb belőni a benzinszintet és mennyinek kell ott lenni pontoson hogy érdemes mérni?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

Seri19 írta:
conus írta:de ez a fémcsavar horganyzott acél vagy lágyf.svas, amit megzabál a benzin :!:
ezért kell bronzból esztergáltatni :idea:
Kép
A tank is abból van. mmint vasból. amennyi idő alatt megeszi anyi idő alatt már 4szer cseréltél a csapban tömítést.
tél-leg? szerintem nyár van de mindegy. :twisted:

3 éve rozsdamentesítettem a tankot üvegszilánkkal + rozsdamaróval, és még most is fémtiszta belül mindenhol. most kell cserélnem a 2. benzincsap tömítést a kar alatt. akkor most h van ez? :twisted:

amúgy ez a horganyzott csavar belseje 2 hét alatt megrozsdásodott az agresszív benzintől, holott a tank rozsdamentesítve volt az előbbi technikával :!: érdekes, nem :?: :P :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Dénes írta:1: Már előtted is ott volt a folt.
2: A benzincső nem illeszkedik rendesen (vagy ha van közbeiktatva szűrő, akkor annak forrasztása elengedett, vagy eltörött a burkolat stb.) így a csőben lévő benzin ráfolyt kívülről a karbira és onnan lecsöpögött.
Meg lett a hiba, a benzin csap tömítése halt meg, csak anyira kis mértékben folyt a benzin hogy csak hosszú idő alatt látszódott, kicseréltem a csapot mert tömítést nem lehet kapni hozzá (olasz fajta), meg kitiszítottam a karbit és most frankó.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

Nandor írta:
Köszönöm a segítséget conus igazad lett. Vettem bele egy 120-as főfúvókát a 90ft-osból, a belerakás után minden kellemetlen jelenség azonnal megszűnt. Végre ki tudom pörgetni akár 6000-ig is, remélem a fogyasztás is kevesebb lesz mert az 5.5-6L-t kicsit sokallottam. :D
szívesen :D azért nekem is jó érzés ha néha van aki megfogadja a tanácsomat :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

1: Már előtted is ott volt a folt.
2: A benzincső nem illeszkedik rendesen (vagy ha van közbeiktatva szűrő, akkor annak forrasztása elengedett, vagy eltörött a burkolat stb.) így a csőben lévő benzin ráfolyt kívülről a karbira és onnan lecsöpögött.
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Ma amikro odamentem a motorhoz látom, hogy egy folt van alatta, megnéztem, benzin, a karbi túlfolyóján folyt ki, zárt benzin csapnál, lehúzom a csövet a karbiról, a csap nem folyik.
Visszadugtam a csövet, megnyitom a csapot, a karbi sem folyik, nyitva ios hagytam egy ideig úgy sem folyt. Nah vkinek vmi tipje hogy akkor mégis hogy került oda a benzin? Tuti hogy a karbi túlfolyóján, de még is hogy? Ja ez egy 251es etz csattos karbival.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

conus írta:
azonnali újrafúvókázás + kalibrálás :!:
magasabb fordulaton több benzin kell a motornak, de több levegő is.
ha már alacsony fordulaton sincs rendben a bezin-levegő keverék aránya, akkor magasabbon sem lesz rendben.
meg valami 20 vagy 30 ezer km-enként kell fúvókát cserélni... ha jól emlékszem :mrgreen:
Köszönöm a segítséget conus igazad lett. Vettem bele egy 120-as főfúvókát a 90ft-osból, a belerakás után minden kellemetlen jelenség azonnal megszűnt. Végre ki tudom pörgetni akár 6000-ig is, remélem a fogyasztás is kevesebb lesz mert az 5.5-6L-t kicsit sokallottam. :D
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Futárnál 200 Ft/dbért sikerült BVF főfúvókákat szerezni!! Nem tudom mennyire utángyártott szar, de bele van vésve h BVF és a száma, pontosan olyan a színe és minden mérete is mint a gyárinak. Nem sorjás, nem rojtos, elég jónak látszik. Hétfőn tudok véleményt mondani róla.

van 125, 130, 135, 140, 145 neki, én ebből az első 4 et vettem.

Alapjárati is van, de az 450 ft volt, az annyira nem kellett :D amúgy is gyári méret van a gépben.

A felújító készlet helyett külön kell venni, az úszó, tű és tűszelep is elég jó minőségű ott, már 2 éve funkciolnálnak, nem csöpög, nem folyik.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

Nandor írta:
conus írta:Nandor,

azonnali újrafúvókázás + kalibrálás :!:
magasabb fordulaton több benzin kell a motornak, de több levegő is.
ha már alacsony fordulaton sincs rendben a bezin-levegő keverék aránya, akkor magasabbon sem lesz rendben.
meg valami 20 vagy 30 ezer km-enként kell fúvókát cserélni... ha jól emlékszem :mrgreen:
Milyen fúvókát érdemes bele tenni? A boltban kapható utángyártott jó? Esetleg valamelyik autóé nem jó hozzá?
vannak akik panaszkodnak a bolti karbi felújító készletre, én eddig 2x vettem, de mind a 2x meg voltam vele elégedve. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

igen. vaterán volt egy szaki aki perselyezett karburátorokat a súbernál. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
szaké
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.07.27. 18:14
MZ-d típusa: etz 125 e

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szaké »

sziasztok!
a karburátorom egy kicsit ciripel, de csak akkor amikor a gáz bowdent egy picit megfeszítem.Tehát alapjáraton egyáltalán nem. Vettem egy vadiúj súbert (Huber Művek), de azzal még jobban csörög (vissza is tettem a régit). Elképzelhető, hogy súbervezető furat van már kikopva? A megfeszítésem azt értem, hogy a súber még nem mozdul, a fordulat sem emekedik.
Avatar
Feri_Vp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 290
Csatlakozott: 2008.03.18. 00:49
MZ-d típusa: Suzuki GZ 250
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Feri_Vp »

Ez tényleg nagyon jó! :D
Amikor a garázsnál szoktam bogarászni, néha felbukkan egy-egy helyi nagy mágus és akkor hasonló sztorikat hallgathatok...mert ugye ott általában nyakig olajban, koszban vagyok, munkában - nem tudok elmenekülni, ő meg ezt kihasználja és mondja...mondja...
De legalább nem kell a kabarécsütörtök :)
Bõrfotel és dobozok... :)
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: HaPi »

zsakfos írta:
szaké írta:Sziasztok!
Probléma a következő:
A kis 125 etz-vel elindultam Pestről Debrecenbe a pályán. Fél gázon szépen vitte a 140-et és 160-ig is dinamikusan gyorsult. Gyöngyös közelében vettem észre, hogy mintha valami fogná a gépet, sehogy nem akart 120 felé menni a mutató. Kál-nál végképp szaggatott, ezért beálltam a MOL-ra. Rövid szemrevételezés során megállapítottam,hogy el volt zárva a benzincsap.
Szerintetek nem kap túl sokat? A súber tű tökig lent van. Elképzelhető,hogy kisebb fúvókával a miskolci elágazásig is bírta volna 120-al? :-k
Á ez nagyon jó!!!
Az évszázad poénja.Van akinek nem tünt fel hogy ez csak VICC
Jó kis fricskát mutatsz az itt folyó sebesség illetve fogyasztás mérésekre,amik már szinte a sci-fi műfajhoz tartoznak. :smt023 :-D
Hát vmiért én is furcsáltam a 160 km/h-t. :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

szaké írta:Sziasztok!
Probléma a következő:
A kis 125 etz-vel elindultam Pestről Debrecenbe a pályán. Fél gázon szépen vitte a 140-et és 160-ig is dinamikusan gyorsult. Gyöngyös közelében vettem észre, hogy mintha valami fogná a gépet, sehogy nem akart 120 felé menni a mutató. Kál-nál végképp szaggatott, ezért beálltam a MOL-ra. Rövid szemrevételezés során megállapítottam,hogy el volt zárva a benzincsap.
Szerintetek nem kap túl sokat? A súber tű tökig lent van. Elképzelhető,hogy kisebb fúvókával a miskolci elágazásig is bírta volna 120-al? :-k
Á ez nagyon jó!!!
Az évszázad poénja.Van akinek nem tünt fel hogy ez csak VICC
Jó kis fricskát mutatsz az itt folyó sebesség illetve fogyasztás mérésekre,amik már szinte a sci-fi műfajhoz tartoznak. :smt023 :-D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

szaké írta:Sziasztok!
Probléma a következő:
A kis 125 etz-vel elindultam Pestről Debrecenbe a pályán. Fél gázon szépen vitte a 140-et és 160-ig is dinamikusan gyorsult. Gyöngyös közelében vettem észre, hogy mintha valami fogná a gépet, sehogy nem akart 120 felé menni a mutató. Kál-nál végképp szaggatott, ezért beálltam a MOL-ra. Rövid szemrevételezés során megállapítottam,hogy el volt zárva a benzincsap.
Szerintetek nem kap túl sokat? A súber tű tökig lent van. Elképzelhető,hogy kisebb fúvókával a miskolci elágazásig is bírta volna 120-al? :-k
Nyisd meg újra a csapot és megint menni fog 160-al. Mihez képest kap túl sokat? Ha így megy akkor pont jó. 8)
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: HaPi »

szaké írta:Sziasztok!
Probléma a következő:
A kis 125 etz-vel elindultam Pestről Debrecenbe a pályán. Fél gázon szépen vitte a 140-et és 160-ig is dinamikusan gyorsult. Gyöngyös közelében vettem észre, hogy mintha valami fogná a gépet, sehogy nem akart 120 felé menni a mutató. Kál-nál végképp szaggatott, ezért beálltam a MOL-ra. Rövid szemrevételezés során megállapítottam,hogy el volt zárva a benzincsap.
Szerintetek nem kap túl sokat? A súber tű tökig lent van. Elképzelhető,hogy kisebb fúvókával a miskolci elágazásig is bírta volna 120-al? :-k
Most konkrétan milyen motorról is beszélsz :?: Egy ETZ 125-ös nem tudom, hogyan menne 160 km/h-val. :shock:
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

szaké írta:Sziasztok!
Probléma a következő:
A kis 125 etz-vel elindultam Pestről Debrecenbe a pályán. Fél gázon szépen vitte a 140-et és 160-ig is dinamikusan gyorsult. Gyöngyös közelében vettem észre, hogy mintha valami fogná a gépet, sehogy nem akart 120 felé menni a mutató. Kál-nál végképp szaggatott, ezért beálltam a MOL-ra. Rövid szemrevételezés során megállapítottam,hogy el volt zárva a benzincsap.
Szerintetek nem kap túl sokat? A súber tű tökig lent van. Elképzelhető,hogy kisebb fúvókával a miskolci elágazásig is bírta volna 120-al? :-k
Szia!
Szerintem selejtezd le a gépet!
Elzárt benzincsappal nem kaphat anyagot, így nem is mehet pár száz méternél többet. Valami baja van a motorodnak, én nem küszködnék vele............... kuka......, mondjuk 160-nál leszállsz róla miután megcéloztál vele egy roncstelepet. :mrgreen:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
szaké
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.07.27. 18:14
MZ-d típusa: etz 125 e

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szaké »

Sziasztok!
Probléma a következő:
A kis 125 etz-vel elindultam Pestről Debrecenbe a pályán. Fél gázon szépen vitte a 140-et és 160-ig is dinamikusan gyorsult. Gyöngyös közelében vettem észre, hogy mintha valami fogná a gépet, sehogy nem akart 120 felé menni a mutató. Kál-nál végképp szaggatott, ezért beálltam a MOL-ra. Rövid szemrevételezés során megállapítottam,hogy el volt zárva a benzincsap.
Szerintetek nem kap túl sokat? A súber tű tökig lent van. Elképzelhető,hogy kisebb fúvókával a miskolci elágazásig is bírta volna 120-al? :-k
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

conus írta:lehetséges megoldás: gyertya és főfúvóka. :P
egyébként erősen ajánlom h a tank beljese olyan tiszta legyen h enni lehessen belőle :twisted:
gyertya: Brisk n14c, champion L78, denso w26fsu, ngk b8hs
főfúvóka: alkatrészjegyzékből. egyébként főfúvókánál már 0,05 sokat számít :!:
Na. Nem is N17 hanem N19-cel használom most, és semmi baja. Nagyobb gázos menetek után sem. Ja, és megkapta a nagyobb fúvűkát meg egy pici úszószint emelést mert nem akart indulni. De most pöpec lett a gíp :twisted: :D
Relax, don't do it
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Egy kis benzin lehet a forgattyús házban, váltóolaj nem folyhat be a főtengelyhez, ha mégis, akkor javítani kell. Hidraulikaolaj, ahogy a neve is sejteti nem jó a váltóba.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: smate »

köszi, a főtengelyhez folyik be valami "trutyi" amit egyszer leívtam és utánna ment a motor, ezt a trutyit felveri a gyertyához és nem indul.A váltóolajnak át szabad folynia oda ? hidraulika olaj jó váltóolja helyett ?
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3066
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Felmertült egy probléma a Sástó túra során, ezért felhívom mindenkinek a figyelmét egy ,,apróságra" !

Úgy vettem észre a hírekből is és saját tapasztalat hogy a Sástó túrák sorsa a vasárnapi eső ! Ebből ered a tapasztalat hogy esőben motorozásnál, ha tudjuk hogy ilyen lesz, figyeljünk a gáz bowden és a szivató bowden alsó végén levő szigetelő gumiharang vízzáróságára!
Ugyanis a bowdenen lecsorgó víz az állítócsavarokon keresztül bejut a suberen keresztül és ,,beszívódik" menet közben, és a víz tudvalevőleg nem üzemanyag, kivéve ha gőzmozdonnyal motorozunk :D , tehát 2ütemű motorunk esetében nem az!
Menet közben kellemetlen rángatózás prüszkülés,erővesztés és motorleállás lehet a következménye, és ha nincs a gépnek elég sebessége/lendülete ki sem tudja dolgozni a hengerből a beszívott vizet egy erős nyélgáz, v. szivatózás alkalmazásával. Tehát az alapjárat megszűnik pl piros lámpához guruláskor és mire zöld lesz talán nagy nehezen be lehet rúgni a mocit, ha nincs szerencséd még addigra sem,és a többiek ott várnak hogy namizu? :-"
... tehát figyeljünk erre az apró, jelentéktelennek tűnő gumibigyókra! :D
Kép
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: smate »

helló mostmár bármikor indul a motorom de nem áll be alapjáratra sehogy , amikor az alapjárati csavar becsavarására godolnak ott a rugót is beleszámítják ?
vagy az alapjárati fúvókával van baj?
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

conus írta:lehetséges megoldás: gyertya és főfúvóka. :P
egyébként erősen ajánlom h a tank beljese olyan tiszta legyen h enni lehessen belőle :twisted:
gyertya: Brisk n14c, champion L78, denso w26fsu, ngk b8hs
főfúvóka: alkatrészjegyzékből. egyébként főfúvókánál már 0,05 sokat számít :!:
Gyertyát majd nézek valamit, a boltban csak n17c volt, de majd kutakodok. A főfúvókát meg berakom nincs már választás. Kössz a segítséget. Majd meglátjuk javul-e.
Relax, don't do it
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

lehetséges megoldás: gyertya és főfúvóka. :P
egyébként erősen ajánlom h a tank beljese olyan tiszta legyen h enni lehessen belőle :twisted:
gyertya: Brisk n14c, champion L78, denso w26fsu, ngk b8hs
főfúvóka: alkatrészjegyzékből. egyébként főfúvókánál már 0,05 sokat számít :!:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Szia!
A tank az nem olyan koszos. A benzin akadálytalanul folyik, nem csöpög.
Tanksapka: zárható van, gondolom az a kulcslyukon keresztül szelel, és vadiúj, szóval jónak kell lennie.
Karbi kristálytiszta.
Brisk N17C gyertya, tudtommal 225-ös a hőértéke.
Gyertyakép: amikor hasonló gondjaim voltak, a Bakony túrán néztük, őzbarna volt.
Főfúvóka: erre gyanakszom, 115-ös van benn ha jól tudom, próbálták furkálni, de nem az igazi, ezek szerint. Lehet hülye kérdés, mert hülye vagyok hozzá: kértem 130-as főfúvókát, a boltos adott, 125 van ráírva, és rákérdeztem, azt mondja ez a jó. Tényleg? :D
Tűszelepet nem tudom, szerintem jó.
Trafó? X-akta :D lehet hogy ott is van valami gebasz :D

Kösz a segítséget
Relax, don't do it
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

ötletek:

-tank mennyire koszos/rozsdás?
-tancsapdán levő lyuk szelel rendesen?
-karbi tiszta?
-gyertya hőérték?
-gyertyakép?
-főfúvóka átmérője?
-tűszelep rendesen nyit/zár?
-gyújtótrafó?

több ötletem nincs :P :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Karbi milyen meleg? Ez csak halovány tipp, de lehet h túlmelegszik. Ezért van a szívócsonk előtt műanyag betét (nem tömítés, az a betét 2 oldalán van), vagy más néven "hőhíd", hogy a karbi ne tudjon melegedni, olyankor változik a benzin porlaszthatósága meg úgy amblokk minden, és megáll a motor.

Ha nem tudná ellátni, szerintem akkor hagyna ki és állna meg, amikor húzod neki, nem utána.
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Sziasztok...nem hiszem el most lett megcsinálva a moci, de még mindig csinálja a hülyeségét...szóval az a tünet hogy tartós gyors menet után kezdi. Mit tudom én 90-ről lassítanék, motorféken még nincs gond, aztán kuplungolok, és egyszerűen leáll a motor. Először a gyújtásra gyanakodtam, de szerintem csak egyszerűen nem kap már benzint. Amíg hajtom addig csak-csak kapja, de lassításkor meg kész vége. Ugyanez volt Bakony túrán is. Aztán egy 5 perc múlva meg indul. Lehet hogy kicsi a főfúvóka? Nem lehet hogy ilyenkor (tempós menetnél) nem tudja ellátni a motort?? Légyszí segítsetek.
Relax, don't do it
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Alfa írta:
zsakfos írta: BING karbim van! :D
Tudom, azért írtam hogy próbáld meg a benzinszintet csökkenteni, hátha neked is az a baj h túl "magasról" szív, és így orrán száján jut be a benzin... :D
Ja értem már.Hát nem szivesen állitgatom el a gyári beállitást.
Majd lejjebb veszem a subertűt azt meglátom mit eredményez.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

zsakfos írta: BING karbim van! :D
Tudom, azért írtam hogy próbáld meg a benzinszintet csökkenteni, hátha neked is az a baj h túl "magasról" szív, és így orrán száján jut be a benzin... :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

:D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Alfa írta:zsakfos! A "gondolkodós" gyorsítás jó része megszűnt a benzinszint helyes beállításával. Nekem eddig nem benyomott tűszelep rugóval volt beállítva 27-re, most az új tömítéshez mérve (ami 0,5 helyett 1 mm) és a kézikönyv 27+1 mm alapján benyomott rugóval lett 27,5. Az úszó ágait is beigazítottam egymáshoz.

Így a szint jóval alacsonyabb lett (kb 3 mm-el), nem dúsul annyira fel gázadáskor.

Még van vele meló, de sok kicsi sokra megy (volt már pontos gyújtásállítás + pontos benzinszint). Bingnél nemtom hogy van, de benzinszint gondolom létezik ott is :D
BING karbim van! :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Sziasztok....nem hiszem el most lett megcsinálva a moci, de még mindig csinálja a hülyeségét...szóval az a tünet hogy tartós gyors menet után kezdi. Mit tudom én 90-ről lassítanék, motorféken még nincs gond, aztán kuplungolok, és egyszerűen leáll a motor. Először a gyújtásra gyanakodtam, de szerintem csak egyszerűen nem kap már benzint. Amíg hajtom addig csak-csak kapja, de lassításkor meg kész vége. Ugyanez volt Bakony túrán is. Aztán egy 5 perc múlva meg indul. Lehet hogy kicsi a főfúvóka? Nem lehet hogy ilyenkor (tempós menetnél) nem tudja ellátni a motort?? Légyszí segítsetek.
Relax, don't do it
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: festékes »

Szia! Nekem is csak hagyományos karbi van a perkómon,motoros életem során 3-/1-esem és 3 etz-250-esem volt,de a perkóknak mindig kedvezőbb volt a fogyasztása.A mostani sem eszik többet 4-nél,pedig lendületesen hajtom az is igaz viszont,hogy általában egyedül és cucc nélkül!A legelső peresem 3,5-öt evett igaz nem is ment 110 nél többet de akkor ez egy 6 éves gép volt. Többször lemértem,senki sem hitte el de most is azt mondom amit akkor,minek hazudjak attól nekem nem lesz sem több sem kevesebb.Kérdezzd meg mzsanyit neki fullra át van alakitva a /1-ese,elől hátul tárcsafék meg minden,hátha neki bing karbija van nem lepődnék meg! :D
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: horhaus »

zsakfos írta:Kedves TS 250/1 tipustársak!

Rajtam kivűl kinek van még a /1-ében BING karbi?
Kiváncsi lennék a súber beállitásra,fuvókákra illetve a működésére.Irigykedve olvasom a 300-asok tapasztalatait!
Valamit vagy én csinálok rosszul vagy a /1-ből sosem lesz fogyasztóbajnok :cry:
Nekem akkor evett 5l alatt amikor a legalacsonyabbra volt téve a tű(legszegényebb).
Viszont sikerült is megragasztanom ](*,) :smt093
Most bejáratos a moci,a tűt 1-el tettem a legdúsabb alá.
Van vagy 6,5-7 l fogyasztásom kb.Pontosan még nem mértem le mert nem mentem annyit,csak abból gondolom hogy a múltkor is amikor a teljesitmény túrán mentünk akkor Polgárdin tartalékra kellett raknom,aztán a falu végén lévő kuton tankoltam pontosan 10 litert.Utána Érdnél taliztunk és Siófok előtt már megint tartalékra kellett raknom.Ez durván 150-160 km.Nem is mertem megkockáztatni hogy még a kompig sem érjek el pont én aki intézi a kompot,ezért is álltam ki tankolni a városban.Gondolom ezt akkor páran nem is értették :-k
Na hát ezért álltam ki.
Szóval /1-es társak!
Kinek mi a tapasztalata,beállitása,fogyasztása?
Akinek BVF karbija van,az is érdekelne.
Bing-ben nem vagyok othon, de első hallásra nem kevés a 6,5 sem. Szerintem a fogyasztásért főleg a karbi a felelős. Esetleg légszűrő vagy kipuf. Nem tudom.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

zsakfos! A "gondolkodós" gyorsítás jó része megszűnt a benzinszint helyes beállításával. Nekem eddig nem benyomott tűszelep rugóval volt beállítva 27-re, most az új tömítéshez mérve (ami 0,5 helyett 1 mm) és a kézikönyv 27+1 mm alapján benyomott rugóval lett 27,5. Az úszó ágait is beigazítottam egymáshoz.

Így a szint jóval alacsonyabb lett (kb 3 mm-el), nem dúsul annyira fel gázadáskor.

Még van vele meló, de sok kicsi sokra megy (volt már pontos gyújtásállítás + pontos benzinszint). Bingnél nemtom hogy van, de benzinszint gondolom létezik ott is :D
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Hapi!

A 33-asra esztergálás annyi, hogy a szívótorok átmérője 3mm-rel ki lett bővítve, így gyorsabban áramlik a benzin és a levegő, bár van biztos aki jobban ért hozzá.

Ha 300-asra van fúrva a géped, akkor jobb is ha ki van bővítve.
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Gyurmooo írta:
HaPi írta:Hello!
Valószínűleg a 250-es ETZ-m benzinben dús keveréket kap, mivel melegben szarabul megy, ill. ebben a hőségben le is áll. Hűvösebb időben és indításnál szépen indul és húz is. 30N3-1 karbi van benn, mint a 251-ben. Nem tudom, hogy mért valószínűleg, mert 1989-es gyártású és/vagy elektronikus a gyújtása. Vagy esetleg ki lett cserélve :?: Az alajárat állító csavar gyárilag le van plombálva egy műanyaggal és sztem nem is nyúltak még hozzá. Néztem a 251-es leírásában, hogy 2,5 és 3,5 között kell kicsavarva lennie a benzin-levegő csavarnak, de melegben nem jó. Most a súbertű a legalsó álásban van, tehát a legfelső bevágásnál van berakva a tartólemez és 1,5 van kicsavarva a benzin-levegő. Csak így tudtam vele haza jönni. Induláskor 2,5 volt kicsavarva és szépen ment, míg nem lett forró.
Hogy lehetne megoldani a problémát :?: Esetleg használna, ha állítanák az alapjárati csavaron is vagy vegyek egy gyári 250-hez való karbit :?:
Válaszokat várom és köszönöm :!:
Üdv.

U.i.. pls vki írjon.
1.: szerintem elég 1x föltenni a kérdést, szerencsére nincs olyan kemény "cenzúra" itt :twisted:
2.: a nagyobbik csavart is próbáld állítani, nekem az segített, mikor bejött ez a rohadt hőség, de én az alapjáratot találtam túl magasnak. Az enyém is csatos karbi ugye, a tű felülről a második rovátkában van, ha jól emlékszem. :-k
Az üresjárási keverékcsavart tekertem beljebb, majd belőttem az alapjáratot.
Köszönöm a választ, Nekked is KiLL3R :!:
Csak azért tettem be 2x, mert sokat írtak utánnam és féltem, hogy nem mindenki olvass vissza. :mrgreen: Amúgy bocs érte, tom, h nem lehet.
Üdv.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nekem is hasznos lenne, mert én is fojtogatásra gyanakszom! :-k
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Légszűrőt milyet és hol érdemes(lehet)venni?
Hallottam már olyat hogy amit általában adnak az eléggé megfojtja a motort.
Igaz ez?
Én azt hiszem a Mofakernél vettem 2 éve.
Szóval tippet légyszi hogy milyet és hol.
Budapesti cím is jöhet,nagy valószinűséggel jövő héten mennem kell oda.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Kedves TS 250/1 tipustársak!

Rajtam kivűl kinek van még a /1-ében BING karbi?
Kiváncsi lennék a súber beállitásra,fuvókákra illetve a működésére.Irigykedve olvasom a 300-asok tapasztalatait!
Valamit vagy én csinálok rosszul vagy a /1-ből sosem lesz fogyasztóbajnok :cry:
Nekem akkor evett 5l alatt amikor a legalacsonyabbra volt téve a tű(legszegényebb).
Viszont sikerült is megragasztanom ](*,) :smt093
Most bejáratos a moci,a tűt 1-el tettem a legdúsabb alá.
Van vagy 6,5-7 l fogyasztásom kb.Pontosan még nem mértem le mert nem mentem annyit,csak abból gondolom hogy a múltkor is amikor a teljesitmény túrán mentünk akkor Polgárdin tartalékra kellett raknom,aztán a falu végén lévő kuton tankoltam pontosan 10 litert.Utána Érdnél taliztunk és Siófok előtt már megint tartalékra kellett raknom.Ez durván 150-160 km.Nem is mertem megkockáztatni hogy még a kompig sem érjek el pont én aki intézi a kompot,ezért is álltam ki tankolni a városban.Gondolom ezt akkor páran nem is értették :-k
Na hát ezért álltam ki.
Szóval /1-es társak!
Kinek mi a tapasztalata,beállitása,fogyasztása?
Akinek BVF karbija van,az is érdekelne.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Totocs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.07.05. 17:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Totocs »

Köszi a segítséget,átnézem.
Totocs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.07.05. 17:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Totocs »

Bocsi az ismétlésért:S
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Totocs!

Szerintem csak sima főfúvóka dugulás volt. Ha azóta megy akko ne foglalkozz vele. Esetleg tank pucolás, benzinszűrő csere.

Esetleg el van dugulva a tanksapka légzőnyílása.

Vagy trafó-kondi.

Ebben a sorrendben nézd át. :wink:

Szerk.: Így viszont a tanksapka a legvalószínűbb...Tisztítsd meg a szellőzőjét. (Tetején kis lik :) )
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára KILL3R etz 2010.07.15. 22:25-kor.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Totocs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.07.05. 17:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Totocs »

Ja és utána rátankoltam és azóta jó, meg múltkor is mikor már kevés volt benn a benzin akk is megállt.De néztem a benzincsövet és teljesen televolt benzinnel, úgyhogy nem értem, mert akkor anyagot kellett hogy kapjon :?
Totocs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2010.07.05. 17:38
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Totocs »

Segítségeteket kérem. Menet közben elkezdett rángatni és megállt. Betoltam, és elindult, majd kb 300 m után megint 2 durranást követően leállt.2 percet vártam kb és megint betoltam, utána ment normálisan , ez talán azért lehetett mert kevés volt benne a benzin? kb 1,5 liter volt benne vagy talán a durranás miatt a gyujtással lehet gond?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Akármennyire is kopott a motor, a keverék aránya állandó kell hogy maradjon sztem. Alapjáraton meg ugye zárva van a súber, szal annak a kopása sem szól bele a dologba sztem... :roll:

Ettől függetlenül nekem is ki van szedve, és én is fülre állítottam.... :roll: :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

KILL3R etz írta:A plombálthoz ne nyúlj!!!!!
Az gyárilag műszerrel van belőve. Addig jó míg nem állítják.
És amíg nem lesz annyira kopott a motor-karbi, hogy b.-od a gyári beállítást! :mrgreen:
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 30 vendég