Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

No, ezt majd írja akinek van. :mrgreen:
Most így hirtelen nem jut eszembe, van-e itt a fórumon valakinek kicsire Bing. :-k
A "nagy" Bing tudomásom szerint alul kicsit erősíti a gépet, és 15-20% fogy. csökkenést lehet vele elérni.
daranyi68

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Gyurmooo írta:Van kicsire is Bing karbi!
Oké,kösz.De miért jobb mint a gyári?Visszaolvastam,de nekem nem tiszta a dolog.Nem volt megyőző amit olvastam.Mármint a fogyasztás csökkenés.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Van kicsire is Bing karbi!
daranyi68

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Sziasztok!Annyit hallottam arrol a BING karburátorrol hogy mostmár kiváncsi vagyok hogy az miért jobb mint a gyári,és csak 250-esre van?
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kobra »

uhh.holnapra mondanak árat. Sztem megveszem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

kobra írta:7.7/.nél nem tudom lejjebb nyomni a fogyasztásom. :S Ha a tűt lejjebb rakom akkor 3e felett dadog ,szomjas nagyon. Ha középen van (mint most) szépen megy ,de inkább felül. karbi belőve. Légszűrő tiszta.
Valami tipp esetleg? Vagy vegyek egy Bing karbit? :D
behozza az arat....most a gyurma turan 2 szemellyel megpakolva, igaz 4500 nal elvaltogattam, es 4000 fele nem porgettem, igy 3,9-el megelegedett, amugy az utazotemponk 2 szemely turacucc 5200 korul fordulaton 5 - 5,5 liter, elotte az agyonkopott 30N2-5 ossel nem tudtam 6-7 liter ala letornazni, varosban kimondani is alig merem 8,5
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kobra »

7.7/.nél nem tudom lejjebb nyomni a fogyasztásom. :S Ha a tűt lejjebb rakom akkor 3e felett dadog ,szomjas nagyon. Ha középen van (mint most) szépen megy ,de inkább felül. karbi belőve. Légszűrő tiszta.
Valami tipp esetleg? Vagy vegyek egy Bing karbit? :D
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Kicsit ráfaragtam szombaton: elmentem Ráckeresztúrra, hogy meglátogassam az ottaniakat. Frankó is volt minden, gondoltam hazafelé kerülök egy kicsit. Igen ám, de egyszer csak lehörgött a motor. Hát, gondoltam, átteszem tartalékra. El is indult, kb 200 m-t mentem még, pont egy benzinkúthoz tartottam. Hát, a kútnál leállt a motor: porzott a tank. Szerencsém volt, hogy pont a kút bejáratánál történt a dolog, így csak néhány métert kellett tolni a morort.
Na, mindegy, tankoltam, majd hazafelé vettem az irányt. Otthon leeresztettem a benzint, majd kikaptam a csapot. Arra gondoltam, hogy a cső kirázkódott, ezért tudott minden benzin kifolyni. Sajnos, nem ez történt. Kiszerelve a csapot tüzetesen átvizsgáltam, de nem értem, mi lehet a probléma. Nem találtam semmit, amit látni lehetett volna: a gumi tömítések rendben, a csap alig 3 hónapos... Belefújva is azt mutatja, amit kell: rendes állásban a csövön jön ki a levegő (mellette nem), tartalékon pedig csak a tartalék furatán. :-k :-k :-k
Van valakinek ötlete :?: :?: :?:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
daranyi68

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Köszönöm mindenkinek a tanácsát,jövőhéten nekifogok kiszedni.Az redményről majd beszámolok!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

csdani írta:WD-40, vagy csavarlazító első körön
és óvatos axiális ütések, amik a berágódásokat megszűntetik
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

WD-40, vagy csavarlazító első körön
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Én úgy csináltam, hogy kézi marógéppel (dremel szerű) kis ujjmaróval mélyítettem a hornyon vigyázva a testben a menetre. Ezután erőlködve kijött, megigazítottam a csavarfejet és ment vissza. Bronz a csavar és nagyon könnyen lehet csavarhúzóval faragni. :(
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
daranyi68

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Vagy 15-20 éve nem lett mozdítva,most meg nem birom mozdítani semerre.De ragasztva nem volt.A feje viszont megsérült :oops:[/quote]

Aha értem... :-k Fogóval kéne ügyezni hátha...[/quote]

Sajna az sem megy mert egy cső alján van :(
Kép
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

daranyi68 írta:
Laczkó írta: Üdv! Ilyent még nem hallottam :D Annak ki kell jönni, hacsak valami okos oda nem ragasztotta belül... :twisted:
Vagy 15-20 éve nem lett mozdítva,most meg nem birom mozdítani semerre.De ragasztva nem volt.A feje viszont megsérült :oops:
Aha értem... :-k Fogóval kéne ügyezni hátha...
daranyi68

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Laczkó írta:
daranyi68 írta:Sziasztok!150-es etz alpjárat állító csavarját nem birom megmozdítani!Szerintetek mit lehet kezdeni vele?
Üdv! Ilyent még nem hallottam :D Annak ki kell jönni, hacsak valami okos oda nem ragasztotta belül... :twisted:
Vagy 15-20 éve nem lett mozdítva,most meg nem birom mozdítani semerre.De ragasztva nem volt.A feje viszont megsérült :oops:
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

daranyi68 írta:Sziasztok!150-es etz alpjárat állító csavarját nem birom megmozdítani!Szerintetek mit lehet kezdeni vele?
Üdv! Ilyent még nem hallottam :D Annak ki kell jönni, hacsak valami okos oda nem ragasztotta belül... :twisted:
daranyi68

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Sziasztok!150-es etz alpjárat állító csavarját nem birom megmozdítani!Szerintetek mit lehet kezdeni vele?
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

bg írta:Azt kérdezném, hogy akkor most mi a helyzet a motorolaj ügyében.
Szintetikus vagy, nem, meg főleg Stihl olaj vagy nem? Sok embertől hallom hogy jobb, mint bármi más olaj… tapasztalatok?
#-o
Üdv! Szerintem az olaj topic-ban hamarabb választ kapnál a kérdésre. :D
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bg »

Azt kérdezném, hogy akkor most mi a helyzet a motorolaj ügyében.
Szintetikus vagy, nem, meg főleg Stihl olaj vagy nem? Sok embertől hallom hogy jobb, mint bármi más olaj… tapasztalatok?
#-o
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Az alapjárattal kapcsolatban lenne egy kérdésem. Nem tudom hogy valaki járt e már hasonlóan, de ha igen akkor a megoldásban segítsen nekem.
A probléma az alapjárattal van, mégpedig az hogy a kuplung behúzása után ha leveszem a gázt nem áll vissza az alapjárati fordulatra hanem folyamatos lassú emelkedéssel elkezd felpörögni. Ha ilyenkor ráhúzom a gázt aztán visszaengedem akkor rögtön visszaáll alapjáratra.
A probléma üresben alapjáraton is fennáll mondjuk vasúti átjáró előtt állva, ha alapjáraton egy minimális gázt adok aztán elveszem megint jelentkezik a lassú felpörgés kb 4ezres fordulatig aztán lassan visszaesik.
A karburátoron nem állítottam semmit ami ezt kiválthatná viszont ami gyanús, hogy amióta E85-öt tankoltam bele azóta csinál ilyeneket. Persze az etanol már rég kifogyott és azóta már kb. 30l benzint is elfüstöltem vele.

Időközben megtaláltam a hiba forrását. Elrepedt a szívócső. :(
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Nandor 2010.06.06. 12:24-kor.
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Sziasztok!

A segítségeteket kérném a 300-ra fúrt ETZ-mben most van 2400 km. Lassan ideje lenne a tűt a legdúsabbhoz képest 1-el szegényíteni(a csattintós karbi gyári állása), de egyszerűen nem engedi. 5-10 km után elkezd csilingelni az öngyulladás miatt. Már 80-nál is csinálja, a henger iszonyatosan beforrósodik.

A benzin EVO NEO 99, úgyhogy azon se tudok tovább javítani. A csatosnál alapjáratkor a súber teljesen lezár, amikor kicsit nyitom a légtorkot, 1500-2000 között, elég darabosan jár, mintha kevés lenne neki. A fogyasztás 2 személy oldalcsomag, 100 km/h, stabil 5,7,l/100, de az az aggasztó, hogy egyedül 90 km/h csomag nélkül se tűnik ránézésre kevesebbnek.
A főfúvóka 145, az alapjárati gyári 50. A gyújtás 2,75 mm., a gyertya nem őzbarna, de nem is full fekete. Füstölni nem igazán füstöl.

Falsot sztem nem szívhat, normális szimmering ment bele, a gyújtástérben nincs benzinszag, világítás nélkül az 1050-1100-as alapjáratot 3 percig megtartja(tovább nem néztem), a légszűrő és a szívótorok is jól illeszkedik.

Mit lehet ilyenkor tenni?

Na megoldódott: benzinszint 1 mm-el magasabb volt a kelleténél, a 145-öst lecseréltem 140-re, a tű maradt. Szerencsére semmi öngyulladás, a gyertya ilyen:
Kép
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

Én is álitgattam ma a karbit, nekem is sikerült hogy csak 2000 alatt pöfög vissza .Méghozzá úgy hogy a levegőcsavar teljesen betekert álapotól fél fordulatra van nyitva ,és tökéletesen üzemel a gép. A gyertya szép őzbarnára ég k,i a súbertű pedig alulról a második álásban van.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Amennyit nekem alapjáraton van, tökmind1 a csapágyaknak :twisted: (amikor indulok kb amíg felveszem a sisakot), lámpánál mindig játszok vele úgyis. :roll: 1500 a rezonálási pontja egész pontosan, annál szerintem minden más fordulat jobb neki, + hogy nem pöfög vissza, meg nem rángat motorféknél, jóval több kímélés mint amennyit lökdösi alapjáraton 8) legalábbis szerintem.

Azért köszi az infót, nekem egész egyenletesnek tűnt amúgy.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Alfa!

Az ilyen alacsony alapjárattal azért vigyázni kell... Lehet a csapágyak nem örülnek neki. Itt már nem folyamatos terhelést kap, hanem ütés szerűt.

Nekem a Hall-os-al 600 at is lehet állítani :twisted:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Köszi, ezt csináltam ma, levettem teljesen az alapjáratot, csak alapjárati rendszerről megy szinte (900 az alapjárat, ez az optós gyújtás igen király :D ), és nincs visszapöfögés csak 2000 alatt 8)
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Alfa: Membrán, vagy 0 alapjárat.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Alfa írta:Amúgy a visszapöfögést (üresben túráztatod, és lepörgés közben pattog) hogy lehet kiküszöbölni? Utálom :twisted:
:D :-k Mondjuk egy gyújtásmegszakító kapcsolóval a gázkaron..... Mikor alapállásba teszed megszüntetné a gyújtást.... biztos nem pöfögne vissza. :smt023 :-"
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Amúgy a visszapöfögést (üresben túráztatod, és lepörgés közben pattog) hogy lehet kiküszöbölni? Utálom :twisted:
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

csikin írta:250-es az ilyen rángatós, a megoldás, hogy ne engedd el a gázt teljesen, csak recsegtess, és válts vissza időben.
oké Bocs a sok kérdésért mindenhol ,de utóljára gyereként volt 15 évesen etz mocim akkormeg mindegy volt hogy rángat vagy nem van e töltés vagy nincs.Mostmár más a helyzet azt is javítanám ami jól működik, csakhogy csináljak szereljek vmit rajta. :D
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

250-es az ilyen rángatós, a megoldás, hogy ne engedd el a gázt teljesen, csak recsegtess, és válts vissza időben.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

RR_ZOZY írta:laci0609:

Ilyen problémával sokan küzdenek, talán javít rajta ha elveszed az alapjáratot teljesen. Ha 5-ben nagyon elejtem a fordulatot akkor én is érzek hasonlót, de addigra általában már visszalököm 4-be vagy 3-ba szóval egyáltalán nem zavar.
Végülis az alapjáratot nem dobom azért el hogy nepöfögjön vissza ,úgyhogy marad igy az megnyugtat hogy másnak is van ilyen probléma nem vagyok vele egyedül de persze az lenne a jó ha senkineksem lenne.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

laci0609:

Ilyen problémával sokan küzdenek, talán javít rajta ha elveszed az alapjáratot teljesen. Ha 5-ben nagyon elejtem a fordulatot akkor én is érzek hasonlót, de addigra általában már visszalököm 4-be vagy 3-ba szóval egyáltalán nem zavar.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

Sziasztok az lenne a kérdésem hogy ha megyek a mocival mindegy milyen sebeségel , ha 3000-4000 fordulatról visszaengedem a gázt rángat vagy mi olyan mintha még hirtelen kétszer háromszor rárántanám a gázt. Ez mitől lehet már visszaolvastam de annyiféle hiba van leirva hogy nem tudom hogy most mit is nézzek meg először. alapjáratom 1200 körüli, a levegőcsavar 3/4 fordulatra kitekerve. Talán úgy lenne jobb, ha üresbe kipörgetés után nem pöfögne annyiszor vissza, azaz visszaejti a fordulatot de visszapöfög remélem érthetően irtam.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:zsakfos!

Alapjáraton nem jár keményen a motor? Nekem inkább soknak tűnik a benya... Amikor odahúzod a nyélgázt, akkor ugye a légtorkot is kinyitod teljesen ergo több levegőt kap. De ehhez több benyát is, szóval sokkal nem lesz jobb a helyzet.

Ha nem lenne bejáratós, akkor azt mondanám próbálj meg 5 el kisebb alapjáratit, meg főfuvit. tűt meg legalacsonyabbra. És akkor onnan már látod, hogy roszabb, vagy jobb lett a mocc.
De így... :? Könnyen megszorulhat, ha nagyon elszegényedik.

Légszűrő milyen állapotban van?
Nahát pont ez a problémám hogy szerintem is dús a keverék.Viszont pont az miatt kellett furatnom hogy valószinűleg nagy fordulaton elszegényedett a keverékem és úgymond"bebólintott" a dugóm.
Ezért is erőltetem a nagyobb főfuvit hogy ez mégegyszer ne következzen be.
Légszűrő milyen állapotban van????
Most erre mit mondjak?
Szemre nem koszos.
Mondjuk valaki emlitette hogy nem mindegyik szűrőfajta jó amit Mz-hez árulnak,mert nem engedi át a levegőt kellőképp.Viszont én itt vidéken nemigazán válogathatok.
Úgyhogy persze lehetséges hogy a légszűrő sem az igazi.
Passz.
Most egyelőre nem is tudok próbálkozni mert közben defektet kaptam megint.
Kösz a segitséget.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

zsakfos!

Alapjáraton nem jár keményen a motor? Nekem inkább soknak tűnik a benya... Amikor odahúzod a nyélgázt, akkor ugye a légtorkot is kinyitod teljesen ergo több levegőt kap. De ehhez több benyát is, szóval sokkal nem lesz jobb a helyzet.

Ha nem lenne bejáratós, akkor azt mondanám próbálj meg 5 el kisebb alapjáratit, meg főfuvit. tűt meg legalacsonyabbra. És akkor onnan már látod, hogy roszabb, vagy jobb lett a mocc.
De így... :? Könnyen megszorulhat, ha nagyon elszegényedik.

Légszűrő milyen állapotban van?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: moyos »

Hali!
Köszi a tippeket a benyócsappal kapcsolatban!
Másik - mivel előkerült:
E85!
1, Kisebb a sűrűsége mint a benyóé, ezért az úszó furábban viselkedhet benne.
2, Alacsonyabb hőmérsékleten üzemel, a benzines üzemmel összehasonlítva szegényebb a keverék (tisztán E85 használatánál karbis kocsikon is javallott a nagyobb fúvóka)
3, Előző miatt gyertyaarculatra nemigen lehet adni a helyes beállításkor.
4, arról spec fogalmam sincs, hogy a 2T olaj hogyan viselkedik vele. Az tuti, hogy az alkohol a vízzel jól keveredik.

Hirtelen ennyi jut eszembe.
Pacsik!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:Mik a tünetek? Elkevesel nagy fordulaton, vagy belefullad ha odahúzol? Milyen fordulatszám tartományokban csinálja ezt?
A tünet:
Húztam a gázt bármelyik fokozatban és csak alapjárat környékén hörögve ment,vagy teljesen odahuztam neki és akkor úgy-ahogy ment nagyobb,de NEM teljes fordulaton.
Szóval nem volt átmeneti gázállás.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Mik a tünetek? Elkevesel nagy fordulaton, vagy belefullad ha odahúzol? Milyen fordulatszám tartományokban csinálja ezt?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

250 ccm-hez elegnek kellene lennie a 118-as es a tu ahogy eredetileg. Nekem gyonyoruen dolgozott, es fordulaton sem szegenyedett el
300 ccm- kb. 132 as fuvokaval lett jo (dorzsarazas) tu kozepallasban kifogastalanul uzemel.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Történet:
Bejáratós /1,BING karbival.Súbertű legalsó állásban,125-ös főfuvival.Motor nem akar pörögni 3500-nél jobban.Visszateszem a gyári főfuvit,ami 118.Motor elfogadhatóan megy.288 km van benne akkortájt.Elmotorozom Gyurma túrára.Gyurma túrán kormol és beslusszol a gyertyám ,akkor feljebb emeltem a tűt 2 rovátkával.Na azóta ugy jártam vele és ilyen lett a gyertyám:
Kép

Mivel nem szerettem volna hogy maxigázon(vagy a közelében) elszegényedjen,gondoltam nagyobb főfuvival próbálkozom,így hogy a tűvel szegényitettem.

Most hogy a tűn engedtem lefelé(szegényitettem),így jogosan gondolhattam hogy talán újrakéne próbákozni a nagyobb főfuvival.

Nahát ez nem jött be:(

Sok neki így is,pedig a 118 helyett 125-tel próbálkoztam,ami nem tűnt nagy lépésnek.

Már ahogy mentem ma dolgozni éreztem hogy nem jó.

Meg is állt alattam mert sok volt neki.Tiszta korom volt a gyertyám.
Azóta nem mentem vele.



Azt hiszem megpróbálom a nagyobb főfuvi+teljesen leengedett tű kombinációt.
Vélemény??
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: punisher »

affaire írta:
punisher írta:Ismerős ajánlotta valakinek van erről tapasztalata?
Elvileg kargurátor tisztító, fogyasztás csökkentő és teljesítmény növelő hatású.
http://spuri-adalek.hu/content/view/15/37/
Nem használtam még de kipróbálnám bár nincs odairva az ára...
Amugy ezek jók szoktak lenni.
Kőkemény 800Ft! :mrgreen:
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

akos02 írta:
Mivel az úszó mélyebben úszott, magasabb volt a benzinszinted, ezért több anyagot kapott a motor

Ezt értem, de hogyha a mélyebben úszó úszóhoz van beállítva a karburátor, tehát a benzinszint az jó, akkor miért van baja?
Am kösz a segítséget! (és a poént is :D )
Mert nagyobb a tömege, nagyobb a tehetetlensége. Ezen felül a folyadék lötyög benne, ami rángatja is az úszót. Ja, és általában csak az egyik tartályba megy be a benzin, így csak az egyik fele nehezebb.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
akos02
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Baracs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: akos02 »

Mivel az úszó mélyebben úszott, magasabb volt a benzinszinted, ezért több anyagot kapott a motor

Ezt értem, de hogyha a mélyebben úszó úszóhoz van beállítva a karburátor, tehát a benzinszint az jó, akkor miért van baja?
Am kösz a segítséget! (és a poént is :D )
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

akos02 írta:Hy! Szenvedtem 2 napot benzinszintállítással, mert nem akart normálisan menni a motor, mindig amikor ráhúzok egy nagyobb gázt, szaggatva húz... Meguntam az állítgatást, leszedtem a karbit, h mindent kitisztítsak. Ez megvolt, levettem az úszót, éééés... lötyög benne a benzin. A egyik kérdésem az az lenne, hogy ez okozhat-e ilyen hib át? A másik az, hogy ha ha veszek egy új úszót, azon kell állítani, vagy azt csak felteszem és kész? Köszönöm a segítséget!
Ha beteszed, kész lesz, de be kell állítsad! :D
Mivel az úszó mélyebben úszott, magasabb volt a benzinszinted, ezért több anyagot kapott a motor -> okozhat.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
akos02
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Baracs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: akos02 »

punisher. Komolyabb tapasztalatot nem tudok írni, mivel csak 3x-4x tettem a benzinemhez (mivel nem az enyém volt, hanem apámé), annyi biztos, hogy nyáron szúnyogok ellen jó, mert roh@dt büdös szúnyogírtó szaga van :D
Avatar
akos02
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Baracs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: akos02 »

Hy! Szenvedtem 2 napot benzinszintállítással, mert nem akart normálisan menni a motor, mindig amikor ráhúzok egy nagyobb gázt, szaggatva húz... Meguntam az állítgatást, leszedtem a karbit, h mindent kitisztítsak. Ez megvolt, levettem az úszót, éééés... lötyög benne a benzin. A egyik kérdésem az az lenne, hogy ez okozhat-e ilyen hib át? A másik az, hogy ha ha veszek egy új úszót, azon kell állítani, vagy azt csak felteszem és kész? Köszönöm a segítséget!
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: affaire »

punisher írta:Ismerős ajánlotta valakinek van erről tapasztalata?
Elvileg kargurátor tisztító, fogyasztás csökkentő és teljesítmény növelő hatású.
http://spuri-adalek.hu/content/view/15/37/
Nem használtam még de kipróbálnám bár nincs odairva az ára...
Amugy ezek jók szoktak lenni.
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: punisher »

Ismerős ajánlotta valakinek van erről tapasztalata?
Elvileg kargurátor tisztító, fogyasztás csökkentő és teljesítmény növelő hatású.
http://spuri-adalek.hu/content/view/15/37/
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrei »

olyan van, hogy pár liter E85 elfogyasztása után visszaállva benzinre kezd megjavulni a karbi?
visszaejti a fordulatot és 1500 körül tartani tudja az alapjáratot
lámpakapcsolásra leesik 1100-1200-ra és kb 1 perc után fullad csak le

az alapjárati levegőcsavar teljesen be van tekerve
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

moyos írta:Hali. Már pár éve azzal küzdök, hogy minden tavasszal eldzsuvásodik a benzincsap. Idén is ennek a kitakarításával nyitottam. (Tank tiszta, de azt is kipucoltam megint)
A benzincsapban van vmi gumi-tömítőszerűség, ami nemes egyszerűséggel szétmorzsolódik, és bedugítja a benyajáratot.
Kérdés: -klingeritből megoldható-e oda egy tömítés? Szerintem mégiscsak többet bírna mint az a gumi biszbasz.
Tömörebb parafadugóból vágsz szép szeletet, valamivel csinálsz rá a megfelelő helyre szép lyukakat. Pannóniákban is parafa volt.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 32 vendég