Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

ha van karosszériás haverod akkor meg kéne próbálni visszahorpasztani vagy kihúzatni vele, mert gittelni csak 1-2 mm mélységben illik, meg ha jól tudom a túl vastag gittelés egy idő múlva megreped, bár ezt a fényező szakik jobban tudják :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Devil »

mrpocok írta:Üdv MZ fanok!
Épp most fogok egy öreg TS 250/1 felújításába. A benzintankkal kapcsolatban lenne kérdésem. A tank elejénél a villaszárak ütköznek a tankkal (gondolom ez amolyan tipushiba vagy mi) és be van horpadva mindkét oldalon egy picit. szóval hogy lehet ezt vhogy javítani vagy nem ér annyit és nézzek újat, esetleg bontó?

Előre is köszönöm!
ezt nem lehet tipushibanak mondani, a kormanyon van egy utkozo valoszinu ez van letorve es ezert fordul tul, hogy beleer a tankba. Az also villanyaknal a vazhoz kellene lennie hegesztve egy kb 2 centi szeles fulnek, ha ez nincs, akkor ott a problema. A tankot meg javitani, ugy tudod, ha a seruleseket kigitteled aztan le kell fenyezni, ha viszont zavar akkor keress ra masik tankot, de ez az olcsobb megoldas.
mrpocok
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2009.04.18. 10:57
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: mrpocok »

Üdv MZ fanok!
Épp most fogok egy öreg TS 250/1 felújításába. A benzintankkal kapcsolatban lenne kérdésem. A tank elejénél a villaszárak ütköznek a tankkal (gondolom ez amolyan tipushiba vagy mi) és be van horpadva mindkét oldalon egy picit. szóval hogy lehet ezt vhogy javítani vagy nem ér annyit és nézzek újat, esetleg bontó?

Előre is köszönöm!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

a léghűtés is jobban szereti 10 fokot mint a 30-at :D
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

"Hat kerlekszepen hosszu a tortenet, de megprobalom osszeszedni: az van vele, hogy edesapam vette 67 ben boltbol ujonnan, ahoz a motorhoz kapcsolodnak az elso motoros emlekeim is, ,,
Jó kis történet! z25z! :D
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Hűvös idő az ETZm tekintetében kb. 5fok, naggyából. Érezhetőbben jobban gyorsul,jobban kipörög. Ezért van a turbódízel verdákban is ,,interkúller" , hűvösebb,kisebb térfogatú a beszívott gáz(levegő), ezért több.
A -10C, és ehhez hasonlók már ,,hideg" idő! Nem bír a gép felmelegedni, ... ,,hűvösen" üzemel. Nem esik jól neki, érzem.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2010.01.16. 00:19-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
borutalp06
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopronkövesd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: borutalp06 »

Én most is,mint eddig mindig,motorral járok dolgozni.Amikor -14 fok volt akkor is.
Ha száraz(de azért hideg)az idő akkor meló után szoktam egy kissebb kört csapatni a müzüvel.(kb 10-15km)
A tapasztalatom az,hogy IGEN,hidegben jobban megy a müzü.
Egyébként a régi öregek is azt mondják,hogy annak idelyén ha "versenyezgettek",akkor mindig hajnalban csinálták,mert akkor jobban megy a 2T.
Ez az én véleményem.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Én is csatlakoznék, az én motorjaim is sokkal rugalmasabbak 10°C-ban, mint 30-ban.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

conus!

Lehet ki van száradva.... :twisted: :D

Bocs az off-ért :oops:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

conus írta:nekem hidegben sz.rabbul megy a motorom, és kevesebbet is szív mert rá kell adnom a szivatót is h nehogy lehörögjön amíg be nem melegszik. a fizikai papolásból meg semmit nem értek :mrgreen:
szívni nem szív kevesebbet (sokkal), inkább a szívócsatornán, a forgattyúsházban, az átömlő csatornák és a henger falain kicsapódó üza miatt kell a szivató.
a melegen "többet szív" csak a hőtágulásból adódó tömítetlenségek megszűnése miatt állhat fenn.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

nekem hidegben sz.rabbul megy a motorom, és kevesebbet is szív mert rá kell adnom a szivatót is h nehogy lehörögjön amíg be nem melegszik. a fizikai papolásból meg semmit nem értek :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Kiszsebi kollégánál a pont!

Persze hidegben kevésbé párolog, a tüzelőszer, úgyhogy nagyon hidegben szegényedik a keverék

Igen, ha hidegebb a henger, a benne lévő gáz kevésbé tágul ki, (közelítésképpen a P*V=z*n*R*T értelmében de más képletet is lehetne használni) így abból több fér bele, jobb töltés, ami nem mellékesen nagyobb teljesítményt is okoz
Ez a magyarázata, hogy az alkoholos gépek a jóval kisebb fűtőérték ( 27000 vs 46000 kJ/kg) ellenére is jobban teljesítenek
Nagyobb arányban biztos nem fogom keverni, de mindenkinek szíve-joga.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

z25z sok sikert a Jawahoz: :D
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

conus írta:én nem értem ezt. hidegben megtáltosodik a motor? :shock: meg miért szívna többet? több levegőt nem? :-({|= :mrgreen:
Hőtágulás: a hideg levegő sűrűbb, ezért több jut belőle a hengerbe. viszont ezáltal több naftát is képes felrántani. tehát a benzin:levegő aránya megmarad (bocs, üza:levegő), így az égés feltételei biztosítottak.
többek között a turbós járgányoknál is azért hűtik vissza a levegőt, hogy sűrűbb legyen
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

én nem értem ezt. hidegben megtáltosodik a motor? :shock: meg miért szívna többet? több levegőt nem? :-({|= :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Szevasztok!

Nálunk Lábatlanon is van egy E85 kút. Gondoltam, ki kéne próbálni, úgyhogy én is elegyedési vizsgálatokba fogtam.
Persze én is végezhettem volna pipettával, miegymással, de a fecskendő is megfelel, a kúton se lesz pontos bemérés. A tiszta alkohol- olaj 1:40 persze nekem is fehér emulziót(apró cseppek, mivel a 2 anyag korlátozottan elegyedik, valamint a fehér lehet még adalék kiválás) hozott (nem azeotrópot, mert azt az etilalkohol alkot a vízzel 96-4 térfogatszázalékban, és a bioetanolban lévő 85% alkohol szintén ilyen összetételű, tehát veszünk vele vizet is)
A fele-fele benzin-alkohol + 1:40 keverékkel már 3-4 napi állás után se jött elő semmi fehér kiválás, úgyhogy kiválás szempontjából felesben már használható.
Azt mondják, hogy 20-25%-ban minden gond nélkül használható.Én is kb így fogom majd használni egy tankhoz 2-3 lityi. Nagyobb mértékben már ki tudja, hogy az eltérő polaritás miatt az olaj mihez fog kötődni, mennyire fog tisztítani

Kedvező tulajdonsága, hogy nagy az oktánszáma, és 3x akkora párolgáshője van, mint a benzinnek, úgyhogy még rendesen hűti is a motort ( ez majd megoldja a maradék öngyulladási hajlamot, mivel egy kicsit túllőttem a 300-asításkor a célon, azóta csak 98) A henger jobb hűtéskor több anyagot szívhat, nagyobb teljesítmény ( gondolom Ti is éreztétek ezt, hogy hideg időben, mintha megtáltosodna!)
Viszont kicsi az energiatartalma, és sokkal rosszabban párolog, ezért nagyobb fúvókák kellenek, nagy keverési aránynál hidegben indítási nehézségek.
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: balintmz »

az egyik haveromank van 638-asa és tud alkatrészeket szerezni csak messziröl és nem is a legolcsobban. Ha vmit nem tudsz felhajtani esetleg elkérem a kontaktot. Bálint
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Dodi írta:Zizi!
Apropó Jawa.Mi van azzal a Jawa-val ott Karcagon hátul a garázsban?
Láttam ám... :D :D

Hat kerlekszepen hosszu a tortenet, de megprobalom osszeszedni: az van vele, hogy edesapam vette 67 ben boltbol ujonnan, ahoz a motorhoz kapcsolodnak az elso motoros emlekeim is, hogy apam visz vele (kb 4 eves lehettem), nagyon tetszett, aztan mindig motorozni szerettem volna. Valamikor '82 tajan banalis hiba miatt (kipurcant az akksi) apam betette a garazsba es ott kezdett az enyeszette lenni (27297 km-rel a hata mogott). 1990 ben meglett a kismotor jogsim akkor simsonoztam, de hat gyorsan kinottem a kis SR50-est. 1992 ben a nagymotorra is meglett az A korlatlan, kolcson MZ-ket vezettem nagyon beleszerettem, de anyagilag elerhetetlenek volat szamomra akkor. Ekkor jott kepbe, hogy feltamasztom a JAWA-t. 1991-ben kezdtem hozza. Majd 10 ev allas alatt volt mit csinalni rajta, ujra kromoztatni mindent, gumicserek, festegetes, a blokkon kivul apro darabokra szedes ujra osszerakas stb. Gimnazista voltam, csak a nyari + alkalmi munkakbol volt penzem igy lassan haladt a dolog. A karburatorbol a nagy felujitas kozepette elbaszarintottam valahova a suber tut. Voltam nagy gondban...elkezdtem alkatreszt keresni, de mar akkor sem nagyon lehetett alkatreszt talalni, tut meg kulon vegkepp nem, igy megvettem egy komplett 559-est alkatresznek 4000 ft-ert (kesobb lesz meg jelentosege)
1993-ra elkeszult a motor gyonyoruen felujitva, vegigjartam a kalvariat az ujra forgalomba helyezessel, kozponti vizsga Szolnokon stb. Megkaptam ra a rendszamot es en voltam a vilag legbuszkebb motorosa, hogy azt a motort nyuzom, amiert apam anno megdolgozott meg udvarolt joanyamnak meg vitte ide oda stb. Idokozben jo uzletet csinaltam, az SR50-esre rafizettem 10 000 forintot es '93-ban megvettem a mostani ETZ-met. :lol: Az ETZ lett az unneplo, a JAWA meg a viselo, na de lett 1994 es behivtak katonanak. 12 honapig alldogaltak a motorok a garazsban. Elovettem a JAWA-t es gondoltam megjaratom kicsit kint a 4-es fouton. 15 km utan adtam neki egy nyelgazt, ekkor hirtelen hatalmas csattanas blokkolo kerek... :( hazatoltam :(
szettort a hajtokar, kijott a blokkon, ugy hogy a hengertalp, blokkfel is tort.
Itt jon a kepbe az alkatresznek vasarolt 559-es. A blokknak szerencsere nem a motorszam feloli resze ment tonkre, igy blokkfelparositassal es atultetve a hengert hengerfejet uj csapagyakkal szimmeringekkel osszeraktam, de nem lett az igazi, mivel a tartalekhenger mar 85 000 km-t futott, kompresszio nuku. Idokozben lejart a muszaki, joanyam kiadta a fel is ut le is ut parancsot, jottem szegedre, a motor megint csak az enyeszet utjara lepett.
De a rolo meg nincs lehuzva szamara, a harmadik eselyre var csak penz kerdese, nem tettem le arrol, hogy ujra eredeti pompajaban fog ragyogni. Ehez valszeg be kell vonnom Bambi mestert is, egyszer mar emlitettem neki. Es latom edesapam szemeben is az elerzekenyulest, amikor mondom, hogy ez meg egyszer fog menni az orszagutakon. Minden vagyam egyebkent, hogy fullra felujitom es elviszem az oreget vele egy turara. Csak hat ebben az anyagi helyzetben nem tudom mikor lesz belole kezzel foghato vegeredmeny :?

Na szoval igy all a JAWA project :lol:


ui.: bocsanat az OFF-ert es akit untattam elnezest.
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

A 2T olajokat valóban benzinhez fejlesztették ki. A motoroknak is szüksége van átalakításra az etanolos üzemmódhoz. :roll:

Az etilalkohollal a víz azeotrópot képez, ami fehéres folyadék. Metilalkoholban viszont jól elegyedik a víz, és még ráadásul a metilalkohol oktánszáma is magas. :roll:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dodi »

Zizi!
Apropó Jawa.Mi van azzal a Jawa-val ott Karcagon hátul a garázsban?
Láttam ám... :D :D
Trophy 250 UIT-200
Avatar
Bagolyferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Bagolyferi »

Az MZ-n Berliner Filter Verke......BFV
A Jawán Jikov
quadfreerider
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.01.08. 16:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: quadfreerider »

Aha köszi, akkor összekevertem.... :)
Szilárd
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.01.03. 19:58
MZ-d típusa: ETZ-250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szilárd »

Jikov az Jawa karbi és más a felfogatása is mint az MZ-knek
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

quadfreerider írta:Sziasztok! Mz-ken Jikov karbi gyárilag szokott lenni? És ha igen akkor melyik tipusain?
a jikov az a jawakon van ugy emlekszem, mz-ben tuti nem
quadfreerider
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.01.08. 16:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: quadfreerider »

Sziasztok! Mz-ken Jikov karbi gyárilag szokott lenni? És ha igen akkor melyik tipusain?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Ja, előbb ezt elfelejtettem (index fórumon, Holicska Endre írta, remélem, nem bánja, ha ide is bemásolom). Szóval, ez az egy, ami még kicsit visszatart.

A 2T olaj keveredése etanolban: Azt láttam több tankolásnál, hogy nem a szokásos módon keveredik az olaj az üanyagban. Mondjuk ezt sejtettem előre is, de a tapasztalás felkeltette benem az igényt egy kísérletre. Szomszédomtól kértem segítséget, aki kutatóbiológus egy nagy gyógyszergyártó cégnél. Kémcsöveket pipettát hozott, s belevágtunk. 3 különböző 2T olajat szereztem be, ásványolajat arol 2T-t, szintetikus olajat, Castrol racing 2T full sintetic, és egy számomra ismeretlen Castrol biolube 100 vízben (is) oldódó 2T hajómotor olajat. 3 kémcső mindegyikébe egységnyi etanolt tettünk. Ehhez a pipettával adagolva kb a szabványos kétszerese, 1:25 aránynak megfelelő olajat kevertünk, minden olajból egy-egy kémcsőbe. Sajnos nem fényképeztem, de érdemes lett volna.
Arol2T pici különálló részekre, "gyöngyökké" szakadt, és lement az aljára. Felrázva átlátszattlan elegyet alkotott, melyben egy fehér kiválló egység is megjelent. Pont olyan mint mikor ouzoba vizet keverünk. Ezt a maszlagot az MZ-ben is töbször láttam a porlasztó zegzugos részeiben mikor arolt használtam.
full Sintetic olaj: ugyan ez, de mondjuk csak fele ennyire jelentek meg tünetek, kétszer szívesebben keveredett az olaj az etanollal. Felrázva ugyanaz mint az előző, de a fehér maszlag legfeljebb ötödében jelent meg az előzőhöz képest.
Biolube: Majdnem az elvárható, kívánatos keveredés történt, de nem igazolható belőle semmi, mivel az agresszív zöld színe dominánsan azonnal elfestett mindent. Eredmményül ebből is egy korlátozottan átlátszó zöld elegy keletkezett. Fehér maszlag elmaradt.
Mindhárom egy hete pihent mozdulatlanul a pincében. (fele elpárolgott) Mostanra egyfoma enyhén áttetsző folyadék lett, és mindegyikből egy barna, -a zöldnél egy zöld- kulimájsz csapódott ki, és ülepedett le az aljára.
Megállapítása a szomszédomnak: Ezeket az olajokat nem az alkohol közegére találták ki, nem csodálkozik az eredményen.
Én meg azt mondom, az alkohol a vízzel és benzinnel, zsírokkal való közös és egyszerre tartó barátsága miatt leginkább egy detergensre hasonlít.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kuti »

Én is ki akarom próbálni, de a legközelebbi kút 25 km. a legolcsóbb pedig 50km. Majd ha jön a jóidő :)
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Bagolyferi írta:Sziasztok

E85 bioetanolt használ valaki az MZ-jébe? Tapasztalatok, vélemények érdekelnek.
220-227 Ft/liter nálunk Borsodban.
Spekulálok rajta, a Hungrana (tán a legnagyobb itthoni gyártója, remélem nem reklám) egyik műszakis embere mondta - aki szintén motorozik -, hogy picit többet kell adni neki, azt mehet. Ez mellett Bambi mondott nekem egy nevet, aki MZ-vel, bioetanollal versenyzett. Sajnos elfelejtettem a nevét, de ha olvassa a hozzászólást, biztos megmondja, kiről van szó :)
Szóval, ha kész lesz a moci, mindenképp kipróbálom.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Bagolyferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Bagolyferi »

Sziasztok

E85 bioetanolt használ valaki az MZ-jébe? Tapasztalatok, vélemények érdekelnek.
220-227 Ft/liter nálunk Borsodban.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem nincs szűrőm és a szivatóm se ilyen! :twisted:
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

És a főfúvókához szűrőt? Nekem meg az nincs benne ahogy nézem. :)
Avatar
jecsy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: jecsy »

Hali!

Addig vaciláltam a kérdésen, amíg vettem egy használt Bing 84 karbit.
Teljesen hibátlan állapotú, viszont a mellékelt oldalon lévő ábrán a 40 es számú kicsi tömítés hiányzik. A szivató levegő csatornáját zárja el amikor a szivató nem működik.
Hol lehetne ilyen alkatrészt szerezni?

http://www.mbppg.com/media/photoalbums/ ... 4.jpg.html
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

http://www.mofaker.hu/
vagy
http://hubermotor.hu/

Én Huber-nél szoktam vásárolni.

Mindkét helyen van fúvókakészlet. Bár a minősége kérdéses. Általában nem sok közük van a mérethez ami bele van ütve... :?
Érdemes feldörzsárazni ezeket. Vagy legalább ellenőrizni kalibrátorral.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
quadfreerider
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.01.08. 16:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: quadfreerider »

És ti milyen boltban szoktátok beszerezni az alkatrészeket???
MErt én eddig nem nagyon találtam olyan boltot ahol mindent megkaptam..
quadfreerider
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.01.08. 16:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: quadfreerider »

Fúvókákat hol lehet kapni?
MErt én eddig csak javitókészletet találtam amibe van fúvóka, csak fúvókát nem.
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kr »

Sztem nem kell a karbi cserétől betojni. Sajna a régi BVF-ek már mind elkoptak. Mondjuk lényeges, hogy a donor 2t legyen, mert más a porlasztócső kiképzése, azt hogy gyakorlatban ez mennyire gond azt nem tudom. Alapjárati keveréket lehessen rajta állítani, a fúvókákat lehet cserélni, a tűt állítani, ennyi. De amúgy még tűt is lehet kapni mindenhez. Én trophyra egy dellortót(28 phbh) alakítottam át: ledugóztam a gyorsítófúvóka becsatlakozást, meg a külső(!) alapjárati levegő ellátást(emiatt viszont a gyárilag vmi puha fémmel ledugózott levegő furatot kellett kifúrnom), vettem bele pár fúvókát, úszót, tűt beállítottam, szettel átalakítottam a szívatót bowdenesre, meg lekaptam a fűtéscsöveket róla, és kész. A beállítást meg óvatos próbákkal lehet megcsinálni. Sztem megállt 8e-ből.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

quadfreerider írta:Szia csdani!

A motor valóban nem gyári, mert a beömlők, kiömlők, felömlők reszelve, polirozva vannak. Köszi a tanácsot
Attol még nem biztos,hogy nagyobb fúvókákat kell beletenni.Ezt a motor dinamikája,és a gyertya kép határozza meg.
quadfreerider
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.01.08. 16:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: quadfreerider »

Szia csdani!

A motor valóban nem gyári, mert a beömlők, kiömlők, felömlők reszelve, polirozva vannak. Köszi a tanácsot
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

quadfreerider!

Miért akarsz nagyobb fúvókát tenni a motorodra?
Van rajta valami komolyabb tuning?
Mert ha nincs, akkor minden motor, még az MZ is a gyári méretekkel megy a legjobban, plusz pénztárcát is kímél!
Mert nekem a 251-es 300-asítása után még bejáratási időszakban 145 van, de érezhetően sokat kap, de van kenés!
140-ben fog megállni sztem, a gyári 130 helyett
Amúgy elég sokat kellett kitekerni az alapjárat-állító csavaron a csatos karbin, a fúrás után, mert ennél a karbinál alapjáraton a súber teljesen lezárja a torkot, a nagyobb henger jóval többet szív!

Mondom, ha nincs tuning, akkor mindenképpen gyári méret!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Meg kell mérni a csatlakozó csonk külsejét, a gyári karbié 40mm, lehet pont belemegy..
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A lippo az zsír, yamaha tzr-eken is az van, garantáltan 2 ütem 1 henger. Már a 125 ös.

A vízcsöves megoldást meg láttam már máshol is, és működött.
Avatar
jecsy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: jecsy »

Üdv!

Írtam az embernek, aki a karbit árulja és ezt válaszolta: "Szia!

Igen jo lesz ra, egy baratom is feltette az ETZ-re. Annyi, hogy a
fofuvokat kellett attenni 125-rol 105-re. (szabvany 5 mm-es) Ez ugyanis a
TZM 150-es Yamahan van gyarilag, ami 38 loeros. Lefureszeled a csonkot a
csavar elott, es egy vizcsovel ket bilinccsel felteszed.
A 30-as karbi Lippo, nem Keihin."

Kissé tanácstalan vagyok, mert nem akarok szívni vele, viszont csak egy új minőségi karbi. Megpróbáljam? #-o
quadfreerider
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.01.08. 16:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: quadfreerider »

Köszi szépen!!:) :)

Szerintetek a fúvókát mennyivel lehetne kicserélni nagyobbra?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

jecsy írta:Üdv mindenkinek!
Buék!

A neten találtam ezeket a karbikat. Szerintetek jó lehet a 30 as ETZ re?
Most keresek karbit és ez tetszene.
Vélemények?

http://www.kepesmotor.hu/motor_karburator/p265172&o=pa

Üdv
Jó lesz az hozzá! Keihin PWK a kétütemű motocross motorokon volt.
Csak ha át kell fúvókázni akkor drága lesz. Ha membrános motorban volt, akkor nagyok lesznek a fúvókák etz-re.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
jecsy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: jecsy »

Hát én is csak feltevésként írtam. De inkább veszek rá egy Binget, aztán azzal remélhetőleg kevés bajom lesz. Csak az ára miatt lett volna jó, mert azért 30 as Keihin karbi 18 ért új, az nem hangzik rosszul. Aztán ha szívás van vele akkor az olcsó is tud drága lenni... :?


Azért Bambi mester ha ránézne annak örülnék.. :P
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Sztem elég nehéz egy ilyet beállítani, mert főfúvókából is van vagy 4-5 fajta alakú, alapjáratiból is vagy 2-3 , levegőfúvóka, kehelycső..., TŰALAK...
Egyedül én nem állnék neki, ha sikerül is, akkor nagyon költséges.
Nekem egy mikuni TM, vagy TMX 30 van tervben:
Kép Kép Kép

ehhez jó ösztöndíjat kell összekapni, úgyhogy mek tanulni...
Én csak valami hozzáértővel állíttatom be, hogy elkerüljem a kínlódásokat, mexszorulást, miegymást

De ha feltetted, akkor, várom,várjuk a tapasztalatokat
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

24N1-1: 24 mm-es szívótorokátmérő, valamelyik 150-ös MZ-re készült,
22N1-3: 22 mm-es szívótorokátmérő, valamelyik 125-ös MZ-re készült :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
quadfreerider
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.01.08. 16:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: quadfreerider »

Sziasztok! Még azt meg tudnátok nekem mondani hogy mi a külömbség a 24N1-1 és a 22N1-3 számú karbik között?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Keihinek 4T motorokon vannak általában, ettől függetlenül nem kizárt h jó
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 35 vendég