Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
jecsy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: jecsy »

Üdv mindenkinek!
Buék!

A neten találtam ezeket a karbikat. Szerintetek jó lehet a 30 as ETZ re?
Most keresek karbit és ez tetszene.
Vélemények?

http://www.kepesmotor.hu/motor_karburator/p265172&o=pa

Üdv
quadfreerider
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.01.08. 16:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: quadfreerider »

És szerintetek ezt mennyivel eleht megnövelni hogy még rendesen pörögjön tőle a motor alapjáraton és fordulaton is(a motor nem gyári, kicsit van alakitva a beömlőkön, felömlőkön és kiömlőkön)
quadfreerider
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.01.08. 16:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: quadfreerider »

Nagyon köszi szépen a gyors választ! :D
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bakimate »

quadfreerider írta:Sziasztok

Azt szeretném kérdezni hogy mz ts 125 [22n1-3] karbiban gyárilag hányas fuvóka van az úszóház alján és a főfűvóka gyárilag hányas?
Főfúvóka: 90
Dúsító: 70
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
quadfreerider
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.01.08. 16:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: quadfreerider »

Sziasztok

Azt szeretném kérdezni hogy mz ts 125 [22n1-3] karbiban gyárilag hányas fuvóka van az úszóház alján és a főfűvóka gyárilag hányas?
karika200
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.05.11. 16:23
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: karika200 »

Nos.. Jóhírem van..:) Megoldódott a probléma ;] Nem tudom merjem-e elmondani.. :D De a szívócsonknál lévő egyik papírtömítés volt a ludas. Egy kis helyen kivolt már kezdve, aztán ott jött a fals levegő ezerrel... Mostmár meggyógyult a kis MZ, végre.. Köszönöm mindenkinek a sok tippet.
Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: jarumasz »

Ez nem igaz!! :lol: Ha én nem húzom meg totál, akkor csodálkozok, hogy miért pörög egyre jobban. (de már rájöttem rég) :mrgreen:
Ne dudálj!!!! Küzdj!! :)
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Devil »

amugy szerintem a rugo se nagyon engedi letekeredni a karbinak a tetejet, mert azert eleg jol megfesziti.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Devil írta:kotozkodom kicsit mer jolesik :twisted: a karbi nem aluminium hanem spiater:)
a sima alatet pedig nem azert van, hogy ne lazuljon fel a csavar, hanem, hogy a feluletet ne sertse meg :lol:
Rendben te kis kötekedő :smt067 :smt068 :smt093Amúgy meg igazad van a sima alátét tényleg azért van.Viszont csak példának lett felhozva a lényeg nem ezen van.De azért kösz a kiigazitást.
:-" :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Devil »

kotozkodom kicsit mer jolesik :twisted: a karbi nem aluminium hanem spiater:)
a sima alatet pedig nem azert van, hogy ne lazuljon fel a csavar, hanem, hogy a feluletet ne sertse meg :lol:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

A gumi nem dagad szerintem.Meg talán ott a fedélnél benzin sem fordul elő.
Nem csak tömités szerepe van hanem pontosan azért is van hogy ne kelljen kézzel rátépni.Frankón finoman meghuzva sem fog kilazulni a rázkódástól.
Pár forintos apróság.
Persze anélkül is elmegy az igaz.De mindennek meg van az oka mit miért kell.Ilyen alapon sehova nem kéne se sima se rugós alátét,hiszen jól meghuzva a csavart ugysem lazul ki.Nem igaz??
Szóval azért nem rakni oda mert anélkül is elmegy az nem indok szerintem. :D :-"
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A menet még ha nem is tömít felütközik alu az alura, az azért szokott, lásd pl. a gyertya tömítése vagy a teló felső zárócsavarja alatt is hasonló van. Jól meg kell kézzel húzni 8)

Utángyártottat pedig még akkor se lenne érdemes belerakni ha kellene oda, mert miután megdagad (karbitömítéssel volt ilyen) sokkal rosszabb mint volt.
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Devil »

Alfa írta:
KILL3R etz írta:Nem hinném, hogy a tömítés miatt van az ott. Olyan sűrű menet van ott, hogy az sztem zár rendesen. Inkább a rögzítésben van szerepe sztem. Mint egy rugós alátét.
Nekem sincs ott semmi, de finommenetet miért kéne tömíteni? ha azon átmegy valami levegő is, megeszem a kalapom :twisted:

Tökéletesen működik amúgy ...
a menet az elmeletileg nem tomit, ezert van mindenutt tomitoanyag.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

KILL3R etz írta:Nem hinném, hogy a tömítés miatt van az ott. Olyan sűrű menet van ott, hogy az sztem zár rendesen. Inkább a rögzítésben van szerepe sztem. Mint egy rugós alátét.
Nekem sincs ott semmi, de finommenetet miért kéne tömíteni? ha azon átmegy valami levegő is, megeszem a kalapom :twisted:

Tökéletesen működik amúgy ...
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

zsakfos írta:
bambi írta:pedig ott van gyárilag,szép ZÖDD :)
ZÖÖD??
Akkor az enyémben ami volt az vagy kifakult,vagy én emlékszem olyan drappos szinre rosszul! #-o :-k
Bár most hogy mondod mester,már ződül az emlékeimben. :D
Ammá szinét vesztette,de ott van az a lényeg :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

bambi írta:
Devil írta:egyebkent en sem talalkoztam meg olyan tomitessel
pedig ott van gyárilag,szép ZÖDD :)
ZÖÖD??
Akkor az enyémben ami volt az vagy kifakult,vagy én emlékszem olyan drappos szinre rosszul! #-o :-k
Bár most hogy mondod mester,már ződül az emlékeimben. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Devil írta:egyebkent en sem talalkoztam meg olyan tomitessel
pedig ott van gyárilag,szép ZÖDD :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nem nagyon szembetűnő ám az a gumigyűrű.Szépen megbúvik a fedél sarkában,ráadásul nem fekete szinű hanem inkább olyan drappszerű.
Szóval nem biztos hogy nincs benne sok embernél csak nem figyelte meg.
Na meg passzentosan van benne a kupakban uyghogy ki sem esik.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Ilyen gumigyűrűvel én sem találkoztam még. A BING-emben van az bisztos. Én a karbimat a régit anélkül használtam vagy 15000km-n keresztül és nem volt baja nélküle.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

KILL3R etz írta:Nem hinném, hogy a tömítés miatt van az ott. Olyan sűrű menet van ott, hogy az sztem zár rendesen. Inkább a rögzítésben van szerepe sztem. Mint egy rugós alátét.
Sajnos nekem ezzel a qrva gumigyűrűvel rossz tapasztalatom van: a karbim öreg, kikopott volt, a subler úgy lötyögött, hogy na, a gyűrű meg hiányzott. A hibajelenségem is hasonló volt. A gyűrűt a meneten teflonszalaggal pótoltam (nem kellett volna, mert leette a menetet a karbi tetején lévő zárókupakról :cry: ), ezután sokkal jobb helyzet lett. De a rögzítésben is biztos van szerepe, nem kétlem!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nem hinném, hogy a tömítés miatt van az ott. Olyan sűrű menet van ott, hogy az sztem zár rendesen. Inkább a rögzítésben van szerepe sztem. Mint egy rugós alátét.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Devil »

egyebkent en sem talalkoztam meg olyan tomitessel
Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: jarumasz »

Jó nem én néztem meg, haza szóltam fateromnak. Nekem is 50 km-re van. :oops: :cry:
Ne dudálj!!!! Küzdj!! :)
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

De jó neked az én MZ-im 160km-re vannak tőlem :cry:
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: jarumasz »

Mind a kettő karbit megnéztem, nekem nincs benne semmi. 8)
Ne dudálj!!!! Küzdj!! :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nem akarlak elkeseriteni,de tuti nem az lesz a ludas.
Akárhogy is ragozzuk,ha előtte jó volt,akkor csakis az összerakásnál lett valami elrakva.Vagy kihagyva,vagy mittudomén. :(
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Köszi! Látom már...
Meg kell néznem az összes karbit otthon van-e bennük 8)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
karika200
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.05.11. 16:23
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: karika200 »

Hmm, erre a tömítésre én sem emlékszek, de meg fogom nézni. Bár, szerintem nem ez lesz a ludas, de próba cseresznye;]
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

csikin írta:
kiszsebi írta: És a subler fedelénél is megvan a vékony gumigyűrű tömítés? KisTZ-n van, gondolom, a nagyon is. Ennek hiánya is okozhatja. Itt is kaphat fals levegőt
Én még sosem láttam ott gumigyűrűt. :shock:
Valamiről lemaradtam?
Csak a bowdenfeszességállítóknál a gumiharangot, de azok bizony hasznosak.

Igen:

Kép

Az 5 számmal jelölt...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Pedig van ott gumigyűrű :D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2010.01.04. 21:15-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

kiszsebi írta:
karika200 írta:Utánna indítottam, és már így pörög azóta.
És a subler fedelénél is megvan a vékony gumigyűrű tömítés? KisTZ-n van, gondolom, a nagyon is. Ennek hiánya is okozhatja. Itt is kaphat fals levegőt
Én még sosem láttam ott gumigyűrűt. :shock:
Valamiről lemaradtam?
Csak a bowdenfeszességállítóknál a gumiharangot, de azok bizony hasznosak.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Szokott néha olyat is csinálni, hogy ha vizes lesz a súber akkor megszorul véletlenszerű helyeken. Nekünk 24óráson volt ilyen P20assal, edzésen kicsi eső volt (karbikon csak kettő réz tölcsér)minden oké volt, aztán rajt, első kör után jön ki a srác valami nem fasza, egyik súber úgy beszorult két kör alatt tudtuk kicserélni :D

Üdv.: Csikin
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

karika200 írta:Utánna indítottam, és már így pörög azóta.
És a subler fedelénél is megvan a vékony gumigyűrű tömítés? KisTZ-n van, gondolom, a nagyon is. Ennek hiánya is okozhatja. Itt is kaphat fals levegőt
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
karika200
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.05.11. 16:23
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: karika200 »

Igen, a tű is a helyére megy. Az egész probléma úgy kezdődött, hogy elkapott az eső motoron... A motor egyszercsak megállt. Próbáltam indítani, de durrogott jó nagyokat a kipufogója... Néha ment egy kicsit, aztán megállt. Indítgatás, durrogás, etc.. A szivató is a helyén van rendesen, és a karbiban semmit nem cseréltem. Annyi történt összesen, hogy leszedtem, le az úszóház, fúvókák, tűszelep ki, kifújtam őket, a koszos, kicsit rozsdapöttyös benzint kiöntöttem, és összeszereltem a gépezetet. Utánna indítottam, és már így pörög azóta.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

karika200 írta:Hát, megnéztem a súbert egyébként, nem csak hallgattam, és "sajnos" az a helyén van. Azért sajnos mert reméltem én is, hogy ennyivel megúszom. A karburátor minden kis zeg-zugát áttúrtuk már és mi is végig néztünk ilyen bóvden csavarodást meg alapjárat csavart és társait. A tömítések is jók mindenhol, mindenhol jól illeszkedik. Kicsit azért félek, hogy nem a bal oldali szimering lesz... :| Köszönöm a tanácsokat!

És a subler tű is tuti a helyére ment?
Mert ha a szimmering rossz volt eddig is, miért csak a karbi pucolása után jelentkezett a hiba?
Miket (ha egyáltalán) cseréltél a karbiban? Szivató is jól zár? Onnan sem kaphat falsot? (a 250-es karbiját nem ismerem ugyan, de szerintem a BVF-ek mind "ugyan olyanok"- ha nem, javítsatok!!!)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
karika200
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.05.11. 16:23
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: karika200 »

Hát, megnéztem a súbert egyébként, nem csak hallgattam, és "sajnos" az a helyén van. Azért sajnos mert reméltem én is, hogy ennyivel megúszom. A karburátor minden kis zeg-zugát áttúrtuk már és mi is végig néztünk ilyen bóvden csavarodást meg alapjárat csavart és társait. A tömítések is jók mindenhol, mindenhol jól illeszkedik. Kicsit azért félek, hogy nem a bal oldali szimering lesz... :| Köszönöm a tanácsokat!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

csdani írta:Hello!

De ha eddig nem pörgött fel, akkor egy karbipucolástól nem lehet szimmeringes, szerintem
A bovdenfeszességet ellenőrizném a kuplung lekapása előtt, eléggé el tud menni a feszesség egy lecsavaráskor, ha nem volt jól megfeszítve. Lazítsd ki rendesen, aztán próba. A bovden megtekeredése is csinálhat ilyet, nekem már volt ilyen. Az alapjárati csavart kitekerted pucoláskor? Lehet hogy túlságosan becsavartad összerakáskor.
Ahol a karbi a szívótorokba csatlakozik, az is lehet ludas. Nekem sok falsot talán még nem szív, de már elég nehezen megy be, inkább 2emberes meló. De idén rendbehozom, hogy vmi karbiközdarabbal teljesen zárjon

Bocs, ha kicsit off volt, de ezeket egyszerűbb ellenőrizni, mint a kuplungot lekapni, egyebek
Mily igaz! =D> A karbinál lesz a bibi.
Nem megy le a suber az aljáig!


"Köszi a tippet. Majdnem talált A súber nem csúszott le teljesen, és ezért pörgött annyira. Most azt hiszem jó lesz, mert hallom, hogy lekoppan, csak a levegő meg alapjárat csavarokat kell beállítanom és menni fog szerintem"


Ne halld hogy lekoppan hanem lásd!
Rakd össze a karbit gázbovdenestől,mindenestől,de még előtte mielőtt a szivócsonkhoz csatlakoztatnád!
Ha rajt van a gázbovden is akkor alapjárat állásban ha belenézel hátulról a légszűrő felől,egy szinte teljesen elzárt torkot kell látnod.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Hello!

De ha eddig nem pörgött fel, akkor egy karbipucolástól nem lehet szimmeringes, szerintem
A bovdenfeszességet ellenőrizném a kuplung lekapása előtt, eléggé el tud menni a feszesség egy lecsavaráskor, ha nem volt jól megfeszítve. Lazítsd ki rendesen, aztán próba. A bovden megtekeredése is csinálhat ilyet, nekem már volt ilyen. Az alapjárati csavart kitekerted pucoláskor? Lehet hogy túlságosan becsavartad összerakáskor.
Ahol a karbi a szívótorokba csatlakozik, az is lehet ludas. Nekem sok falsot talán még nem szív, de már elég nehezen megy be, inkább 2emberes meló. De idén rendbehozom, hogy vmi karbiközdarabbal teljesen zárjon

Bocs, ha kicsit off volt, de ezeket egyszerűbb ellenőrizni, mint a kuplungot lekapni, egyebek
Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Weedow »

Itt egy ötlet a tank belsejére, igaz én még nempróbáltam de jó lehet, az alábbi linken minden le van írva.
http://simson.hu/index.php?mit1=cikkek& ... t=5&alkat=
Szilárd
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.01.03. 19:58
MZ-d típusa: ETZ-250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szilárd »

Tanktisztitásra én a kővetkezőt tom ajánlani 1-2-liter benzin+10-15-db 6-os anya és jol őssze rázod minden oldalra hadd dolgozzanak az anyák :D (persze előtte le engeded a benne lévő benzint)
karika200
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.05.11. 16:23
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: karika200 »

Üdv!

Nos... megnéztem a jobb oldali szimeringet... és a helyén van(Bár közbe észrevettem, hogy a gyujtásom beázhat bármikor, mert néhány szigetelés kipotyogott a helyéről)... Akkor vélhetőleg a bal oldali lesz a ludas, azt meg majd 5-e után nézzük meg egyik ismerősömmel, aki ért hozzá.. Én annyira nem értek hozzá, h piszkáljam a kuplungot meg a többi mindent... Majd beszámolok a fejleményekről...
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Sziasztok!

Most kezdtem a motorom felújításába és egy tankkal kapcsolatos kérdésem lenne.
Kiszedtem a benzincsapot és tele volt alul trutyival. Aztán belenéztem a tankba és van benne némi rozsda, gondolom ami alul összegyúlt az is az volt.
Hogy lehet rozsdátlanítani a tankot belülről, ill megakadályozni, hogy tovább rozsdásodjon?

Köszi a segítséget!
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: balintmz »

mi probáltunk már olyat is hogy 2 tömitést :D (van pár tartálytetö :D ) Van még olyan tetö is aminek olyan sokágu csillag alakja van. arrol tudom hogy jol zárnak csak nem lehet olyat szerezni. megnézzük még hogy a fülekkel mit lehet tenni. ez jo ötletnek tünik. Köszi a segitséget. Majd megirom hogy mire jutottunk. Ha esetleg van vkinek olyan csillag tetöje elado szolhat, és az ötleteket is szivesen fogadom. Köszönöm, Bálint
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

balintmz írta:hello. az egyik haveromnak etz 251 ese van. az a gond hogy nem zár a tartálytetö. Vett olyan cromosat kettöt is meg sima feketét is. Nincs vmi ötletetek hogy mit lehetne tenni? köszi Bálint
Ha a zárhatóról van szó...

Én úgy oldottam meg, hogy az eredeti ddr-es tömítést raktam bele (1), és a két kis nyelvet egy kalapáccsal beljebb hajlítottam. Bika erősen zár (a zárás erősségét a nyelv tanksapkához viszonyított helyzete határozza meg), és sehol nem folyik.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

balintmz írta:hello. az egyik haveromnak etz 251 ese van. az a gond hogy nem zár a tartálytetö. Vett olyan cromosat kettöt is meg sima feketét is. Nincs vmi ötletetek hogy mit lehetne tenni? köszi Bálint
Hali!

A krómozott cuccal bármit tehetsz az mindig ereszteni fog...
Ha belenézel lehet látni hogy úgy van belepréselve a zár-szerkezet, hogy hullámosan illeszkedik. Szóval amikor középen felcsapódik a benya akkor az oldalt ki tud folyni.
Én a kicsin úgy oldottam meg, hogy egy zokninak levágtam a gumis felső részét, és azt ráhúztam a tank betöltő nyílására.
Ami kijön azt felszívja, utána megy úgyis elpárolog.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

kringeritből vagy benzinálló gumiból vágjatok bele plusz még egy tömítést :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: balintmz »

hello. az egyik haveromnak etz 251 ese van. az a gond hogy nem zár a tartálytetö. Vett olyan cromosat kettöt is meg sima feketét is. Nincs vmi ötletetek hogy mit lehetne tenni? köszi Bálint
karika200
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.05.11. 16:23
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: karika200 »

Hmm, holnap megnézzük, aztán mesélek, hogy mire jutottunk... Remélem mostmár megoldódik a probléma :) Köszi az ötletet;]
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Akkor nézd meg a generátor alatti szimmeringet, ott tud ilyen mértékben szívni, a másik oldalihoz nem kevés bontás kell.

Vagy a másik hogy a főtengely totál kivan és elnyomja a szimmeringet. Nekem kis simson motoros fűnyíróban volt ilyen, kézzel lefogtam a karbit, mégis pörgött. A főtengelyben volt vagy fél centi, és szemmel látható rést nyomott a szimmeringen amikor körbefordult.

Hát reméljük neked nem ez a gond, hanem csak tök halott valamelyik oldali szimmering.
karika200
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.05.11. 16:23
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: karika200 »

Köszönöm a tippeket mindkettőtöknek! Nos.. A keverék csavart kiszedtem teljesen, a levegőcsavart betekertem, de a motor beindult, sőt, pörgött elég rendesen... A súber biztosan lemegy az aljára, ellenőriztem már, az tuti jó. Most egyre biztosabb vagyok, hogy valahol fals levegőt szív. A tömitések elméletileg mindenhol a helyükön vannak és jók. Igazából már lövésem sincs, hogy hol szívhat fals levegőt, mert az összes illesztésem jó szerintem, mind passzol, ahogy eddig is... Vagy, hát ahogy a példa mutatja mégsem..:) Veszek holnap egy tömítés szettet és kicserélem az úszóháznál meg a hengernél lévő tömítést azthiszem.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 39 vendég