Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: misi »

Hmm... hát a súber a problémának csak egy része szerintem, mert továbbra is pörög :\ De amint ráhúzom a szivatót teljesen normális fordulatra beáll a motor. Olyan mintha kevés benzint kapna. Egyszerűen már lövésem sincs. Nálam kicsit jobban hozzáértő is nézegette és lövésünk sincs, hogy mi lehet a baj. A benzinszint jó, a súber lecsúszik ahogy kell, fals levegőt nem szív sehol... De mégis pörög a motor ész nélkül, ha meg ráhúzzuk a szivatót akkor teljesen normális alapjáratot produkál... A karbi takarítás előtt semmi baja nem volt, mármint ilyen túlpörgés tekintetben... Ötlet?:\

Köszi, karika200

A suber biztos vissza megy teljessen? Vagy a subertunn a biztosito lemez jolvan rádugva? Szerelt le a karbit és ugy nézd meg hogy vissza megy e a suber gáz elengedés után.Szerintem a subered nem megy vissza aleirtak alapján.
udv:misi
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Vedd ki a keverékcsavart (ami átlósan felfele áll), így le van fojtva teljesen a levegő útja. Ha ilyenkor is pörög (vagy akár ilyenkor is jár a motor, nem kéne neki), akkor tutibiztos hogy falsot szív valahol, pl a szimmeringnél.

Második körben zárd el teljesen a levegőcsavart (full be), és kivett keverékcsavarral próbáld meg elindítani. Na ilyenkor már egy köbcenti levegőnek se szabad átmenni a karbin, ha ilyen állapotban a motor tartósan jár, az elég érdekes dolog, mert benzint ugyan szív (jó sokat méghozzá), de levegő csak és kizárólag fals helyeken tud bejutni.

Harmadik körben kivett keverékcsavarral vedd le a karbit, és nézz bele a levegő felőli oldalon. Ha a legkisebb fényt is látod (azaz a súber alja nem ül fel a karbira), az rossz és valamit takarítanod kell. Nézd meg azt is, hogy a súber nem lötyög e a házban (pl megrázod a karbit és csilingel, de nem az úszó csinálja, ezt azért lehet hallani). Ehhez a súberrugót talán ki is érdemes venni, hogy az illesztést rendesen megfigyeld.

Amúgy meg nekem is volt ilyenem, és nagyon prózai volt a megoldás: a súbert fordítva raktam be, ezért nagyon hamar felült (egyik oldalon nem megy végig a vájat a súberen ugye), és pörgött mint a veszett egér. A szivató meg simán befullasztja olyan kis fordulatra amiről azt hiszed h alapjárat. A fenti 3 lépés végigkövetésével ez kiküszöbölhető.

Ha a súber jól felül, nem lötyög, és full elzárva a motor mégis jár, akkor: szívócsonk elöl hátul, hengertalp, hengerfej, szimmeringek (mind2), gyertyamenet, forgattyúsház közepe (blokk közép), itt szívhat elméletileg fals levegőt. Az ellenőrzés sorrendje fakultatív :D , de tanácsos lecserélni a tömítéseket, és meghúzni a tőcsavarokat és a szívócsonk 2 csavarját első körben és megnézni nincs e valami sérülés ahol mehet be a levegő.
karika200
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.05.11. 16:23
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: karika200 »

Hmm... hát a súber a problémának csak egy része szerintem, mert továbbra is pörög :\ De amint ráhúzom a szivatót teljesen normális fordulatra beáll a motor. Olyan mintha kevés benzint kapna. Egyszerűen már lövésem sincs. Nálam kicsit jobban hozzáértő is nézegette és lövésünk sincs, hogy mi lehet a baj. A benzinszint jó, a súber lecsúszik ahogy kell, fals levegőt nem szív sehol... De mégis pörög a motor ész nélkül, ha meg ráhúzzuk a szivatót akkor teljesen normális alapjáratot produkál... A karbi takarítás előtt semmi baja nem volt, mármint ilyen túlpörgés tekintetben... Ötlet?:\

Köszi, karika200
karika200
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.05.11. 16:23
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: karika200 »

bambi írta: Először nézd meg hogy a súber megvezető pöcök nem e csúszott ki,a helyéről,és ha igen akkor elfordul a súber és felpöröghet a notor. A másik,miivel hogy a pucolás előtt nem produkált ilyen jelenséget,esetleg a szívócsonknál fals levegőt sziv szerintem.Ha ez lenne akkor le kell venni a karbit megint,megnézni,hogy a szorító bevágásnál nincs e repedés.Ha nincs,bármilyen tömítő pasztával vékonyan kend be ott ahol a karbi becsúszik a csonkba,és úgy húzd meg a csavarokat.utána teszt.ha nem reagál akkor tovább gondolkodunk.
Köszi a tippet. Majdnem talált :) A súber nem csúszott le teljesen, és ezért pörgött annyira. Most azt hiszem jó lesz, mert hallom, hogy lekoppan, csak a levegő meg alapjárat csavarokat kell beállítanom és menni fog szerintem :)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

karika200 írta:Üdv!

Van egy kis gondom az ETZ 250-em alapjáratával. Pár napja esőben mentem vele, és vizet kapott a karburátor. Pufogott, durrogott össze-vissza de mióta kipucoltam a karbit jónak tűnik... Egyetlen bajom most vele, hogy ha berúgom a motort, akkor marha nagy fordulatra felpörög. Se a benzinszintet nem állítottam el takarításnál, se az alapjárati csavart. Inkább olyan mintha nyélgázon lenne... A gáz bovdenre gyanakszok, de már állítgattam annak is a feszességén de semmit nem javított. Valamiért marha sok benzint kap a motor, de már tippem sincs, hogy hol lenne érdemes keresni a hibát... Akinek van tippje, hogy mit nézzek meg, vagy mit fotózzak az mondja bátran ;]Köszi, karika200
Először nézd meg hogy a súber megvezető pöcök nem e csúszott ki,a helyéről,és ha igen akkor elfordul a súber és felpöröghet a notor. A másik,miivel hogy a pucolás előtt nem produkált ilyen jelenséget,esetleg a szívócsonknál fals levegőt sziv szerintem.Ha ez lenne akkor le kell venni a karbit megint,megnézni,hogy a szorító bevágásnál nincs e repedés.Ha nincs,bármilyen tömítő pasztával vékonyan kend be ott ahol a karbi becsúszik a csonkba,és úgy húzd meg a csavarokat.utána teszt.ha nem reagál akkor tovább gondolkodunk.
karika200
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.05.11. 16:23
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: karika200 »

Üdv!

Van egy kis gondom az ETZ 250-em alapjáratával. Pár napja esőben mentem vele, és vizet kapott a karburátor. Pufogott, durrogott össze-vissza de mióta kipucoltam a karbit jónak tűnik... Egyetlen bajom most vele, hogy ha berúgom a motort, akkor marha nagy fordulatra felpörög. Se a benzinszintet nem állítottam el takarításnál, se az alapjárati csavart. Inkább olyan mintha nyélgázon lenne... A gáz bovdenre gyanakszok, de már állítgattam annak is a feszességén de semmit nem javított. Valamiért marha sok benzint kap a motor, de már tippem sincs, hogy hol lenne érdemes keresni a hibát... Akinek van tippje, hogy mit nézzek meg, vagy mit fotózzak az mondja bátran ;]

Köszi, karika200
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Sima szellőző furat, csak mondta Bambi rakjak rá egy csövet. :)
A másik oldalán van az alapjárat és keverékállító csavar.
Alkalmi vételként 6 ezer forintért jutottam hozzá. 8)
Elvileg egy 125-ös Cagiva Miton volt. De szerintem nem a gyárija, mert volt esztergálva a szívótorokba bemenő fele.
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Hello!

A PHBE 32 HD-n az oldalán is vannak levegőfúvókák? Ahol cső van, ott fúvóka van, vagy csak sima levegőzőfurat?
A keverékállító van a szóvótorok-csavarapa fejével egy magasságban?
Mennyiért sikerült hozzájutni ehhez? láttam 21 ért új 30 PHBH-t + postaktg, Mikuni TM 30-at 29,7+postaktg
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Szerintem 3 fúvókája van.
Esztergálni kellett a karburátorból ahol csatlakozik a szívótorokhoz, és a szívótorokban is kellett kicsit reszelni. A légszűrőt sem volt olyan egyszerű összehozni.
Van rajta levegő és keverékállító is.

A többi kérdésedre nem tudok válaszolni, nem vagyok szerelő :)

itt egy kép:

Kép
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

A PHBE 32 HD-nek hány fúvókája van, és van-e keverékállítója?
Az alapjáratnál a tolattyú teljesen lezárja a torkot?
Mennyire illik az eredeti torkokhoz?
Milyen a részterhelési tartománya?
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

PHBE 32 HD

140-es főfúvókával 8 decivel kevesebbet eszik, mint a BVF-fel, jobb az alapjárat.
Teljesítményben változást nem nagyon vettem észre.
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Hello!

Egész pontosan melyik fajta?
Mennyi a fogyasztás, mennyivel megy jobban?
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Grafuré 34-es volt.
Nekem 32-es van és tökéletesen üzemel.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Üdv! Próbálkoztunk, visszaolvasol, rákeresel és kapsz egy rakat infót!
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Szevasztok!

Érdeklődök, hogy közületek valaki próbálkozott már BING, vagy Mikuni karbit tenni a BVF helyett?
Nekem a 251-esen csatos van jelenleg
A Dellortóról letettem Grafur óta, habár az csak 28-as volt
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Én jó vastagszőrű ecsettel szoktam, az is bőven kiviszi a cumót, és nem bővíti feleslegesen a fúvit
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Dénes írta:A szerelési könyv azt írja, hogy dróttal, tűvel ne piszkáljunk fúvókát, ki kell fúvatni ha koszos. Ultradermes vízben én nem áztatnám, az ultradermben csomó ilyen vízzel nem legyedő szilárd súrolóanyag van, ami megint csak eltömítheti, meg ki tudja mit csinál a rézzel.
Pont most olvastam...:)
nagyon lágy "alusörte,,? :-k 1 szál. Kitoszkodni a gumanót :-k ...áá, fújd, ha nem, akkor sörte :D
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: E.István »

Hali!
125-ös ETZ 22-es karbiját cseréltem le
150-es ETZ 24-es karbijára.
Most raktam rá a 150-es hengert és azt olvastam,hogy a 24-es
karbi az igazi a 150-es hengerhez!
Üdv!
"Szép időt,széles utat!"
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

A szerelési könyv azt írja, hogy dróttal, tűvel ne piszkáljunk fúvókát, ki kell fúvatni ha koszos. Ultradermes vízben én nem áztatnám, az ultradermben csomó ilyen vízzel nem legyedő szilárd súrolóanyag van, ami megint csak eltömítheti, meg ki tudja mit csinál a rézzel.
Pont most olvastam...:)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

nekem ugyanez volt tegnap 1 hónap állás után, gombostűvel kellett kipiszkálnom az alapjárati fúvókát 1 órás ultra-dermes vízben áztatás után :evil: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerintem nézd meg az alapjárati fúvókát. Lehet el van tömődve, vagy alapból túl kicsi. Esetleg az úszószint is kevés lehet. Meg persze lehet rosszul van beállítva az alapjárat. Leginkább a melléklevegő csavarra gondolok.

Milyen karbit cseréltél milyenre?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: E.István »

Hali!
Segítségre lenne szükségem!
Helyzet a következő:karburátor csere után a kis ETZ-nek nincs alapjárata.
Szívatóval elindul és jár is szépen de ha vissza állítom a szívatót
alaphelyzetbe-le is áll.
Mi lehet ennek az oka?

Segítséget előre is köszönöm!

Üdv!!
"Szép időt,széles utat!"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

MZCs írta:Ezek után én félve írom le ami velem történt. Meg leszek kövezve, hogy barbár vagyok.
Szóval nekem egyszer legalább 4 évet állt a motor a garázsban. Maradt benne kb 2-3 liter benzin. Aminek még száz valemennyi forint volt litere. :roll:
Ezzel a benzin mennyiséggel elindultam az üzemanyag töltő állomásra és lazán "felültankoltam".
A motor különösebben nem füstölt.
Ezen eset után még évekig használtam az ETZ-t, karburátor stb bontás nélkül.
A kivétel erősíti............... :D
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

Na most akkor:
Arró van szó,hogy a mi kis müzünk ugyebár NEM LÁNCFŰRÉSZ,vagy hasonló idegbeteg fordulatú 2T szerkentyű,így kit zavar az,ha tavaszra néhány oktán eltűnik he?
Az viszont tény,hogy a láncfűrész -adalékkal kevert benyának igenis VAN lejárta.
Ez 1 (egy) hónap,munkaszüneti napokkal együtt.
Tehát "kúti benyával" tavasszal is jó motorozni,feltéve,hogy nem -20-ban állt végig a gép
(tehát fagypont fölött) a paraffin-kiválása miatt-ami összvisz annyi gondot okoz,hogy szétfagy a vízzsákod,szűrővel együtt,vagy a szűrőd lesz olyan,mintha gyertyába mártották volna.
Na azt kipuculni bosszantó.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
Avatar
MZCs
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 811
Csatlakozott: 2009.10.04. 11:04
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Budapest - Füzesgyarmat
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MZCs »

Ezek után én félve írom le ami velem történt. Meg leszek kövezve, hogy barbár vagyok.
Szóval nekem egyszer legalább 4 évet állt a motor a garázsban. Maradt benne kb 2-3 liter benzin. Aminek még száz valemennyi forint volt litere. :roll:
Ezzel a benzin mennyiséggel elindultam az üzemanyag töltő állomásra és lazán "felültankoltam".
A motor különösebben nem füstölt.
Ezen eset után még évekig használtam az ETZ-t, karburátor stb bontás nélkül.
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nfefe »

A benzin tényleg megromlik egy idő után. De ez az idő gondolom attól is függ, hogy milyen adalékokat raknak bele stb.

Volt szerencsém hígítóra hasonlító benzinhez is. A szaga legalábbis olyan volt. Ez még így szép és jó. Leengedés után új benzint bele. De hoppá :o A régiből még lett valami ragacsos trutyi, ami a fúvókákban meg itt ott a karbiban szépen lerakódott...
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

z25z írta:
sunbim írta: és nem számít hogy több oktánt csökken a minősége az üzemanyag a kb.4hónap állás alatt, bár engem ez nem érint, mert folyamatosan frissül.

na most kikerekedett a szemem....ez valoban igy van? allastol csokken? hogy? akkor veszek egy kanna 95 ost kiteszem a kamraba es meglesz fel ev mulva a gyarilag ajanlott 86 osom?
Énis azt hittem hogy hülyítenek a szerelő kollegák, megromlik :lol: ,ilyet, de szag alapján is mikor beröccentettem az MZ-t, kb.1 év állás után, egésszen érdekes folt a füst bukéja :? alig indult be,
A tankba szagolva pedig olyan petróleum szerű szagot éreztem, ami kb harmadig volt keverékkel. Biztosan bomlanak, oxidálódnak a szénhidrogén láncok 8-[ oktán, cetán vagy valamik :lol:
Alternativ +oldás, feltölteni a tankot nemesgázzal :mrgreen:

"veszek egy kanna 95 ost kiteszem a kamraba es meglesz fel ev mulva a gyarilag ajanlott 86 osom? ,,
Lehet hogy meglesz tavaszra,viszont 1 kis ólmot is kell bele ,,reszelned" ,akkor lesz az igazi :lol:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

csikin írta:Ezért keresgélek mostanában ólom-tetraklorid otthoni gyártási leírást :twisted: :twisted: :twisted:
A metil-tercier-butil-éter már nem is jó? Elvégre ez az oktánszám növelő. Aki az elvizesedéstől fél az tegyen a tnakba egy kevés metilalkoholt, ami elegyedik a vízzel, és még vizesen is elég. Csökkenti a víz viszkozitását is, így átmegy a fúvókán. Elég 1deciliter is. :roll:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

És ha lezárjátok a tanksapka szellőzőjét?
Én meg szoktam lötyögtetni:)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Én meg leengedtem belőle az összeset és kész! Nem különösebben érdekel! Elmult 6 évben bevált! :twisted:
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

én rakok bele ólompótlót :D :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

én meg inkább nem mérgezem a levegőt ólommal :evil:
mindegyik motorom ami hozzám került volt egy kis rozsda a tankjukban.
ezt RO-55-ös rozsdamaróval + üvegszilánkkal 10 perc alatt megoldottam 8)
télire sem kell teletankolnom, mert akkor sem rozsdált még be 3 év alatt 1x sem :P :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Ezért keresgélek mostanában ólom-tetraklorid otthoni gyártási leírást :twisted: :twisted: :twisted:
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! Mióta az ólomcuccost betiltották, valami alkohollal emelik az oktánszámot. Az pedig párolog, tudom a benzin is. Sőt, hogy szebb legyen magához vonzza a vizet. Esetleg elbomlik és akkor is lesz víz. Így a teli tank akár káros is lehet. De van benne olaj, sőt, ha néha megmozgatod a gépet, akkor ez lelassul.
T
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

sunbim írta: és nem számít hogy több oktánt csökken a minősége az üzemanyag a kb.4hónap állás alatt, bár engem ez nem érint, mert folyamatosan frissül.

na most kikerekedett a szemem....ez valoban igy van? allastol csokken? hogy? akkor veszek egy kanna 95 ost kiteszem a kamraba es meglesz fel ev mulva a gyarilag ajanlott 86 osom?
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Sunbim!! Ez már jobban hangzik mint a teletank.
Valószínűleg nem tudnám belőle kimotorozni tavasszal a benzint, mert a polcon lesz még egy darabig. :(
A gázolajra azért gondoltam, mert az nem romlik meg, el tudom használni utána is, és van házhozszállítás. :D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Forrest írta:Hogy tárolnátok egy belülről rozsdamentes tankot? Én gázolajjal gondoltam felönteni, de hátha tudtok olcsóbb megoldás is, mert az ETS tank nem kicsi (22-23 liter??).
:shock: Új széria? Diesel ETS? \:D/
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Rozsda mentes, vagy rozsdamentes acélból? :-k
Teljesen szaxerű,és pénzt nem kímélő a TELE tank!
Kinek +ér közel 5rugót hogy makulátlanul tiszta rozsdamentes tankot találjanak tavasszal a gépen, és nem számít hogy több oktánt csökken a minősége az üzemanyag a kb.4hónap állás alatt, bár engem ez nem érint, mert folyamatosan frissül.
Ha, éérted mire gondolok :smt023

Löbityköld ki 1 kicsit 2Tolajjal :smt029
,a felesleget vissza a flakonba! Olajhártya a tankfalon! Óccsó, 6ásos. :smt002 Zsír! :smt023
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dodi »

Forrest írta:Hogy tárolnátok egy belülről rozsdamentes tankot? Én gázolajjal gondoltam felönteni, de hátha tudtok olcsóbb megoldás is, mert az ETS tank nem kicsi (22-23 liter??).
Természetesen tankold tele télire.De ne gázolajjal vazzz. =;
Trophy 250 UIT-200
Avatar
MZCs
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 811
Csatlakozott: 2009.10.04. 11:04
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Budapest - Füzesgyarmat
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MZCs »

kobraCode írta: Télire mindig teletankolnom, tavasszal meg első dolgom hogy azt a tank benzint elmotorozom :lol:
Jahhh ....
Akinek telik egy tank benzinre :lol: :lol: :lol:
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

kobraCode írta:Nem romlik az meg. Télire mindig teletankolnom, tavasszal meg első dolgom hogy azt a tank benzint elmotorozom :lol:
ugyanez teletankolom és tavasszal telitankal indulok bár nekem csak 12 liter :mrgreen:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Forrest írta:
nfefe írta:Benzin? :)
Megromlik szerintem.
Durván 10 évet állt a Simsonom is. Ami volt benne benzin azzal szépen elindult. Igaz füstölt, de ment úgy ahogy illik. A Trophymat sajnos nem tankolták tele, mielőtt elrakták pihenni :(
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Nem romlik az meg. Télire mindig teletankolnom, tavasszal meg első dolgom hogy azt a tank benzint elmotorozom :lol:
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Forrest »

nfefe írta:Benzin? :)
Megromlik szerintem.
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Forrest írta:Hogy tárolnátok egy belülről rozsdamentes tankot? Én gázolajjal gondoltam felönteni, de hátha tudtok olcsóbb megoldás is, mert az ETS tank nem kicsi (22-23 liter??).
Benzin? :)
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Hogy tárolnátok egy belülről rozsdamentes tankot? Én gázolajjal gondoltam felönteni, de hátha tudtok olcsóbb megoldás is, mert az ETS tank nem kicsi (22-23 liter??).
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

Köszönöm a tanácsokat holnap ellenőrzöm a dolgokat rajt, és majd írok mi lesz. Amugy hidegen nincs alapjárat megáll pár perc melegités után elpöfög magasabb fordulaton, amikor meghoztuk múlt hónapba akkor még ennyire nem volt vészes, akkor visszament a fordulat azért , de akkor sem volt az igazi... Köszi Üdv!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Ja fals. Ezeket még ellenőrizhetnéd:
Szívócső talptömítések rendben vannak? Karburátor szívócső csatlakozásnál nem ,,párásodik"? A karburátor tetején a nagy alumínium hollander nem lötyög,meg van húzva rendesen? A kormányt jobbra v. ballra fordítva is ugyanolyan magas az alapjárat, nem feszül valahol a gázbowden? Gyújtásoldali szimeringnél van olajfojás?
Ha ezekre a helyekre odaspriccelsz egy kis benzint,féktisztítót, járás közben, és ha változik az alapjárat akkor azon a helyen van a fals.
Hogy keletkezett ez a tünet, 1xcsak lett,vagy fokozatosan romlott?
Gázfröccs előt milyen az alapjárat? Hidegen is melegen is ilyen?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Ha szivató nem tömít, akkor inkább fulladna. Fals levegő az esélyes.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Lackó!

Én is gyújtásoldali szimmeringre gondolok. Magyarázza mindkét problémát.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 54 vendég