Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Jeami
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest és környéke

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Jeami »

Sziasztok!
Ma bosszantó dologra lettem figyelmes: Hetek óta áll a gép leponyvázva a garázsban és az utóbbi pár napban feltűnt hogy mintha erősebb benzinszag lenne körülötte. Felhajtottam a ponyvát és azt láttam hogy a karbi úszóház alján? lévő fúvokából lassan csepeg a benzin..A karbi oldalába a 30N2-5 szám van ütve de ezt a karbit nem ismerem, a simon nem ilyen van, ilyet még nem szedtem szét. Mi ez a fúvóka az alján és miért folyik? :shock:


Kép

Kép
Motor, őrület
Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kázmér »

Chaten vagyok, de nem látlak...

Ok, akkor majd máskor...
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Kázmér írta:Cső...

Az aláírásommal pedig maximálisan egyet értek. Mz-n tanultam meg motorozni, évekig csakis azzal mászkáltam. Imádom ezeket az öreg járgányokat

Ellenben:

1. Fehérváron "lakok", Szegedre pedig egyetemre járok. Amíg egy katonaszállón laktam Szegeden volt neki garázsa. Most nem tudok keríteni neki, az utcára meg nem fogom kitenni. Ezért "csak" Fehérváron áll. Sokszor 2-3 hétig haza se nézek...így nem nagyon van haszna. Ha tudok keríteni valami garázst, akkor...

2. Megjártam jópárszor a Szeged-Fehérvár utat oda-vissza vele és egy 150-es kicsi egy ekkora túrához. Oké, ki lehet bírni, de egy 250-es azért alkalmasabb lenne a feladatra szerintem. Eredetileg ezért vettem a vasat, a városban ingyen közlekedek a bérlettel...

3. Minekután csóró egyetemista vagyok, nincs lóvém még egy gépet venni csak úgy. Így eladósorba kerül a mostani és ha találok olyan 250-est amit érdemesnek tartok megvenni, akkor lecsapok rá.

Remélem így már érthető a dolog... :oops:
Csevegőben válaszolok. ;)
Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kázmér »

Cső...

Az aláírásommal pedig maximálisan egyet értek. Mz-n tanultam meg motorozni, évek óta csakis azzal mászkálok. Imádom ezeket az öreg járgányokat. És még szerelni is megtanultam őket időközben :roll:

Ellenben:

1. Fehérváron "lakok", Szegedre pedig egyetemre járok. Amíg egy katonaszállón laktam Szegeden volt neki garázsa. Most nem tudok keríteni neki, az utcára meg nem fogom kitenni. Ezért "csak" Fehérváron áll. Sokszor 2-3 hétig haza se nézek...így nem nagyon van haszna. Ha tudok keríteni valami garázst, akkor...

2. Megjártam jópárszor a Szeged-Fehérvár utat oda-vissza vele és egy 150-es kicsi egy ekkora túrához. Oké, ki lehet bírni, de egy 250-es azért alkalmasabb lenne a feladatra szerintem. Eredetileg ezért vettem a vasat az egyetem és a suli között ingázni, a városban pedig ingyen közlekedek a bérlettel...

3. Minekután csóró egyetemista vagyok, nincs lóvém még egy gépet venni csak úgy. Így eladósorba kerül a mostani és ha találok garázst és egy olyan 250-est amit érdemesnek tartok megvenni, akkor lecsapok rá.

Remélem így már érthető a dolog... :oops:

Visszatérve anno 100-ért vettem a mocit, ezért kérdezem, hogy a 85-90 az reális? Annyiért szerintetek eladható? 4 éve vettem a vasat, első motorom. Meg van rendesen becsülve, tehát nem lepusztult gépről beszélek.
A hozzászólást 5 alkalommal szerkesztették, utoljára Kázmér 2009.11.01. 22:42-kor.
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Kázmér írta:Hali!

Fúvókák kicserélve, a tű pedig rendben van.

Amikor felraktam a karbit egy tesztre, a hidegindító berendezés nem volt bekötve.

Ezért valószínűnek tartom, hogy ott a galiba.

A baj csak az, hogy legközelebb jövőhét péntek-szombat környékén jutok a gépem közelébe (messze lakok az egyetemtől).

Ezért is tervezem, hogy megcsinálom a járgányt pöpecre és eladom. kb. 180-190 km-re lakok az egyetemtől, ahol felesleges a moci, mert ingyen közlekedek a városban.

Annak, meg hogy hétvégénte 1x, max. 2x menjek vele semmi értelme fenntartani.

Úgyhogy köszi a tippet, megcsinálom a gépet és reális áron meg lesz hírdetve.

Apropó egy 150-es Etz-nek mennyi a reális ára? 85-90 az korrekt?
OFF: Az aláírásod nem nagyon egyeztethető össze ezzel az előző hozzászólásoddal, de Te tudod...
Az biztos, hogy ha nincs rá nagyon komoly okod, jobban jársz, ha megtartod a mocit. ;)
Motor nélkül nem lehet ugyebár motorozni! :twisted:
Nem olyan sok egy ETZ fenntartása, hogy ne érje meg "csak úgy" tartani, s ha kedved támad egy jót motorozni.
Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kázmér »

Hali!

Fúvókák kicserélve, a tű pedig rendben van.

Amikor felraktam a karbit egy tesztre, a hidegindító berendezés nem volt bekötve.

Ezért valószínűnek tartom, hogy ott a galiba.

A baj csak az, hogy legközelebb jövőhét péntek-szombat környékén jutok a gépem közelébe (messze lakok az egyetemtől).

Ezért is tervezem, hogy megcsinálom a járgányt pöpecre és eladom. kb. 180-190 km-re lakok az egyetemtől, ahol felesleges a moci, mert ingyen közlekedek a városban.

Annak, meg hogy hétvégénte 1x, max. 2x menjek vele semmi értelme fenntartani.

Úgyhogy köszi a tippet, megcsinálom a gépet és reális áron meg lesz hírdetve.

Apropó egy 150-es Etz-nek mennyi a reális ára? 85-90 az korrekt?
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

kázmér,

fúvókák, tű mennyire kopottak?
végül egy nagy okosság: http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132 :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kuti »

Kázmér írta:..... ha megállok és visszaesik a fordulatszám, egyszerűen leáll....
Hello! A szívatónak a bovdene rendesen a helyére esik karbinál? Nincs fennakadva?
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kázmér »

Sziasztok!

Az a bajom, hogy a motoromnak nem tudok alapjáratot állítani. Kiszedtem a karburátort, kipucoltam és egy javító kittel felújítottam, majd a helyére visszaraktam.

Amikor először a helyére tettem, akkor még nem volt kereke se a járgánynak (egyéb javítási munkák), és simán beindítottam, ott helyben pöfögött semmi baja nem volt.

Ma beindítanám, erre nem indul. Vagy egy órát szórakoztam, de sehogy se lett alapjárat.
Ha húzom neki, akkor minden fasza. Fel is ültem rá, mentem vele. Menetközben okés.

Ugyanakkor, ha megállok és visszaesik a fordulatszám, egyszerűen leáll.

Kérdés: Mi a jóistent csináljak? Az alapjárati csavarokkal játszottam már...de sehogy se megy.

Légyszíves segtsetek :|
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

triton írta:Bambi mester,

ilyenre nálad lehet szert tenni? Mennyibe kerül?
És milyen anyagból van?
Olyan vastag kartonból,mint a gyári
150ft
triton
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.09.07. 15:26
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: triton »

Bambi mester,

ilyenre nálad lehet szert tenni? Mennyibe kerül?
És milyen anyagból van?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

triton írta:
conus írta:tessék már idefigyelni. úszóház peremet vékonyan bekened olajjal majd ráteszed kivágandó anyagra ami a alá kemény fadeszkát teszel, majd tapétavágó késsel körbevágod. ahol lemegy a szivatónak a csöve, ott 4 mm-es lyukasztóval vagy 4 mm-es fúróval lyukaszd ki. :mrgreen:
pont így csináltam, csak az a bibi, hogy miután körbevágtam, még igazítani kellett a belső
részén, hogy odapasszoljon a helyére, és eközben elszakadt. De lehet, hogy túl vastag
hozzá a 1,5 mm, vagy egyszerűen csak béna vagyok (de mondom, ez nem klingerit, hanem temafast). amikor papírból vágtam ugyanígy, az nem szakadt el (csak az meg simán átengedi a benzint).

Peti ETZ250 írta:...Próbld meg szelepdekni tömítéssel, az benzin és olajálló vmint hőálló és gumi állagúra köt meg.
Nálam működik.Blokkot is ezzel raktam össze sehol nem folyik az olaj!!!
Peti, a szelepdekni tömítés az micsoda? :-k :oops:
esetleg ilyen tömítés?

Kép
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

ZeerOcooL:
Szóval sokat kap a gép. Szivató dugattyújának gumitömítését nézd meg, tűn állíts, kisebb főfúvóka, új levegőszűrő. Ezek közül valamelyik, vagy több kombinációja megoldja a problémát.
triton
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.09.07. 15:26
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: triton »

conus írta:tessék már idefigyelni. úszóház peremet vékonyan bekened olajjal majd ráteszed kivágandó anyagra ami a alá kemény fadeszkát teszel, majd tapétavágó késsel körbevágod. ahol lemegy a szivatónak a csöve, ott 4 mm-es lyukasztóval vagy 4 mm-es fúróval lyukaszd ki. :mrgreen:
pont így csináltam, csak az a bibi, hogy miután körbevágtam, még igazítani kellett a belső
részén, hogy odapasszoljon a helyére, és eközben elszakadt. De lehet, hogy túl vastag
hozzá a 1,5 mm, vagy egyszerűen csak béna vagyok (de mondom, ez nem klingerit, hanem temafast). amikor papírból vágtam ugyanígy, az nem szakadt el (csak az meg simán átengedi a benzint).

Peti ETZ250 írta:...Próbld meg szelepdekni tömítéssel, az benzin és olajálló vmint hőálló és gumi állagúra köt meg.
Nálam működik.Blokkot is ezzel raktam össze sehol nem folyik az olaj!!!
Peti, a szelepdekni tömítés az micsoda? :-k :oops:
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: misi »

szia!
buvár csövet hosszabitsd meg 10mm és akkor jolessz.
lehet hogy nincs is benne vagy nagyon rövid?
udv:misi
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

üdv!

nincs valakinek elfekvőben egy eredeti etz 250 benzincsap?
sajna nekem valami más van bent, és amikor át kell kapcsolnom tartalékra, akkor már csak kb 5-10 km-t tudok vele menni.
Nem koszos, mert nemrég tisztítottam
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

tessék már idefigyelni. úszóház peremet vékonyan bekened olajjal majd ráteszed kivágandó anyagra ami a alá kemény fadeszkát teszel, majd tapétavágó késsel körbevágod. ahol lemegy a szivatónak a csöve, ott 4 mm-es lyukasztóval vagy 4 mm-es fúróval lyukaszd ki. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Peti ETZ250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Komárom

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Peti ETZ250 »

triton írta:a temafast nem jó úszóháztömítésnek.
több órát eltöltöttem azzal hogy kivágjak egy normálisat,
háromszor próbáltam, de végül mind elszakadt :(
milyen jó is lenne, ha normális alkatrészeket gyártanának...

Úszóháztömítés méreteit sajnos ritkán találják el,én mindíg a nagyobbat fogom ki.
Próbld meg szelepdekni tömítéssel, az benzin és olajálló vmint hőálló és gumi állagúra köt meg.
Nálam működik.Blokkot is ezzel raktam össze sehol nem folyik az olaj!!!
triton
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.09.07. 15:26
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: triton »

a temafast nem jó úszóháztömítésnek.
több órát eltöltöttem azzal hogy kivágjak egy normálisat,
háromszor próbáltam, de végül mind elszakadt :(
milyen jó is lenne, ha normális alkatrészeket gyártanának...
triton
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.09.07. 15:26
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: triton »

Ja, igen, azt el szokta lepni, azt hittem, ezen kívül van még valami extra dolog :)
Nagyon köszi a segítséget!!!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

úgy h az úszóház öntvényében levő kiálló lépcsőt ellepje a benzin ha vízszintesen tartod és rányitod a benzincsapot. de ha jól állítottad be az úszót akkor elvileg ez is jó.
halottak napjakor megnézem h ami van még abból kikerül-e egy úszóház tömítés :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
triton
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.09.07. 15:26
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: triton »

kuti írta:Nekem az úszóháztömítésem az sima utángyártott ilyen gumi. Kb egy éve bírja, 10szer szedtem le kb.
én is megvettem párat belőle, de mind megnyúlt, ahogy benzin érte. aztán amikor a boltosnak elmeséltem, azt mondta, hogy ő is papítrból szokott vágni...

conus, tényleg küldhetnél egy tömítésre valót, ha már úgyis van feleslegben :)
conus írta:... benzinszintre figyeljél az úszóház felrakásakor + az úszó nyitó-záró pozícióját is állítsd be mm pontosan, baromira sokat számít. :mrgreen:
na ezzel meg úgy jártam, hogy vettem új tűszelepet, és adtak hozzá egy tömítést is (korábban nem volt alatta), és azt is beraktam alá. aztán csodálkoztam, hogy fejjel lefelé tartva sehogysem tudtam 27 mm-re állítani az úszószintet. gondoltam, megpróbálom tömítés nélkül. és csoda történt: sikerült.
de ezen kívül hogyan kell még "figyelni a bezinszintre az úszóház felrakásakor"????
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

triton!

hehe most h mondod... hát még talán van egy úszóháztömítésre való darabom, de nem mernék rá megesküdni. viszont jó h feljött a téma, halottak napja előtt megyek haza, akkor benézek a csapágyboltba és megpróbálok még egy ilyen csíkot csapdázni ínséges időkre. egyébként a 1,5 mm még az elmegy kategória. benzinszintre figyeljél az úszóház felrakásakor + az úszó nyitó-záró pozícióját is állítsd be mm pontosan, baromira sokat számít. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kuti »

Nekem az úszóháztömítésem az sima utángyártott ilyen gumi. Kb egy éve bírja, 10szer szedtem le kb.
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
triton
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.09.07. 15:26
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: triton »

na nekem ezt a lehetőséget nem ajánlották fel :)
viszont vettem helyette temafast-ot, azt mondták, hogy az is
hasonló célokat szolgál. remélem, az is jó lesz bele. mondjuk
1mm-es épp nem volt, így 1,5-öset vettem. szerinted az nem lesz túl vastag?
ebből 1 cm X 1 cm került 1 ft-ba.

ha esetleg nem lesz jó, akkor küldhetnél nekem postán egy ilyen 10X40 cm-es "nyesdét"
egységárra visszavezetve :))
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

ja hát igen. nekem is ekörül mondták. de aztán mondtam h nekem csak egy 10cmx10cm-es darab kell és kész. erre hoztak ki "nyesedéket" amiből választhattam így levágtak nekem egy kb 10 cm x 40 cm-es darabot amit egységárra visszavezetve kiszoroztak és pont :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
triton
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.09.07. 15:26
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe

Re:

Hozzászólás Szerző: triton »

conus írta:... úszóháztömítést meg 1mm vastag kringerit-bõl szoktam vágni, csapágyboltban kapható...
conus, te mennyiért szoktad venni? mert én több helyen kérdeztem és a legolcsóbb helyen is 5-6000 ft-ra mondták az 1m X 1m-es táblát. (pontos árat nem tudtak, mert rendelni szokták)
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kuti »

Kistz súbertűről érdeklődnék. Sokan mondták, hogy az utángyártott az nagyon szar. Nekem sikerült vennem olcsón ugyan olyat mint a gyári. Réz színűt, és semmi bajom nem volt vele. Akik panaszkodtak rá, azoknak is réz volt? :roll:
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Segítségeteket szeretném kérni mert már teljesen kész vagyok...

125 TS alapjárat állítás... ha vki tud vmi jó módszert vagy vmit azt nagyon szívesen fogadnám
mert már állítgattuk mindenfele mindenhogyan de csak nem jó :cry: :smt010 :smt013
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv urak!

A kis-ts gázbowdene megegyezik a kis-etz -vel?
Ha nem akkor mi a különbség?

Előre is köszi!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kuti »

Enyémbe 100as van. Nekem jó ez is. Legalább nem eszik sokat :D
Pali írta:Sziasztok!

Van egy ETZ 125 e-m, és azt szeretném megkérdezni tőletek, gyárilag hányas főfúvóka való hozzá. Kinek milyen tapasztalata van, érdemes nagyobb fúvókát tenni bele? Jobban megy úgy?

Üdv.

Pali
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kuti »

Andrá$ írta:mért kb milyen hosszúnak kell lennie?
tartalékon kb 1,5 liter van benne nem? :roll:


Nekem kb 7 cm így emlékezetből, és egy liter. 20-30km. De ez kisETZ. Ha alul szétmegy ez a rúd, akkor eltűnik a tartalékod, vagy egykét decire csökken. Én kb háromszor toltam haza, mire rájöttem mi a baj. :D
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Pali
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2009.09.22. 19:30
MZ-d típusa: ETZ 125e

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Pali »

Sziasztok!

Van egy ETZ 125 e-m, és azt szeretném megkérdezni tőletek, gyárilag hányas főfúvóka való hozzá. Kinek milyen tapasztalata van, érdemes nagyobb fúvókát tenni bele? Jobban megy úgy?

Üdv.

Pali
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

Erre gondoltam,létezik más gyártótól is,az ára kb.ennyi.
Merő lustaságból ajánlom.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Ekecs földim nem tudom erre a cuccra gondolt-e:

http://www.classiccars.hu/index.php?opt ... mitstart=1
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

Vegyél egy Veterán-nevezetű újságot,mindegy melyik számot,na abban a hirdetésekben van egy tank-felújító lötty,az jó,a többi megoldás ideiglenes.Előbb-utóbb kezdheted elölről.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

a rozsdamaró rétegét tök felesleges volt leoldani higítóval, mert az úgy ráköt, h csak víz oldja. jobb lett volna kiszárítani a tankot rozsdamarózás előtt. :-({|= :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
triton
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.09.07. 15:26
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: triton »

conus, köszi a választ!

közben meg is csináltam a tisztítást, csak kicsit máshogy. ro-55-t vettem, 2 litert.
szombaton beleöntöttem az egyiket, megforgattam többször, hogy mindenhol érje,
és benne hagytam. vasárnap kiöntöttem, beleöntöttem a második flakonnal, de én
üvegszilánk helyett egy láncot tettem bele, és úgy forgattam körbe-körbe. aztán
leengedtem, jó mocskos volt. kicsit hagytam száradni, utána hígítót öntöttem
bele és úgy forgattam, hogy a rozsdamaró által képződött réteget leoldja.
holnap kiszárítom, aztán még egy kis benzinnel kimosom.
remélem, hogy így is jó lesz :)
az nem baj, hogy a rozsdamaró előtt nem szárítottam ki a tankot?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

RO-55.
benzint engedd ki, benzincsapot szereld le, tankot szárítsd ki, dugaszold be a kifolyót, majd kesztyűvel 2-3 marék üvegszilánkot tegyél a tankba + fél liter RO 55. tank száját is dugaszold be. jobbra balra mozgatva kell lassan körbeforgatni h mindenhova elérjen.
ha kész akkor ki kell engedni a rozsdamarót, majd kirázni az üvegszilánkot amennyire csak lehet. a maradék ro-55-el jó alaposan kiöblíteni, leengedni, és kitenni a napra hadd száradjon meg. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
triton
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.09.07. 15:26
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: triton »

Sziasztok!

Meg tudnátok mondani, hogy a RO-55, vagy Evipass alkalmasak-e a tank rozsdamentesítésére? Ha igen, melyik a jobb?

Köszi!
borutalp06
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopronkövesd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: borutalp06 »

Én is "háromszázasítani" fogom a mocit,már megvan hozzá a szett.... :D
A fúvókával,tuti,hogy még játszadozni kell majd..... :^o
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

150es? te jó ég nekem 135 el a 300as gép a 2. tűállásban már sokat kap... Kíváncsi vagyok hogy mehet, hogy pöröghet és milyen lehet a hangja :twisted:

A kinézet ilyenkor még mellékes :D
borutalp06
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopronkövesd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: borutalp06 »

150-es fúvóka van benn most....
Videót majd akkor ha tényleg kész a gép.... :D :-({|=
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Csinálj róla vidit, kíváncsi vagyok :lol:

Amúgy nem túl kicsi a 28-as? Mekkora főfúvesz van benne?
borutalp06
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopronkövesd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: borutalp06 »

Ma felraktam próbára a most vásárolt Dellorto VHST 28-as karbimat..... :D ....Be kell lőni még,mivel az úszószint alacsony,de amit hallottam az teljesen más hang mint ami eddig az ETZ-ből kijött!!!! :P ,továbbá villámgyors gázreakció+betonstabil alapjárat.....! :lol: :-({|=
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: E.István »

Hali!
Köszönöm a sok hozzászólást!
Sokat segítettetek!
Perec!
Nálad a pont!
Nekem hiányzik a tankból a nívócső.Teljesen mindegy,hogy nyitva van a csap,vagy
tartalékon-ugyanúgy jön a benzin.
Lehet,hogy pótolnom kellene?!

Üdv!
"Szép időt,széles utat!"
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Perec »

Srácok!

Nem gondoljátok komolyan, hogy a tömény olaj leesik a tartály aljától feljebb lévő nívócsövön, szűrőn, benzincsövön, lezárt tűszelepen keresztül és onnan visszatolja a benzint a tartályba egy légrétegen keresztül ugyanitt ???????

Én is elzártam egy ideje, mert olvastam valahol, de ha végiggondoljuk nincs értelme.
Esetleg indulás után tud utánafolyni tömény olaj (nehezebb, mint a benzin) de ezt is inkább csak akkor tudom elképzelni, ha tartalék állásban van (a nívó miatt).

Üdv.: Perec
revlimit írta:Egyszer én is bepippantottam ezt, ráadásul pont Mol arol 2t- öntöttem bele, úgy hogy elfelejtettem elzárni a csapot, majd rá a benzin. Benzinkútról kijövök(mögöttem a csaj), 250m után nagy füst höööööööörr. Lefullad. Megállok, beindul, lefullad, nagy füst. Mondja barátnőm: Nem lehet, hogy az a baja, hogy nem keveredett el a benzin? Várjál mondom odébb tolom az út széléről, mindjárt megnézem. Nekem amúgy 5 percbe telt mire rájöttem, hogy nem zártam el a csapot és szépen lecsurgott a tiszta olaj a karbiba, neki 10 másodperc :lol: Mi lenne ha még értene is a motorhoz :)
Én azóta csapot zárom, benzint rázom, mint bolond a csörgőt. :P
Kép
borutalp06
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 155
Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopronkövesd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: borutalp06 »

Én otthon keverek,kannába....asszem ez a legegyszerűbb...... :D :-({|= \:D/
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: revlimit »

E.István írta:Hali!
Egy kérdés!
Járt már valaki úgy,hogy tankoláskor az olajat nem oldotta-keverte a benzin?
Az olaj töményen átesik a tankon-bele a karbiba.
Motor leáll!
Roppant mód idegesítő és nem tudom mit rontok el!
Benzinkút:OMV
Olaj:Shell 2T
Ha valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban-örülnék,ha megosztaná velem.
(Challoils-al nem csinálta!)

Köszi!
Egyszer én is bepippantottam ezt, ráadásul pont Mol arol 2t- öntöttem bele, úgy hogy elfelejtettem elzárni a csapot, majd rá a benzin. Benzinkútról kijövök(mögöttem a csaj), 250m után nagy füst höööööööörr. Lefullad. Megállok, beindul, lefullad, nagy füst. Mondja barátnőm: Nem lehet, hogy az a baja, hogy nem keveredett el a benzin? Várjál mondom odébb tolom az út széléről, mindjárt megnézem. Nekem amúgy 5 percbe telt mire rájöttem, hogy nem zártam el a csapot és szépen lecsurgott a tiszta olaj a karbiba, neki 10 másodperc :lol: Mi lenne ha még értene is a motorhoz :)
Én azóta csapot zárom, benzint rázom, mint bolond a csörgőt. :P
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kuti »

Máté írta:...se elzárni a csapot bár én mindig tankolás után töltöm bele...
Én akkor szoktam rá a csapzárásra, amikor karbipucolás után itthon ráöntöttem az üres tankra 4 liter benzint, majd utána az olajat. Hát.. Nem is kell mondanom, hogy szedhettem szét megint a karbit 8)

Jah és sokszor van, hogy szinte teljesen üres tankkal állok be tankolni (kb egy deci). :)
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 13 vendég