Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Én sem rázom :D

1 dl olaj, 5l benzin, 1 dl olaj, 5 l benzin, aztán fél deci olaj 2,5l benzin amíg meg nem telik 8)

Még sose volt gondom a keveredéssel.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ja én sem rázom!
Nem rázva,keverve! :D :D :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

csikin írta:Én még rázogatni se szoktam. A tankgerincre öntöm az olajat aztán rá a benzin és kész, persze benzincsapot zárom.
Ha utána önteném az olajat még akkor is jól elkeveredne. Próbáljátok ki áttetsző edényben benzinbe csöpögtessetek 2t olajat. Jól néz ki:)
És Te ezt hogy csinálod 251-es mocinál? :D
Balra döntöd tankoláskor? ;)
Nekünk elvileg (és gyakorlatilag is) nincs ilyen gondunk. Jobbra van a beöntő nyílás, balra a csap. :mrgreen:
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté »

Én is csak azt tudom írni amit Csikin. nem szoktam különösebben rázogatni se elzárni a csapot bár én mindig tankolás után töltöm bele. Az egyetemen megkérdeztem egy vegyész profot hogy mennyit kell rázni vagy keverni hogy elvegyüljön és azt mondta hogy a benzin mivel jó oldóképességű anyag emiatt egy-két másodperc alatt feloldódik az olaj.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Én még rázogatni se szoktam. A tankgerincre öntöm az olajat aztán rá a benzin és kész, persze benzincsapot zárom.
Ha utána önteném az olajat még akkor is jól elkeveredne. Próbáljátok ki áttetsző edényben benzinbe csöpögtessetek 2t olajat. Jól néz ki:)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kuti »

Én használtam shell 2T-t. De nem volt vele bajom. Bevett szokás, hogy benzincsap elzár, olaj beleönt, rányomatni a benzint. Tanksapka visszatesz, elsőfék behúz, és benzin összeráz. Menetközbe tankolás után erőteljesen belefékezek néha elsőfékkel. Ha nagyon üres a tank, akkor pár liter benzin, olaj, majd benzin. És így rázom össze
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: E.István »

Hali!
Egy kérdés!
Járt már valaki úgy,hogy tankoláskor az olajat nem oldotta-keverte a benzin?
Az olaj töményen átesik a tankon-bele a karbiba.
Motor leáll!
Roppant mód idegesítő és nem tudom mit rontok el!
Benzinkút:OMV
Olaj:Shell 2T
Ha valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban-örülnék,ha megosztaná velem.
(Challoils-al nem csinálta!)

Köszi!
"Szép időt,széles utat!"
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Perec »

Hello!

Itt egy(3) fogyasztásgörbe, aki tud németül le is fordíthatná.
Ha jól értelmezem ezek szerint egy /1-essel akár több, mint 700 km megtehető egy tartállyal(17,5/2,5) !
Nekem eddig 399km volt a rekordom Dubrovnyikból hazafelé kacskaringós úton szakadt golfokat követve 60-al egyre hangosabban zörgő és váltóolajat zabáló füstölő motorral.
Ekkor 14,04 litert töltöttem rá, ami 3,52l/100 km viszont ennél kíméletesebben már
nehéz menni, és a kaja is keményen el volt véve. Talán utas és málha nélkül
lefaragható pár deci.

Kép
Kép
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Kocsival "hitelesítettük" az órát, a remegést leszámítva azért nagyjából tudja amit tudnia kell. Főleg hogy nem egyszer követtem a családot motorral indulástól érkezésig, és ugyanannyi volt a megtett km. Ettől függetlenül még csalhat...

Amúgy most már bicikliórám van, de azóta nem mentem vele (és nem is fogok november végéig...)
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Na, akkor nagyjából mégis jók a műszerek. :) Ettől függetlnek a km-számláló csalhat! Bicajos órát használsz? Azzal, vagy gps-es módszerrel lehet "csak" pontosan kiszámítani a fogyasztást. A gyári műszerekben én nemnagyon bíznék. :)

És ugye elvileg 5200 a nyomatékmaximum 250es ETZ-k esetében. Ha az órámat nézem akkor pedig 4300-5000-ig van a legtöbb paci benne, 5000 felett drasztikusan száll el belőle az élet. Ugyhogy vagy az óra, vagy a motorom, vagy a diagram nemjó. Vagy hülyevagyok. :)

Vagy 300-asítás után nemérvényes ez a diagram...? :roll:
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

4ezernél pont 70-n? hm..fura mert nekem is :roll:
de mondjuk én is az azért furcsálom hogy ok hogy a legnagyobb forgatónyomatéknál a legjobb a fogyasztás de azért azt kétlem hogy 5500-nál eszi a legkevesebbet és az olyan hű de egézséges neki... :roll: (125 TS)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Egy szóval sem mondtam hogy 5. ben megyek :lol:

4 esben szoktam ha 70. Elnézést, láttam hogy nem írtam sehova, de gondoltam egyértelmű hogy nem kínzom szerencsétlent 5. ben :lol:

Gyári minden lánckerekem, 70nél 4000 4. fokozatban, 90 nél 4000 5. fokozatban. csak hogy tisztába tegyük :D
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Urak, pont ezt akartam felvetni, ezzel az idézettel mint z25z kolléga, csak mondom inkább nem buzgálkodok, de ha már így belementünk. :)

A fogyasztás szerintem abszolút elhihető. 3.5-4 között fogyaszt hosszú távon nem megerőltetve az enyém is, 300-as henger és bing. A főfúvókám pedig 120-as, tű pedig majdnem legalul, szépen bejárattam és nem szorult meg eddig, pedig már 6ezer km van benne és mentem vele 40+ fokban hegyekben, húzva neki. (olajat nem spórolom: 1:40-1:50, félszint)

Alfa esetében szerintem a műszerezettségnél kell keresni a hibát. A fordulatszám-sebesség tényleg nem passzol és az is lehet, hogy a km számláló sokat mutat, mint ahogy az órák is felfelé csalnak általában. Ha kerékpáros órád van akkor nemszóltam. :)

Én is azt használom, a gyári km-óra teljesen "gyári", eltérés: 50-60, 90-105, 120-140...
Így pedig a megtett km-ek száma is jóval felülbecsült.

A kérdés: akkor most hogyan fogyaszt a legkevesebbet?
1. alapjáraton döcögök, nem egészséges hangon 5.ben 60-al.
2. 4.ben húzom neki 5000 fölé (90km/h)
3. mindegy, csak a legkevésbé legyen elfordítva a gázkar, és abban a sebességben ahol így a leggyorsabban tudok haladni.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Dénes 2009.08.20. 10:42-kor.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

valami nem stimmel nalad.....5-ik fokozatban a 4000 Rpm az majdnem 90 km/h-nak kell megfeleljen (87) persze akkor csak, ha gyari beallitason vagy (kislanckerek nagyon, a hatso gumi kis mertekben befolyasolhatja)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Hát... a módszer: benzinkúthoz beáll, km-t leolvas, felír a táblázatba, teletankol. Megy valamennyit (lehetőleg jó sokat, annál pontosabb), kúthoz beáll, km-t leolvas, táblázatba felír, teletankol, tankolt mennyiséget felír.

Ezek után a km és a liter ismeretében már elég egyszerű kiszámolni a dolgot, szerintem semmi csalás nincs benne.

Amúgy pedig nálam a pont 70 a pont 4000. semmiféle 3100-3300... a szerelési kézikönyv szerint is. Én nem tudom hogy érdemes hajtani, csak azt figyeltem meg hogy a 4k a legjobb neki. 5000en (nyomatékmaximum) nekem már túlságosan is üvölt (ebben bennevan az hogy az idom miatt a menetszél nem ér, ezért tisztán hallom), és hozzászoktam valahogy hogy 50,70 és 90 (+5) sebességek vannak, 80 nincs. :twisted: Nem tudom megmagyarázni, de kényelmetlenül érzem az egészet ott. Pedig nem rángat, nem hagy ki, semmi. Ott lenne amúgy 4esben 5000.

Jah és még valami. 2000en se rángat. Azt földúton csináltam, 20-30 körüli sebességnél 3 asban és 4 esben mentem, sőt mindig úgy csinálom, mert már nem egyszer megcsúsztam, ahol a finom por összegyűlik egy bukkanó alján, csak pici gázhúzás kell a beszopásához :twisted: Nameg jó hallgatni a nyüszítését, amikor a motor mellesleg full csendes =D>
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

na tovabbmegyek ugye 15,5 L a 250-es tankja ergo, akkor 2,9 es fogyasztassal elmegy 534 km-t? okes az lehet hogy nem ultem meg hypertakarekos motoron, de alacsonyfogyasztasun igen es nem tudtam 320 km-nel tobbet menni tankolas nelkul, na de nezzunk egy masik dolgot. sik ut, 70 km/h azaz 3100-3200-as fordulat (nem rangatott?) ez meg szinte az az alapjarati fordulat felso hatara. ideznek egyet az MZ konyvbol:

".....A leggazdaságosabb fordulatszám-tartományok: A legnagyobb forgatónyomatékhoz és a legnagyobb teljesítményhez tartozó motorfordulatszám határolja a leggazdaságosabb fordulatszám tartományt. Ez a meghatározás a hengernek friss gázzal való feltöltődése következtében létrejövő optimális égési folyamatán, és a mozgó alkatrészek legcsekélyebb igénybevételén alapszik. A legnagyobb forgatónyomatékhoz tartozó fordulatszám közelében a legkisebb a tüzelőanyag-fogyasztás , és nem a lehető legkisebb fordulatszámnál, ahogyan ezt sok motorkerékpáros helytelenül tudja...."

Anno a Semi-nek volt valami ubertitkos kis kezikonyve, amit a gyari szereloknek adtak ki belso hasznalatra, egy-egy morzsat elejtett itt nekunk, de emlekszem arra a reszre, hogy hulyeseg, az, hogy a legkisebb a fogyasztas a legnagyobb fokozatban a legkisebb fordulatnal. Ennek fenyeben tenyleg hihetetlen a 3100 RPM/70km/h/2,9L/100 km

de termeszetesen allom a megkovezest, ha tenyleg igy van [-o<
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Tényleg 2,9-el mentem kb 300 km-t, de hozzá kell tenni hogy 70 es tempóval, abszolut nyugodtan, szinte megállás nélkül üres és sík (alföldi) úton, szélcsendben.

1200 km-en már 3,7 l / 100 jött ki (tankolásokat, megtett km-t írom stb), ebben már volt szerpentinen játszadozás, normál utazó sőt 100 km en 110 es utazó is. Ennek ellenére 90 feletti utazóval megeszi a 4et elég lazán. És ahogy gyorsul, főleg 100 felett, exponenciálisan nő a fogyasztás.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

masik topicbol, de ezen nagyon megakadt a szemem.....

Perec írta:.....Samut (3,4l-300ccm), Alfát (2,9l-300ccm), Nándort (3,5l-250/1-250ccm), Molcsabát (3,69l-250ccm), Grafurt (3,55l, de 800km-es átlag!-300ccm) és a gyári fogyasztás diagramot tudom felhozni a nagy MZ-k védelmében.
mi van? :?: most ez komoly, hogy a felsorolt motorok mindegyike 4 L alatt fogyaszt? samu meg elmegy 3,4-gyel....(140 koruli fofuvokaval...) lesz.pom magam ha 300 kobcentis motor 2,9 L/100 km-en elvan, ez egy nagy budos kamu..... 300 asnak meg amugy is kell az uzemagyag, nagyobb fuvoka, mert megragad, mint a szar....lasd kep bing! karburator dorzsarazva 125-re (118 a gyari)
Tehat azt akarod mondani, hogy Alfa kollega 2,9 L/100 km es fogyasztasaval gyakorlatilag egy tele tank benzinnel tobb mint 500 km-t!!!!!!!!!!! megy? Hat ezt tenyleg nehez elhinni.



Kép
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2009.08.20. 00:56-kor.
bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bonalaco »

Gyurmooo írta:Mielőtt még kapunk a fejünkre, ezentúl próbáljunk a megfelelő topicba írni... :D
Hm?
Bár egy ilyen összetett hibánál hol is beszéljük meg???
Errol van szo :D Mar szoltam a baratomnak a hetvegen megnezzuk atmerjuk az elektronikat meg a cuccokat,mar nagyon kivancsi vagyok mi a hiba okozoja,ha nemtalalunk hibat az elektronikaban a karburatotr kormere nezunk :)
Sziasztok :)
Avatar
paarati
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.07.22. 08:09
MZ-d típusa: ETZ250 de Luxe '87
Tartózkodási hely: Nagyrákos, Őrség

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: paarati »

Sziasztok,

az én ETZ250 -em is hasonló jelenségeket produkál mint BONALACOé, leszámítva, hogy nálam nincs durrogás, nincs olajos gyertya, a gyújtás szerintem nagyjából rendben lehet.

Nem igazán sikerül jól beállítani a karburátort.... Akár teljesen betekert levegőcsavarnál is tud 2500-on pörögni alapjáraton, ha úgy tartja kedve:) Hajlamos elég sokáig pörögni a motor....
Volt rá példa, hogy úgy tűnt, mintha viszonylag jól be lenne állítva, aztán másnap egész máshogy viselkedett.
Karbi kipucolva, fúvókák gyári méretűek(és valószínűleg még a gyáriak), úszó beállítva, új levegőszűrő és gumicső, új síbertű(mondjuk nekem a gyári sokkal bizalomgerjesztőbb kinézetű volt :| ) stb.

A betöltő gumikupaknál kinyom egy kis olajat közben.

Amit nem nagyon tudok mire vélni, az az, hogy ha menet közben teljesen visszaengedem a gázt, akkor a motor elég vadul elkezd rángatni és ilyenkor a főtengelytől is hallok csúnya mély koppanó hangokat.... (a rángatás ugye annak a jele, hogy keveset kap a motor?)
Ha egy állással magasabbra teszem a síbertűt, akkor érezhetően sokat kap a motor, keményen jár, gáz nélkül le is akar állni.

Nekem is valamelyik főtengelyszimering az elsődleges gyanúm, főleg a kuplungoldali, mivel ezt a felét még nem szedtem szét soha a motornak, mit gondoltok?

Mindezek ellenére nagyon megbízhatónak tűnik a motor, múlt hétvégén is kirándultam vele 250km-t 2 személlyel, 90-100 as kényelmes utazótempót lehet vele simán tartani, a fogyasztása 4l körül lehet. (nem gyanúsan kevés?, bár eléggé nyugodt a vezetési stílusom)

A kérdésemnek ugyan van némi köze a blokkhoz is, de úgy érzem inkább ide tartozik:)

Köszi,
paarati
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Mielőtt még kapunk a fejünkre, ezentúl próbáljunk a megfelelő topicba írni... :D
Hm?
Bár egy ilyen összetett hibánál hol is beszéljük meg???
bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bonalaco »

-ricsi- írta:én mondtam, hogy elektromos hiba van... nálam a diódahíd volt a ludas a dologban... a 3 dióda (gondolom) a 3 fázis egyenirányítására szolgál... na mivel az egyik csatlakozásnál nem érintkezett, az akksi nem kapott tiszta egyenáramot... digit műszerrel mérni sem lehetett az akksi töltését, mert a műszer kijelzője össze-vissza ugrált 0 és 30 V között... tudom, hogy ezek az olcsó műszerek nem megbízhatóak, de azért aránylag jól kellene mérniük... az akksit hol töltötte, hol nem, mindamellett hogy a töltésjelző nem világított...

a gyenge akksi miatt lámpával hol volt alapjárat, hol nem... index rákapcsolásakor puffant egyet és leállt... a gyertya tiszta olaj, a motor nem megy...

talán a rozsdás skoda gyertyával azért megy (egy darabig), mert kisebb a gyertya hézag, amin még a szikra át tud húzni, illetve a hőérték miatt (175ős) jobban tisztul, de azzal sem fogja sokáig húzni...

amikor elkezdtem nézelődni az elektromos részeken, elég megdöbbentő dolgokat tapasztaltam... biztosítéktáblán a 16A-os biztosítéknál 1200 Ohm ellenállás, meg ilyenek...

szóval tisztogatás, saru összenyomás, és megjavul... :)
Nos,ez a magyarazat elgondolkodtatott.
Mert nemallt ossze a kep,de ez valoszinu.Holnap vagy holnaputan megya haverhoz,majd megbutykoli,es leadom a jelentest mi volt a baj,de mindenkepp megemlitem ezt amit irtal most es eloszor illetve a tobbieket is.koszonet a javaslatokert,meg ilyenek.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Valószínű levegőt szív olyan helyen, ahol nemkéne. Attól van, hogy nem lehet alapjáratot állítani, illetve "úgymarad" a fordulat. Főtengely szimmeringet kellene elsősorban cserélni gyújtásoldalt. Nameg mindent átnézni, kipucolni. Légszűrő környékén is.
Az olajcsöpögés is lehet rossz szimmering miatt a kislánckerék mögött. Vagycsak lemostad és szépen elkezdett csöpögni a "rendszerbe" bejuttatott trutymós víz. Illetve egyéb helyeken is folyhat rá olaj a láncra.
Durrogás: ha jól beállítottad, akkor párezer km-ig annak jónak kell lennie. Ha nem papírból van például a megszakító. Nézd meg a főtengelycsapágyak állapotát. Ha lóg a főtengely akkor ugye össze-vissza állítódik menetközben a gyújtás asszem.
Furgeszarvas
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.08.18. 23:09
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Furgeszarvas »

Sziasztok!
Kezdő babráló vagyok, lenne egy nagy problémám.. napok óta a nővérem ts 125ösével küzdök, alapjáratot csak úgy lehet beállítani, ha a levegőcsavar tövig be van csavarva, a karbi tetején a bowden feszítő csavarra nagyon sokáig nem reagál, aztán hirtelen felpörög 3-4ezerre a fordulat (a bowden nem szálkás),gázadásnál van hogy fennmarad, vagy nagyon lassan tér vissza a fordulat.. ha a levegőcsavar egy kicsit is ki van tekerve, lassul és leáll, más reakció nincs. Nem régóta van meg a motor, csinált olyat is, hogy csöpögött az alsó láncvédő hátsó végénél, de azt egy ideje nem csinálja. Karbiban a fúvókákat átfúvattam sűrített levegővel, úszószintet beállítottam (27-33mm). Gyújtást szépen beállítottuk nemrég, de most megint elkezdett durrogni, azt beállítom mégegyszer. Valaki mondjon légyszi valamit, mit nézzek meg, hol lehet a hiba, hogyan orvosoljam?:)
-ricsi-
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.04.08. 21:06
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: -ricsi- »

bonalaco írta:Igen,baj van.De most szereltessem mint allat mikor azzal a rozsdas skodas gyertyaval meg megyen? (igaz nemmegy 6000ig)
Aaa most elment tole a kedvem kicsit,alig futott 500kmt es minden baja van ](*,)
én mondtam, hogy elektromos hiba van... nálam a diódahíd volt a ludas a dologban... a 3 dióda (gondolom) a 3 fázis egyenirányítására szolgál... na mivel az egyik csatlakozásnál nem érintkezett, az akksi nem kapott tiszta egyenáramot... digit műszerrel mérni sem lehetett az akksi töltését, mert a műszer kijelzője össze-vissza ugrált 0 és 30 V között... tudom, hogy ezek az olcsó műszerek nem megbízhatóak, de azért aránylag jól kellene mérniük... az akksit hol töltötte, hol nem, mindamellett hogy a töltésjelző nem világított...

a gyenge akksi miatt lámpával hol volt alapjárat, hol nem... index rákapcsolásakor puffant egyet és leállt... a gyertya tiszta olaj, a motor nem megy...

talán a rozsdás skoda gyertyával azért megy (egy darabig), mert kisebb a gyertya hézag, amin még a szikra át tud húzni, illetve a hőérték miatt (175ős) jobban tisztul, de azzal sem fogja sokáig húzni...

amikor elkezdtem nézelődni az elektromos részeken, elég megdöbbentő dolgokat tapasztaltam... biztosítéktáblán a 16A-os biztosítéknál 1200 Ohm ellenállás, meg ilyenek...

szóval tisztogatás, saru összenyomás, és megjavul... :)
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

a könyv 87-t ír
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Jocoo
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.08.18. 21:03
MZ-d típusa: ts 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Jocoo »

na akkor most 87 vagy 95?:D
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nyakas »

ha jolemlekszem 95 os
A viz szalad, a kő marad!
Jocoo
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.08.18. 21:03
MZ-d típusa: ts 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Jocoo »

Jocoo írta:HY!
Lenne egy kérdésem, MZ ts 125-ösbe mekkora főfuvi van gyárilag?
Tuti 87?
Jocoo
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.08.18. 21:03
MZ-d típusa: ts 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Jocoo »

Még lenne olyan bajom a MZ ts 125-el, hogy a gép elindul pöcre, csak 4-5 ezres fordulatnál neki áll dadogni, szaggatni és nem megy jobban sehova sem, mi lehet a baj a gyujtás környékén, a megszakító vagy a kondi, vagy mind2?
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Jocoo írta:HY!
Lenne egy kérdésem, MZ ts 125-ösbe mekkora főfuvi van gyárilag?
87
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Jocoo
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.08.18. 21:03
MZ-d típusa: ts 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Jocoo »

HY!
Lenne egy kérdésem, MZ ts 125-ösbe mekkora főfuvi van gyárilag?
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Én azért kinyitnám ilyenkor a számat, hogy ha így csinálják, nem lesz OK a biznisz hosszú távon...
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

bonalaco írta:Tudod mikor kiderul az a par szaz forintos kulonbseg az ember inkabb nem is szol mert meg O lenne a csoro,meg orulhetek h hajlanoak voltak rendelni nem ugy mint a tobbi uzletben.Nem ugytunik neha h piacgazgasag van...Ami az akkut illeti meg egy honapos sincs,en nembajlodom vele,majd elviszem haverhoz O ert hozza es megjavitja.Engem a szereles ilyen szinten mar nemizgat,a kezikonyvet fel fel****a aki irta,mert nagyon suket stilusa van (egy tenyleg hozzanemerto ez alapjan nemcsinalja meg)Majd irok h milett az eredmeny.. :cry:
Vagy nem is nyúl hozzá. :D Te tudod, de hogy ha nem magad csinálod, vagy nem figyeled mit-hogy csinál, sosem fogod megtanulni...
bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bonalaco »

Gyurmooo írta:Ja, és az már milyen, egyik nap mondanak egy árat, annyiért kell-e? Te mondod hozzák. Másnap pedig közel 1,5x annyit kérnek Tőled???
K@pják be, ne a vevő tehessen már róla, ha balf@szok voltak!!!
Tudod mikor kiderul az a par szaz forintos kulonbseg az ember inkabb nem is szol mert meg O lenne a csoro,meg orulhetek h hajlanoak voltak rendelni nem ugy mint a tobbi uzletben.Nem ugytunik neha h piacgazgasag van...Ami az akkut illeti meg egy honapos sincs,en nembajlodom vele,majd elviszem haverhoz O ert hozza es megjavitja.Engem a szereles ilyen szinten mar nemizgat,a kezikonyvet fel fel****a aki irta,mert nagyon suket stilusa van (egy tenyleg hozzanemerto ez alapjan nemcsinalja meg)Majd irok h milett az eredmeny.. :cry:
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kuti »

Köszi a tippeket. Gyertyával az a gáz, hogy 300 km alatt nem kéne azért kinyírnia. avagy.. ez az egész úgy 150 km után jelentkezett.
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Ja, és az már milyen, egyik nap mondanak egy árat, annyiért kell-e? Te mondod hozzák. Másnap pedig közel 1,5x annyit kérnek Tőled???
K@pják be, ne a vevő tehessen már róla, ha balf@szok voltak!!!
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

251-es, tehát tirisztoros, az meg úgy tudom vagy jó, vagy nem, tehát szerintem ez a hibalehetőség kizárva. Kontakthibák nincsenek véletlenül?
Trafó nem melegszik? Gyertyapipa jó?
Akksi?
bonalaco írta:Igen,baj van.De most szereltessem mint allat mikor azzal a rozsdas skodas gyertyaval meg megyen? (igaz nemmegy 6000ig)
Aaa most elment tole a kedvem kicsit,alig futott 500kmt es minden baja van ](*,)
bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bonalaco »

Igen,baj van.De most szereltessem mint allat mikor azzal a rozsdas skodas gyertyaval meg megyen? (igaz nemmegy 6000ig)
Aaa most elment tole a kedvem kicsit,alig futott 500kmt es minden baja van ](*,)
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Látod, ez volt a baj, szorult a f.meghajtó, nem bírta a moci... :D
Komolyra fordítva: sajnálom, hogy így jártál, de érezhető volt, lesz itt a gyertyán kívül valami más, amitől ez a hiba.
bonalaco írta:Udv
Megjott hat a hires NGK B8HS gyertya,melyert 3,43 at fizettem,elfelejtettek mondani h a 2,30 volt a nagyker ar.Beleraktam a mociba,mentem par kilometret es elkezdett orulten szaggatni,lealltam,fekete,nem olajos csak szaraz fekete.Felcseszodtem beleraktam a 15oset a skodabol es lementem vagy 40kiometert szaggatas nelkul (plusz meg a teljesseg kedveert elszakadt a fordulatmero szal).Ezzel csak az volt a baj h nemakar nagyon porogni 5500fole nemment.Most segitsetek mert nemertem mi a baj,merges vagyok mert draga volt ez a fene gyertya es semmire sem tudom hasznalni.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

kuti írta:/1es Ts. Tünetek a következőek: Kb 20 km után elkezdett rángatni, és kegyetleneket durrogott a kipuff. kb 5 perc pihenő után bírta még 10km-t, majd újrakezdte. Ezt magasabb fordulaton, 90-100 körül kezdte. Gyertya szép őzbarna volt ekkor. Másnap lementem 40 km-t, melynek a végefele újra kezdett durrogni és rángatni. Harmadnap mentem vele 50km-t, de az elejétől kezdve rángatott, és durrogott. Most viszont már elég fekete volt a gyertya. Mitől lehet ez? Először azt hittem sokat kap, de a tű a legalsó állásba van. A gyertyába kb 300 km van. Fogyasztás 6L körül.
Elsőre nekem is trafó vagy kondi, de azért még a fesz. szabályzó is lehet.
Én ugyanígy jártam amikor nem volt töltésem és addig ment normálisan amíg el nem fogyott az akkuból a kraft, utána ugyanezeket produkálta. Persze miután megálltam és az akkunak volt ideje kicsit magához térni megint tudtam vele menni néhány kilométert. Ez egészen addig ment amíg a feszültség le nem esett 3.5v alá, akkor végleg leállt a motor és már elindítani sem tudtam /természetesen még csak az út felénél voltam :D /. Persze ez csak egy lehetőség és mint már említettem nekem is inkább a kondi vagy a trafó a gyanús.
bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bonalaco »

Udv
Megjott hat a hires NGK B8HS gyertya,melyert 3,43 at fizettem,elfelejtettek mondani h a 2,30 volt a nagyker ar.Beleraktam a mociba,mentem par kilometret es elkezdett orulten szaggatni,lealltam,fekete,nem olajos csak szaraz fekete.Felcseszodtem beleraktam a 15oset a skodabol es lementem vagy 40kiometert szaggatas nelkul (plusz meg a teljesseg kedveert elszakadt a fordulatmero szal).Ezzel csak az volt a baj h nemakar nagyon porogni 5500fole nemment.Most segitsetek mert nemertem mi a baj,merges vagyok mert draga volt ez a fene gyertya es semmire sem tudom hasznalni.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára bonalaco 2009.08.18. 17:34-kor.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

kuti!

Én a kondit és a trafót nézném meg... Ha leáll utána újra tudod indítani? De mindezek előtt egy gyertyacserével kezdenék... Az a legegyszerűbb. :)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

6L :shock: atya ég az azért nem kevés nem lehet hogy talán vmi gyújtás hiba hogy fölmelegszik vmi? :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kuti »

/1es Ts. Tünetek a következőek: Kb 20 km után elkezdett rángatni, és kegyetleneket durrogott a kipuff. kb 5 perc pihenő után bírta még 10km-t, majd újrakezdte. Ezt magasabb fordulaton, 90-100 körül kezdte. Gyertya szép őzbarna volt ekkor. Másnap lementem 40 km-t, melynek a végefele újra kezdett durrogni és rángatni. Harmadnap mentem vele 50km-t, de az elejétől kezdve rángatott, és durrogott. Most viszont már elég fekete volt a gyertya. Mitől lehet ez? Először azt hittem sokat kap, de a tű a legalsó állásba van. A gyertyába kb 300 km van. Fogyasztás 6L körül.
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bonalaco »

aprofo fotengelycsavarodas,vagy barminemu megallas amit nemlehet helyszenin vagy nemtudunk helyszinen orvosolni olyankor mivan?Mert 10,esetleg 15kilometert meg eltolok ha nincs kocsi de messzebbrol?volt mar valakinek ilyen esete?
Kinnhagyni meg..arrol nem is beszelek,nalunk meg a kanalisfedelet is bevittek a szinesfemgyujtobe...
bonalaco
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.07.16. 16:50
MZ-d típusa: etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bonalaco »

ami azt illeti mikor meg jo volt a 14es champion (most vasarnap) bizony tekeregett az 6000re 3masban meg negyesben is problema nelkul,azert gondoltam h a 15os,hozzateszem legalabb 5eves fiokajarol kihalaszott gyertya lehet a ludas,de hat mar csak a holnapot varom es kiderul.Csak ne essen,mert akkor izgulhatok tovabb,ahogy irtatok gyujtas,elektronika meg mittudom en meg micsoda...
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Más lesz ott a baj szerintem, de nem akarok "vészmadár" lenni. Mindenesetre a gyertya jó lesz. :D Utána jöhet a helyes karburálás, gyújtás, kontakthibák kiküszöbölése, stb. ;)
De majd jönnek a többet tapasztalt Mesterek, nekem hál' Istennek a 251-el nem volt komoly bajom, így régen kellett ezeket az apróbb sz.pásokat átélnem. Még régen a kis TZ-vel... :D Volt "anyázás" párszor, pl. este úgy tíz óra körül idegen helyen főtengely-csavarodás... :D
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Egyszerű: NGK B8HS Unixban 770Ft
Ez való bele, ha nem jó akkor más a baj:)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Fura ez a BRISK. Elvileg ugyanannyi lenne a hőérték azonos szám alapján, az Y mégis alacsonyabbat sejtet ránézésre is. Néztem a MOFAKER oldalán a két gyertya képét. :D (már ha jók a képek)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 46 vendég