Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

a gyújtásdekni alatt nem áll a víz? hitacsival ugyanígy jártunk. kinthagyta az esőben a motort, jól megázott, meg beázott a komplett gyújtás. [-X :mrgreen:
viszont azt mondd már el h miért kell megmosni a motort? :-k puha tiszta portörlővel + sürített levegővel miért nem jó letisztítani? hm? :P
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Másodjára jártam úgy a motorommal, hogy megmostam és beázott. :evil: Direkt ügyeltem arra, hogy a karburátorhoz ne menjen víz meg a gyertyapipához se, ja meg a gyújtáskapcsolóhoz se! Ennek ellenére beázott. (kecskeméti felhőszakadásba mentem vele akkor semmi baja nem volt, pedig térdig ért a víz az aluljáróban). Pumpával kifúvattam a gyújtáskapcsolót, nem volt benne víz. Olyan 2000es fordulatig pörgött csak föl, a karbiban víz volt. Sikeresen kijárattam belőle. Csak most az a probléma, hogy húzok neki gázt és fordulaton marad..Pl odahúzom neki 3000ig akkor 3000es fordulaton jár 5-6 másodpercig és aztán leesik a fordulatszám (én pedig csak egy pillanatig rántottam oda a gázt). Szóval valamiért tartja a fordulatszámot magától a motor :? Nektek volt már ilyen?
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

skoda120ls írta:Sziasztok!

még új vagyok itten, de próbállok helytállni Szeretnék segitségeteket, illetve véleményeteket kérni! Van egy kis fekete 150es ETZ-m, 88'as 12V-os elektronikus gyujtású. amikor megvettük nagoyn kevés erő volt benne, de viszont jó állpotban volt a gép. meg lett furatva, .. azóta pedig be lett járatva,de sajna a motor igy sem megy többet sik uton 95km-nál :( sajna nem tudom mi elhet a baj. de próbállok mindent leirni, hogy segitsek vele! szóval a karburátorban minden gyári az uszószint helyes, valamint a subertú a legalasó állás felett van egyel, .. ha feljebb rakom fullad, ha lejebb akkro már nins változás. a keverékállitó csavar teljesen be van tekerve, illetve 1 forulattal ki, ezzel a beállitással megy a legjobban, de szerintem lehetne jobb is. mivel amikor gázt huzok akkor torpan ... és viszaább kell engedni a gázt, vagy csak minimálisat huzva neki hgoy gyorusljék .. kulönben csak morog .. de nem megy. a karbit már sokszor kitisztuittam annak nincs semmi baja. a kipufogókönyököm el van szineződv,en em tudom ez jelenthet e valamait? próbáltam a kipuffogót szétszedni mint a simsonnál, de sajna itt rájöttem hamar hogyn em lhet .. de azért megpróbáltam kiégetni .. és furtam lukakat is rá mármint a végére .. mert ahogy láttam a gyári képét eléggé rejtekutas az egész .. a fust azért jön ki rajta, .. egy picit jobb lett, de sajna még midnig nem az igazi. a szimmeringek cserélve lettek.

szóval a végsebességem nem nagyon lépi át sik uton a 95kmh-át .. legalább elérné a tényleges gyári értéket az jó volna. légyszives segitsetek mi lehet a baj! minden ötletet szivesen hallgatok! :) s azt hadd kérdezzem meg hogy mivel ez a kipuffogó már megélt 40e km-t .. hogy ha cseréről volna szó .. az utángyárott kipuffogót vagy a boltokban kapható sportkipufoggó rezonátort ajánlanátok ...


segitségeteket előre is köszönöm! :)
inkább az utángyártottat vedd meg.És ha akkor is valami nem tetszik,azt írd meg,hogy akkor mit csinál a motor.
skoda120ls
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2009.06.28. 20:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 150 - 88' 12V

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: skoda120ls »

Sziasztok!

még új vagyok itten, de próbállok helytállni Szeretnék segitségeteket, illetve véleményeteket kérni! Van egy kis fekete 150es ETZ-m, 88'as 12V-os elektronikus gyujtású. amikor megvettük nagoyn kevés erő volt benne, de viszont jó állpotban volt a gép. meg lett furatva, .. azóta pedig be lett járatva,de sajna a motor igy sem megy többet sik uton 95km-nál :( sajna nem tudom mi elhet a baj. de próbállok mindent leirni, hogy segitsek vele! szóval a karburátorban minden gyári az uszószint helyes, valamint a subertú a legalasó állás felett van egyel, .. ha feljebb rakom fullad, ha lejebb akkro már nins változás. a keverékállitó csavar teljesen be van tekerve, illetve 1 forulattal ki, ezzel a beállitással megy a legjobban, de szerintem lehetne jobb is. mivel amikor gázt huzok akkor torpan ... és viszaább kell engedni a gázt, vagy csak minimálisat huzva neki hgoy gyorusljék .. kulönben csak morog .. de nem megy. a karbit már sokszor kitisztuittam annak nincs semmi baja. a kipufogókönyököm el van szineződv,en em tudom ez jelenthet e valamait? próbáltam a kipuffogót szétszedni mint a simsonnál, de sajna itt rájöttem hamar hogyn em lhet .. de azért megpróbáltam kiégetni .. és furtam lukakat is rá mármint a végére .. mert ahogy láttam a gyári képét eléggé rejtekutas az egész .. a fust azért jön ki rajta, .. egy picit jobb lett, de sajna még midnig nem az igazi. a szimmeringek cserélve lettek.

szóval a végsebességem nem nagyon lépi át sik uton a 95kmh-át .. legalább elérné a tényleges gyári értéket az jó volna. légyszives segitsetek mi lehet a baj! minden ötletet szivesen hallgatok! :) s azt hadd kérdezzem meg hogy mivel ez a kipuffogó már megélt 40e km-t .. hogy ha cseréről volna szó .. az utángyárott kipuffogót vagy a boltokban kapható sportkipufoggó rezonátort ajánlanátok ...


segitségeteket előre is köszönöm! :)
normen88
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009.06.27. 19:02
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: normen88 »

Sziasztok.
Most vettem egy MZ ETZ 150 es motort olcsó pénzért és az a baja hogy nehezen indul és lehetetlen alapjáratot állítani neki.
A csavarral próbáltam állítani de nem jött be a tűn is állítottam már de az sem jött be.
valaki ha tud segítsen.
köszönöm.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Na felkerült végre a 32-es dellortóm :)

Bambi, ha olvasod a fórumot, tudsz hozzá szerezni 130-as fúvókát?

http://kepfeltoltes.hu/090522/K_p058_ww ... es.hu_.jpg
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!
etz 251-em van ami fel van fúrva 300-ra. most egy 250-re való porlasztó van rajta, amiben a főfúvóka a gyári 135-ös helyett 100-as van benne. így is szépen megy, és a gyertyakép alapján még kevesebb benzint is kaphatna. a súbertű a legalsó állásban van.
szerintetek lehet bármiféle baja a motornak ezekkel a beállításokkal?
köszi
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kuti »

Én múltkor polírpasztával tömítettem el véletlen. Annyiba érződött, hogy néha bakonyba magasabb fordulaton kevestelte a kapott mennyiséget. Tehát nem száz százalékosan volt tömődve, de nem volt tökéletes az utánafolyás.
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Eldugult tanksapkával kb 10-15 km-t lehet megtenni.Ez nemrég volt velem azért tudom,bár akkor szándékosan dugtam be egy fogpiszkálóval a tanksapkát,mert nagyon megtankoltam és spriccelődött kifelé a nafta.
Inkább a benzincsapot szedném ki a helyéről és pucolnám meg a szűrőt körülötte,meg a csapot is atomjaira szedném és kipucolnám.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Jumper
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2008.07.23. 14:05
Tartózkodási hely: Vaskút

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Jumper »

Sziasztok!

Köszi a tippeket!

Próbálkozok! Ha megoldottam akkor szólok!

Köszi!

Tamás
Jumper
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Jumper írta:Sziasztok!

Valakinek van valami más tippje, hogy miért nem akar félig üres tank után rendesen utánafolyni a nafta. Nincs kedvem 150-200 km-ként tankolni!

Köszi!

Tamás
Én a tanksapkára tippelek,ha el van dugulva a szellőzőfurat,amikor fogy a benzin,vákkum keletkezik a tankban,és nem tud lefolyni,vagy csak nagyon lassan.
Tegyél rá egy másik tanksapkát,vagy pucold ki a mostanit.Egy próbát megér!

Üdv:Stravi
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Köszi

Akkor kell.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

Elvileg azért van,hogy ne vegye át a szivocsonk a henger melegét.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Köszönöm a tippeket!

Kicseréltem a tömitést a henger alatt is és fölött is. Sérülést nem láttam egyiken sem, bár mind kettő környékén volt olajos folt. Változás nem történt. Beindul, bár csak szivatóval, de hamar le is áll. Ha gázt adok neki, rögtön le hörög.

A porlasztó és a henger közt a tömitésen kívül van agy kb 10mm-es műanyag lap, annak mi a szerepe. Mert most kihagytam.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

tipp: tele van rozsdával a tankod és el vannak tömődve a szűrők a benzincsapban :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Jumper
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2008.07.23. 14:05
Tartózkodási hely: Vaskút

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Jumper »

Sziasztok!

Valakinek van valami más tippje, hogy miért nem akar félig üres tank után rendesen utánafolyni a nafta. Nincs kedvem 150-200 km-ként tankolni!

Köszi!

Tamás
Jumper
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Húúúúúúúúúú ez már kicsit sok a jóból :D

A forgórészt már leszedtem, (ugyanis eddig a gyujtással küzdöttem) ott tiszta.
A hengertalp, blokk-közép már durván hangzik. Látszik kívülről valami olaj-trutyi formájában?
A karburátor leszedése valamit használt,de miután visszatettem elfogyott a töltés. Vele együtt a türelmem is. Három hét óta ma indult be először.
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Tamás írta:Porlasztó-szívócsonk-henger. De akár a porlasztó is lehet kopott.
Továbbá hengertalp, blokk-közép...
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Jumper!

Ez így már kicsit árnyaltabb :? Talán akkor még van akkora "nyomása" a benzinnek hogy átfolyik a tűszelepen. Bár ez kétséges sztem.

horhaus!

Még a gyújtás oldalt nézd meg. Ha olajat találsz akkor szimmering.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! Ahol tömítés van, vagy kellene lennie. Porlasztó-szívócsonk-henger. De akár a porlasztó is lehet kopott.
T
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Kösz!

A bovden teljes erővel rántja vissza a gázkart. Szerintem a fals levegő esélyesebb, de hol álljak neki keresni. Egy-két tippet megköszönnék.
Jumper
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2008.07.23. 14:05
Tartózkodási hely: Vaskút

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Jumper »

Kill3r etz!

Köszi a tippet.
Laikusként kérdezem, hogy ez fennáll akkor is ha csak tényleg "fél" tank kiürülése után csinálja ezt? Addig az ég világon semmi baja sincs.

Köszi!

Tamás
Jumper
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bakimate »

horhaus írta:Beindul a motor, de ha ráhúzom a gázt felpörög, és úgy is marad. alapjárati csavart teljesen ki, akkor lassan vissza esik. Következő gázadásnál újra fent marad. A mellék levegő csavar tekergetésére semmit sem reagál
Szerintem falsol valahol.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Jumper!

Úszószintet és a tűszelepet lenne érdemes megnézni szerintem. Ha a csap és a szűrő tiszta akkor ez a legvalószínűbb. Szerintem túl alacsonyan van az úszód és túl hamar zárja a tűszelepet, ergo nem engedi feltöltődni az úszóházat.

horhaus!

Gázbovdened nincs "kiszőrösödve"? Amikor elengeded a markolatot akkor visszahúzza a rugó a markolatot? Ha nem akkor sztem bowden a hibás.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sziasztok

Segítség kellene. Beindul a motor, de ha ráhúzom a gázt felpörög, és úgy is marad. alapjárati csavart teljesen ki, akkor lassan vissza esik. Következő gázadásnál újra fent marad. A mellék levegő csavar tekergetésére semmit sem reagál.

Előre is kössz.
Jumper
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2008.07.23. 14:05
Tartózkodási hely: Vaskút

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Jumper »

Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Egy ETZ250-es gépem van. Most kezdtem el igazán használni, az elmúlt évben vettem. Olyat produkál, hogy amikor a tankban van még kb 7-8l benzin, egyszerűen menet közben gondol egyet és leáll. Egy kicsit várok (10-15 másodperc) meglögdösöm a gépet jobbra balra aztán újra beindul és megy 10-15 km-t és megint ezt csinálja. Ha átrakom tartalékra akkor is ugyanezt csinálja. Bár ennyi anyagnál még nem kéne átrakni. Az biztos, hogy benzin problémája van, mert ilyenkor látom, hogy elég sok nafta folyik le a karburátorba. Ha teltankolom és elmegyek vele 150-200 km-t addig semmi probléma nincs, szépen megy, bármit is csinálok vele. Amint eléri ezt a szintet szórakozik. Tegnap lemértem, amikor hazaértem egy ilyen eset után 9,5 l benzint tudtam rátölteni, akkor tele lett a tank. Próbáltam már, hogy kiszedtem a csapot, megpucoltam, minden állásban át tudok rajta könnyen fújni, és folyik is a benzin.
Ha menet közben megrángatom a gépet (jobbra balra himbálom), akkor van, hogy nem áll le.

Várom az ötleteket!

Köszi!

Sziasztok!

Tamás
Jumper
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!
na végül megoldódott az alapjárati probléma. elvittem egy szerelő sráchoz, akinek több etz-je is volt és végül ráraktunk egy másik porlasztót amivel most nagyon szépen muzsikál. érdekes az volt, hogy a gyári 130-as főfúvóka helyett 100-as van most benne, és gyertyakép alapján még így sok benzint kap. suber is lejjebb lett rakva. mondták ismerősök hogy inkább használjam a 130as fúvókát, nehogy megszoruljon a dugó, de elég kenést kap a gép, szépen forog nagy fordulaton is, és gyorsításkor és szépen megjelenik mögöttem a kék felhő.
köszi szépen a segítséget mindenkinek.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Én sem úgy írtam :D Jah lehet hogy van benne vmi...itt is alig van 125 TS :(
Hát próbálok az lenni :) és vigyázom
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

Andrá$ írta:nem igazán állítok rajta semmit meg nem akarok rekord fogyasztást csinálni amióta nálam van (február 1) azóta nem mértem és most lemértem :)
Nem is rossz szándékal mondtam csak tudom mit lehet kihozni az öreg MZ böl,sokan nem nagyon becsülik a Ts 125/150 ent pedig nagyon kezes és strapabiró társak (persze szerető gondos gazdi melett).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

nem igazán állítok rajta semmit meg nem akarok rekord fogyasztást csinálni amióta nálam van (február 1) azóta nem mértem és most lemértem :)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

Az a tuti gratulálok de vigyázz nehogy lejebb menyen mert egyik barátom MZ je (3liter körül evet)majd lejebb vete,hogy rekord fogyasztást mérjen(2,5-2,7)pár ezer km után megete a hajtokart szépen.Egyébként egy jó 125 Ts nem is kér többet 2,8-3,5 nél ez a normális és igy megy a legjobban is.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Andrá$ írta:Nah most lemértem a fogyasztást hogy had írjak valami jó számot :D
nekem 2,8-2,9 liter-e jött ki
az jó nem??
Az jó!!! Én is 2.9-et mértem a kis Trophy-nál anno,vegyes használatnál! :D
POD RACER
Szinter, pipa!!!
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

coco írta: Lehet kapni subertut igy kulon? Vagy ugy egybe lehet javito keszlettel?

Lehet kapni igen, de vidd el feltétlen a régit, mert az utángyártottak elég gagyik, van amelyiknek hegyes a vége, van amelyiknek szinte homorú!!

U.i: beleszaladtam én is egy ilyen megvásárlásába, mert nem vittem el a a régi tűt.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

kuti írta:Ha nem számoltad el, akkor ezzel 100%ig elégedett lehetsz szerintem :D
nem
biztos nem sőt nem 100kilóméter lett hanem 101 úgy értem haza :D


coco
simsonhoz lehet külön kapni hogy MZ-hez lehet-e azt nemtom
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: coco »

Az enyem a majus 1 en megivott majdnem 5 litert 86 kilometeren. :evil: Lejebb raktam subertu s lehet amiatt es a sz@r karburatotom miatt, mert ahol volt eddig az elkopott es nem tudtam oda visszatenni. :evil: Lehet kapni subertut igy kulon? Vagy ugy egybe lehet javito keszlettel? Holnap at kell rakjam a masik karbit :evil: :evil:
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kuti »

Ha nem számoltad el, akkor ezzel 100%ig elégedett lehetsz szerintem :D
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Nah most lemértem a fogyasztást hogy had írjak valami jó számot :D
nekem 2,8-2,9 liter-e jött ki
az jó nem??
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Samu »

Nekem nem kellett más fúvóka de ha jól tudom akkor Gyurminak kellett. Motorja válogatja...
Máté írta:és amiatt hogy 300ra van fúrva nem kéne több benzin neki az alapjárathoz?
-ricsi-
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.04.08. 21:06
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: -ricsi- »

Máté írta:és amiatt hogy 300ra van fúrva nem kéne több benzin neki az alapjárathoz?
300-as esetében nem tudok mit mondani, majd talán valaki hozzászól, aki ekkora hengert használ... de szeintem az alapjárati 50-es fúvókával nem lehet gond... alapméretes henger esetében ha nagyon ki van tekerve az alapjárati keverékcsavar bele is fullad a többletbenzinbe... szóval ezt simán be lehet állítani a csavarral...

a gond igazából a főfúvóka méretével lehet, mert a gyári 130-as már kevés oda... 135-ös fúvókát lehet kapni hozzá a boltba, de szerintem ennél még nagyobbat is igényelne...
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté »

és amiatt hogy 300ra van fúrva nem kéne több benzin neki az alapjárathoz?
-ricsi-
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.04.08. 21:06
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: -ricsi- »

rendben, ha minden jó, akkor nincs más dolgod, minthogy a keverékállító csavart kitekered kb. 3 fordulattal, meg a melléklevegő csavart is vagy 3-mal... ezzel a beállítással mindenféleképpen el kell indulnia, és járnia kell a motornak... ha nem, akkor ott már más bibi van (főtengelyszimering, gyújtás, kipufogó)...

szóval, ha jár, a melléklevegőt hozzáállítod, hogy egyenletesen járjon, és ne álljon le... elképzelhető, hogy magas lesz az alapjárat (2500 fordulat)...

aztán szépen, finoman, lassan a keverékszabályzó csavart zárod addig a pontig, amíg az alapjárat a legmagasabb lesz... (a keverékszabályzó csavarral ezzel elszegényíted a benzin-levegő keveréket...) ha ezt a pontot megtaláltad, tekerd ki vissza 1/4 vagy 1/8 fordulattal, hogy ne maradjon elszegényítve az alapjárat...

és legvégül a melleklevegő becsavarásával leveszed a fordulatot a megfelelő értékre... kezdetben érdemes egy kicsit magasabb alapjáratot állítani, majd később finomítod kicsit...



mivel neked a keverékszabályzó szinte teljesen ki van tekerve, az azt jelenti, hogy valahonnan levegőt szív a rendszer (ha a dugulást már kizártuk)... ugye több levegőhöz több benzin is kell... a szívócsonk hajlamos elrepedni, képes még levegőt szívni a karbi tetején a csavaros kupak alatt, illetve a bowden bevezetésnél, és a főtengelyszimeringnél... nézd még meg azt is, hogy a súber nem kotyog-e a karbiban, mert mellete is szívhat levegőt...

sok sikert!...
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté »

a csatorna teljesen tiszta, mindehol szépen áthalad a benzin. de ezt is már párszor leírtam.
-ricsi-
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.04.08. 21:06
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: -ricsi- »

Máté írta:sziasztok!
egy 251 es etz-m van ami fel lett fúrva 300-ra. volt egy kis gond a karbival, és azóta nem tudom beállítani az alapjáratot. segítsetek kérlek benne, hogy hogyan lehet beállítani. minden szépen átjárható, csak a beállítást nem tudom megcsinálni. az alapjárati benzincsavar eléggé ki volt csavarva, még a szétszedés előtt. a másik az, hogy a csavar mögött van egy rugó, de az már a nagyon kicsavart állapotban nem tart semmit. ugyen az lenne a szerepe, hogy ne engedje elcsavarodni a csavart. segítsetek kérlek hogyan kéne beállítani és mit lehet csinálni a rugóval.
köszi
hát akkor azzal a csatos karbival még mindíg gond van... 50-es az alapjárati fúvóka benne, ami alapesetben még sok is... ezért a keverékszabályzó csavarral tudod csökkenteni az áthaladó keveréket... tehát normális alapjárathoz csak kb. 1,5-2 fordulatra kell kitekerni... éppen ezért a rugónak semmi baja nincs, nem kell, és nem is szabad addig kitekerni, mert ott már úgyse szabályoz semmit, és a többlet benzinbe belefullad a motor...

az a tény, hogy neked mégis fullra ki van tekerve, nem mást jelent, minthogy az alapjárati rendszereddel van gond... vagy a fúvóka kicsi benne 35-40-es, vagy pedig az átvezető csatorna van részlegesen eldugulva (ezt már leírtam kétszer is)... ez nagyon meg tudja szivatni az embert, mert, ha valaki nem tudja, hogy az ott van, illetve, hogy annak ott kell lennie, az észre sem veszi...

a csatos karbi leírásában pedig lépésröl-lépésre le van írva a beállítása... CO méréssel, és CO mérés nélkül is...

egyértelmű, hogy az a csatorna szivat téged is...
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!
egy 251 es etz-m van ami fel lett fúrva 300-ra. volt egy kis gond a karbival, és azóta nem tudom beállítani az alapjáratot. segítsetek kérlek benne, hogy hogyan lehet beállítani. minden szépen átjárható, csak a beállítást nem tudom megcsinálni. az alapjárati benzincsavar eléggé ki volt csavarva, még a szétszedés előtt. a másik az, hogy a csavar mögött van egy rugó, de az már a nagyon kicsavart állapotban nem tart semmit. ugyen az lenne a szerepe, hogy ne engedje elcsavarodni a csavart. segítsetek kérlek hogyan kéne beállítani és mit lehet csinálni a rugóval.
köszi
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

coco írta:Sziasztok. Miota uj akkum es uj elektronikus fesz. szabalyzom van azota nem tudok alapjaratot allitani. Dog voltam :P, mivel a motor jolment csak nemvolt alapjarat. Ma ravettem magam, kipucoltam a karbit, tokig szetszedtem, kifujtam meg stb. es meg mindig nem tudok alapjaratot allitani. A levego es az alapjarati csavarok csavargatasa nem hasznal, mintha ott se lennenek. Lehet h a karbi a hibas? Vagy valami koze van az uj akkuhoz es fesz. szabalyzohoz? Ez egy ETZ 125 felfurva 150 re es a 125 os karburator van 150 es javitoszettel beszerelve. Ugyebar 22 -es torokatmero. Viszont van nekem egy 24 es karbim 150 ese. Melyiket hagyjam? :| Es mi lehet a gond az alap karburatorral? Valaki segitsen :) Elore is koszi. Ja es ha mind a ketto sz@r akkor milyent ajanlott venni? :D
Szia én is köbcentit növeltem de a 22 es karbival nem volt az igazi (alapjáratom volt)de a BVF24 el tökéletes a főfuvoka nekem 100 as az alapjárati 40 es a levegő csavar kb 0,8-1 fordulat kifelé,és ami furcsa az a bizonyos 27+1mm uszoszint ami a 125 nek tökéletes volt 150 nek inkább 27 az igazi.Probálkoz egyszer csak eltalálod szerintem megéri a játékot.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: coco »

Sziasztok. Miota uj akkum es uj elektronikus fesz. szabalyzom van azota nem tudok alapjaratot allitani. Dog voltam :P, mivel a motor jolment csak nemvolt alapjarat. Ma ravettem magam, kipucoltam a karbit, tokig szetszedtem, kifujtam meg stb. es meg mindig nem tudok alapjaratot allitani. A levego es az alapjarati csavarok csavargatasa nem hasznal, mintha ott se lennenek. Lehet h a karbi a hibas? Vagy valami koze van az uj akkuhoz es fesz. szabalyzohoz? Ez egy ETZ 125 felfurva 150 re es a 125 os karburator van 150 es javitoszettel beszerelve. Ugyebar 22 -es torokatmero. Viszont van nekem egy 24 es karbim 150 ese. Melyiket hagyjam? :| Es mi lehet a gond az alap karburatorral? Valaki segitsen :) Elore is koszi. Ja es ha mind a ketto sz@r akkor milyent ajanlott venni? :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

A levegőszűrő új. Kösz a segítséget.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Kösd ki a légszűrőt (a gumicsőnél) és menj vele egy kört úgy. Ha jobb, akkor sok a benzin (=kevés a levegő) Ugyanilyen problémám volt, és elég sokáig tartott rájönni hogy nem gyújtás vagy egyéb, hanem (nekem olajjal fújogatós direktszűrőm van) a legszűrő túlfújása okozta, hogy nem kapott elég levegőt. Neked nem koszos? Nem ezeréves?

Ha kevés a levegő (azaz sok a benzin), és a légszűrő jó állapotú, akkor jöhet a súbertű 1 el kisebbre állítás (Bing karbinál nemtom hogy van ez).

Jó játék ez több napra :lol:
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Némi kis problémám lenne amire apám hívta fel a figyelmem (került a motorral egyet) nekem fel se tünt. Tehát a probléma következő a motorom (ETZ 250) nem megy szépen mintha hörögne, le van ugymond lustulva. Fater azt mondja mintha sokat kapna. Ezen hogy lehet segíteni? Bing karbimhoz még nem mertem hozzányulni minden úgy van ahogy kibontottam. Gyergyakép szerint jónak tűnik. Magyarul elvesztettem a fonalat hol lehet a baj. Remélem valaki tud segíteni mit hogy álítsak(levegő csavaron vagy min kéne)!?
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Kössz Fiuk!

A fúvókát kivettem, mert 125-ös volt benne . A tartalék karbiban pedig 135-ös. Itt azt olvastam hogy az a hozzávaló, ezért kicseréltem. Az tiszta. A levegő csavart nem nagyon állítgattam, csak tökig be, és 1,5 vissza. Gondoltam ha nem is tökéletesen, de így már mennie kellene. Szerintetek az eldugult kipufogó nem fér bele a képbe? Ma levettem és szerintem jobb volt, csak nem mertem sokáig járatni.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: goss valamint 58 vendég