Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Na megjött végre a 32es Dellorto.
Holnap megnézzük a szerelővel mi kell ahhoz, hogy felmenjen.
Ha sikerül felrakni és valakit érdekel elmondom tapasztaltam-e valami változást.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

A levegőcsavart is figyelembe kell venni mert ezek a jelenségek a helytelen levegőbeállításra ráillenek.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

fúvókákat kivetted?
nekem tavaly volt ugyanez, a főfúvókát amikor kivettem akkor láttam h belül lerakódott benne a 2T olaj... :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sziasztok

Segítsetek! Szivatóval beindul a motor, de aztán le is áll. Ha ráhúzom a szívatót akkor megy. Már 5ször szétszedtem átnéztem, de semmi látható dugulás vagy ilyesmi. néha a légszűrőben is durrog. Esetleg gyújtás? Mert azt piszkáltam, de most minden a gyári értéken,+ sub-ee gyujtás.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Aki építette a motorom 34-est javasolt, de olyat nem találtam főleg ilyen kis pénzért.
Állítólag mivel modernebb a karbi jobban porlaszt egyenletesebb lesz az alapjárat és a motor járása is. Azt is mondta, hogy lehet kevesebbet fog enni. Teljesítmény terén nem tudom mi várható jövő héten remélem tudok mondani konkrétat.
Elméletileg nem lehet akadály, hogy működjön a simsonok is mennek ETZ karbival meg mikunival, dellortóval. Csak a felfogatást kell megoldani valahogy.

Papszi!

Neten vadászgattam. A srácnak több karbija volt, én egy 34es dellortót szemeltem ki,de felhívtam azt mondta az összes 34-32est elvitték szinte másnap :shock:
Pont szerencsém volt, mondta hogy egy cagiva mitot szednek szét és lehet sikerül megszerezni a karbit és szerencsére sikerült.

Szerintem, ha van a közeletekben bontó, vagy méhtelep lehet érdemes megpróbálni, vagy vadássz a neten. Vaterán láttam egy 30-as dellortót dellortó légszűrővel 8 ezerért.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

És úgy nagy vonalakban minden hasonló méretű 2t karbival menni fog az mz és _jobban_ mint a bvf-el?

A szívócsonkban kell valami módosítást végrehajtani? Mert valószínűleg nem fog illeni az mz szívócsonkba, de ha már csinálok / átalakítok egyet, gondolom nem mind1 a távolság a hengertől meg stb. Lehet erről tudni valamit?

Amúgy ezt néztem ki, ha megvan még: http://www.kepesmotor.hu/motorblokk/p16 ... r%C3%A1tor
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Alfa 2009.04.22. 20:39-kor.
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Matt1989!

Hol vetted a karbit? Annyiért engem is érdekelne a dolog..:)
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Szerintem jók a mikuni karbik!
Bár, ha veszel szerintem szerintem 32-es, vagy 34est vegyél a 300-ashoz.
Nekem szerencsére sikerült szereznem egy 32-es dellortót 6000 ezerért remélem a héten megjön.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

khm... az én véleményem az h csak pillangószelepes karburátorra cserélném le a BVF-et :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

zsakfos!

no para, teljesen jó! :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gyertyaképről véleményt kérnék!Mobillal tudtam csak fotózni,de talán azért látszik a színe.
Fényképek-0011.jpg
Fényképek-0012.jpg
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Veled beszéltük annó ezt a főfúvóka témát tudsz még szerezni? 120,125,130,135 esetleg 140 méretek közül melyiket tudod beszerezni (amenyiben még tudod)? Gyurma hirdeti a Binget és irta megbuherálták gondoltam rákérdezek hogy. De ha tudsz szerezni akkor nem lényeg az átalakítás téma.
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Babetta fúvóka jó a Binghez. Csak a kívánt méretre kell dörzsárazni.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Megosztanátok velem legalább priviben ezt a Bing főfúvóka átalakíásos témát BVF fúvókára? Nagyon megköszönném!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nem akartam hülyeséget írni, inkább töröltem :D

Viszont a kérdésem, hogy ez felmegy rá? Fúvóka minden mérete tökéletes, csak a szívócsonk érdekes, a 250es gyári szívócsonkjára tuti nem megy fel, de a 30 N 3-féle szívócsonkkal -al mi a helyzet?

http://shop.bevelheaven.com/detail.aspx?ID=769
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Na találtam egy BINGET 84-est a száma 84/32/111 kérdés felmegy rá, és jó is?

Fontos lenne a gyors válasz, mert a végén elviszik.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Sziasztok!

Tudja valaki milyen méretű bing, vagy dellorto karburátor kell 250es mzre? Mármint mekkora torokátmérő, meg a levegőoldali átmérő? :roll:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

küldtem privit h már ne offoljunk itt szana széjjel :mrgreen:
amúgy mi a helyzet a félszintetikus 2T olajos kérdésemmel? :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

51-es,BVF 16N3 /made in taiwan :) /
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

s51-es vagy s50-es karburátor? :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Simson guruk!
Segítséget kérnék! Vettem új karbit a simómra,pöccre indult :D ,de a levegőcsavart hogy állítsam,mert még mindíg nem tökéletes!

Köszi!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

135 a méret(Üzemeltetési útmutató)sugta.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: misi »

sziasztok!
valaki megtudná mondani nekem Ts 250/1 es motornak milyen méretu ,
a gyáriföfuvoja.
udv: misi
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kosian »

Lefotóztam a gyertyát, most hogy eggyel feljebb vettem a tűt, ilyen a képe:

Kép

Úgy érzem, talán egy kicsit jobb így a motor, de ebben az a furcsa, hogy amióta megvan, úgy használtam, ahogy a képen a zölddel van írva. Na mindegy, ha hosszútávon bejön akkor így marad. Kíváncsi leszek még, hogy dob-e a fogyasztáson...
Széles utat, hátszelet!
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kosian »

Na feljebb raktam a súbertűt, mellékelek egy képet amit gyorsan összedobtam photoshoppal, hogy szemléltessem a dolgokat :)

Kép

Menet közben nem érzek semmi változást és még a gyertya sem szineződött át. Mondjuk még csak egy kört mentem... Ugyanúgy kicsit gyengébbnek érzem, mint eddig, de semmi változást nem tapasztalok, szóval most így hagyom és meglátjuk hosszabb távon. Majd a gyertyát megnézem egy kicsit hosszabb t után és megmutatom.
Széles utat, hátszelet!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Adj hálát az égnek, csavard vissza a gyertyát és húzd neki ahogy a csövön kifér 8)

Szép gyertya, bár egy nagyon kicsit több benzint még elbírna. Viszont a levegőcsavarral nem igazán fogod tudni szabályozni, az csak az alapjáratra való.

javaslat: tedd 1el feljebb a súbertűt, ha rosszabb akkor cseréld vissza, ha jobb akkor mocizz úgy :P
Még mindig jobb ha picit sokat kap, mintha picit keveset, egy kanyarban megszorulást én bátran elcserélek 0,2-0,3 l/100km-re.

Amúgy a csavar úgy működik ahogy leírtad :P
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kosian »

Szerintetek milyen ez a gyertyakép?

Kép

Nem túl világos? Ha igen, akkor azt jelenti, hogy keveset kap.
Ebben az esetben több, vagy kevesebb levegő kell neki?
Elég egyértelmű, de biztos ami biztos: ha befelé csavarom a levegőcsavart, akkor elveszi a levegőt, ha kifelé akkor egyre többet ad ugye?
Széles utat, hátszelet!
-ricsi-
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.04.08. 21:06
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: -ricsi- »

Máté írta:sziasztok!
még mindig a bvf 30n3 karbi problémája. teljesen tiszta az egész karbi, mindenhol folyik benzin ahol kell és mégse jó. még mindig folyamatosan visszadurrog, akkor is ha a kavarékcsavar be, akkor is ha ki van csavarva. gyújtási időpont jó, megnéztem.
valaki budapesti nem tudna segíteni? dél pesten van a motor, és nagyon megköszönném a segítséget. nem tudom mi lehet vele, és már mindenhogy megpróbáltam.
szevasz Máté...

az alapjárati keverékcsatornát megtaláltad?... illetve ha megtaláltad, kipucoltad?...

mert amit leírsz, az tipikusan erre a problémára utal... egészen biztos, hogy ezen keresztül nem kap üzemanyagot az alapjárathoz... ezért nem reagál a keverékcsavarra... teljesen betekerve le kell állnia a motornak, teljesen kitekerve meg bele kell fulladnia a benzinbe...
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

akkor hívd bambi-t: 20 342 0977 :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

karbi

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!
még mindig a bvf 30n3 karbi problémája. teljesen tiszta az egész karbi, mindenhol folyik benzin ahol kell és mégse jó. még mindig folyamatosan visszadurrog, akkor is ha a kavarékcsavar be, akkor is ha ki van csavarva. gyújtási időpont jó, megnéztem.
valaki budapesti nem tudna segíteni? dél pesten van a motor, és nagyon megköszönném a segítséget. nem tudom mi lehet vele, és már mindenhogy megpróbáltam.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Köszi Yofo,majd meglátom,hogy mi legyen. A Gyurmára lehet elviszem neked a karbit!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: yofo »

Stravi .
Nálunk a cégnél van ultrahangos tisztító , ha gondolod megpróbálhatom a karbidat kipuceválni vele . 8)
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Köszi!
Lehet én is beruházok egyre!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Tajvani gyartas en tegnap raktam fel a simsonra tokeletesen mukodik :wink:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

ránézésre egy jó közepes minőség :mrgreen:
de ha nagy simson fetisiszta vagy akkor BING karbi, viszont az újonan kb dupla ennyi... :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Köszi!
Ez amugy milyen minőség?
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Nem tudja valaki,hogy mennyibe kerül egy új Simson karburátor?
A régibe belerohadt a keverék,kipucoltam,de nem megy. Feladom,vennék egy újat... :smt010
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

Igazad van ma beszélgetem egy idösebb ismerös (horgásztársal)ő annó dolgozott az MZ gyárba,azt mesélte nem volt mindig mindenböl raktáron igy azt rakták bele ami volt" igy lehet a 22 es karbiba 95 ös fúvoka......Szerintem ismerve a kor hiánygazdaságát elképzelhető.De az is tény nem egyedi eset pl (Shul Simson)nem volt km óra szálitás akkor nem szereltek az nap fel a gépekre.Szerintem ez a káosz oka de sorolhatnám pl olaj (szintén az őreg mesélte)ha nem volt akkor a teloba is váltó olajat raktak.A hivatalos adatok szerint a Ts125 22karbi90 es fuvokás aTs150 es24karbi 95 fuvokás.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bg »

kupi írta:Látod nem is olyan egyszerü ez a karbi kérdés ezért én még mindig azt mondom tul kell lépni rajta füstöl?Füstöljön az a jó akkor legalább jár a motor"a lényeg szedje a talpát és ne köhögjön".Egyébként én is találkotam ilyen méret problémával(nekem van gyári új dobozos 22 és 24 BVF is csak a torok átmárő és a főfuvoka mérete a külömbség.A 150 es 24 es el talán kicsit fürgébb de elmegy a 22 el is.Suber tű nekem teljesen egyformának tünt mind a ketöbe,ja és ezek a karbik már az alapjárat álitos BVF-ek 1985 ös mind a kettő.
Kép

a főfúvóka nem különbözik. pont erről írtam. semmi rendszer nincs, az átmérőben. volt a 24. ben 85 ös, meg a 22 ben 95 ös.
a tűk mindenütt C3 voltak.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
-ricsi-
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.04.08. 21:06
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: -ricsi- »

szevasz Máté...

javaslom, hogy tanulmányozd át még1x a csatos karbi leírását... a legfőbb változtatása az, hogy az alapjárati fúvóka nem közvetlenül az úszóházból szívja az üzemanyagot, hanem egy átvezető csatornán keresztül a főfúvóka alól... ez tulajdonképpen 1 mm-es átvezető furat a főfúvóka és az alapjárati fúvóka között... ez hajlamos eldugulni, betapadni, szerintem nálad is ez lehet a probléma... ilyenkor alapjárat egyáltalán nincs, beindítani szivató nélkül lehetetlen, és le is fog álni...

az nem igazán jó megoldás, hogy az alapjáratot a gázbovden feszítésével oldottad meg... csavard vissza, hagyj neki egy kis holtjátékot... lesz alapjárat feszítés nélkül is... keresd meg azt az átvezető csatornát, és pucold ki rendesen, meg a fúvókákat is...

majd aztán jöhet a beállítás...
alapjárati keverékcsavar 2 fordulattal kitekerve (könyv szerint), nálam 1,5 fordulat...
melléklevegőcsavar 4 fordulattal kitekerve (könyv szerint) nálam kb. 3 lehet...
súbertű felülröl a 4. rovátkába...

de ez mind benne van a leírásba... sokat szívtam én is a karbival... szóval olvasd át mégegyszer...
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

Látod nem is olyan egyszerü ez a karbi kérdés ezért én még mindig azt mondom tul kell lépni rajta füstöl?Füstöljön az a jó akkor legalább jár a motor"a lényeg szedje a talpát és ne köhögjön".Egyébként én is találkotam ilyen méret problémával(nekem van gyári új dobozos 22 és 24 BVF is csak a torok átmárő és a főfuvoka mérete a külömbség.A 150 es 24 es el talán kicsit fürgébb de elmegy a 22 el is.Suber tű nekem teljesen egyformának tünt mind a ketöbe,ja és ezek a karbik már az alapjárat álitos BVF-ek 1985 ös mind a kettő.
Kép
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

karbi

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!
a karburátor beállítás miatt írok megint. a bvf30n3 karbin már megtaláltam a az üresjárási levegő, és üresjárási kavarék állító csavart. ( le volt ragasztva egy plombával és alig lehetett kiszedni) nektek ilyen karbinál mennyire vannak nyitva a csavarok? mert ha az itt az oldalon talált leírás alapján csinálom, akkor be sem indul és tök száraz a gyertya. mennyivel nyissam ki jobban? másrészt amikor még járt volt olyan, hogy ütemen kívül durrant egyet, mintha kapott volna egy szikrát és utána eléggé leesett a fordulatszám. segítsetek!
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bg »

kupi írta:
Vörcsi írta:Üdv!

Lerágott csont lehet, meg bevallom nem lestem át minden oldalt, google-ban is keretem hogy a dologral, szóval feltenném A kérdést:

MZ Ts 150-esbe 24mm-es karihoz mekkora főfúvóka jár? most 95-ös van, és füstöl mint a bűn, súber teljesen lenn, benzinszint belőve, de a főfúvóka méretre gyanakszok.
Szia ismerös a helyzet nekem a Ts is füstöl(uj 150 henger 24karbi minden tuti) a fúvoka gyárilag 95-ös kell én sajnos csak 100 ast kaptam bele de a füst az még a 125 ös hengerel és 90 es fúvokával 22 es karbival is meg volt,és a másik a kipuf soha nem volt száraz akármit is csináltam vele az el mult 20 évbe.Szerintem ne foglalkozz vele inkább motoroz!Itt a tavasz.

Na ezen a kérdésen tegnap estem át.

Egy idős szakinál, nézegettünk a karburátorokat, a súbertű mérete miatt.
Ugyanis a 125, meg a 150 -es motorom mindkét karburátora tök egyforma. A számok szerint nem, / 22, 24, / de méretben teljesen.
A súbertű mindkettőben C3. as. Vajon tudja valaki, hogy a C3 as melyikbe kell?
A C5. ös tű vékonyabb, és hosszabb. A megvizsgált karburátorok mindegyikében egyforma C3. as tű volt. /gordiuszi csomó/.
A főfúvóka mérete szerintem hasonló elven működik. Amilyet talált a szaki a gyári polcon, olyat rakott bele. Kis tulzással persze.
Vegyessen nézve karburátorokat, a 80. as!!!! Főfúvóka mérettől, a 95-ig minden volt.
Semmi rendszer sem volt a 22, vagy 24 es karburátorokban. Mondhatni semmiben sem volt rendszer. 2 egyforma felépítésűt nem találtunk! Gyakorlatilag a számok szerintem tök egyforma karburátorokat jelölnek.
Én ugye vittem kettőt, neki volt 6 db: 125 ös, meg 5 db 150-es karburátor. Ez ösz-visz:13 db.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Kerdes :?: csap nincs e eldugulva, uszoszint hogy all,fofuvoka milyen meretu ,{130,135}legszuro allapota. ezekutan probald :idea: :arrow: jo munkat :wink:
A viz szalad, a kő marad!
Deje
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2009.04.07. 21:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Deje »

Sziasztok!
Olyan gondjaim vannak a motorommal, hogy 1. 100 a végsebessége(250-es ETZ) 2. ha húzom neki sportosabban, akkor egyszerűen kiürül a karburátorom, és leáll. megvárni míg kap benzint, és beindít... 3. Iszonyatos fogyasztás.
Teljes felújításon esett át. azóta 1100km-t futott. (Henger nem lett fúrva, és gyűrűt sem kapott, mivel azok egészségesnek tűntek nagyon) nem tudok rájönni mibaja lehet szegénynek:S
Remélem kapok valami frappáns ötletet, ami által megoldódna a gondom:S
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

porlasztó probléma

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!
egy olyan kérdésem lenne, hogy egy etz251-esem van amihez a gyári BVF 30N karburátor van rajta. a súbertű úgy van beállítva hogy 2 osztás van a lemez alatt.
szóval a kérdés az hogy hogyan kell beállítani rendesen az alapjáratot. állítani a karbin csak a tetején lehet a bowden hozzát (ezáltal valamennyire az alapjáratot) és egy csavarral gondolom a benzin-levegő keveréket. próbálom beállítani, de egyrészt a tetején nagyon ki kell csavarni a bowdent hogy legyen jó alapjárat, másrészt kior jár a motor, sokszor csinálja azt hogy a rendes gyújtáson kívül durran egyet. gondolom azért, mert talán sok benzint kap. a gyújtási időpont jó megnéztem.
tudnátok segíteni és leírni, hogyan kell beállítani rendesen a karbit? köszi szépen előre is.
Máté
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Jo csak alacsonyabb nelegyen a gyari erteknel :!:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kosian »

coco írta:Sziasztok. Asszem ide kell az ilyent irni. Szoval lattam hogy sokan tesznek 98 as benyot az MZ -be. Jo az neki?

Jó neki, az enyém szereti!
Jobban nem megy tőle, max egy picit, de én úgy érzem, mikor 98-as van benne, hogy talán egy fokkal jobb...
Széles utat, hátszelet!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 33 vendég