Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Tegnap azzal a problémával szembesültem, hogy valami nem stimmel a benzinnel, ami Október óta a rossz idõ miatt (nem használtam túl sokat azóta) a tankban van/volt. Szó szoros értelmében hetekig szenvedtem a karbival, azt hittem abban van valami, maiért nem megy. De annyira nem ment, hogy meg se nyikkant (nem, a benzincsapot kicsintottam xD). Mivel olyan tünetei voltak, mintha keveset kapna, beugrott hogy valami probléma lehet a naftával, mert olvastam valahol hogy a benzin elkezd lebomlani, fõleg olajjal keverve.

El is sétáltam egy 5 literes kannával a közeli kútra, tankoltam 4 litert, hazavittem, bekevertem kicsit kevesebb mint 1 deci olajjal (1:50 körül), és elkezdtem csodálkozni. A két cuccnak TELJESEN más szaga van. A régi olyan higítós (meg is jegyezte a mûhelyben az egyik munkatársam, hogy "jé milyen higítószaga van a benzinednek", errõl is ugrott be a fenti dolog), az új sokkal "tompább" és egyáltalán nem higítószagú.

1. a régi benzin pirosas-rózsaszínes, a mostani szinte víztiszta. Pedig ugyanarról a kútról, ugyanarról a kútfejrõl ugyanazt tankoltam, és ugyanolyan olajjal és keveréssel.
2. a régi benzinnel nem ment, a mostanival végre meglátszik az egész teles munkám gyümölcse, hihetetlenül jobban megy a motor mint õsszel.

Ez hogyan lehet? általános tanács, hogy télire teli tankkal rakjuk el a lovat, akkor hogy mehet vele tavasszal is? Vagy más lehet az oka? A 2t olajam (Challoils Dynamicstroke) piros. Lehetséges, hogy a folyamatos rátankolástól (mindig adtam hozzá olajat is) a benne maradó 3-4 literben felgyûlt az olaj, és ezért nem ment? Sok itt a kérdés, és kevés az ötletem. Valaki? :roll:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

kupi!

honnan lehet csapdázni 24-es torokátmérõjû AMAL karbit?
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Sziasztok már régota gondolkodom,hogy kicserélem a TS125 õn az öreg BVF karbit valami modernebbre nézegetem mi a választék akad.A minap valaki azt mondta miért nem veszek egy AMAL" karbit rá olcsobb mind a Bing és jobb mind a gyári,a kérdés az van e valakinek tapasztalata az AMAL al ?Esetleg ti mit ajálnátok 125 re?Elvileg 16 000Ft kb az amit mondtak.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

A karbiból jön a rugó körül kattog de holnap szétszedem! A szivatója jó idõben is olyan (takarékos) ebben a hidegben nem használom a gépet! Nem 1-2 perc sajnos amíg észhez tér van az 5-10 is. Na mindegy szokni kell és akkor már fel sem fog tûnni! :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

en megneznem a karburatornal hogy a bowdent huzogatva akadasmentesen emelkedik e a suber es, hogy onnan jon-e a kattanas, az sem lehetetlen hogy fent a gazkarnal van kiszorosodve a bowdened es az okozza.....
a szivatoval nem igazan tudsz mit csinalni es felesleges is, ebben a hidegben bizony igy mukodik a kis takarekos :D amit tehetsz, hogy nem egybol ugrasz a motorra hanem 1-2 percet helyben jaratod
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Bing karbitulajok!

Ismét lenne pár kérdésem a karbival kapcsolatban. A következõ: ha húzom a gázt egy bizonyos ponton (talán negyed gázkörül) kattan valami benne ha viszaengedem szintén kattan kb. ugyanazon a ponton. Ez természetes jelenség?

Kicsit hörög a gép menet közben mikor húzom neki ezt ha a subertût lentebb teszem elméletileg orvosolni lehet vagy fuvóka csere nagyobbra? (250 a gépem csak azt nem tudom hányszor volt már fúrva (2 szer tuti) gondolom azért nem az igaz a karbi gyári beállítása).

Ha azt szeretném behúzott szivatónál több benzint kapjon mint eddig mit kellene hogy tegyek? Így sokáig kell mennem szivató folyamatos huzásával mert le akar fulladni (pontosabban addig be nem melegszik folyamatosan kell húzni a szívatót). A régi (gyárinál) ilyen nem volt annak odahúztam a szivatót beindítást követõen pár gázfröccsel és majd beledöglött a benzinbe és többször nem is kellett húzgálni.
Mi tévõ legyek hogy a Bing 84 is hasonlókép üzemeljen?

Válaszokat elõre is köszönöm!
tams9
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2008.05.15. 09:45
Tartózkodási hely: Mezõkövesd

Hozzászólás Szerző: tams9 »

Stravkó írta:
tams9 írta:hello!
Azt szeretném kérdezni, hogy a 2Tolajnak van szavatossága?
Csak mert szeretnék venni Repsol Standard 2T olajat vagy 4flakonnal(1310ft/liter), de mivel nyáron nem fogok itthon tartózkodni, ezért lehet hogy jövõre marad.
Ez az olaj mennyire számít kényeztetésnek a 300-asomba?
Most Agip 2T használok(valami félszintetikus részel), de nem az igazai, hangosabb és ilyenkor télen, amikor sokáig áll és néha beindítom rettenetesen füstöl, szerintem leülepszik vagy nem tudom, de még hideg motorral is túlzásnak érzem.
köszi hello
Üdv Tams9!
Ne félj nem romlik meg,nyugodtan raktározhatsz! A Repsol Standard olaj az ásványi,tehát nem számít kényeztetésnek,de attól még jó olajnak számít! Mondjuk én Sintetico 2T-t,vagy Scooter 2T-t használok,ezekkel nem füstöl,és szépen kiég a kipuff is,még úgy is,hogy 1:40-re
keverem. Plusz nagy elõnye,hogy tavasszal nem kell karbitisztítással kezdeni (nem is emlékszem mikor szedtem szét utoljára),mert nem ülepszik le a dzsuva az úszóházba. Tavasszal akksi be,megmozgatom a motort behúzott fékkel,hogy a benzin fölkeveredjen,csap megnyit,gyújtás nélkül szivatóval rúgok kettõt-hármat,gyújtás rá,és pöccre indul.
Legalábbis nekem ez a tapasztalat. Régebben,amíg tróger olajokkal jártam, mindíg szét kellett szedni,és kitakarítani az egészet,mert tele volt trutymóval.
Remélem tudtam hasznosat is írni! :D
Üdv:Stravkó
Szia!
Tudtál hasznosat írni, Köszönöm.
Akipufogóm most nekem is kiégett, mert raktam a könyökre bandázst. A hangja is fémesebb lett, 1 hátránya van, úgy látszik a 2T kipufogója jóval forróbb mint a 4T ugyanis teljesen szétégett az azbesztszallag :-S
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

merojoc írta:Nem tudja valaki milyen hosszú a trabantnak a szûrõje mert ha hosszabb az etz-nél akkor nem kéne forrasztani.
Kép
Szia
Dorcóba úgy méretezték,hogy 4-5l.legyen a takarék,ezenfelül 2féle ûrméretû tank vót,legalábbis nekem.
Ehhez mérten állítsd be,mennyi takarékot akarsz.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

tams9 írta:hello!
Azt szeretném kérdezni, hogy a 2Tolajnak van szavatossága?
Csak mert szeretnék venni Repsol Standard 2T olajat vagy 4flakonnal(1310ft/liter), de mivel nyáron nem fogok itthon tartózkodni, ezért lehet hogy jövõre marad.
Ez az olaj mennyire számít kényeztetésnek a 300-asomba?
Most Agip 2T használok(valami félszintetikus részel), de nem az igazai, hangosabb és ilyenkor télen, amikor sokáig áll és néha beindítom rettenetesen füstöl, szerintem leülepszik vagy nem tudom, de még hideg motorral is túlzásnak érzem.
köszi hello
Üdv Tams9!
Ne félj nem romlik meg,nyugodtan raktározhatsz! A Repsol Standard olaj az ásványi,tehát nem számít kényeztetésnek,de attól még jó olajnak számít! Mondjuk én Sintetico 2T-t,vagy Scooter 2T-t használok,ezekkel nem füstöl,és szépen kiég a kipuff is,még úgy is,hogy 1:40-re
keverem. Plusz nagy elõnye,hogy tavasszal nem kell karbitisztítással kezdeni (nem is emlékszem mikor szedtem szét utoljára),mert nem ülepszik le a dzsuva az úszóházba. Tavasszal akksi be,megmozgatom a motort behúzott fékkel,hogy a benzin fölkeveredjen,csap megnyit,gyújtás nélkül szivatóval rúgok kettõt-hármat,gyújtás rá,és pöccre indul.
Legalábbis nekem ez a tapasztalat. Régebben,amíg tróger olajokkal jártam, mindíg szét kellett szedni,és kitakarítani az egészet,mert tele volt trutymóval.
Remélem tudtam hasznosat is írni! :D
Üdv:Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

merojoc írta:Nem tudja valaki milyen hosszú a trabantnak a szûrõje mert ha hosszabb az etz-nél akkor nem kéne forrasztani.
Kép
Szia(sziasztok)szétszedtem két trabi tankot is az igazság kideritése végett de szerintem ezeket is elöszeretettel babrálják mert az egyik buvárcsöve 45mm a másiké 60mm volt.Az MZ-m gyári csapja volt 50 mm es az ami most van benne az 62mm de a szûrõkosár az 75mm mindegyikbe, ezért gondolom le van rõviditve az elsõ már.És még egy érdekeség a trabi csöve réz az MZ-m gyárija az müanyag és kicsit vastagabb is de teljesen csereszavatos minden rajtuk még a pohár és a belsõ tömitõ korong is de az alsó szûrõ a trabinál nagyobb igy csak a saját poharába fér el.Én annó egy bontoba vetem a trabi csapot 100Ft (ez 1993) ba volt de azota is szereztem már szintén bontoba volt ahol oda adták ingyen+ként az elhozott alkatrészekhez de általába max 500-600ft,de ezek szerint érdemes megnézni megmérni többet is melyik a hosszabb.Én az egész csapot cseréltem de a záró fület"(amivel elzárod)a benyot az MZ jét raktam rá és persze a poharat és az alsó szürõt is cseréltem MZ re igy kb 2,5 liter a tartalékom.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
tams9
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2008.05.15. 09:45
Tartózkodási hely: Mezõkövesd

Hozzászólás Szerző: tams9 »

hello!
Azt szeretném kérdezni, hogy a 2Tolajnak van szavatossága?
Csak mert szeretnék venni Repsol Standard 2T olajat vagy 4flakonnal(1310ft/liter), de mivel nyáron nem fogok itthon tartózkodni, ezért lehet hogy jövõre marad.
Ez az olaj mennyire számít kényeztetésnek a 300-asomba?
Most Agip 2T használok(valami félszintetikus részel), de nem az igazai, hangosabb és ilyenkor télen, amikor sokáig áll és néha beindítom rettenetesen füstöl, szerintem leülepszik vagy nem tudom, de még hideg motorral is túlzásnak érzem.
köszi hello
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc »

Az etz tankban levõ szûrõ hossza 7.7cm amit most mofánál.
ETZ 251
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

bambi írta:
hell írta: Megvettem még tavaly használom is a karbit Bambi mester által csak most láttam van Bing-hez szívócsonk azt hittem az is kell hozzá hogy tökéletes legyen. Nem tudom mi a különbség köztük gondoltam rákérdezek itt hátha tud valaki errõl valamit.
Létezik egy olyan verzió is,amihez kell szívócsonk is.
Értem mostmár tiszta a kép. :)
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

merojoc írta:Nem tudja valaki milyen hosszú a trabantnak a szûrõje mert ha hosszabb az etz-nél akkor nem kéne forrasztani.
Kép
Helló. Ma kaptam egy trabi csapot.
A szûrõ 7,5 cm, a benne lévõ csõ 6cm, a mente tetejérõl mérve.
Egy baja van, ahogy nézem nem kivehetõ a szûrõ a csapból.

Üdv.

Viszont azt nem tudom hogy az MZ szûrõje milyen hosszú.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

hell írta:
Samu írta:Ha Bing 84-re gondolsz, akkor ahhoz nem kell venni külön szívótorkot. Esetleg lehet, hogy kell egy kicsit alakítani az MZ torkon mert oválissá vált az évek során, csiszolni kell egy kicsit rajta.
Megvettem még tavaly használom is a karbit Bambi mester által csak most láttam van Bing-hez szívócsonk azt hittem az is kell hozzá hogy tökéletes legyen. Nem tudom mi a különbség köztük gondoltam rákérdezek itt hátha tud valaki errõl valamit.
Létezik egy olyan verzió is,amihez kell szívócsonk is.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Samu írta:Ha Bing 84-re gondolsz, akkor ahhoz nem kell venni külön szívótorkot. Esetleg lehet, hogy kell egy kicsit alakítani az MZ torkon mert oválissá vált az évek során, csiszolni kell egy kicsit rajta.
hell írta:Barangolás közben a neten szemet szúrt a huber oldalán ez a dolog Bing karbihoz létezik Bing szivótorok is? Magyarul aki vesz egy ilyen karbit ahoz illene olyan szívótorkot is venni-e? Hogy van ez valaki ki tudna segíteni ebben a kérdésben?

Szívótorok BING ETZ-250/251/301 TR db 2457.-
Szívótorok BVF ETZ-250 H db 3767
Megvettem még tavaly használom is a karbit Bambi mester által csak most láttam van Bing-hez szívócsonk azt hittem az is kell hozzá hogy tökéletes legyen. Nem tudom mi a különbség köztük gondoltam rákérdezek itt hátha tud valaki errõl valamit.
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Ha Bing 84-re gondolsz, akkor ahhoz nem kell venni külön szívótorkot. Esetleg lehet, hogy kell egy kicsit alakítani az MZ torkon mert oválissá vált az évek során, csiszolni kell egy kicsit rajta.
hell írta:Barangolás közben a neten szemet szúrt a huber oldalán ez a dolog Bing karbihoz létezik Bing szivótorok is? Magyarul aki vesz egy ilyen karbit ahoz illene olyan szívótorkot is venni-e? Hogy van ez valaki ki tudna segíteni ebben a kérdésben?

Szívótorok BING ETZ-250/251/301 TR db 2457.-
Szívótorok BVF ETZ-250 H db 3767
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

délelõtt eszembe jutott valami!
ha nem tudtok olyan csövet szerezni a szûrõbe, akkor egy darab bronzból esztergályoztassatok egy olyan közdarabot ami belemegy a benzincsap testébe, mert abban ha jól emlékszem m5-os menet van, a másik végére meg felhúztok egy darab átlátszó benzincsövet, és go :)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

merojoc írta:Nem tudja valaki milyen hosszú a trabantnak a szûrõje mert ha hosszabb az etz-nél akkor nem kéne forrasztani.
Kép
Szia van egy trabi tankom holnap kiveszem a csapot és megmérem akkor pontosabbat tudok mondani,de biztos hosszabb mert én már nagyon régen kicseréltem az MZ be trabira mert valobann kevés az az 1-1,5 liter tartaléknak.Szerintem az ideális kb az a menyiség amivel legalább 60 km el lehet menni az kb egy Magyarországi benzinkut távolság a legrosszabb esetbe is.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Barangolás közben a neten szemet szúrt a huber oldalán ez a dolog Bing karbihoz létezik Bing szivótorok is? Magyarul aki vesz egy ilyen karbit ahoz illene olyan szívótorkot is venni-e? Hogy van ez valaki ki tudna segíteni ebben a kérdésben?

Szívótorok BING ETZ-250/251/301 TR db 2457.-
Szívótorok BVF ETZ-250 H db 3767
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

KILL3R etz írta:Boccs az 200 akart lenni :oops:
Egyébként 150-es etz-m van, egyenlõre :P
Pedig kistz-vel nyáron, városon kívül, sík úton, szélcsendben nekem megvan a 10 literbõl 300 km :D amúgy olyan 3,5-4et eszik sportos stílussal is.
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

merojoc írta:Nem tudja valaki milyen hosszú a trabantnak a szûrõje mert ha hosszabb az etz-nél akkor nem kéne forrasztani.
Kupi lejjebb írta :
Sziasztok én Trabant szûrõt és csövet használok,az hosszabb kb 10mm rel és teljesen csereszavatos az MZ vel.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Boccs az 200 akart lenni :oops:
Egyébként 150-es etz-m van, egyenlõre :P
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc »

Nem tudja valaki milyen hosszú a trabantnak a szûrõje mert ha hosszabb az etz-nél akkor nem kéne forrasztani.
Kép
ETZ 251
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

KILL3R etz írta:Halálpontos szemmértékemmel kimérem :twisted:

Egyébként mindig tele tankolom és úgy 300 km-enként megyek tankolni. 3 dl bele mellé 10 liter azt jóvan :D Ha nem fér bele annyi akkor meg legalább biztos nem ragad meg:D
Hát ezt meg, hogy csinálod, hogy 300 km-et mész 10 literbõl??? Milyen mocid van? Az én 250-esem ha dinamikusan közlekedek vele, 98-asból 5-öt, 5.5-öt, 95-ösbõl 6 liter harap százon...
Széles utat, hátszelet!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Halálpontos szemmértékemmel kimérem :twisted:

Egyébként mindig tele tankolom és úgy 300 km-enként megyek tankolni. 3 dl bele mellé 10 liter azt jóvan :D Ha nem fér bele annyi akkor meg legalább biztos nem ragad meg:D
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

kobraCode írta:KILL3R így biztos nem ül le benne, de honnan tudod a pontos olaj arányt? :)
Én utólag szoktam kimérni, és mikor utána elindulok a kútról szoktam 1-2 erõs elsõ fékezést csinálni, így jól össze rázódik az anyag.
De még a legbiztosabb a kannás módszer, abban összekeverni, összerázni és úgy a gépbe, de igaz ez a legmacerásabb is :)

Üdv.
Kannás megoldás kiváló, de szerintem mindegy hogy mi elõször

én a benzint szoktam (nem gázolajat :D :D igaz???) elõször...aztán olaj mérés elsõ fék be és kicsit megrázni, keverni


üdv
Etz 150 87'
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

KILL3R így biztos nem ül le benne, de honnan tudod a pontos olaj arányt? :)
Én utólag szoktam kimérni, és mikor utána elindulok a kútról szoktam 1-2 erõs elsõ fékezést csinálni, így jól össze rázódik az anyag.
De még a legbiztosabb a kannás módszer, abban összekeverni, összerázni és úgy a gépbe, de igaz ez a legmacerásabb is :)

Üdv.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én mindig úgy tankolok, hogy elõbb az olajat bele és utána a töltõpisztollyal körbekeverem a tartályban... Így biztos nem ül le az aljára az olaj 8)
Avatar
BigBigJoe
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád

Hozzászólás Szerző: BigBigJoe »

Nagyon jó, hogy ez a tankméret így felmerült, mert azt olvastam valamelyik fórumon, hogy témáztak a tagok, miképp tankoljanak (a tartály mérete miatt jött elõ). Elõször olajat bele, és azután a benzint, vagy fordítva, elõször benyó, aztán a keverés.
Megoszlottak a vélemények a gyakorlati alkalmazást illetõen. Ki ezt indokolta serényen, ki a másikat tartotta biztosabbnak.

Üdv.
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Én a biztonság kedvéért megfogom növelni a tartalékomat 2l-re.
Már ki is találtam hogy hogyan.

merojoc amit belinkelt képet (lásd lejjebb), szóval a szûrõt. Fogok belõle kettõt, és majd azt az adott távolságon össze fogom forrasztani, így annyival tudom megnövelni amennyire szeretném. Persze elõtte kimérem a tartalék mûanyag csõvel hogy mennyi a 2l a tankban és utána forrasztom össze a 2 szûrõt. Úgy tudom az réz, szóval forrasztani elvileg lehet.
Amint megleszek vele, és esetleg valakit még érdekelnek majd az adatok, szívesen megosztom.

Üdv.

Ja vélemények is jöhetnek nyugodtan a dologgal kapcsolatosan.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Samu írta:A 251-esét egyszer lemértük, az egész tank 17,5 liter (de akkor tanksapka szintig :D ).
de akkor már az olaj nem is fért bele :D :D :D
Etz 150 87'
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

A 251-esét egyszer lemértük, az egész tank 17,5 liter (de akkor tanksapka szintig :D ).
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

ha jól tudom a 251-esé 17liter+1,5l a tartalék
Etz 150 87'
Avatar
BigBigJoe
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád

Hozzászólás Szerző: BigBigJoe »

Köszi Nektek is conus, Kuti.

Azt a kis csövet is pótolnom kell, mert hiányzott a 3/4-e, tutti.. Meglepõdtem volna, ha leállok üzemanyag-gondok miatt a világ végén valahol, a tartalék meg sehol :) ! szép lett volna.
Így aztán a leghasznosabb valóban az, amit conus írt, azonnal szétkapni (ezt is) !

Az alapjárati hibát majd késöbb nézem meg (amit Alfa javasolt), mert nem rakom így össze szûrõ és csõ nélkül a tankot. :(

Üdv, köszi
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

BigBigJoe!

pontosan nem mértem le, de így max 1 literrel több a tartalék.
amikor megvettem a motort, elsõ dolgom volt a tank kiürítése, benzincsap szétszedése, mert szinte biztos voltam benne h hót dzsuva lesz, úgy is volt, ráadásul a szintválasztó csövet is megrövidítette az elõzõ tulaj, ezért az is kellett.
ilyen kemény mûanyagcsövet próbáljatok beszerezni mondjuk villamossági dolgokat áruló boltokból, vagy megfelelõ méretû kifogyott tollbetét is jó lehet még... egyelõre ennyi jutott eszembe.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Kis Tz tankja 13 literes, amibõl 1 liter a tartalék. Az nekem 25 km.
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
BigBigJoe
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád

Hozzászólás Szerző: BigBigJoe »

conus írta:kérdésedre a válasz igen, bár nekem sikerült kb 1 cm-el hosszabb szûrõt + mûanyagcsövet szerezni, ezért nekem több a tartalékom :twisted:
Mennyi az eredeti csõvel a tartalék litermennyiség, illetve mennyi kb a te hosszabb csõmegoldásoddal? Mennyit jelent?
Avatar
BigBigJoe
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád

Hozzászólás Szerző: BigBigJoe »

Köszi minden segítõ kollégának a válaszokat a "szûrõ" témában.
Ezennel megoldottnak és kivesézettnek tekintem az ügyet :)
Avatar
BigBigJoe
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád

Hozzászólás Szerző: BigBigJoe »

Alfa írta:
BigBigJoe írta:Gondom van az alapjáratommal, segítsetek !

Mitõl van az, és hogy tudom beállítani, hogy egyik indulásnál az alapjáratom magasabb, máskor hasonló indulással pedig fuldoklik szegényem.
Az még ok lenne, ha egyformán viselkedne, de így nem értem.

Köszi a válaszokat!

Üdv.
Gázbowden nem szorult be és húzza a kormány a gázt? Nekem épp ez volt múlthéten. Beállítottam az alapjáratot 1500ra, aztán nézem h egyszercsak fullad 1000 körül, akkor ráülök húzok rajta oké, de utána meg pörög fel 3000ig. Kis idõ múlva látom hogy a kormány jobbra fordulási szögével változik az alapjárat elég durván :twisted:

Karbinál kiakasztod, biztonságos helyen (kürt és motor felfüggesztése felett a résben szoktam) elvezeted, visszaakasztod és lehet h segít :roll:

Köszi a gyors reagálást. Okos gondolat, holnap megnézem. Ha ez, jövök egy üdítõvel a köv (elsõ) taláékozónál! (Ha nem, akkor is bevállalhatjuk :) )
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc »

Egy hosszabb csõ az enyémbe is jó lenne.
ETZ 251
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

merojoc, igen errõl. meg a kis csõrõl ami benne van.
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc »

Errõl beszélgetünk?
Kép
ETZ 251
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Azt megtudná nekem mondani valaki hogy az MZ benzincsapnál a tartalék csõ hány cm hosszú?
Köszi.

Üdv.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

szerintem strabanc szûrõ lesz, mikulás bácsitól vettem, nem kérdeztem meg tõle :)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Sziasztok én Trabant szürõt és csövet használok,az hosszabb kb 10mm rel és teljesen csereszavatos az MZ vel.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

conus írta:kérdésedre a válasz igen, bár nekem sikerült kb 1 cm-el hosszabb szûrõt + mûanyagcsövet szerezni, ezért nekem több a tartalékom :twisted:
conus az milyen szûrõ? mihez való gyárilag? nekem sem ártana ha több lenne a tartalék :)

Üdv.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

BigBigJoe írta:Gondom van az alapjáratommal, segítsetek !

Mitõl van az, és hogy tudom beállítani, hogy egyik indulásnál az alapjáratom magasabb, máskor hasonló indulással pedig fuldoklik szegényem.
Az még ok lenne, ha egyformán viselkedne, de így nem értem.

Köszi a válaszokat!

Üdv.
Gázbowden nem szorult be és húzza a kormány a gázt? Nekem épp ez volt múlthéten. Beállítottam az alapjáratot 1500ra, aztán nézem h egyszercsak fullad 1000 körül, akkor ráülök húzok rajta oké, de utána meg pörög fel 3000ig. Kis idõ múlva látom hogy a kormány jobbra fordulási szögével változik az alapjárat elég durván :twisted:

Karbinál kiakasztod, biztonságos helyen (kürt és motor felfüggesztése felett a résben szoktam) elvezeted, visszaakasztod és lehet h segít :roll:
Avatar
BigBigJoe
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád

Hozzászólás Szerző: BigBigJoe »

conus írta:kérdésedre a válasz igen, bár nekem sikerült kb 1 cm-el hosszabb szûrõt + mûanyagcsövet szerezni, ezért nekem több a tartalékom :twisted:
Köszi a gyors választ.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

kérdésedre a válasz igen, bár nekem sikerült kb 1 cm-el hosszabb szûrõt + mûanyagcsövet szerezni, ezért nekem több a tartalékom :twisted:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 52 vendég