Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Matee86 írta:köszi!Megpróbálom ezt,de ha semmi,akkor megint szétszedem....asszem van másik csap is valahol,megpróbálom azzal...
a tank nem rozsdás belül? :?
7 év állás után könnyen elképzelhetõ. az én motorom 8 évet állt mielõtt megvettem, belenézvén nem láttam semmi gyanúsat, de nem hagyott nyugodni a gondolat, meg amúgy is izgága alak vagyok, ezért kikaptam a benzincsapot és hálálkodtam az égnek h nem kapcsoltam sosem tartalékra, mert kb fél liter rozsdás iszap volt az alján... :evil:
nade a rozsdamaró + üvegszilánk odavert neki rendesen 8)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Zschopauer
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2008.03.26. 20:29
MZ-d típusa: Honda CBF 250
Tartózkodási hely: Szeged
Kapcsolat:

binget mindenkinek

Hozzászólás Szerző: Zschopauer »

Sziasztok,

én is pár napja szereztem be egy Bing 84-es típusú porlasztót; hát ez fantasztikus! Precíziós mûszer a kõbaltás tajvani útángyártott "csodához" képest.

Nekem is le kellett szedni a szivatóbowdenbõl kb. 2 cm-t, hogy passzoljon.
Viszont a szívótorokhoz alapból nagyon szépen igazodott a méretezése, nem úgy, mint a korábbi porlasztóimnál.

A tiétekben mekkora fõfúvóka van? Ebben 118-as, ami elég kevésnek tûnik. A menetteljeseítményei ugyanolyanok, mint a régi karbimmal, abban 135-ös fõfúvóka volt.

Na de a lényeg, hogy 3,6-4 liter közé került a fogyasztás (utassal együtt hajtva)!
Melák írta:Köszönöm a segítséget srácok!
Zschopauer
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

köszi!Megpróbálom ezt,de ha semmi,akkor megint szétszedem....asszem van másik csap is valahol,megpróbálom azzal...
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

esetleg annyit probalj meg, hogy kb 12L/ora kell az atfolyasi idejenek lenni, vegy egy 1 literes flakont ha 5 perc alatt tele van akkor elvileg okes merd le mennyi ido alatt ment le az 1 lityi, aztan vedd le a tanksapkat es nezd meg ugy is, ha tanksapesz nelkul joval gyorsabb akkor annak a szellozoje dugult el, ha nem akkor benzincsapcsere javasolt
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Matee86 írta:Sziasztok!

meg szeretném kérdezni,hogy a benzincsapnak mi lehet a baja,ha nem enged elég benzint,és a levegõ nem tud visszaáramolnia tankba a csõbõl,így nem is tud rendesen a karbiba jutni,ami azt eredméynezi,hogy ha 70 nél gyorsabban megyek,vagy nagyon pörgetem,akkor egyszerûen kifogy a benzin...
A tankot múltkor takarítottam és a csapot is,de lehet megint eldugult?vagy esetleg más?

válaszokat elõre is köszönöm!

Üdv:Máté :D

a tank nem a csobol kap levegot, hanem a tanksapkan levo kis lyuk akadalyozza meg hogy vakum keletkezzen a tankban.......
Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Hozzászólás Szerző: Matee86 »

Sziasztok!

meg szeretném kérdezni,hogy a benzincsapnak mi lehet a baja,ha nem enged elég benzint,és a levegõ nem tud visszaáramolnia tankba a csõbõl,így nem is tud rendesen a karbiba jutni,ami azt eredméynezi,hogy ha 70 nél gyorsabban megyek,vagy nagyon pörgetem,akkor egyszerûen kifogy a benzin...
A tankot múltkor takarítottam és a csapot is,de lehet megint eldugult?vagy esetleg más?

válaszokat elõre is köszönöm!

Üdv:Máté :D
Mert azért az Mz a király....!:)
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Hozzászólás Szerző: Perec »

Én használtam fimol-t, jelentõs változást nem tapasztaltam, viszont nem is kell sok, hogy megérje:

A Fimol 2T régi áron számítva (most nálunk 900Ft ahol lehet kapni, de kifutó talán az új kenõanyag engedélyek miatt).

620 Ft - 125 ml -> 150 l benzinhez ajánlott.

Megtérülés 310 Ft-os benzinár mellett:

150 helyett 148 literes fogyasztásnál,
azaz 1,2 %-os fogyasztáscsökkenésnél.

azaz, ha 4 l-rõl lekúszik a fogyasztás 3,94-re.
vagy 5l-rõl 4,93 l-re.

Felújítás->felújítás kb:30.000 km azaz 1350(4,5l/100km) l benzin
után ehhez 9 flakon kell: 9*620=5580, tehát megtérülés
30.000Ft os generált számolva: 30->36 eKm azaz 20% kopáscsökkentés
esetén, ha nincs fogyasztáscsökkenés.

A hátrányát viszont ismerem: feketévé változtatja a benzint, nagyon fog és nehéz lemosni.
Én az olajba tettem amit hordtam magammal, de a flakont is teljesen befogta, nem láttam az oldalán
lévõ csíkon, hogy mennyit töltöttem be.
A másik érvem a fimol ellen a lustaság.
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

Sziasztok!
Adott két karbi,az egyik BVF 22N2-2,a másik BVF22N2-1 -Van é különbség a kettõ között? Szemre nincs vagy megvakultam?
Vagy jó-e a 22N2-2 a 125TS-re?
Elõre is köszi!
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
Koppány
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.03.30. 14:17
Tartózkodási hely: Hatvan

Hozzászólás Szerző: Koppány »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a 250-s ETZ súbertûjének hány mm-nek kell lennie és hogy hány rovátkának kell lenni rajta.
Elõre is köszi a választ!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Stravkó írta:
Bikergery írta:Sziasztok!
Nemrégiben vettem kísérleti céllal egy flakon Repsol moto scooter ful synt 2t olajat.
A kérdésem az lenne milyen arányban lenne érdemes a benzinhez keverni? Én 1:60-ra gondoltam...
Akinek volt már ilyen irányú tapasztalata írja+ please :-)
Elõre is köszi.
Én is ezt használom,de én 1:40 -re keverem. Igy sem füstöl,és nem csöpög a kipufogó végén! Nekem bevált.
Viszont most ki akarom probálni a Fimol 2T-t,használta már valaki? A használatával kevesebb olajat kell keverni a benzinbe,vagy a szokásos keverékhez kell tenni pluszba?

Üdv: Stravkó
felesleges annyi jo olajat elpazarolnod :twisted: scooterral ha be van jaratva nyugodtan lemehetsz 1-60 ra a fimol az meg molibden diszulfidos bügybürüggy, elvileg azert csinaltak, hogy csokkenti a surlodast, kiegyenliti az aprobb egyenetlesegeket a hengerfalon (legalabbis ez volt a reklam) en hasznaltam anno, de semmit nem vettem eszre....
jahh es pluszba kell hozzaonteni, de amugy tenyleg parasztvakitas, nem er egy puttony fingot se....persze ez a velemeny szubjektiv


(maradok a repsol competicionnal 1:75-ben) :twisted:
Gose89

Hozzászólás Szerző: Gose89 »

egyre nagyobb szükségem van egy tanksapkára a 251es etz-m hez de sehol sem találok..hubermotor-nál is csak rendelve van de nem jön meg.. ötletek honnan szerezhetek?
a saját már kb mintha ott se lenne..
Bikergery

Hozzászólás Szerző: Bikergery »

Köszi a tippeket.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Bikergery írta:Sziasztok!
Nemrégiben vettem kísérleti céllal egy flakon Repsol moto scooter ful synt 2t olajat.
A kérdésem az lenne milyen arányban lenne érdemes a benzinhez keverni? Én 1:60-ra gondoltam...
Akinek volt már ilyen irányú tapasztalata írja+ please :-)
Elõre is köszi.
Én is ezt használom,de én 1:40 -re keverem. Igy sem füstöl,és nem csöpög a kipufogó végén! Nekem bevált.
Viszont most ki akarom probálni a Fimol 2T-t,használta már valaki? A használatával kevesebb olajat kell keverni a benzinbe,vagy a szokásos keverékhez kell tenni pluszba?

Üdv: Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp »

A fõoldalon van 1 olyan h Wikipedia - s könyv vagyis oldal ott valaki azt írta el lehet menni bejáratott jó motornál 1:100 - ig is :shock: Bár én nem tudom :roll: :twisted: Odáig nem mennék el , max ETZ-nél :lol:
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Én is azt használom 50-es keveréssel, de szerintem bírja a 60-ast is!
Bikergery

Hozzászólás Szerző: Bikergery »

Sziasztok!
Nemrégiben vettem kísérleti céllal egy flakon Repsol moto scooter ful synt 2t olajat.
A kérdésem az lenne milyen arányban lenne érdemes a benzinhez keverni? Én 1:60-ra gondoltam...
Akinek volt már ilyen irányú tapasztalata írja+ please :-)
Elõre is köszi.
Koppány
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.03.30. 14:17
Tartózkodási hely: Hatvan

Hozzászólás Szerző: Koppány »

Köszi a választ z25z.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

nem befolyasol semmit
Koppány
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.03.30. 14:17
Tartózkodási hely: Hatvan

Hozzászólás Szerző: Koppány »

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a képen látható tûszelepen lévõ két kis lyuk amelyen áramlik be a benzin a karburátorba, az én karburátoromban 90 fokkal el van fordulva ez okozhat-e a karburátor mûködéséban valamiféle zavart.
A válaszokat elõre is köszönöm!!


Kép
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Samu írta:Keri próbálta ki a szocimotoros atyja, ha jól emlékszem növekszik a teljesítmény és a fogyasztás is. Nagyobb fõfúvókát tett a karbiba. Kérdezd meg õt.
kuti írta: Köszöntem szépen! :D Mivel ez is ebbe a topikba tartozik, ezért megkérdezem, hogy mi a véleményetek a bioetanolról? E85.. Mit szól hozzá az etz? érdemes kipróbálni vele? 8)
Köszi! mondjuk csak 50 km-es közelembe van kút, ahol kapni ilyet, de egyszer kipróbálom :D
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Samu írta:Sztem a jó érték 4 és 5 liter között van, de ez iszonyat sok dologtól függ!! Ezt nem lehet így megmondani. Miért a tied mennyit eszik?
kosian írta:Mekkora az a fogyasztás ami elfogadhatónak, normálisnak mondható egy jól beállított 250-es ETZ-nél? Vagy mennyi az amennyinél semmiképp nem ehet többet, mert ha igen akkor valami gáz van?
Most kb annyit, de még nem volt alkalmam rendesen kiszámítani, mert eddig sokat evett, de rájöttem, hogy nagyon el volt mászva a gyújtás és ez okozott fogyasztási gondot anno a Simsonnál is. Most "elvileg" legjobb tudásom szerint be van állítva és úgy tûnik sokat javult a fogyasztás. Most mérem a pontos értéket, csak kíváncsi voltam mennyi a normális.
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Sztem a jó érték 4 és 5 liter között van, de ez iszonyat sok dologtól függ!! Ezt nem lehet így megmondani. Miért a tied mennyit eszik?
kosian írta:Mekkora az a fogyasztás ami elfogadhatónak, normálisnak mondható egy jól beállított 250-es ETZ-nél? Vagy mennyi az amennyinél semmiképp nem ehet többet, mert ha igen akkor valami gáz van?
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Keri próbálta ki a szocimotoros atyja, ha jól emlékszem növekszik a teljesítmény és a fogyasztás is. Nagyobb fõfúvókát tett a karbiba. Kérdezd meg õt.
kuti írta:
conus írta:13 literes
ebbõl tartalék 1,5 liter, de nekem pl. hosszabb belsõ szûrõ van betéve meg hosszabb csõ, és így kb 2,5 liter 8)
Köszöntem szépen! :D Mivel ez is ebbe a topikba tartozik, ezért megkérdezem, hogy mi a véleményetek a bioetanolról? E85.. Mit szól hozzá az etz? érdemes kipróbálni vele? 8)
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Mekkora az a fogyasztás ami elfogadhatónak, normálisnak mondható egy jól beállított 250-es ETZ-nél? Vagy mennyi az amennyinél semmiképp nem ehet többet, mert ha igen akkor valami gáz van?
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

conus írta:13 literes
ebbõl tartalék 1,5 liter, de nekem pl. hosszabb belsõ szûrõ van betéve meg hosszabb csõ, és így kb 2,5 liter 8)
Köszöntem szépen! :D Mivel ez is ebbe a topikba tartozik, ezért megkérdezem, hogy mi a véleményetek a bioetanolról? E85.. Mit szól hozzá az etz? érdemes kipróbálni vele? 8)
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

13 literes
ebbõl tartalék 1,5 liter, de nekem pl. hosszabb belsõ szûrõ van betéve meg hosszabb csõ, és így kb 2,5 liter 8)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Üdv! Hány literes a kis etz tankja? mert neten mindenhol más infót találok.. Tartalék ugye 1 liter? 8) köszi
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Sziasztok szükségem lenne egy BVF 22 N1-3 as porlasztora 125 TS MZ, az enyén sajnos 22 év után feladta és nem is javitható, ha valaki tud egyet azt nagyon megköszönöm én Fejér megyei vagyok de ha kell a szomszéd megyékbe is átmotorozom. Elöre is köszi emil: lorsen@citromail.hu
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Hozzászólás Szerző: Melák »

Köszönöm a segítséget srácok!
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Szia!

Nekem is Bing van a 251-en, a szivató bovden külsõ házából vegyél le kb 2 centit (inkább kevesebbet elõször) és csak úgy fog bemenni a helyére. A szívócsonkba sem ment be nekem olyan simán, kellett csiszolnom a csonkon egy picit. Sok sikert!

Melák írta:Hello!
Vettem egy Bing karbit a motoromra (ETZ251) úgy látom a hosszú tartószár miatt a normál szivatóbovden nem lesz megfelelõ. Másnak is cserélni kellett a bovdent Bing esetén? Van olyan típus amelyiknek a bovdene megfelelõ vagy egyedit kell készíteni?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Melák írta:Hello!
Vettem egy Bing karbit a motoromra (ETZ251) úgy látom a hosszú tartószár miatt a normál szivatóbovden nem lesz megfelelõ. Másnak is cserélni kellett a bovdent Bing esetén? Van olyan típus amelyiknek a bovdene megfelelõ vagy egyedit kell készíteni?
sajat karan tanul a dolgozo: en 3 szivatobowdent vettem, mire rajottem a megoldasra, de okulaskent: eloszor a karburatorba akaszd be, mert a rugo sokat ellentart, majd utana a kormanyhoz es ha akkor sem stimmel akkor ott tudsz a kulsejebol korrigalni, amugy a boltban kaphato bowdenhosszal semmi baj nincs
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Hozzászólás Szerző: Melák »

Hello!
Vettem egy Bing karbit a motoromra (ETZ251) úgy látom a hosszú tartószár miatt a normál szivatóbovden nem lesz megfelelõ. Másnak is cserélni kellett a bovdent Bing esetén? Van olyan típus amelyiknek a bovdene megfelelõ vagy egyedit kell készíteni?
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

sub-ee írta:
Gose89 írta:Hello!
A MZ ETZ 251re szeretnék tanksapkát, de sehol nincs a világon...
Életem végéig hálás leszek ha valaki megmondja honnan szerezhetek, mert a mostani ahol csak el lehet képzelni ereszt.
Szia

Az alsó tömítés cseréjével meg tudod oldani az eresztés dolgot, lehet kapni benzinálló gumit, abból tudsz csinálni hozzá.

Üdv.: Sub-ee
Az enyém is eresztett, én is ilyen gumiból vágtam bele tömítést, és kicsit a zárszerkezeten is alakítottam: 5 éve bíja.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

conus írta:
sub-ee írta:
Szia

Az alsó tömítés cseréjével meg tudod oldani az eresztés dolgot, lehet kapni benzinálló gumit, abból tudsz csinálni hozzá.

Üdv.: Sub-ee
hy,

benzinálló gumit milyen boltban lehet kapni? :roll:
Szia

Elmész a gumishoz és ott lehet kapni fényes felületû 4-10mm vastagságban négyzetméterre belül vászonhálós benzinálló gumilapot, én ott vettem körül 5 éve, de még ha jól emlékszem mindig van belõle! (Csak olyan gumisnál kapsz ilyet, ahol foglalkoznak vulkanizálással is!)

Csináltattam náluk egy marék ETZ 250-301-esre való gumit amire visszacsap a berugókar. Ez is 5 éve, betettem a 251-esembe két éve és azóta is benne van, egy pici szakadás sincs rajta!

Üdv.:Sub-ee
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

sub-ee írta:
Szia

Az alsó tömítés cseréjével meg tudod oldani az eresztés dolgot, lehet kapni benzinálló gumit, abból tudsz csinálni hozzá.

Üdv.: Sub-ee
hy,

benzinálló gumit milyen boltban lehet kapni? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
CIKAJ

Hozzászólás Szerző: CIKAJ »

MZ250/1-es hez keresek komplett porlasztót.Ha valaki tud vagy ismer olyat akinek van kérlek szóljatok.Nagyon sürgõs lenne!!!
Elöre is köszönöm :)
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Gose89 írta:Hello!
A MZ ETZ 251re szeretnék tanksapkát, de sehol nincs a világon...
Életem végéig hálás leszek ha valaki megmondja honnan szerezhetek, mert a mostani ahol csak el lehet képzelni ereszt.
Szia

Az alsó tömítés cseréjével meg tudod oldani az eresztés dolgot, lehet kapni benzinálló gumit, abból tudsz csinálni hozzá.

Üdv.: Sub-ee
Gose89

Hozzászólás Szerző: Gose89 »

hello
Nem sajnos nem olyan kell, Conus-nak viszont hálás vagyok már csak el kell õket érni és megtudni h van e még.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Gose89 írta:Hello!
A MZ ETZ 251re szeretnék tanksapkát, de sehol nincs a világon...
Életem végéig hálás leszek ha valaki megmondja honnan szerezhetek, mert a mostani ahol csak el lehet képzelni ereszt.
hubermotor-nál az oldaluk tanulsága szerint van.
46-129 00-13.095 Tanksapka ETZ-251/301 TR db 1465.-
http://www.hubermotor.hu/mz_alkatreszek ... zitok.html
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
somanova
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
MZ-d típusa: Transalp 600
Tartózkodási hely: Pápa

Hozzászólás Szerző: somanova »

A 251esre is olyan sapka kell mint a 250esre? mert akkor tok neked segiteni mert van vagy 5 darabom itthon
Gose89

Hozzászólás Szerző: Gose89 »

Hello!
A MZ ETZ 251re szeretnék tanksapkát, de sehol nincs a világon...
Életem végéig hálás leszek ha valaki megmondja honnan szerezhetek, mert a mostani ahol csak el lehet képzelni ereszt.
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

:)
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

Az utóbbira szavaznék, poénokból sosem elég... :D

Ideje lenne megrendezni az elsõ "MZ-tankba a gumival!" pecaversenyt... mikor is lesz legközelebb MZ találkozó?

Viszont ezt az üzemanyagellátás topicot eléggé elzüllesztettük... mingyá jön az OFFirtó moderátor, és ellátja a bajunkat :P
Tehát a pecaverseny nevezéseit a ZÚZDÁba várjuk!
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

torokb:
nem tudom így van-e, de ha úgy érzed hogy "sok volt" a poénkodásom akkor bocsánat. Csak a jószándék vezérelt.
csak néha túlzásba viszem a marhulást... de remélem most nem
ezeket az emotikonokat is szoknom kell még.

ha a fentiek nem állnak, akkor viszont csak annyit írnék, hogy :
Köszönöm az ártatlan kis befõttesgumi nevében, hogy megmentetted a nagy és sötét benzintankból.
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

Ma hazaérkezés után elsõ dolgom volt nekilátni az immáron napok óta mindenkit lázban tartó problémát megoldani.
1. Fogtam egy LED-es elemlámpát, melynek energia kibocsátása garantáltan alatta van abenzintankban fellépõ robbanásveszély miatt megengedhetõnek. (magyarul csak ilyen volt...)
2. Egy vékony és PUHA drótszálat választottam ki a készleten lévõk közül (ebbõl még ilyen is csak alig volt).
3. Kihalásztam a befõttesgumit.
4. Szembetalálkoztam a tegnapi tálkával, amiben a gumi ázott. A benzin elpárolgott. Helyén egy kis zöld paca volt. Egy nap alatt mégis beoldotta :)
Remélem mostantól mindenki nyugodtan tud aludni...
Avatar
kezo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2008.04.15. 16:09
Tartózkodási hely: Heves megye Bélapátfalva

Hozzászólás Szerző: kezo »

torokb írta:És elérkezett az igazság pillanata. Szigorúan titkos kísérleti laboratóriumunkban egy három órás teszten bizonyosodtunk meg a benzin és a befõttesgumi közt fellépõ kölcsönhatások természetérõl. A kísérletben 95-ös oktánszámú benzin és MOL 2T keverékolaj 1:50 térfogatarányú keverékébe helyeztünk egy kommersz befõttesgumit. És hogy mi lett a kísérlet végeredménye?

1. Pezseg vagy robban?
Robban! Bármilyen meglepõ a benzin rövidtávon nem oldja a befõttesgumit, így pezsgés nem tapasztalható. Ellenben kiválló robbanószer. Más kérdés hogy a robbanáshoz a gumi nem szükséges...

2. Úszik, vagy elsüllyed?
A kérdésnek gyakorlati vetületei is vannak: ha közelít a benzin-cunami, alkalmas e a tömör gumi mentõövnek? NEM! Bármilyen meglepõ is, a gumi úgy süllyed el a benzinben mintha beton lenne...

Ezért ma már érdemes volt felkelni minden nap tanul valami újat az ember 8) :lol:
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

Torokb:
Hosszú kampósvégû dróttal szerintem elõbb-utóbb ki tudod szedni.
Ha odabent sötét van akkor ne gyufával világíts be.:)

vagyis hát....
ha gyufával világítassz be, akkor még kampósvégû drót sem kell... kijön anélkül is hamar. :smt003 (bár ez így "túl egyszerû lenne" :) )

Ha drótozol, akkor a drót ne legyen túl kemény, nehogy a benzinszûrõt kiszakítsd. (bár ha nem szakítod ki, akkor megint csak "túl egyszerû lenne" :) )

Az igazi persze az volna, ha kiszednéd a befõttesgumit egy puhább kampósvégû dróttal, aztán egy keményebb kampósvégû dróttal kiszakítanád a szûrõt, aztán a végén megnéznéd gyufával nincs-e benne még valami amit ki kéne szedni vagy szakítani. :)

Ha nem lenne kielégítõ a feladat nehézsége, akkor további befõttesgumik bedobásával fokozható az élmény.
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

És elérkezett az igazság pillanata. Szigorúan titkos kísérleti laboratóriumunkban egy három órás teszten bizonyosodtunk meg a benzin és a befõttesgumi közt fellépõ kölcsönhatások természetérõl. A kísérletben 95-ös oktánszámú benzin és MOL 2T keverékolaj 1:50 térfogatarányú keverékébe helyeztünk egy kommersz befõttesgumit. És hogy mi lett a kísérlet végeredménye?

1. Pezseg vagy robban?
Robban! Bármilyen meglepõ a benzin rövidtávon nem oldja a befõttesgumit, így pezsgés nem tapasztalható. Ellenben kiválló robbanószer. Más kérdés hogy a robbanáshoz a gumi nem szükséges...

2. Úszik, vagy elsüllyed?
A kérdésnek gyakorlati vetületei is vannak: ha közelít a benzin-cunami, alkalmas e a tömör gumi mentõövnek? NEM! Bármilyen meglepõ is, a gumi úgy süllyed el a benzinben mintha beton lenne...
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

oldja, csak nem ilyen sebességgel 8)
nekem a Rigán(bocsánat a szóért) :smt078 a benzinsapkára voltak téve befõttesgumik, és 2 év alatt 1 mállott el. :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

kezo írta:bocs h beleszólok de miért nem szedi ki ? :shock: tank le benzinnel együtt kiönt egy lavorba vgy vmibe gumi ki belõle vissza a benzin és kész de én csak egy laikus vagyok :)
Tegezz nyugodtan! :D
Túl egyszerû lenne... viszont ma estig meg lehet tenni a téteket hogy oldja e a benzin a befõttes gumit!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 15 vendég