Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szediati » 2019.07.14. 08:11

Sziasztok. Filózok, hogy veszek egy keihin pwk 30mm es karbit a 250es etz re. Valakinek van tapasztalata vele? Milyen főfúvóka meg alapjáratit tegyek bele kezdésnek? Gyári a motorom gyári kipufogóval. Most bvf 30N 2-5 gyári karbi van benne. Köszönöm

zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zuzi996 » 2019.07.01. 01:05

Sziasztok!

Kis segítséget kérnék. Indítófúvóka (úszóház alján) mekkora méretű szokott lenni?
150-es ETZ-ről van szó. 24N2-es karburátorral.

Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Krepp » 2019.06.14. 10:03

pwk34
20190613_191228.jpg

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 967
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.06.03. 15:36

Sebaj ez a jó kínai! Érzem! Amúgy meg mostanság ez úgy van: Ami nem kínai az gagyi!

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.06.03. 10:09

Matthej01 írta:
2019.06.03. 08:52
Nem tudom kinek, hogy jött be ez a kínai karbi, de én felraktam és azon kívül, hogy alapjáratot állítottam semmi mást. A motor mintha kicserélték volna. Ilyen könnyen még nem indult és ilyen szép stabil alapjárat sem volt soha. a bvf meg el van rakva emléknek.
Kb. 1500 km után elkezdett a súber csörögni. 2000 környékén már falsot is szívott mellette. De ami a legrosszabb volt az egészben, hogy a csatlakozási átmérője a szívócsonknál kisebb mint ami kellene. Ezért össze lett húzva és a Bingnek, ami méretpontos, fél napig "gyalultam" a helyet, hogy jó legyen. #-o

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 967
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.06.03. 08:52

Nem tudom kinek, hogy jött be ez a kínai karbi, de én felraktam és azon kívül, hogy alapjáratot állítottam semmi mást. A motor mintha kicserélték volna. Ilyen könnyen még nem indult és ilyen szép stabil alapjárat sem volt soha. a bvf meg el van rakva emléknek.

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 967
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.05.14. 12:30

Örömmel hallom. Remélem nekem is hasonlóak lesznek a tapasztalatok!

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka » 2019.05.14. 12:03

Nekem is 24-es van,150-esen.33 alapjárati,115 főfúvóka,tű középtől egyel magasabbra.Akármin változtatok-állítok,egyből észreveszem.Nekem bevállt,nem bántam meg,hogy lecseréltem.

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 967
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.05.14. 10:54

Látom tombol a pwk buli így én is csatlakozom a táborhoz mivel ma hozta a postás a 24-es pwk karbit a 150 kis etz-re. Anyázás és felgyújtom ezt a szarozás kicsit később! :twisted:

jkalocsa
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2019.04.21. 12:01
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: jkalocsa » 2019.04.29. 13:36

:-) Türelmetlenek azonnal .... :-)

Köszönöm!

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka » 2019.04.26. 17:53

Készletben árulják a fúvókákat "x"mérettől "y"méretig(pl.32,35,37,39,41,43...).Már nem emlékszem mekkora fúvókákkal küldték a karburátort,de eddig senkinek nem történt olyan,hogy kicsomagolta,felszerelte,és minden tökéletes volt.Megveheted nyugodtan,nem veszélyes összeg,és ha kiábrándulsz a project-ből,eladhatod.A türelmetlenek azonnal megveszik,mert nem kell várni 1 hónapig a szállításra.

jkalocsa
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2019.04.21. 12:01
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: jkalocsa » 2019.04.26. 17:34

csoka írta:
2019.04.25. 14:58
Én is 250-es ETZ levegőszűrő összekötőgumit tettem bele,és a régi (125-150)gumicsőből vágtam egy 1-2cm-es darabot,amit a karburátor szívó oldalára húztam.Így teljesen illeszkedik a cső,és a karburátor.Az alapjárati fúvókát 32-esre cseréltem,és a főfúvókát 105-ösre(ez kicsi,115-120 al kell próbálkoznom),a gáztű középen van.ETZ 125-re tettem,amin 150-es henger,hengerfej van.A régi BVF karburátor,a szokásos betegségben szenvedett...nem lehetett beállítani.Ezt egy Dellorto 28-as követett,de valahogy nem volt az igazi,viszont a fogyasztás jelentősen csökkent.Gondolom,a főfúvóka tartót kellett volna cserélni,de a katalógusban csak betű,és szám jelölések voltak,ebből nem lehetett kikövetkeztetni,hogy mekkorák a tűfuratok az oldalán,és a darabonkénti több ezer forintos ár is elriasztott a kísérletezéstől.A PWK-hoz is érdemes "Cheng"-éktől rendelni alapjárati fúvóka készletet,mert itthon egy darab kerül annyiba,mint kintről egy 10db-os csomag.
Nekem 125-os hengerem van.
A 24 Pkw mekkora fuvokakat tartalmaz es mire ajanlanad cserélni?
Köszönöm:)

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka » 2019.04.25. 14:58

Én is 250-es ETZ levegőszűrő összekötőgumit tettem bele,és a régi (125-150)gumicsőből vágtam egy 1-2cm-es darabot,amit a karburátor szívó oldalára húztam.Így teljesen illeszkedik a cső,és a karburátor.Az alapjárati fúvókát 32-esre cseréltem,és a főfúvókát 105-ösre(ez kicsi,115-120 al kell próbálkoznom),a gáztű középen van.ETZ 125-re tettem,amin 150-es henger,hengerfej van.A régi BVF karburátor,a szokásos betegségben szenvedett...nem lehetett beállítani.Ezt egy Dellorto 28-as követett,de valahogy nem volt az igazi,viszont a fogyasztás jelentősen csökkent.Gondolom,a főfúvóka tartót kellett volna cserélni,de a katalógusban csak betű,és szám jelölések voltak,ebből nem lehetett kikövetkeztetni,hogy mekkorák a tűfuratok az oldalán,és a darabonkénti több ezer forintos ár is elriasztott a kísérletezéstől.A PWK-hoz is érdemes "Cheng"-éktől rendelni alapjárati fúvóka készletet,mert itthon egy darab kerül annyiba,mint kintről egy 10db-os csomag.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1029
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.04.24. 18:53

A PWK-k csavarjai JIS (japán szabványú) kereszthornyosak. Ezt onnan lehet felismerni hogy az egyik "negyedben" van egy jelölés (általában pont). Ebayről lehet venni csavarhúzót de én is inkább cseréltem valami elterjedtebbre

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.04.24. 15:50

jkalocsa írta:
2019.04.24. 13:25

- A linkelt 24-es porlasztó levegöszürö csatl. 50mm, míg a gyári porlasztó levegöszürö csonkja 40mm ? Ezt hogy sikerült összehozni?
Szia!

Bár a kérdés nem nekem szólt, ebben azért tudok segíteni!
Az ETZ 250 gumi csöve nekem pont jó volt, igaz nekem kis TS-re kellett összehoznom és egy kis barkácsolással sikerült is, szerintem kis ETZ-n könnyebb dolgod lesz!
A szívócsonkot én megperselyeztettem, hogy az összekötő gumicsővel összetudjam hozni a karburátort!
Üdv.: motrosmano

jkalocsa
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2019.04.21. 12:01
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: jkalocsa » 2019.04.24. 13:25

csoka írta:
2018.11.10. 09:48
Tudomásom szerint,szinte mindenki gumicsővel kötötte össze a karburátort,a szívócsonkkal.Jó az észrevételed,nekem összeér a karburátor,és a szívócsonk.Nincs "lépcső" közöttük,mert 24-es PWK-t rendeltem,és 24-es a szívócsonk is.Még egy jótanács:Én kicseréltem a csavarokat rozsdamentes imbuszra a karburátoron.Sok csavarhúzóm van,de olyat,ami teljesen jól illeszkedik a kínai csavarba,nem találtam,és az imbuszt felszerelt állapotban is ki tudod venni(gáztű állítás).
Az összekötő csövet nem vetted meg?
T. Csoka!
A véleményed-tapasztalatod szeretném kikérni a lentebb részletezett karburátor cserével kapcsolatban.
Ha jól gondolom ETZ125-ösöd van neked is, melynek gyári porlasztójat az aliexpressen linkelt pkw24 -esre cserélted le. Bevált a csere? Mik a tapasztalataid vele?

Oszd meg velem légyszi a részleteket mivel sehogy sem sikerül a gyári porlasztót beállítanom.
- A linkelt 24-es porlasztó torok külsö mérete 35mm , a motorcsonké 29mm ?! Ez a 6mm nem volt probléma?
- A linkelt 24-es porlasztó levegöszürö csatl. 50mm, míg a gyári porlasztó levegöszürö csonkja 40mm ? Ezt hogy sikerült összehozni?
- Fuvókaméretei megfeleltek, vagy cserélni kellett? Ha igen mit mire?
- Beállítás: a levegöcsavar, suber, ... helyzete?

A következö a kuplung lamella csere, ebböl milyet érdemes venni?

Köszönöm!
Üdv
Kalo

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.06. 20:58

Bence4093 írta:
2019.03.06. 10:53
aronpfabian írta:
2019.03.06. 10:20
A kis ETZ nem egy gyakori motor, a 150-esek pedig még azon belül is ritkábbak :(
Utángyártott karbiból 2 féle van, van az olcsóbb meg a drágábbik, amire "német minőséget" pakoltak.

Lehet ezen cikk alapján utána járok hogy a drágábbik is ilyen ócska e, mint ami a cikkben van.
helló!

nem akarok beleszólni, de feltétlenül szükséges a gyári karbi, esetleg nem lenne jó helyette egy PWK, KOSO, OSO... vagy valami ilyesmi?
pár hozzá szólással lentebb veséztük ki Csokával, neki és sok más MZ-snek már bevált, lassan nekem is fent lesz a kis TS-emen.
utángyártott karbikról nem tudok jót mondani, igaz nekem csak simsonos tapasztalataim vannak!

Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Bence4093 » 2019.03.06. 10:53

aronpfabian írta:
2019.03.06. 10:20
A kis ETZ nem egy gyakori motor, a 150-esek pedig még azon belül is ritkábbak :(
Utángyártott karbiból 2 féle van, van az olcsóbb meg a drágábbik, amire "német minőséget" pakoltak.

Lehet ezen cikk alapján utána járok hogy a drágábbik is ilyen ócska e, mint ami a cikkben van.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1029
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.03.06. 10:20

A kis ETZ nem egy gyakori motor, a 150-esek pedig még azon belül is ritkábbak :(

Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Bence4093 » 2019.03.06. 09:42

aronpfabian írta:
2019.03.05. 21:49
Bence4093 írta:
2019.03.05. 09:58
Sziasztok.

Az lenne a kérdésem, hogy mi a különbség az 24N2-1 és a 24N2-2 között?

Melyiket érdemes venni?

Egy 87-es 150-es ETZ-re menne, gyári dugattyúval. (megszakítós)
24N2-1 az valószínűleg a legutolsó szériás TS 150-eken volt. Az ETZ 150-re való a 24N2-2.

De ennél sokkal fontosabb az állapot. Nagyon nehéz olyat találni ami nincs végleg elhasználódva. Bármelyik átfúvókázható megfelelő beállításra a motorodhoz, csak kopott ne legyen (súberház, tűsfúvóka)

Utángyártottat pedig semmiképpen se vegyél: http://www.mzclubhungary.com/index.php/cikkek?id=659
Rendben, köszönöm.

Csak nem igen találok N2-2 karbit, börzén próbáltam, ott se volt egy darab se, pedig nagy szükségem lenne rá.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1029
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.03.05. 21:49

Bence4093 írta:
2019.03.05. 09:58
Sziasztok.

Az lenne a kérdésem, hogy mi a különbség az 24N2-1 és a 24N2-2 között?

Melyiket érdemes venni?

Egy 87-es 150-es ETZ-re menne, gyári dugattyúval. (megszakítós)
24N2-1 az valószínűleg a legutolsó szériás TS 150-eken volt. Az ETZ 150-re való a 24N2-2.

De ennél sokkal fontosabb az állapot. Nagyon nehéz olyat találni ami nincs végleg elhasználódva. Bármelyik átfúvókázható megfelelő beállításra a motorodhoz, csak kopott ne legyen (súberház, tűsfúvóka)

Utángyártottat pedig semmiképpen se vegyél: http://www.mzclubhungary.com/index.php/cikkek?id=659

Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Bence4093 » 2019.03.05. 09:58

Sziasztok.

Az lenne a kérdésem, hogy mi a különbség az 24N2-1 és a 24N2-2 között?

Melyiket érdemes venni?

Egy 87-es 150-es ETZ-re menne, gyári dugattyúval. (megszakítós)

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.02.25. 00:46

Zorka írta:
2019.02.24. 22:36
motrosmano írta:
2019.02.24. 17:33
Helló!

A TS250 és 250/1 szívócsonkja az egy és ugyanaz, vagy van köztük különbség?
Szia!
Ez azt mondja, hogy egyforma:
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 5/32928/c/_/_/?_
Szuper! Köszi!

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.02.24. 22:36

motrosmano írta:
2019.02.24. 17:33
Helló!

A TS250 és 250/1 szívócsonkja az egy és ugyanaz, vagy van köztük különbség?
Szia!
Ez azt mondja, hogy egyforma:
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 5/32928/c/_/_/?_

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.02.24. 17:33

Helló!

A TS250 és 250/1 szívócsonkja az egy és ugyanaz, vagy van köztük különbség?

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.11.10. 18:16

csoka írta:
2018.11.10. 09:48
Tudomásom szerint,szinte mindenki gumicsővel kötötte össze a karburátort,a szívócsonkkal.Jó az észrevételed,nekem összeér a karburátor,és a szívócsonk.Nincs "lépcső" közöttük,mert 24-es PWK-t rendeltem,és 24-es a szívócsonk is.Még egy jótanács:Én kicseréltem a csavarokat rozsdamentes imbuszra a karburátoron.Sok csavarhúzóm van,de olyat,ami teljesen jól illeszkedik a kínai csavarba,nem találtam,és az imbuszt felszerelt állapotban is ki tudod venni(gáztű állítás).
Az összekötő csövet nem vetted meg?
Helló!
Az enyémen bkny csavarok vannak, kívülről imbusz, belül torx.
Nem vettem meg még se az összekötő csövet, se a fúvóka készletet.
Amit vele adtak az nem jó?
Sajnos a motor darabokban, idő és pénz hiányában nagyon lassan haladok vele...
Lassan kifagyok a műhelyemből is (...és mikor lesz még tavasz!!!), de bízok benne hogy jövő szezonra elkészülök!
A kis TZ-ken végig kör keresztmetszetű a szívócsonk?

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.11.10. 09:48

Tudomásom szerint,szinte mindenki gumicsővel kötötte össze a karburátort,a szívócsonkkal.Jó az észrevételed,nekem összeér a karburátor,és a szívócsonk.Nincs "lépcső" közöttük,mert 24-es PWK-t rendeltem,és 24-es a szívócsonk is.Még egy jótanács:Én kicseréltem a csavarokat rozsdamentes imbuszra a karburátoron.Sok csavarhúzóm van,de olyat,ami teljesen jól illeszkedik a kínai csavarba,nem találtam,és az imbuszt felszerelt állapotban is ki tudod venni(gáztű állítás).
Az összekötő csövet nem vetted meg?

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.11.09. 16:18

Helló!

Megkaptam a héten a PWK karbit! HURRÁ!!! \:D/
Tanácsot szeretnék kérni tőletek, karbi-henger összekötés ügyében!
Ahogy néztem a karburátort a elég vastagon van hagyva rajta anyag a henger felőli oldalon, és eszembe ötlött 3 megoldás is:
1, hogy esetleg lehetne belőle kimarni vagy esztergálni annyi anyagot, hogy a gyári szívócsonk bele menjen, aztán bevágni és bilincs és ugyanolyan lenne mint a gyári;
2, a belső 24mm-s átmérőhöz igazodva a külsejét picit megigazítani, majd a szívócsonkot a egy közdarab felhegesztésével ahhoz hasonlóra alakítani mint amilyen 250 ETZ-é vagy a /1-é;
3, (talán a legegyszerűbb) vagy esetleg a szívócsonk karbi felőli oldalát megperselyeztetni, hogy a PWK-hoz adott gumi ráfeszüljön és két bilinccsel megszorítani, oszt kalap kabát... ahogy csoka márkatársnál is látható (gondolom én, ha nem így van akkor elnézést)

És még gyorsan megjegyeznék két dolgot:
amit aronpfabian írt, nem teljesen helytálló jelen esetben, nem feltétlenül lesz lépcsős, ha a gumival lenne összeszerelve, mert a szívócsonkot be lehet engedni kopra a karbihoz,
másik dolog meg az, hogy nagyon könnyű a PWK, gyári karbiház magában nehezebbnek tűnt, mint a PWK egyben/összeszerelve, attól tartok hogy az első megoldásnál a bilinccsel el is törném!

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.11.02. 14:25

Köszönöm a tippeket mindenkinek! =D> =D> =D>
Nekem csak a régi keverékből visszamaradt olajat kellene kitakarítani első körben, és remélem más baja nincs is. [-o<

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem » 2018.11.02. 12:45

Ugyan így jártam én is, egy szét kopott bvf karbival... Mire beszereztem hozzá a gyári mintájára koppintott tűt is hozzá... addigra már nem lehetett finom hangolni vele... mindig túlfolyt gázfröcsnél... Hagytam is a francba. Most egy bing 84-es karbi van fent. Közben az is kiderült, hogy falsolhatott is a szívócsonknál is, féktisztító tesztre fulladozni kezdett...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ha jól emlékszem ezt a fajta karbit, a tű második rovátkájába kell tenni, 118-as főfúvóka és, 45-ös alapjárati kell neki. Ezen beállításokkal, jó gyújtással, és megfelelő résmérettel, 19-es első lánckerékkel, volt akinek jobban ment, mint az utazó 90km/h? Mert odáig nagyon stabilan megy, csak utána nincs ereje...Vagy ha igen az, akkor nagyon szélcsendes időben...

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2018.10.31. 18:26

előtte-utána kép:
20161106_105136.jpg

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2344
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2018.10.31. 18:18

tank2.jpg
A tank2.jpg csatolmány már nem érhető el.
Tanktisztításra a citromsav az egyik legjobban bevált módszer, személy szerint én is többször csináltam már. Cukrász diszkontban vettem 1 kg citromsavat én ennek a felét (0,5 kg, jó töményen, forró vízben feloldva) tettem a 250-es tankjába 1 napra, gyönyörűen kipucolta. Csak A kimosás után azonnal szárítani, feltölteni, mert gyorsan visszarozsdásodik.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2018.10.31. 20:00-kor.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.10.30. 21:31

motrosmano írta:
2018.10.30. 21:14
Helló!
Tankot és karburátort mivel tudok kitisztani, egyszeűen otthon (benzinen kívül mással)?
Köszi!
Szia!
Tankot mosogatószer, forróvíz, kavics. (homok nem)
Karbit féktisztító, pumpa. Vagy forróvíz zuhanycső.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.30. 21:14

Helló!
Tankot és karburátort mivel tudok kitisztani, egyszerűen otthon (benzinen kívül mással)?
Köszi!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára motrosmano 2018.10.30. 23:33-kor.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.28. 17:15

Köszi!
Teljesen érthető volt amit írtál!
Sajnos még nem érkezett meg a karbi, majd november második felében!

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.10.28. 10:27

Bocs'a kései válaszért,éjszakás járatokat csináltam...
Az összekötő(kék)gumicsőből kellett levágni,mind két oldalából.Ezt úgy oldottam meg,hogy szerencsémre találtam itthon olyan vastag szerszám nyelet,ami pont belefért.Lapát,és gereblye volt az "áldozat".Azért dugtam bele,hogy legyen tartása a csőnek,így egy nagyon éles késsel szépen tudtam levágni a pluszt.Kellett a szívócsonkból is vágnom,ha jól emlékszem 1cm-t.Ezt a vágást reszelővel síkba munkáltam.Ha valami nem tiszta kérdezz!Naponta egyszer(általában este)benézek az oldalra.Jó szerelést!
Csatolmányok
IMG_20181028_081847.jpg
IMG_20181028_081823.jpg

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.24. 12:20

csoka írta:
2018.09.12. 18:43
Üdv!Ha kicseréled a karburátorodat,akkor itt egy kis segítség.
https://www.aliexpress.com/item/28mmto- ... 4c4dzGOe7u
https://www.aliexpress.com/item/PWK-24- ... 4c4dryK61u
https://www.aliexpress.com/item/Slow-Pi ... 4c4dryK61u
A levegőszűrő házhoz nem tudom hogyan fogsz csatlakozni.Én kis ETZ-hez vettem,ott az összekötő gumicsövet kicseréltem 250-esére.Nekem bevállt,jól kezelhető vele a motor.A beállításokhoz a facebook MZ csoportban találsz.
A henger karbi összekötését te hogy oldottad meg?
Képet tudnál felrakni?

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.23. 21:15

csoka írta:
2018.10.23. 20:28
A furatok szellőzők,jól gondoltad.Mivel sokat kísérleteztél vele,és nem jutsz előbbre a probléma megoldásában,én javaslom,hogy keress a közeledben olyan MZ-st,aki már kínai OSO,OKO,KOSO,PWK karburátort használ.Tegyétek át kipróbálni a motorodra.Jó eséllyel szét kopott a karburátorod...ezzel már nem lehet semmit kezdeni.A facebook MZ csoportban keress olyan valakit,aki közel lakik hozzád,és hajlandó végig csinálni,amit javasoltam.Ha sokáig csinálod ezt a "szélmalom harcot" a régi karburátorral,ki fogsz ábrándulni az MZ-ből.
Ez nem az én motoromról való, haver trohpyjáról van. Rendbe akarom neki tenni az egész motorját, de a karbi teljesen kifogott rajtam. #-o #-o #-o És már csak annyi híja van... :?
Nekem úton van már egy PWK! :D
Beszéltem egy szakival, holnap ránéz, de szerintem is valami kopás, repedés, barmolás lehet a dologban.
Érdekes ez az egész motor, már nem a gyári csapágyak, szimeringek voltak benne, de a csavarok meg úgy néztek ki, mintha a blokk gyári összeépítése óta senki nem nyúlt volna hozzá, a henger alapméretes még csak vállasnak se mondanám közben meg a karbi olyan mintha már szanaszét lenne már kopva! Levettem a feszszab kupakját, olyan makulátlan belülről, mintha most jött volna le a gyárszalagról!
Át raktam az én motoromról a karburátort, azzal rendesen viselkedett.
Gondolom az előző gazdáinál is csak donor szerepet töltött be, ennek ellenére kürtöt leszámítva minden működik rajta.

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.10.23. 20:28

A furatok szellőzők,jól gondoltad.Mivel sokat kísérleteztél vele,és nem jutsz előbbre a probléma megoldásában,én javaslom,hogy keress a közeledben olyan MZ-st,aki már kínai OSO,OKO,KOSO,PWK karburátort használ.Tegyétek át kipróbálni a motorodra.Jó eséllyel szét kopott a karburátorod...ezzel már nem lehet semmit kezdeni.A facebook MZ csoportban keress olyan valakit,aki közel lakik hozzád,és hajlandó végig csinálni,amit javasoltam.Ha sokáig csinálod ezt a "szélmalom harcot" a régi karburátorral,ki fogsz ábrándulni az MZ-ből.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.23. 16:00

Itt a másik oldala.
Csatolmányok
IMG_20181023_160645.jpg

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.23. 15:57

Helló!
Sokadik próbálkozás után se tudom mi baja a karbinak, ha a levegő-benzin keverék állító csavarját betekerem kopra, már majdnem jó, de lassan ejti a fordulatott. Kínomba tettem bele 120-s főfúvókát is kipróbálás céljából, tű a lehető legjobban felemelve, és még így sem volt semmi változás.
Olyan mintha valahonnan tudna plusz levegőt szívni, vagy a felszívott benzin egy része rossz helyre menne, mondjuk hátra felé a levegőszűrő irányába.
Azt meg tudja mondani valaki, hogy karbi két oldalán mi célt szolgálnak azok a furatok amik a képen látható? (Belülről jönnek felfelé az úszóházból és kívülről be vannak vágva a karbi oldalán.) Szellőzés céljából?
Csatolmányok
IMG_20181023_152823.jpg

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.21. 22:29

Zorka írta:
2018.10.21. 21:24
motrosmano írta:
2018.10.21. 20:41
Köszi! Az átfújáson már túl vagyok.
Kilazulva nem volt semmi, esetleg a karbiban lehet valami dugulás, olyanra gondolok, hogy nem teljesen, csak furat keresztmetszetét leszűkíti.
A bontott cuccaimból összraktam egy másik karbit, azzal jobban :-({|= , de még azzal sem az igazi, bár azt nem is nagyon állítgattam, de azzal beindult, és szívató nélkül se állt le. Visszaraktam a sajátját és elkezdem átpakolni a bontottból az alkatrészeket, fúvókákat. Másik súberrel és tűvel már jobb is lett. De még mindig leáll ha leveszem a szívatót.
Én nem is a fúvókákat mondtam átfújni, hanem a házat. [-X
Nyugi értettem! 8-[
Mindenhol átment a levegő!
Szétszedtem és újra átfújtam mindenhol még egyszer!
Úgy került hozzám, hogy X ideig állt, természetesen a benzin belerohadva a tanktól a karbiig mindenhova. Egyből azzal kezdtem, hogy mindenhonnan kipucoltam a dzsuvát. Elemeire szedtem a karbit, friss-tiszta benzinben áztatás,majd jó alaposan kifújtuk biciklipumpával (kompresszor hiányában) fúvókákat+házat. Vagy 1 délutánt rúgdustuk haverral hiába, csak a gyertyát köpte be. Áthoztuk hozzám (kb 50km) és beindult elsőre. Pörgött mint állat, mint kiderült a gázbovden meg volt törve és szorult is. Minden ilyen hibát orvosoltam, többször szétszedtem állítottam az úszószinten, a tű pozícióján. Kimentem a határba kihúzatni, ment is, még gyorsult is 4dikbe, de érezhetően gyenge volt és füstölt, jobban, mint kellett volna. Most meg volt a főtengely szimering csere, gyújtásállítás... csak ez a piszok karbi nem akarja megadni magát! :evil:
Annyit módosítok az előző kijelentésemen, hogy (nem tudom mi a neve) az a tuskó amit két csavar tart és a súbert vezeti meg (főfúvóka tartó ?), a csavarjain egy nagyon picit tudtam húzni, de tényleg nem sokat max 1/8 - 1/10-nyi fordulatot. De már nem volt kedvem kipróbálni hozott-e valami változást, majd holnap.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.10.21. 21:24

motrosmano írta:
2018.10.21. 20:41
Köszi! Az átfújáson már túl vagyok.
Kilazulva nem volt semmi, esetleg a karbiban lehet valami dugulás, olyanra gondolok, hogy nem teljesen, csak furat keresztmetszetét leszűkíti.
A bontott cuccaimból összraktam egy másik karbit, azzal jobban :-({|= , de még azzal sem az igazi, bár azt nem is nagyon állítgattam, de azzal beindult, és szívató nélkül se állt le. Visszaraktam a sajátját és elkezdem átpakolni a bontottból az alkatrészeket, fúvókákat. Másik súberrel és tűvel már jobb is lett. De még mindig leáll ha leveszem a szívatót.
Én nem is a fúvókákat mondtam átfújni, hanem a házat. [-X

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.21. 20:41

Köszi! Az átfújáson már túl vagyok.
Kilazulva nem volt semmi, esetleg a karbiban lehet valami dugulás, olyanra gondolok, hogy nem teljesen, csak furat keresztmetszetét leszűkíti.
A bontott cuccaimból összraktam egy másik karbit, azzal jobban :-({|= , de még azzal sem az igazi, bár azt nem is nagyon állítgattam, de azzal beindult, és szívató nélkül se állt le. Visszaraktam a sajátját és elkezdem átpakolni a bontottból az alkatrészeket, fúvókákat. Másik súberrel és tűvel már jobb is lett. De még mindig leáll ha leveszem a szívatót.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.10.21. 19:45

motrosmano írta:
2018.10.21. 16:42
motrosmano írta:
2018.10.21. 10:58
Következő kérdés:
(sajnos a karburátor beállítás az egyik gyenge pontom) most úgy áll a beállítás hogy hidegen nem jól, de ha egy kicsit átmelegedet akkor már jól veszi a gázt. Ez így jó vagy próbáljak még állítani rajta? Nincs rajta a levegőszűrő, ha befogom kézzel a karbi hátulját egy kicsit jobb volt még hidegen, aztán melegen már inkább lefulladt.
Tudom, hogy hülye kérdés, de nekem a TS hidegen melegen jól veszi a gázt, más viszonyítási alapom meg nincs.
Végig próbáltam a tű összes állásában, semmi eredmény, szívatóval jó anélkül lefullad. egyszer sikerült annyira elállítanom az úszószintjét, hogy elkezdet csepegni a benzin a túlfolyón, egyedül akkor volt jó.
Mindenhol akkora fúvóka van amit a gépkönyve előír. Még meglepő módon alapjárat is van, csak amikor gázt adok akkor nem veszi fordulatott, max ha szívatót húzok neki, vagy ha valamennyire lefogom kézel hátul a karbit.
Szóval olyan mintha sok levegőt kapna vagy kevés benzint. Keverék képző csavart1-1,5 fordulatnyira tekertem ki, nem sérült. karbi pedig 22n1-1.
Ötlet?
Szétszed. Ripityomra. Összes furat jó erősen kifújkál bringapumpával.
Vagy... a főfúvókatartó ki van lazulva.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.21. 16:42

motrosmano írta:
2018.10.21. 10:58
Következő kérdés:
(sajnos a karburátor beállítás az egyik gyenge pontom) most úgy áll a beállítás hogy hidegen nem jól, de ha egy kicsit átmelegedet akkor már jól veszi a gázt. Ez így jó vagy próbáljak még állítani rajta? Nincs rajta a levegőszűrő, ha befogom kézzel a karbi hátulját egy kicsit jobb volt még hidegen, aztán melegen már inkább lefulladt.
Tudom, hogy hülye kérdés, de nekem a TS hidegen melegen jól veszi a gázt, más viszonyítási alapom meg nincs.
Végig próbáltam a tű összes állásában, semmi eredmény, szívatóval jó anélkül lefullad. egyszer sikerült annyira elállítanom az úszószintjét, hogy elkezdet csepegni a benzin a túlfolyón, egyedül akkor volt jó.
Mindenhol akkora fúvóka van amit a gépkönyve előír. Még meglepő módon alapjárat is van, csak amikor gázt adok akkor nem veszi fordulatott, max ha szívatót húzok neki, vagy ha valamennyire lefogom kézel hátul a karbit.
Szóval olyan mintha sok levegőt kapna vagy kevés benzint. Keverék képző csavart1-1,5 fordulatnyira tekertem ki, nem sérült. karbi pedig 22n1-1.
Ötlet?

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.21. 10:58

Következő kérdés:
(sajnos a karburátor beállítás az egyik gyenge pontom) most úgy áll a beállítás hogy hidegen nem jól, de ha egy kicsit átmelegedet akkor már jól veszi a gázt. Ez így jó vagy próbáljak még állítani rajta? Nincs rajta a levegőszűrő, ha befogom kézzel a karbi hátulját egy kicsit jobb volt még hidegen, aztán melegen már inkább lefulladt.
Tudom, hogy hülye kérdés, de nekem a TS hidegen melegen jól veszi a gázt, más viszonyítási alapom meg nincs.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.12. 21:54

aronpfabian írta:
2018.10.11. 12:00
motrosmano írta:
2018.10.11. 11:48

Helló!
Köszi!
Amit ezekhez a karburátorok, amit adnak azt a rövid gumi csővet, az mi célt szolgál? A blokk felől érkező rezgést nyelné el?
Az menne a szívócsonkra. Én a lépcsős megoldást nem ajánlom, összeszedi a benzint és meghülyül, főleg ha sokat használod kis fordulaton. A szívótorok bevezető szakasza és a karburátor Venturi-csöve folyamatos, konstans keresztmetszetet kell alkosson.
Emellett az "intercooler cső" is csak elég korlátozottan benzinálló, a benne lötyögő benzintócsától felpuhul, leszakadozik, átlyukad.

CRU3L-t érdemes megkérdezni, van-e még esztergált komplett PWK csonkja (hengertől karbiig) kis TS-hez, gyárttatott belőle párat múltkor.
Küldtem neki itt egy p.ü.-t hátha!
Ha valaki megtudná adni Facebook-s elérhetőségét annak nagyon hálás lennék!
Vagy ha valaki tudna segíteni a legyártásban az is nagyon jó lenne!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1029
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.10.11. 20:26

motrosmano írta:
2018.10.11. 20:07
Azt elfelejtettem megkérdezni, hogy milyen torokátmérőjüt érdemes venni?
Ezeknél a karbiknál azt írják, hogy 28-30mm-s kell a 150cm³-s motorokhoz. Vagy elég a 24mm-s?
Azt írják, de semmi egyebet nem írnak mellé, leginkább hasraütésnek tűnik a táblázat. A gyári mérettel érdemes kezdeni, úgyis kiderül ha nem jó.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.10.11. 20:07

Azt elfelejtettem megkérdezni, hogy milyen torokátmérőjüt érdemes venni?
Ezeknél a karbiknál azt írják, hogy 28-30mm-s kell a 150cm³-s motorokhoz. Vagy elég a 24mm-s?

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég