Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2019.09.28. 11:39

Sziasztok!
Ismeri valaki ezt az olajat HARDT OIL Synthstroke 2T TTS Banán 1 Liter 100 % Szint?

Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2019.08.27. 20:33

Zorka írta:
2019.08.27. 19:27
popitty írta:
2019.08.27. 14:48
Béna Vagyok Anyám!
Már most kezdek a saját idegeimre menni. Miért? Megnéztem több lapot amit ajánlottatok és vagy 404 vagy nem találok rajta karbit. Valaki akinek Ts 150 - ese van ha megtenné hogy megírja milyen karbival jár (nem az eredeti) és hol szerezte be esetleg hol találok ha még létezik német gyártású vagyis gyári 150-e ETZ karburátort igen megszépítené az életem. A MOFAKERES - el csináltam mindent és tarakíroz Sz. Vagy lehet hibás vagy én mert megvettem? Na?! és kösz.
Szia!
https://www.google.com/search?q=etz+150 ... 66&bih=654
Vagyis beírod, hogy Etz 150 karburátor. Választod a képek opciót.
Óriási vagy köszi. Itt aztán tallózhatok.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 235
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.08.27. 19:27

popitty írta:
2019.08.27. 14:48
Béna Vagyok Anyám!
Már most kezdek a saját idegeimre menni. Miért? Megnéztem több lapot amit ajánlottatok és vagy 404 vagy nem találok rajta karbit. Valaki akinek Ts 150 - ese van ha megtenné hogy megírja milyen karbival jár (nem az eredeti) és hol szerezte be esetleg hol találok ha még létezik német gyártású vagyis gyári 150-e ETZ karburátort igen megszépítené az életem. A MOFAKERES - el csináltam mindent és tarakíroz Sz. Vagy lehet hibás vagy én mert megvettem? Na?! és kösz.
Szia!
https://www.google.com/search?q=etz+150 ... 66&bih=654
Vagyis beírod, hogy Etz 150 karburátor. Választod a képek opciót.

Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2019.08.27. 14:48

Béna Vagyok Anyám!
Már most kezdek a saját idegeimre menni. Miért? Megnéztem több lapot amit ajánlottatok és vagy 404 vagy nem találok rajta karbit. Valaki akinek Ts 150 - ese van ha megtenné hogy megírja milyen karbival jár (nem az eredeti) és hol szerezte be esetleg hol találok ha még létezik német gyártású vagyis gyári 150-e ETZ karburátort igen megszépítené az életem. A MOFAKERES - el csináltam mindent és tarakíroz Sz. Vagy lehet hibás vagy én mert megvettem? Na?! és kösz.

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2912
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2019.08.24. 10:22

popitty írta:
2019.08.17. 08:19
Látom de ez már tök más mint az eredeti. Egyenlőre nem kísérletezem újabb tipusokkal felteszem a MOFA-kerest. Meglátom mi lesz. Az eredeti semmi képen sem maradhat mert 80 km/ó fölött olyan zajjal megyek mint egy tank.
Pedig pont a MOFAKERes az ablakon kidobott pénz, azzal tuti nem lesz jó, bármit csinálsz.

Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2019.08.17. 08:19

Látom de ez már tök más mint az eredeti. Egyenlőre nem kísérletezem újabb tipusokkal felteszem a MOFA-kerest. Meglátom mi lesz. Az eredeti semmi képen sem maradhat mert 80 km/ó fölött olyan zajjal megyek mint egy tank.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 258
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.08.15. 18:41

popitty írta:
2019.08.07. 07:05
Köszi!
A műsor nagyon tanulságos volt. Most azonban milyen karburátort vegyek és hol a 150 cm3 Ts-emre?
Egyébként érthetetlen számomra, hogy az a Kína amelyik leszáll a Hold túlsó oldalán nem tud helyesen és méret azonosan lekoppintani egy ilyen primitív vackot mint egy karbicsek!
Helló!
Esetleg egy PWK 24-s?
https://www.ebay.com/itm/24mm-PWK-Motor ... SwJ3RaxH-9

Nekem ilyen van fent, és hát érezhetően jobb, mint amilyen régivel volt!
Még nem sikerült, teljesen jól beállítanom, várom a következő adag fúvókát, sajnos amit karbival egyszerre rendeltem az pont nem ebbe való!
Egyébként a gyári gázbowden pont jó volt ehhez, csak szívócsonkkal volt egy kis munka, meg a levegőszűrű-karbi összekötő gumicsőt kellet átalakítani, ám az egész csak pár órába került!
Esetleg ha valakit érdekel, szívesen leírom mit hogyan csináltam!
IMG_20190812_163430.jpg

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1037
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.08.07. 08:30

Mivel Tajvan is gyakran Kínaként hivatkozik magára, meg sem próbálom eldönteni épp mi honnan jön :) Régebben lehet hogy volt különbség a "kontinentális" Kína kárára (Tajvanra hamarabb kezdték kiszervezni a modern ipart a japánok és amerikaiak) de mára már mindkettő ugyanaz lett: bármit legyártanak bármilyen minőségben, minden a megrendelőtől függ. Az MZ alkatrészek megrendelőinek általában ez, vagy még spórolósabb az elvárt színvonal sajnos.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2019.08.07. 08:19

Az van, hogy le tud, sőt jobbat is tud csinálni ha kell. Valószínűleg a megrendelő azt mondta hogy oldja meg 20 fillérből, hát megoldotta. Amúgy tényleg kínai? Mert láttam már nagyon olcsó cuccot kínából, aminek a minősége tükrözte az árat, de hogy ennyire fos legyen valami az inkább a tajvani garázsmunkára jellemző.

Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2019.08.07. 07:05

Köszi!
A műsor nagyon tanulságos volt. Most azonban milyen karburátort vegyek és hol a 150 cm3 Ts-emre?
Egyébként érthetetlen számomra, hogy az a Kína amelyik leszáll a Hold túlsó oldalán nem tud helyesen és méret azonosan lekoppintani egy ilyen primitív vackot mint egy karbicsek!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1037
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.08.06. 20:43

Kínai. A 22/24N2-es (ETZ 125/150) másolata. Inkább ne vedd meg

http://www.mzclubhungary.com/index.php/cikkek?id=659

Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás karbicsek azonosítás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2019.08.06. 18:34

Üdv!
Valaki ismeri-e ezt a karbicseket? Ha igen megköszönném ha írna róla véleményt. A címkéje szerint Mz 125/150. Már ez is fura, hogy a 125 meg a 150 cm3-is motor karburátorának egy forma értékű a fúvókája meg a levegő beömlőnyílása. Meg hát milyen Mz? Ts vagy ETZ? Az én Ts-emen nem ilyen karbicsek van csak hasonló. Tehát ha valaki tudna róla valamit mondani mihez való, hogyan üzemel megköszönném. Arra is kíváncsi vagyok ha van valakinek gépkönyve a 150-es ETZ-hez és van benne fogyasztási grafikon 70 km/ó tempónál 1 személy terheléssel mennyi a fogyasztás. Köszi!
Csatolmányok
DSCF5195_30százalék.jpg
DSCF5193_30 százalék.jpg

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 258
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.08.06. 11:30

aronpfabian írta:
2019.08.06. 10:33
motrosmano írta:
2019.08.06. 10:07
Sajnos már törlődött a ebay-s fiókomból a megrendelés így nem tudom, hogy power jetes-s a karbi vagy sem, teszek fel képet, hátha ki segít valaki? 8-[
Bár szerintem nem az, csak olyat akartam venni!IMG_20190806_080847.jpgIMG_20190806_081218.jpg
A főfúvókát kicseréltem 110-re, az alapjárati meg nem 33-s hanem 32-s de az a legkisebb ami jelenleg nekem van!
A powerjet átvezetése ezen a típuson az úszóházból csatlakozik a légszűrő felőli tölcsér tetejére (ott van a fúvóka). Ha ilyen van, akkor powerjetes
Köszi! Akkor power jetes. De azon egy fia számot nem láttam, hogy hányas lenne.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1037
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.08.06. 10:33

motrosmano írta:
2019.08.06. 10:07
Sajnos már törlődött a ebay-s fiókomból a megrendelés így nem tudom, hogy power jetes-s a karbi vagy sem, teszek fel képet, hátha ki segít valaki? 8-[
Bár szerintem nem az, csak olyat akartam venni!IMG_20190806_080847.jpgIMG_20190806_081218.jpg
A főfúvókát kicseréltem 110-re, az alapjárati meg nem 33-s hanem 32-s de az a legkisebb ami jelenleg nekem van!
A powerjet átvezetése ezen a típuson az úszóházból csatlakozik a légszűrő felőli tölcsér tetejére (ott van a fúvóka). Ha ilyen van, akkor powerjetes

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 258
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.08.06. 10:07

Sajnos már törlődött a ebay-s fiókomból a megrendelés így nem tudom, hogy power jetes-s a karbi vagy sem, teszek fel képet, hátha ki segít valaki? 8-[
Bár szerintem nem az, csak olyat akartam venni!
IMG_20190806_080847.jpg
IMG_20190806_081218.jpg
A főfúvókát kicseréltem 110-re, az alapjárati meg nem 33-s hanem 32-s de az a legkisebb ami jelenleg nekem van!

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 258
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.08.03. 19:47

z25z írta:
2019.08.03. 17:02
Ez power jet-es karburátor? A jobban meg kell szivatni rész nem feltétlen gond. Ha ez az a tipus amikor egy kart felhúzol és majd ha bemelegszik, akkor visszapöccinted és zár, akkor az még jó is. Annál a tipusnál kevésbé dől be az üzemanyag a szivató használatakor, mint a gyári karburátorok szivató csatornáján. Én is úgy megyek, hogy felhúzom indulok majd pár száz méter után visszanyomom. A 33-as alapjáratin gondolkozom, hogy lehetne esetleg szűkíteni, mert a 250-eseken 35 vált be. Így a 150-esen elég lehet kisebb is. Érdemes lenne egy 30-assal kipróbálni. Ha power jet-es akkor első körben azt kell megnézni mikor kezd dolgozni a jet. (mekkora fordulaton) A bedadogás jelezheti azt hogy nagy benne a fúvóka és/vagy túl korán nyit. (én nem gondolnék gyújtásra egyáltalán, főleg ha előzőleg ilyet nem csinált, a bedadogás a sok üzemanyag jellemzője lehet) Azt is meg kell nézni mekkora a jet és a lehető legkisebbel próbálkozni. 250-eshez a 26-os elgendő, 150-hez ekkora/ennél nagyobb már sok lenne. Ha nincs kisebb jet-ed akkor a főfúvókán csökkenthetsz óvatos léptekkel lefele. 115- ről 110 próba aztán ha javul, de sok akkor 105-re (sokkal ez alá nem mennék) A 3 lépcsős karburálásnak pont az lenne a lényege, hogy a jet akkor kezdjen bedolgozni amikor a főfúvókán menő üza már elégtelen lenne. Mert a 2 lépcsősnél alul/középtartományban nagyobb főfúvókával besokallhat. Ha nincs kisebb power jet és főfúvókád akkor nézd meg hogy viselkedik úgy hogy kiiktatod a jet-et. (eltömíteni egy kis gumidugóval stb.) Amennyiben ez egy eleve 2 lépcsős karbi akkor kevesebb a variációk lehetősége, próbaképp az alapjárati és főfúvókán is csökkentenék 1 méretet. Aztán hogy bonyolítsunk még egy kicsit a dolgon plusz tényező a részterhelés tű. (is!) Az is lehet hogy jók a méretek és elég csak azt lejjebb engedni, de ezt te érzed, milyen részterhelésen menet közben. Bakkecskézés/hintázás van-e nagy sebbességről elzárva motorfék üzemben mit csinál ott bakkecskézik-e a lassulás végén vagy durrog? Nyélgáz közelében ha egy hajszálnyit visszaengeded azonnal lassul vagy mintha megugrana stb, ilyen kis apró jelekből lehet aztán összerakni a megfelelő beállítást :-)
Igen az a típus, pöcköt felhúzós szívatós.
Elvileg power jet-es, de nem vagyok benne biztos, 4500 1/min fölött olyan mintha megtáltosodna és egyúttal elkezdi a dadogást!
Hát amikor raktam fel a karbit és egyúttal megnéztem, miért rendetlenkedik az üresállás jelző, közben véletlenül megfogtam a gyújtó trafót ami majdnem forró volt, csak annyitól hogy gyújtás rá volt adva! Ebből gondoltam, hogy valami bibi lehet ott is!
Köszi szépen, próbálkozok a tanácsaid alapján!

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2019.08.03. 17:02

Ez power jet-es karburátor? A jobban meg kell szivatni rész nem feltétlen gond. Ha ez az a tipus amikor egy kart felhúzol és majd ha bemelegszik, akkor visszapöccinted és zár, akkor az még jó is. Annál a tipusnál kevésbé dől be az üzemanyag a szivató használatakor, mint a gyári karburátorok szivató csatornáján. Én is úgy megyek, hogy felhúzom indulok majd pár száz méter után visszanyomom. A 33-as alapjáratin gondolkozom, hogy lehetne esetleg szűkíteni, mert a 250-eseken 35 vált be. Így a 150-esen elég lehet kisebb is. Érdemes lenne egy 30-assal kipróbálni. Ha power jet-es akkor első körben azt kell megnézni mikor kezd dolgozni a jet. (mekkora fordulaton) A bedadogás jelezheti azt hogy nagy benne a fúvóka és/vagy túl korán nyit. (én nem gondolnék gyújtásra egyáltalán, főleg ha előzőleg ilyet nem csinált, a bedadogás a sok üzemanyag jellemzője lehet) Azt is meg kell nézni mekkora a jet és a lehető legkisebbel próbálkozni. 250-eshez a 26-os elgendő, 150-hez ekkora/ennél nagyobb már sok lenne. Ha nincs kisebb jet-ed akkor a főfúvókán csökkenthetsz óvatos léptekkel lefele. 115- ről 110 próba aztán ha javul, de sok akkor 105-re (sokkal ez alá nem mennék) A 3 lépcsős karburálásnak pont az lenne a lényege, hogy a jet akkor kezdjen bedolgozni amikor a főfúvókán menő üza már elégtelen lenne. Mert a 2 lépcsősnél alul/középtartományban nagyobb főfúvókával besokallhat. Ha nincs kisebb power jet és főfúvókád akkor nézd meg hogy viselkedik úgy hogy kiiktatod a jet-et. (eltömíteni egy kis gumidugóval stb.) Amennyiben ez egy eleve 2 lépcsős karbi akkor kevesebb a variációk lehetősége, próbaképp az alapjárati és főfúvókán is csökkentenék 1 méretet. Aztán hogy bonyolítsunk még egy kicsit a dolgon plusz tényező a részterhelés tű. (is!) Az is lehet hogy jók a méretek és elég csak azt lejjebb engedni, de ezt te érzed, milyen részterhelésen menet közben. Bakkecskézés/hintázás van-e nagy sebbességről elzárva motorfék üzemben mit csinál ott bakkecskézik-e a lassulás végén vagy durrog? Nyélgáz közelében ha egy hajszálnyit visszaengeded azonnal lassul vagy mintha megugrana stb, ilyen kis apró jelekből lehet aztán összerakni a megfelelő beállítást :-)

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 258
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.08.03. 13:04

Helló!

Felraktam a kis TS-mre PWK24-s karbit és segítségre lenne szükségem a finom hangoláshoz!
Mentem vele kb 100 km-t, és azt tapasztaltam, hogy érezhetően gyengébb lett: emelkedőn hamarabb kell visszakapcsolni vagy vissza kell kapcsolni, ahol eddig nem kellett, nehezebb elindulni és hidegen elindítani, jobban meg kell szívatni, és még annyi volt, hogy magasabb fordulatnál (felváltás környékén) kezdet rángatni nem vészesen, de lehetett érezni, hogy dadog a motor (gondolom ez lehet gyújtás gond is)!
A gyertya sötétbarna színűre volt égve, a fogyasztást vegyesen 4-4,5 l közé saccolom, nem legjobb de volt már rosszabb is!
De a fordulatot szépen veszi és ejti is!
csoka írta:
2019.05.14. 12:03
Nekem is 24-es van,150-esen.33 alapjárati,115 főfúvóka,tű középtől egyel magasabbra.Akármin változtatok-állítok,egyből észreveszem.Nekem bevállt,nem bántam meg,hogy lecseréltem.
És ilyen méretű fúvókák vannak bent, asszem a tűt is így állítottam be!
Valaki tud segíteni a fent említett problémák orvosolásában?
Köszi előre is!

szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szediati » 2019.07.14. 08:11

Sziasztok. Filózok, hogy veszek egy keihin pwk 30mm es karbit a 250es etz re. Valakinek van tapasztalata vele? Milyen főfúvóka meg alapjáratit tegyek bele kezdésnek? Gyári a motorom gyári kipufogóval. Most bvf 30N 2-5 gyári karbi van benne. Köszönöm

zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zuzi996 » 2019.07.01. 01:05

Sziasztok!

Kis segítséget kérnék. Indítófúvóka (úszóház alján) mekkora méretű szokott lenni?
150-es ETZ-ről van szó. 24N2-es karburátorral.

Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Krepp » 2019.06.14. 10:03

pwk34
20190613_191228.jpg

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 997
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.06.03. 15:36

Sebaj ez a jó kínai! Érzem! Amúgy meg mostanság ez úgy van: Ami nem kínai az gagyi!

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 235
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.06.03. 10:09

Matthej01 írta:
2019.06.03. 08:52
Nem tudom kinek, hogy jött be ez a kínai karbi, de én felraktam és azon kívül, hogy alapjáratot állítottam semmi mást. A motor mintha kicserélték volna. Ilyen könnyen még nem indult és ilyen szép stabil alapjárat sem volt soha. a bvf meg el van rakva emléknek.
Kb. 1500 km után elkezdett a súber csörögni. 2000 környékén már falsot is szívott mellette. De ami a legrosszabb volt az egészben, hogy a csatlakozási átmérője a szívócsonknál kisebb mint ami kellene. Ezért össze lett húzva és a Bingnek, ami méretpontos, fél napig "gyalultam" a helyet, hogy jó legyen. #-o

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 997
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.06.03. 08:52

Nem tudom kinek, hogy jött be ez a kínai karbi, de én felraktam és azon kívül, hogy alapjáratot állítottam semmi mást. A motor mintha kicserélték volna. Ilyen könnyen még nem indult és ilyen szép stabil alapjárat sem volt soha. a bvf meg el van rakva emléknek.

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 997
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.05.14. 12:30

Örömmel hallom. Remélem nekem is hasonlóak lesznek a tapasztalatok!

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka » 2019.05.14. 12:03

Nekem is 24-es van,150-esen.33 alapjárati,115 főfúvóka,tű középtől egyel magasabbra.Akármin változtatok-állítok,egyből észreveszem.Nekem bevállt,nem bántam meg,hogy lecseréltem.

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 997
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.05.14. 10:54

Látom tombol a pwk buli így én is csatlakozom a táborhoz mivel ma hozta a postás a 24-es pwk karbit a 150 kis etz-re. Anyázás és felgyújtom ezt a szarozás kicsit később! :twisted:

jkalocsa
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2019.04.21. 12:01
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: jkalocsa » 2019.04.29. 13:36

:-) Türelmetlenek azonnal .... :-)

Köszönöm!

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka » 2019.04.26. 17:53

Készletben árulják a fúvókákat "x"mérettől "y"méretig(pl.32,35,37,39,41,43...).Már nem emlékszem mekkora fúvókákkal küldték a karburátort,de eddig senkinek nem történt olyan,hogy kicsomagolta,felszerelte,és minden tökéletes volt.Megveheted nyugodtan,nem veszélyes összeg,és ha kiábrándulsz a project-ből,eladhatod.A türelmetlenek azonnal megveszik,mert nem kell várni 1 hónapig a szállításra.

jkalocsa
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2019.04.21. 12:01
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: jkalocsa » 2019.04.26. 17:34

csoka írta:
2019.04.25. 14:58
Én is 250-es ETZ levegőszűrő összekötőgumit tettem bele,és a régi (125-150)gumicsőből vágtam egy 1-2cm-es darabot,amit a karburátor szívó oldalára húztam.Így teljesen illeszkedik a cső,és a karburátor.Az alapjárati fúvókát 32-esre cseréltem,és a főfúvókát 105-ösre(ez kicsi,115-120 al kell próbálkoznom),a gáztű középen van.ETZ 125-re tettem,amin 150-es henger,hengerfej van.A régi BVF karburátor,a szokásos betegségben szenvedett...nem lehetett beállítani.Ezt egy Dellorto 28-as követett,de valahogy nem volt az igazi,viszont a fogyasztás jelentősen csökkent.Gondolom,a főfúvóka tartót kellett volna cserélni,de a katalógusban csak betű,és szám jelölések voltak,ebből nem lehetett kikövetkeztetni,hogy mekkorák a tűfuratok az oldalán,és a darabonkénti több ezer forintos ár is elriasztott a kísérletezéstől.A PWK-hoz is érdemes "Cheng"-éktől rendelni alapjárati fúvóka készletet,mert itthon egy darab kerül annyiba,mint kintről egy 10db-os csomag.
Nekem 125-os hengerem van.
A 24 Pkw mekkora fuvokakat tartalmaz es mire ajanlanad cserélni?
Köszönöm:)

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka » 2019.04.25. 14:58

Én is 250-es ETZ levegőszűrő összekötőgumit tettem bele,és a régi (125-150)gumicsőből vágtam egy 1-2cm-es darabot,amit a karburátor szívó oldalára húztam.Így teljesen illeszkedik a cső,és a karburátor.Az alapjárati fúvókát 32-esre cseréltem,és a főfúvókát 105-ösre(ez kicsi,115-120 al kell próbálkoznom),a gáztű középen van.ETZ 125-re tettem,amin 150-es henger,hengerfej van.A régi BVF karburátor,a szokásos betegségben szenvedett...nem lehetett beállítani.Ezt egy Dellorto 28-as követett,de valahogy nem volt az igazi,viszont a fogyasztás jelentősen csökkent.Gondolom,a főfúvóka tartót kellett volna cserélni,de a katalógusban csak betű,és szám jelölések voltak,ebből nem lehetett kikövetkeztetni,hogy mekkorák a tűfuratok az oldalán,és a darabonkénti több ezer forintos ár is elriasztott a kísérletezéstől.A PWK-hoz is érdemes "Cheng"-éktől rendelni alapjárati fúvóka készletet,mert itthon egy darab kerül annyiba,mint kintről egy 10db-os csomag.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1037
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.04.24. 18:53

A PWK-k csavarjai JIS (japán szabványú) kereszthornyosak. Ezt onnan lehet felismerni hogy az egyik "negyedben" van egy jelölés (általában pont). Ebayről lehet venni csavarhúzót de én is inkább cseréltem valami elterjedtebbre

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 258
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.04.24. 15:50

jkalocsa írta:
2019.04.24. 13:25

- A linkelt 24-es porlasztó levegöszürö csatl. 50mm, míg a gyári porlasztó levegöszürö csonkja 40mm ? Ezt hogy sikerült összehozni?
Szia!

Bár a kérdés nem nekem szólt, ebben azért tudok segíteni!
Az ETZ 250 gumi csöve nekem pont jó volt, igaz nekem kis TS-re kellett összehoznom és egy kis barkácsolással sikerült is, szerintem kis ETZ-n könnyebb dolgod lesz!
A szívócsonkot én megperselyeztettem, hogy az összekötő gumicsővel összetudjam hozni a karburátort!
Üdv.: motrosmano

jkalocsa
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2019.04.21. 12:01
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: jkalocsa » 2019.04.24. 13:25

csoka írta:
2018.11.10. 09:48
Tudomásom szerint,szinte mindenki gumicsővel kötötte össze a karburátort,a szívócsonkkal.Jó az észrevételed,nekem összeér a karburátor,és a szívócsonk.Nincs "lépcső" közöttük,mert 24-es PWK-t rendeltem,és 24-es a szívócsonk is.Még egy jótanács:Én kicseréltem a csavarokat rozsdamentes imbuszra a karburátoron.Sok csavarhúzóm van,de olyat,ami teljesen jól illeszkedik a kínai csavarba,nem találtam,és az imbuszt felszerelt állapotban is ki tudod venni(gáztű állítás).
Az összekötő csövet nem vetted meg?
T. Csoka!
A véleményed-tapasztalatod szeretném kikérni a lentebb részletezett karburátor cserével kapcsolatban.
Ha jól gondolom ETZ125-ösöd van neked is, melynek gyári porlasztójat az aliexpressen linkelt pkw24 -esre cserélted le. Bevált a csere? Mik a tapasztalataid vele?

Oszd meg velem légyszi a részleteket mivel sehogy sem sikerül a gyári porlasztót beállítanom.
- A linkelt 24-es porlasztó torok külsö mérete 35mm , a motorcsonké 29mm ?! Ez a 6mm nem volt probléma?
- A linkelt 24-es porlasztó levegöszürö csatl. 50mm, míg a gyári porlasztó levegöszürö csonkja 40mm ? Ezt hogy sikerült összehozni?
- Fuvókaméretei megfeleltek, vagy cserélni kellett? Ha igen mit mire?
- Beállítás: a levegöcsavar, suber, ... helyzete?

A következö a kuplung lamella csere, ebböl milyet érdemes venni?

Köszönöm!
Üdv
Kalo

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 258
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.06. 20:58

Bence4093 írta:
2019.03.06. 10:53
aronpfabian írta:
2019.03.06. 10:20
A kis ETZ nem egy gyakori motor, a 150-esek pedig még azon belül is ritkábbak :(
Utángyártott karbiból 2 féle van, van az olcsóbb meg a drágábbik, amire "német minőséget" pakoltak.

Lehet ezen cikk alapján utána járok hogy a drágábbik is ilyen ócska e, mint ami a cikkben van.
helló!

nem akarok beleszólni, de feltétlenül szükséges a gyári karbi, esetleg nem lenne jó helyette egy PWK, KOSO, OSO... vagy valami ilyesmi?
pár hozzá szólással lentebb veséztük ki Csokával, neki és sok más MZ-snek már bevált, lassan nekem is fent lesz a kis TS-emen.
utángyártott karbikról nem tudok jót mondani, igaz nekem csak simsonos tapasztalataim vannak!

Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Bence4093 » 2019.03.06. 10:53

aronpfabian írta:
2019.03.06. 10:20
A kis ETZ nem egy gyakori motor, a 150-esek pedig még azon belül is ritkábbak :(
Utángyártott karbiból 2 féle van, van az olcsóbb meg a drágábbik, amire "német minőséget" pakoltak.

Lehet ezen cikk alapján utána járok hogy a drágábbik is ilyen ócska e, mint ami a cikkben van.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1037
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.03.06. 10:20

A kis ETZ nem egy gyakori motor, a 150-esek pedig még azon belül is ritkábbak :(

Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Bence4093 » 2019.03.06. 09:42

aronpfabian írta:
2019.03.05. 21:49
Bence4093 írta:
2019.03.05. 09:58
Sziasztok.

Az lenne a kérdésem, hogy mi a különbség az 24N2-1 és a 24N2-2 között?

Melyiket érdemes venni?

Egy 87-es 150-es ETZ-re menne, gyári dugattyúval. (megszakítós)
24N2-1 az valószínűleg a legutolsó szériás TS 150-eken volt. Az ETZ 150-re való a 24N2-2.

De ennél sokkal fontosabb az állapot. Nagyon nehéz olyat találni ami nincs végleg elhasználódva. Bármelyik átfúvókázható megfelelő beállításra a motorodhoz, csak kopott ne legyen (súberház, tűsfúvóka)

Utángyártottat pedig semmiképpen se vegyél: http://www.mzclubhungary.com/index.php/cikkek?id=659
Rendben, köszönöm.

Csak nem igen találok N2-2 karbit, börzén próbáltam, ott se volt egy darab se, pedig nagy szükségem lenne rá.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1037
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.03.05. 21:49

Bence4093 írta:
2019.03.05. 09:58
Sziasztok.

Az lenne a kérdésem, hogy mi a különbség az 24N2-1 és a 24N2-2 között?

Melyiket érdemes venni?

Egy 87-es 150-es ETZ-re menne, gyári dugattyúval. (megszakítós)
24N2-1 az valószínűleg a legutolsó szériás TS 150-eken volt. Az ETZ 150-re való a 24N2-2.

De ennél sokkal fontosabb az állapot. Nagyon nehéz olyat találni ami nincs végleg elhasználódva. Bármelyik átfúvókázható megfelelő beállításra a motorodhoz, csak kopott ne legyen (súberház, tűsfúvóka)

Utángyártottat pedig semmiképpen se vegyél: http://www.mzclubhungary.com/index.php/cikkek?id=659

Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Bence4093 » 2019.03.05. 09:58

Sziasztok.

Az lenne a kérdésem, hogy mi a különbség az 24N2-1 és a 24N2-2 között?

Melyiket érdemes venni?

Egy 87-es 150-es ETZ-re menne, gyári dugattyúval. (megszakítós)

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 258
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.02.25. 00:46

Zorka írta:
2019.02.24. 22:36
motrosmano írta:
2019.02.24. 17:33
Helló!

A TS250 és 250/1 szívócsonkja az egy és ugyanaz, vagy van köztük különbség?
Szia!
Ez azt mondja, hogy egyforma:
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 5/32928/c/_/_/?_
Szuper! Köszi!

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 235
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.02.24. 22:36

motrosmano írta:
2019.02.24. 17:33
Helló!

A TS250 és 250/1 szívócsonkja az egy és ugyanaz, vagy van köztük különbség?
Szia!
Ez azt mondja, hogy egyforma:
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 5/32928/c/_/_/?_

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 258
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.02.24. 17:33

Helló!

A TS250 és 250/1 szívócsonkja az egy és ugyanaz, vagy van köztük különbség?

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 258
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.11.10. 18:16

csoka írta:
2018.11.10. 09:48
Tudomásom szerint,szinte mindenki gumicsővel kötötte össze a karburátort,a szívócsonkkal.Jó az észrevételed,nekem összeér a karburátor,és a szívócsonk.Nincs "lépcső" közöttük,mert 24-es PWK-t rendeltem,és 24-es a szívócsonk is.Még egy jótanács:Én kicseréltem a csavarokat rozsdamentes imbuszra a karburátoron.Sok csavarhúzóm van,de olyat,ami teljesen jól illeszkedik a kínai csavarba,nem találtam,és az imbuszt felszerelt állapotban is ki tudod venni(gáztű állítás).
Az összekötő csövet nem vetted meg?
Helló!
Az enyémen bkny csavarok vannak, kívülről imbusz, belül torx.
Nem vettem meg még se az összekötő csövet, se a fúvóka készletet.
Amit vele adtak az nem jó?
Sajnos a motor darabokban, idő és pénz hiányában nagyon lassan haladok vele...
Lassan kifagyok a műhelyemből is (...és mikor lesz még tavasz!!!), de bízok benne hogy jövő szezonra elkészülök!
A kis TZ-ken végig kör keresztmetszetű a szívócsonk?

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.11.10. 09:48

Tudomásom szerint,szinte mindenki gumicsővel kötötte össze a karburátort,a szívócsonkkal.Jó az észrevételed,nekem összeér a karburátor,és a szívócsonk.Nincs "lépcső" közöttük,mert 24-es PWK-t rendeltem,és 24-es a szívócsonk is.Még egy jótanács:Én kicseréltem a csavarokat rozsdamentes imbuszra a karburátoron.Sok csavarhúzóm van,de olyat,ami teljesen jól illeszkedik a kínai csavarba,nem találtam,és az imbuszt felszerelt állapotban is ki tudod venni(gáztű állítás).
Az összekötő csövet nem vetted meg?

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 258
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.11.09. 16:18

Helló!

Megkaptam a héten a PWK karbit! HURRÁ!!! \:D/
Tanácsot szeretnék kérni tőletek, karbi-henger összekötés ügyében!
Ahogy néztem a karburátort a elég vastagon van hagyva rajta anyag a henger felőli oldalon, és eszembe ötlött 3 megoldás is:
1, hogy esetleg lehetne belőle kimarni vagy esztergálni annyi anyagot, hogy a gyári szívócsonk bele menjen, aztán bevágni és bilincs és ugyanolyan lenne mint a gyári;
2, a belső 24mm-s átmérőhöz igazodva a külsejét picit megigazítani, majd a szívócsonkot a egy közdarab felhegesztésével ahhoz hasonlóra alakítani mint amilyen 250 ETZ-é vagy a /1-é;
3, (talán a legegyszerűbb) vagy esetleg a szívócsonk karbi felőli oldalát megperselyeztetni, hogy a PWK-hoz adott gumi ráfeszüljön és két bilinccsel megszorítani, oszt kalap kabát... ahogy csoka márkatársnál is látható (gondolom én, ha nem így van akkor elnézést)

És még gyorsan megjegyeznék két dolgot:
amit aronpfabian írt, nem teljesen helytálló jelen esetben, nem feltétlenül lesz lépcsős, ha a gumival lenne összeszerelve, mert a szívócsonkot be lehet engedni kopra a karbihoz,
másik dolog meg az, hogy nagyon könnyű a PWK, gyári karbiház magában nehezebbnek tűnt, mint a PWK egyben/összeszerelve, attól tartok hogy az első megoldásnál a bilinccsel el is törném!

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 258
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.11.02. 14:25

Köszönöm a tippeket mindenkinek! =D> =D> =D>
Nekem csak a régi keverékből visszamaradt olajat kellene kitakarítani első körben, és remélem más baja nincs is. [-o<

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem » 2018.11.02. 12:45

Ugyan így jártam én is, egy szét kopott bvf karbival... Mire beszereztem hozzá a gyári mintájára koppintott tűt is hozzá... addigra már nem lehetett finom hangolni vele... mindig túlfolyt gázfröcsnél... Hagytam is a francba. Most egy bing 84-es karbi van fent. Közben az is kiderült, hogy falsolhatott is a szívócsonknál is, féktisztító tesztre fulladozni kezdett...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ha jól emlékszem ezt a fajta karbit, a tű második rovátkájába kell tenni, 118-as főfúvóka és, 45-ös alapjárati kell neki. Ezen beállításokkal, jó gyújtással, és megfelelő résmérettel, 19-es első lánckerékkel, volt akinek jobban ment, mint az utazó 90km/h? Mert odáig nagyon stabilan megy, csak utána nincs ereje...Vagy ha igen az, akkor nagyon szélcsendes időben...

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2018.10.31. 18:26

előtte-utána kép:
20161106_105136.jpg

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2018.10.31. 18:18

tank2.jpg
A tank2.jpg csatolmány már nem érhető el.
Tanktisztításra a citromsav az egyik legjobban bevált módszer, személy szerint én is többször csináltam már. Cukrász diszkontban vettem 1 kg citromsavat én ennek a felét (0,5 kg, jó töményen, forró vízben feloldva) tettem a 250-es tankjába 1 napra, gyönyörűen kipucolta. Csak A kimosás után azonnal szárítani, feltölteni, mert gyorsan visszarozsdásodik.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2018.10.31. 20:00-kor.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég