Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
popitty
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 148
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2017.09.19. 15:48

Üdv Mindenkinek!
Egy tapasztalatomat szeretném megosztani veletek hátha valakinek jól jön. Nekem igen. Ts-em van és mint ismert ezek eredeti karbicsekjei igen kopottak. Én vettem a MOFAKERTŐL ( de többet ilyet nem teszek) egy BVF 24- N1-es karbit ami túl zabáltatta a köcsögöt. Nem is járt rendesen úgy szólt mint egy 4 ütemű szóval tarakírozott. Viszont a karbicsek egész masszívnak látszik hát mi lehet a hiba. Nem untatlak benneteket miket csináltam kísérlet képpen, a vég az, hogy a szívató hüvelyének az alja amire a kis dugattyú gumija rázár síkra van marózva nincs központi emelkedése és így egy kicsit beengedett az üzemag-ból. 30 °-ra maróztuk és a karbi tökéletes.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.09.11. 15:15

Mindegy az miből van a beválik...

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 165
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.09.11. 14:32

hell írta:Nagyon várom az eredményeket!
Járt hozzá egy másik tű is, valamint 35-ös alapjárati fúvóka van mellécsomagolva :)

Kép


Ami érdekesebb, hogy a súber nem olyan fényes krómszerű bevonatott kapott, ami a 30-asnál van, hanem valami mattabb, és erősebb felületnek tűnik

Kép

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.09.11. 12:34

Nagyon várom az eredményeket!

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 165
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.09.11. 11:18

Megjött a következő tesztelnivaló :)


Kép


Kép


Kép

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 165
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.09.09. 09:04

torokb írta:Köszönöm a jó tippeket a szívócsonkkal kapcsolatban. Rendeltem egy bing karbihoz való szívótorkot, meg egyet az importtuning-os szilikoncsőből, ezzel rábilincseltem a csatos karbit. Így nem szív falsot, rögtön lett alapjárat is :)
Én egy kék, kisebb falvastagságú szilikoncsővel raktam fel először a KOSO-t, nem volt teljesen biztos az alapjáratom. Feltettem ezt a vastagabb szilikoncsövet, amit az importtuning.hu-ról vettem, szép stabil az alapjáratom :)
A kéknél vagy a vékonyabb falvastagság okozhatta ezt, vagy az, hogy sorjás volt a szívócsonk az egyik felületen és elkezdte enni az anyagot a rezonancia miatt. A piros felrakása előtt természetesen orvosoltam a sorját


Kép


Kép

torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: torokb » 2017.09.08. 15:26

Köszönöm a jó tippeket a szívócsonkkal kapcsolatban. Rendeltem egy bing karbihoz való szívótorkot, meg egyet az importtuning-os szilikoncsőből, ezzel rábilincseltem a csatos karbit. Így nem szív falsot, rögtön lett alapjárat is :)

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.08.31. 16:17

Vigyázzatok, a "benzin-olajálló gumi" (NBR) a benzinkúton kapható alkoholos löttyöt nem bírja, csak a lakkbenzint! Zsakival sikerült beleszaladnunk ebbe két egymástól független helyen is.

Ami nem FPM (="Viton") az nem alkalmas gépjárműre.

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 165
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.08.31. 15:48

amatőr írta:Zoli! Abban a bizonyos gumigyárban nincsen véletlen tanksapka alá való gumi?
Benzinállónak hirdetett gumilemezt találtam az oldalukon különböző vastagságokban, de kb csak táblákban lehet megvenni (szerintem)
Kerestem tanksapka alá való cuccot, de a gumilemezen kívül nem találtam értelmeset

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.08.31. 10:51

amatőr írta:Zoli! Abban a bizonyos gumigyárban nincsen véletlen tanksapka alá való gumi?

Fogalmam nincs, mert olyat még nem kerestem :-) Itt egy link, nézz szét rajta, vagy az info-ban megadott email címre küldj nekik levelet. A múltkorában, mikor féknyereg tömítést akartam készíttetni velük én is emaileztem, tök normálisak/segítőkészek voltak. Ez tulajdonképp a gumigyár webáruháza: http://www.rugalmasgumiaruhaz.hu/

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 355
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2017.08.31. 07:25

Zoli! Abban a bizonyos gumigyárban nincsen véletlen tanksapka alá való gumi?

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 165
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.08.24. 13:01

aronpfabian írta:
z25z írta:ilyen benzinálló szilikoncsövet pontosan hol lehet kapni?
Valójában nem benzinálló, csak részben tűri. Ne legyen semmi rés a karburátor és a csonk között, mert összegyűlik ott a benzin, és azonkívül hogy agyonvágja az alapjáratot, a cső felületét is kikezdi ahol áll rajta.

Amúgy Aliexpressen is rendelhető csak már ősz lesz mire ideér...
Nekem úgy van megcsinálva a közgyűrű hossza, hogy a légszűrő gumija szinte rányomja a szívócsonk felületére a karbit. Nagyon össze sem tudod tenni úgy, hogy rés legyen, csak ha meghúzáskor hátrafele húzod a karbit :) . Mikor beleteszed a karbit a szilikoncsőbe, érzed, hogy felkoppan a szívócsonkon
Csak most szétszedtem, mert cseréltem szilikoncsövet, tesztelni a pirosat. Ez más fajta, amit anno Kolozsvári Imitől vettem, kíváncsi vagyok rá



Kép


Kép


Kép


Kép

2 napja meg berendeltem egy 32-es PowerJet-es KOSO karbit is. Tóth Zoli már teszteli egy ideje, belevágok én is a tesztelésbe

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.08.22. 15:41

Jaaa bocs már kicsit le vagyok maradva a hírekkel itt lent... :)

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 165
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.08.22. 13:08

hell írta:Veled már letárgyaltuk el is tettél egyet nekem. És megegyeztünk aktuális lesz megyek is érte. Ja csütörtökön épp arra járok(lándor-tó)... :) Bár te meg elköltöztél így majd egyeztetünk... :D De ha lesz egy benzinállóm is azzal nagy baj nem érhet... :)
Visszajöttem, ismét Szegváron vagyok és a Legrand-nál. Amaz a melóhely finoman szólva durva volt...

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.08.22. 12:50

Veled már letárgyaltuk el is tettél egyet nekem. És megegyeztünk aktuális lesz megyek is érte. Ja csütörtökön épp arra járok(lándor-tó)... :) Bár te meg elköltöztél így majd egyeztetünk... :D De ha lesz egy benzinállóm is azzal nagy baj nem érhet... :) Bár még ez sem 100% szükségem lesz ilyesmire de a lényeg legyen itthon sosem lehet tudni.. :)

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 165
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.08.22. 10:13

hell írta:De azért csak mész még arra ugye? :D
Van nekem is itthon pár darab ilyen szilikoncső, bár nem kimondottan benzinállónak hirdetett. 1 éve van fent az MZ-men, eddig szépen állja a sarat (és benzint :D )
Nem is vagyok messze Tőled, pár perc összefutni, adhatok próbára is egy darabot Neked



Kép

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.08.21. 22:25

De azért csak mész még arra ugye? :D

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2611
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2017.08.21. 20:45

z25z írta:Nem méterre vettem, mert kurva drága lenne (6-8000 Ft). Ez kimondottan speciális benzincső, egy neves cégnek gyárthatták, legalábbis olyan szépen rá van nyomva nagy sárga betűkkel, hogy Semperit . :mrgreen: Már voltam pár alkalommal a gumigyárban és eddig mindig tök normálisak voltak. Idézem: "az ügyfélnek van egy problémája ami miatt ide jön, mi azért vagyunk, hogy ezt megoldjuk..." Van honlapjuk amúgy itt meg tudod nézni:
http://www.rugalmasgumiaruhaz.hu/belso- ... c12?page=5
De a honlapon pont nincs a 40-es méret, viszont úgy tudta van nekik, így bevitt a raktárba és addig kereste, amíg meg nem találta :D Egy nagy lezsugorfóliázott termékből vágott. Kérdeztem is, hogy nem gond ha megbontja? :mrgreen: Na mindenesetre csak annyit kértem amennyi nekem kellett. De mint látod a honlapon akár rendelhető is. Annyit mondott még az ügyintéző, hogy nem csak méterenként árulják, hanem vágnak is belőle 10 cm-ként. Viszont ez lehet hogy csak személyes megjelenésnél opció.
hát Zizi, akkor Te fogsz engem megszemélyesíteni ;)

vagy inkább veszek 1 métert... :D

(amúgy meg köszi!)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.08.21. 18:21

Nem méterre vettem, mert kurva drága lenne (6-8000 Ft). Ez kimondottan speciális benzincső, egy neves cégnek gyárthatták, legalábbis olyan szépen rá van nyomva nagy sárga betűkkel, hogy Semperit . :mrgreen: Már voltam pár alkalommal a gumigyárban és eddig mindig tök normálisak voltak. Idézem: "az ügyfélnek van egy problémája ami miatt ide jön, mi azért vagyunk, hogy ezt megoldjuk..." Van honlapjuk amúgy itt meg tudod nézni:
http://www.rugalmasgumiaruhaz.hu/belso- ... c12?page=5
De a honlapon pont nincs a 40-es méret, viszont úgy tudta van nekik, így bevitt a raktárba és addig kereste, amíg meg nem találta :D Egy nagy lezsugorfóliázott termékből vágott. Kérdeztem is, hogy nem gond ha megbontja? :mrgreen: Na mindenesetre csak annyit kértem amennyi nekem kellett. De mint látod a honlapon akár rendelhető is. Annyit mondott még az ügyintéző, hogy nem csak méterenként árulják, hanem vágnak is belőle 10 cm-ként. Viszont ez lehet hogy csak személyes megjelenésnél opció.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2611
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2017.08.21. 18:11

z25z írta: Na körbejártam a témát és ezek az aliexpress stb de még a magyar oldalakon árult szilikon -de úgy egyáltalán a szilikon - tényleg nem benzinállók. Megoldottam a dolgot, elmentem a gumigyárba és kaptam benzin és olajálló gumitömlőt a megfelelő méretben.
Zizi, ugye méterre veszed?!

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.08.21. 18:09

És jut belőle nekem is? :)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.08.21. 14:20

aronpfabian írta:
Valójában nem benzinálló, csak részben tűri...
Na körbejártam a témát és ezek az aliexpress stb de még a magyar oldalakon árult szilikon -de úgy egyáltalán a szilikon - tényleg nem benzinállók. Megoldottam a dolgot, elmentem a gumigyárba és kaptam benzin és olajálló gumitömlőt a megfelelő méretben.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.08.19. 20:38

aronpfabian írta:
z25z írta:ilyen benzinálló szilikoncsövet pontosan hol lehet kapni?
Valójában nem benzinálló, csak részben tűri. Ne legyen semmi rés a karburátor és a csonk között, mert összegyűlik ott a benzin, és azonkívül hogy agyonvágja az alapjáratot, a cső felületét is kikezdi ahol áll rajta.

Amúgy Aliexpressen is rendelhető csak már ősz lesz mire ideér...
nincs különösebb sürgető dolgom vele, de ha mutatnátok egy linket hogy melyik az amit tényleg nem vág haza a benzin azt megköszönném, lehet akár aliexpresszes is

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.08.19. 15:49

z25z írta:ilyen benzinálló szilikoncsövet pontosan hol lehet kapni?
Valójában nem benzinálló, csak részben tűri. Ne legyen semmi rés a karburátor és a csonk között, mert összegyűlik ott a benzin, és azonkívül hogy agyonvágja az alapjáratot, a cső felületét is kikezdi ahol áll rajta.

Amúgy Aliexpressen is rendelhető csak már ősz lesz mire ideér...

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.08.19. 13:36

Tony91 írta: Innen vettem, de többet, mert így érte meg a szállítás miatt
De ha kell, nekem van még itthon, tudok adni
Következő héten költözök vissza Szegvárra, nem leszek messze
Hogyhogy? nem vált be a székesfehérvári munka? :roll:

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 165
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.08.19. 13:29

z25z írta:ilyen benzinálló szilikoncsövet pontosan hol lehet kapni?
http://importtuning.hu/szilikon-csatlak ... -6768.html

Innen vettem, de többet, mert így érte meg a szállítás miatt
De ha kell, nekem van még itthon, tudok adni
Következő héten költözök vissza Szegvárra, nem leszek messze

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.08.18. 08:24

ilyen benzinálló szilikoncsövet pontosan hol lehet kapni?

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 165
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.08.16. 18:59

torokb írta:Na, írok itt hülyeségeket. Persze hogy EM250 szívócsonk van rajta. Jól értem, a csonk karbi felőli végét csapjam le úgy, hogy rá lehessen bilincselni az intercooler csőt?

Igen! Esztergán szépen meg lehet oldani. ø 40 mm-re lecsapod a karbihoz csatlakozó részét (ez a BVF szívóoldal felőli átmérőjével azonos), erre veszel egy ø 40 mm-es szilikoncsövet, 35-40 mm hosszú darab kell ETZ-re (nálam éppen van is pár darab ilyen még), és 2 bilinccsel szépen ráfogatod. Garantáltan falsmentes, jól tömítő csatlakozást kapsz



Kép


Kép

Kép

torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: torokb » 2017.08.16. 17:09

Na, írok itt hülyeségeket. Persze hogy EM250 szívócsonk van rajta. Jól értem, a csonk karbi felőli végét csapjam le úgy, hogy rá lehessen bilincselni az intercooler csőt?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.08.16. 10:17

torokb írta:Szervusztok!

Még mindig ETZ250, egy 251-re való csatos karbival.
Falsot szív a szívócsonk és a karburátor csatlakozásánál. Úgy láttam, hogy itt egyszerűen fémes tömítés kell legyen. Lehet hogy más szívócsonk való a csatos karbihoz mint az eredetihez? Vagy csak kikopott az évek alatt? Teflon szalag nem nagyon megy be közé, van más bevált megoldás? A szívócsonkra rá van öntve, hogy ES250, feltételezem hogy ez valami alkatrész jelölés, és nem azt jelenti hogy ősrégi ES MZ-re való?
Csak az EM250 csonk lesz jó neked. Borzalmas konstrukció amúgy, idővel deformálódnak és kopnak is, garantált a falsolás.

Esztergáltasd le a bilincs részt akkorára mint a karbi külső átmérője és intercooler csővel meg 2 csőbilinccsel rögzítsd kívülről. Sokunknak van így megoldva

torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: torokb » 2017.08.16. 10:06

Szervusztok!

Még mindig ETZ250, egy 251-re való csatos karbival.
Falsot szív a szívócsonk és a karburátor csatlakozásánál. Úgy láttam, hogy itt egyszerűen fémes tömítés kell legyen. Lehet hogy más szívócsonk való a csatos karbihoz mint az eredetihez? Vagy csak kikopott az évek alatt? Teflon szalag nem nagyon megy be közé, van más bevált megoldás? A szívócsonkra rá van öntve, hogy ES250, feltételezem hogy ez valami alkatrész jelölés, és nem azt jelenti hogy ősrégi ES MZ-re való?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.08.01. 10:28

boors írta:Sziasztok! Van egy katonai etz-m. Most èpìtettem ùjra össze, a blokkban elèg kevès km van (gyári dugò stb.) Menet közben viszont van egy olyan problèmám vele,hogy 4-5000 fordulatsz. tartomány közt elèg gyenge, ezen kívül viszont megy rendesen. Minden alkatrèsz gyári, annyi változtatàs van csak rajta hogy a kipufogó dobba nem lòg be a könyök, illetve a főfúvóka 135re van cserélve. (Mint a sima 250_en). A karbiban a sùber kicsit zörög.. Van tippetek hogy mi lehet a probléma?
A tűt és az alapjárati rendszert is állítsd be. Tiszta karburátorral persze

boors
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.01.30. 15:12
Tartózkodási hely: veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: boors » 2017.08.01. 01:11

Sziasztok! Van egy katonai etz-m. Most èpìtettem ùjra össze, a blokkban elèg kevès km van (gyári dugò stb.) Menet közben viszont van egy olyan problèmám vele,hogy 4-5000 fordulatsz. tartomány közt elèg gyenge, ezen kívül viszont megy rendesen. Minden alkatrèsz gyári, annyi változtatàs van csak rajta hogy a kipufogó dobba nem lòg be a könyök, illetve a főfúvóka 135re van cserélve. (Mint a sima 250_en). A karbiban a sùber kicsit zörög.. Van tippetek hogy mi lehet a probléma?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.07.25. 08:01

KILL3R etz írta:Használható ha a tűt kicseréled benne németre. Viszont ~25e km alatt szétkopott nálam. :evil:

A legnagyobb baj, hogy az eredeti német bing is szétkopik 25 ezer km alatt :( úgy lötyög a tolattyú a házban, mint harangban a nyelv.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3817
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2017.07.25. 07:21

Használható ha a tűt kicseréled benne németre. Viszont ~25e km alatt szétkopott nálam. :evil:

torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: torokb » 2017.07.24. 21:50

Na, még egy kérdés felmerült bennem.

A taiwani gyártású "bing" porlasztókkal érdemes próbálkozni?

TKrisz36
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.07.21. 17:33
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: TKrisz36 » 2017.07.24. 15:38

kiszsebi írta:
Athem írta:Szia!

Először is, egy lényeges dolog. Én úgy tudom egy Mz-n sose volt olyan karbi amin 2 levegő állító csavar lenne. Jelen esetben a tied, egy mellék levegő és egy alapjárati csavar lehet. Itt egy cikk, hogy kell bekalibrálni a karburátort. A gyertya hézagot állítsd vissza gyári értékre!
Ebben nincs teljesen igazad... A késői kis ETZ-kre került Bing karburátor, amiken az alapjárati rendszer hasonló a csatos BVF-hez: kifelé tekerve nő az alapjárat, mert nem a tolattyút emeli, hanem egy plusz légcsatornát nyit.

Első körben tisztázzuk, milyen a karbi! Ha BVF, akkor tényleg nem szerencsés a teljesen betekert alapjárati csavar. Ilyenkor a visszarúgás oka is lehet ez.

Ja, én a légszűrőre is rálesnék...
Igazatok lett, a baj az volt h teljesen be volt csavarva a csavar, es igen BVF karbi van rajta. Most h kicsavartam egy cseppet, megszuntek a visszarugasok illetve melegen is jobb az alapjarat, de meg nem az igazi, meg egy par napot bibelodni kell vele... koszonom szepen a segitokeszsegeteket. :)

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 165
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.07.24. 15:12

Stephanus írta:Ezt a sok "használhatatlan" csatos karbit ugye azért nem dobtátok még ki? Szívesen mennék egy kört az országban, hogy begyűjtsem őket.
De komolyan!
Van itthon kettő :D . Az egyik használható, csak normális fogyasztást nem tudok vele hozni (6 liter körül eszik vele a motor, papásan hajtva is, ez a tartalék karburátorom), a másikkal nemtudom mi van, nemtudom vele beállítani a motort (el lehet tömődve valamelyik harántfurat szerintem, pedig már volt ultrahangos tisztításon is)

torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: torokb » 2017.07.24. 15:07

Tony91 írta:
aronpfabian írta:
1. felszerelhető de nem ajánlom. A kopásra és lerakódásra sokkal érzékenyebb mint az N2-es, ezért 30 évvel a gyártás után elég nehéz lesz használható darabot találni. N2-esből is nagyon ritka, nemhogy ebből
2. szűrőt kidobni azonnal, mielőtt megragasztod a motort vele!!

Volt 2 csatos karbim is a 251-es ETZ-mre, de 2 szorulás és 2,5 év kínlódás után félretettem mindkét csatos karbimat... Ne akarj olyan karbit, csak és akkor kizárólag, ha tudsz eredeti 0 km-es újat (amire vajmi kevés esély van :D )
Vettem egy 30 mm-es KOSO-t, azzal most arany életem van :D
Amit a csapban és az ülepítőben lévő 2 db szűrő nem szűr meg, azt a harmadik sem fogja. Felesleges telecseszni szűrővel a motort, kettő van a csapban, az istenuntig elég
Nyolc éve vettem a járgányt, ez a csatos karbi volt rajta. Mostanáig nem is vettem észre hogy nem ez való rá, semmi bajom nem volt vele. :) A szűrő azért került bele a csőbe, mert a kis rozsdadarabok eltömték az üresjárati fúvókát. Lehet hogy felveszem a kapcsolatot a motortank.hu-val.

Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Stephanus » 2017.07.24. 10:28

Ezt a sok "használhatatlan" csatos karbit ugye azért nem dobtátok még ki? Szívesen mennék egy kört az országban, hogy begyűjtsem őket.
De komolyan!

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 165
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.07.23. 15:28

aronpfabian írta:
torokb írta:Szervusztok!

Elnézést ha már sokszor volt ez a kérdés.
250-es ETZ motorra módosítás nélkül felszerelhető a "csatos" BVF karburátor? Úgy tudom ez a 251-esekre való gyárilag.

Második kérdés: ötödikben elfogy a lendület olyan 4-5000 fordulat magasságában. Okozhatja ezt túl dús keverék? Azért gondoltam, mert eléggé füstöl, már gondolkodtam hogy nyárra egyel lentebb kéne ereszteni a subert. Viszont ha így sokat is fogyaszt, de mennie azt azért kéne rendesen. Másik ötlet hogy rozsda miatt szűrőt tettem a karbi elé, lehetséges hogy ez megfogja annyira az üzemanyagáramlást hogy emiatt nem megy a járgány?

Köszi a segítséget!
1. felszerelhető de nem ajánlom. A kopásra és lerakódásra sokkal érzékenyebb mint az N2-es, ezért 30 évvel a gyártás után elég nehéz lesz használható darabot találni. N2-esből is nagyon ritka, nemhogy ebből
2. szűrőt kidobni azonnal, mielőtt megragasztod a motort vele!!

Volt 2 csatos karbim is a 251-es ETZ-mre, de 2 szorulás és 2,5 év kínlódás után félretettem mindkét csatos karbimat... Ne akarj olyan karbit, csak és akkor kizárólag, ha tudsz eredeti 0 km-es újat (amire vajmi kevés esély van :D )
Vettem egy 30 mm-es KOSO-t, azzal most arany életem van :D
Amit a csapban és az ülepítőben lévő 2 db szűrő nem szűr meg, azt a harmadik sem fogja. Felesleges telecseszni szűrővel a motort, kettő van a csapban, az istenuntig elég

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.07.23. 14:01

torokb írta:Szervusztok!

Elnézést ha már sokszor volt ez a kérdés.
250-es ETZ motorra módosítás nélkül felszerelhető a "csatos" BVF karburátor? Úgy tudom ez a 251-esekre való gyárilag.

Második kérdés: ötödikben elfogy a lendület olyan 4-5000 fordulat magasságában. Okozhatja ezt túl dús keverék? Azért gondoltam, mert eléggé füstöl, már gondolkodtam hogy nyárra egyel lentebb kéne ereszteni a subert. Viszont ha így sokat is fogyaszt, de mennie azt azért kéne rendesen. Másik ötlet hogy rozsda miatt szűrőt tettem a karbi elé, lehetséges hogy ez megfogja annyira az üzemanyagáramlást hogy emiatt nem megy a járgány?

Köszi a segítséget!
1. felszerelhető de nem ajánlom. A kopásra és lerakódásra sokkal érzékenyebb mint az N2-es, ezért 30 évvel a gyártás után elég nehéz lesz használható darabot találni. N2-esből is nagyon ritka, nemhogy ebből
2. szűrőt kidobni azonnal, mielőtt megragasztod a motort vele!!

torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: torokb » 2017.07.23. 13:57

Szervusztok!

Elnézést ha már sokszor volt ez a kérdés.
250-es ETZ motorra módosítás nélkül felszerelhető a "csatos" BVF karburátor? Úgy tudom ez a 251-esekre való gyárilag.

Második kérdés: ötödikben elfogy a lendület olyan 4-5000 fordulat magasságában. Okozhatja ezt túl dús keverék? Azért gondoltam, mert eléggé füstöl, már gondolkodtam hogy nyárra egyel lentebb kéne ereszteni a subert. Viszont ha így sokat is fogyaszt, de mennie azt azért kéne rendesen. Másik ötlet hogy rozsda miatt szűrőt tettem a karbi elé, lehetséges hogy ez megfogja annyira az üzemanyagáramlást hogy emiatt nem megy a járgány?

Köszi a segítséget!

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2611
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2017.07.22. 06:22

Athem írta:Szia!

Először is, egy lényeges dolog. Én úgy tudom egy Mz-n sose volt olyan karbi amin 2 levegő állító csavar lenne. Jelen esetben a tied, egy mellék levegő és egy alapjárati csavar lehet. Itt egy cikk, hogy kell bekalibrálni a karburátort. A gyertya hézagot állítsd vissza gyári értékre!
Ebben nincs teljesen igazad... A késői kis ETZ-kre került Bing karburátor, amiken az alapjárati rendszer hasonló a csatos BVF-hez: kifelé tekerve nő az alapjárat, mert nem a tolattyút emeli, hanem egy plusz légcsatornát nyit.

Első körben tisztázzuk, milyen a karbi! Ha BVF, akkor tényleg nem szerencsés a teljesen betekert alapjárati csavar. Ilyenkor a visszarúgás oka is lehet ez.

Ja, én a légszűrőre is rálesnék...

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 985
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2017.07.21. 21:46

TKrisz36 írta:Szisztok!Körülbelül 6 év állás után elővettem a 125 ETZ-t. Új akksi, új benzincsap, karbi kitakarítva. Az lenne a problémám, h nem tudok rá alapjáratot varázsolni. Amint beindul azonnal felugrik 7-8000 fordulatig, pedig a súber nem akad fenn. Mindkét levegőcsavar teljesen be van tekerve. Arra gyanakszom h falsot szív valahol, de ennyire? Illetve olyan gondom van még (nem tudom mennyire illik a témába), hogy szinte minden rárúgáskor visszarúg a motor. A gyújtást ellenőriztem, 3mm-el a holtpont előtt nyit a megszakító, a megszakítóhézag is rendben van, ezért is nem értem. Annyi lehet, hogy a gyertyahézag nagyobb a kelleténél. Ez okozhat ilyen problémát? Ezeken kívül nem észleltem semmi hibát. Válaszotokat előre is köszönöm

Ha gyári karbid van az egyik azaz alapjárat csavarod. Az nem kimondottan jó ha be van tekerve mind a kettő;a levegő csavart meg teljesen be csavarod és másfél fordulatot ki. az alapjáratit meg teljesen ki benyúlsz hátulról a karbiba persze nem úgy, hogy jár és az alapjárati csavart addig csavarod befelé amíg az ujjaddal érzed, hogy a súber megemelkedik kb 1-1,5 mm. Elviekben menni fog meg lesz alapjárat.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.07.21. 20:50

Ha a súberütköző végig be van tekerve, az akadályozza a súber mozgását (nekinyomja a súberház falának). Ez önmagában okozhatja a tapasztalt jelenséget.

TKrisz36
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.07.21. 17:33
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: TKrisz36 » 2017.07.21. 19:05

Athem írta:Szia!

Először is, egy lényeges dolog. Én úgy tudom egy Mz-n sose volt olyan karbi amin 2 levegő állító csavar lenne. Jelen esetben a tied, egy mellék levegő és egy alapjárati csavar lehet. Itt egy cikk, hogy kell bekalibrálni a karburátort. A gyertya hézagot állítsd vissza gyári értékre!
Köszönöm a gyors választ, megnézem amint időm engedi. Majd írok, hogy mi lett. :)

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.07.21. 18:08

Szia!

Először is, egy lényeges dolog. Én úgy tudom egy Mz-n sose volt olyan karbi amin 2 levegő állító csavar lenne. Jelen esetben a tied, egy mellék levegő és egy alapjárati csavar lehet. Itt egy cikk, hogy kell bekalibrálni a karburátort. A gyertya hézagot állítsd vissza gyári értékre!

TKrisz36
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.07.21. 17:33
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: TKrisz36 » 2017.07.21. 17:44

Szisztok!Körülbelül 6 év állás után elővettem a 125 ETZ-t. Új akksi, új benzincsap, karbi kitakarítva. Az lenne a problémám, h nem tudok rá alapjáratot varázsolni. Amint beindul azonnal felugrik 7-8000 fordulatig, pedig a súber nem akad fenn. Mindkét levegőcsavar teljesen be van tekerve. Arra gyanakszom h falsot szív valahol, de ennyire? Illetve olyan gondom van még (nem tudom mennyire illik a témába), hogy szinte minden rárúgáskor visszarúg a motor. A gyújtást ellenőriztem, 3mm-el a holtpont előtt nyit a megszakító, a megszakítóhézag is rendben van, ezért is nem értem. Annyi lehet, hogy a gyertyahézag nagyobb a kelleténél. Ez okozhat ilyen problémát? Ezeken kívül nem észleltem semmi hibát. Válaszotokat előre is köszönöm

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2017.07.08. 17:28

Igen a fizetésről van igazolás hogy rendben volt, csak még nem adta fel ha jól értem. Meglátjuk, hogy milyen lesz, reményeim szerint a levegőszűrő felől könnyebb lesz összehozni, hogy stimmeljen, mint a szívócsonk felől. Na meg hogy a torokátmérővel változik a javasolt ccm. ezért próbálnám be mindenképp :wink:

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 11 vendég