Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Ok. megnéztem de ez rajtam nem segített. Még azt megpróbálom, hogy a MOFAKER- től rendelek egy szerintük hozzá való tűt és azt az alkatrész - nem tudom a nevét - amiben a súber mozog föl - le. Mert az a röhej és a szerencsém is, hogy a régi eredeti karbival marha jól működik miközben kicsit zörög az új meg úgy sz. ahogy van. Érdekelt volna, hogy ha valakinek ilyen karbicseke van hogyan működik.

Ez tavaly nyáron sokszereplős téma volt, ugyanitt lapozz vissza júniusig pár oldalt és sokkal többet fogsz tudni karbi témában.[/quote]
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Bocsi én írtam el valóban 24N2 a tip.
uote="aronpfabian"]
popitty írta:Kép
Sziasztok!
Ismeri- e valaki a 242N tipusú karburátort ( ETZ 125/150 ) és esetleg ránézve a fotóra meg tudná-es mondani, hogy jó lehet-e ez a suber. Szeretnék új karbit tenni a mocimra de az a gondom, hogy bár minden jónak tünik mégis rengeteg naftát ad a hengerbe annyira, hogy a motor tarakírozva jár. Cserélgettem a főfúvókát, mm pontosan beállítottam az üzag. szintet, elenőriztam,a szívató dugattyúját zár-e rendesen, minden ok csak jó. Már csak a subertű lehet a hibás. Ezért kérdezem felismeri valaki kép alapján?
24N2 kéne legyen. Gondolom kínai utángyártott, ha lehagytak róla egy számot a típusból. Az pedig a tudomány jelen állása szerint sosem lesz jó...[/quote]
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

popitty írta:Kép
Sziasztok!
Ismeri- e valaki a 242N tipusú karburátort ( ETZ 125/150 ) és esetleg ránézve a fotóra meg tudná-es mondani, hogy jó lehet-e ez a suber. Szeretnék új karbit tenni a mocimra de az a gondom, hogy bár minden jónak tünik mégis rengeteg naftát ad a hengerbe annyira, hogy a motor tarakírozva jár. Cserélgettem a főfúvókát, mm pontosan beállítottam az üzag. szintet, elenőriztam,a szívató dugattyúját zár-e rendesen, minden ok csak jó. Már csak a subertű lehet a hibás. Ezért kérdezem felismeri valaki kép alapján?
24N2 kéne legyen. Gondolom kínai utángyártott, ha lehagytak róla egy számot a típusból. Az pedig a tudomány jelen állása szerint sosem lesz jó...
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

popitty írta:Kép
Sziasztok!
Ismeri- e valaki a 242N tipusú karburátort ( ETZ 125/150 ) és esetleg ránézve a fotóra meg tudná-es mondani, hogy jó lehet-e ez a suber. Szeretnék új karbit tenni a mocimra de az a gondom, hogy bár minden jónak tünik mégis rengeteg naftát ad a hengerbe annyira, hogy a motor tarakírozva jár. Cserélgettem a főfúvókát, mm pontosan beállítottam az üzag. szintet, elenőriztam,a szívató dugattyúját zár-e rendesen, minden ok csak jó. Már csak a subertű lehet a hibás. Ezért kérdezem felismeri valaki kép alapján?
Ez tavaly nyáron sokszereplős téma volt, ugyanitt lapozz vissza júniusig pár oldalt és sokkal többet fogsz tudni karbi témában.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Kép
Sziasztok!
Ismeri- e valaki a 242N tipusú karburátort ( ETZ 125/150 ) és esetleg ránézve a fotóra meg tudná-es mondani, hogy jó lehet-e ez a suber. Szeretnék új karbit tenni a mocimra de az a gondom, hogy bár minden jónak tünik mégis rengeteg naftát ad a hengerbe annyira, hogy a motor tarakírozva jár. Cserélgettem a főfúvókát, mm pontosan beállítottam az üzag. szintet, elenőriztam,a szívató dugattyúját zár-e rendesen, minden ok csak jó. Már csak a subertű lehet a hibás. Ezért kérdezem felismeri valaki kép alapján?
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

szketo írta: 100-ast használsz keverten is? Akarom mondani, üzem szerűen? :roll:
Nyáron felesleges lenne, mert úgysincs ideje megromlani, a kompresszió tűrés miatt pedig nem indokolt a 100-as, de akkor is csak OMV. Ja és a keverten című kérdésre: a kétüteműekben is tiszta benzin van télen és csak tavasszal kapnak hozzá olajat.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

szketo írta:Szia kupi!

Osztom a véleményed,valóban fel-fel villan a töltés jelző ,és vajuk be, a 6 V ,egy kissé gyengécske,és mikor tervezték, :-k még nem volt törvényszerű a nappali világítás..Az is tény hogy néha nem árt egy kis friss üzemanyag a hengerbe,már ha csak spontán a hűtésre gondolva is. :-k Peregyesemmel én is folyamatosan küzdök,ám most beszereltem egy Bambi által kapott elektronikus fesz.szabot. Jelenleg alapjáraton,fordulaton közép állványon próbálva,sokkal jobbnak bizonyul a fekete magyar elektronikustól.
Fő próba,ha jobb lesz az idő ,és élesben,menet közben tesztelhetem. [-o<

Viszont az említett ,,feltételezem szerint,,,zselés akkuról teszel említést,,, erősen gondolkodom a savas akku lecserélésén. Már többen is említették motoros barátaim,mikor együtt motorozunk,napsütésben, alig alig-észlelhető az irányjelző működése. 12 V-ra nem alakíthatom át mivel OT-s Ennek okán nincs is napi szinten használva.Talán havonta megyek néhány km-t.

Így küzdök,a lehetőségeimhez mérten miként tehetném maximálisan jobbá,és maximálisan kihasználva a 6 v,JÓTÉKONY HATÁSÁT. :roll: :-k
Bocsánatot kérek,tudom ez nem az elektronika topi. :oops:

Szóval,köszi szépen kupi! :smt038 :smt039
Válasz az elektromos topikba adok..
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szketo »

Szia kupi!

Osztom a véleményed,valóban fel-fel villan a töltés jelző ,és vajuk be, a 6 V ,egy kissé gyengécske,és mikor tervezték, :-k még nem volt törvényszerű a nappali világítás..Az is tény hogy néha nem árt egy kis friss üzemanyag a hengerbe,már ha csak spontán a hűtésre gondolva is. :-k Peregyesemmel én is folyamatosan küzdök,ám most beszereltem egy Bambi által kapott elektronikus fesz.szabot. Jelenleg alapjáraton,fordulaton közép állványon próbálva,sokkal jobbnak bizonyul a fekete magyar elektronikustól.
Fő próba,ha jobb lesz az idő ,és élesben,menet közben tesztelhetem. [-o<

Viszont az említett ,,feltételezem szerint,,,zselés akkuról teszel említést,,, erősen gondolkodom a savas akku lecserélésén. Már többen is említették motoros barátaim,mikor együtt motorozunk,napsütésben, alig alig-észlelhető az irányjelző működése. 12 V-ra nem alakíthatom át mivel OT-s Ennek okán nincs is napi szinten használva.Talán havonta megyek néhány km-t.

Így küzdök,a lehetőségeimhez mérten miként tehetném maximálisan jobbá,és maximálisan kihasználva a 6 v,JÓTÉKONY HATÁSÁT. :roll: :-k
Bocsánatot kérek,tudom ez nem az elektronika topi. :oops:

Szóval,köszi szépen kupi! :smt038 :smt039
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

szketo írta:Athem!

Szia! Köszönöm hozzászólásod. =D> Pontosan ezért igyekeztem valami,,hogy is mondjam,, :-k használható,lehetőséghez mérten hiteles videót , készíteni. Engem nagyon zavart az a szituáció,amikor legyen az bármilyen MZ ,de, legfőképp 125-vagy 150-es és hallom azt hogy megállást követően,motoros társam,küzd a járgánya,,bocsánat!!! MOTORJA... életben tartásáért .Jaj csak pont a piros lámpát követően a zöldre váltásnál le ne álljon a gépem. Vagy a piros időtartama alatt szorgalmazza a gáz tolattyú fel-le mozgását ,így biztosítva a tovább indulás lehetőségét.
Nem mondom,megoldásnak az is megoldás, :roll: de, miért is ne engedjem el a kormány markolatát,így pihentetve kicsit a kezeim. A gép,meg rá ér addig pöfögni?! Nem!? :-k :roll: \:D/
Persze nem vagyunk egyformák, és nem mindenki tesz így..Ez teljességgel rendbe van. Azokra gondoltam első sorban, akik már több ideje küzdenek hasonló problémával, és nem szertnék állandóan a gáz markolaton mint egy kontrolálva, az üzemi állapot fent tartását. Ám,már van nagyszerű ettől jobb megoldás,..például, a már modernebb ETZ-150,,125 karburátor felszerelése,stb,stb.

Egyébként a kis MZ már nincs meg,helyette van a 250-es ETZ. De, nagyon szerettem ezt a kis motor is! \:D/

Üdv: :smt039
Szia ezekbe a dolgokba egyetértek veled,azt viszont saját és néhány motoros tapasztalatából tudom főleg a TS típusnál nem csak azért játszanak a gázzal mert nincs alap járat(az utolsó szériás kis Ts már ETZ féle karbival van gyárilag szerelve ezen nagyon finom alapjárat állítható)viszont a töltés lámpa sajnos be be pislog 800-1100 között és mivel akinek gyenge savas aksija van az könnyen megszívhatja(régen sokszor jártam én is így).Nekem mióta riasztó"aksim van az meg atomerőmű alapjáraton is elketyeg lámpával akár 10 percet is gond nélkül de a megszokás néha rá rá húzok.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szketo »

Athem!

Szia! Köszönöm hozzászólásod. =D> Pontosan ezért igyekeztem valami,,hogy is mondjam,, :-k használható,lehetőséghez mérten hiteles videót , készíteni. Engem nagyon zavart az a szituáció,amikor legyen az bármilyen MZ ,de, legfőképp 125-vagy 150-es és hallom azt hogy megállást követően,motoros társam,küzd a járgánya,,bocsánat!!! MOTORJA... életben tartásáért .Jaj csak pont a piros lámpát követően a zöldre váltásnál le ne álljon a gépem. Vagy a piros időtartama alatt szorgalmazza a gáz tolattyú fel-le mozgását ,így biztosítva a tovább indulás lehetőségét.
Nem mondom,megoldásnak az is megoldás, :roll: de, miért is ne engedjem el a kormány markolatát,így pihentetve kicsit a kezeim. A gép,meg rá ér addig pöfögni?! Nem!? :-k :roll: \:D/
Persze nem vagyunk egyformák, és nem mindenki tesz így..Ez teljességgel rendbe van. Azokra gondoltam első sorban, akik már több ideje küzdenek hasonló problémával, és nem szertnék állandóan a gáz markolaton mint egy kontrolálva, az üzemi állapot fent tartását. Ám,már van nagyszerű ettől jobb megoldás,..például, a már modernebb ETZ-150,,125 karburátor felszerelése,stb,stb.

Egyébként a kis MZ már nincs meg,helyette van a 250-es ETZ. De, nagyon szerettem ezt a kis motor is! \:D/

Üdv: :smt039
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem »

Szimpatikus a motor is, nem csak maga a videó tartalma. Egyébként ritkán lehet hallani ilyen jól muzsikáló motort... (részemről)
szketo írta:Sziasztok!
Nem éppen hideg indításról van szó a videón,,.de, jó beállított karburátornál véleményem szerint ,,normális dolog sőt,!!!,kell is a szívató használata..Minden kép. Az sem idegen dolog ha motor járatása során főként nagyobb hidegben ,,szükséges a szívató használata hosszabb ideig is..Természetesen sok függ a motor állapotától,a karburátor beállításától,Szerény véleményem szerint ez teljesen rendben van..Hiszen a hideg hengerfalon lecsapódik a benzin,így nem jut elég mennyiség a szükséges égéshez.
Karburátor beállításához sem értek profi módon.Ez,csupán saját tapasztalatom.
Tehát, semmi nagyképűség [-X ,csak én úgy véltem, ez a beállítás így jó. Nyugodtan cáfoljatok meg ha hülyeséget írtam.,legfeljebb én is tanulok még valamit..gyertya képem is szép őzbarna volt. Hidegben 2-3 rúgás gyújtás nélkül szívatóval,majd gyújtás, és egy rúgásra már indult is.Melegebb időben elengedő volt az is ha csak 1-szívató indítás volt..Sok függ attól miként van beállítva a karburátor.
https://www.youtube.com/watch?v=rbxl_iVPQZ8
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szketo »

Sziasztok!
Nem éppen hideg indításról van szó a videón,,.de, jó beállított karburátornál véleményem szerint ,,normális dolog sőt,!!!,kell is a szívató használata..Minden kép. Az sem idegen dolog ha motor járatása során főként nagyobb hidegben ,,szükséges a szívató használata hosszabb ideig is..Természetesen sok függ a motor állapotától,a karburátor beállításától,Szerény véleményem szerint ez teljesen rendben van..Hiszen a hideg hengerfalon lecsapódik a benzin,így nem jut elég mennyiség a szükséges égéshez.
Karburátor beállításához sem értek profi módon.Ez,csupán saját tapasztalatom.
Tehát, semmi nagyképűség [-X ,csak én úgy véltem, ez a beállítás így jó. Nyugodtan cáfoljatok meg ha hülyeséget írtam.,legfeljebb én is tanulok még valamit..gyertya képem is szép őzbarna volt. Hidegben 2-3 rúgás gyújtás nélkül szívatóval,majd gyújtás, és egy rúgásra már indult is.Melegebb időben elengedő volt az is ha csak 1-szívató indítás volt..Sok függ attól miként van beállítva a karburátor.
https://www.youtube.com/watch?v=rbxl_iVPQZ8
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

Lehet tiszta benzin van benne akkor meg nem fűstől(tréfának szánom bár hallottam olyant aki meg is csinálta mert szerinte télen az olaj...),bár nincs két egyforma motor pl az enyém (TS125)kicsit füstöl hidegen és melegen is de pl az 1990 kissuberes karbis simsonom az még hidegen is éppen enged minimális kékséget.
Sajnos ezt nem tudom megmagyarázni sok embernek nincs két egyforma ember és motor se,mindegyik picit máshogy működik.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Én a füstöt hiányoltam!
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 476
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: amatőr »

zsakfos írta:
kovacssan88 írta:Helló azt szeretném megtudni normális dolog az,hogy reggel csak sokadik rúgásra indul a paripa és beindulás után is csak rajtahagyott szívatóval hajlandó menni egy pár percig.Majd megy rendesen de ha leállítom kb 15 perc és csak szívatóval indul újra.Mi lehet a baj?Gyújtás vagy ki kell puceválni a karburátort?
Sokadik rúgásra indul???????
Ezt nézd meg!
Hideg indítás,vagy hidegen indítás? Nem mindegy! (Honnan tudjuk,hogy valóban hideg volt-e az a motor?)
Amatőr,... a rádióamatőr
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 476
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: amatőr »

Ha szivatóval van leállítva,akkor gyanítom könnyebben indulnának a gépek! Az esti leállítást én nyáron is így végzem. Télen kimondottan hasznos lehet.
Amatőr,... a rádióamatőr
kovacssan88
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
MZ-d típusa: mz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kovacssan88 »

zsakfos írta:
kovacssan88 írta:Helló azt szeretném megtudni normális dolog az,hogy reggel csak sokadik rúgásra indul a paripa és beindulás után is csak rajtahagyott szívatóval hajlandó menni egy pár percig.Majd megy rendesen de ha leállítom kb 15 perc és csak szívatóval indul újra.Mi lehet a baj?Gyújtás vagy ki kell puceválni a karburátort?
Sokadik rúgásra indul???????
Ezt nézd meg!
Szép hangja van de ez is csak a harmadikra indult,az enyém az ötödikre szokott ha ráhúzom a szivatgatót.Van egy barátom neki nem 125 hanem 250-ven van neki csak kb a tizedikre indul akkor gondolom a mieinkkel nincsen baj?Azt még nem tudom menyit megy mivel csak a hónap végén megy vizsgára de gondolom 140 ami az órába van azt tudnia kel,ha nem megy annyit akkor van valami baj vele?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

kovacssan88 írta:Helló azt szeretném megtudni normális dolog az,hogy reggel csak sokadik rúgásra indul a paripa és beindulás után is csak rajtahagyott szívatóval hajlandó menni egy pár percig.Majd megy rendesen de ha leállítom kb 15 perc és csak szívatóval indul újra.Mi lehet a baj?Gyújtás vagy ki kell puceválni a karburátort?
Sokadik rúgásra indul???????
Ezt nézd meg!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

Sanyi meg ne tudjam,hogy bele piszkálsz a karburátorba ha jó! Garancia veszik. Nem kell emelgetni semmit ha indul szépen jár menni kell vele.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
kovacssan88
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
MZ-d típusa: mz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kovacssan88 »

Az enyémen van állító csavar kettő is. TS 125 de az utolsók közül való olyan a kaburátora mind az etzn.
Athem írta:
aronpfabian írta:ES-eken és kis TS-en igen, mert nincs alapjárati ütközőcsavar a súbernél.
Jogos, de nekem ez nem derült ki a hibaleírásából, milyen motorja van. Köszönöm a korrigálást!
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem »

aronpfabian írta:ES-eken és kis TS-en igen, mert nincs alapjárati ütközőcsavar a súbernél.
Jogos, de nekem ez nem derült ki a hibaleírásából, milyen motorja van. Köszönöm a korrigálást!
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

kovacssan88 írta:Köszönöm a megemelés az a gáz húzásával történik gondolom,köszönöm a válaszokat mindeninek kicsit parás vagyok de már megnyugodtam.
Athem írta:Néhányan, ilyenkor megemelik picit az alap járatot...
ES-eken és kis TS-en igen, mert nincs alapjárati ütközőcsavar a súbernél.
kovacssan88
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
MZ-d típusa: mz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kovacssan88 »

Kupi
Mesterem a héten megyek bejelenteni majd jelzek,előre is köszönöm a segítséget élni fogok vele.A motor megy ezek szerint hibátlan,bocsánat ezek a jelenségek még számomra ismeretlenek.
kovacssan88
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
MZ-d típusa: mz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kovacssan88 »

Köszönöm a megemelés az a gáz húzásával történik gondolom,köszönöm a válaszokat mindeninek kicsit parás vagyok de már megnyugodtam.
Athem írta:Néhányan, ilyenkor megemelik picit az alap járatot...
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem »

Néhányan, ilyenkor megemelik picit az alap járatot...
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

kovacssan88 írta:Köszönöm reggel -16 volt itt,akkor nincs baj vele.Még azt szeretném kérdezni az mitől van ha húzok neki egy nagy gázt a kipufgó végéből fröcsög a víz vagy valami ilyesmi,lehet nagyon vizes a benzin? esetleg nem is víz hanem benzin jön belőle?
kocsisgab írta:-10-ben ez a normális... :) Ha plusz10 fokban csinálja ezt, na akkor már nem stimmel valami! ;)
Szia Sanya ne parázz az csak víz,méghozzá kondenz" víz a meleg kipufogó gáz találkozik a hideg(jég hideg) kipuf belsejével aztán a levegő páratartalma meg ilyenek...Érted remélem. Az előzőre a kolléga meg mondta a frankót,-10 alatt örülj ha beindul soknak be se röffen viszont ha bemelegítetted akkor kicsit mászkálj is vele mert nem árt ha nem csak alapjáraton mormolja a belsejét.Keress privátba ha meg van a vizsga időpontod,elviszem úfóval" műszakizni nehogy ilyen hidegbe szétfagyaszd magad.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

vagy kondenzvíz!

kovacssan88 írta:Köszönöm reggel -16 volt itt,akkor nincs baj vele.Még azt szeretném kérdezni az mitől van ha húzok neki egy nagy gázt a kipufgó végéből fröcsög a víz vagy valami ilyesmi,lehet nagyon vizes a benzin? esetleg nem is víz hanem benzin jön belőle?
kocsisgab írta:-10-ben ez a normális... :) Ha plusz10 fokban csinálja ezt, na akkor már nem stimmel valami! ;)
kovacssan88
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
MZ-d típusa: mz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kovacssan88 »

Köszönöm reggel -16 volt itt,akkor nincs baj vele.Még azt szeretném kérdezni az mitől van ha húzok neki egy nagy gázt a kipufgó végéből fröcsög a víz vagy valami ilyesmi,lehet nagyon vizes a benzin? esetleg nem is víz hanem benzin jön belőle?
kocsisgab írta:-10-ben ez a normális... :) Ha plusz10 fokban csinálja ezt, na akkor már nem stimmel valami! ;)
Avatar
kocsisgab
furik
furik
Hozzászólások: 181
Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
MZ-d típusa: MZ ETZ125
Tartózkodási hely: Abaújszántó

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kocsisgab »

-10-ben ez a normális... :) Ha plusz10 fokban csinálja ezt, na akkor már nem stimmel valami! ;)
"Ha egy cápa a tenyeredből eszik.... A lábadból is fog!" ;)
kovacssan88
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
MZ-d típusa: mz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kovacssan88 »

Helló azt szeretném megtudni normális dolog az,hogy reggel csak sokadik rúgásra indul a paripa és beindulás után is csak rajtahagyott szívatóval hajlandó menni egy pár percig.Majd megy rendesen de ha leállítom kb 15 perc és csak szívatóval indul újra.Mi lehet a baj?Gyújtás vagy ki kell puceválni a karburátort?
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Athem írta:Hú, végig olvasni több mint 4 ezer kommentet... Így is tanul az ember, főleg ha nincs motorja(otthon)...
Am. túrákon is ilyen pihentek vagytok?
Alullról fölfelé van a sorrend!

https://s23.postimg.org/v1r77g3rv/mzclub_benya.png
https://s23.postimg.org/prm8g5jiz/mzclub_benya2.png
Meg pihentebbek is, ha úgy hozza a sors... Vagy a szesz :)
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Athem írta:Rendben, köszönöm az infókat! Az Egri esztergályost hívtam karbi perselyezés kapcsán,de sajna most 2 hónapos átfutással vállalná 12E-ért... (plusz infóként írom)
Ha meg találok BING-et jó áron pedig van 40-ért(német) csak ezért gondolkodtam el ezen is...
A tűsfúvókát is nézd meg felülről, "szeret" oválisra kopni, aztán annyi a gyári értékeknek meg tűprofilnak mert több anyagot enged adott gázállásnál mint kéne!
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem »

Rendben, köszönöm az infókat! Az Egri esztergályost hívtam karbi perselyezés kapcsán,de sajna most 2 hónapos átfutással vállalná 12E-ért... (plusz infóként írom)
Ha meg találok BING-et jó áron pedig van 40-ért(német) csak ezért gondolkodtam el ezen is...
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Jarek Penar próbálta, de azt mondta, a BINGet ajánlja inkább.

Mivel az eredeti BINGet már évek óta nem gyártják és a maradék készletből egy példány többe kerül mint 2 bármilyen más márkás karburátor, ezért inkább a felújítást javaslom. Ha az még akár 30.000-be is kerül, még akkor is csak feleannyit fizettél ki mint egy BINGért...

Amíg "csak" 40.000 volt és nem 60 mint most, még érdemes volt gondolkodni rajta. Viszont mostmár egyértelműen nem éri meg.
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem »

volt utalás arra, hogy itt is vannak jó karbik, de MZA gyártás...

itt
és itt is van...

Próba, vagy tényleg, csak Bing a preferált jelenleg, mert nem tudni mi a faq van mza táján sem...
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

amatőr írta:Az" mz-a"-nak mekkora német reklámja van!!
Magyar reklámja is van, ugyanazt hazudozzák benne mint a németben (keress rá Youtube-n)
Ha megnézed, akkor a Zweirad-Schubert is tele van már kínai utángyártottal, csak ott nem így nevezik vagy nem "német minőségnek" hazudják mint nálunk, hanem Replica*, Replica** és Replica*** minőségi kategóriába sorolják.

A legtöbb csak kétcsillagos...

Egy különbség van: ha használhatatlan, akkor azt a németek mint tudatos vásárlók, visszaviszik és visszakérik az árát. A magyarok minden bizonnyal gazdagabbak mert csak kivételes esetben látni ilyet, a legtöbben kifizetik, tapasztalják hogy sz.r és utána félredobják... EZEN kéne változtatni és akkor itt se lehetne eladni a selejtet. És ez már nem a kereskedőkön múlik... ők csak azt látják hogy viszik és nem hozzák vissza...
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 476
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: amatőr »

Szerintem nem mindegy,hogy Németbe,vagy kelet eu.-ba rendelik a cuccot! Nyugat eu-ba a "rendeset" küldik(igaz drágábban,de legalább jó) Az" mz-a"-nak mekkora német reklámja van!! Nállunk meg szidják. Ezekszerint valami nem gömbölyű.
Amatőr,... a rádióamatőr
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Én vettem tőlük eredeti Binget, teljesen jó,hibátlan szerkezet.
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem »

Hiszem, ha làtom. :)))

Egyébként. A németektől miért is jó karbit venni? Valaki vett màr, és ha igen mennyire volt jó akár egy bvf amit ott eredetiként forgalmaznak?

Erre nem kaptam kielégítő választ mèg. :)
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 476
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: amatőr »

"Azt hiszed,szórakozni járunk mi oda?! ...kemény meló egy ilyen túra!" :mrgreen: - Stephanus -
Amatőr,... a rádióamatőr
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Athem írta:Hú, végig olvasni több mint 4 ezer kommentet... Így is tanul az ember, főleg ha nincs motorja(otthon)...
Am. túrákon is ilyen pihentek vagytok?
Alullról fölfelé van a sorrend!

https://s23.postimg.org/v1r77g3rv/mzclub_benya.png
https://s23.postimg.org/prm8g5jiz/mzclub_benya2.png
dehogy, a túrákon ilyenekre nincs idő...
:mrgreen:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Márton »

zudori írta:
Márton írta:Ez nem lesz egyszerű dolog. :?
Nem olyan bonyolult! :)
A motoron lévő karbimmal már nem akarok foglalkozni, mert van neki "más baja" is.
Ismerősömtől vettem egy 24N2-es karbit. A súbernél van kopás ami jól látszik ha belevilágítok lámpával.
Úgy látom ezt érdemes lenne perselyezéssel javítani, de kihez tudok ezzel fordulni? Bambi vállal ilyet?
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem »

Hú, végig olvasni több mint 4 ezer kommentet... Így is tanul az ember, főleg ha nincs motorja(otthon)...
Am. túrákon is ilyen pihentek vagytok?
Alullról fölfelé van a sorrend!

https://s23.postimg.org/v1r77g3rv/mzclub_benya.png
https://s23.postimg.org/prm8g5jiz/mzclub_benya2.png
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Márton írta:Ez nem lesz egyszerű dolog. :?
Nem olyan bonyolult! :)
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Márton »

Ez nem lesz egyszerű dolog. :?
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Bing csak az eredeti a jó, német oldalakon még lehet kapni. Kínait ne vegyél.

Dellorto 14 ezer.

http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... L_BING.jpg

Ez az, bár nincs készleten, de mint írtam németországi oldalakon van.

Ez a német.

https://www.zweirad-schubert.de/de/bing ... -etz150-ts
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Márton »

zudori írta:Én csak a saját tapasztalatomat írom le. A motort egy tajwani replikával vettem, kicsit szívtam vele, de sikerült beállítani, jó lett. Utána vettem egy Binget, nem sokáig volt fent, majd fúrás- faragás-felújítás után kapott egy 28-as Dellorto karburátort. Jól ment, de brutálisan sokat evett, 5 liter fölé ment.
Vissza tettem a Binget, kicsit növeltem az eredeti föfúvóka méretét, ami jó lett. 4 körül eszik, rendesen megy, indul, van alapjárat. Ajánlani a Binget ajánlom, de ha szeretnél Dellortot azt eladom, ha érdekel.
Szia!
Azt elfelejtettem írni, hogy a fogyasztás is lényeges. :) Én mindig nagy fogyasztással küszködtem. Mikor vettem a motort evett vagy 6 litert. Sok kísérletesén folyamán le tudtam vinni kb. 3,5l-re. De kopik. Érezni. Szép fokozatosan egyre többet eszik és egyre rosszabbul megy. Pontosan melyik Bing jó rá? Leírást csak simsonhoz találtam róla.
Csak kíváncsiságból. A Dellortot mennyiért adod?
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Én csak a saját tapasztalatomat írom le. A motort egy tajwani replikával vettem, kicsit szívtam vele, de sikerült beállítani, jó lett. Utána vettem egy Binget, nem sokáig volt fent, majd fúrás- faragás-felújítás után kapott egy 28-as Dellorto karburátort. Jól ment, de brutálisan sokat evett, 5 liter fölé ment.
Vissza tettem a Binget, kicsit növeltem az eredeti föfúvóka méretét, ami jó lett. 4 körül eszik, rendesen megy, indul, van alapjárat. Ajánlani a Binget ajánlom, de ha szeretnél Dellortot azt eladom, ha érdekel.
Avatar
Márton
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 67
Csatlakozott: 2014.07.14. 22:19
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Márton »

Sziasztok!
ETZ 150 karburátor téma.
Milyen karburátort érdemes venni rá, gondolok itt olyanra, hogy Bing, Dellorto stb. De ezekből ezer fajta van. Melyik tipus az amelyiket csak rá kell tenni vagy egy kis átalakítással rávarázsolható? Gondolom a bowdenekből is már hosszúságúak kellenek. Lényeges lenne az alkatrészek beszerezhetősége. Tű, fúvóka a behangoláshoz...
Másik lehetőség szerint maradok az eredeti BVF-nél. Ha valakinek lenne egy gyári üres háza arra vevő lennék. Itt a fórumon olvastam, hogy voltak próbálkozások súber perselyezéssel. Ilyenre is nyitott lennék.
20.000, maximum 30eFt-ot szánnék rá.
Előre is köszönöm a segítséget!
Dgergely
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2016.02.02. 22:00
MZ-d típusa: Mz etz 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dgergely »

Na, úgy érzem sikerült rájönni, mi volt a baj. Bemelegítettem a motort, rákötöttem a kocsi akksijára, na és még így sem volt alapgáz :-k . Elkezdtem a karburátornál keresni a hibát, kicsit húztam a szivatót, és úgy(kocsi akksiról) már volt biztos alapgáz. Szóval jóval beljebb tekertem a keverékállító csavart, és még tesztelés alatt áll, de úgy tűnik így már jó lesz. Valószínű viszont, hogy a motor akksija döglődik, mert ahhoz, hogy legyen biztos alapgáz lámpák nélkül kellett újratöltetnem, kb. 25-30 km-enként.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 49 vendég