Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
_norberto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.11.16. 10:23
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: _norberto »

KILL3R etz írta:Melegítéssel/hűtéssel is érdemes ilyenkor próbálkozni. Annál nagyobb erőt úgyse tudsz kifejteni. :wink:
Köszi a tippet, van egy sima elektromos hőlégfúvóm, ha túl vagyok a 2 napos áztatáson, akkor megpróbálom azzal is.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Hála égnek rozsda nincs, viszont van vmi barnás zöldes trutyi leragadva az aljára. Erre tudtok javasolni vmi vegyszert, amivel eltávolíthatom?

Lehet, hogy valaki ajánl vegyszert is, de én a következőt javaslom.
Vedd le a tankot a helyéről és tegyél bele egy vékony 1 - 2 méter hosszú ( nem rozsdás ) láncot és kezd el rázogatni. Egy idő után ki fogja dörzsölni belőle a lerakódást. Kavics nem jó mert nem akad, a kőzúzalék pedig morzsolódik és a bent maradt por később dugulást okozhat. Jó munkát és türelmet hozzá !

Ui.: rozsdás tank tisztítására is jó
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Melegítéssel/hűtéssel is érdemes ilyenkor próbálkozni. Annál nagyobb erőt úgyse tudsz kifejteni. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
_norberto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.11.16. 10:23
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: _norberto »

_norberto írta:
Patrik írta:Tedd bele gázolajba úgy,hogy ellepje és legyen benne pár napig,ha attól sem indul meg akkor az tényleg bele van hegesztve.
Ez tök jó ötlet, erre nem is gondoltam.
No akkor most pár napig nem zaklatlak Titeket :D

Azt hiszem kicsit elhamarkodott voltam a fenti kijelentésemmel :(
Kimentem a garázsba és beáztattam a karbit, de ha már ott voltam kicsit bevilágítottam a tankba, és hát ott is vannak gondok :(

Hála égnek rozsda nincs, viszont van vmi barnás zöldes trutyi leragadva az aljára. Erre tudtok javasolni vmi vegyszert, amivel eltávolíthatom?

Köszönöm szépen a segítségeteket :)
_norberto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.11.16. 10:23
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: _norberto »

Patrik írta:Tedd bele gázolajba úgy,hogy ellepje és legyen benne pár napig,ha attól sem indul meg akkor az tényleg bele van hegesztve.
Ez tök jó ötlet, erre nem is gondoltam.
No akkor most pár napig nem zaklatlak Titeket :D
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Tedd bele gázolajba úgy,hogy ellepje és legyen benne pár napig,ha attól sem indul meg akkor az tényleg bele van hegesztve.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

_norberto írta:
aronpfabian írta: Ki lehet fogni kevésbé leharcoltat.

Az új pontatlan, lehet kísérletezni a különböző fúvókákkal, tűt esztergáltatni, stb míg jó lesz
Sikerült újra ide jutnom(család/munka melett nem egyszerű :( ), szóval az új karbinál csak a tű a gyenge keresztmetszet?
Azért kérdem mert a gyári karbimból az megvan, ha azt beteszem egy utángyártott karbiba, akkor nem lennék jó? Vagy ez ennél bonyolúltabb?
Igazából a gyári karbinak a súber(vagy síber?) hengerével van a gondom, az rohadt úgy bele a karbiba, hogy meg se mozdul, pedig már próbáltam a csavarlazítótól, a nitrohígítón át a wd 40ig mindennel, sőt még fizikai erőt is fejtettem ki rá, de olyan mintha be lenne heggesztve. Azonban a súber tű része az ok(az úszó, meg tűszelepe az kukának tűnik, sőt a fúvókák is nehezen viselték a sok éves állást :( )
Tű, fúvókák, tűszelep, emulziós cső, mind pontatlan. A tűszelep a legveszélyesebb, egy lefele mérethibás (túl kicsi) darabtól meg is ragadhat a motor!
_norberto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.11.16. 10:23
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: _norberto »

aronpfabian írta:
_norberto írta:
Az a bajom ezzel, hogy ezek a karbik jellemzően ugyanott kopnak el, így hiába veszek három kopottat, abból még nem lesz egy jó :S

Vagy rosszul gondolom?
Ki lehet fogni kevésbé leharcoltat.

Az új pontatlan, lehet kísérletezni a különböző fúvókákkal, tűt esztergáltatni, stb míg jó lesz
Sikerült újra ide jutnom(család/munka melett nem egyszerű :( ), szóval az új karbinál csak a tű a gyenge keresztmetszet?
Azért kérdem mert a gyári karbimból az megvan, ha azt beteszem egy utángyártott karbiba, akkor nem lennék jó? Vagy ez ennél bonyolúltabb?
Igazából a gyári karbinak a súber(vagy síber?) hengerével van a gondom, az rohadt úgy bele a karbiba, hogy meg se mozdul, pedig már próbáltam a csavarlazítótól, a nitrohígítón át a wd 40ig mindennel, sőt még fizikai erőt is fejtettem ki rá, de olyan mintha be lenne heggesztve. Azonban a súber tű része az ok(az úszó, meg tűszelepe az kukának tűnik, sőt a fúvókák is nehezen viselték a sok éves állást :( )
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Sajnos igazad van MrDok! Tri-Ton neked szintén igazat adok.

Az én karbimra nem panaszkodhatok,igaz csörög idegesít is,de már párszor megszüntettem a csörgést új tolattyúval új súbertűvel,el is hallgatott csak épp szar lett a motor,úgyhogy mindig visszatértem a jó kis csörgős összeállításhoz.
Idén csináltunk egy három napos Mátra túrát,kíváncsi lettem és 3,8l-re jött ki a fogyasztásom.

Ettől függetlenül jó lenne ha lenne,mihez nyúlni pótalkatrész terén,törtem már el tűt véletlenül,mivan ha ezt eltöröm,vagy szarrá kopik,van itthon eltéve használható tűm de egyik se az igazi.

Ja és sikerült egy hete vennem egy gyári kipufogót,hát...lett egy új motorom. :D
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

Érdemes foglalkozni a karburátor rendberakással. Ugye emlékeztek még a tavaszi nekilendülésemre. A 6,5 - 7,0 L-es fogyasztás 3,5 - 4,0 L-re ment le, csak azzal, hogy nekiálltam fúvókákat és tűt cserélni a BVF karbin. ( mindent gyári méretre, még ha nem is DDR kivitel ) A teljesítmény ugyan valamennyit csökkent, viszont Jura Gyuri egy 1/2 órára kölcsönadta a gyári kipufogóját és azzal a teljesítmény is visszajavult. Úgy-hogy nem mindegy a 100 kM, ezer párszázból, vagy a duplájából jön ki. ( nem beszélve egy, vagy több szezon, több ezer kilométeréről )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Engem érdekelne új tű és a szocimotoros.hu-n elérhető a rajza is a C3 és C6 (TS 125/150, ETZ 250) típusoknak.
Még összeszedünk 1-2 embert és kijön az esztergályos óradíjával együtt 1000-1500 Ft körülre. Annyit meg tuti megér, egy gyári DellOrto vagy Keihin tű ennek többszöröse.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Patrik írta:Szia!

Amin viszont elgondolkoztam ha tényleg ilyen fasza akkor abban a tűnek is tökéletesnek kell lennie és akkor valahonnan ezek szerint lehetne igazán jó tűt is venni,vagy egy ilyen karbiból kivenni,ha csak egy is van akkor lehetne méretezni és gyártani tűket.
Tisztelet a kivételnek, az MZ-sek nagy része szarik a súbertűre. Még ha 6 l-t eszik is a gép, normál tempónál, folyik az olaj a kipufogó végén, akkor is.
Így akarjál tűt gyártani.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Szia!
Van a gyárival teljesen megegyező Bvf karbi amit lehet kapni,nekem egy helyi boltos ajánlotta,de azt mondta,hogy ő is csak Németországból tudja beszerezni és 30.000Ft körül mozog talán kicsit drágább.Azt mondta tökéletes csak ráteszed és go.
Méretpontosak a fúvókák,precíz a megmunkálása.
Volt neki polcon 12.000Ft-ért "gyári" karbi azt mondta ideadja azt is ha ragaszkodom hozzá,de garanciát nem vállal rá és nem is szívesen adja mert egy hét kínlódás után a fejéhez vágom.
Nem rendeltettem még meg vele mert az enyém egy kis csörgésen kívül még jó állapotban van,de sor fog kerülni rá addig amíg lehet kapni.

Amin viszont elgondolkoztam ha tényleg ilyen fasza akkor abban a tűnek is tökéletesnek kell lennie és akkor valahonnan ezek szerint lehetne igazán jó tűt is venni,vagy egy ilyen karbiból kivenni,ha csak egy is van akkor lehetne méretezni és gyártani tűket.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

_norberto írta:
Az a bajom ezzel, hogy ezek a karbik jellemzően ugyanott kopnak el, így hiába veszek három kopottat, abból még nem lesz egy jó :S

Vagy rosszul gondolom?
Ki lehet fogni kevésbé leharcoltat.

Az új pontatlan, lehet kísérletezni a különböző fúvókákkal, tűt esztergáltatni, stb míg jó lesz
_norberto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.11.16. 10:23
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: _norberto »

aronpfabian írta:
_norberto írta:Sziasztok!

Van egy 250-es ETZ-m, amihez karburátort keresek, Ti mint a téma nagy szakértői tudnátok segíteni abban, hogy érdemes egy ilyen újat(http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=303) vennem, vagy ezek rossz minőségű utángyártottak és csak szívás van velük?

A cél az, hogy gyári állapotra hozzam a jószágot, ezért - no meg az ára miatt is - a kocka bingek sajnos nem jöhetnek szóba.

Előre is nagyon köszönöm a segítséget :)!

Üdvözlettel:
Norberto
Inkább vegyél 2-3 bontottat és rakj belőle össze egy jót.
Az a bajom ezzel, hogy ezek a karbik jellemzően ugyanott kopnak el, így hiába veszek három kopottat, abból még nem lesz egy jó :S

Vagy rosszul gondolom?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

_norberto írta:Sziasztok!

Van egy 250-es ETZ-m, amihez karburátort keresek, Ti mint a téma nagy szakértői tudnátok segíteni abban, hogy érdemes egy ilyen újat(http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=303) vennem, vagy ezek rossz minőségű utángyártottak és csak szívás van velük?

A cél az, hogy gyári állapotra hozzam a jószágot, ezért - no meg az ára miatt is - a kocka bingek sajnos nem jöhetnek szóba.

Előre is nagyon köszönöm a segítséget :)!

Üdvözlettel:
Norberto
Inkább vegyél 2-3 bontottat és rakj belőle össze egy jót.
_norberto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.11.16. 10:23
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: _norberto »

Sziasztok!

Van egy 250-es ETZ-m, amihez karburátort keresek, Ti mint a téma nagy szakértői tudnátok segíteni abban, hogy érdemes egy ilyen újat(http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=303) vennem, vagy ezek rossz minőségű utángyártottak és csak szívás van velük?

A cél az, hogy gyári állapotra hozzam a jószágot, ezért - no meg az ára miatt is - a kocka bingek sajnos nem jöhetnek szóba.

Előre is nagyon köszönöm a segítséget :)!

Üdvözlettel:
Norberto
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

bambi írta:
Sass Pál írta: Köszi! Könnyű annak aki ért a számítógéphez, nem úgy mint én!! Ez azért sikerült! Akkor segítsél abban, hogy kell feliratkozni egy listára??
Jössz megmutatom:-) (vak vezet világtalant)

Egyszerű: csak rá kell kattintani a "Feliratkozás a témára" gombocskára. Ez alapesetben az adott fórumtéma oldalán az Új téma és az Új hozzászólás sora és a fórumtéma nevének sora között baloldalon található. Hogy ne kelljen Bambinak vakoskodnia helyettem :D :lol:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Sass Pál írta:
Patrik írta:Ennyi állás után trükkös tud lenni a karbi pucolás.Kitakarítod egyszer meg még egyszer és csak nem jó,nagyon alaposan kompresszorral átfújkálva a fúvókákat,a tűszelepet és főleg a karbi járatait,minden állító csavart ki és az összes csatornát átnyomni nagy nyomással,befog az állni csak türelem.



Pali! Tudod szerkeszteni a bejegyzést,nem kell új üzit írnod ha javítani akarsz,nem kötekedek csak segítség,egyszerűbb.
Köszi! Könnyű annak aki ért a számítógéphez, nem úgy mint én!! Ez azért sikerült! Akkor segítsél abban, hogy kell feliratkozni egy listára??
Jössz megmutatom:-) (vak vezet világtalant)
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Hallod én se tudom hogy kell :) ,nem vagyok egy pc guru,tényleg csak segítő szándékkal írtam az egyszerűség kedvéért.
Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 491
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Sass Pál »

Patrik írta:Ennyi állás után trükkös tud lenni a karbi pucolás.Kitakarítod egyszer meg még egyszer és csak nem jó,nagyon alaposan kompresszorral átfújkálva a fúvókákat,a tűszelepet és főleg a karbi járatait,minden állító csavart ki és az összes csatornát átnyomni nagy nyomással,befog az állni csak türelem.



Pali! Tudod szerkeszteni a bejegyzést,nem kell új üzit írnod ha javítani akarsz,nem kötekedek csak segítség,egyszerűbb.
Köszi! Könnyű annak aki ért a számítógéphez, nem úgy mint én!! Ez azért sikerült! Akkor segítsél abban, hogy kell feliratkozni egy listára??
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Ennyi állás után trükkös tud lenni a karbi pucolás.Kitakarítod egyszer meg még egyszer és csak nem jó,nagyon alaposan kompresszorral átfújkálva a fúvókákat,a tűszelepet és főleg a karbi járatait,minden állító csavart ki és az összes csatornát átnyomni nagy nyomással,befog az állni csak türelem.



Pali! Tudod szerkeszteni a bejegyzést,nem kell új üzit írnod ha javítani akarsz,nem kötekedek csak segítség,egyszerűbb.
Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 491
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Sass Pál »

Kimaradt a nem szócska!! Tehát: Nem áll vissza a helyére.
Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 491
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Sass Pál »

Én megnézném még a gázbowdent is. Beporosodhatott, és nem áll vissza a helyére. Tisztítás és olajozás kéne neki, de lehet benne egy élesebb törés is! Üdv: Pali
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Sass Pál 2015.11.12. 00:04-kor.
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

mgeri76 írta:Sziasztok!

Mi lehet a hiba ???
Beindul a gep, huzok neki egy gazta, a fordulat 3000 ig visszaesik es ott marad de! Ha a csavarhuzo nyelevel elkezdem kocogtatni a karbit akkor szepen visszaal 1000-1500 as fordulat köze.

Kép
Üdv. a Csapatban !
A leírtak alapján nem kizárt, hogy a tűszelep. Pld. ha elzárjuk a benzincsapot a leállás előtt is felpörög a motor. Lehet, hogy nálad is túl keveset kap és a szint ott van a határon, viszont ha kocogtatod akkor többet kap és rendeződik a benzinszint. Én ott indulnék el ( átfolyási próba és szintbeállítás )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
mgeri76
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2015.11.10. 23:42
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: mgeri76 »

Sziasztok!
Uj vagyok a bandaba es veletlenül kerültem ide :) Tul.k. annyit törtent, hogy a 80 eves rokon es a fia eladtak a kerteshazukat es hivtak valami vasas ciganyokat hogy nekikadjak az öszes vasat a kertben meg minden szart ha mindent eltüntetnek meg elbontanak... Na akkor szurtam ki a feszerben azt az MZ ETZ 250 est :) Mivel megvan minden papirja gondoltam kar lenne ha beszeletelnek vasba meg aluba, ugyhogy lenyultam :) Ami idaig tök jo csak van egy olyan bibi hogy kb 6 eve nem volt beinditva. vettem bele uj akkut meg benyat , kipucoltam a tanktol a szivosorig es mar pöfög de eleg szarul! Na itt lenne egy oriasi kerdesem !!!
Mi lehet a hiba ???
Beindul a gep, huzok neki egy gazta, a fordulat 3000 ig visszaesik es ott marad de! Ha a csavarhuzo nyelevel elkezdem kocogtatni a karbit akkor szepen visszaal 1000-1500 as fordulat köze.

Röviden ennyi a hiba :) Jo lenne orvosolni de nem tudok rajönni mi lehet a gond. minden cuccot, fuvokat bizbaszt kipucoltam benne de megis szivat :)

Kép
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szketo »

Hmm. :-k Végi olvasva,, ki miként téliesíti kedvencét,ahányan vagyunk, annyi féle mód .De, abban valamennyien egyetértünk ,vagy így, vagy úgy, de pár apró mozdulatot teszünk azért, hogy imádott motorunk..MZ :smt023 ...ETZ. :smt023 . :smt026 valamilyen formában a téli időszakot minél kevesebb károsodással,a műszaki karbantartást figyelembe véve,annak fenntartását, maximálisan teljesítjük..
Így nem csak motorunk érzi jól magát a hideg időszakokban, de a mi lelkivilágunkért is tettük valamit,valami jót.
Szerény véleményem szerint. ha kérdeznétek. így helyes. =D> :smt023
Ez igazi márka iránti tiszteletre, és hűségre vall.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Én is csak annyit csinálok,hogy az aksit leviszem a pinyóba.Havonta egyszer megmozgatom az elektrolit szintet egy 21w izzóval,oszt rátöltök egy kis delejt.A karbit meg nem engedem kiszáradni.Azt ennyi. :D
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Na akkor megnyugodtam hogy nem csak én nem csinálok semmit a tél előtt :)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

MrDok írta:Ha már ilyen jól szétoffoljuk ezt a topicot: én úgy oldom meg a teleltetést, hogy nem engedem le az ÜZEMANYAGOT, nem takarom be a motort nem dugom be a kipufogót, nem olajozom meg a gyertya helyét, még véletlenül sem szedem ki az aksit, de vigyázok a gyújtáskulcsra, hogy mindig a motorban legyen, mert ahogy egy kis téli pihi után kisüt a nap, máris ki kell próbálni a motort. :mrgreen:
Szívemből beszéltél kollégám! :)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Ha már ilyen jól szétoffoljuk ezt a topicot: én úgy oldom meg a teleltetést, hogy nem engedem le az ÜZEMANYAGOT, nem takarom be a motort nem dugom be a kipufogót, nem olajozom meg a gyertya helyét, még véletlenül sem szedem ki az aksit, de vigyázok a gyújtáskulcsra, hogy mindig a motorban legyen, mert ahogy egy kis téli pihi után kisüt a nap, máris ki kell próbálni a motort. :mrgreen:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Amúgy a melegben tárolt akksi gyorsabban sül ki. Kémia folyamatként az önkisülést is gyorsítja a hőmérséklet emelése.

Az ideális az akkunak a fagymentes, de nem túl meleg környezet. Ez jellemzően a ház mellé épített, vagy egyéb kiegészítő fűtéssel rendelkező garázs esetén áll fenn.
Én amúgy a várható szezon kezdet előtt rakom csak fel az akksit tölteni, 2-3 napig csepptöltöm, és kész. Immár lassan 5. éve használok egy SLA riasztóakksit, még mindig 12.3V felett van a nyugalmi fesz, és téli pihenő (2-3 hónap) alatt se esik 12V alá... Fölöslegesnek tartom a töltőn hagyást.. :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Én a téli gondozást általában úgy oldom meg,hogy amikor megenyhűl az idő (nem fagy nagyon durván) és felszárad az út,beöltöz,motor indít,melegít és irány motorozni így sose áll igazán sokáig a motor és az aksi is töltve van,persze miután visszaállok a garázsba kiveszem belőle és megy a melegbe.

A kipufogót én is ledugózom,de sose járatom ki a karbiból a benzint és nem volt még belőle gond,ez lehet a fent említett módszer miatt van.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

De szeretném, ha nekem is lenne lehetőségem zárt térben tárolni, de sajnos nincs :( Én ezért próbálok mindenféle dolgot bevetni, hátha csak egy kicsit is segít valamelyik minél kevesebb károsodással átvészelni a telet. Fóliavázból csináltam garázst, de mindkét vége nyitott, eső ugyan nem éri direktben, de pára meg hőingadozás az csuparendesen :-( A töltön hagyás meg töltőtől függ. Vannek ezek a kurva intelligens mikroprocesszoros töltők, amiken tényleg rajta lehet hagyni hónapokig. Nem folyamatosan tölt, hanem amikor az önkisülés miatt lecsökken egy bizonyos értékre akkor nagyon kis árammal újra szintbe teszi. Pl. egy ilyen: https://www.akku-elem.hu/CTEK-XS-0.8-au ... -t-lt.html
Azért jó mert nem kell pl. 3 hetente megnézni hogy áll, hanem ha úgy érzékeli, hogy tölteni kell akkor bekapcsol és teszi a dolgát. Az akkunak is jobb így. Ha meg kell a motor, akkor biztos, hogy rendelkezésre áll az akku nem akkor kell nekiállni feltöltögetni, amikor indulna az ember :-)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ajaj én most nagyon elszégyelltem magam. :oops:
Sosem cifrázom ennyire.
Kb annyit csinálok amit Zudor kolléga írt.
Nem igazán éreztem még hátrányát ennek.Az én motorom is fedett helyen garázsban áll,ha nem is 22 fok van benne,de olyan 15 körüli,mert a ház része a garázs.

Szerintem túlzásba esnek itt páran,de mindenki azt csinál amit akar.
Pld fűtött meleg helyen tárolt motornál milyen pára lecsapódás lehet?
Ugyanez az akkunál is.Meleg helyen tárolt akkut minek csepptölteni hónapokig?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Boge
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 663
Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Becsehely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Boge »

Én a téli leállítás előtti utolsó tankolásnál már az üzemagyaghoz adok "SPURI" üzemanyag tisztító keveréket (ha nem használ, nem is árt alapon), motorozok vele egy 50-100 km-t majd útközben elzárom a benzincsapot és hazaérve szívatóval üresre járatom a karbit.
Gyertya ki- pár csepp olaj a hengerbe, akksi töltőre és fűtött helyen tárolom a gépet alapos tisztítás után.

Ebben az évben szerintem alkalmazni fogom Én is a kipufogó "olajosrongyos" ledugózását.
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Azt hiszem félreérthetően írtam, a kicsit beíndítás alatt egy tisztességes bemelegítést értettem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Hááát én a 3-4 hetente kicsit beindítom módszert tartom a legkárosabbnak. Ha már be van indítva akkor nem kicsit, hanem minimum üzemmelegre és nem garázsban alapjáraton, hanem egy tisztességes kanyarral csinálnám. Gondolj egy autóra talán az a leglátványosabb. Mikor is folyik a víz (kondenz) a kipufogóból? Beinditás után, minimum amíg nem lesz a motor üzemmeleg, de még kicsit utána is. Leginkább akkor távozik ha megy a jármű és a gázok kifújják a dobból. Az olajjal szintén ez a helyzet, 120 fokosnak kell lennie kb. hogy a benne levő nedvesség kipárologjon. De cáfoljatok meg ha nincs igazam.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

szketo írta:Még 1-dolog amit meg szoktam a motorjaimmal tenni. Legalább havonta egy alkalommal meg szoktam mozgatni a dugattyút.Hogy ne mindig ugyan azon a helyen álljon..Pici olaj.... régi ""öreg szakik,, javasolták,,a gyertyát kitekerve egy kávés kanálnyit belecsorgatni,, a gyűrűk meghálálják.. [-o<
De, ahogy Te érzed.
Ezt én is hallottam és mivel valószínűleg tavaszig nem lesz beindítva élek is vele
Etz 150 87'
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szketo »

Még 1-dolog amit meg szoktam a motorjaimmal tenni. Legalább havonta egy alkalommal meg szoktam mozgatni a dugattyút.Hogy ne mindig ugyan azon a helyen álljon..Pici olaj.... régi ""öreg szakik,, javasolták,,a gyertyát kitekerve egy kávés kanálnyit belecsorgatni,, a gyűrűk meghálálják.. [-o<
De, ahogy Te érzed.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

zudori írta:Vagy nem cifrázod a dolgot, hanem 3-4 hetente kicsit beíndítod, megjáratod és minden rendben fog lenni.

Jó ez a WD-40-es dolog meg a dugózás csak én nem hallottam még erről azért értetlenkedtem..

Egyébként száraz zárt helyen van tárolva
Etz 150 87'
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori »

Vagy nem cifrázod a dolgot, hanem 3-4 hetente kicsit beíndítod, megjáratod és minden rendben fog lenni.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Köszönöm szépen, tényleg nem hallottam még erről de akkor megpróbálom a téli álom előtt befújni és bedugózni
Etz 150 87'
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szketo »

Norbedlee írta:
szketo írta:WD-40 kizárja az esetleges páralecsapódásból származó vizet,,és korrózió védő bevonat kap.
Csak így bele a kipufogóba és kész? Mennyit nyomajak bele kb?
Soha nem mértem a mennyiséget,minden estere körkörösen,fúj bele lehetőleg a fúvókára tegyél csövet,így beljebb is be jut.Annyit,hogy érzésed szerint a cső belsejét bevonja..Általában a víz, a nem kívánt folyadék, a cső leg mélyebb pontján gyűlik össze, és áll meg.Szóval főként ide koncentrálnék.Néhány másod perces mozzanat az egész.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

szketo írta:WD-40 kizárja az esetleges páralecsapódásból származó vizet,,és korrózió védő bevonat kap.
Csak így bele a kipufogóba és kész? Mennyit nyomajak bele kb?
Etz 150 87'
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szketo »

WD-40 kizárja az esetleges páralecsapódásból származó vizet,,és korrózió védő bevonat kap.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

szketo írta:
z25z írta:Gumidugót is tehetsz bele, így zárt rendszer lesz, biztos nem jut be pára, hogy korrodáljon.
Annyit fűznék még hozzá hogy nem árt belefújni kevés WD-40 se,mielőtt ledugóznád a "kéményt,,

Miért kell bele WD-40?
Etz 150 87'
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szketo »

z25z írta:Gumidugót is tehetsz bele, így zárt rendszer lesz, biztos nem jut be pára, hogy korrodáljon.
Annyit fűznék még hozzá hogy nem árt belefújni kevés WD-40 se,mielőtt ledugóznád a "kéményt,,
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Gumidugót is tehetsz bele, így zárt rendszer lesz, biztos nem jut be pára, hogy korrodáljon.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

z25z írta:Semmiképp ne hagyd benne, párolog a benzin és a benne levő adalékanyagok kiválnak, tavasszal meg kezdheted karbipucolással. Kijáratás meg ne csak úgy csináld, hogy beindítod zárt csappal és amíg kifogy, hanem menj vele egy jó nagy kört hogy minden üzemmeleg legyen, olaj is így abból is kipárolog a nedvesség, kipufogóban sem lesz kondenzvíz. Hazaérsz, csap elzár, és szivatóval kijáratod a karburátorban levő benzint. Aztán ha a kipuff lehűlt, olajos rongyot a végébe, akku ki, mehet a csepptöltőre, gyujtáskulcs a párna alá és viszlát tavaszig :-)

Köszi a tippet én is hasonlóan gondoltam, kipufogót miért kell bedugni? pláne olajos ronggyal? eddigi Mz-knél én ezt soha nem csináltam
Etz 150 87'
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 40 vendég